هدایت شده از 🇮🇷 ابوحسین / abuhossein
💢آستین بالا بزن رفیق
✍ابوحسین
وقتی می بینم زیر فشار حاشیه سازی های رسانه ای، هنوز دوماه نشده، شعار امسال فراموش شده، خواستم یادآوری کرده باشم.
🔸بچه ها جهش تولید با مشارکت مردم رو، یک وقت، ما مردم فراموش نکنیم!
از خودتون شروع کنید
باید در تحقق این شعار به اندازه خودتون سهم داشته باشید.
🔸شاید یکی یه مرغ داره، اگر اون یه مرغ رو کرد دوتا، یعنی تو تحقق این شعار سهم داشته
🔸اگر یکی مسکن میسازه، امسال بیشتر از سال گذشته بسازه، تو تحقق شعار امسال سهم ایفا کرده
🔸اگر یکی کارمند هست، مشکل تولید حتی یک نفر رو بر طرف کنه، اون در تحقق شعار امسال ایفای نقش کرده
🔸اونی که سرمایه داره، اونی که علم داره، اونی که توان کار داره، هممون امسال باید در تحقق شعار امسال کوشا باشیم منتظر دولت نباشید این کار رو باید به اندازه خودمون انجام بدیم، آستین بالا بزن رفیق.
آی مردم، ولی نعمت های ما، به اندازه توانتون برای تحقق شعار امسال قدم بردارید.
✅ در نشر این پیام کوشا باشید
@abuhossein
نادمان سراب کهنه در رنجند
(دوشنبه نوشتههای محمد تقی فهیم)
مرحوم عباس کیارستمی در پاسخ اینکه چرا مهاجرت نمیکند، ابراز داشته بود که درخت مثمر در صورت جابهجایی بار نخواهد داد. (نقل به مضمون). این واقعیتی تاریخی و تجربه شده است که اگر هم چنین درختانی میوه بدهند، توان رقابت با محصولات تروتازه و خوشمزهی آبدار را نخواهند داشت و نهایتا میوه این درختان پایینترین درجه کیفی را به خود اختصاص خواهند داد. کیارستمی مطابق هوش و استعداد ابداع ژانر خاص سینماییاش، دوراندیشی لازم در حفظ و حراست از سرمایه هنری خود را هم داشت. اما متاسفانه بسیاری ازاین هوش برخوردار نیستند تا انجا که طی ادوار مختلف شاهد قربانی شدن خیل هنرمندانی بودهایم که فریب پدیده مهاجرت را خوردهاند. مهاجرت هنرمندان نیز مانند بقیه اقشار جامعه به دورهای خاص تعلق ندارد، اگرچه در برخی ادوار شیوع آن چشمگیرتر بوده است. بعضا هنرمندانی بودهاند که پس از سفر، خیلی زود خود را جمع و جور کرده و به خاستگاه خود بازگشتهاند، اما غالبا به سیاق قماربازانیاند که پس از باخت به امید برد متعاقب، باختن را تا به ورطه نابودی افتادن، ادامه میدهند. قبل از انقلاب هم سینماگرانی پس از اوج گرفتن در میهن خود، راه غرب را در پیش گرفتند، مثلا مرحوم «سهراب شهید ثالث» که اینجا ارتقا یافت، ولی در آنجا به هر دری زد دیگر نتوانست موقعیت قبلی را تکرار کند و تا آخر عمر از اعتبار فیلم «طبیعت بیجان» خرج میکرد، همچنانکه «امیر نادری» طی اقامتش در امریکا هرچی ساخت دیگر به زانوی دونده هم نرسیدند. متاسفانه بعدیها از تجربه شکست قبلیها درس نگرفتند از جمله محسن مخملباف، بهمن قبادی و ... و در عرصه بازیگری نیز ستاره سینمای وقت، یعنی بهروز وثوقی تنها توانست در چند نقش فرعی سینمای اروپا حضور پیدا کند و مثلا کاراکتر یک تروریست را در فیلمی آلمانی ایفا کرد، بنابراین کمتر هنرپیشهای موفقیت کشور خودمان را کسب کرد، چرا که سینما با بقیه هنرها مثلا موسیقی، عکاسی، نقاشی و ... تفاوت ماهوی دارد. ولی سراب مهاجرت همچنان کار میکند و پیشنهادات و وعدههای بیاساس و پوشالی برخی افراد و جریانات یا اعضا ودلالان سازمانهای سیاسی در کار فریب هنرمندان فعالند و هرازگاهی قلابشان یکی از چهرههای شاخص و موفق را به دام