eitaa logo
پژوهش و فناوری
676 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
80 ویدیو
110 فایل
سکوی تعامل و تبادل به روزترین اخبار پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه Admin: @pajoohesh_236
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پژوهش و فناوری
♻️لطفا دوستان و همراهان خود را به محفل پژوهشگران و اندیشمندان علوم انسانی اسلامی در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در فضای مجازی دعوت فرمایید. از همراهی همیشگی شما سپاسگزاریم. ♦️کانال «مدیریت پژوهش»: ♻️ https://eitaa.com/mrisc_rihu ♦️ کانال «مپفا»: ♻️http://Eitaa.com/scienco ♦️گروه اطلاع رسانی «پژوهش» : ♻️ https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
⚫️ انالله و انا الیه راجعون روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی فیلسوف مجاهد عمار رهبر حضرت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست. رحلت این فیلسوف مجاهد را به محضر بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه و مقام معظم رهبری و جامعه علمی و انقلابی کشور و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می کنیم. معاونت پژوهشی، آموزشی و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه _ مدیریت پژوهش و همکاریهای علمی بین المللی
پیام رییس محترم پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دکتر علی محمد حکیمیان به مناسبت رحلت آیت الله علامه محمدتقی مصباح یزدی بسم الله الرحمن الرحیم فَإِنَّ اَلْعَالِمَ أَعْظَمُ أَجْراً مِنَ اَلصَّائِمِ اَلْقَائِمِ اَلْمُجَاهِدِ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ فَإِذَا مَاتَ اَلْعَالِمُ ثُلِمَ فِي اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ يَسُدُّهَا إِلاَّ خَلَفٌ مِنْهُ وَ طَالِبُ اَلْعِلْمِ تَسْتَغْفِرُ لَهُ كُلُّ اَلْمَلاَئِكَةِ وَ يَدْعُو لَهُ مَنْ فِي اَلسَّمَاءِ وَ اَلْأَرْضِ . در سالگرد شهادت سید الشهداء سپاه پاسداران، حوزه علمیه نیز مجاهد بزرگ مکتب امام و رهبر معظم انقلاب فیلسوف متاله ،دانشمند فقاهت و دیانت و پاسدار مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را با قلبی آکنده از فراق و هجران بدرقه میکند تا روح این بزرگ مرد حوزه علمیه قم در عرش اعلا به هستی مطلق بازگردد و در دریای رحمت واسعه الهی آرام گیرد. آیت الله مصباح یزدی مصداق حدیث مذکور منسوب به امیرالمومنبن علیه السلام است، او در طول حیات طیبه و پر برکت خود مدرسه فلسفی و کلامی شیعه را احیا نمود و با یادگذار گذاشتن دانش آموختگان مدرسه الهی خود حوزه و شیعه را در هدایت اعتقادی بیمه نمود. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که آفریده کوششها و مجاهدتهای آن بزرگ سفر کرده در محقق ساختن فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی در ایجاد مرکزی برای تحول علوم انسانی و اسلامی سازی آن است،خود را موظف میداند رسالت خود را ادامه داده و در این مسیر از آن اسوه متفکر پیروی نماید.عاش سعیدا و مات سعیدا.خدایش رحمت کند،الهی آمین. پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی 🔰 بسم الله الرّحمن الرّحیم با تأسف و تأثر فراوان خبر درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیةالله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی را دریافت کردم. این، خسارتی برای حوزه‌ی علمیه و حوزه‌ی معارف اسلامی است. ایشان متفکری برجسته، مدیری شایسته، دارای زبان گویائی در اظهار حق و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند. خدمات ایشان در تولید اندیشه‌ی دینی و نگارش کتب راه‌گشا، و در تربيت شاگردان ممتاز اثرگذار، و در حضور انقلابي در همه‌ی میدانهائی که احساس نیاز به حضور ایشان میشد، حقاً و انصافاً کم‌نظیر است. پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهد بلند مدت است. اینجانب که خود سوگوار این برادر قدیمی و عزیز میباشم، به خاندان گرامی و فرزندان صالح و دیگر بازماندگان ایشان و نیز به شاگردان و ارادتمندان این معلّم بزرگ و به حوزه‌ی علمیه تسلیت عرض میکنم و علّو درجات ایشان و مغفرت و رحمت الهی را برای ایشان مسألت مینمایم. سیّدعلی خامنه‌ای ۱۳ دی ماه ۱۳۹۹ 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از پژوهش و فناوری
