eitaa logo
🌹 رساله تمام مراجع🌹
5.8هزار دنبال‌کننده
30.9هزار عکس
10.3هزار ویدیو
119 فایل
#تــــــــــــــــوجه👇👇👇 📚 کتاب هایی که قبل ازمرگ باید بخوانیم...👇✅ https://eitaa.com/joinchat/2373517458Cb099503ae7 مدیر @Hossein_Hajivand تبلیغات👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2953183246Ce6d64e22a6
مشاهده در ایتا
دانلود
امام صادق عليه السلام: خُذْ مِن حُسنِ الظَّنِّ بِطَرَفٍ تُرَوِّحُ بهِ قَلبَكَ و يَرُوحُ بهِ أمرُكَ از خوش بين بودن بهره اى برگير، تا با آن دلت را آرام كنى و كارَت پيش رود ميزان الحكمه ج6 ص568
امام على عليه السلام: مَنِ اشتَغَلَ بِغَيرِ المُهِمِّ ضَيَّعَ الأهَمَّ هر كس به چيزى كه مهم نيست بپردازد، آنچه را كه اهميت بيشترى دارد از دست مى دهد غررالحكم حدیث8607
امام على عليه السلام: زكات قدرت، انصاف داشتن است زكاةُ القُدرَةِ، الإنصافُ غررالحكم حدیث 5448
پیامبر خدا صلى الله عليه و آله: قُلِ الحَقَّ، ولا تَأخُذكَ فِي اللّهِ لَومَةُ لائِمٍ حق را بگو و در راه خدا، از سرزنش هيچ ملامتگرى مترس حلية الأولياء ج1 ص241 امام على عليه السلام: إنَّ الحقَّ أحْسَنُ الحَديثِ، و الصّادِعُ بهِ مُجاهِدٌ، و بالحقِّ اُخبِرُكَ فأرْعِني سَمعَكَ همانا حقّ، نيكوترين سخن است و كسى كه آشكارا حقّ بگويد، مجاهد است و من تو را از حقّ آگاه مى كنم، پس، گوش خود را به من سپار ميزان الحكمه ج3ص146 امام على عليه السلام: إنّ الحقَّ لا يُعرَفُ بالرِّجالِ، اعْرِفِ الحقَّ تَعرِفْ أهلَهُ حقّ به شخصيت ها شناخته نمى شود؛ خودِ حقّ را بشناس تا پيروان آن را بشناسى ميزان الحكمه ج3ص156 امام على عليه السلام: الْزَمِ الحقَّ يُنْزِلْكَ مَنازِلَ أهلِ الحقِّ يَومَ لا يُقْضى إلاّ بالحقِّ پيوسته با حقّ باش، تا تو را در آن روزى كه جز به حقّ داورى نمى شود، در جايگاه پيروان حقّ جاى دهد غررالحكم ح2360
امام كاظم عليه السلام: يَنبَغي لِلعاقِلِ إذا عَمِلَ عَمَلاً أن يَستَحيِيَ مِنَ اللّه ِ سزاوار است خردمند، هنگامى كه دست به كارى مى زند، از خداوند شرم كند
امام على عليه السلام: كُن جَميلَ العَفوِ إذا قَدَرتَ در زمانى كه قدرت دارى، خوش گذشت باش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای فرداهایت به خدا اعتماد کن او درهایی را می‌بندد که هیچکس قادر به گشودنش نیست و درهایی را باز می‌کند که هیچکس قادر به بستنش نیست 🌙 فرداتون پراز امید ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
📖 ☀️ امروز: شمسی: دوشنبه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ میلادی: Monday - 04 September 2023 قمری: الإثنين، 18 صفر 1445 🌹 امروز متعلق است به: 🔸سبط النبي حضرت امام حسن مجتبی علیه السّلام 🔸سیدالشهدا و سفينة النجاة حضرت امام حسین علیه السّلام ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹امروز مناسبتی نداریم 📆 روزشمار: ▪️2 روز تا اربعین حسینی ▪️10 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام ▪️12 روز تا شهادت امام رضا علیه السلام ▪️17 روز تا وفات حضرت سکینه بنت الحسین علیها السلام ▪️20 روز تا شهادت امام حسن عسکری علیه السلام ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
‌ ✹﷽ ✨خدایا 🌤 با نام تو آغاز میکنیم شروع روزمان را ای زیباترین علت هر آغاز 🌤ای خدای زیباییها سودای عشق توآفتاب دل ماست، پس نگاهت را ازما نگیر، وبااشعه های زرین عشقت،نور امید رادرروزنه های فروبسته دل هایمان بتابان آمین یا رب العالمین ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓متن پیام: با عرض سلام و احترام اگر برای غسل جنابت تیمم کنیم به دلیل وقت کم برایخواندن نماز و بعداز آن به حمام رفته و غسل کنیم برای خواندن نماز باید وضو بگیریم یا با غسل میتوان نماز خواند باتوجه به تیمم بدل از غسل که اول انجام دادیم ممنون از پاسخگویی و صبوری شما ✅ پاسخ با سلام. در صورت تنگی وقت می توان بجای غسل جنابت تیمم بدل از غسل نموده و نماز خود را در وقت بخوانیم. و پس از آن و به مجرد دسترسی به آب لازم است برای نماز بعد غسل جنابت نمایید و وضو لازم نیست.كسى كه به واسطه نداشتن آب يا عذر ديگرى تيمّم كند بعد از پيدا شدن آب يا برطرف شدن عذر، تيمّم او خود به خود باطل مى‏شود.
