eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
194 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Dish Plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴سانسور به سبک بی بی سی! بنظر شما چرا BBC هفته ها چنین بحرانی را در ایتالیا سانسور کرده است؟! 🔸درحالیکه بی بی سی بیش از یک ماه برای ضریب دادن به بحران کرونا در ایران تلاش کرده است، اما اعتراف این دکتر ایرانی در ایتالیا، نشان می دهد تا چه اندازه این شبکه لندنی در پوشش اخبار برای ایرانیان، یک سویه و جهتدار عمل کرده است! ◀️نگاهی متفاوت به شبکه‌های ماهواره‌ای و اپوزیسیون! 🆔 @dishplus
🔻انتقاد مدیر پیام‌رسان ایرانی گپ در مورد استفاده رییس جمهور از پلتفرم غیر بومی Skype برای برقراری یک تماس ملی 🔰 بنیاد ملی مصونیت اجتماعی ردم 👇 http://eitaa.com/joinchat/600440835C70c35d8d3e
هدایت شده از علی علیزاده
بلایی که بوریس جانسون بر سر بی‌بی‌سی فارسی آورد بسیاری از ما سالها گفتیم اگرچه صداوسیما ناصادق و پنهانکار و ناکارامد است اما بی‌بی‌سی فارسی هم رسانه نیست. توپخانه پروپاگاندای استعمار است. با هدف ویران و استثنایی نشان دادن ایران و کشتن امید ایرانیان. اعتراف میکنم اما تمام این سالها هرگز به یک درصد موفقیت بوریس جانسون دست پیدا نکردیم. دو دقیقه سخنرانی پریروز جانسون، پنهانکاری یکماهه‌ی بی‌بی‌سی فارسی درباره شیوع کرونا در انگلیس و شکست انگلیس در مهار کرونا را برباد داد و سیاسی و دروغ و جهت‌دار بودن حملات یکماهه‌اش به ایران را رسوا کرد. بی‌بی‌سی فارسی در یکماه گذشته قرنطینه نکردن شهرهای ایران را اشتباهی غیرعادی و استثنایی نشان داده بود که فقط میتوانست معلول ضعف و فساد جمهوری اسلامی باشد. خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی مثل رعنا رحیم پور دراین مدت حتی از جهان (بخوان دولت آمریکا و انگلیس) برای دخالت در ایران دعوت کرده‌ بودند. بی‌بی‌سی فارسی همزمان در تمام این مدت درباره بحران کرونا در بقیه کشورها، از جمله ایتالیا پنهان‌کاری کرد تا مخاطب، ایران را ضعیف‌ترین و غیرعادی‌ترین حکومت در مهار کرونا بداند و گمان کند کشورش بزرگترین صادرکننده کرونا و بزرگترین کشتارگاه شهروندان بیگناه شده. هرجای دیگر جهان بود مدیریت بی‌بی‌سی فارسی به خاطر یکماه پنهانکاری و اخبار جهت‌دار درباره کرونا از مخاطبان فارسی زبان عذرخواهی میکرد. و هر کشور دیگری به جز ایران بود، سفارتش در لندن از بی‌بی‌سی فارسی به آفکام و به دادگاه شکایت میکرد. ولی سفارت ایران در لندن این مدت ساکت ماند. از زحمات آقای بعیدی نژاد برغم نداشتن امکانات و حتی یک حساب بانکی آگاهم اما بی‌عملی ایران مقابل بی‌بی‌سی فارسی به مرحله ای رسیده که دارد باعث هزینه‌های جدی برای جان و مال مردم ایران میشود. و بی‌بی‌سی را باید به واسطه اهرم‌های حقوقی خود کشور انگلستان متوقف کرد. نه با رفتار غیراخلاقی و آزار و اذیت خانواده‌های کارکنانش در ایران. پانوشت: این نوشته به معنای توجیه ضعفهای فراوان و آشفتگی‌ها و چند دستگی‌های مدیریتی در بحران کرونا در ایران نیست. به هیچ وجه. اما برای نقد متوازن و واقعگرایانه خود اول نیازمند تصویری واقعگرایانه هستیم. نه تصویر کوچک وسفیدنمایی شده صداوسیما. نه تصویر بزرگ و سیاه نمایی شده بی‌بی‌سی‌فارسی. https://www.instagram.com/p/B9wWzfthmiH/