8.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ دیدار و گفتگوی شهید حاج قاسم سلیمانی با مرحوم علامه مصباح یزدی دعای علامه مصباح برای حاج قاسم 🏴آیت‌الله مصباح یزدی شامگاه ۱۲ دی ماه دار فانی را وداع گفتند 🔴eitaa.com/mrisc_rihu
هدایت شده از 💠مدیریت پژوهش و فناوری اطلاعات
🌼شرط چاپ مقاله برای دفاع از رساله دکتری حذف شد 🔴به دنبال شکایت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اینکه "دانشجو پس از تدوین رساله به شرط کفایت دستاوردهای علمی و چاپ یک مقاله علمی – پژوهشی مستخرج از رساله با تایید استاد راهنما مجاز است در حضور داوران از رساله خود دفاع کند" هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی و با این استدلال که بند ۴ قسمت (ب) ماده ۲ قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب سال ۱۳۸۳یکی از وظایف و اختیارات وزارت علوم را تعیین ضوابط، معیارها و استانداردهای علمی موسسات آموزش عالی و رعایت اصول انعطاف، پویایی رقابت و نوآوری علمی قرار داده، و ماده ۱۹ آیین نامه آموزشی دوره دکتری تخصصی دانشجویان مصوب ۱۳۹۴ مغایر با اصول انعطاف، پویایی رقابت و نوآوری علمی می باشد، چرا که از یک سو صرف پذیرش مقاله و صدور گواهی پذیرش مقاله به امضای سردبیر مجله علمی – پژوهشی مبین احراز اوصاف علمی بودن مقاله نگارش شده می باشد و از سوی دیگر چاپ مقاله جزء مصادیق معیارها و استانداردهای علمی نیز نمی باشد و همین طور طولانی بودن فرآیند چاپ مقالات و الزام آنها به چاپ مقاله به صورت مطلق و بدون وجه به شیوه مدیریت حاکم بر مجلات علمی_پژوهشی موجب اضرار به منافع عموم دانشجویان می باشد، با اکثریت آراء مقرر نمود صرف ارائه گواهی پذیرش مقاله در نشریات علمی – پژوهشی برای مجاز شدن دانشجوی دوره دکتری برای دفاع از پایان نامه خود کفایت می‌کند. 🌼از همراهی شما سپاسگزاریم 🔵 Eitaa.com/scienco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 استادان و دانشجویان محترم با مراجعه به فروشگاه اینترنتی پژوهشگاه می توانند آثار مورد علاقه خود را تهیه نمایند. 📕http://rihu.ac.ir/fa/book
هدایت شده از 💠مدیریت پژوهش و فناوری اطلاعات
🌼ميان رشته‌اي به چه معناست؟ 🌼چه چيزي باعث تفاوت خاستگاه و ويژگي رشته‌هاي علمي و مطالعات ميان رشته‌اي مي‌شود؟🔵(بخش اول) در اینجا به چند نمونه از تعاریف و دسته بندی ویژگی های میان رشته ای اشاره می شود: 1- واژه Interdisciplinary (ميان رشته‌اي) شامل دو بخش مي‌شود: Inter (ميان) و disciplinary (رشته‌اي). disciplinary به معناي "ارتباط با زمينه خاصي از موضوع مطالعه" است. بنابراين Interdisciplinary ارتباط بين دو يا چند زمينه مطالعه است. 2- سه وجه مهم پيشوند Inter را مي‌توان اين گونه خلاصه کرد: · فضاي رقابتي بين رشته‌هاي علمي؛ · تلفيق ديدگاه‌ها در مطالعه يك موضوع خاص؛ · فربه شدن علم با دستاوردهاي جديد بر اثر تلفيق ديدگاه‌ها. 3- ميان رشته اي بودن، هستي مطالعات ميان رشته اي است، که از طريق تحقيقي که شامل دو يا چند حوزه دانش مي باشد، روشن مي شود. 4- مطالعه ميان رشته‌اي يك فرايند تلفيقي است که ايده‌ها، اطلاعات، روش ها، ابزار، مفاهيم و نظريه‌هاي دو يا چند رشته علمي را ترکيب و مرتبط مي‌سازد. درست برخلاف رشته‌هاي علمي كه اعتقاد بر اين است که هر کدام از آنها نظريه‌ها، مفاهيم، روش ها و... خودش را دارد، در مطالعات ميان رشته‌اي اين قانون تغيير پيدا كرده است. در ميان رشته‌اي‌ها، امکان ترکيب مفاهيم و نظريه‌ها از رشته‌هاي علمي مختلف وجود دارد. مطالعات ميان رشته‌اي‌ها برحسب خاستگاه، ويژگي، موقعيت و سطح پيشرفتشان از رشته‌هاي علمي متفاوت هستند. 🔴«دکتر مجید کافی_عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» 🌼از همراهی شما سپاسگزاریم 🔵 Eitaa.com/scienco