❓متن پیام: سلام . پدر من در اداره ای دولتی مشغول کار است . و گهگاهی خیلی کم از لوازم اداره استفاده غیر اداری میکند .برای مثال چند باری چند سال پیش برای رساندن من به مدرسه از ماشین اداره استفاده کرد یا از خودکار یا فلش اداره در خانه استفاده غیر اداری کرد .چند بار از او پرسیدم که آیا این کار حق الناس نیست و اشکال شرعی ندارد او جواب داد که برای هر استفاده مبلغی را به حساب اداره واریز میکند .آیا این کار اشکال شرعی ندارد و حقی به گردن ما نیست ؟ ✅پاسخ با سلام اصل در استفاده نکردن و تصرف نکردن در اموال خصوصی مردم حق الناس) و در اموال عمومی ( بیت المال) است اما اگر شخصی استفاده کرده یا باید اصل مال را برگرداند یا هزینه آن را
❓متن پیام: سلام ببخشید من تا حالا نمی دونستم که موقع وضو اگه آب چکه کنه رو پا یا دست و ... وضو صحیح نیست.الان هم ۴۶ سالمه یعنی وضو و نمازهام باطل بوده ؟ وآیا سرمه کشیدن مانع وضو هست ؟ ✅پاسخ جای مسح باید خشک باشد. و اگر به قدری‌تر باشد که رطوبت کف دست به آن اثر نکند مسح باطل است. ولی اگر تری آن به قدری کم باشد که رطوبتی که بعد از مسح در آن دیده می‌شود بگویند فقط از تری کف دست است، اشکال ندارد. اگر بعد از وضو شک کنید وضو صحیح بوده یا نه، بنا را بر صحیح بودن میگذاریم. اگر سرمه صرفاً در داخل چشم کشیده شود، به صحّت وضو و غسل ضرر نمی رساند. اما اگر به اطراف چشم یا در محل ابرو کشیده شود، باید دید که آیا دارای جِرم و مانع برای رسیدن آب به اعضای وضو یا غسل، است یا خیر؟
❓متن پیام: سلام علیکم خدمت برادر یابرادران عزیزی که زحمت کشیدن واین کانال درست کردن خسته نباشید وخدا قوت در رابطه با تهمت زدن وآبرو بردن و وجهه کسی را در جامعه کم رنگ کردن وقضاوتهای نادرست بعضی از قضات که بااحساس ویاترس حکم صادر میکنند وباعث خدشه دار شدن بنده خدا میشند و اصلان خدارا شاهد نمیگیرند تکلیف این اشخاص در محضر خدا چگونه است بنده خدائ میشناسم بهش تهمت ناموسی زدن چهار ساله آبروش بردن زندان انداختن در شهر جار زدن خلاصه به لطف خدا برائت گرفت وثابت شد که بیکناه وجالب که یکی از قصات از وی حلالیت خواست حالا تکلیف کسانیکه به ناحق قضاوت کردن چه مامور وچه بعضی ازمردم وچه قضات ومهمتر اشخاصی که چنین تهمتی زدن چیست ؟ ✅ پاسخ سلام دوست عزیز خداوند برای هر انسان در هر جایگاهی وظایفی مشخص و واجب کرده قطعا اگر ما بدونیم که خدا میبینه و اون هست که قضاوت آخر رو میکنه، ظلم و قضاوت دیگران ما رو اذیت نمیکنه آثار و عواقب تهمت، بهتان و افترا یکی از زشت ترین رفتارهای اجتماعی، تهمت، بهتان و افترا زدن به دیگری است. نگاه منفی به دیگری و بدگمانی، موجب می شود که فرد نسبت به دیگری چنین رفتاری داشته باشد و عرض و آبروی او را