eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
195 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
💢ویزای آمریکا؛ ارائه حساب‌های کاربری و فعالیت اینترنتی الزامی شد مطابق با مقررات و قوانین جدید که شامل متقاضیان ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی می شود، سوابق و فعالیت متقاضیان ویزای آمریکا در شبکههای اجتماعی از جمله توئیتر و فیسبوک بررسی میشود. papsanews
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
دوربین ها همیشه قابل اعتماد نیستند. 🚩زودباور نباشیم...
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
نظرات بیش تر مردم از پرسه زدن در شبکه های اجتماعی سرچشمه می گیرد نه از مطالعه کتاب ها. این تقلید از دانایی در واقع الگوی جدید نادانی است. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
🔸 چند درصد ایرانی‌ها گوشی هوشمند دارند؟ 🔹 مفتا: نتایج نظرسنجی اخیر ایسپا نشان می‌دهد، ۶۹ درصد کسانی که در کشور موبایل دارند، از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و تنها ۳۰.۸ درصد پاسخگویان هنوز از گوشی هوشمند(لمسی) استفاده نمی‌کنند.
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
📱مدیریت زمان در فضای مجازی ⌛️ گذراندن وقت در به روایت آمار 🇮🇷 papsanews https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
✔️ دسترسی غیرمجاز کارکنان اسنپ‌چت به اطلاعات کاربران ▪️ برخی کارکنان سابق و کنونی اسنپ‌چت از دسترسی غیرمجاز کارکنان چندین بخش اسنپ‌چت به و شخصی کاربران خبر داده‌است. 🔖 جزئیات بیشتر؛👈 yon.ir/gZ95d papsanews https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
✔️ انسان‌ها ۵ سال و ۴ ماه از عمر خود را در اپلیکیشن‌های اجتماعی می‌گذرانند! ▪️ مردم ۱.۱۵ میلیارد ساعت را در ماه را به بازی‌های موبایلی مشغول هستند! بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام شده بازی‌های موبایلی از لحاظ اختصاص دادن وقت مردم به خود درست پشت سر شبکه‌های اجتماعی قرار دارند یعنی دومین فعالیت مرتبط با تکنولوژی انسان‌ها! ▪️ ما انسان‌ها به طور میانگین روزانه ۲ ساعت از وقتمان را در اپلیکیشن‌های اجتماعی می‌گذرانیم؛ یعنی چیزی معادل ۵ سال و ۴ ماه در طول عمرمان! قطعاً خواندن و آگاهی از این اعداد که نمایی از واقعیت هولناک وقت گذرانی بشر عصر جدید در فضای مجازی است به شدت تعجب‌آور است. جالب‌تر زمانی است که بدانید شما می‌توانید در معادل همین زمان ۳۲ مرتبه به ماه سفر کنید و مجدداً به کره زمین برگردید! manoresane https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
#اقناع_مخاطب #تکنیک_ترس 🚩رعایت فاصله قانونی در هنگام رانندگی @manoresane
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
سواد رسانه و روانشناسی
ببینید هالیوود چگونه چشمان ما را سحر می‌کند ... ♨️پنج مفهوم بنیادی 1️⃣همه پیام های رسانه‌ای طراحی شده‌اند. 2️⃣همه پیام های رسانه‌ای با استفاده از زبان خلاقانه‌ای که قوانین خاصی دارد طراحی شده‌اند. 3️⃣افراد مختلف از یک پیام واحد، درک متفاوتی دارند. 4️⃣رسانه، در دل خود حامل ارزش ها و عقاید خاصی است. 5️⃣بیشتر پیام های رسانه‌ای برای کسب قدرت یا سود تنظیم شده‌اند. manoresane https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
