با عرض سلام و پوزش بابت عدم فعالیت کانال در چند روز گذشته، از این پس این کانال بر طبق روال سابق و بر اساس فعالیت حداقل سه روز در هفته به کار خود ادامه می دهد.
@resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
مدیر: Vavgh01@
برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید.
کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود.
https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پناهی فوق تخصص علوم شناختی: خبر خوب منجر به سلامت ذهن میشود
🔺این گزاره که هر کس خبر خوب بدهد چشمش را به روی مشکلات بسته است درست نیست
#جنگ_شناختی
آرما
🔴نقل قول های طلایی از کتاب «اخبار را دنبال نکنید»
🔹«هیچ خبری آنقدر مهم نیست که نتوانید بدون آن زندگی کنید.»
🔹«به ازای هر خبرنگار در ایالات متحده بیش از چهار متخصص روابط عمومی وجود دارند که در تلاش هستند تا آن خبرنگارها را مجبور کنند تا چیزی را که رؤسایشان میخواهند بنویسند.»
🔹« فردی که به یک روزنامه نگاه هم نمیکند، مطلعتر از کسی است که آنها را میخواند.»
🔹«اخبار مختصر، جذاب، سریع و اساسأ سادهسازی شده است؛ یک علوفۀ ایده آل برای مصرف بدون فکر»
🔹«ارادۀ ما مثل عضله تحلیل میرود.» پس ارادۀ خود را بیهوده برای خبرهای پیشپا افتاده مصرف نکینم شاید جاهایی مهمتر به کارمان بیایند.
🔹« صنعت اخبار مانند آپاندیس جامعه است، دائمأ ملتهب و بیمصرف، بهتر است آن را حذف کنید.»
🔹«به آرامی متوجه میشوید، هیچ خبر جدیدی وجود ندارد.»
🔺(اخبار را دنبال نکنید) کتابی از مرولف دوبلی نویسنده و رماننویس در 140 صفحه با ترجمۀ امید کریمپور و توسط نشر مهرگان خِرد در سال 96 چاپ شد.
امکان برقراری تماس صوتی با اپراتورهای تلفن همراه از طریق پیام رسانهای بومی: رئیس سازمان تنظیم مقررات از امکان برقراری تماس صوتی در پیامرسانهای بومی خبر داد.
«حسین فلاح جوشقانی» در توئیتر خود نوشت: باتوجه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی و رسیدن برخی پیام رسانها به پنج میلیون نصب، امکان برقراری تماس صوتی (call out) با اپراتورهای تلفن همراه در دستور کار قرار گرفته است. نرخ پیشنهادی مکالمات فعلا دقیقهای ۲۵ تومان در نظر گرفته شده است.
مدتی قبل تماس تصویری از طریق پیامهای رسانهای بومی با اعتراض کاربران رو به رو شد. چرا که این تماسها با ترافیک بین الملل محاسبه شده و بستههای اینترنتی کاربران را به اتمام رسانده بود. با مصوبه جدید نرخ تماس صوتی از طریق پیامرسانهای بومی باعث میشود کاربران دقیقا بدانند برای چه میزان مکالمه قرار است پول پرداخت کنند.
این برای اولین مرتبه است که امکان تماس صوتی از طریق پیامرسان بومی به صورت سازمانیافته و شفاف فراهم میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢«خبر جعلی» از احساسات مخاطبان سوءاستفاده میکند.
💢هدف از «تحریف واقعیت»، تحریک احساسات مخاطب و دادن اطلاعات جایگزین به مخاطب است.
💢اگر روایتی را خواندید و خیلی شاد، غمگین و یا شوکه شدید، سریع برای دیگران نفرستید؛ شاید فقط احساسات شما را تحریک کردهاند.
💢قبل از فوروارد کردن و به اشتراک گذاشتن روایتها و اخباری که میخوانیم، کمی درباره درست بودن آن تحقیق کنیم. تا بە ابزار گسترش خبر جعلی تبدیل نشویم.
