eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
31.5هزار عکس
10.7هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴پس گرفتن طلاهای شده☝️ 【﷽】 ✍👇 ❣ @Resule10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨پنجشنبه است ✨برای آرامش روح در گذشتگان ✨فاتحه و صلوات بفرستیم ✨برای عزیزانی که دیگر بینمون نیستند ✨همین ها برایشان یک دنیاست 🌹روحشون شاد و يادشان گرامى🌹 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌‌‌‌‌‌‌‌   ‌‌‌‌‌‌  ‌‌‌‌‌‌‌‌    ‌‌‌‌‌‌‌‌      ‌‌‌‌‌‌‌🌓🔥𝐉𝐎𝐈𝐍 𝐂𝐇𝐀𝐍𝐍𝐄𝐋👇🏻👇🏻           👇 🇯‌🇴‌🇮‌🇳 👇         ➖➖➖➖➖➖➖ ✔️🎦 📶 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🇯‌🇴‌🇮‌🇳🆗 @Ajaieb_Jahan
‼️آیا پول حاصل از فروش ماشین و لوازم منزل دارد؟ 【﷽】 ✍👇 ❣ @Resule10
💬 سوال: ♻️ معمولا براي خريد خانه ميگويند بايد قرباني کرد و خوني ريخت آيا ميتوانيم به جاي خريد گوسفند و قرباني آن پولش را به فقرا و ... انفاق کنيم ؟ اصلا قرباني کردن براي خريد خانه و ماشين جز کدام احکام تکليفيه شرعي است ؟ آيا مستحب است ؟ ✅ پاسخ: 🔹 قربانی کردن برای خرید خانه واجب نیست و مستحب است 🔸 درباره خرید ماشین وارد نشده است ولی تحت عنوان عام صدقات انجامش ثواب دارد وآثار خود را دارد 🔸 اصل قربانی کردن و اطعام دیگران - حتی بدون بهانه‌ای خاص - دارای پاداش بوده و اساساً هر صدقه‌ای دارای پاداش است. بویژه در مورد قربانی کردن، بعد از خرید منزل روایت خاص وارد شده است: 👈راوی از امام صادق(علیه السلام)، و آن‌حضرت از پدران بزرگوارش نقل کرده است که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) فرمود: کسى که خانه‌اى بسازد و گوسفند چاق و فربهى را قربانى کند و از گوشت آن به بینوایان اطعام کند، سپس بگوید: «پروردگارا! (شرّ) جنیان و آدمیان نافرمان و شیاطین را از من دور ساز، و این خانه را براى من با برکت گردان» (اگر چنین کند) آنچه را که آرزو می‌کند به او داده خواهد شد. 📚 شیخ صدوق، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 186، قم، دار الرضى 【﷽】 ✍👇 ❣ @Resule10
☝️📰 📰☝️ حکم رنگ در اعضای وضو 【﷽】 ✍👇 ❣ @Resule10
از امام صادق عليه السّلام سوال شد: شخصی که سخنان شما را نشر مي دهد و آن را در دل شيعيان استوار مي کند، افضل است يا شخصی که فقط عبادت را پیشه کرده است حضرت فرمودند: آن که سخنان ما را نشر دهد و آن را در دل شیعیان استوار سازد از هزار عابد برتر است. اصول کافی/ج۱/ص۳۳/ح۹ ⛑ ♡ـزشڬ_ایـ♡ـرانے ••••●❥JOiN👇🏾 ░҉⃟🧚🏼‍♀↬ @Dooctor ↶⃝⃡🧚‍♂
