eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
195 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
چهارشنبه ۱۶ آذر دختری به نام دنیا فرهادی از روی پل کابلی شهر اهواز خودش را داخل رودخانه کارون انداخت که خبرش همان زمان در رسانه های کشور منتشر شد و از آن روز جستجو برای کشف جسد آن دختر ادامه داشت تا این که جسدش توی اهالی روستای مظفریه پیدا شد. 🔹رسانه‌های فارسی‌زبان آنا دوباره و در ادامه سناریو کشته‌سازی، داستان خودکشی این دختر ۲۲ ساله را تبدیل به یک داستان تخیلی کردند بی توجه به این که روزها پیش داستان این خودکشی به گزارش آتش نشانی اهواز در رسانه ها منتشر شده بود. 🔹دست سر از اموات مردم بردارید چه تعمدی دارید هر دختر جوانی که در هر نقطه از کشور به دلیل خودکشی یا مصرف مشروب یا بیماری یا تصادف از دنیا رفت را به جنبش زورکی‌ خودتان ربط بدهید؟ @resane_ravanshenasi
▪️دروغ را جوری می‌گویند که خودشان هم باور می‌کنند. گفته بودند شکنجه‌اش کرده‌اند، اتهامش محاربه است و در خطر اعدام؛ اما حالا عکس آزادی‌ از او منتشر می‌کنند. نه محاربی در کار بوده و نه هنوز کیفرخواستی صادر شده که حکم اعدام صادر شده باشد.(سونيا شريفی) 💬 مهدی کشت دار Fars_plus @resane_ravanshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشک تمساح نازنین بنیادی و خالق کلیدواژه "شیمی درمانی" در توجیه تحریم‌های فلج کننده اقتصادی، در شبکه سعودی! ❌ نازنین بنیادی که این روزها خود را نماینده معترضین در ایران معرفی می‌کند، از طرفی خواهان تحریم اقتصادی است و آن را با کلید واژه «شیمی درمانی» توجیه و رنگ و لعاب می‌دهد و از سویی دیگر با استفاده از سبقه بازیگری خود، با ریختن اشک و ابراز احساسات تصنعی در پی به دست آوردن نقش کلیدی در این جریانات است. Fars_plus @resane_ravanshenasi
▪️تیم ملی مان،یلدا یمان ،نوروزمان،هر چیزی که ما را وصل کند به آن خانه پدری و‌ سرزمین مادری را می زنند. چشمانت را باز می کنی و به خود می آیی که چه طور تنهاترینی در تندباد حوادث! چه کار کند این سعودی اینترنشنال تا بفهمیم که ج.ا بهانه است و هدف ایران ؟ 💬 Leila Fars_plus @resane_ravanshenasi
زحمت تیتر بی بی سی فارسی هم گردن شرق افتاد((: مرتضا قربانی @resane_ravanshenasi
تشکر حمید فرخ‌نژاد از رسانه هایی که حدود ۳ ماه است امنیت کشور را به خطر انداخته اند و دستور کار آنها کشتار و تجزیه ایران بوده است. @resane_ravanshenasi
24.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸دشمن در داخل ایران است! 🔹کاری که رسانه های داخلی میکنند گاهی از ایران اینترنشنال برنمی آید. رسانه هایی که در خدمت سرمایه داران داخل ایران هستند. 📌 این برنامه را در کانال یوتیوب جدال ببینید. 📺 youtu.be/vdGxcCLMN-8 @resane_ravanshenasi
سواد رسانه و تفکر نقادانه قرار نیست همیشه جایی کاربرد داشته باشد که به نفعمان باشد یا دیدگاه و عقایدمان را تایید کند. در این صورت شاید واژه «توجیه» کلمه بهتری برای استفاده باشد. بد نیست گاهی به افکار و عقاید خودمان هم با دید نقادانه نگاه کنیم تا دنیا را منصفانه تر دیده باشیم! @resane_ravanshenasi