در معرض خطر قرار دهد. نویسنده در این مطلب به آثار اجتماعی و ابعاد گوناگون این معضل و بلکه بیماری اجتماعی و ضد اخلاقی و ضد هنجاری براساس آموزه های اسلام پرداخته است. معنا و مفهوم بهتان، تهمت و افترا نسبت دادن سخن یا فعل ناحق یا صفت نادرست به دیگری که موجب آبروریزی می شود، گناهی نابخشودنی و یکی از گناهان کبیره زبانی است که در برخی از مصادیق آن جرم نیز تلقی شده و احکام قانونی چون حد و تعزیر بر آن بار می شود. از نظر اسلام هر چند این نسبت دادن برخاسته از اعتقاد فرد باشد، جایز و روا نیست؛ زیرا تا زمانی که چیزی بر اساس ادله محکمه پسند اثبات نشده باشد، بیان هر سخن یا کار نادرست یا صفت ناروا به دیگری، عملی ضد اخلاقی، گناهی نابخشودنی و گاه جرم قانونی است که تبعات حقوقی و کیفری به دنبال دارد. این نسبت دادن می تواند در قالب و اشکال گوناگونی از جمله تهمت، افترا، بهتان و مانند آن ها انجام گیرد. البته برخی سوء ظن را نیز جزو آن دانسته اند، ولی این بدگمانی تا زمانی که به لفظ در نیاید از مصادیق نسبت دادن نیست، بلکه زمانی که این نسبت ها به زبان و رفتار بیان می شود، به عنوان مصادیق این موضوع در می آید. امام صادق(ع) فرموده است: ان من الغیبهًْ ان تقول فی اخیک ما ستره الله علیه، و ان من البهتان ان تقول فی اخیک ما لیس فیه؛ غیبت آن است که در مورد برادرت آنچه را خدا پوشانده بیان کنی و بهتان آن است که آنچه در او نیست را به او نسبت دهی. البته امام صادق(ع) نسبت به افراد هشدار می دهد و می فرماید: هر کس تو را فریب داد نباید امین بشماری و هر کس را امین یافتی متهم نکن
♥️ ظهر تابستونیتون بخیر 🌹پرازیهویےهاےقشنگ ♥️الهےیهویےوبےدلیل 🌹دل مهربونتون شاد ♥️ولبتون خندون بشه 🌹الهے بشه چیزےڪه دلتون میخاد ♥️وهزاران یهویے شاد و زیبا 🌹نصیب لحظه لحظه زندگیتون باشه ♥️ظهرتون زیبا همراهان همیشگی ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام هادی علیه السلام: إنَّ اَللَّهَ جَعَلَ اَلدُّنْيَا دَارَ بَلْوَى وَ اَلْآخِرَةَ دَارَ عُقْبَى وَ جَعَلَ بَلْوَى اَلدُّنْيَا لِثَوَابِ اَلْآخِرَةِ سَبَباً وَ ثَوَابَ اَلْآخِرَةِ مِنْ بَلْوَى اَلدُّنْيَا عِوَضاً خداوند، دنیا را سرای بلا و آزمایش و آخرت را سرای ابدی قرار داده است و گرفتاری دنیا را سبب پاداش آخرت ساخته و ثواب آخرت را عوض بلای دنیا قرار داده است. تحف العقول ج1 ص483
