eitaa logo
پژوهش و فناوری
682 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
80 ویدیو
110 فایل
سکوی تعامل و تبادل به روزترین اخبار پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه Admin: @pajoohesh_236
مشاهده در ایتا
دانلود
صلوات حضرت امام باقر (ع) اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی باقِرِ الْعِلْمِ وَاِمامِ الْهُدی وَقآئِدِ اَهْلِ التَّقْوی وَالْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبادِکَ اَللّهُمَّ وَکَما جَعَلْتَهُ عَلَماً لِعِبادِکَ وَمَناراً لِبِلادِکَ وَمُسْتَوْدَعاً لِحِکْمَتِکَ وَمُتَرْجِماً لِوَحْیِکَ وَاَمَرْتَ بِطاعَتِهِ وَحَذَّرْتَ مِنْ مَعْصِیَتِهِ فَصَلِّ عَلَیْهِ یا رَبِّ اَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَةِ اَنْبِیآئِکَ وَاَصْفِیآئِکَ وَرُسُلِکَ وَاُمَنآئِکَ یا رَبَّ الْعالَمینَ خدایا درود فرست بر محمد بن علی شکافنده علم و پیشوای هدایت و رهبر مردم با تقوی و برگزیدگان از میان بندگانت خدایا چنانچه او را قرار دادی نشانه و دلیلی برای بندگان تو مشعل هدایتی برای بلاد و شهرهایت و ودیعه نگهداری برای حکمتت و ترجمان و مفسری برای وحیت و دستور دادی (ما را) به فرمانبرداریش و برحذر داشتی از نافرمانیش پس درود فرست بر او پروردگارا بهترین درودی را که بفرستی بر یکی از فرزندان پیامبران و برگزیدگان و رسولان و امین‌هایت ای پروردگار جهانیان. ......................................... با افتخار دعوتید به جمع پژوهشگران و استادان حوزه علوم انسانی گروه «پژوهش» : 🔴 https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416 کانال «مدیریت پژوهش و همکاریهای علمی بین المللی»: 🔴 https://eitaa.com/mrisc_rihu
📌 آشنایی با سرویس Microsoft Academic Search 🔹یک سرویس رایگان توسعه داده شده توسط Microsoft Research برای کمک به جامعه آکادمیک و محققان است تا بتوانند به‌راحتی و به سرعت، به جستجو در محتواهای آکادمیک، تحقیقاتی، موسسات و فعالیت آموزشی بپردازند. 🔹تنها به فهرست کردن میلیون ها برگه تحقیقاتی بسنده نکرده، بلکه ارتباطی کلیدی بین موضوعات، محتواها، نویسندگان و محققان را به گونه‌ای که مناسب عملیات تحقیقاتی باشد برجسته سازی نموده است. 🔹با استفاده از خدمات این سرویس رایگان، می‌توانید جستجوی خود را به مسیر دلخواه هدایت کنید و با امکانات منحصر به‌فرد و بصری کردن نتایج جستجو، به داده‌های ارزشمندی دسترسی پیدا کنید. 🔹فاوت این سرویس با موتورهای جستجوی عادی مانند Bing و یا گوگل، محدود سازی نتایج جستجوی این موتور به محتوای آکادمیک است و در نتیجه تولید و ایجاد نتایج مرتبط‌تر، مهم‌ترین مزیت استفاده از آن به شمار می‌آید. این سرویس فوق‌العاده کاربردی و عملیاتی بیش از ۳۵ میلیون مطلب را از بیش از ۱۹ میلیون محقق و نویسنده ایندکس کرده است. 🌐 https://academic.microsoft.com .................................... 🔴https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
عنوان: منابع تاریخی شیعه تا قرن پنجم مولف: محمدرضا هدایت پناه گروه: تاریخ اسلام ناشر:پژوهشگاه حوزه و دانشگاه سال نشر:1394 قیمت: 26700 تومان .................. http://rihu.ac.ir @rihu_ac_ir https://eitaa.com/mrisc_rihu
31.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معرفی کتاب منابع تاریخی شیعه تا قرن پنجم اثر ارزشمند حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا هدایت پناه عضو هیئت علمی گروه تاریخ اسلام ناشر:پژوهشگاه حوزه و دانشگاه سال نشر:1394 قیمت: 26700 تومان چکیده: پژوهش‌هاي بنيادين كه بر ديگر تحقيقات تأثير فراوان و اساسي دارند از ارزش و اعتبار بالايي برخوردارند. چنان كه ارائه يك نظريه بنيادين، پژوهش‌هاي ديگر را تحت‌الشعاع خود قرار مي‌دهد. بر اين اساس شناخت دقيق و علمي منابع كه مستندات هرپژوهشي است، زیربنایی برای تحقيقات بعدي خواهد بود. ارائه محورهايي كه ارزش و اعتبار هر منبعي را بشناساند به مثابه شناخت دقيق وكامل شناسنامه‌هاي پژوهش‌هاست. اعتبار علمي نويسنده، بسترشناسي سياسي، فكري