ویدیو از حساب توییتر سازمان ملل
طلاق مخفیانه شاخهای اینستاگرام: ویترین رنگارنگ زندگیشان در قاب اینستاگرام هنوز هم پابرجاست. همان ویترینی که تبدیلشان کرد به شاخ مجازی. حکم طلاق زن و مرد جوان روز گذشته در دادگاه خانواده صادر شد اما هنوز هم بزرگترین نگرانی زن جوان این بود که این خبر را چطور به گوش مخاطبانش برساند که دنبالکنندههایش را از دست ندهد.
در میان بحبوحه افراد حاضر در راهروی دادگاه خانواده تهران که با نگاهی نگران به نقطهای نامعلوم خیره شدهاند و کسانی که با کلافگی و بیحوصلگی در طول راهرو قدم میزنند، زن و مرد جوانی ایستادهاند که هرازگاهی نگاهی روی صورت آنها خیره میماند. ملیکا و پویا که دقایقی دیگر قرار است با اعلام توافق در شعبه ۲۶۴ از هم جدا شوند، شهرت کم و بیش خودشان را از شبکه اجتماعی اینستاگرام پیدا کردهاند.
زندگی نمایشی
نوبت رسیدگی به پرونده ملیکا و پویا که میشود، در سکوت روبهروی قاضی مینشینند. تمام توافقها برای جدایی انجام شده و پویا میگوید که قرار است ماهانه مبلغی به عنوان مهریه همسرش بپردازد و ملیکا میگوید که جهیزیهاش را از خانه شوهرش برده است.
سردرددل مرد جوان باز شده و میگوید: «اینستاگرام زندگی ما را به اینجا کشاند. من دیگر نمیتوانم برای اینکه پستهای پیج همسرم زیاد لایک بخورد هزینههای گزاف عکاسی بپردازم.»
ملیکا وسط حرف همسرش میپرد و میگوید: «پویا خودش هم از اینکه پیج ما پربازدید بود لذت میبرد. مشکل او از وقتی شروع شد که من روی روابط مجازیاش حساس شدم. دلم نمیخواست هر دقیقه با افراد غریبه چت کند.» پویا بار دیگر رشته کلام را دست گرفته و میگوید:«من فروشگاه لوازم خانگی داشتم و مادر ملیکا یکی از مشتریان من بود.سالها بود که این خانواده را میشناختم و همین باب آشنایی من و ملیکا شد و به او علاقه پیدا کردم و تصمیم به ازدواج با او گرفتم. همه چیز بین ما خیلی خوب بود تا اینکه دو سال بعد از ازدواجمان یعنی پنج سال قبل همسرم پیج اینستاگرام باز کرد.
او هزینه زیادی صرف میکرد که عکسهای جذاب بگیرد و ظرف و وسایل گرانقیمت برای خانه میخرید. راستش اوایل من هم از اینکه میدیدم هرروز دنبال کنندههایمان بالا میرود خوشحال بودم و برایم جذاب بود، اما کار به جایی رسید که زندگی ما تبدیل به یک نمایش شده بود. حتی گاهی با هم جر و بحث میکردیم و قهر بودیم اما ملیکا برای اینکه بتواند پست دلخواهش را در اینستاگرام بگذارد با من عکسهایی با ژستهای عاشقانه میگرفت و منتشر میکرد. بعد از گرفتن عکس باز هم با من بدرفتاری کرده و قهر میکردیم؛ حتی کار به جایی رسیده بود که با لباسهای متنوع در یک سفر عکس میگرفت و مدتی بعد آن را به عنوان عکسهای سفری دیگر منتشر میکرد با اینکه همان زمان که همسرم داشت وانمود میکرد ما سفر هستیم، ما در خانه بودیم و اغلب با هم حرف نمیزدیم.»
تصمیم به جدایی
ملیکا میگوید: «به خاطر شهرت پیج من،کمکم پیج خود پویا هم دنبالکنندگان زیادی پیدا کرد و از اینکه ما میتوانستیم از طریق تبلیغ در صفحه شخصیمان کسب درآمد کنیم راضی بود و خیلی وقتها دل به کار دیگری نمیداد و در خانه مینشست و با افراد غریبه حرف میزد. ما هر روز از هم دورتر میشدیم و بالاخره اختلافمان به حدی زیاد شد که به این نتیجه رسیدیم دیگر نمیتوانیم با هم زندگی کنیم. حالا دنبالکنندههای ما نمیدانند که در آستانه جدایی هستیم و در این مدت گاهی با هم در ماشین عکس گرفته و وانمود کردیم همه چیز بین ما عادی است. نمی دانم چطور باید این موضوع را برای دنبالکنندگان صفحهام عنوان کنم.»