هدایت شده از اخبار سوریه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*️⃣دعوا بر سر دستمال توالت در .... 🔹اینجا یکی از متمدن‌ترین و پیشروترین کشورهای جهان!! است، جایی که نصف مردم دلشان برای زندگی در آنجا لک زده و هی رفتار اجتماعی آنها را در سر ما می‌کوبند.... اینجا آلمان است، مهد مهندسی و تکنولوژی و مردمی که بر سر یک پگ دستمال توالت اینگونه همدیگر را مورد نوازش قرار می‌دهند... 🔹اینها نه تحریم هستند و نه در فشار اقتصادی، نه دنبال قاچاق نفت هستند و نه مشکلی در تامین نیازهای اولیه‌شان دارند، نه مشکل بانکی دارند و نه دردسری در ارتباط با جهان پیرامونی... اما اینگونه همدیگر را می‌درند. 🔹شما کجای ایران چنین صحنه‌هایی را دیده‌اید؟ آیا آنهایی که مدام فقر و نداری و زباله‌گردی ایرانی‌ها را برجسته می‌کردند، اندکی عرضه و جربزه دارند که این موارد را هم منتشر کنند؟ ما ایرانی‌ها با همه مشکلات‌مان مرد روزهای سختیم و البته آن عده اندکی که حرف گوش نمی‌کنند زودتر از همه چوبش را خواهند خورد... @syriankhabar
۴ سوال درباره واگذاری مالکیت پیام رسان سروش توسط صداوسیما: 1️⃣ چه اتفاقی افتاد که یکباره سازمان صداوسیما به این نتیجه رسید که دیگر نمی‌تواند مالکیت یک پیام‌رسان را تحمل کند؟ آیا محدودیت‌های بودجه‌ای و مالی بود یا انگیزه رسانه ملی برای اداره یک پلتفرم کاهش پیدا کرده است؟ ⁉️ شاید برای پاسخ به این سئوال باید ابتدا به این سئوال جواب بدهیم که «چرا صداوسیما به عنوان یک سازمان صوت و تصویر در تصدی‌گری یک پیام‌رسان ورود کرده بود؟» 2️⃣ سروش در اختیار یک نهاد حاکمیتی است. از این‌رو اطلاعات بیش از ۱۸ میلیون کاربر این پیام‌رسان نیز جزو اموال آن حساب می‌شود که جمعی از کاربران آن به اعتبار و پشتوانه صداوسیما در آن عضو شده‌اند و چه بسا اگر این سازمان حاکمیتی و تبلیغاتش نبود، این بستر شکل نمی‌گرفت. تکلیف اطلاعات کاربران در این واگذاری چه می‌شود؟ ‼️ آیا به یک شرکت خصوصی واگذار می‌شود؟ آیا از لحاظ حقوقی کاربر سروش می‌تواند از انتقال اطلاعاتش -که در بخش دولتی ثبت شده است- به بخش خصوصی راضی نباشد؟ آیا این جابجایی باعث سلب اعتماد عمومی برای ثبت اطلاعات در سرویس‌های دولتی و به خصوص دولت الکترونیک نخواهد شد؟ چرا که ممکن است یک نهاد دیگر، روزی دیگر قصد کند خدماتش را به بخش خصوصی واگذار کند! 3️⃣ آینده این پیام‌رسان چه خواهد شد؟ آیا واگذاری آن باعث رشد سروش خواهد شد یا باید این نقطه را آغازی بر پایان سروش بدانیم؟ پایانی که خیلی از کاربران ایرانی را به محصولات ایرانی شده پلتفرم‌های خارجی بدبین می‌کند. 4️⃣ سرمایه یک پیام‌رسان اعتماد کاربر به آن است. آیا می‌توان پس از ۳ بار تغییر مدیرعامل، دو بار تغییر پیمانکار و یک بار تغییر مالک، از این پس به سروش به عنوان یک پیام‌رسان قابل اعتماد تکیه کرد؟ ✅ گرچه خواسته زیادی است که در بحبوحه انتقال مسئولان پیام‌رسان سروش پاسخگو باشند، اما اگر پاسخی را به ۴ سئوال بالا مناسب دانستند، حتماً به باز شدن این کلاف سردرگم کمک خواهند کرد.
