▪️نامهای تجاری در سالهای دور:
مینو، نرمه، برف، پفک، دریا، گلی، مادر، گرجی و ...
و در سالهای اخیر:
سافتلن، مکنزی، ویکتوریا، هوم کر، ایزی پلاست، وین تک و ...
این حجم از روی آوری به نامهای خارجی در تولید محصولات داخلی پرسش برانگیز است!
💬 محمدرضا رهبرپور
▪️آقای وزیر آموزش و پرورش چرا فیلمها تصاویر و صوتهای دانش آموزان و معلمان در جریان آموزش مجازی به راحتی در شبکههای مجازی منتشر میشود و هنوز آن را ممنوع نکردید؟! این فیلمها آسیبها و حواشی زیادی دارد
پیدا کردن عامل انتشار این فیلمها سخت نیست. برخورد کنید!
💬 صادق نیکو
▪️سه بار تیتر کاملا متفاوت زدن برای یک خبر در یک زمان کوتاه حقیقتا کار سختی است... و فقط در توان رسانه دولت روحانی!
💬 H.soleimani
30.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ⭕️ ماهیت فضای مجازی در ۳ دقیقه!
🔻 چگونه فضای مجازی برای ما رایگان است؟ ما درفضای مجازی مشتری هستیم یا محصول ؟
🔻تاحالا براتون سوال شده که شبکههای اجتماعی و فضای مجازی مثل فیسبوک وگوگل که برای ما رایگان است درآمد خود را از کجا کسب میکند؟
🔴⚠️ #جنگ_خطرناک_رسانه ها یعنی:
💢روزنامه انگليسی ديلي ميل (Daily Mail) چندي پيش با انتقاد از سياست های دولت #آمريكا در زمينه سايت های #پورنوی بسيار زياد اين كشور، به كودك 12 سالهاي اشاره كرده بود كه پس از مشاهده فيلم های پورنو به دختر ۹ ساله ای #تجاوز كرده بود. اين كودك به پليس گفت: "ميخواستم مثل شخصيت مرد آن فيلم باشم."
🔸گفتني است اخيراً شبكه خبری راشا تودی گزارش داد كه در بحران مالی اخير كه بسياری از صنايع بزرگ آمريكايی را به ركود یا ورشكستگی كشانده، صنعت هرزه نگاری ايالات متحده همچنان روند رو به رشد داشته است.
🔴 رسانه ها سبک زندگی میسازند فاصله کودکان تان تا صحنه های مستهجن فقط یک فیلترشکن است. سواد رسانه کودکان تان را بالا ببرید...
🔻از همه اینها بدتر خواب خرسی مسئولین است. هنوز فراموش نکردیم سر تعریف جریان بارداری دختر ۱۲ ساله چقدر به استاد #مومن_نسب حمله شد...
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#حکمرانی_مجازی
🔻حکومتها چگونه حاکمیت سرزمینی خود را در فضای مجازی بازتعریف و اعمال میکنند؟
🔻کشورهای پیشرو چگونه توسط حکمرانی فضای مجازی بر روی ابزارها، محتواها و پلتفرمها نظارت میکنند؟
🔻رویکرد ایران در حکمرانی فضای مجازی چگونه بوده است؟
@asrehooshmandi
#سواد_رسانهای 2️⃣9️⃣
💢چگونگی تشخیص #خبر درست از نادرست
5- از خواندن خبر #چه_احساسی به شما دست میدهد؟
خبر ساختگی مثل همهی تبلیغات دیگر برای برانگیختن احساس شما طراحی شده است. پس اگر با خواندن خبری بسیار ناراحت شدید، دِرَنگ کنید و نفس عمیقی بکشید. ادعایی که در خبر وجود دارد را دست کم در #سه خبرگزاری و یا رسانهی معتبر تحقیق کنید و سپس تصمیم بگیرید که خبر را ساختگی یا واقعی به حساب آورید. نباید همه چیز را زود باور کرد. هیچ چیزی بهتر از تفکر انتقادی در روبرو شدن با خبر نیست.
✍️ دکتر معصومه نصیری، مدرس و پژوهشگر سواد رسانه
📌بازنشرکلیه مطالب بدون ذکر منبع مجاز است
#لبیک_یا_حسین_علیه_السلام
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
📡 #قرارگاه_پاسخ_به_شبهات_و_شایعات
@GhararGahShayeat
سواد رسانه و روانشناسی
💢دومینوی تصاویر فتوشاپی برای فریب افکار عمومی ایران!