در پایان زن و مرد جوان با رای طلاق توافقی صادر شده از سوی قاضی دادگاه یکراست به سمت محضر خانه میروند تا طلاقشان را ثبت کنند.
محدودیتهای حذف اطلاعات شخصی در منابع اینترنتی: کارشناسان شرکت مشاوره امنیت اطلاعات دیجیتال سکیوریتی (Digital Security) روسیه، مطالعاتی در خصوص اکانتهای کاربران در منابع اینترنتی انجام داده و به این نتیجه رسیدهاند که 54 درصد از منابع موردبررسی حذف اکانت را برای کاربران پیچیده و دشوار میسازند.
کارشناسان این شرکت با ساخت پروفایل شخصی در شبکههای اجتماعی، برنامههای دوستیابی، منابع گردشگری و سرویسهای تحویل غذا، بسترهای آموزشی 54 منبع از محبوبترین منابع روسی را موردبررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدهاند که بیش از نیمی از منابع محبوب اینترنتی امکان حذف حساب کاربری را با یک کلیک ساده نمیدهند که از میان آنها میتوان به Asos ، Uber ، Avito اشاره کرد.
طبق گزارش دیجیتال سکیوریتی، حذف اطلاعات اکانت با یک کلیک و تأیید و یا کد پیام کوتاه در 25 مورد از منابع (46%) امکانپذیر بوده است. در 6 مورد از منابع (11%) این قابلیت پنهان بوده، در 18 منبع (33%) امکان حذف اطلاعات فقط از طریق پشتیبانی فنی انجام می شده است، بدینصورت که برخی از آنها کاربر را ملزم میکردند یک درخواست کتبی یا اسکنی ارسال کنند. در 5 منبع باقی نیز یعنی در 9% از منابع حذف اکانت امکانپذیر نبوده است.
کاربران فقط در سرویس کاریابی «HeadHunter»، برنامه دوستیابی «Tinder»، پیامرسان واتساپ، فروشگاههای «Ozon» و «Wildberries» میتوانند بهراحتی صفحات و اکانت خود را حذف کنند. شبکه اجتماعی «OK» نیز امکان حذف اطلاعات شخصی را میدهد، اما اطلاعات مربوط به آن را بهدقت مخفی میسازد، بدینصورت که میبایست توافقنامه اعطای مجوز را پیداکرده و آن را تا انتها مطالعه کرده و به لینک «امتناع از خدمات» رسید.
در وبسایت تبلیغاتی آویتو و سرویس تحویل غذا به منزل «Igoods» اکانت را در صورتی میتوان حذف کرد که درخواستی به پشتیبانی فنی سایت ارائه داد. در فروشگاه آنلاین «Lamoda» نیز به همین شکل میتوان اکانت را حذف کرد، اما برای این کار میبایست تصویر درخواست کتبی بهصورت دستی را به همراه اطلاعات شناسنامه ارسال کرد.
کارشناسان در برخی برنامهها نتوانستند اطلاعات را حذف کنند، بهعنوان مثال در برنامه تاکسی «Uber Russia» پس از حذف ظاهری اکانت مجدداً با همان شماره امکان دسترس به سابقه ترددها و کلیه کارتهای بانکی ثبتشده وجود داشته و مکاتبه با پشتیبانی فنی نیز به نتیجه مطلوبی ختم نشده است. در فروشگاه اینترنتی «ASOS» هنگام انجام تحقیقات قابلیت حذف اکانت وجود نداشته است.
هشدار کارشناسان امنیت سایبری درباره یادگیری مجازی: در حالیکه دانشآموزان مدارس مترو (Metro Schools) تبلت با لپتاپ برای کمک به یادگیری مجازی دریافت خواهند کرد، اما کارشناسان امنیت سایبری نگران مسائل امنیتی هستند.
