eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
192 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ بیشرف بودن bbc فارسی جلسه رهبری ۱۴ بهمن بوده نه ۱۹ بهمن! 🔺رسانه دشمن حتی با دروغهای آشکار به هدف خود فکر میکند @resane_ravanshenasi
🔷تا دیروز به کودکان و نوجوانان آموزش ساخت کوکتل مولوتوف می دادند و با پروپاگاندا به آنها القا می کردند کشف حجاب و فریاد زدن فحشهای رکیک ناموسی کارهای شجاعانه ای است و اغتشاشات را انقلاب دهه هشتادی ها می نامیدند و با افتخار فیلم ها و عکس های آن ها را در مدارس نشان می دادند اما حالا به بهانه یک جشن تکلیف نگران سوءاستفاده از کودکان شده اند! نمیرید از این همه تناقض و پارادوکس. timoora @resane_ravanshenasi
تأثیر تکرار مطالب بر ذهن مخاطبان تکرارِ موضوعی خاص در یک کانال خاص، می تواند "مقاومت" مخاطبان را در برابر تكرار پيام، بشکند. ميزان تكرار پیام تا سطح "اشباع يافتگی"، ممكن است موجب دلزدگی شود. دراین صورت تکرار، به ضد خود تبدیل شده و اثر عکس خواهد داشت. برای فرار از دلزدگی و اشباع، می توان به اصل "تنوع محرک" مراجعه کرد. وقتی یک پیام در ساختارهای متفاوت و کانال‌های گوناگون و متنوع، تکرار و ارسال گردد، اشباع یافتگی مخاطبان را به تعویق می‌اندازد. دراین صورت پیام‌ها در کنار هم تکرار می شوند، اما ایجاد "عادت" نمی کنند. در بحث روان‌شناسی "احساس و ادراک" وقتی در انسان عادت شکل می‌گیرد، حس و به دنبال آن، ادراک احساس نمی شود. دراین صورت حرکت، تغییر و ایجاد تنوع موجب برهم خوردن عادت، و ایجاد احساس و ادراک جدید می شود. البته طبق قواعد شناختی، تکرار اسناد و پیام‌ها، به منزله جمع آنها نیست؛ بلکه به منزله ضرب آن‌ها با هم است. یعنی اگر اصول حرکت، تغییر، تنوع قالب و تنوع کانال رعایت گردد، پیام‌ها نه تنها موجب دلزدگی نمی شوند، بلکه درهم ضرب شده و "هم‌افزایی" می‌کنند. ✍ رضا پورحسین @resane_ravanshenasi
🔷 کنایه بازیگر لبنانی به تبعیض رسانه‌های غربی بین ترکیه و سوریه در حادثه زلزله اخیر 🔹سوری‌ها هم مستحق زندگی هستند! سوری‌های مصیبت ديده هم انسان هستند! farsitweets @resane_ravanshenasi
این توییت یه نکته خیلی مهم داره؛ این شخص ۳روز پیش توییت زده بود تو ترکیه زلزله ۷ریشتری میاد. حالا توییتر اون قسمتی که با علامت قرمز مشخص کردم رو به توییت جدیدش اضافه کرده و توضیح داده که: پیش‌بینی زلزله نداریم گول نخورید! بله عزیزان! امنیت روانی جامعه شوخی بردار نیست! 👤آدم farsitweets @resane_ravanshenasi
🔶«ایتا» و «روبیکا» بیشترین اقبال را درمیان ۵ پیام‌رسان داخلی دارند 🔺در چندماه گذشته و به دنبال محدودیت‌های ایجاد شده برای پلتفرم‌های خارجی زمینه برای ظهور و رشد بیشتر پیام‌رسان‌های داخلی فراهم شد. 🔺۵۶.۷ درصد از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام داشته‌اند که از پیام رسانه‌های داخلی استفاده نمی‌کنند و در مقابل ۴۳.۳ درصد گفته‌اند از پیام رسانه‌های داخلی استفاده می‌کنند. 🔺از دیدگاه مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی آنلاین، مهم‌ترین نقطه‌قوت پیام‌رسان‌های داخلی را «فیلتر نبودن» دانسته‌اند. «نصب آسان» و «احساس امنیت خانواده‌ها» «امکان پیگیری و شناسایی کلاهبرداران و مجرمان سایبری» و «راحتی کار» از دیگر امتیازات این پیام‌رسان‌ها بیان شده. 🔺از مهم‌ترین نقطه‌ضعف‌های پیام‌رسان‌های داخلی بیش از همه به «نبود اعتماد به امنیت این شبکه‌ها از سوی کاربران آنها» اشاره شده است. «نداشتن کاربر جهانی» «پشتیبانی ضعیف و ناپایداری در ارائه سرویس» «ضعف فناوری» «پراکنده بودن کاربران» «نداشتن مکانیزم درآمدزایی» دیگر نقاط‌ضعف اشاره شده از سوی مخاطبان برای پیام‌رسان‌های داخلی است. jebreil1 @resane_ravanshenasi
پست‌های تهمینه میلانی درباره زلزله ایران و ترکیه تفاوت تصاویر را با توجه به سواد رسانه ای تان بررسی کنید! @resane_ravanshenasi
16.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟣نقش رسانه در توسعه تأثیر رسانه‌ها در تمام ابعاد فرهنگی، هنری، اجتماعی و سیاسی جامعه وجود دارد و رسانه با توجه به کارکردهای متنوع خود جایگاه ویژه‌ای در توسعه همگانی جامعه دارد. pelaak1 @resane_ravanshenasi
ترکیه دوتا گرافیست خلاق نداره رو نقشه ترکیه دوتا چسب زخم بزنن؟ BisimchiMedia @resane_ravanshenasi