‍ ▪️این آکواریوم برلین است که امروز ترکیده و کامل از بین رفته است. دو نکته درباره بعد از این رخداد: ۱:هر چه گشتم فیلمی از لحظه اتفاق پیدا نکردم، فیلم‌ ها بطور کلی از دور و بعد از پایان حادثه است، در فیلم‌ها هیچ نشانه‌ای از عناصر اذیت کننده و یا تحریک کننده وجود ندارد، مثلا از لاشه مرگ دسته جمعی ماهیان، یا احتمالا خسارت و صدمات انسانی. فیلم‌ها پاکیزه است. حالا اگر ایران بود از دویست تا زاویه لحظه حادثه و مثلا پاره شدن دست فلان نگهبان از طریق دوربین رسمی آن مجموعه هم کف اینترنت پخش بود. این را باید فهمید و برای این معضل فکری کرد. ۲:حداقل چهل پنجاه توئیت آلمانی درباره این حادثه را با مترجم گوگل خواندم، هیچ کس این را دستمایه تمسخر و تحقیر آلمانی‌ها نکرده بود، هیچ کس آن را نشانه‌ای از بدبختی ملت آلمان به حساب نیاورده بود، هیچ کس این حادثه را به پای بی‌لیاقتی همه آلمانی‌ها از زمان هیتلر تا الان ننوشته بود. فقط تصور بفرمایید چنین اتفاقی مثلا در تهران رخ می‌داد، اجداد ما ایرانیان هم از تمسخر و تحقیر در امان نبود. وقتی می‌گوییم ملت ایران سال‌هاست تحت شدیدترین عملیات روانی تاریخ هستند نتیجه آن چنین تفاوتهایی است. 💬 عباس طاهری Fars_plus @resane_ravanshenasi
▪️می‌گویند ۳ میلیارد تومان از پروژه فیلم سقوط را برداشت و رفت اما کسی نمی‌پرسد ۳میلیارد تومان از بیت‌المال را چرا در حلقوم سلبریتی‌ها میریزید؟ این نرخ را چه‌کسانی برای سلبریتی‌ها تعیین می‌کنند؟ 💬 رضا عبدی پور Fars_plus @resane_ravanshenasi
یکی از طنزهای تلخ روزگار ما همین چیزی هست که می‌بینید؟! دولت و حکومت و دستگاه‌های مسئول فیلترینگ در حالیکه مردم را از حضور در شبکه‌های اجتماعی خارجی بر حذر داشته و با بستن آنها عملاً این شبکه‌ها را غیرقانونی می‌دانند خودشان بیشترین حضور را در این فضا دارند و به این ترتیب آمارهای عجیب و غریبی کم از استقبال مردم از شبکه‌های اجتماعی داخلی می‌دهند زیرسوال می‌رود. همانگونه که در این عکس می‌بینید به صورت گسترده در توییتر، تلگرام، یوتیوب اینستاگرام و حتی فیسبوک حضور دارند! آدم همین تناقض‌ها را می‌بیند که گاهی اوقات درمانده می‌شود که باید چه بگوید! وقتی این آدرس‌ها را می‌بینم به این نتیجه می‌رسم که دست‌اندرکاران امر خودشان هم به آن چیزی که به عنوان پیامرسان داخلی ساختند ایمان و باور ندارند و گرنه چه دلیلی دارد همه مسئولان و مقامات در توییتر، تلگرام و اینستاگرام حضور داشته باشند و ویدیوهای آنها به صورت گسترده در یوتیوب پخش شود؟ یا اینکه برای آنها حلال است و برای ما مردم فرودست جامعه که ناسلامتی می‌خواهیم از این کشور دفاع کنیم حرام است؟! syriankhabar @resane_ravanshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| چرخه خشونت ویدیویی 🔸 طبق نظریه محققان مؤسسه UNSW بازی‌های ویدیویی خشونت‌آمیز به دلیل ایجاد فرصت‌هایی برای تحقق نیازهای روانی، از استقبال بیشتری برخوردار میشن و همچنین بازی‌ها به بازیکنان اجازه می‌ده تا موقعیت‌های خطرناکی رو تجربه کنن که احتمالاً در زندگی واقعی با اون‌ها مواجه نمی‌شن. TebyanOnline @resane_ravanshenasi
