💢چگونه #راوی_مجاهد میتواند نقشی فعال در #انتخابات داشته باشد
سه مساله اصلی راوی در انتخابات یعنی اصل #انتخاب،انتخاب #شایسته و #حضور_حداکثری را میتوان به شکل کاملا اجمالی اینگونه بیان کرد
🔸۱)اصل انتخاب
اهمیت اصل انتخاب و انتخابات
را میتوان با #مقایسه و بیان آثار و برکات پدیده راهبردی انتخابات قبل از #انقلاب و بعد از انقلاب به دست اورد تحول نظام سیاسی از #شاهنشاهی به #جمهوری_اسلامی ،#امنیت و جلوگیری از #دیکتاتوری و... محصول انتخابات و حضور حداکثری مردم در همراهی با آرمانهای نظام است
خروجی این مرحله حضور حداکثری در انتخابات با هر گرایش مذهب و سلیقه است طیف حصور حداکثری در این مرحله از #وطن_خواه گرفته تا #آرمان_خواه را در بر میگیرد لذا گفتمان غالب باید بر #مصالح کشور و حضور حداکثری بنا شود
🔹۲)انتخاب شایسته
این سرفصل را میتوان با آثار و پیامدهای انتخاب درست و نقش آن در #پیشرفت ها و #تحولات همه جانبه داخلی و بیرونی کشور در مقایسه با انتخابات نادرست و پیامدهای شوم آن در عقبگرد های اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی کشور به دست آورد
🔸اگر طیف انقلابی حقیقتا به دنبال #تحول حقیقی در جامعه و کشور است اگر به دنبال تحقق عینی منویات رهبری در کشور است راه آن انتخابات و قدرت همراه کردن مردم با #منطق شماست نباید #فرصت انتخابات در خدمت بدخواهان و بداندیشان مردم و نظام قرار گیرد و این همه به ما و توان ارتباط و همراه کردن مردم با فکر ما بستگی دارد که ضرورت و نقش کاربردی #روایتگری_مردمی که بارها به آن در مطالب گذشته اشاره شد در این موقعیتها ظهور میکند .
🔹راوی مجاهد باید مسلح به قدرت ارتباط گیری حداکثری با #عموم مردم باشد تا در این مواقف حساس بتواند خواست ولی را در کمترین زمان و بالاترین کیفت منتقل کند تا #اعتبار_عمومی او در روایتگری مردمی بتواند #حجت_عمومی باشد برای #راهبری و #همراهی مردم به سمت #تحقق گفتمان امامین انقلاب ...
🔸نگاه سطحی و مقطعی به مردم اصلی ترین عامل در سقوط #اعتماد_اجتماعی به نظام است اینکه در یک ماه قبل از انتخابات ، مردم و نقش آنها برای ما مهم باشد بزرگترین #دروغ و #خیانت به گفتمان انقلاب است ما نیازمند زیست همواره با مردم هستیم ما نیازمند همراهی و همدلی با مردم نه در یک مقطع خاص که در تمامی لحظات زندگی مان هستیم تا در بزنگاه های حساس انقلاب بتوانیم از #اعتبار و #اعتماد مردمی در جهت گفتمان انقلاب بهره مند شویم. تمام تفاوت #مردمسالاری_دینی با #دموکراسی در نگاه #حقیقی یا #تزئینی به مردم است که اولی #صداقتکاری و دومی #فریبکاری را می سازد
🔸۳)معیار برتر