بروس مککالی (Bruce McCully)، رئیس امنیت شرکت «Galactic Advisors»، حدود 4 سال پیش روی ابتکار فناوری یادگیری ماین (Maine) مشغول به کار بود که در آن هر دانشآموز در هر ایالتی یک لپتاپ دریافت میکرد. مککالی گفت که این شرکت مسائل امنیتی را در نظر گرفته است.
وی خاطرنشان کرد :
«این مسئله به بدی آنچه شما فکر میکنید، تمیز نگه داشتن رایانهها و حفظ هر چیز در موضع کاری، بد نیست؛ طبق تجربه ما، قفل کردن کامپیوتر برای کودک، درواقع نتیجه معکوس دارد. مشکل اینجاست که کودکان بسیار باهوش هستند. آنها در یافتن هر روزنه یا راهی کوچک برای تغییر پس زمینه و بارگیری تصاویری هستند که شما با آن مخالف هستید.»
به همین دلیل مککالی توضیح داد که صحبت با کودکان درباره بایدها و نبایدها در اشتراک آنلاین بسیار ضروری است؛ او اعتقاد دارد که باید به کودکان یاد داد که در مورد محل زندگی خود، تعطیلات یا زمان ملاقات با دوستانشان نباید چیزی به دیگران بگویند.
سپس مسئله مهاجمان و شکارچیان مطرح میشود؛ به گفته مککالی، والدین باید با کودکانشان صحبت کنند، زیرا صرف اینکه یک کودک 12 سال دارد به این معنا نیست که دیگر مشکلی پیش نمیآید.
مترو گفت که دستگاهها هم باید در شبکه «MNPS»، مدارس عمومی نشویل مترو، طبقهبندی شوند. بیشتر اطلاعات شخصی برای برنامههای کاربردی استفاده شده از نوع ابری است و این مدارس با کلیه شرکتهایی که حمایت از دادههای شخصی دانشآموزان را مدنظر قرار میدهند، توافقنامههایی امضا کردهاند.
سخنگوی شرکت اظهار داشت که تمام برنامههای وب میزبانی شده از اتصالات ایمن برای اطمینان از رمزگذاری حرکت دادهها میان سیستم و کاربر برخوردار هستند. وی افزود که خانوادهها و دانشآموزان آمریکایی برای چگونگی استفاده از دستگاهها و تماشای سوءاستفاده از دستگاهها آموزش دیدهاند. فیلترهایی در دستگاهها برای جستجوی ایمن وب وجود دارند. دانشآموزان توانایی نصب نرمافزارهای اضافی روی دستگاهها را ندارند.
دانشآموزان آمریکایی همچنین از طریق معلمان و کتابداران خود، راهنمای شهروندی دیجیتال دریافت میكنند. درنتیجه آنها درخصوص نحوه امنیت آنلاین راهنمایی میشوند. سخنگوی شرکت گفت :
«ما به دانشآموزان یادآوری میکنیم که نباید اطلاعات شخصی اعم از محل زندگی یا رمز عبور خود را در فضای مجازی با دیگران به اشتراک بگذارند. اما والدین نیز باید نقشی فعال در نظارت بر فعالیتهای آنلاین کودکان ایفا کنند. درحالیکه مدارس عمومی نشویل مترو برای رعایت الزامات فدرال در «CIPA» فیلترینگ اینترنت را اعمال کردهاند، اما این به معنای تضمین 100 درصدی عدم دسترسی به برخی مواد ناشناس و نامناسب نیست. ما همیشه برای حل سریع مشکلات تلاش می و دسترسی دانشآموزان به موارد نامناسب را مسدود میکنیم؛ اما این کار نیازمند تلاش مداوم دانشآموزان، كاركنان مدرسه و والدین است.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️در اظهار نظر ها خواندم که متهمین در جلسات دادگاه بدون حضور وکیل و پشت دذب های بسته برگزار شده و حق داشتن وکیل نیز از آنها سلب شده از این رو این ادعا را بررسی کردم! تصاویر جلسات دادگاه با حضور وکلا را قرار دادم که تصاویر متهمین نیز واضح است و حاضرین جلسه از طرفی صحبت های سخنگو قوه قضایه در این رابطه نیز قرار دادم و از تیتر های خبرگزاری مخالف برای بی طرفی ماجرا استفاده کردم.