▪️خبر‌ جعلی "وزیر کشور: فضای مجازی به طور کامل فیلتر می‌شود" ساعت ۱۶:۴۷ پنج‌شنبه۲۴آذر، توسط کانال تلگرامی سایت انتخاب منتشر شد و در ۲۴ساعت حدود ۱.۸میلیون بار از طریق ۲۲۹کانال بازنشرکننده، دیده شد. تکذیب وزارت کشور هم در ۲۴ساعت گذشته ۱.۴۷ میلیون بار دیده شد. 💬 علی رجبی Fars_plus @resane_ravanshenasi
درباره شارلاتانیسم حمید فرخ‌نژاد حمید فرخ‌نژاد، بازیگر بعد از خروج از کشور با انتشار یک پست اینستاگرامی با الفاظی که شاید نتوان در بین برخی براندازان هم دید، به توهین علیه نظام اسلامی پرداخته است. از سویی با نگاهی به فعالیت‌های او در سینما به زعم رسانه‌ها و منتقدان سینمایی می‌توان به این مساله رسید که این بازیگر در گیشه، موفق ظاهر نمی‌شد اما اصرار داشت دستمزدهایی بالا بگیرد و حتی در تیتراژ کارهایش، شروطی را در همان مرحله عقد قرارداد مطرح می‌کرد تا نامش همیشه صدر باشد. فرخ‌نژاد تا 4 روز پیش در ایران حضور داشت اما به‌ واسطه انتشار استوری‌هایی، اجازه خروج از کشور را نداشت. به همین دلیل، از طریق صنف خود وارد عمل شد تا دستگاه قضا را مجاب کند به دلیل سال جدید میلادی و اینکه می‌خواهد با پسرش ملاقات کند، اجازه خروج از کشور داشته باشد. دستگاه قضا هم رأفت به خرج داده و با گرفتن تعهد از آقای بازیگر، اجازه خروج وی را صادر کرد. یک نکته دیگر در این میان غیر‌حرفه‌ای بودن فرخ‌نژاد است؛ او تا ساعات پایانی حضورش در کشور، مشغول بازی در سریال «سقوط» بود که توسط فیلیمو در دست تولید است. http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3655/1/257784/0 Vatanemrooz @resane_ravanshenasi
▪️جایی که ما زندگی می‌کنیم تو ارتفاعات شمال کرج و کوهستانیه. آب و هوای مطبوعی داره اما امسال اینجا هم هوا بشدت آلوده‌ست. حتی کوه‌ها هم به زور دیده میشن. جاهای دیگه هم تکلیفشون معلومه. ولی این عقب‌مونده‌ها تعطیلی مدارس رو پای خودشون فاکتور میکنن. از مرده‌خوری رسیدند به هواخوری. 💬 فهیمه حاجی نصیری Fars_plus @resane_ravanshenasi
💠 فحاشی و اعتصابات زورکی صدای بلاگرهای داخلی را در آورد 📌واکنش یک بلاگر خانم به تناقض رفتاری براندازها timoora @resane_ravanshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از دعوت به خشونت تا اعتراف به استیصال از براندازی در پخش زنده بی‌بی‌سی؛ دروغ‌پراکنی رسانه‌ها، جوانان معترض را به کشتن می‌دهد!! @resane_ravanshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 از دعوت به خشونت تا اعتراف به استیصال از براندازی در پخش زنده بی‌بی‌سی؛ دروغ‌پراکنی رسانه‌ها، جوانان معترض را به کشتن می‌دهد!! 💢 «نیما توتکابنی» پژوهشگر جامعه‌شناسی در دانشگاه "جانز هاپکینز" آمریکا: 🔺"باید نگاه واقع‌بینانه به شرایط جامعه و جمهوری اسلامی داشته باشید، جمهوری اسلامی اصلا نزدیک به رفتن نیست؛ این تصور اشتباهی است که اپوزیسیون ایجاد کرده است." 🔺 "اینکه فکر کنیم مردم به خیابان بیایند و شش ماه دیگر حکومت ساقط شود، تصوری ساده‌لوحانه است!!" timoora @resane_ravanshenasi