🚧 چگونه با کودکانمان کارتون ببینیم اما آسیب نبینیم ...؟ 🔺در حین مشاهدهٔ کارتون ها و انیمیشن ها خوب است ذهن کودک خود را نسبت به پیام‌های کارتوت حساس کنیم، و او را با بازی به تحلیل وادار کنیم! 🔹مثلا از کودک بخواهیم قصه‌ای را که دیده، دوباره تعریف کند. ببینیم چه مقدار ارتباط میان اجزای داستان را درک کرده است.از او بخواهیم شروع و‌پایان داستان را از هم تفکیک کند.همچنین حادثه های داستان را تشخیص دهد. 🔻سوالاتی را طرح کنیم و از او جوابش را بخواهیم. سوالاتی از قبیل: - در این فیلم مادر چگونه زنی بود؟ او چگونه نمایش داده شده بود؟ چه ویژگی‌هایی داشت؟ - پدر در این فیلم چگونه بود؟ چه ویژگی‌هایی داشت؟ _شخصیت ها داستان چه کسانی بودند؟ چه تفاوت هایی داشتند؟ _قهرمان داستان کدام شخصیت بود؟ _ضدقهرمان که بود؟ - برادر و خواهر چطور بودند؟ - اوج این داستان کجا بود؟ - این داستان چه مشکلی را طرح کرد؟ - مشکل چگونه حل شد؟ - بهترین شخصیت این فیلم که بود؟ - کدام شخصیت‌ها با هم مبارزه می‌کردند یا مقابل هم بودند؟ - مضمون و محتوای این فیلم چه بود؟می‌خواست چه بگوید؟ - داستان چگونه به پایان رسید؟ _آیا می شود جور دیگری داستان پایان یابد؟ ⚠️مراقب باشید در فضای پرسش‌ها از حالت صمیمیت خارج نشوید؛ چرا که هدف رسیدن به پاسخ آنی از کودک نیست، مهم آن است که کودک مجبور به تفکر برای رسیدن به نگاه نقادانه شود! سوادرسانه برای کودکان neemroo https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
با نشان دادن اینگونه تصاویر به کودکان بیاموزید که: 🚦 🔸امروزه کلید مواجهه ی درست با رسانه ها داشتن برخواسته از فهم درست تکنیک ها و مهارت های رسانه ای است سوادرسانه برای کودکان neemroo https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
ارسال شده از سروش: یه روز مادری ازم خواست بجهت نگرانی شدیدش از رفتارهای دخترش تلگرامش رو چک کنم طبیعتا پاسخ من هم این بود که این امکان وجود نداره خوب اصرار شدید مادر من رو مجبور به پذیرش کرد خوب تنها کاری که از من برمیامد این بود که شماره رو به مخاطبانم اضافه و وارد گفتگو با اون دختر خانم بشم در همون ابتدای اضافه کردن با تصویر نامناسبی در پروفایل اون دختر خانم مواجه شدم که مت رو شوکه کرد سعی کردم با گفتگو سر از کارش دربیارم که متاسفانه با رفتار نامناسب به منظور ارتباط مواجه شدم تنها چیزی که به ذهنم نیرسید این بود که به مادر نگران پیشنهاد تلاش برای فرستادن دخترس به خونه بخت بدم تماس گرفتم بعد کلی منمن خوب نمیخواستم مادر رو بیش از این نگران کنم گفته اگر دخترتون خواستگار داره بهتره زودتر به گزینه مناسب بله بگین اما با سکوت چند دقیقه ای مادر مواجه شدم مادر بعد چند دقیقه سکوت گفت: دختر من فقط ۸ سالشه! این تجربه تنها یک درس عبرت بود که به دست خودمون داخل خونه رو مین گذاری. میکنیم و بعد بفکر علاج هستیم اگر این اتفاق در کشورهای اروپایی و حتی آمریکایی بود حتما حضانت فرزند رو از والدین میگرفتن بی تدبیری در واگذاری موبایل هوشمند مستقل اون هم با اتصال به اینترنت بدون نظارت به کودک ۸ساله یعنی خیانت در حق جگرگوشه خودمان ... بهتر است با وضع قوانین مشخص و اشراف بر فضای مجازی در عین بهره برداری از فرصت های بی نظیر فضای سایبر از خسارات ان صیانت کنیم سوادرسانه برای کودکان neemroo https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
با نشان دادن اینگونه تصاویر به کودکان بیاموزید که: 🚦 🔸امروزه کلید مواجهه ی درست با رسانه ها داشتن برخواسته از فهم درست تکنیک ها و مهارت های رسانه ای است سوادرسانه برای کودکان neemroo https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
🎥«دفاع بد» ترفند جدید دشمن در فضای مجازی fna.ir/d9kfuv @Farsna
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
