eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
192 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 عصبانیت لیدرهای خارج نشین از مخاطبین خود و توهین به ملت ایران؛ چقدر شما ملت بی‌ادبی هستید!!! بماند که برخی از این سلبریتی‌های بی‌سواد و مدعی رهبری اغتشاشات در ایران قادر به نوشتن یک پاراگراف بدون غلط نیستند!! Fars_plus @resane_ravanshenasi
9.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| پدرها در هالیوود چقدر واقعی هستن؟ ‌ 🔸یکی از کارهای رسانه، ارائه تصویر یا حتی کلیشه مورد نظر خودشه. یکی از این کلیشه‌ها، تصویر یه مرد یا پدر نمونه‌اس. ‌ 🔸در این ویدیو به تصویر پدر در آثار خارجی پرداختیم؛ کلیشه‌ای که طی ۷۰ سال، بالا و پایین زیاد داشته. TebyanOnline @resane_ravanshenasi
بعد از این استوری علی کریمی رفیقش این طور پته اش را ریخت‌ روی آب! اما واقعیت اینکه از افراد حاضر در این عکس هیچ کدوم نمیفهمن! timoora @resane_ravanshenasi
⭕️ بیشرف بودن bbc فارسی جلسه رهبری ۱۴ بهمن بوده نه ۱۹ بهمن! 🔺رسانه دشمن حتی با دروغهای آشکار به هدف خود فکر میکند @resane_ravanshenasi
🔷تا دیروز به کودکان و نوجوانان آموزش ساخت کوکتل مولوتوف می دادند و با پروپاگاندا به آنها القا می کردند کشف حجاب و فریاد زدن فحشهای رکیک ناموسی کارهای شجاعانه ای است و اغتشاشات را انقلاب دهه هشتادی ها می نامیدند و با افتخار فیلم ها و عکس های آن ها را در مدارس نشان می دادند اما حالا به بهانه یک جشن تکلیف نگران سوءاستفاده از کودکان شده اند! نمیرید از این همه تناقض و پارادوکس. timoora @resane_ravanshenasi
تأثیر تکرار مطالب بر ذهن مخاطبان تکرارِ موضوعی خاص در یک کانال خاص، می تواند "مقاومت" مخاطبان را در برابر تكرار پيام، بشکند. ميزان تكرار پیام تا سطح "اشباع يافتگی"، ممكن است موجب دلزدگی شود. دراین صورت تکرار، به ضد خود تبدیل شده و اثر عکس خواهد داشت. برای فرار از دلزدگی و اشباع، می توان به اصل "تنوع محرک" مراجعه کرد. وقتی یک پیام در ساختارهای متفاوت و کانال‌های گوناگون و متنوع، تکرار و ارسال گردد، اشباع یافتگی مخاطبان را به تعویق می‌اندازد. دراین صورت پیام‌ها در کنار هم تکرار می شوند، اما ایجاد "عادت" نمی کنند. در بحث روان‌شناسی "احساس و ادراک" وقتی در انسان عادت شکل می‌گیرد، حس و به دنبال آن، ادراک احساس نمی شود. دراین صورت حرکت، تغییر و ایجاد تنوع موجب برهم خوردن عادت، و ایجاد احساس و ادراک جدید می شود. البته طبق قواعد شناختی، تکرار اسناد و پیام‌ها، به منزله جمع آنها نیست؛ بلکه به منزله ضرب آن‌ها با هم است. یعنی اگر اصول حرکت، تغییر، تنوع قالب و تنوع کانال رعایت گردد، پیام‌ها نه تنها موجب دلزدگی نمی شوند، بلکه درهم ضرب شده و "هم‌افزایی" می‌کنند. ✍ رضا پورحسین @resane_ravanshenasi
🔷 کنایه بازیگر لبنانی به تبعیض رسانه‌های غربی بین ترکیه و سوریه در حادثه زلزله اخیر 🔹سوری‌ها هم مستحق زندگی هستند! سوری‌های مصیبت ديده هم انسان هستند! farsitweets @resane_ravanshenasi