مرکز فرهنگی رسانه بیداری🇵🇸
✨️در پناه امالبنین
بعد از آن مدال نقره آسیا دیگر همه صدایت میزدند: قهرمان! چطوری قهرمان؟ بفرما قهرمان! اما تو با مدال آسیایی قهرمان نشدی. تو از اول قهرمان و آدم حسابی بودی. از همان بچگی که غیرت و عزت نفست اجازه نداد دستت پیش پدر دراز شود و رفتی دنبال کار و کاسبی. خجالت میکشیدی و فروشندگی بلد نبودی اما پا روی خجالتت گذاشتی و رفتی گوشه بازارجمعه بساط کردی. اوضاع پدر بد نبود اما تو پسر بزرگ خانواده بودی و میخواستی روی پای خودت بایستی! آنقدر بزرگ بودی که اجازه ندادی کسی تفاوت ظاهریات را ببیند. توی بازی تیز و سریع بودی، با همه بگو بخند داشتی و بین بچههای مدرسه و محل پر طرفدار بودی. از نوجوانی دست به خیر بودی و به این آن کمک میکردی از همان درآمد بساطی و کارگری.
بدنسازی را شروع کردی تا اوقات فراغتت را پرکنی. دانشگاه رفتی و حسابداری خواندی، ازدواج کردی و خدا سه دختر شاخه نبات به تو هدیه داد. از زیر سنگ نان حلال درمیآوردی و سر سفره خانوادهات میبردی اما ورزشت را ادامه دادی. مربی استعدادت را که دید گفت: "بیا دوومیدانی و پرتاب دیسک قهرمانت کنم."
گفتی: "میآیم اما لب به هیچ قرص و مکملی نمیزنم." رفتی و با همان نان و خرما سه ماه بعد نایب قهرمان کشور شدی. با نبود امکانات، زمستان و تابستان تمرین کردی و دو سال بعد یعنی سال ۱۳۹۱ شدی نایب قهرمان آسیا. همان موقع بود که صدایت زدند صادق قهرمان! عضو تیم ملی شدی، رکورد آسیا را ۹ متر جابجا کردی، مسابقات خارجی میرفتی، برو بیایی پیدا کردی اما هنوز همان صادق بیت سیاح خاکی کمپلوی جنوبی بودی با لهجه غلیظ عربی. همان صادقی که با بچههای شلنگآباد و کوی علوی هیئت راه انداخته بود و هر محرم نذری برای امالبنین میداد. توسلت به امالبنین بود، حتی وقتی برای مراسم ورزشکاران در حرم امام رضا(ع) دعوت شدی پرچم امالبنین را با خودت بردی و کنار پرچم امام رضا آن را باز کردی. مدتی بعد رشتهات را عوض کردی و رفتی پرتاب نیزه. گفتند: "نمیتوانی بیخیالش بشو." پا توی یک کفش کردی که طلای المپیک پرتاب نیزه را میخواهم بگیرم. آنقدر نیزه پرتاب کردی و چند ماه چند ماه اردو رفتی و درد کشیدی تا در المپیک توکیو رکورد شکستی و طلا گرفتی. بعد از پیروزی پرچم "یا امالبنین" را روی دست گرفتی و بوسیدی.
برگشتی و همچنان صادق بیت سیاح بامرام و معرفت بودی. دست هرکسی که میتوانستی گرفتی، به یکی کمکخرجی دادی و به دیگری آنچه یاد گرفته بودی. با امام رضا(ع) عهد بسته بودی هر ورزشکاری احتیاج داشته باشد کمکش کنی. بچههای معلول با استعداد را جمع کردی و بدون چشمداشت هرچه فوت و فن بلد بودی یادشان دادی. وقت المپیک پاریس رسیده و دست و پایت مصدوم است اما به ضرب و زور فیزیوتراپی خودت را حفظ کردی و راهی شدی. پا به میدان میگذاری. دل توی دل هموطنانت نیست. قلب بچههای جنوب تندتر میزند. بچههای کمپلوی جنوبی ذکر "یا ابالفضل العباس" گرفتهاند، تو و مادرت هم مثل همیشه به حضرت امالبنین متوسل شدهاید. یکی یکی نیزهها را پرتاب میکنی و بازهم رکورد دنیا را میشکنی. فریاد میزنی، پرچم ایران عزیزمان را میبوسی و بعد پرچم "یا امالبنین" که همیشه همراهت هست را روی دست میگیری اما همین را بهانه میکنند. در المپیکی که به مقدسات الهی توهین کردند نام مقدس مادر عباس(ع) را تحمل نکردند. مانع رسیدنت به مدال طلا شدند اما برای ما تو طلایی صادق بیت سیاح باغیرت. بیا که بچه هیئتیها پرچم و سنچ و دمام به استقبالت آوردهاند تا همصدا با تو نام حضرت امالبنین(س) را بلندتر فریاد بزنند.