🚦انسانِ از خودگریزان در جامعه‌ی مصرف انبوه؛ به بهانه‌ی تبلیغ "اکستنشن تهرانی" در فضای مجازی 🔸از نظر "پی‌یر بوردیو"، جامعه‌شناس فرانسوی، در دوران مدرن، "مصرف"، تنها ارضاکننده‌ی نیازهای بشر و پاسخی به نیازهای زیستیِ او نیست، بلکه "مصرف" به منزله‌ی زیست در نظامی متشکل از نشانه‌ها، نمادها، ایده‌ها و ارزش‌هاست که بخش بزرگی از این نشانه‌ها و ارزش‌ها در خودِ فرایندِ مصرف، تولید می‌شوند. 🔸جامعه‌ی مصرفِ انبوه، جامعه‌ی آرمانیِ سرمایه‌داریِ متاخر بوده و دستیابی به این مدینه‌ی فاضله جز از طریق جایگزینی "مِیل"های کاذب با "نیاز"های واقعیِ انسان امکانپذیر نمی‌شود. 🔸 این جایگزینی نیز جز از طریق دستکاریِ نظامِ ارزشیِ انسان و وارد کردن او به دنیایی از نمادها و نشانه‌ها و ارزش‌های جدید ممکن نیست. 🔸"تبلیغات" ابزارِ ورود به این دنیای جدید و نظام ارزشی نوین است. ابزاری که تداوم‌بخشِ روند "غفلت" از نیازهای واقعی در دنیایی واژگون است. دنیایی که در آن: ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکارند تا تو نانی به کف آری و به غفلت بخوری 🔸کالاها در این نظام، به مدد تبلیغات نه تنها ارزشی فراتر از شی و منزلتی انسانی پیدا می‌کنند، بلکه در جایگاه پیامبری و الوهی، گاه و بی‌گاه آیات خود را بر پیروان خود می‌خوانند. 🔸just do it- nike فقط انجامش بده(نایک)، 🔸Impossible Is Nothing- adidas غیر ممکن وجود ندارد(آدیداس)، 🔸make.believe- sony باورش کن(سونی)، 🔸Be more human- reebok بیشتر انسان باش(ریباک) 🔸live the moment now-pepsi در لحظه زندگی کن(پپسی) 🔸در الهیاتِ مصرف یکی از ویژگی‌های اساسیِ انسان، "از خود بیگانگی" و "از خود گریزانی" است. 🔸 انسانِ از خودگریزانِ جامعه‌ی مصرفِ انبوه، همواره به دنبال ترمیم و اصلاحِ خود با معیارهای ارائه شده در نظام ارزشیِ شکل گرفته توسط رسانه‌ها و تبلیغات است. 🔸 دایره‌ی این اصلاح و ترمیم از چگونگیِ وضعیتِ حمل و نقل و اقامت و پوشش تا ویژگی‌های طبیعیِ بدن او را در بر می‌گیرد. 🔸او همواره از وضعیت خود ناراضی بوده و مضطرب و افسرده به دنبال راهی برای التیام دردِ نقصان‌های بی‌انتهای خویش است. 🔸تعجبی نیست اگر در جامعه‌ی غیرتولیدی و مصرفِ ‌مضاعف ایران، به طور طبیعی تمرکز پیامبرانِ مصرف بر خوانش آیات خود در حوزه‌ی خدماتی چون کاشت و داشت و برداشت مو و زیبایی باشد. 🔸 این یادداشت کوتاه به بهانه‌ی تبلیغ خدمات زیباییِ "اکستنشن تهرانی" نوشته شد( که آن را در لینک انتهای یادداشت می‌توانید ببینید). 🔸میزان ابتذالِ موجود در این دست تبلیغات نشان از گرفتاری جامعه‌ی ایرانی در عمیق‌ترین و مبتذل‌ترین لایه‌های نظام سرمایه‌داری یعنی جامعه‌ی مصرفِ انبوهِ بدون تولید است. 🔸فرهنگ برآمده از این نظام معنایی که خود محصول مناسبات اقتصادیِ رایج در چنین جامعه‌ای است تنها به واژگونی مفاهیمی چون زیبایی ختم نخواهد شد و این مناسبات اقتصادی تا جایگزینی تمام مفاهیم ارزشی و بنیادین انسان ایرانی پیش خواهد رفت. ✍ savaderasanei https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
سواد رسانه و روانشناسی
🚦برخی از تبلیغات به قدری در قدرتمند هستن که کمتر مخاطبی تحت تاثیر آن قرار نمی گیرد! 🔸یک تبلیغ خلاق و خوش ریتم از آئودی که دوست دارید چندین و چند بار ببینید‌. 📍در این تبلیغ که با موضوع محافظت از خطرات ناگهانی ساخته شده، آئودی به خوبی با استفاده از "دیوونه‌های بی‌احتیاط" که ممکن است هر زمانی برای شما خطر ایجاد کنند، تکنولوژی آئودی یا Clown Proof را به عنوان راه حل معرفی می کند. 🔹تکنیک اقناعی (ایجاد گره ذهنی و سپس ارایه راه حل) savaderasanei https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
فضای مجازی رنگارنگ است غالب رنگ‌هایش خواستنی نیست مراقب تاوان همرنگ شدنمان باشیم....🙏 resanetahavolat https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
هدایت شده از عمّارِ ایران
#توییت_گردی 💢 معنای دیگر بصیرت داشتن شاید داشتن سواد رسانه باشد 🔸 روزی که علی ابن ابی طالب در محراب ضربت خورد مردم شهر که اسیر رسانه های باطل بودند می پرسیدند مگر علی نماز هم می خواند؟؟ 💯 آری #سواد_رسانه داشته باشیم تا در زمان فتنه ها اسیر شایعه ها نشویم. 💠 @ammar_iran
۱۶ خرداد ۱۳۹۸
سواد رسانه و روانشناسی
👍پسندیدن لحظه‌لحظه زندگی را فدای پسندیدن‌های مجازی نکنیم. 📽 این انیمیشن جالب به اسم «آقای سلفی» رو ببینید و با دوستانتون به اشتراک بگذارید.