🔸سن مجاز کودک برای استفاده از صفحه نمایش ▪سازمان بهداشت جهانی یا WHO زمان تماشای صفحه نمایش را برای کودکان زیر یک سال صفر و برای کودکان دو تا چهار ساله یک ساعت یا کمتر در روز توصیه می‌کند. برخی از محققان تاکید کرده‌اند که این زمان‌ها ایده آل است و در بسیاری از خانواده‌ها قابل اجرا نیست. این گروه فرمول کاهش آسیب را پیشنهاد می‌کنند. صرف ۲۰ دقیقه یا بیشتر برای تماشای برنامه‌های مناسب گروه سنی در کنار شما نسبت به گذراندن ساعات طولانی بدون نظارت برای تماشای تلویزیون و محتوای بزرگسالان، آسیب کمتری به رشد آنها می‌زند. ▪نکته مهم دیگر نوع محتوایی است که آنها با آن درگیر هستند. شینسکی می‌گوید آنچه اهمیت دارد این است که برنامه‌ها با سرعت آهسته، آموزشی و متناسب با سن باشند. تحقیقات نشان می‌دهد زمان بیش از حد استفاده از صفحه نمایش ممکن است باعث شود کودکان دایره لغات کمی داشته باشند، کمتر بتوانند خلق و خوی خود را کنترل کنند و پرخاشگرتر باشند. هنگامی که کودکان دو ساله می‌شوند، مزایای آموزشی استفاده از صفحه نمایش شروع می‌شود....👇 https://www.migna.ir/news/60616/preview/ @resane_ravanshenasi
🔸خودشیفتگی چگونه منجر به نظریه‌های توطئه می‌شود؟ 🔺نیاز به کامل بودن. خودشیفته‌ها به دلیل نیازشان به برجسته بودن معمولاً به دنبال متمایز کردن خودشان از دیگران هستند. نظریه‌های توطئه این نیاز آن‌ها را تامین می‌کند. چگونه؟ با فراهم کردن دستیابی آن‌ها به دانشی که عده‌ی بسیار کمی آن را در اختیار دارند. برای نمونه، کسانی که باور داشتند فرود بر ماه ساختگی است تصور می‌کردند جزو معدود کسانی هستند که به وضوح توانستند ببینند فیلم دستکاری شده است. 🔺پارانویا. خودشیفته‌ها باور دارند دیگران بر علیه‌شان اقدام می‌کنند. این پارانویا خوراکِ نظریه‌های توطئه است و نشان می‌دهد چرا بسیاری از آن‌ها درگیر سازمان‌های مخفیِ نابودگر دنیا می‌شوند. 🔺نیاز به کنترل و تسلط داشتن بر دیگران. از آنجا که خودشیفته‌ها باور دارند هیچ کاری را اشتباه انجام نمی‌دهند، وقتی اشتباهی به طرز اجتناب‌ناپذیری رخ می‌دهد، از دید آن‌ها حتما فرد دیگری مقصر است. در واقع، خودشیفته‌ها دیگران را سپر بلا (یا قربانی) اشتباهات خودشان می‌کنند. این ویژگی ماکیاولی‌ها و بیماران روانی هم هست. 🔺زودباوری. در نگاه نخست به نظر نمی‌رسد زودباوری با خودشیفتگی ارتباطی داشته باشد، اما دارد: از آنجا که خودشیفته‌ها خویشتن‌اندیش نیستند، گول چرندیات محض را می‌خورند. ☑به گفته‌ محققان، خودشیفتگی با باور کردنِ نظریه‌های توطئه‌ کووید مرتبط است شاید به این دلیل که خودشیفته‌ها نسبت به مطالبی که آنلاین می‌خوانند، شکاک نیستند.....👇 https://www.migna.ir/news/60604/preview/ @resane_ravanshenasi