✅ ۵برابر شدن میزان استفاده مردم از شبکه‌هایVOD 🔻شبکه‌های VOD اگرچه در کشورمان نوظهور و جدید هستند اما به نظر می‌رسد کرونا موجب شده بازار این صنعت با استقبال مردم مواجه شود چراکه به گفته فعالان صنعت VOD ، با شیوع کرونا و خانه‌نشین شدن مردم، میزان استفاده مردم از شبکه‌های VOD ، دو تا پنج برابر شده است. 🔻در همین راستا، چند سرویس‌ استریم ویدئویی (VOD) و تلویزیون‌ تعاملی برای مبارزه با کرونا بخش‌هایی یا کل سرویس خود را برای کاربران به مدت یک هفته و بیشتر رایگان کرده‌اند. 🔻مدیرعامل فیلیمو اعلام کرد محتوای بخش کودکان فیلیمو برای همگان رایگان خواهد بود. 🔻مدیرعامل نماوا نیز خبر از رایگان بودن کل محتواهای این پلتفرم برای کاربران داده است. 🔻تلوییون اینترنتی آیو نیز برای همگان رایگان شده است. 🔻مدیرعامل تیوا نیز خبر از رایگان شدن این تلویزیون تعاملی تا پایان نوروز داده است. 🔻به گفته رییس انجمن VOD، با توجه به خانه‌نشین شدن مردم، آنها به دنبال سرگرمی هستند و به همین دلیل رسانه‌های VOD با افزایش مصرف ترافیک مواجه شده‌‌اند.
💢آپارات و 36 میلیون نفر نمایش ماهانه ⭕️طبق گزارش پایان سال آپارات نمایش ویدئو به صورت ماهانه به ۳۶ میلیون نفر رسیده؛ در حدود جمعیت کشور مراکش 👈طبق این گزارش آپارات در پایان امسال موفق شده جایگاه ۸۰ الکسا را بدست آورد و لقب تنها سایت ایرانی که دارای رتبه زیر ۱۰۰ الکسا است را از آن خود کند. 👈همچنین در سال ۹۸ کاربران آپارات ۵ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۱۰۶ ویدئو آپلود کرده‌‏اند، که به باور تحلیلگران آپارات این رقم نشانگر روند رشد و ارتباط کاربر‏ها در آپلود و تماشای ویدئو را نشان می‏‌دهد. 👈طبق این آمار میزان آپلود ویدئو در آپارات نسبت به سال ۱۳۹۷رشد بالای ۱۲۰ درصد داشته است. 👈عمده ترافیک آپارات در اختیار کاربران ایرانسل است و بعد از این اپراتور نیز کاربران همراه اول و مخابرات بیشترین میزان پهنای باند استفاده شده در آپارات را دارند. همچنین ۸۰ درصد کاربران با گوشی هوشمند از آپارات استفاده کرده‌اند.
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴 نامه هشدارآمیز وزیر بهداشت خطاب به رئیس سازمان صداوسیما در واکنش به اظهارات امیرحسین رستمی سلبریتی دون پایه که وزارت بهداشت را متهم به دروغگویی کرده بود 🔹 نمکی: تردید نفرمایید در صورت عدم کنترل جو موجود، رسما و مستقیما این گله‌مندی را به مقام معظم رهبری تقدیم خواهم کرد. ✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید 👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
⛔️دویچه‌وله مصاحبه رویترز را به ضرر ایران تحریف کرد 🔸نماینده سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته بود: در ایران هم «مثل» بسیاری از کشورهای ثروتمند اروپایی، تست کرونا محدود به موارد بحرانی است. 🔸اما رسانه دولتی آلمان در بازنشر خبر، واژه "مثل" را به "برخلاف" تغییر داده است؛ اقدامی که معنای سخن را دقیقا برعکس می‌کند!