پ ن: بار ها گفته ام رویکرد این صفحه پرداختن به مباحث اخبار جعلی و مباحث سواد رسانه ای است.
💬 سیدعلی موسوی
#توییت
Fars_plus
▪️منابع مالی این تلویزیون توسط کشوری تامین میشود که مخالفان سیاسی خود را گردن میزند و گاهی هم اره میکند.
💬 حمیدرضا صداقت
#توییت
Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میدونستید آمریکا ایران رو موشک باران کرده و کیش به چین فروخته شده!؟
اخباری که نمیخواهند شما بدانید!
@Bisimchimedia
📜 #مختصر_و_مفید
✅ #هرم_سواد_رسانه_ای
1: #سواد_دیجیتال: یعنی مهارت و توانمندی کار کردن با ابزارهای دیجیتال (مثل رایانه، گوشی هوشمند، تبلت، کنسول های بازی، تلویزیون و...)
2: #سواد_رسانه_ای: یعنی توانمندی تحلیل محتواهای دریافتی از رسانه های مختلف مانند بازی ها، انیمیشن ها، فیلم های سینمایی و...
3: #رفتار_رسانه_ای: یعنی اون رفتارهایی که بعد از به دست آوردن سواد رسانه ای از ما سر می زنه.
4: #تولید_رسانه_ای: ما می تونیم به جای اینکه دائماً مصرف کننده محصولات رسانه ای باشیم، تولید کننده باشیم.فقط باید اراده کنیم!
5: #جریان_رسانه_ای: اکثر مخاطبین فضای مجازی، بخاطر عدم سواد رسانه، توی جریانات و موج های رسانه ای، بازی میخورن و اکثراً غرق میشن.در حالیکه با شناخت جریانات می تونیم بدون آسیب، اون ها رو تحلیل کنیم و حتی از هر جریانی به نفع خودمون استفاده کنیم.
🔴از هشتگ ترند کردن اونا تا هشتگ ترند کردن نا خودی ها....
از دیروز که شبکه های داخلی و خارجی دشمن با انواع و اقسام روشها اقدام به ترند کردن هشتگ # اعدام_نکنید کردند . یه عده ای در داخل که وابسته هستند به برخی قرارگاه ها و سازمانها هم راه افتادن که ببینید هشتگ ترند کردن چقدر اثر گذاره و.....
خواستم جواب این جماعت رو بدم که با هشتگ ترند کردن های بیخودی چند سالی هست سر جبهه انقلاب رو در فضای مجازی کلاه میگذارند و بودجه های کلانی به جیب میزنند..
دشمن اگر هشتگی را ترند میکند و اثرگذاری میکند درسته که شاید بیشتر این ترندینگ به کمک اکانتهای فیک و ربات انجام میشه اما اثرگذاری آن هشتگ به پشتوانه هزاران کانال تلگرامی و صفحات اینستاگرامی ،انبوه سلبریتی های گوش به فرمان و صدها شبکه ماهواره ای و سایت و خبرگزاری و.... میباشد.
اما هشتگ هایی را که شما ترند میکنید فقط خودتان و روسایتان میبینید چون مانند جبهه مقابل نتوانسته اید هزاران کانال و پیج و شبکه های گوناگون را بعنوان بستر نشر برای جریان سازی یک هشتگ به خط کنید . اگر یک هشتگی هم در جبهه انقلابی ترند میشود و اثرگذار میشود به خاطر کار عناصر خودجوش و آتش به اختیار انقلابی کف میدان است که هیچ ارتباطی به شما هم ندارند.....
بیداری ملت
▪️هدف این کارتون نقد سلبریتی های بی سواد است که
یک روز #اعدام_کنید راه می اندازند و روز دیگه #اعدام_نکنید
و هیچ اطلاعی از اصل مطلب ندارند
واصولا سواد لازم برای تفکیک این نوع مسائل را ندارند .