و اجتماعي منابع، رويكردشناسي دقيق نويسندگان، نسخه‌شناسي منابع، شناخت وكشف منابع آشكار و پنهان و اعتبارسنجي آنها و... مؤلفه‌هاي سنجش ارزش‌گذاري منابع هستند كه مي‌توان براساس آنها عيار پژوهش‌هاي مبتني بر اين منابع را شناخت. با اين نگاه، نويسنده سعي كرده است تا در اين پژوهش راهي براي دستيابي اعتبار و ارزش منابع كهن تاريخي شيعه تا قرن پنجم بيابد. اين پژوهش برشناخت و بازسازي متون كهن مفقود تاريخي شيعه تأكيد دارد تا از اين راه جنبه‌های گوناگون تاريخ‌نگاري شيعه به‌دست آيد. .................. http://rihu.ac.ir @rihu_ac_ir https://eitaa.com/mrisc_rihu
در راستای ارتقاء ضریب نفوذ نتایج حاصل از پژوهش‌های بنیادی و کاربردی؛ و توسعه سطح تعاملات بین سازمانی؛ همچنین تقویت شبکه پژوهشی مراکز پژوهشی همسو؛ جلسه‌ای با حضور مسئولین و مدیران «پژوهشکده زن و خانواده» و «پژوهشگاه حوزه و دانشگاه» برگزار گردید. با عنایت به هم‌راستا بودن برخی فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و ترویجی دو مرکز، مقرر گردید تفاهم‌نامه همکاری علمی با مبنا قراردادن مصادیق عملیاتی همکاری فی‌مابین دو مرکز با محوریت زیر منعقد گردد: 1. انعقاد قراردادهای پژوهشی با اولویت پژوهش‌های انجام شده و در دست انجام؛ 2. تبادل اطلاعات و اولویت‌های پژوهشی گروه‌های متناظر دومرکز از جمله فقه و حقوق، مطالعات نظری، مطالعات اجتماعی و روان‌شناسی و تربیتی؛ 3. ایجاد بستر اجرایی مناسب به منظور برگزاری کرسی‌های ترویجی، جلسات نقد آثار پژوهشی قبل و پس از چاپ آثار؛ 4. تبادل بانک اطلاعاتی‌ استادان، پژوهشگران و نخبگان پژوهشی دو مرکز؛ 5. بهره برداری از ظرفیت‌های آموزشی، پژوهشی و کارگاهی (مهارت افزایی و دانش افزایی) دو مرکز؛ 6. ایجاد بستر مناسب جهت تبادل منابع کتابخانه‌ای و بانک‌های اطلاعاتی در اختیار؛ 7. تبادل تجربیات دو مرکز در حوزه بین الملل و امور پژوهشی. 🔴https://eitaa.com/mrisc_rihu 🔵https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
ارتباط با ادمین کانال @ResearchInstitute ارتباط در شبکه های اجتماعی ایتا و سروش: 09309665494 روابط عمومی: 02532144665 تارنمای مرکز: wrc.ir ................................. 🔴https://eitaa.com/womenrc
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت سازمان سمت منتشر می‌کند به نقل از اداره آماده سازی و چاپ: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زودی کتاب «فلسفه‌های تعلیم و تربیت در تمدن اسلامی» اثر مشترک حجج اسلام آقایان دکتر محمد داودی، محمد بهشتی و دکتر سعید بهشتی را منتشر می نماید. چکیده: فرهنگ و تمدن اسلامي اگر بخواهد هويت ممتاز خود را حفظ كرده، به بالندگي خود ادامه دهد، گريزي از توليد فلسفة تعليم و تربيت و علوم تربيتي خاص خود ندارد. نخستين گام در اين مسير، بازخواني فلسفه‌هاي شكوفا‌شده در دامن فرهنگ و تمدن اسلامي و سازگار شده با اقتضائات آن با نگاه تعليم‌وتربيتي است. در اين اثر كه حاصل سه طرح پژوهشی شامل فلسفة تعلیم‌وتربیت مشاء، اشراق و متعالیه، در قالب کتاب درسی تلخیص و بازنویسی شده، گام نخست در تدوين فلسفة تعليم و تربيت اسلامي‌ايراني است كه با بازخواني این فلسفه‌ها با نگاه تربيتي، مبانی تعلیم‌وتربیت برای هر مکتب فلسفی به صورت جداگانه در قالب مبانی مابعدالطبیعی، معرفت‌شناختی، انسان‌شناختی، اخلاق‌شناختی و جامعه‌شناختی تعلیم‌وتربیت استخراج و ارائه شده است. همچنین با استخراج دلالت‌هاي مبانی و استخراج آرای تربیتی فیلسوفان هر مکتب، نظرية تعليم‌وتربيت آنان را به‌صورت مستقل در قالب مفهوم و ماهيت، اهداف، ساحت‌ها، عوامل، مراحل تربیت و ... ارائه کرده است ................... 🔴Instagram.com/rihu_ac_ir 🔴https://eitaa.com/mrisc_rihu 🔵https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
