eitaa logo
روایتگـــــــر
316 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.5هزار ویدیو
29 فایل
روایتگر 👈کانالی متفاوت در موضوعات کمتر دیده شده در زمینه های مختلف فرهنگی، مذهبی، سیاسی، شهدایی و... 🌹ما را به دیگران هم معرفی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۷بهمن، چهلمین سالگرد شهادت کوچکترین رزمنده و شهید اطلاعات و عملیات جنگ تحمیلی، شهید۱۲ساله رضاپناهی در عملیات والفجر۲ گرامی باد. 👈بخشی از وصیتنامه: امید است که...شهادت ما، موجب آگاهی و رشد فکری جامعه جهانی اسلام گردد. eitaa.com/revaayatgar
وصیت‌نامه‌ی صوتی شهید پناهی.mp3
4.1M
🔊 وصيّتنامه صوتي کامل شهيد ۱۲ساله رضا پناهي(کوچکترین شهید اطلاعات و عملیات جنگ تحمیلی). 🔶 با صدای خود شهید. 🌷 جملات عربی خوانده شده توسط شهید، یک حدیث قدسی معروف است. ✅پرورش یافته‌ی مکتب حضرت امام خمینی در این سن کم، از عشق و دلباختگی‌اش به حضرت «الله» می‌گوید. eitaa.com/revaayatgar
وصيّت‌نامه نوشتاري شهيد۱۲ساله رضا پناهی.pdf
55.4K
🔊 وصيّت‌نامه‌ی نوشتاری شهيد ۱۲ساله رضا پناهي(کوچکترین شهید اطلاعات و عملیات جنگ تحمیلی) [این وصیتنامه با وصیت‌نامه‌ی صوتی شهید متفاوت است]. 🔶 در قالب فایل PDF. 📕 eitaa.com/revaayatgar
پیکر پاک شهید ۱۲ساله رضا پناهی(کوچکترین شهید اطلاعات و عملیات جنگ). تاریخ شهادت: ۶۱/۱۱/۲۷_عملیات والفجر۲، قصر شیرین. نشانی مزار: گلزار شهدای بی بی سکینه‌ی ملارد. eitaa.com/revaayatgar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبتهای مادر شهید ۱۲ساله رضا پناهی(کوچکترین شهید اطلاعات و عملیات جنگ تحمیلی)، در مورد آگاهی شهید، از محل دفن خودش. 👈 حتما" ببینید. eitaa.com/revaayatgar
روایتگـــــــر
🎥 صحبتهای مادر شهید ۱۲ساله رضا پناهی(کوچکترین شهید اطلاعات و عملیات جنگ تحمیلی)، در مورد آگاهی شهید،
تصویرسازی زیبا از کوچک‌ترین شهید اطلاعات و عملیات جنگ تحمیلی، عارف ۱۲ ساله، شهید رضا پناهی. 🌹شادی روحش حمد و سوره و صلواتی قرائت کنیم. eitaa.com/revaayatgar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اعجوبۀ عرفان دفاع مقدس ➕ صوت وصیت‌نامۀ عجیب عارف "12 ساله" با صدای خود شهید! ◾️۲۷ بهمن، سالگرد شهادت رضا پناهی @Panahian_ir
کتاب عارف ۱۲ ساله‌. کوچک‌ترین شهید اطلاعات و عملیات از زبان و نگاه مادر بزرگوارش. eitaa.com/revaayatgar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Hook Leaders: Housekeeping does not mean staying at home According to Islam, the most important role of a woman is the role of housewife, but the important thing is that housewife does not mean staying at home. Some people confuse these things when we say housekeeping, they think we are saying sit at home, do nothing, do no duties, do not teach, do not strive, do social work, do not do political activities, this is not the meaning of housekeeping. 🔹 Housekeeping means owning the house, along with owning the house, you can do any other work that you can handle and you have a desire for it and a passion for it; However, everything is under housekeeping Hijab is a religious necessity. There is no doubt about the obligation of hijab, everyone should know this. There is no doubt. It is a religious obligation that must be observed. رهبرانقلاب: خانه‌داری به معنای خانه‌نشینی نیست 🔹اصلی‌ترین نقش یک زن، از نظر اسلام همین نقش خانه‌داری است منتها مهم این است که خانه‌داری به معنای خانه‌نشینی نیست. بعضی اینها را باهم اشتباه میکنند وقتی میگوییم خانه‌داری، خیال میکنند میگوییم در خانه بنشینید هیچ کار نکنید، هیچ وظیفه‌ای انجام ندهید، تدریس نکنید، مجاهدت نکنید، کار اجتماعی نکنید، فعالیتهای سیاسی نکنید، معنای خانه‌داری این نیست. 