✍️🏻زینب حزباوی
#پارالمپیک
#صادق_بیت_سیاح
🆔 @resanebidari_ir
مرکز فرهنگی رسانه بیداری🇵🇸
🔸هفت بازگشت ضروری برای بازسازی پروژه انقلاب اسلامیِ اکنون/ بخش دوم
درباره هفت شناخت و بصیرتهای حاصل شده از موقعیت ریسمانسنج
یک. بازگشت به ایده اصیل امر به معروف و نهی از منکر و تفسیر انقلاب اسلامی از این فریضه
مهمترین شناختی که موقعیت محسن ریسمانسنج به دست میدهد تذکر نسبت به معنای درست امر به معروف و نهی از منکر است. همان طور که میدانیم معنای این فریضه مانند دیگر معانی و مفاهیم اسلامی طی نزدیک به هفتاد سال اخیر، دستخوش تغییراتی شده است. از دهه بیست کوشش متفکران و روشنفکران انقلاب اسلامی برای تخریب معانی متحجرانه و اغلب متداول مفاهیم اسلامی منتهی به برآمدن نگرشی نو اما اصیل درباره مفاهیم اسلامی شد. بخش عمدهای از کوشش و آثار امام خمینی، متفکرانی همچون شهید مطهری و مرحوم طالقانی، فضلای فکور جوانتری همچون آیت الله خامنهای و شهیدان بهشتی و باهنر و نیز روشنفکرانی همچون دکتر شریعتی مصروف این انقلاب معرفتی، ویرانی آن اسلام کهنه و متحجرانه و ساختن مفاهیم و استدلالهایی جدید شد.
مهمترین یا یکی از مهمترین این مفاهیم امر به معروف و نهی از منکر بود. به عنوان نمونه آنجا که مطهری بر میآشفت که «تا حالا» امر به معروف و نهی از منکر کردن «در اطراف دکمه لباس مردم، بند کفش و موی سر مردم و دوخت لباس مردم بوده است»، بر معنای فراگیر از این فریضه میشورید و جهل مقدسی که امر به معروف و نهی از منکر را به ابزار سختگیری بر جزییات زندگی «مردم» تبدیل کرده را نقد میکرد.
استدلالها و مضامین ساخته شدهٔ اسلامِ انقلاب اسلامی درباره این فریضه مهم، بسیار است و بازخوانی آن مجال دیگری میطلبد؛ آنچه مهمتر از این بازخوانی است، بازسازی آن اسلام پیشین و سیطره آن بر نهادهای رسمی ذیربط است.
در این جا ارزش کار ریسمانسنج روشن میشود. آنجا که میکوشد با «عمل» و قرار گرفتن در موقعیتی ساختاری به معنای انقلاب اسلامی از امر به معروف و نهی از منکر ارجاع دهد.
محسن ریسمانسنج طی مدت کوتاه حضور در معاونت این ستاد در استان خوزستان توانست در اصلیترین مسائل شهری در برابر سرمایهداری مستغلاتی و مذهبی شهر بایستد؛ مسئله کارگران را مسئلهای عمومی معرفی کند و در اعتراضهای کارگری علیه خصوصیسازی بایستد. مهمتر از این کنشها، تحقق آنها از موضعی در ساختار بود. واقعیت وقتی محسن برای پذیرفتن آن مسئولیت مشورت خواست، نظر به وضع رقتبار و محافظهکارانه، موافق همکاری او با ستاد مذکور نبودم. اگر چه او نیز پس از چندی به دلایلی مشابه از آن نهاد جدا شد اما امروز که نگاه میکنم میبینم او با حضور کوتاه خود توانسته نشان دهد میشود آن ستاد، جولانگاه ابوالمشاغلان محافظهکار نباشد و میشود امر به معروف و نهی از منکر، فراتر از «اطراف دکمه مردم» و دیگر موضوعات مورد علاقه مقدسمآبان، اطراف مسائل اساسی جامعه و عدالت اجتماعی باشد.