حضرت محمد صلی الله علیه وآله فرمودند: روزگاری خواهد آمد که مردم آنچنان به قوانین اسلامی بی اعتماد بشوند که گویی آنان خود پیشوای قرآن بودند نه قرآن پیشوای انان... از حق جزنامی نزد انها نمانده باشد و از قران حز خط ورقی نشناسند. بسا یکی دردرس قرآن و تفسیر وارد شود هنوز جا خوش نکرده از دین خارج شود. و چون در آخرالزمان دینتان دستخوش افکار گوناگون روایات جدید شود کمتر کسی از شماست که دینش را حفظ کند. 📚کنزالعمال 📝 دکتر علی شریعتی: افسوس روزگاری خواهد آمد که بی دینی نشانه روشنفکریست 💜 ♡ــده_بانـ♡ـو ↬ 💛 ░҉⃟🧚🏼‍♀↬ @IdehBano ↶⃝⃡🧚‍♂
❓سؤال: كسي كه، به گردن دارد، آیا می تواند، یک غسل را با چند نیت انجام دهد؟ ✅ پاســـــــخ:☝️☝️ 【﷽】 ✍👇 ❣ @Resule10
احتمال تضییع حقوق اشخاص یا مراکز 【﷽】 ✍👇 ❣ @Resule10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبتــــــــون❤️آرامـــ فــرداتـــــون پرازموفقیت🌺 ‎‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌💜 ♡ــده_بانـ♡ـو ↬ 💛 ░҉⃟🧚🏼‍♀↬ @IdehBano ↶⃝⃡🧚‍♂
👂 👂 ⁉️متن سوال: از آن جا كه در قرآن آمده است: "لا يحب الله الجهر بالسوء الا من ظلم" اگر مادری در مورد خصوصيات ناپسند همسرش (مثل بدخلقی، بددهنی نسبت به همسر، مادر و اطرافيانش) با خواهر يا برادرش صحبت و درد دل كند، آيا غيبت است؟ يا به عنوان تظلم و داد خواهی، اشكال ندارد؟ نظرات مراجع عظام تقلید🔰🔰🔰 ✍آیت الله بهجت (رحمة الله علیه) گفتن ظلم ظالم را در نزد كسي كه قدرت بر دفع ظلم دارد جايز است. ✍آیت الله تبریزی (رحمة الله علیه)) چنانچه به گوينده ظلم شده باشد مانعي ندارد. ✍آیت الله خامنه ای (دام ظله العالی)) اگر به شخصی ظلمی شده است آن شخص می‌تواند نزد دیگران شکایت و تظلم کند و آن ظلمی را که به او شده نقل نماید. البته مقصود آن جایی است که ظلم صورت گرفته در خفا انجام گرفته باشد زیرا چنانچه این ظلم آشکارا انجام شده باشد به سبب تجاهر، غیبت جایز است. رساله آموزشي، ج2، ص89، بند2 ✍آیت الله سیستانی (دام ظله العالی)) اگر مظلوم باشد يعني حق واجب او تضييع شده غيبت جائز است ولي احتياط واجب اين است اگر به قصد كمک خواهي باشد غيبت كند و در غير اين‌صورت غيبت نكند. ✍آیت الله شبیری (دام ظله العالی)) اشكال ندارد. ✍آیت الله صافی (دام ظله العالی)) به طور كلی در مواردی كه مصلحت غيبت اهم از مفسده‌ی آن باشد غيبت آن حرام نيست. پاسخ كوتاه به 300 پرسش از احكام، 1382، ص92 با استفاده از س286 ✍آیت الله فاضل لنکرانی (رحمة الله علیه)) تظلم و دادخواهي در صورتي صدق مي‌كند كه شنونده بتواند احقاق حق كند، مانند قاضي و امثال آن اما براي كسي كه امكان احقاق حق ندارد حكم تظلم و دادخواهي ندارد و غيبت محسوب مي‌شود. ✍آیت الله مکارم شیرازی (دام ظله العالی)) در صورتي كه تنها راه نهي از منكر باشد يا به عنوان تظلم و داد خواهي صورت بگيرد و اثري داشته باشد مانعي ندارد. ❇️ منبع: مرکز پاسخ به سوالات جامعه الزهرا سلام الله علیها 【﷽】 ✍👇 ❣ @Resule10