با ارائه سیر تاریخی و مقایسه های آماری و کیفی انتخابات میتوان از #عبرت ها سالم برای #بصیرت افزایی جامعه استفاده کرد میتوان معیارهای انتخاب درست را با #مشارکت خود مخاطب به دست اورد باید معیارهای سطحی و آنی در انتخابات به معیارهای راهبردی و عمیق تبدیل شود و این ممکن نیست مگر با قدرت عبرت گیری از سیر تاریخی انتخابات در فهم نقاط ضعف و قوت آن و تمسک به آرمانها و اهداف تمدنی یک ملت
🔸بزرگترین راهبرد راوی در ایجاد انتخابات پرشور و درست، ترسیم #میدان_درگیری #حقیقی برای مردم است با طرح "#موضوع" میدان درگیری درست میتوان مسائل #اصلی و #فرعی را برای مخاطب آشکار کرد
مانند دستاوردهای حضور یا عدم حضور در انتخابات قبل و بعد انقلاب و در مرحله بعد مقایسه پیامدهای انتخاب درست و قوی با انتخاب اشتباه و ضعیف و نقش ان در مشکل زدایی یا مشکل زایی های بیشتر و در قدم نهایی رسیدن به معیارهای کاربردی در انتخاب افراد شایسته
🔸انچه بدیهی است تمام سعی دشمن طراحی میدان درگیری #کاذب یا به بیان امروزی دو قطبی کادب است ، ظهور مسائل #سطحی در #جامعه برای #رقابت های کاذب که فقط و فقط اینگونه میتوان حمقا را بالا و علما را گوشه نشین کرد زمانی که موضوع درگیری از مسائل کلان و اصلی به مسائل سطحی و دست چندم تبدیل شود آنگاه انتخابات و میدان رقابت با حضور افراد سطحی و ضعیف از هر جناحی شکل میگیرد در این وضعیت انتخاب های ضعیف به #مجلس ضعیف می انجامد و...
🔸باید میدان درگیری از طرح مسائل فرعی به مسایل ریشه ای کشور تبدیل شود باید قدرت فهم مسائل،قدرت ارائه برنامه و راهکارهای تحولی موضوع سنجش و مطالبه عمومی از کاندید ها شود که عبرت های ما از تاریخ انتخابات این درس را با صدای بلند فریاد میزند
🔸نکته کلیدی استفاده از ظرفیت لایزال #شهید در ایجاد #حرکت_عمومی برای انتخابات پرشور است به دیگر معنا پاسخ به مسائل طرح شده با طرفیت سیره شهید به دست میاید ، امکان تفاهم حداکثری با سیره عملی شهدا بیشتر از دیگر عوامل است
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💢برگزیده سخنان مقام معظم رهبری(دامه ظله) در دیدار اقشار مختلف بانوان۱۴۰۲/۱۰/۰۶
🔹نظام فرهنگی و تمدّنی غرب، در مسئلهی «#زن»، حاضر به مباحثه نیست، از ورود در بحث و تحقیق فرار میکند. فرهنگ غربی، نظام غربی ــ نظام تمدّنی و نظام فرهنگی غربی ــ در مورد بسیاری از سؤالات در این زمینهها جلو نمیآید که بحث بکند؛ مسئله را با جنجال و هوچیبازی و استفادهی از هنر و سینما و زور و فضای مجازی و مانند اینها پیش میبرد؛ آن نظر خودش را، رویکرد خودش را ــ منطق که ندارند ــ با ابزارهای مختلفی که در اختیار دارد پیش میبرد؛ حاضر نیست بحث کند، حاضر نیست به سؤالها جواب بدهد. علّت هم این است که غرب هیچ منطقی ندارد؛ این رفتارِ روزبهروز بدتر و سخیفتری که امروز در زمینهی مسائل زن، در غرب رایج است و به تبعِ غرب در بسیاری از کشورهای دیگر، هیچ منطقی پشت سرش نیست؛ لذا وارد بحث نمیشوند، حاضر نیستند منطق ارائه کنند.