چنان که در متون اصیل دینی امر به معروف و نهی از منکر چنین کنشی است. آنجا که اباعبدالله الحسین علیه السلام در منی بر سر عالمان دین ی فریاد میزند امر به معروف و نهی از منکر، برای دعوت به اسلام در معیت با عدالت اجتماعی است: «أَنّ الأمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النّهْی عَنِ الْمُنْکَرِ دُعاء الَى الإِسْلامِ مَعَ رَدّ الْمَظالِمِ وَ مُخالَفَةِ الظالِمِ، وَ قِسْمَةِ الْفَیْء وَ الْغَنائِمِ، وَ أَخْذِ الصّدَقاتِ مِنْ مَواضِعِها وَ وَضْعِها فى حَقِّها».
نکته دیگری که اگر مهمتر از ارجاع به معنای اصلی امر به معروف و نهی از منکر نباشد، کماهمیتتر نیست این است که تجربه محسن ریسمانسنج به خوبی نشان داد بخش مهمی از مسئله ناکارآمدی نهادهای فرهنگی به افکاری باز میگردد که اطراف افکار و دغدغههای اسلام پیشاانقلاب اسلامی دور میزند، هر چند رنگ و ادعای انقلابی بودن دارد. نشان داد تعلق به اسلام پیش از انقلاب چه سرایت عظیمی به افکار نیروهای کرده است. نشان داد آن چنان که مالکان این نهادها اغلب ادعا میکنند مسئله فقط غربگرایی و تجددزدگی نیست؛ بلکه از قضا بخش مهمی از مسئله خود آنان هستند که با دغدغههایی در حد «مناظره تلویزیونی درباره تعدد زوجات و ازدواج موقت» بر صدر این نهادها مینشینند و میکنند آن چه میکنند و با تحجرزدگی خود به دلزدگی مردم از دین دامن میزنند.
دیگر این محسن ریسمانسنج این ارجاع به معنای انقلاب اسلامی از امر به معروف را نه با گفتار، که در عمل پی گرفت و کیست که نداند اکتفا نکردن به انبوه گفتارهای ملالآور و «دعاة للناس بغیر السنتکم» بودن، امروز چه شیوه کمیاب و مورد نیازی در تبلیغ دین است.
(ادامه دارد)
📝مجتبی نامخواه
🆔 @resanebidari_ir
💡 اولین دوره MPA با رویکرد حکمرانی مردمی
✅ شیپا (شبکه پیشرفت) برگزار میکند:
💎 سرفصلهای دوره:
- حکمرانی اقتصادی
- حکمرانی فرهنگی
- مسائل اجتماعی ایران
- مسائل سیاسی ایران
- مبانی حکمرانی مردمی
🎓 همراه با اعطای گواهی معتبر دانشگاهی
✅ برای ثبتنام به شناسه زیر در "ایتا" یا "بله" پیام دهید👇
@mpa_shipaa
📱بصورت حضوری و مجازی؛ با امکان شرکت از سراسر کشور
⏳مهلت ثبتنام: تا ۶ مهرماه
🔆 در کانال شیپا عضو شوید👇
https://eitaa.com/shipaa
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | #کلیپ
ارزش هر انسان به حرکتی است که در تاریخ ایجاد میکند 🌱
امام موسی صدر
💢اولین جلسه رسمی واحد فیلمنامه نویسی
🆔 @resanebidari_ir
🔴 *تخفیفهای ویژه انتشارات راه یار در آثار دفاع مقدس*
۳۰ عنوان کتاب، با ۳۰٪ تخفیف، ارسال رایگان
(بالای ۴۰۰ هزار تومان)
*♦️ از ۲۹ شهریور تا ۱۰ مهرماه، کتابهای حوزه دفاع مقدس راه یار را با ۳۰ درصد تخفیف دریافت کنید.*
🛒 جهت مشاهده کتابها و ثبت سفارش به لینک زیر مراجعه فرمایید.
https://B2n.ir/a60495
rahyarpub.ir
@Rahyar97
🔘 انتشارات راهیار؛ ناشر فرهنگ، اندیشه و تجربه انقلاب اسلامی
✅ @Raheyarpub
📝 #خبر | "روایتخانه"
🔻 همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس ویژه برنامه «روایتخانه» از شبکه خوزستان تقديم نگاه بینندگان میشود.