🔹 وبلاگ جدال: هیاهو برای هیچ 🔸 نویسنده: فاطمه آل یاسین ✅ از متن: اعلام نظر نکردن برای من امری عادی است. من خود را ملزم به اظهار نظر درباره جزییات هر رخدادی نمی‌دانم. حتی “بی‌نظر” بودن را به رسمیت می‌شناسم، اما این رسانه‌های اجتماعی و مدام پست و استوری، فضایی را ساخته که دورترین افراد هم می توانند تو را به دادگاه تفتیش عقاید بکشانند. چرا سکوت کردی، چرا هشتگ نزدی، چرا چندپهلو حرف زدی… نظرت درباره حکم اعدام فلانی چیست، حکم محارب بهمانی چطور، درباره فلان حرف فلان قاضی، جامعه شناس و… چطور؟!... 🔻https://jedaal.tv/a/7302 @resane_ravanshenasi
🚦لشکرکشی تمام‌قد رسانه‌ای علیه ملت ایران 🔸این وقایع چند وجه تمایز نسبت‌ به حوادث پیشین داشت که با توجه به آنها می‌توان اصطلاح لشکرکشی را به آن اطلاق کرد. در دوره‌های قبل، ما شخصی‌سازی پیام‌ها را نداشتیم، در این دوره، ما با مرحله شخصی‌سازی پیام‌ها در بستر سکّوها و شبکه‌های اجتماعی مواجه بودیم. برای افراد یک جامعه با هدف خاص؛ پیام شخصی تولید و ارسال شد. 🔹استفاده دشمن از هوش مصنوعی برای استنباط و استخراج سناریوهای رسانه‌ای در دوره‌های پیشین به این شکل نبود. در حوادث اخیر، برخی از توصیه‌ها به اغتشاشگران از طریق تحلیل داده‌های بزرگ و با بهره‌برداری از ابزارهای هوش مصنوعی انجام می‌شد. دشمن در مواردی هم در فریفتن بخش کوچکی از جامعه موفق عمل کرد. میزان استفاده از به‌اصطلاح انسان-رسانه‌ها یعنی افرادی که قبلاً روی آنها کار شده بود و خود به‌مثابه رسانه شده بودند، بسیار متکثر بود؛ برای مثال، مدل‌های تبلیغاتی، خواننده‌هایی که برخی از آنها حتی یک‌بار هم نام ایران را نشنیده‌اند یا حتی برخی از شخصیت‌های مشهور خارجی و افرادی که حوزه‌ فعالیتشان ارتباطی به ما ندارد و اساساً هیچ شناختی از موضوعات سیاسی هم ندارند، برای این منظور به استخدام گرفته شدند. 🔺نظرسازی یا نظریه‌سازی و استفاده بسیار گسترده از ربات‌ها برای تولید و توزیع تصنعی محتواها، برای برجسته‌کردن و انبوه‌سازی (ترند) مطالب و محتواهای رسانه‌ای، از دیگر اقدامات دشمن بود. حجم اجاره کردن یا ایجاد حساب‌های کاربری جدید برای هشتگ‌سازی، برجسته‌سازی و انبوه‌سازی یا به تعبیر دقیق‌تر و علمی‌تر، توده‌سازی پیام در فضای مجازی در حوادث گذشته به این شکل سابقه نداشت. توده‌سازی پیام ممکن است با انواع و اقسام ابزارهای انسانی و غیرانسانی رخ دهد، یعنی بخشی از ابزارهایی که مطالب خاصی را می‌پسندیدند و بازنشر (لایک و ریتوئیت) و باز ارسال می‌کنند افراد واقعی نیستند، بلکه ما با انبوهی از ربات‌ها، برنامه‌ها و انسان‌ها مواجه هستیم. فرماندهان ارشد و محتوایی این لشکر رسانه‌ای، شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های شناخته‌شده بین‌المللی بودند. چراکه آنها تجربه بسیار بیشتری برای انگاره‌سازی، بازنمایی و کار روی ایران دارند. ایران تنها کشوری در دنیاست که به طور خاص بیش از ۲۰۰ شبکه ماهواره‌ای علیه آن فعالیت می‌کنند. این کار می‌تواند به ایجاد تور مخاطب، تحقق پیام ۳۶۰ درجه و انبوه‌سازی کمک کند. 