پ ن : نه میگیم اعدام بکنید نه نمیگیم نکنید عدالت رعایت بشه به دور از احساس و جنگ روانی سلبریتی ها
💬 mohsen.cartoons
@Fars_plus
▪️از چند ماه قبل یوتیوب بر شفافیت منابع مالی شبکههای خبری تمرکز کرده. مثلاً زیر ویدیوهای خبرگزاریها و شبکههایی مثل الجزیره و سیانان و بیبیسی اعلام میکنه که چه دولت و کشوری پشتیبان این رسانههاست. اما در مورد ایراناینترنشنال اسم هیچ کشوری نیامده.
💬 مرتضی هاشمی
@Fars_plus
▪️ این ۱۰ ربات که متعلق به رضا پهلوی هستند به تنهایی ۵۶۰ هزار توییت و ریتوییت از هشتگ اعدام نکنید انجام دادند
@Fars_plus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور میشه که تجمع ۲۰ - ۳۰ نفره بهبهان رو تمام رسانههای جهان (بیبیسی و سیانان و...) نشون میده ولی ۵۲ روز سرکوب پورتلند آمریکا نشان داده نمیشود؟!
وضعیت پورتلند چند ساعت پیش!😐
Bisimchimedia
#یادداشت_سیاسی
جنگ هیبریدی و یک دولت بی آرمان؟
فرهنگ رها و سرگرمی رسانه
وقتی از دولت لیبرال سخن گفته می شود، منظور مجموعه ای است که در عرصه فرهنگ و افکارعمومی، به جامعه باز پوپری و در امر رسانه، صنعت فرهنگ را الگوریتم ذهنی دولت می داند و چون سخنگوی دولت، فضای مجازی را آب باریکه سرگرمی و دلخوشی ملت تعبیر می کند. جولان سریال های فانتزی و فیلم فارسی های شبکه نمایش خانگی که عفت و غیرت و عقلانیت را به باد کتک و استهزاء گرفته و ناهنجاری های حاکم بر شبکه های اجتماعی خارجی، نمونه هایی از این بازی رسانه ای دولت برای #سرگرمی_مردم و فریب افکارعمومی است.
بهداشت و سلامت در محاصره کرونا
دولتی که در مهار ویروس کرونا می توانست قوی تر و مدبرانه تر عمل کند و وضعیت کشور را با رعایت و حمایت پروتکل های مصوب ستادملی کرونا، باثبات نگه داشته و با عدم بازگشایی های بی مورد برخی مشاغل و فعالیت های درجه دو و سه بلحاظ اهمیت اقتصادی و بدلیل ضرورت های بهداشتی، آمار ابتلا را به وضعیت هشدار در نصف استان های کشور و حتی قرمز در برخی استان ها نرساند.
اقتصاد بورسی در وضعیت هشدار
همین دولت لیبرال در اقتصاد نیز به #دست_نامرئی_بازار دلخوش کرده و چون به بن بست سیاسی برای حل مسائل اقتصادی و معیشتی می رسد بطور عجیبی بسمت صنعت بورس هجوم می آورد.
اینکه در بورس چه می گذرد هم بحث مستوفایی می طلبد که مردم زیر بار سکه ۱۰میلیونی و پراید ۱۰۰میلیونی و دلار۲۰۰۰۰هزارتومنی و مسکن دست نیافتنی و سربه فلک کشیده، به سمت #بازی_بورس روی آورده اند و معلوم نیست که با برآیندصفر محموع سود و زیان ملت، چقدر صرف سرمایه گذاری و تولید داخلی جهت مهار تورم و گرانی می شود و چقدر صادرات تقویت و واردات مهار می شود.
تا کی قرار است که سوپاپ اطمینان اقتصاد کشور به دلیل قدرت نظامی مان باشد و از خود اقتصادمان برای کشور آبی گرم نشود و به تعبیری حوزه اقتصاد از حوزه امنیت وام بگیرد؟
اطلاعات، آتش سوزی، امنیت
حال که با آتش سوزی های زنجیره ای و انفجارهای مشکوک و نامه های سرگشاده مشکوک تر، مساله امنیت نیز خراش برداشته و اندکی دچار چالش شده، وضعیت اقتصاد نیز ممکن است دچار نوسان و شیب منفی شود، لیبرال های وطن چه چاره ای برای حل مساله خواهند داشت؟
با توجه به وضعیت شناسی موجود کشور که ابعادقضیه را به جنگ هیبریدی و ترکیبی دشمن با نفوذی های امنیتی و سوءمدیریت دولتی می توان تعبیر نمود، آیا همچنان برجام را افتخار تاریخی خواندن وزیرخارجه در صحن مجلس و معاون اول رییس جمهور در جلسات هیات دولت، می تواند باعث سرگرمی وامیدبخشی و اعتمادآفرینی ملت نجیب در برابر یک دولت خسته و بی آرمان تلقی شود؟
🖌#علیرضامحمدلو
🔶 فوق تخصص بیماریهای عفونی: ماسک پارچهای بزنید؛ همین!