🔸 در این ویژهبرنامه با دستمایه قراردادن پشتیبانی جنگ، روایتهای مردمی خلق شده از زبان تمام کسانی که به نوعی در پشتیبانی جنگ نقش داشتند را، روایت میکند.
🔹️روایتخانه در گفتگویی شنیدنی که بست، الگوپذیری و ادامه آن در چهار دهه انقلاب روز به روز بیشتر احساس میگردد، میپردازد.
📌 ویژهبرنامه تلویزیونی #روایتخانه به تهیهکنندگی علیزهیری و با همکاری مرکز فرهنگی رسانه بیداری از روز یکشنبه یکم مهرماه ، حوالی ساعت ۱۰ روانه آنتن #شبکه_خوزستان میشود.
#روایت_خانه
#رسانه_بیداری
#تاریخ_شفاهی
#دفاع_مقدس
#مردم_قهرمان
🆔 @resanebidari_ir
🆔 @resanebidari_pv
✋باعرض سلام و احترام
🔸️به رسم هر سال بنا داریم با محبت هایمان از ۲۵ دانش آموزی که به هر دلیل توانایی تهیه لوازم تحصیلی را ندارند ، حمایت کنیم و موجب دلگرمی خانواده هایشان باشیم.
🔹هر بسته نوشتافزار به ارزش ۳۵۰ هزارتومان که شامل کیف، دفتر، مداد، پاککن، تراش، خودکار میباشد.
✅ شما میتوانید به شماره کارت زیر مبلغ را واریز نمایید:
شماره کارت :
💳 6219861995414405
بنام شهرام رستمیفر
🛎️️با منتشر کردن این طرح از خادمین افتخاری مرکز فرهنگی رسانهبیداری باشید.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔻به جمع مرکز فرهنگی رسانهبیداری بپیوندید 👇
https://eitaa.com/resanebidari_ir
#هم_اکنون
پخش برنامه روایتخانه از شبکه ۲ سیما
#روایتخانه
#رسانه_بیداری
#تاریخ_شفاهی
🆔@resanebidari_ir
🆔@resanebidari_pv
9.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞|#کلیپ
📚چهارمین محفل ادبی سرونامه
💥ویژه نقد کتاب مصدق خمینی
💢با حضور:
🔹غلامرضا جهانی مقدم، نویسنده و پژوهشگر تاریخ شفاهی
🔹شهناز گرجی زاده، نویسنده ادبیات پایداری
🔸نویسنده و محقق کتاب
🔹محمد علی بخشی
🔹هادی سلامات
#نقد_کتاب
#مصدق_خمینی
🆔@resanebidari_ir
🆔@resanebidari_pv
📝 *روایتی از ایثارگری یک مادر شهید*
🔻 مستند «بانو» روایتگر زندگی یک مادر شهید قهرمان است که امروز (جمعه) ششم مهرماه ساعت ۲۱ در برنامه «کافه مستند» شبکه افق سیما به نمایش گذاشته میشود.
📌 این مستند کاری از مدرسه سینمایی اندیشه و هنر (ماه) است که «فانوس» جشنواره عمار و دیپلم افتخار از جشنواره بینالمللی فیلم مستقل مکزیک را نیز کسب کرده است.
📖 *مادر ایران: روایت زندگی بانو عصمت احمدیان (مادر #شهیدان_فرجوانی )*
📚راه های تهیه کتاب *مادر ایران*
آدرس:
بلوار بهبهانی جنب حوزه علمیه امام خمینی ره کتابفروشی رسانهبیداری
📣 #ارسال_ارزان و سریع به سراسر کشور
🔸️جهت سفارش تلفنی:
☎️ 061-35530798
🔹️جهت سفارش پیامکی:
📱 09305619565
#مادر_ایران
#عصمت_احمدیان
#بانو
.
🆔@resanebidari_ir
🆔@resanebidari_pv