✍️معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانهای
موضوع نوید افکاری که بهعنوان یکی از آخرین تلاشهای رسانهها و گروههای معاند برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی و ناامیدسازی و مخالفتراشی در دستور کار قرار گرفته بود، بهعنوان نمونهای مناسب برای به چالش کشیدن امپراطوریهای ترویج دروغ و فریب قابل تحلیل و بررسی است.
در جریان رسانهای نوید افکاری علاوه بر کلمات و هشتگهایی که با هدف درگیرسازی احساسات مخاطبان طراحی و مورد استفاده قرار گرفته بود، بهرهگیری از تصاویر برای تشدید احساسات، نمایش ساختگی "همراهی جماعت"، ایجاد پروپاگاندا برای اقناع مخاطب جهت همنوایی با این جریان رسانهای و ... را شاهد بودیم.
همانگونه که هشتگهای خاص این موضوع با تلاش «رسانهها و سیاستمداران خارجی»، «برخی سیاسیون داخلی» و «برخی سلبریتیها» و البته مردمی که فریب این جو رسانهای را خوردند، مورد استفاده قرار گرفت، #تصاویر_ساختگی و استفاده ناشیانه از #فتوشاپ به مثابه قمار رسانههایی که ادعای حرفهایگری داشتند بر سر حیثیتشان بود.
این #تصاویر_فتوشاپی که بعد از قصاص نوید افکاری بهصورت دومینویی، در رسانههای فارسی زبان خارج از کشور مورد استفاده قرار گرفته است، با نوشتههایی همچون «راه نوید ادامه دارد»، «انتقام نوید را میگیریم» و «نوید تنها نیست» ضمن تلاش برای دعوت مردم برای مشارکت در شعارنویسی، سعی در ایجاد موج اجتماعی داشتند. روشی که به مخاطب القا میکند جریانی توسط بخشی از جامعه در حال پیگیری است و سکوت و بی تفاوتی در برابر آن جایز نیست. این را از جنس جملات و کلمات استخدام شده در تصاویر فتوشاپی میتوان دریافت.
روندکاویها نشان میدهد این تصاویر ساختگی که مصداق #تولید_دیس_اینفورمیشن برای #فریب_افکار_عمومی هستند، ابتدا توسط صفحات مجازی رادیو فردا منتشر و سپس صدای آمریکا آن را بازنشر داده است و این فرایند در ادامه توسط شبکه من و تو، شبکه وهابی کلمه و حتی ارگان رسانهای منافقین و همچنین فعالان سلطنتطلب و عوامل این رسانهها بازنشر شدهاند.
این پاسکاری و همافزایی رسانهای آنهم پاسکاری یک محتوای ساختگی و عدم بررسی و راستیآزمایی تصاویر توسط کاربران شبکههای اجتماعی، موجب افتادن مخاطبان در دام فریب و باور محتوای نشر یافته، شده است. محتوایی که در کنار هشتگهای استفاده شده در خدمت جا به جا کردن «قصاص» و «اعدام»، «مجرم» و «قربانی»، «عدالت» و «ظلم» و در نهایت تشدید فشارها بر ایران و تشدید تحریم ها و ایجاد تنگنا برای مردم ایران بوده است.
پیش از باور تصاویر آنها را راستی آزمایی کنیم. خط سیر یا زنجیره انتشار محتواهای رسانهای را مورد بررسی قرار دهیم و به اهداف قبل، حین و بعد طراحان یک هشتگ واقف شویم. پس از طی این مراحل محتوایی را باور و بازنشر کنیم.
🔴دولت آمریکا از طرح جدید حکمرانی خود با عنوان #شبکه_پاک یا همان اینترنت پاک رونمایی کرد.
شرط پاک (آمریکایی بودن) بودن مالک، بازار، اپها، مراکز ذخیره و پردازش و کابل و ارتباطات فیزیکی.
باز هم به متولیان داخلی میگوییم که به جای طرح مباحث چند دهه پیش، حداقل تجربه روز حاکمیت در دنیا را ببینید و حرفهای امروز غربیها را بزنید.
متأسفم!
✍️ یاسر جلالی
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
5.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴آلترناتیو تنها و بیکس!
🔸روزی در ایران تنباکو توسط منتقدین تحریم شد و حتی در خانه ناصرالدین شاه قلیانها شکسته شد اما تنها آلترناتیو اپوزیسیون فراخوان می دهد و توسط تمام رسانه های لندنی و سلطنت طلب پروموت می شود که نه تنها در ایران بلکه حتی در خانه اش نیز مورد توجه و حمایت قرار نمیگیرد!
🔸کلیپ ارسالی مخاطبین
dishplus