هدایت شده از کاوش مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅چرا ویروس کرونا باید بیشترین ضربه را به ایران و چین بزند؟ این ویروس می‌تواند ساخته دست بشر باشد....! 📍به روایت دکتر ولفگانگ گدئون پزشک خانواده و نماینده مجلس ایالتی بادن وورتنبرگ آلمان 📆 04.03.2020 🆔 @Kavoshmedia
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
🔹چرا کارمند و تحلیلگر بی‌بی‌سی عذرخواهی نمی‌کند؟! 💢توئیتر | علی علیزاده، کارشناس مسایل سیاسی: همسر نخست وزیر اسپانیا هم گرفت. پیشتر همسر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، معاون وزیر بهداشت انگلیس، معاون ارتباطات رییس جمهور برزیل و نیکولا زینگارتی رهبر حزب ائتلاف حاکم ایتالیا مبتلا شده بودند. آیا جناب آقای حسین باستانی (تحلیلگر ارشد بی‌بی‌سی) نباید برای این مقاله جانبدارانه عذرخواهی کند؟
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کارشناس ایران‌اینترنشنال: دولت دروغگوی امریکا از رسیدن به ایران جلوگیری می‌کند 🔸 «هادی کحال‌زاده» کارشناس سیاسی: ایران یکی از بهترین شاخص‌ها را در حوزه بهداشت عمومی دارد و بر خلاف ادعای دولت امریکا، واشنگتن با خود اجازه نمی‌دهد ایرانی‌ها دارو بخرند.
هدایت شده از مدیالوژی/Medialogy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ایران اینترنشنال| "حسین قاضیان" جامعه‌شناس: های متمول ایرانی بر خلاف چهره‌های مشهور خارجی، در زمینه همیاری برای مقابله با تبعات شیوع قدمی برنداشتند.
🔹نگاهی به عواقب بی توجهی به سواد رسانه ای در ارتباط با اخبار و اطلاعات کرونایی ✍️دکتر معصومه نصیری ـ عضو شورای راهبری سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی 🔸بی اعتمادی عمومی، از حقیقت و واقعیت به سمت دروغ و پاره حقیقت ها و سردرگمی رسانه ای مخاطبان از لطمات بی توجهی به آموزه های سواد رسانه ای مخصوصا در بزنگاه هاست. 🔹این بی توجهی و اهمال کاری دو سو دارد؛ از یک سو میتواند منجر به و در مخاطب شود و در بدبینانه ترین شرایط موجب سر و بی حسی افکار عمومی نسبت به موضوع مدنظر شود. 🔹بدون تردید خوانش مستمر اخبار موجب تاثیرات بر حوزه شناختی افراد و در برابر سیل اطلاعات خواهد شد، اطلاعاتی که دانستن و ندانستن آنها نیز تاثیر قابل تاملی بر روی وضعیت مخاطب ندارد. ✅متن کامل را در بخش ویژه «کرونا و سواد رسانه ای» در سایت سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی به آدرس milconf.ir بخوانید. @milconf3
هدایت شده از عصر هوشمندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایت پلیس فتا از شخصی که فقط برای سرگرمی یک ویدیو جعلی در بیمارستان تولید کرد. پلیس طبق قانون جرائم رایانه‌ای با شایعه پراکنان برخورد خواهد کرد. قانون درباره شایعه پراکنی در فضای مجازی از 91 روز تا دو سال یا از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات را برای محکومان در نظر گرفته است، پس شایعه پراکنی قابل تعقیب کیفری است. سرهنگ علی محمد رجبی_ رییس اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢در دنیای دیپ فیک ها، ساختن بارش بادمجان به راحتی آب خوردن است. 💢«دیدن» دیگر شرط کافی برای صحت یک محتوا نیست. 💢یادمان باشد «دیدم»، «شنیدم» و «میگویند» شرط کافی برای پذیرش محتواها نیست‌. مکث، تفکر و راستی آزمایی کنید.
