eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
30.8هزار عکس
10.2هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃🌸 🍃🌸 🌸 🌸🍃 🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 اللهمّ اغسِلْنی فیهِ من الذُّنوبِ وطَهِّرْنی فیهِ من العُیوبِ وامْتَحِنْ قَلْبی فیهِ بِتَقْوَى القُلوبِ یا مُقیلَ عَثَراتِ المُذْنِبین. خدایا بشوى مرا در این ماه از گناه و پاكم نما در آن از عیب‌ها وآزمایش كن دلم را در آن به پرهیزكارى دل‌ها اى چشم پوش لغزش‌هاى گناهكاران. 👇 👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
- www.mplib.ir.mp3
4.13M
📣 تندخوانی ( تحدیر ) « جز 23 » 🎤 قاری : استاد معتز آقایی # قرآن 👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
📥 سوال: آيا خانم شیرده بايد روزه بگيرد؟ 📤 پاسخ: ✍ آيت الله خامنه اي: اگر گرفتن روزه باعث كمى شير او و ناراحتى بچه شود، يا براى خودش ضرر داشته باشد؛ روزه براى او واجب نيست و در صورت اول بايد براى هر روز، يك مد طعام به فقير بدهد و در فرض دوم اين امر احتياط واجب است و در هر حال روزه ها را بايد قضا كند. ✍ آیت الله مکارم: زنانى که بچه شیر مى دهند خواه مادر بچه باشند یا دایه، اگر روزه گرفتن باعث کمى شیر آنها و ناراحتى بچه شود روزه بر آنها واجب نیست، ولى براى هر روز همان کفاره (یک مد طعام) واجب است، بعداً نیز باید روزه را قضا کنند، اما اگر روزه براى خودشان ضرر داشته باشد، نه روزه واجب است و نه کفاره، ولى باید بعداً روزه هایى را که نگرفته اند قضا نمایند. ✍ آیت الله صافی گلپایگانی: چنانچه روزه براى بچه و يا مادر او بخاطر شير دادن ضرر داشته و يا احتمال عقلائى ضرر مى داده كه قهراً موجب خوف ضرر مي شود خوردن روزه اشكال نداشته ولى بايد براى هر روزي كه خورده يك مدّ طعام مانند گندم و جو و برنج به فقير غير سيّد بدهد و دادن پول اينها كفايت نمى كند و بايد قضاى روزه ها را نيز بگيرد. ✍ آیت الله سیستانی: زنـى کـه بـچه شیر مى دهد و شیر او کم است چه مادر بچه یا دایه او باشد ، اگـر روزه بـراى خودش یا بچه اى که شیر مى دهد ضرر دارد ، روزه بر او واجب نیست ، و باید براى هر روز یـک مـد طعام (۷۵۰ گرم نان یا ماکارونی یا آرد) به فقیر بدهد ، و روزه هایى را که نگرفته باید قضا نماید . ولى بنابر احتیاط واجـب ایـن حـکـم اخـتصاص به موردى دارد که شیر دادن بچه منحصر به همین راه باشد ، و اما اگر راه دیـگـرى بـراى شـیر دادن بچه باشد – مثلا این که از شیر خشک استفاده کند – بنا بر احتیاط واجب باید روزه بگیرد. 📚منبع: توضیح المسائل مراجع/ نقل از سایت هدانا
📥سؤال: اگر پرداخت فطریه را سال گذشته فراموش کرده ایم، الان چه وظیفه ای داریم؟ 📤پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: احتياط واجب آن است كه فعلا بدون قصد ادا و قضا قربة الی الله بدهید. ✍ آیت الله مکارم شیرازی: اگر موقعی که دادن زکات فطره واجب است فطره را ندهد و کنار هم نگذارد احتیاط مستحب آن است که بعداً به نیت «ما فی الذمه» یعنی بدون اینکه قصد ادا و قضا کند فطره را بدهد. ✍ آیت الله وحید خراسانی: اگر موقعى كه دادن زكات فطره واجب است، فطره را ندهد و كنار هم نگذارد، بعد ـ بنابر احتياط واجب ـ به نيّت آنچه شارع مقدّس از او خواسته فطره را بدهد. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: به احتياط مستحب بدون نيّت ادا يا قضا، فطره را بدهد. ✍ آیت الله سیستانی: به احتیاط واجب باید بدهید. ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: اگر سال گذشته فطریه را کنار گذاشته باشد و فراموش کرده باشد الآن بدهد و نیز اگر کنار نگذاشته باشد الآن باید فطریه سال گذشته را بدهد لیکن در این صورت احتیاط واجب آن است که قصد ادا و قضا نکند بلکه به قصد ما فی الذمه بدهد یعنی به این قصد که اگر در واقع به ذمه او ادا باشد به قصد ادا و اگر در واقع وقت آن قضا شده باشد به قصد قضا باشد. 📚 استفتاء از سایت مراجع عظام