در راستای توسعه تبادلات علمی و بهینه‌سازی فرایندها و رویه‌های سازمانی جاری، بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و سازمان سمت، دومین جلسه مسئولین دو مرکز با حضور آقایان دکتر مجید کافی معاون محترم پژوهشی، آموزشی و فناوری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و جناب آقای دکتر محمد آریامنش معاون محترم اجرایی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها «سمت» برگزار گردید. در این جلسه فرایند تسهیل انعقاد قراردادهای مشترک فی مابین، مسائل حقوقی و مالی و زمینه‌های توسعه همکاری سه‌جانبه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سازمان «سمت» و شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی مورد بحث و رایزنی قرار گرفت. 🔴https://eitaa.com/mrisc_rihu 🔵https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
فرایند تحقیق و نگارش پرسشنامه شخصیت شاکله (مبانی نظری، شیوه اجرا و تفسیر) جدیدترین اثر پژوهشی حجت الاسلام دکتر محمدصادق شجاعی خاتمه یافت. این اثر پژوهشی با رویکرد استخراج اندیشه اندیشمندان مسلمان و مقایسه دیدگاه‌های اسلامی با دیدگاه‌های غیر اسلامی نگارش یافته است. کتاب «پرسشنامه شخصیت» با استناد به مصوبه جلسه 285 شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم تحقیقات و فناوری می‌تواند به عنوان منبع درسی دروس روان‌شناسی شخصیت و روان‌شناسی صفات مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری روان‌شناسی مورد بهره برداری اساتید و دانشجویان قرارگیرد. ضمن آنکه این طرح پژوهشی می‌تواند نیاز پژوهشگران و علاقه‌مندان این حوزه مطالعاتی را برطرف نماید. چکیده اين پژوهش با هدف ارائه‌ي يك ابزار اسلامي براي ارزيابي شخصيت انجام شده است. با توجه به جایگاه مفهوم شاکله در منابع اسلامی و ارتباط آن با شخصیت، مقیاسی که برای سنجش و اندازه گیری شخصیت تدوین شده پرسشنامه شخصیتی شاکله (ISPI, Sh- 15) نامگذاری شده است. پرسشنامه شخصيتي شاكله از 15 عامل (طمأنينه، اعتدال، بزرگي نفس، خوش خلقي، مناعت طبع، انعطاف پذيري، تعهد، شادكامي، فعال بودن، عفت، ثَبات، زيركي، فروتني، پيوندجويي و تكليف پذيري) تشكيل يافته و داراي 134 گويه است. در فرايند ساخت اين پرسشنامه، حدود 25000 واژه از منابع اسلامي گردآوري و با استفاده از روش معناشناسي زباني مورد بررسي قرار گرفت. در اين كتاب علاوه بر مباني نظري، فرایند ساخت و ویژگیهای روان سنجی پرسشنامه شخصیتی شاکله، نحوه اجرا و تفسیر عاملهای آن گزارش شده است. 🔴https://eitaa.com/mrisc_rihu
در راستای توان‌مندسازی بودجه حوزه‌های علمیه و تامین منابع پایدار برای فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نهاد روحانیت و همچنین پیراستن آن از انواع شبهات و استقلال بیشتر آن از بودجه دولت، حضرت آیه الله اعرفی در مورخه 3/7/97 طی نامه شماره 2024 به ریاست محترم پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تاکید نمودند که با توجه به ظرفیت و تخصص گروه اقتصاد این پژوهشگاه، یک تحقیق علمی جهت مواجهه با شبهات و همچنین تهیه یک پشتوانه علمی پژوهشی جهت تبیین نظام اقتصاد حوزه های علمیه و ارائه راهکارهای علمی و نظری این مسئله در دستور کار قرار گیرد. متعاقب این نامه در جریان گفتگوهایی که میان گروه اقتصاد پژوهشگاه و مدیریت محترم برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه علمیه صورت گرفت، مقرر گردید با توجه به کمبود پیشینه علمی مسئله و گسترده بودن ابعاد آن و ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد ابتدا یک پژوهش مقدماتی جهت بررسی گسترۀ پژوهش و استخراج مسائل اساسی نظام اقتصادی و تامین مالی آموزش، پژوهش و فرهنگ در حوزه‌های علمیه صورت گیرد تا مقدمات لازم برای تهیه طرحنامه اصلی تحقیق فراهم شود. از این رو، با محوریت گروه اقتصاد پژوهشگاه به نمایندگی دکتر سید رضا حسینی(به عنوان مجری طرح)، و همکاری گروهی از پژوهشگران مجرب متشکل از آقایان دکتر حمیدرضا مقصودی، دکتر علی سعیدی و جناب آقای علی اکبر ابراهیمی نژاد جهت انجام این تحقیق تشکیل گردید. گزارش اول نظام مسائل در مدت کوتاهی تهیه و در جلسه ای در حضور جناب حجه الاسلام والمسلمین رجایی نیا و همکاران محترم هیات اندیشه ورز دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ارائه گردید.