🔹خانه‌داری یعنی خانه را داشته باشید در کنار داشتن خانه هر کار دیگری که از عهده‌ی شما برمی‌آید و میل به آن و شوق به آن را دارید میتوانید انجام بدهید؛ منتها همه در ذیل خانه‌داری است.‌‌ 🔹 حجاب یک ضرورت شرعی است. هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد این را همه باید بدانند. هیچ جای خدشه و شبهه ندارد. یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود. 📣در این کانال فقط پیامهایی خطاب به حقیقت جویان در سراسر دنیا تهیه و تنظیم میشه لطفا به این منظور ، پیام را از طریق اینستا یوتیوپ توییت یا کامنت نشر دهید https://eitaa.com/roshangarii_110
پدر مداح باصفای دوکوهه، شهید محسن گلستانی به فرزند شهیدش پیوست. بعد از شهادت محسن، شهید آوینی درباره وی گفته بود: «دیگر صدای آسمانی گلستانی در دوکوهه نمی‌آید.» از طریق کانال آقای داودآبادی باخبر شدم. ✅شادی روح این پدر عزیز و فرزند شهیدش، حمد و سوره و صلواتی قرائت کنیم. eitaa.com/revaayatgar
این متن رو یکی از دوستانم نوشتن، کانالشون حتماً عضو بشید، قلم زیبایی دارن ایشون👇
هدایت شده از از هر چمن، گلی🌻
📋معماری و مرگ مرگ را خالق مرگ، ناخوانده و بهت آور آفرید؛ اما آن بُهت را هم در نظام هستی به خود وانگذاشت. مرگ قرار بود در فرایندی زندگی بخش قرار بگیرد، اما... متن پیش رو مرگ را در شهرسازی اسلامی، که همان الگوی شهرسازی خدا محور است، بررسی و مقایسه می‌کند با وضعیت معماری وال‌استریتی شهرهای امروز...🌃 ☠آن زمان مرگ که فرامیرسید، جانی می‌گرفت و داغی بجا می‌گذاشت، اما بهت و اندوهِ پی آن در فضای معماری خانه و به تبع آن نوع زندگی، مانند ماده اولیه ای که تسلیمِ ساز و کار کارخانه است، دچار فعل و انفعالات مفید میشد و نهایتا آنچه باقی می ماند چون دود ناشی از فرایندها به بیرون از فضای زندگی رانده میشد.🏭 ✅خانه حیاط داشت، حوضی از مایه حیات در قلب آن، چون نگین فیروزه از انعکاس آسمان لایتناهی می‌درخشید. درخشش آب و رقص آفتاب و مهتاب بر سطح آن، زداینده غم و رباینده قلبها بود. ✅خانه، درخت داشت گل داشت آسمان آبی بدون اشراف دیوار مزاحم داشت. ✅غرفه ها دورتادور به رسم برادری نشسته بودند. داغ مصیبت را خانواده های خاله، عمه، عمو و دایی تقسیم می‌کردند. غذا می پختند، مراسم یادبود می‌گرفتند و قرآن هدیه می‌کردند. به دیدار هم می‌رفتند به داد یکدیگر می شتافتند. و اگر نیازی بود تامین می‌کردند. 👤هرکس تنها، گرفتار مشکل خود نبود. باهم بودند و خدا هم برکت می‌داد. دلشان که می‌گرفت به ایوان می آمدند آبی می پاشیدند و جارویی می‌کشیدند. چایی دم می‌کردند و بی بهانه دورهم جمع می‌شدند. ✅خانه، جا داشت. لنگ دو متر جا نبود. محل تولید زنان خانواده بود. دور هم مربا درست می‌کردند ترشی می انداختند. سبزی می کاشتند و خشک می‌کردند. ✅زیرزمین یا اطاق گوشه حیاط، بهترین گزینه برای راه اندازی یک کارگاه هنری بود: نجاری و قلمزنی. یا صحافی و چاپ یا فنی و تعمیراتی. کسی در خانه بیکار نبود. خانه آنقدر زنده بود که پدیده ای به هولناکی مرگ را در خود حل می‌کرد. برای پیرمردها و بازنشسته ها، خانه، برنامه داشت: همان کارگاه‌های خانگی یا باغبانیهای کوچک و هرس و کاشت و کوددهی و آبیاری. ✅خانه، محل زندگی کردن بود نه زنده ماندن. خانه محل تولید بود نه مصرف صرف. محل تعمیر و بازیابی بود نه زباله سازی. ✅خانه، پشت و پستو داشت. جای مخفی داشت. شخصیت بچه ها با بازی و قدکشیدن در این خم و پیچ ها شکل می‌گرفت. 