📥 سوال: حکم فرو بردن اخلاط سر و سینه برای روزه دار چیست؟ 📤 پاسخ: 🔹الف) اگر به فضای دهان نرسیده باشد: ✍ همه مراجع: برای روزه اشکالی ایجاد نمی کند. 🔹ب) اگر داخل فضای دهان شود: ✍ آیات سیستانی و زنجانی: اشکالی ندارد و روزه را باطل نمی کند. ✍ آیت الله اراکی: نباید آن را فرو ببرد. ✍ بقیه مراجع: بنابر احتیاط واجب فرو نبرد. 📚منبع: امام: تحریر الوسیله، روزه، مبطلات، م 17؛ رهبری: اجوبه الاستفتائات، س 799؛ سیستانی، نوری، مکارم، فاضل و اراکی: العروه الوثقی، کتاب الصوم، فصل فیما یجب الامساک، م 3؛ وحید، تبریزی و خویی: منهاج الصالحین، کتاب الصوم، م 999؛ صافی: هدایه العباد، کتاب الصوم، م 1309؛ زنجانی: المسائل الشرعیه، م 1588؛ بهجت: وسیله النجاه، الصوم، م 1108؛ گلپایگانی: هدایه العباد، کتاب الصوم، م 1310؛ توضیح المسائل 16 مرجع، ج 1، م 1580 ❥┅┄→•☆↓ ↓☆•←┄┅❥ •••❥❥•←• ☆﷽☆ Jõıň☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌❢✧❁ @Resule10 ❁✧❢
📚 مصرف کفاره در غیر مورد آن 💠 سؤال: صندوقی برای جمع آوری کفارات در مسجد گذاشته ایم و مبلغ زیادی در آن ریخته شده است، آیا می توان برای مخارج مسجد از آن استفاده کرد؟ ✅ جواب: جایز نیست؛ کفاره باید طبق موازین شرعی به مصرف فقرا رسانده شود. --------------------- 📚 منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
📥 سوال: آیا می شود زکات فطره را به بدهی که فرزندمان دارد بدهیم؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: اگر فرزندان فقیر باشند، پدر و مادر باید مخارج واجب آنان را بپردازند و نمی‌ توان چیزی‌ از زکات فطره را بابت مخارج زندگی‌ به آنها داد، ولی‌ برای‌ ادای‌ دین و یا مایحتاجی‌ که تأمین آن بر پدر واجب نیست اشکال ندارد. ✍ آیت الله مکارم شیرازی: زکات فطره را به واجب النفقه (پدر، مادر، زن و فرزند) نمي توان داد. ✍ آیت الله شبیری زنجانی: خیر، نمی توان مگر اینکه بدهی وی برای اموری باشد که از مخارج واجب او بر شما شمرده شود. ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: اگر فرزند بدهکار باشد و قدرت پرداخت بدهی خود را نداشته باشد، پدر می تواند از زکات خود بدهی او را ادا کند، اما برای مخارج زندگی پسر، پدر نمی تواند زکات خود را بدهد. 📚 استفتاء از سایت مراجع عظام
💗✨عصر تون عالی 🌸✨ان شاءالله 💗✨قلبتون لبریزاز مهربانی 🌸✨وجودتون 💗✨سرشاراز سلامتی 🌸✨زندگی تون 💗✨پراز عشق و محبت 🌸✨همراه با عاقبت بخیری 💗✨آخرهفته تون مملو از 🌸✨آرامش در کنار عزیزانتان 💗✨روزتون زیبـا و طاعاتتون قبول 💗🌸💗🌸💗🌸💗🌸💗🌸💗🌸
💠 روایت شده جوانی از انصار با رسول خدا (ص) نماز جماعت می خواند، در حالی که کارهای زشت را مرتکب می شد. اوضاع این جوان به رسول خدا (ص) گفته شد، حضرت فرمود: بی شک روزی نمازش او را از این کارهای زشت، باز می دارد. 🍃 پس مدتی نگذشت که سرانجام، جوان توبه کرد. 🍃 📖 بحارالانوار، ج ۸۲ ، ص ۱۹۸ گ
💢 سجده واجب قرآن چیست ؟ 💠 در چهار سوره از قرآن کریم، آیه ای وجود دارد که اگر کسی آن را گوش دهد یا خودش بخواند، بعد از تمام شدن آیه باید فورا و بدون فاصله سجده کند و کوتاهی کردن حرام است؛ و اگر آن را فراموش کند، هر وقت یادش آمد باید سجده را به جا آورد. ◀️ توجه: آیات سجده دار در قرآن کریم عبارتند از: آیه 15 سوره سجده؛ آیه 37 سوره فصلت؛ آیه 62 سوره نجم؛ آیه 19 سوره علق. ◀️ فوریت عرفی منظور است و نباید طوری باشد که عرف بگوید تأخیر کرده است. 🔺 برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج2، ص 115.