ميگنا- دكتر «مینو محرز»: بعضی میگویند ماسک نداریم. لازم نیست از این ماسکهایی که مخصوص اتاق عمل و جراحی است استفاده کنید. از ماسکهایی که اصطلاحا فیلتردار معرفی میشود هم نباید استفاده کنید. از مردم میخواهم که پولشان را برای خرید این ماسکها خرج نکنند. ماسک معمولی پارچهای بزنید که هر روز بتوانید آن را بشویید و ارزانقیمت باشد. جالب است بدانید من که ۶ ماه است دارم بیمار ویزیت میکنم هنوز شیلد نزدهام و صرفا از همین ماسکها استفاده میکنم.
🔸 مردم الان دچار اینفودمی شدهاند. اینفودمی یعنی اپیدمی اخباری که در فضای مجازی منتشر میشود که خیلی از آنها نادرست است و میتواند برخی از آن هم درست باشد، بنابراین باید صداوسیما هم از طریق تلویزیون و رادیو و هم از طریق کانالهای مجازیای که دارد مردم را بمباران اطلاعات کند.
🔹 الان یک نفر میآید و مصاحبه میکند و در آن مصاحبه میگوید فلان درمان را برای کووید ۱۹ به کار بسته و جواب گرفته است. من از اینجا اعلام میکنم هنوز هیچ درمان اختصاصی برای کرونا نداریم و مردم بیجهت پول خود را برای استفاده از این درمانها خرج نکنند.
🔸 این فوقتخصص بیماریهای عفونی ضمن تاکید بر این که اپیدمی ناشی از اخبار بدتر از خود اپیدمی کروناست بار دیگر تاکید کرد: نیازی نیست از ماسکهای جراحان یا ماسکهای فیلتردار و آنچنانی استفاده کنید. صرفا از ماسک پارچهای استفاده کنید. نکته دیگر هم این که اصلا منتظر واکسن کرونا به زودی نباشید، زیرا اگر هم ساخته شود مگر میشود به سرعت همه را واکسینه کرد؟»....👇👇👇
http://www.migna.ir/news/50915/preview/
♦ هشدار درباره هجوم روانشناس نماها به شبکههای اجتماعی به بهانه حل مسائل روحی و روانی مردمی که از کرونا یا مسائل اقتصادی و عاطفی آسیب دیدهاند
🔶 بازار مکاره مشاورههای مجازی
▪ دکتر حمید پورشریفی- روانشناس سلامت: هماکنون بیشترین فضا برای اینکه بتوان بدون نظارت خدمات روانشناسانه ارائه کرد، فضاهای مجازی است. البته احتمال اینکه روانشناسنماها در فضاهایی غیرفضاهای مجازی هم خدماتی ارائه دهند و فعالیت داشته باشند هم وجود دارد. گاهی بعضی شواهد دال بر این موضوع دیده میشود؛ مثلا در سطح دانشگاهها هم دیده شده که این افراد سخنرانی میکنند. هماکنون چهرههایی بهعنوان روانشناس شناخته و مشهور شدهاند که اصلا روانشناس نیستند. اما بهدلیل عدمامکان نظارت در فضای مجازی این موضوع حالت وسیعی پیدا کرده است. باتوجه به اینکه حرفه روانشناسی با روان افراد در ارتباط است حرفه بسیار حساسی بوده و اگر خدماترسانی مربوط به آن، درست و حرفهای انجام شود میتواند بسیار اثربخش و تأثیرگذار باشد اما اگر مداخلات بجا، درست، حرفهای و اخلاقی انجام نشود ممکن است آسیبهای جدی را به افراد وارد کند؛ آسیبهایی که گاه تأثیر آن سالها و شاید تا پایان عمر هم باقی بماند. بر همین اساس لازم است همه افراد در مورد اینکه چه کسانی واقعا صلاحیت دارند یعنی روانشناس و متخصص هستند و باید از چه کسانی در این خصوص کمک بخواهند اطلاعات لازم را بهدست آورند و آگاه شوند.
▪ توجه داشته باشیم مردم باید مراقب 2گروه از افرادی باشند که امکان دارد در این زمینه فعالیت کنند و آسیبرسان باشند؛ روانشناس نماها و روانشناسان بدون صلاحیت که هر دو میتوانند مشکلآفرین باشند. اینگونه افراد میتوانند هم در فضای مجازی و هم در فضای غیرمجازی فعالیت داشته باشند اما عرصه اینگونه فعالیتها معمولا در فضای مجازی بیشتر است. علتش هم آن است که در چنین فضاهایی امکان بررسی صلاحیت افراد کمتر است. ....👇👇👇
http://www.migna.ir/news/50935
🔶 تأثیر فیلمهای عاشقانه، کمدی و ترسناک بر زندگی
میگنا- افراد با توجه به نیازهای متفاوت روانی و شرایط متفاوتی که در طول زندگی تجربه کردهاند، میتوانند از برخی فیلمها تأثیر بیشتری بگیرند و در برابر بعضی دیگر هم خنثی عمل کنند. فیلم دیدن میتواند فرصت روبهرو شدن با این احساسات را برای ما ایجاد کند. وقتی شما فیلم میبینید با شخصیتهای داستان همزاد پنداری میکنید و در حقیقت خود را قهرمان داستان میپندارید. شما در جریان فیلم دیدن آنچه که بر قهرمان داستان میگذرد از جمله ترسها، غمها، شادیها و امیدواریهایش را درون خود حس میکنید.
♦ در واقع شما به جای شخصیت داستان مینشینید و بدون آن که از روی صندلی سینما یا از مقابل تلویزیون خانهتان بلند شوید، به تجربههایی که دوست دارید دست میزنید و حسهایی که درونتان انباشته شده و هیچ وقت نتوانستهاید ابرازشان کنید را تخلیه میکنید.
♦ بعضی روزها که برای تفریح کردن حوصله بیرون رفتن را نداریم، شاید اولین چیزی که به ذهنمان میرسد تماشای فیلم باشد. ممکن است چند فیلم را پشت سر هم نگاه کنیم و حالمان هم خوب باشد، مثل فیلمهای کمدی که خندهدار هستند و باعث کاهش فشار خون میشوند و اگر چند دوره پشت سر هم این خندهها تکرار شوند، گرفتگی عروق را کاهش میدهند. ۱۵ دقیقه خنده شدید در طول یک فیلم همین تأثیر را بر تمام دستگاه عروقی و قلبی دارد؛ اما چرا در بیشتر مواقع فیلمهای تراژدی طرفداران بیشتری دارند؟
♦ تحقیقات نشان میدهند که دیدن فیلمهای تراژدی بخشی از مغز را فعال میکند که در حالت طبیعی خاموش است. فعال بودن این بخش باعث میشود بیشتر عشق بورزیم و احساس رضایت از زندگی خود داشته باشیم. (دیدن فیلمهای تراژدی به افرادی که سابقه افسردگی دارند توصیه نمیشود). در دنیای فیلمهای رمانتیک، پسر نجیب و خجالتی عاشق دختر میشود و با هم دوست میشوند و بعد از چند بحث و جدل دوباره آشتی میکنند و سپس در اثر تراژدی از هم جدا میشوند و بعد ناگهان در اثر یک اتفاق غیرقابل پیش بینی دوباره به هم میپیوندند. در مشکلاتی که زوجین به مشاورین ازدواج در مرکز مشاوره گزارش دادهاند، دیده شده انعکاسی از تصور غلط درباره عشق و عاطفه است که در فیلمها به نمایش گذاشته میشود.....👇👇👇
https://www.migna.ir/news/50946