۲۱ خرداد ۱۳۹۸
♦️کدام رده سنی بیشترین گوشی هوشمند(لمسی) را دارد؟ 💢بر اساس نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور(اعم از شهر و روستا) انجام شده است، ۸۴.۹ درصد افراد با رده سنی ۲۹-۱۸ سال که موبایل دارند، گوشی آن ها هوشمند(لمسی) است. ۷۴.۸ درصد پاسخگویان با رده سنی ۴۹-۳۰ سال که موبایل دارند، گوشی آن ها هوشمند(لمسی) است و ۳۷.۸ درصد افراد ۵۰ سال به بالای کشور که موبایل دارند، گوشی آن ها هوشمند(لمسی) است. 🌱🌱 ispa95
۲۱ خرداد ۱۳۹۸
♦️اپلیکشن آپ، پر استفاده ترین اپلکیشن در میان مردم ایران 💢بر اساس نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای ۳۱ اردیبهشت و ۱ خرداد ماه ۹۸ به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور(اعم از شهر و روستا) انجام شده است، از کل افراد ۱۸ سال به بالا کشور که موبایل دارند ۲۰.۲ درصد از اپلیکشن آپ، ۱۴.۳ درصد از اپلیکشن هفت هشتاد(۷۸۰)، ۴.۱ درصد از اپلیکشن تاپ، ۳.۱ درصد از اپلکیشن ۷۲۴، ۱.۲ درصد از اپلیکشن ایوا استفاده می کنند. ۲۹.۶ درصد پاسخگویان نیز اعلام کرده اند از هیچکدام از اپلیکشن ها استفاده نمی کنند. گفتنی است ۳۰.۸ درصد گوشی هوشمند نداشته اند. 💢شایان ذکر است پاسخگو می توانسته چند گزینه را انتخاب کند. 🌱🌱 ispa95
۲۱ خرداد ۱۳۹۸
🚦غیررسمی و بی‌دردسر 📍گزارش صبح‌نو از پست‌های شبه‌تبلیغاتی سلبریتی‌ها 🔹سبک فعالیت بخشی از بازیگران و در صفحات شخصی‌شان در شبکه‌های اجتماعی خصوصا در بحران‌ها و اتفاقات فراگیر ملی، توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌ به‌طوری که تبعات واقعی آن‌ها بیرون از فضای مجازی دامان بسیاری از مردم را گرفته است. با این حال فعالیت‌های محدود به اظهار نظرهای شاذ آن‌ها باقی نمانده است. کثرت انواع در صفحات سلبریتی‌ها نشان می‌دهد که نوع تعامل آنان با دنبال‌کنندگان صفحات‌شان تغییر کرده است. 🔸از حدود ۸ میلیون نفری که یک خانم بازیگر چهل‌وچندساله را در اینستاگرام دنبال می‌کنند، دست‌کم باید چندهزار نفری باشند که وقتی عکس پر از آرایش او را با لباسی می‌بینند، ترغیب شوند که بدانند کدام مزون لباسش را طراحی کرده، کدام سالن زیبایی، طراحی گریمش را انجام داده و کیف و کفش و سایر لوازمش را از کجا تهیه کرده است. این انگیزه کافی را برای نزدیک شدن صاحبان این مشاغل به جهان «سلبریتی‌ها» تأمین می‌کند و بالطبع سلبریتی‌ها هم از عواید مالی این تبلیغات استقبال می‌کنند و هم از تجمل چندساعتی خاص و خوش‌ترکیب بودن. 🚨ترفند تبلیغ در متن زندگی 🔸«به مناسبت عید فطر برای عزیزانم سورپرایز دارم» و به‌دنبال آن چندبار اضافه کردن شناسه یک «برند جواهرآلات» به همراه عکسی از حضور در فروشگاه این آرم تجاری. چنین پست‌هایی حاوی مقادیر قابل توجهی از همین ترفندها هستند و یکی از فعال‌ترین سلبریتی‌ها در این حوزه است. تصویری از چهره پر از آرایش خانم بازیگر که روی آن لوگوی استودیوی تصویربرداری به همراه طراح گریم ثبت شده است، قرار گرفتن این مدل پست‌ها در میان انبوهی از پست‌هایی که بازتاب‌دهنده فعالیت‌های روزمره، علایق، خستگی‌ها و نظرات صاحب صفحه هستند، برای دنبال‌کنندگان این تصور را ایجاد می‌کند که این تبلیغات نیز به‌طور انگیخته انجام می‌شوند و این واقعیتی است که پشت نقاب واقعی بودن، پنهان می‌شود. 