💢بازهم شایعه ... 🔻این کلیپ در فضای مجازی در حال بازنشر است با این نوشته: «ورود عراقی های کرونایی به ایران جهت درمان! خدا به فریاد ما برسد! اولین جاهایی که هم میان خوزستان است...» ✅واقعیت: این ویدئو متعلق به کشور یمن و مربوط به ماه ها قبل است و اساسا ربطی به دوران شیوع کرونا هم ندارد. 🔻از کجا بفهمیم شایعه است؟ 1⃣به پرچم روی لباس نظامی ها در این ویدئو دقت کنید. پرچم کدام کشور را می‌بینید؟ 2⃣به ظاهر مصدومان دقت کنید. مصدومیت هایی که در دست و پا و سر افراد وجود دارد، قاعدتا نشانه های کرونا نیست. 3⃣به جمله هایی که احساسات شما را تحریک می‌کند دقت کنید: «خدا به داد ما برسد... ایجاد حس همراهی عمومی با توسل به تزریق وحشت» 4⃣این کلیپ علاوه بر هراس آفرینی، دارای هدف ثانویه ایجاد تقابل و از بین بردن وحدت میان مردم ایران و عراق نیز هست. معصومه نصیری مدرس سواد رسانه‌ای
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦بررسی رازهای پشت پرده فیلم منتخب و گلدن گلوب ۲۰۲۰ 📍درآمدی بر مدرنیته و علل جنگ جهانی همراه با نقد استراتژیک فیلم «1917»🎞 این مقاله را در لینک زیر مطالعه کنید: 🌐 https://b2n.ir/791149 📲 @savaderesanei
هدایت شده از سواد رسانه‌ای
🚦۱۵ نکته کاربردی ارتباطی_رسانه‌ای برای ایام خانه‌نشینی 📍 🔸 : قبول دارم که الان توصیه‌های پزشکی مهمترین هستند. ولی همین پزشکان عزیز و زحمت‌کش گفته‌اند آرامش روحی و روانی به حفظ و ارتقای ایمنی بدن کمک شایانی می‌کند و برعکس، اضطراب و افسردگی و تنش، مقاومتش را شدیداً در مقابل ویروس و بیماری ضعیف می‌کند. پس همه ما به توصیه‌های دیگری غیر از پزشکی هم نیاز داریم. به‌ویژه الان که بیشتر در خانه‌ایم، بیشتر رسانه مصرف می‌کنیم، بیشتر در معرض بی‌حوصلگی هستیم، بیشتر در معرض اخبار بد هستیم و... . 🔸 : یادمان باشد که ما در منزل انواع رسانه‌ها را در اختیار داریم. وقتتان را بین همه آنها توزیع کنید و به یکی-دو تا بسنده نکنید. مثلاً همه‌اش سرتان در تلفن همراه نباشد. تلویزیون، رادیو، کتاب، لوح‌های فشرده فیلم سینمایی، تلویزیون‌های تعاملی، موسیقی، ویدئوهای درخواستی اینترنتی، بازی‌های ویدئویی، ….البته نمی‌گویم مساوی، ولی می‌گویم مصرف کنید. راستی! به کتاب‌های دست‌نخورده اما مورد علاقه‌تان هم سری بزنید در این روزها. 🔸 : دقت کنید هریک از اعضای خانواده، در طول شبانه‌روز به اوقاتی برای خلوت فردی نیاز دارند. در چنین اوقاتی اجازه دهید سر در کار خود داشته باشند و مزاحم نشوید! بسته به سن و سال و یا جنسیت و یا سطح تحصیلی، مدت نیاز به این خلوت‌ها متفاوت است. البته نسل دیجیتال، خلوت و تنهایی را مثل نسل قبل به‌درستی نیاموخته‌اند یا با آنها متفاوت‌اند. ولی به‌هرحال تا زمانی که این اوقات تنهایی به صورت غیرمتعارف زیاد نشده، امری طبیعی و حتی مثبت‌اند. 🔸 : یک وقت‌هایی هم فقط و فقط برای هم باشیم. بدون هیچ رسانه‌ای و هیچ تلفن همراه روشنی! مثلاً ما خودمان دیشب در منزل دور هم نشستیم و حافظ خواندیم. برای هر یک از افراد خانه هم جداگانه تفألی زدیم و خواندیم. ما ایرانی‌ها هم که اهل حالیم با حافظ و دلدادگی‌هایش! 🔸 : این روزها برخی مؤسسات توزیع اینترنتی فیلم و سریال و انیمیشن و… تخفیف‌های بسیار خوبی ارائه کرده‌اند تا خانواده‌های خانه‌نشین، با خیال آسوده از آنها استفاده کنند. خوب است. دستشان درد نکند. فقط مراقب باشید در مصرف آنها افراط نکنید تا ذائقه رسانه‌ای اعضای خانواده به‌خصوص فرزندان به آنها عادت نکند. بالاخره فضای محتواهای این قبیل رسانه‌ها متفاوت و بازتر است و قدرت انتخاب هم بالا. در ضمن قرار نیست همیشه رایگان باشند. 📲 @savaderesanei