میاندازد. ازجمله موارد این اپیدمی طی دوسال گذشته «اشکان خطیبی» و «ارژنگ امیر فضلی» هستند که از جمع مهاجران متاخر، صداقت به خرج داده و درون خود را بیرون ریختهاند تا شاید افشاگریشان باعث و بانی هوشیاری جوانان و هنرمندان دیگری بشود. «خطیبی» پس از شکست مفتضحانه تئاتر چندماه تمرین کرده انها تحت عنوان «خانه امن» در نیویورک، اسیر افسردگی شد. او که تحت درمان است، میگوید «هر روز که بیدار میشوم با مشکلات متعددی دست به گریبانم»و ضمن مقایسه وضعیت خود در ایتالیا و ایران (که اینجا پادشاهی میکرده است) تلویحا به قول معروف عامیانه متوسل میشود که «خودم کردم که لعنت بر خودم باد». خطیبی که از میان سینماییهای مهاجر غالبا سطحی و مبتذل، در زمرهی بازیگران و مدیران فرهنگی خلاق و موفق شناخته میشد، حالا پس از مواجهه با واقعیتهای حاکم بر اوضاع اجتماعی اروپا، صراحتا ابراز میدارد: «... نمیتوانم جسم و ذهنم را برای کار کردن اماده کنم. باید دراین فکر باشم که شغل دیگری در کنار کارم انتخاب کنم. بههرحال زندگی کردن در اروپا کار راحتی نیست». اما «ارژنگ امیر فضلی» جزو اغلب انهایی است که شغل اصلیاش را نتوانسته پیبگیرد یا حتی مانند برخی شغل مرتبط مانند اموزش و مد لباس و غیره را پیشه سازد، با اشاره به تورم غالب بر کشورهای غربی منجمله کانادا، براین موضوع که «اینجا نمیتوانم وسیله شخصی داشته باشم و ماهانه باید صد دلار هزینه ایاب و ذهاب کنم» تصریح میکند: «زندگی در تورنتو با دشواریهای جدی همراه است». امیرفضلی ضمن تاکید براینکه خیابانهای اینجا مانند ایران است، بعضی چهره شادی دارند و بعضی غمگینند، میافزاید: «از صبح تا حوالی شش بعد از ظهر کار میسازندکنم و ماهانه سه هزار دلار درامد دارم که اگر بخواهم خانهای دو خوابه اجاره کنم تمام سه هزار دلار را باید برای اجاره بپردازم. یک خانه تک خوابه در مکان معمولی شهر ، دو هزار و چهارصد دلار اجاره دارد». خلاصه اینکه مطابق واقعیتهای موجود، هنرمندان مهاجر نه تنها در حرفه خود توفیقی ندارند و غالبا مانند «فریبرز عربنیا» در کار رانندگی جابجایی بیماران هستند، بلکه با مشاغل دیگر نیز روزگار به سختی میگذرانند، لذا متولیان فرهنگی کشور در زمینه درک و مراقبت از هنرمندان، وظیفهای خطیر دارند و خصوصا بر عهده رسانههای کشور است که دراین راستا اطلاع رسانی مستمر پیشه کنند تا شاید هنرمندان بعد از این، بهویژه جوانان را در برابر سراب پر زرق و برق اما غالبا کاذب جوامع فرنگی، مصون سازد
@resanehbaz
♻️آیا عکاس ها در آمریکا آزادی عمل دارند؟/ عکاس ها و فیلمبردارها چگونه در بین مردم و یا نیروهای پلیس آمریکایی تولید محتوا می کنند؟
✍#رسانه_باز:
🔰اخیرا بسیاری از دوستان، در بحث های گروهی و خصوصی، در خصوص آزادی عملکرد عکاس ها و فیلمبرداران در جریانات اعتراضی در آمریکا سخن به میان می آورند، و می گویند این میزان آزادی در ایران نیست و هرگز هم ایجاد نخواهد شد
🔸پاسخ من به آن ها اینگونه است: ببینید رسانه دو رکن اصلی دارد،
اولی تولیدکننده محتوا و دومی سکوی انتشار
🔸حکومت ها می توانند برای سکوهای انتشار قانون تعیین کنند و نمی توانند برای تولید کننده محتوا، قانون مشخص کنند.
حاکمیت در ایران، بسترهای انتشار محدودی در اختیار دارد، این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد کشورهای جهان هیچ بستر انتشاری در اختیار ندارند.