📍سلبریتی-مدیران، از آرایشگری تا مشاوره خانواده! 🔸پست‌های مشابهی در صفحه از همین ترفند استفاده می‌کنند. مثلاً تصویری از چهره خانم بازیگر درحالی که به دوردست‌ها خیره شده به همراه نوشته‌ای منتشر شده است: A lot of problems in the world, would disappear if we talk to each other instead of about each other...! اما خواننده ناآشنا با این ترفند ممکن است از توضیحات تکمیلی پست تعجب کند؛ «حمیدی» در ادامه یک عکاس و یک آرایشگر را در زیر همین پست منشن کرده است. البته اگر وارد صفحه این آرایشگر بشوید، خواهید دید که بسیاری از دیگر بازیگران هم با او همکاری داشته‌اند. از همین جا زنجیره تبلیغات به هم متصل می‌شود و البته زنجیره تحقیقات هم! ، و هم در تبلیغ برای این آرایشگر سهیم‌اند و نکته هم شاید در همین نام آخر نهفته باشد؛ در موسسه‌ای فرهنگی و هنری که«بهاره رهنما» مدیریت می‌کند و از آموزش شاهنامه‌خوانی و نقالی به کودکان تا مشاوره روان‌شناسی به خانواده‌ها و تا آموزش آرایشگری فعالیت دارد. 📍تبلیغات از نوع مردانه 🔸اگرچه زنان همیشه فرصت‌های بالقوه بیشتری برای قرار گرفتن در جایگاه سوژه تبلیغاتی را دارند اما داستان به صفحات خانم‌های ختم نمی‌شود. ، بازیگری که این روزها نام او بیش از پیش می‌درخشد، در تعداد قابل توجهی از پست‌هایش برای یک طراح لباس تبلیغ می‌کند. هم گهگداری از مربی بدنسازی خود پست‌هایی منتشر می‌کند؛ «داشتن مربی خوب نعمتِ. داشتن رفیق خوب به بهِ» اما نشان دادن صفحه مربی مربوطه در انتهای پست را دیگر نمی‌توان فقط به‌حساب رفاقت و مربیگری گذاشت. ، دیگر بازیگری است که برای طراح لباس و اکسسوری خودش تبلیغ می‌کند اما این تبلیغ را در لفافه تشکر از مخاطبان یا بهانه‌های دیگر می‌پیچد تا از ترفند رایج این روزهای سلبریتی‌ها برای همکاری با فعالان تجاری باز نمانده باشد. 🔸اوج‌گیری این سبک فعالیت‌ها در صفحات شخصی برخی بازیگران در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که رویکرد آنان به شکل تعامل با دنبال‌کنندگان‌شان به‌مرور زمان تغییر کرده است. آنان حالا مخاطبان‌شان را مصرف‌کنندگان بالقوه‌ای می‌دانند که بدون توجه به رسمی یا غیررسمی بودن تبلیغ، به سراغ برندها خواهند رفت و در نتیجه رشد کسب‌وکار این تجارت‌ها، مقادیری هم نصیب تبلیغ‌کنندگان خواهد شد. این شیوه تبلیغات البته این حسن را هم دارد که باتوجه به حواشی، انتقادها و محدودیت‌های تبلیغ‌کنندگان رسمی کالاها و برندهای تجاری، برای سلبریتی دردسری هم ایجاد نمی‌کند و البته با تأثیر ناخودآگاه بر دنبال‌کنندگان صفحات از طریق الگوسازی تجمل، فروش بالاتری را هم میسر می‌کند. ▫️نقد سینما
۲۱ خرداد ۱۳۹۸