سوگیری‌ شماره(۲۴) 💠بردباخت‌ انگاری💠 (Zero-sum bias) نوعی سوگیری شناختی است که ذهن یک موقعیت را یک بازی می‌پندارد که گویی در آن بردِ یکی یعنی باخت دیگری. محققان لهستانی دو دانشگاه گدانسک و دانشگاه علوم اجتماعی و انسانی ورشو در سال ۲۰۱۵ این سوگیری شناختی را معرفی کردند. بر اساس تعریف این پژوهشگران، بردباخت‌انگاری بر پیش‌فرضی پنهان استوار است که گویی در روابط اجتماعی خوشی و موفقیت مقدارش محدود است، موفقیت یکی یعنی شکست دیگری و برعکس. این باور باعث می‌شود انسان به غلط فکر کند که حتی موفقیت اقتصادی یک نفر به قیمت فقیر شدن فردی دیگر به دست آمده است. بردباخت‌انگاری در شرایط متفاوتی خودش را نشان می‌دهد. مثال: تهمینه فعال سیاسی است. وی باور دارد هر کشوری که مرفه‌تر می‌شود کشور دیگری فقیرتر می‌شود. مثال دو: آندرانیک در یک حزب سیاسی فعال است. وی مسئول مذاکرات مهمی با حزب دیگری است تا طرحی را اجرا کنند. وی عقیده دارد برد حزبش یعنی باخت حزب رقیب و در نتیجه امکان منافع مشترک برای دو طرف غیر ممکن است. مثال سه: موریس تصور می‌کند آدم‌هایی که مهارت‌های عملی دارند استعداد کمتری دارند و برعکس افراد هر چه استعدادشان بیشتر است مهارت‌های عملی‌شان کمتر است. مثال چهار: عسل عقیده دارد اختصاص امکانات بیشتر به مهاجرانی که در کشورش هستند به معنی از دست رفتن امکانات برای هموطنان اوست.(بسیاری از موفقیتهای کشورهای پیشرفته باکمک و بدست مهاجران صورت پذیرفته) مثال پنج: رضا گمان می‌کند دخترش هر چه بیشتر به شوهرش عشق بورزد یعنی خانواده‌اش را کمتر دوست دارد. مثال شش: جمشید پنج مستاجر دارد. هر سال حتی اگر احتیاج مالی نداشته باشد اجاره را افزایش می‌دهد. او دوست ندارد به مستاجرانش ببازد. همه این آدم‌های خیالی گرفتار بردباخت‌انگاری‌اند. بدون شک موقعیت‌های زیادی در زندگی از الگوی برد یا باخت پیروی می‌کنند. اما واقعیت این است که در بیشتر مواقع چنین چیزی حاکم نیست.
سواد رسانه و روانشناسی مدیر: Vavgh01@ برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
در خانه می مانیم و هر شایعه ای را منتشر نمی کنیم.
✅ گاف‌های ایسپا درباره شبکه‌های اجتماعی بیشتر شد! ♦️ مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، نتایج آخرین نظرسنجی خود درباره استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی را منتشر کرده است اما نتایج درج شده در وبسایت به‌کلی با نتایج منتشر شده در صفحه و کانال آن تفاوت دارد. همچنین در تنظیم نتایج این نظرسنجی‌ها، درج نام پیام‌رسان‌های « » و « » نیز فراموش شده است! 🔹 نتایج منتشر شده نیز عادی به‌نظر نمی‌رسد. به‌عنوان مثال بیش از 2 میلیون نصب فعال فقط در بازار دارد و احتمالا بیش از 2.5 درصد از مردم از آن استفاده می‌کنند اما در نظرسنجی فوق، میزان استفاده از فقط 1.5 درصد اعلام شده است. ، تیرماه گذشته نیز در نتایج نظرسنجی خود نام ایتا را حذف کرده بود و نام پیام‌رسان ناموجودی به نام « » را درج کرده بود. ♦️ آیا همزمان با موج حضور مدارس و دانش‌آموزان در پیام‌رسان‌های ایرانی و همزمان با کمپین سؤال مردم از در خصوص چرایی عدم حمایت سخت‌افزاری از ایتا، یک دیگر در پشت پرده در حال اجراست؟