🔸فرماندهان فناورانه این عصر، شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات بودند که اطلاعات کاربران را در اختیار داشتند و رفتار آن‌ها را زیر نظر داشتند و متناسب با آخرین تحلیل‌هایشان از رفتارها و احساسات جامعه، توصیه‌هایی را ارائه می‌کردند. برخی از آنها هم قواعد و سیاست‌های اعلامی خود را -که طبعاً این شرکت‌های بزرگ سیاست‌های حرفه‌ای را اعلام و تلاش می‌کنند تا آن‌را اجرا کنند- زیر پا گذاشتند و قواعدشان را اجرا نکردند، یعنی به طور کامل وارد میدان شدند. پیاده‌نظام‌ها یا سربازان‌شان را هم کسانی که از تجمعات کوچک فیلم تهیه و ارسال می‌کردند، ذیل مطلب خاصی نظر می‌گذاشتند، اقدام به هک برخی حساب‌ها و تولید اخبار جعلی ‌کرده و فوتوشاپ‌کارهایی که تصاویر جعلی می‌ساختند یا اکانت اجاره می‌کردند، تشکیل می‌دادند. 🔹این اغتشاشات دچار خلأ نظری بود، یعنی یک نظریه، اندیشه یا تئوری مقبول جریان‌ساز نداشت. این مسئله‌ای است که اندیشکده‌های مخالف جمهوری اسلامی نیز به‌صراحت آن را بیان کرده‌اند. یکی از ابزارهای پرکردن خلأ ایدئولوژیک، رسانه است، یعنی با تزریق تصویر و احساس تلاش می‌شود خلأ تئوری جبران شود، تاجایی که کسی به سراغ اندیشه و نظریه اساسی حرکت نرود. به آن معنا که آنقدر ذهن‌ها دریافت‌کننده متراکم و متوالی خبر، متن، تصویر، پیام و ... شود که کسی از چیستی این حرکت، چرایی، هدف نهایی و اصول آن، فلسفه این شرارت‌ها، آشوب‌ها، آتش‌سوزی‌ها و خشونت‌ها نپرسد. 🔺در این شرایط ذهن فرصت نمی‌کند که یک سؤال عمیق‌تر بپرسد یا مطالبه کند. دشمن می‌گوید احساس تزریق کنیم تا فضا احساسی شود، هیجان تزریق کنیم تا آدم‌ها هیجانی شوند و هیجان‌های خودشان را تخلیه کنند. بخش کوچکی از نوجوانان ما که درگیر این ماجرا شدند، ممکن است مصرف‌کننده این قبیل فناوری‌های ارتباطی، رسانه‌ای و سرگرمی شده باشند. اما خوشبختانه از عمده نوجوان‌های ما در مدارس، مساجد و عرصه‌های اجتماعی و عرصه‌های ملی و معنوی حضور فعالانه‌ای دارند. نباید با بی‌توجهی به یک طیف برچسب بزنیم. بخشی از نوجوانان که در قبال آن‌ها کم‌کاری کرده‌ایم، گرفتار این رسانه‌ها شده‌اند؛ بنابراین دشمن یک خلأ ایدئولوژیک را با انبوه‌سازی یا توده‌سازی پیام‌ها پر می‌کند. 🎙 📍ادامه متن مصاحبه👇 https://khl.ink/f/51468 savaderasanei @resane_ravanshenasi
🚦جنگ شناختی و ترور سکوهای مرجع سه‌گانه 📍در معرفت شناسی و علوم شناختی، اساس مباحث، حول مفهوم "اعتبار" می‌چرخد. اینکه مکانیزم، منبع، مبنا و دلیل اعتبار یک گزاره و پیام چیست، شناسی را شکل می‌دهد. 🔸در جنگ شناختی که را بعنوان مخاطب خود می‌بیند، تلاش بر اعتبارزایی یا است. به تعبیر دیگر یا جعل و خلق اعتبار برای اقناع افکار عمومی صورت می‌گیرد یا ترور اعتبار و دلیل‌خاص در دستور کار افسران جنگ شناختی قرار دارد. 🔹اما این اعتبارآفرینی یا اعتبارزدایی چگونه محقق می‌شود و چگونه در فرایند اقناع افکارعمومی عمل می‌کند؟ برای پاسخ به این سوال باید توجه داشت که مکانیزم اعتبار، ذیل یک مثلث شناختی تعریف می‌شود که در ادامه تبیین می‌شود. 1⃣سکوهای مشروع: عموم جوامع جهت اقناع افکارعمومی از سکوهای سیاسی و نهادهای قانونی بهره می‌برند. ساختارهای رسمی انتخابی یا انتصابی که ذهنیت سازی، فرهنگ سازی و راهبردسازی را در راستای مدیریت افکارعمومی، صورت می‌دهند. مثل مرگ بر دیکتاتور، تخریب قانون و یونیفرم نظامی و رسانه‌ملی را بر اساس "مشروعیت زدایی" یا "ترور اعتبار مشروع" می توان ترجمه کرد.