🔹رویکرد تمدّن غربی در مبحث بسیار مهم و حیاتی «زن»، در دو عامل خلاصه میشود: «#سودجویی» و «#لذّتجویی»
🔹اسلام در یک مواردی بکلّی #جنسیّت را نادیده میگیرد؛ بحث، بحث زن و مرد نیست، مسئلهی #کرامت_انسان است: وَ لَقَد کَرَّمنا بَنی آدَم؛(۷) اینجا مسئلهی جنسیّت مطرح نیست. ارزشهای انسانی در زن و مرد یکسان است و در نسبتِ ارزشیِ او با جنس مرد، مطلقاً جنسیّت مطرح نیست: «وَ المُؤمِنونَ وَ المُؤمِناتُ بَعضُهُم اَولیاءُ بَعضٍ یَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَ یَنهَونَ عَنِ المُنکَر»(۸) تا آخر؛ «اِنَّ المُسلِمینَ وَ المُسلِماتِ وَ المُؤمِنینَ وَ المُؤمِناتِ وَ القانِتینَ وَ القانِتات»(۹) تا آخرِ آیهی سورهی احزاب. همهی اینها پیش خدای متعال در مراتب عروج معنوی یکسانند؛ یعنی مطلقاً نه این بر او ترجیح دارد، نه او بر این ترجیح دارد؛ هر دو با استعدادِ مشابه در این راه قرار داده شدهاند و به همّتشان بستگی دارد؛ زنهایی هستند که هیچ مردی به پای آنها نمیرسد. بنابراین، جنسیّت مطرح نیست.
🔹در اصلِ مسئولیّتهای اجتماعی هم همینجور است. امام (رضوان الله علیه) در یک جایی گفتند که دخالت در سیاست و در مقدّرات اساسی کشور وظیفهی #زنان و تکلیف زنان است؛ حقّ زنان و تکلیف زنان است؛(۱۳) یعنی واجب کردند که زنها بایستی در مقدّرات کشور و وظایف اساسی کشور دخالت کنند و وارد بشوند
🔹ساخت روحی زن، ساخت جسمی زن، ساخت عواطفی زن، اقتضای یک مسائلی را میکند. #فرزندآوری، #فرزندداری و دامانِ پرورشِ فرزند، کار زن است؛ از مرد این کار برنمیآید، و خدای متعال او را برای این کار خلق نکرده؛ او برای یک کار دیگر است؛ کار بیرون خانه، کار [رفع] مشکلات خانه. امّا در حقوق خانوادگی یکسانند: وَ لَهُنَّ مِثلُ الَّذی عَلَیهِنَّ بِالمَعروف؛(۱۶) یعنی همان قدر که مرد در خانواده حق دارد، زن همان اندازه در خانواده حق دارد؛ این آیهی قرآن است. پس در حقوق خانوادگی یکسان، امّا در وظایف خانوادگی نه.
🔹مسئلهی #امنیّت_زنان؛ امنیّت در درون #خانواده. زن بایست در کنار مرد احساس آرامش کند، احساس امنیّت کند؛ چهاردیواری خانه محلّ آسایش و امنیّت است. اگر رفتار شوهر جوری باشد که زن را از این احساس امنیّت محروم کند، زن احساس ناامنی کند، شوهر بددهنی کند یا بسیار بدتر و فجیعتر، دستش را به کار بیندازد، این مطلقاً قابل قبول نیست. راهش چیست؟ راهش قوانین سخت است؛ من بارها این را گفتهام.
🔹یک مسئله، مسئلهی مشاغل اجتماعی و مدیریّتها است که این را بعضی از خانمها از من سؤال کردند. اینجا هم مسئلهی جنسیّت مطرح نیست. در مدیریّتهای گوناگون، مشاغل گوناگون اجتماعی و دولتی، حضور زنان هیچ محدودیّتی ندارد.
🔹شاید بتوانم بگویم در مجموعهی خلقت بشر، نقش «#مادری» برترین نقشها است؛ برای خاطر اینکه اگر چنانچه «مادری» نباشد، فرزندآوری نباشد، بارداری و شیردهی نباشد، اصلاً نسل بشر منقرض میشود؛ بنابراین، «مادری» مهمترین نقش در عالم خلقت و در عالم وجود مادّی انسان است. اسلام به این اهمّیّت میدهد؛ [شما نیز] به این اهمّیّت بدهید
🔹بعضیها خیال میکنند کار کردن در خانه وظیفهی زن است؛ نه، وظیفهی زن مطلقاً این نیست که در خانه کار کند. غذا پختن، رخت شستن، تر و تمیز کردن وظیفهی زن نیست؛ مرد و زن باید با هم تفاهم کنند. حالا بعضی از مردها خوشبختانه این کارها را میکنند و در خانه کار میکنند، به زن کمک میکنند، متصدّی بعضی از کارهای خانه میشوند. بههرحال، این جزو وظایف زن نیست؛ این را همه بدانند.