هدایت شده از 💠مدیریت پژوهش و فناوری اطلاعات
🌼ميان رشته‌اي به چه معناست؟ 🌼چه چيزي باعث تفاوت خاستگاه و ويژگي رشته‌هاي علمي و مطالعات ميان رشته‌اي مي‌شود؟ 🔵«بخش دوم» 5- مطالعه ميان رشته‌اي به مثابه گونه‌اي خاص، به تعامل علمي، ارتباط و همکاري آگاهانه و روشمند ميان دانشمندان و متخصصان رشته‌هاي مختلف علمي اطلاق مي‌شود. در مطالعه ميان رشته‌اي، متخصصان رشته‌ها و حوزه‌هاي مختلف علمي، هدفمندانه به مرزهاي معرفتي و روشي يکديگر ورود پيدا مي‌کنند تا با توجه به ضرورت ها و نيازهاي جديد به گسترش جغرافياي معرفتي جديد، ايجاد ساختارهاي آکادميک جديد، و دستيابي به شيوه‌ها و ابزارهايي براي شناخت و فهم و حل مساله‌اي برسند. به قول رولاند (1387)، در مطالعه ميان رشته‌اي، افراد فعاليتهاي خود را با يکديگر هماهنگ و از طريق همان ديوارهايي که آنها را از يکديگر جدا مي‌سازند به تعامل با يکديگر مي‌پردازند. 6- وحدت و انسجام، بخشي از فرايند مطالعه ميان رشته‌اي است که در تلاش براي اصلاح ديدگاه‌هاي رشته‌اي متضاد است. در نتيجه وحدت و انسجام، فرايندي به طور كامل جديد، متمايز، و برتر از قلمرو هر رشته علمي است كه سبب فربه‌تر شدن علوم مي‌شود. اين نتيجه وحدت و انسجام مي‌تواند براي شکل دادن به سياستهاي جديد، طراحي سؤالات جديد، ايجاد توليدات جديد و ارتقاي راه‌هاي جديد تحقيق استفاده شود. 🔴«دکتر مجید کافی_عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» 🌼از همراهی شما سپاسگزاریم 🔵 Eitaa.com/scienco
هدایت شده از 💠مدیریت پژوهش و فناوری اطلاعات
🌼ميان رشته‌اي به چه معناست؟ 🌼چه چيزي باعث تفاوت خاستگاه و ويژگي رشته‌هاي علمي و مطالعات ميان رشته‌اي مي‌شود؟ 🔵«بخش سوم» 7- مطالعات ميان رشته‌اي نيز ويژگيهاي خاص خودشان را دارند. 5 ويژگي مطالعات ميان رشته‌اي بر اساس گفتة کلين و نول (1996) عبارتند از: - ابزاری برای حل مشکلات پيچيده - متصل شدن به ديدگاه‌هاي رشته‌اي - تلاش به سوي تلفيق ديدگاه‌هاي چند گانه از طريق ساختن ديدگاه جامع تر - داشتن هدف براي ساختن ديدگاه جامع تر، جواب دادن به سئوالات، حل مسائل پيچيده يا به دست آوردن درک بيشتر - نتايجي در تصحيح و تکميل كردن محدوديتهاي رشته‌‌هاي علمي. 🔴«دکتر مجید کافی_عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» 🌼از همراهی شما سپاسگزاریم 🔵 Eitaa.com/scienco
هدایت شده از 💠مدیریت پژوهش و فناوری اطلاعات
🌼ميان رشته‌اي به چه معناست؟ 🌼چه چيزي باعث تفاوت خاستگاه و ويژگي رشته‌هاي علمي و مطالعات ميان رشته‌اي مي‌شود؟ 🔵«بخش چهارم» 8- همچنين مي‌توان به اهداف خاصي براي مطالعات ميان‌رشته‌اي اشاره كرد: - رشد توانايي براي تحليل و ارزيابي اطلاعات پيچيده از طیف گسترده ای از منابع انتشاراتي، رسانه‌اي، الکترونيکي و انساني؛ - يادگيري طرح دادن و تحقيق کردن هم به صورت مستقل و هم به صورت مشترك؛ - توانا شدن براي استفاده از تکنولوژيهاي جديد تحقيق به صورت مناسب و تاثيرگذار؛ - استفاده از تحقيق و روشهاي تحقيق رشته‌هاي مختلف براي شناخت مسائل و جستجو راه حل هايي فراتر از هدف رشته واحد؛ - توسعه توانايي براي ديدن موضوعها از منظرهاي مختلف براي به چالش کشيدن فرضيه‌ها و عمق‌بخشيدن به فهم؛ - استفاده از مهارتهاي تفکر خلاق و انتقادي سطح بالا براي ترکيب روش‌شناسي هاي نگرش هاي مختلف از رشته‌هاي علمي گوناگون براي اعمال راه حل‌هاي ابداعي؛ - به کار بردن مهارت هاي ميان رشته‌اي و دانش براي زمينه‌هاي جديد، تکاليف واقعي و بنابراین توسعه درک عمیقی از فرصت های فردی و حرفه ای موجود و بلقوه؛ - استفاده از فعاليت هاي ميان رشته‌اي براي برانگيختن، آگاهي دادن، نظم دادن و ارزيابي کردن فرايند تفکر و بنابراين ياد گرفتن چگونگي ياد گرفتن؛ 🔴«دکتر مجید کافی_عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» 🌼از همراهی شما سپاسگزاریم 🔵 Eitaa.com/scienco