💬سوال: آیا روزه کسی که قصد انجام یکی از مبطلات را داشته است صحیح است؟ پاسخ: اگر کسی قصد انجام یکی از باطل کننده های روزه واجب معینی (مانند روزه ماه رمضان و روزه نذر معین) را داشته باشد: 🔹آیت الله خامنه ای: هر چند مرتکب آن نشود، صحت روزه او محل اشکال است و احتیاط واجب آن است که روزه را تمام کند و بعدا آن را قضا نماید. 🔹آیت الله مکارم شیرازی: هر چند مرتکب آن نشود، روزه اش باطل می شود و باید قضا نماید. 🔹آیت الله سیستانی: اگر دوباره نیت روزه نکند، روزه اش باطل است و اگر نیت روزه کند باید بنابر احتیاط لازم روزه را تمام کند و سپس قضای آن را به جا آورد. --------------------- 📚 منبع: توضیح المسائل ده مرجع، م 1594 - نيت روزه ‏(استفتائات روزه بر اساس فتوای مقام معظم رهبری)
🔻روایت دردناک و عجیب سردار نیساری که دیشب به شهادت رسیدند از شناسایی پیکر شهید حججی😔 در مقر داعش وارد شدیم برای شناسایی پیکر شهید حججی ،وقتی پیکر رادیدم میخکوب شدم ...من نمی‌توانستم پیکر اربا‌اربای اورا شناسایی کنم😭 توی دلم متوسل شدم به "حضرت زهرا علیها السلام" گفتم : "بی بی جان خودتون کمک مون کنید ، خودتون دستمون رو بگیرید. خودتون یه راه چاره بهمون نشون بدید ناگهان.....😣 https://eitaa.com/joinchat/1843462178C0f358f7318 🚨ادامه این روایت در اینجا 👆سنجاق شده
📚 مشقت داشتن روزه به جهت کار 💠اشخاصی که به جهت کارشان ناچار به افطار هستند تا حرجی نشده [به سختی شدید نیفتادند]، نمی توانند افطار کنند و باید عنوان حرج حاصل شود تا مجوز افطار داشته باشند.
💢مسافت شرعی💢 مقدار مسافت شرعى چند كيلومتر است؟ آيات عظام امام، بهجت، خامنه اى، فاضل، صافى و نورى: مسافت شرعى تقريباً 5/ 22 كيلومتر است. آيات عظام تبريزى، سيستانى و وحيد: مسافت شرعى تقريبا 22 كيلومتر است. آيةاللَّه مكارم: مسافت شرعى تقريبا 5/ 21 كيلومتر است.
‼️ذکر مدت عقد موقت 🔷س 2998: در صورتی که در عقد موقت، مهریه ذکر شده ولی مدت ذکر نشده حکم عقد چیست؟ ✅ج: تبدیل به عقد دائم می شود 📕منبع: leader.ir ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10
‼️ابهام در مهریه یا مدت عقد موقت 🔷س 2999: حکم عقد موقت در صورتی که مهریه یا مدتی که در صیغه بیان شده است ابهام داشته باشد چیست؟ ✅ج: اگر مهریه معلوم ولی مدت نامعلوم باشد، احتیاط واجب در این است هم مدت را هبه کند و هم طلاق داده شود. و اگر مهریه نامعلوم باشد، عقد باطل است. 📕منبع: leader.ir ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10
‼️مصرف وام در غیر مورد قرارداد 🔷س 2996: وام هایی که برای خرید کالا دریافت می کنند و در موارد دیگر مصرف می کنند، برای رهایی از عمل انجام شده حکم شرعی آن شفاف نیست؟ ✅ج: تابع مقررات مشروع و اختیارات قانونی مسئولان ذی ربط است. 📕منبع: leader.ir ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10
‼️عدم ذکر مهریه عقد موقت 🔷س 2997: حکم عقد موقت در صورتی که مدت ذکر شده ولی مهریه ذکر نشده چیست؟ ✅ج: عقد باطل است. 📕منبع: leader.ir ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10
‼️آب ریختن شخص دیگر برای وضو 🔷س 2995: وضو گرفتن در شرایطی که شخص دیگری آب را بریزد و ما وضو بگیریم چه حکمی دارد؟ ✅ج: اگر دیگری صرفاً آب را بریزد و شخص خودش شستن را انجام می دهد اشکال ندارد. 📕منبع: leader.ir ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10
‼️حکم انگشتر در دست چپ 🔷س 2994: حکم دست کردن انگشتر در دست چپ چیست؟ ✅ج: مانعی‌ندارد؛ ولی بر طبق روایت انگشتر در دست راست از علائم مؤمن شمرده شده است. ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10
‼️مجالس خلاف وحدت 🔷س 2992: اگر شخصی خلاف وحدت شیعه و تسنن صحبت کند نسبت به حضور در آن مجلس چه تکلیفی داریم؟ ✅ج: هرگونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین گردد شرعاً حرام اکید است و شرکت در آن مجلس اگر تأیید و ترویج آن باشد جایز نیست. 📕منبع: khamenei.ir ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10
‼️دست زدن در شادی اهل بیت 🔷س 2993: دست‌زدن همراه با شادی و خواندن و ذکر صلوات بر پیامبر اکرم و آل او(صلوات الله علیهم اجمعین) در جشن‌هایی که به مناسبت ایام ولادت ائمه معصومین(علیهم‌السلام) و اعیاد وحدت و مبعث برگزار می شود چه حکمی دارد؟ اگر این جشن ها در مکان‌های عبادت مانند مسجد و نمازخانه های ادارات و مؤسسات دولتی و یا حسینیه ها برگزار شوند، حکم آن‌ها چیست؟ ✅ج: به‌ طور کلی کف زدن فی نفسه به نحو متعارف در جشن‌های اعیاد یا برای تشویق و تأیید و مانند آن اشکال ندارد ولی بهتر است فضای مجالس دینی به‌ خصوص مراسمی که در مساجد و حسینیه ها و نمازخانه ها برگزار می شود، به ذکر صلوات و تکبیر معطّر گردد تا انسان به ثواب آن‌ها برسد. 📕منبع: khamenei.ir ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10
‼️اقتدا به اهل سنت در نماز جماعت 🔷س 2990: آیا در نماز جماعت میتوان به اهل سنت اقتدا نمود؟ ✅ج: اقتدا به اهل سنت برای رعایت وحدت اسلامی جایز است و اگر حفظ وحدت، مقتضی انجام کارهایی باشد که آنها انجام می‌دهند نماز صحیح و مجزی است، حتی اگر سجده بر فرش و مانند آن باشد، ولی تکتف(دست بسته نماز خواندن) در نماز جایز نیست، مگر این که ضرورت آن را اقتضا کند. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10
‼️شرکت در نمازهای اهل تسنن 🔷س 2991: بنده به علت شرایط کاری در شهری که برادران اهل سنت در آن ساکن هستند زندگی میکنم. آیا میتوانم در نماز جماعت و جمعه آنان شرکت نمایم؟ ✅ج: نماز جمعه و جماعت با آنان برای حفظ وحدت اسلامی صحیح و مجزی است. 📕منبع: khamenei.ir ❥┅☆•←┄┅❥ ✧❁ @Resule10