💢#راوی چگونه میتواند #آینده را برای مردم بسازد؟
🔹مهمترین قدم برای ساخت آینده ایجاد یک #حرکت_عمومی با ساختن هنرمندانه ارمان شهر دینی در روح و روان مردم به خصوص جوانان است ، و این ممکن نیست مگر با حرکت هدفمند #خیال_اجتماعی برای #شهود آرمان شهر اسلامی در #آخر_الزمان انگاه که انگیزه ها و ارزش های رنگ و بوی تمدنی بگیرد
🔹آنگاه که سخن از اینده میشود باید #روایتگری چگونگی ایجاد انگیزه های به دارزنایی تاریخ ، به طول اینده را طراحی کند و این ممکن نیست مگر با تمسک به آرمان ها شدت تعلق به آرمانهاست که خیال را به پرواز در آورده و آینده را می سازد و#هنر متولی انتقال شیرین ارمان ها به روان مردم است باید بتوانیم آرمانشهر اسلامی را با قدرت هنر برای مردم به تصویر بکشیم و راوی ما با ترکیب هماهنگ و زیباشناسانه کلمات میتواند تصویر واقعی و آرمانی از اروزهای دینی مردم بسازد و اگر در این امر موفق بودیم امیدی به اندازه ی قدرت ساخت آینده در جامعه ایجاد میشود ، که حرکت عمومی وامدار انگیزه عمومی برای ساخت آینده است
🔹بالاترین دستاورد دفاع مقدس چیزی غیر از این نیست دفاع مقدس محصول شدت انگیزه بخشی عمومی با قدرت تصویرسازی امام از آرمان شهر تمدن اسلامی به مردم بود و در گام دیگر راه رسیدن به این آرمان شهر که #جهاد و #درگیری_تمدنی با همه تمدن کفر و غرب ، و اینگونه بود که حماسه مردمی در دفاع مقدس شکل گرفت ، دفاع مقدس تبلور آرمانی خواهی عقلانی ملت ایران بود
🔹همه آنچیزی که امام حسین (علیه السلام) در #کربلا انجام دادند جایگاه عالی اصحاب را نشان دادند و راه رسیدن به ان یعنی جهاد و #شهادت را نیز بیان کردند دقیقا و دقیقا همین کار را امام با ملت کرد جایگاه والای ایران اسلامی را در آخرالزمان به شکل هنرمندانه نشانشان داد آنگاه یک ملت شهادت طلب ایجاد شد ملتی که حاضر بودند برا آرمانهشان از همه چیزشان بگذرند امام عظیم الشان به مردم انگیزه داد #هویت داد قدرت درگیری داد قدرت برنامه ریزی قدرت #ابتکار و #خلاقیت و... تا الان هم این آرمان شهر امام است که انگیزه میسازد و کار میکند نه فقط برای #ایران که برای #جهان
🔹 رقیب تمدنی با هنر و جهت دهی حس زیباشناسانه جهانی و با محوریت صنعت پیچیده و بزرگ #سینما توانسته آرمان شهر پوشالی خود را در وسعت جهان گسترش دهد، دلها را مسخر خود کرده و انگیزه ها عمومی را خرج توسعه #تمدن_مادی خود میکند تا آنجا که زندگی در آمریکا نهایت خواست او از سعادتش میشود. و این نقطه بزرگ مفقوده ما در ایجاد حرکت عمومی است باید آرمان شهر تمدنی خود را با کمک هنر برای مردم بسازیم ، باید انگیزه های عمومی را در جهت تمدن اسلامی به حرکت در آوریم . و راوی ما باید بتواند با قدرت روحی و به مدد خلق کلمات نو و ترکیب های شیرین تصویر واقعی و خیال انگیز از آرمان شهر دینی برای مخاطبان بسازد که ساخت اینده در گرو ساخت و هدایت خیال عمومی در جهت تمدن اسلامی ایرانی است .