اتفاقا ایران جزو کشورهای قدرتمند در این حوزه محسوب می شود.
اما، به نسبت کشور آمریکا که در گفتگوها با دوستانمان اشاره می شود، سکوهای انتشار محدودی در اختیار دارد.
🔸برای فهم بهتر مسئله، ip ها در اختیار آمریکاییها می باشند. اگر ذره ای بهم ریختگی در ip ها ایجاد شود کل اینترنت جهان مختل ی شود. یعنی حکمرانی بر اینترنت در دستان آنها می باشد.
🔸هرچند قانون های بین المللی اعمال حاکمیت آمریکا بر اینترنت جهانی را محدود می کند، اما قوانین، تا زمانی مقابل چرخه قدرت ایستادگی می کنند که قدرت برای موجودیت خود احساس خطر نکند.
🔸پس خیال سیاستمداران آمریکایی تا حدودی راحت است. غیر از این موارد که برای ثانیه های آخر بقا در اختیار آمریکا است برای مدیریت جهان، آنها بسترهای انتشار قدرتمندی را هم برای خود راه اندازی کرده اند، توییتر یا همان x، اینستاگرام، فیسبوک، تلگرام، توییتر و ...
همه این بسترهای انتشار قدرتمند، در اختیار آمریکا می باشند.
آمریکا برای این بسترهای انتشار قانون گذاری می کند و این بسترهای انتشار برای تولید کنندگان محتوا قانون گذاری می کنند.
تولید کننده یا باید قوانین را بپذیرد تا محتوایش در یک بستر انتشار منتشر شود و یا محتوای خود را در آرشیو شخصی خودش نگهداری کند.
که در هر دو صورت به امنیت ملی، روانی، فرهنگی و ... مطلوب آمریکا، صدمه ای وارد نمی کند.
🔸شبکه اجتماعی تیک تاک، که تحت مالکیت آمریکایی ها نبود و مردم آمریکا، به راحتی عکس ها و فیلم های خود را در آن بستر منتشر می کردند چون با قوانین آمریکا سازگاری نداشت، خیلی راحت فیلتر شد.
🔸آمریکا با عکاس کاری ندارد می گوید هرطور که دوست داری با هر پیامی که مایل هستی عکاسی کن، اما بسترهای انتشار اجازه ندارید امنیت ملی و روانی من را به خطر بیاندازید که اگر اینکار را انجام دهید همان بلایی سرتان می آید که سر تیک تاک آمد.
🔸ماجرای سال ۲۰۰۹ آمریکا را که یادتان هست. جنبش تسخیر والاستریت، یوتیوب و فیس بوک ابتدا فیلم ها را منتشر کردند اما خیلی زود همه را پاک و دسترسی را به فایل ها محدود کردند.
تا آنجا که الان فقط ویدئو و عکس های گزینشی از ماجرای جنبش تسخیر وال استریت در سال ۲۰۰۹ در توئیتر و فیس بوک یافت می شوند.
🔸در ایران اما ماجرا کمی با کج سلیقگی اجرا می شود. بستر های انتشار رها شده اند و حاکمیت دنبال تولید کننده های محتوا افتاده است.
@resanehbaz
♻️تیتر روی جلد مجله بریتانیایی اکونومیست :
🔰نظم بین المللی لیبرال به آرامی در حال فروپاشی است.
یکی از نشانههای آن تحریمهایی است که چهار برابر بیشتر از دهه 90 استفاده میشود. همچنین یک "جنگ یارانه ای" وجود دارد که در آن کشورهای جهان به رهبری چین و ایالات متحده پول را به اقتصاد خود پمپاژ می کنند.
علاوه بر این، "جریان های سرمایه جهانی شروع به تکه تکه شدن" کرده اند، اگرچه موقعیت دلار هنوز ثابت است. و تب شدیدی در نهادهای بین المللی وجود دارد
@resanehbaz
🔰مهمترین اخباری که رسانه های جهان به آنها پرداختند
( جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
🔸آمریکا مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل در حمایت از فلسطین را محکوم کرد.
🔸وزارت خارجه انگلیس: به ارسال و انتقال تجهیزات نظامی به اسرائیل ادامه میدهیم.
🔸معاون مشاور امنیت ملی اوباما: لازم است دیپلماسی را در قبال ایران پیش بگیریم.
🔸کاخ سفید: از عملیات اسرائیل در رفح حمایت نمیکنیم؛روشهای جایگزین پیشنهاد دادهایم.
🔸ارتش اسرائیل: برای حمله به رفح مهمات کافی در اختیار داریم.