👈همین ها اهالی خانه را حلال چالش بار آورده بود و حتی حریف طلب؛ برعکس خانه های ربات ساز درمانده امروزی. از بحث مرگ دورمان کرد. بهتر! ✅خانه، معلم و مذکِر (یادآور) حریم ها بود. حریم بزرگتر و کوچکتر: شاه نشین ها. جمع شدن کوچکترها خانه بزرگترها در مناسبات مختلف. محرم و نامحرم: بیرونی و اندرونی، کلونهای متفاوت مردانه و زنانه. ✅مستراح‌، عموما خارج از محل زندگی و گوشه حیاط بود. سخت بود اما فواید بسیارش که از حوصله این متن خارج است به آن سختی می ارزید. بگذریم... ✅خانه، مادر بود، آغوش بود، پناه بود، آدم ها را بار می‌آورد... هویت می بخشید و از خودبیگانگی حفظشان می‌کرد. ✅دین و خداخواهی چون روح در غُرف آن جریان داشت. نورها، رنگها، جهات، همه و همه بر مبنا و هدفی طراحی شده بودند. ✅سازه هایی زنده و غنی که بی تفاوتی، خودمحوری، حریم زدایی و مصرف گرایی را بر نمی تافتند. 📺سریال پدرسالار دهه هفتاد، خواسته یا ناخواسته، سوء مدیریت پدر خانه را بهانه ای کرد که نظام زیست خانگی مبتنی بر کاتالوگ بشر را بزند. خانه را کوبیدند و ساختند و کردند همین آپارتمانهای کذایی تکراری؛ که اهالی آن میل به زیبایی و وسعت خانه را در آن با تزئینات گاها بی هویت و مغایر هویت اسلامی و یا در خوش بینانه ترین حالت، بی‌خاصیت ارضا می‌کنند. ❇️بر هویت اسلامی تاکید داریم، زیرا اسلام برخلاف آن شیر بی یال و دم و اشکم بازنشسته ای که برخی ترسیم میکنند، کاملترین نسخه الهی است و برای کوچکترین مسائل زندگی بشر، برنامه دارد. 🏡و در پایان اینکه در روایات، وسعت خانه از موجبات سعادت انسان برشمرده شده، جای تاملی بس دقیق دارد... آن هم سعادت، که منتهای آمال بشری است. ✍🏻بینشان/بهمن1401 ⛔️ استفاده از مطالب کانال، تنها با ذکر نام نویسنده و نشانی کانال، بصورت بازنشر یا فوروارد جایز است. 📚 @eynbi64
هدایت شده از بیداری ملت
از معابر کوثری تا خیابانهای تکاثری تا به حال به تفاوت معابر در شهرهای سنتی و معاصر دقت کرده‌اید؟ در شهر سنتی که مصداق شهر/عبودیت بود بازار در موقعیتهای مشخصی مکان‌یابی و احداث می‌شد به نحوی که در چنین شهری، کارکرد اغلب معابر (متناسب با وجه تسمیه معبر) صرفاً عبور و مرور بود و نه تجارت و بیع. اما در شهر معاصر که مصداق شهر/ثروت است، کمتر خیابان و معبری را می‌توان یافت که بدنه آن به کاربری‌های تجاری اختصاص نیافته باشد. در چنین شهری، عملا کل شهر بر مدار تجارت شکل می‌گیرد و نه عبودیت. به نحوی که شهروندان حتی برای طی کردن مسیرهای روزمره نیز گریزی از مواجهه با انبوه ابنیه تجاری ندارند (به تفاوت دو تصویر ارائه شده در عکس فوق عنایت بفرمایید). به این ترتیب در شهر معاصر به دلیل کالایی شدن فضاهای شهری که از نتایج اقتصاد تکاثری است، شهروندان با عبور و مرور روزمره در معابر، چه بخواهند و چه نخواهند در حال بازارگردی هستند. چنین شهری، برخلاف شهر سنتی که محصول اقتصاد کوثری و فرهنگ قناعت بود، محصول اقتصاد تکاثری و فرهنگ مصرف است؛ اقتصادی که برای رفع احتیاج بازار نیست، بلکه برای ایجاد بازار احتیاج است. اینکه در اقتصاد تکاثری، بسط بازار از موقعیت‌های خاص به کل شهر، چه تاثیراتی بر روحیات و خلقیات شهروندان دارد محل تامل جدی است؛ شهری که حتی بسیاری از شهروندانش شبها را به نوعی در بازار می‌خوابند! زیرا در منازلی سکونت دارند که طبقه فوقانیِ مغازه‌ها و ابنیه تجاری است و مبرهن است که در چنین شهری، حرکت بر مدار عبودیت، از عهده هرکسی برنمی‌آید: رجال لا تلهیهم تجاره و لابیع عن ذکر الله (نور/۳۷). @baladetayyeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا