eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
31.1هزار عکس
10.4هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
221.8K
📚❓ در روایات داریم که وقتی امام زمان ظهور می‌کنند مردم می‌گویند که امام دین جدید آورده سوال بنده اینه که پس ما الان دین و فقهی که از فقها میگیریم ایا اشکال داره یا ممکنه فقها اشتباه کرده باشند ووقتی امام می‌آیند دین درست رو عرضه می‌کنند؟ 🎙 حجت الاسلام و المسلمین اعتقادات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در شهری ڪه چراغ‌هایش خاموش است تو اندازۀ توانت روشن باش گاهی جلوى پاى خود را روشن ڪن و گاهی جلوى پاى دیگرى را فقط خاموش نباش فقط بی‌تفاوت نباش فقط انسان باش🌺🍃 شبتون زیبا ... ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام ☀️ صبح زیباتون بخیر 🌹 امروزتون شاد، دلاتون فقط جای خوشحالی و عشق، دنیاتون قشنگ و زیبا صدای خنده هاتون بلند الهے در این صبح تابستونی زندگی تون پر از عشق باشه♥
به اولین روز ماه ربیع الاول خوش آمدین ان شاءالله شروع ماه پربرکت ربیع 🌷 برای تک تکتون پراز خبرهای خوب سرشاراز اتفاق های عالی و لبریز از خوشبختی باشه🌷 تقدیم به شما نازنینان🌻🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهار ماه‏ها، ربیع الاول است چرا که آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی دراین ماه پدیدار می‏ شود و انوار جمال الهی بر زمین و زمینیان می‏‌تابد حلول ماه ربیع الاول، مبارکباد💐
❓پرسش: آیا شخصی که مسافر است، می‌تواند در صف اول نماز جماعت بایستد؟ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅ پاسخ: آیت الله خامنه‌ای: اگر اتصال صفوف توسط دیگر مأمومین باقی بماند، یا پس از تمام شدن نماز شکسته، بلافاصله نماز واجب دیگری را اقتدا کند، اشکال ندارد. آیت‌الله سیستانی: اگر اتصال صفوف توسط دیگر مأمومین باقی بماند، اشکال ندارد. آیت‌الله مکارم: سزاوار است در صف‌های بعدی بایستد. در ضمن: اگر يک يا چند قدم ميان امام و مأموم يا مأمومين با يکديگر فاصله باشد، به‌طوری که به آن جماعت گويند مانعی ندارد، بنابراين فاصله شدن يک يا دو نفر که نماز جماعت نمی‌خوانند مانعی ندارد، ولي مستحب است صفوف کاملاً به هم متصل باشد. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📚 منابع: استفتا آنلاین از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، استفتائات سایت دفتر رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله مکارم
❓پرسش: آیا شخصی که مسافر است، می‌تواند در صف اول نماز جماعت بایستد؟ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅ پاسخ: آیت الله خامنه‌ای: اگر اتصال صفوف توسط دیگر مأمومین باقی بماند، یا پس از تمام شدن نماز شکسته، بلافاصله نماز واجب دیگری را اقتدا کند، اشکال ندارد. آیت‌الله سیستانی: اگر اتصال صفوف توسط دیگر مأمومین باقی بماند، اشکال ندارد. آیت‌الله مکارم: سزاوار است در صف‌های بعدی بایستد. در ضمن: اگر يک يا چند قدم ميان امام و مأموم يا مأمومين با يکديگر فاصله باشد، به‌طوری که به آن جماعت گويند مانعی ندارد، بنابراين فاصله شدن يک يا دو نفر که نماز جماعت نمی‌خوانند مانعی ندارد، ولي مستحب است صفوف کاملاً به هم متصل باشد. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📚 منابع: استفتا آنلاین از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، استفتائات سایت دفتر رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله مکارم
اینکه چقدر حرف‌های قشنگ بلدیم مهم نیست، ♥️🍃 اینکه چقدر شبیه حرف‌های قشنگمون هستیم مهمه …♥️🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نیت نماز در تنگی وقت 💬 مساله : کسی که به اندازه‌ی خواندن یک رکعت از نماز وقت دارد، باید نماز را به نیّت ادا بخواند ولی نباید عمداً نماز را تا آن وقت به تأخیر بیندازد. 💠 انجام مستحبات در تنگی وقت ┘◄ نکته : اگر وقت نماز به قدری تنگ است كه به سبب انجام بعضی كارهای مستحب نماز، مقداری از آن بعد از وقت خوانده می‌شود، نبايد آن مستحب را انجام دهد؛ مثلاً اگر با خواندن قنوت، مقداری از نماز بعد از وقت خوانده می‌شود، نبايد قنوت بخواند. 📚 پی‌نوشت: رساله نماز و روزه، مسأله 24 و 27
💠 احکام عده وفات 💬 مدت عده وفات: 🔹الف: اگر زن آبستن نیست: چهار ماه و ده روز 🔸ب: اگر آبستن است: تا موقع زاییدن، ولی اگر وضع حمل، قبل از چهار ماه و ده روز اتفاق افتاده، باید تا چهارماه و ده روز پس از وفات صبر کند. ❌ زنی که عده وفات است این کارها بر او حرام است: ⚫️ ازدواج ( چه دائم و چه موقت). 🔴 پوشیدن لباس های رنگارنگ. 🔵 سرمه کشیدن و هر کاری که زینت حساب شود. ✅ نکته: در عده وفات تفاوتی بین زن یائسه و غیر یائسه و همسر دائم و موقت نیست و تمام اینها باید پس از مرگ شوهر تا مدتی که گفته شد عده نگه دارند. 📚 تحریر الوسیله ج 2، کتب الطلاق، القول فی عده الفراق ص 338، م 1.