🔸سخنگوی وزیر خارج ایرلند: قرار است، ایرلند، اسپانیا، اسلوونی، مالت، نروژ از طرح ابتکاری اسپانیا برای به رسمیت شناختن فلسطین حمایت کنند.
🔸سفرای سازمان ملل متحد سفیر فلسطین را تشویق کردند و به عضویت کامل فلسطین رای مثبت دادند.
🔸چهار کشته در حادثه سقوط اتوبوس در رودخانه در سن پترزبورگ.
🔸به گزارش پولیتیکو، ایالات متحده روز جمعه بسته کمکی جدید 400 میلیون دلاری برای کی یف را اعلام خواهد کرد که شامل موشک های سامانه های پاتریوت و خودروهای جنگی پیاده نظام بردلی می شود.
🔸شورای امنیت: ما خواهان اجازه دسترسی بازرسان به تمامی گورهای دسته جمعی در غزه برای انجام تحقیقات فوری و مستقل هستیم.
🔸لیبی خواستار پیوستن به پرونده شکایت از رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه شد
دیوان دادگستری بینالمللی در لاهه اعلام کرد که لیبی هم خواستار پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسلکشی ملت فلسطین در نوار غزه شده است.
@abuhossein
♻️اینها شوخی می کنن؟ یا هنوز دنیای جدید رو نشناختن؟ یا کی هستن اینها؟😔
🔰به نقل از خبر فوری: لزوم کسب مجوز برای تشکیل گروههای مجازی بالای صدنفر در دانشگاه خواجه نصیر
🔸قوانین جدید دانشگاه خواجه نصیر: تشکیل گروههای مجازی بیشتر از ۱۰۰ نفر توسط دانشجویان منوط به کسب مجوز است
🔸عضویت در شبکههای مجازی غیرمجاز منجر به اعمال تنبیهات طبق شیوه نامه انضباطی خواهد شد
@resanehbaz
#داستانک
♻️ این بار خلاقیت در مترو و درسی که رسانهای ها باید بگیرند
🔰ماجرای مترو هم هر روزش جذابیت های خاص خودش را دارد
خلاقیت ها هر روز شکوفا تر می شود و فروشندگان برای فروش محصولاتشان صاحب ابتکار بیشتر
امروز اتفاقی افتاد که دوست دارم از منظر رسانه و عملیات روانی به آنها نگاه کنم
🔸خانم زعفران فروشی که دیگر حداقل یکسالی هست او و محصولاتش را می شناسم، پیرزنی را با خود بهمراه آورد.
خودش نشست و پیرزن شروع به فریاد تبلیغ محصولش را کرد.
زعفران
زعفران مشهد
ارزون می دم و ...
ناگهان زن زعفرون فروش اصلی که از قضا من میشناختمش بلند شد جایش را داد به پیرزن. گفت: خانم ها و آقایان من هم مثل شما مشتری هستم. هفته پیش از این خانم زعفران خریدم همه در خانه تعریف کردن. خیلی زعفران های خوبی دارد.
البته سوتی هم داد، خوب حرفه ای نیست، گفت پسر این پیرزن مریض است و کلی درباره شرایط خانوادگی پیرزن تعریف کرد، خوب تو از کجا خانواده اش را میشناختی؟
مهم نیست این موضوع مورد بحث این گفتار نیست.
خلاصه تا سه ایستگاه که شلوغ بشود دائما مردم از پیرزن زعفران خریدن. خدا بده برکت مادر.
🔸داستان فوق من را به فکر فرو برد، تبلیغات غیر مستقیم
تبلیغات غیر مستقیم
تبلیغات غیر مستقیم
مهم است. آقایون آنقدر از ما صاحبان رسانه نخواهید پیام را مستقیم به مخاطب بگوییم. از بیانیه پرهیز کنید.
آهای صاحب محتوای فرهنگی به پیام های غیر مستقیم اعتقاد پیدا کن...
@resanehbaz
🔰آنچه برای رسانه ها مهم بوده
( شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
🔸نیویورک تایمز: روسیه در حال ساخت انباری برای نگهداری سلاحهای تسلیحاتی هستهای خود در بلاروس است.
🔸به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه ارمنستان، آرارات میرزویان و جیحون بایراموف وزرای امور خارجه ارمنستان و آذربایجان در نشستی در آلماتی توافق کردند که مذاکرات در مورد موضوعات حل نشده را ادامه دهند
🔸سقوط بالگرد آپاچی ۶۴ ارتش آمریکا در تمرین نظامی
نیوزویک نوشت:در جریان سقوط یک بالگرد آپاچی ۶۴ ارتش آمریکا در پایگاه نظامی «فورت رایلی» در کانزاس ۲ خلبان این پرواز زخمی شدند.