امام صادق عليه السلام: كَم مِن طالِبٍ لِلدُّنيا لَم يُدرِكها، ومُدرِكٍ لَها قَد فارَقَها ، فَلا يَشغَلَنَّكَ طَلَبُها عَن عَمَلِكَ ، وَالتَمِسها مِن مُعطيها ومالِكِها، فَكَم مِن حَريصٍ عَلَى الدُّنيا قَد صَرَعَتهُ، وَاشتَغَلَ بما أدرَكَ مِنها عَن طَلَبِ آخِرَتِهِ ، حَتّى فَنِيَ عُمُرُهُ وأدرَكَهُ أجَلُهُ چه بسيار دنياطلبانى كه به آن نرسيدند و چه بسيار كسانى كه به دنيا رسيدند و از آن جدا شدند [و رفتند]! پس مبادا كه طلب دنيا ، تو را از عمل كردن[براى آخرت] باز بدارد . و دنيا را از دهنده آن و مالكش (خداوند) بخواه. اى بسا آزمندِ به دنيا كه دنيا او را به خاك افكنْد و به جهت آنچه از دنيا به دست آورْد، از طلب آخرتش بازمانْد، تا آن كه عمرش سپرى شد و مرگش فرا رسيد! الكافی جلد2 صفحه455
💠 احادیثی از امیرالمؤمنین علیه السلام در مورد قانع بودن... 🔸 هر كه قانع باشد، عبادتش نيكو شود مَن قَنِعَ حَسُنَت عِبادَتُهُ غررالحکم حدیث7795 🔹 هر كه قانع باشد، طمعش اندك شود مَن قَنِعَ قَلَّ طَمَعُهُ غررالحکم حدیث7974 🔸قانع، از آسيب طمع ها مى رهد القانِعُ ناجٍ مِن آفاتِ المَطامِعِ غررالحکم حدیث1770 🔹عبرت گير، تا قانع شوى اِعتَبِرْ تَقتَنِعْ غررالحکم حدیث2252 🔸قانع باش تا عزيز گردى اِقنَعْ تَعِزَّ ميزان الحكمه ج7 ص 367 🔹تنِ قانع، غنى تر از درياست البَدَنُ القانِعُ أغنى مِنَ البَحرِ جامع الأخبارصفحه 383
امام على عليه السلام: إنَّ اللّهَ سُبحانَهُ فَرَضَ في أموالِ الأَغنِياءِ أقواتَ الفُقَراءِ، فَما جاعَ فَقيرٌ إلاّ بِما مُتِّعَ بِهِ غَنِيٌّ، وَاللّهُ تَعالى سائِلُهُم عَن ذلِكَ همانا خداى سبحان روزى فقيران را در اموال توانگران واجب فرموده؛ و هيچ فقيرى گرسنه نمى ماند، مگر آن كه توانگرى از وى بهره برده است. و خداى تعالى توانگران را از اين، بازخواست خواهد كرد نهج البلاغه حکمت328
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: مَن كَثُرَ عَفوُهُ مُدَّ في عُمرِهِ هر كه پُرگذشت باشد، عمرش دراز شود أعلام الدين صفحه315
امام على عليه السلام: تاجُ الرّجُلِ عَفافُهُ، و زَينُهُ إنصافُهُ تاج مرد، عزّت نفس اوست و زيورش انصاف او غررالحكم حدیث4495
امام على عليه السلام: بِئسَ الغَريمُ النَّومُ؛ يُفني قَصيرَ العُمرِ، و يُفَوِّتُ كَثيرَ الأجرِ خواب، بد طلبکارى است، عمر کوتاه را نابود می کند و پاداش بسیار را از بین مى برد غررالحكم حدیث4416
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: أنَا المُنذِرُ وَعَلِيٌّ الهادي، وَكُلُّ إمامٍ هادٍ لِلقَرنِ الَّذي هُوَ فيهِ. من هشدار دهنده ام و على، راه نماست، و هر امامى، راه نماى نسلى است كه در ميان آنهاست الكافی جلد1 ص191
بفرمایید عصرانه🍪🍰☕️🫖🍮🧁 ​​​​👇 💟🇯‌🇴‌🇮‌🇳👇 cнαɴεℓ☞ @Ajaieb_Jahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام على عليه السلام: ما رَأيتُ ظالِما أشْبَهَ بمَظلومٍ مِن الحاسِدِ: نَفَسٌ دائمٌ، و قَلبٌ هائمٌ، و حُزنٌ لازمٌ ستمگرى چون حسود نديدم، كه به ستمديده شبيه تر باشد: جانى سرگردان دارد و دلى بيقرار و اندوهى پيوسته ميزان الحكمه جلد3 صفحه 102