(مرجعیت سیاسی) 2⃣سکوهای معقول: حلقه واسط میان حاکمیت و مردم را نخبگان، اِلیت‌ها و روشنفکران اجتماعی تشکیل می‌دهند. در واقع آنچه که اعتبار قانونی را تکمیل می‌کند، عقلانیت و است و لایه های اعتبار را مقاوم تر می‌کند. توهین به دین و دانش و حوزه و دانشگاه را در همین راستا می‌توان تفسیر نمود.(مرجعیت علمی) 3⃣سکوهای مقبول: باید اذغان داشت که ذهنیت سازی، فرهنگ سازی و اقناع در غیاب چهره‌ها و قهرمان‌ها و مشاهیر به جاده‌ای صعب العبور و ماموریتی ناممکن شبیه است. در واقع ساختارها بدون شخصیت‌های مقبول و چهره‌های مشهور، امکان امتداد ضعیفی دارند. سکوهای اثر فرهنگی، نظامی، هنری و ورزشی هر سیستمی محسوب می‌شوند. توهین و تخریب سردار سلیمانی، علما و اساتید محبوب، تحت فشارگذاشتن اهالی ورزش و هنر را نیز می‌توان ذیل این محور، طبقه‌بندی کرد.(مرجعیت فرهنگی_اجتماعی) 🔸اعتبارزدایی از مرجعیت‌های سه گانه، نتیجه ای جز اختلال در فرایند شناختی جامعه و در مکانیزم اقناع افکارعمومی نخواهد داشت. با این اوصاف و درحالیکه دشمن، قدرت سخت موشکی_پهبادی کشور ما را متوازن با امکانات خودش احساس می‌کند، قدرت نرم ما را توسط اینستاگرام و تلگرام و توییتر به چالش می‌کشد. 📍در واقع سکوهای مرجع مشروع و معقول و مقبول ما را ترور می‌کند تا از جانب افکارعمومی با تردید و تقابل مواجه شود. وقتی اعتبار، ترور شد اقناع هم دچار ابهام و چالش می‌شود و در ادامه نیز میان نظام و جامعه صورت گرقته و اعتماد، حمایت و مردم سالاری بتدریج تحلیل می‌رود. ✍ savaderesanei @resane_ravanshenasi
📸جاسوسان مجازی عضوگیری موساد از جوانان؛ 🔸لبنان یکی از کشورهایی است که به‌دلیل حضور حزب‌الله در آن به‌عنوان بزرگترین کابوس اسرائیل، همواره در معرض توطئه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی قرار دارد. #اسرائیل#یهود #یهودی #کلیمی #اشغال#کنیسه #موساد #جاسوسی #ابزار_شنود #جاسوس_مخفی #لبنان #حزب_الله #حزب_الله_لبنان #سید_حسن_نصرالله #اعتراض #بنیامین_نتانیاهو #בית כנסת #בנימין נתניהו #ליכוד #מפלגת הליכוד רשימה onsoo_ir @resane_ravanshenasi
⭕️دومین مهلت ۱۰ روزه متا برای پاسخگویی به ایران 🔹رئیس مرکز ملی فضای مجازی: تا امروز اینستاگرام و واتساپ با دستور شورای امنیت محدود شده بود ولی ادامه این محدودیت نیاز به مجوز دارد. تکلیف این مجوز را هم سرنوشت مذاکرات با «متا» می‌تواند مشخص کند. 🔹ما دنبال راهی هستیم که منجر به ادامه فعالیت پایدار سکوهای خارجی از جمله اینستاگرام شود. متا در همه کشورهای مشابه ما دفتر نمایندگی دارد و نیازهای آن کشور را برطرف می‌کند. 🔹اگر متا جواب نامه مارا ندهد در حقیقت مقدمه‌ای برای مجوز قانونی انسداد اینستاگرام است. متا از الان دوباره ۱۰ روز وقت دارد نماینده معرفی کند. 🔹مرکز ملی فضای مجازی ۲۶ مهر این نامه را ایمیل کرد و ۱۶ آذر، ۱۰ روز به متا مهلت داد که به این نامه جواب بدهد اما پاسخی نگرفت./فارس media_arma @resane_ravanshenasi