🔸احتمال بازگشت خدمت اجباری در آلمان
روزنامه Welt am Sonntag با استناد به پیشنهادات ارائه شده می نویسد آلمان در حال بررسی گزینه هایی برای بازگشت خدمت اجباری سربازی است.
🔸حکومت اقلیم کردستان با پخش چندین بخشنامه تبلیغ علیه ایران را در رسانه ها ممنوع کرد.
🔸پارلمان کویت منحل شد.
🔸مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد سحرگاه دیروز پایگاه هوایی رامون در سرزمینهای اشغالی را با موشک کروز هدف قرار داده است .
🔸 شمار جانباختگان سیل در افغانستان از ۳۳۰ تن گذشت.
🔸احتمال "حذف" زلنسکی توسط غرب پس از 20 مه با از بین رفتن مشروعیت وی و همچنین احتمال کودتای نظامی وجود دارد.
@resanehbaz
14.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 تاثیر شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی واقعیتها در آمریکا
🔸محمد علی شفیعی، پژوهشگر مسائل آمریکا: نسل جوان اطلاعاتش را امروزه از شبکه های اجتماعی مثل تیک تاک دنبال میکند.
@resanehbaz
♻️ رابطه آمریکا و اسرائیل و اینهمه خودزنی برای نجات اسرائیل توسط آمریکایی ها عجیب است
🔰 آمریکا حمله اتمی به ژاپن را توجیه کرد ژاپن عصبانی شد
🔸توکیو به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلس سنا در «توجیه» حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی که جان انسانهای بیگناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد.
🔸در روزهای اخیر در رسانهها، اظهارات عجیبی منتشر شد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد: «مارک میلی، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا، با اذعان به جنایات انجامشده توسط آمریکا و در توجیهی عجیب برای حمایتهای کشورش از کشتار هزاران غیرنظامی فلسطینی در هفت ماه حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت:
🔻ما افراد بیگناه زیادی را کشتهایم و شایسته انتقاد از کشتار اسرائیل نیستیم... قبل از آن که همگی از اقدامات اسرائیل تبری بجوییم و من در قبال مرگ غیرنظامیان در غزه احساس ناراحتی کنم، نباید فراموش کنیم که ما به عنوان آمریکا بیگناهان بسیاری را در موصل عراق و رقه سوریه و ۱۲۰۰۰ غیرنظامی بیگناه را کشتیم.»
🔸او سپس به حملات اتمی آمریکا علیه دو شهر ژاپن اشاره کرد و گفت: «ما فقط هیروشیما و ناکازاکی را نابود نکردیم. ما ۶۹ شهر ژاپن را ویران کردیم.» همه این اظهارات و اعترافات جنونآمیز برای این بود که میلی بگوید، «ما آمریکاییها نباید اسرائیل را به خاطر کشتن ۳۶ هزار فلسطینی سرزنش کنیم.»(!)
🔸این اظهارات وقیحانه اعترض توکیو، متحد واشنگتن، را به دنبال داشت. «کامیکاوا یوکو»، وزیر خارجه ژاپن، در رابطه با این اظهارات گفت: «من معتقدم این اظهارات درباره هیروشیما و ناکازاکی مناسب نبود.» یوکو در ادامه با تاکید بر اینکه بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی جان باارزش بسیاری از انسانها را گرفت، افزود که این حمله به وضعیت انسانی بسیار تأسفباری منجر شد که در آن مردم به دلیل بیماری و ناتوانی، سختیهای غیرقابل توصیفی را متحمل شدند.
منبع: کیهان
@resanehbaz
✍انتقام راه نیافتگان به مجلس از مردم
🔰کاهش ساعت کاری رأی نیاورد
🔸پیشنهاد کاهش ساعت کاری کارمندان از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت، در مجلس رأی نیاورد./ تسنیم
@resanehbaz
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم محاکمۀ زاکربرگ بهخاطر ترویج برهنگی در اینستاگرام
🔻آمارهای شوکّهکنندهای که نماینده کنگرۀ امریکا به زاکربرگ گفت: طی یک هفته، ۳۷٪ از دختران در اینستاگرام بدون آنکه بخواهند با برهنگی مواجه شدهاند!
@resanehbaz