🔹مردم ما از #آرمان_شهر تمدنی از #هویت_تمدنی خود فاصله گرفتن که #راوی #هنرمند ما اگر بتواند این تصویر عالی از ارمان شهر اسلامی را #احیا کند ،موتور تحول در جامعه فعال میشود ، حرکت عمومی برای تحول ایجاد میشود انچه ملت از ان محروم یا به عبارت درستر فراموش شده ی الان ماست، آرمان ها و ارزوهایش ست، ارمان شهر تمدنی که برای ان انقلاب کرد ، #دفاع_مقدس را شکل داد و...
🔸برای ساخت آینده بیشتر از برنامه نیازمند احیا آرمان ها با قدرت هنر هستیم آینده نیاز به تصویر سازی هنرمندانه از آینده تمدنی اسلام برای عموم داره اگر آن را ساختیم تکوینا قدرت برنامه ریزی ، خلاقیت ، تحول، هم خواهد آمد.در خلاصه بیان اگر رسالت راوی #احیاگری_هویتی ملت است بایدبتواند تصویر زیبا در آینده برای مخاطبان ایجاد کند تا انگیزه عمومی برای تحول در ساختار و برنامه ها فراهم شود
🔹مقام معظم رهبری (دامه ظله) مسالهى شهید و ایثارگرى، موتور حرکت جامعه است. ۱۳۸۳/۰۴/۱۶
🔹جوانهای عزیز! راه روشن را با جدّیّت دنبال کنید... [در این راه،] احتیاج دارید به آرمانخواهی ــ یکی از این چند چیزی که واقعاً به آن نیاز است، آرمانخواهی است ــ احتیاج دارید به امید، احتیاج دارید به عقلانیّت. این [جور] است. آرمانخواهی یعنی همان [نگاه به] افقهای دور که اشاره کردم؛ این اگر نباشد، [حرکت] امکان ندارد؛ «#آرمانخواهی» موتور پیشران حرکت است؛...۱۴۰۲/۰۱/۲۹
🔹اینکه شما میبینید جبههی استکبار این جور در مقابل انقلاب و در مقابل ملّت انقلابی ایران میایستد و این جور دشمنی میکند، به خاطر این است که انقلاب زنده است... حالا «زنده بودن انقلاب» یعنی چه؟ یعنی دلبستگی نسلهای جدید کشور به آرمانهای انقلاب. امروز مردم دلبستهی همان آرمانهایی هستند که انقلاب مطرح کرد؛ ... ایجاد تمدّن نوین اسلامی؛ اینها هدفهای بزرگ انقلاب است۱۴۰۰/۱۱/۲۸
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
⁉️#شهید زنده است اگر ما امانتدار واقعی باشیم
📖صفحه اول
🔸بزرگترین #حکمت در زنده دانستن و دیدن شهید قدرت فعالیت واثرگزاری امروزه برمسائل و مشکلات امروز جامعه است، قدرت مشکل گشایی حقیقی شهید از مسائل لاینحل ما، انچه پیشتر بارها گفته شد کار شهید زنده کردن است زنده کردن چه کسی؟ مطمئنا نه انکسی که زنده است #معجزه شهید در زنده کردن مردگان است معجزه شهید در #راهگشایی مشکلات اجتماعی است
🔹معجزه شهید در حل مسائل لاینحل است قدرت #دستگیری و #شفاعت شهید در رزق روز افزون الهی خود نه در موضوع یا مساله خاص محدود که در تمام عرصه ها و ساحت های گوناگون فردی واجتماعی است. که شفاعت یعنی نیاز به وقت نیازمندی هر انجای که اراده ها عاجز میشود شهید حاضر میشود شهید معجون الهی برای کم کردن #تفرقه ها و ایجاد #وحدت امت و امام است
🔸اگر شهید نتواند در حرکت رو به پیشرفت جامعه و مسائل جاری و پیچیده امروزه فعال باشد ان شهید شهید نیست شاید تعبیر عامیانه از زنده بودن شهید در اصطلاح آپدید بودن ان است در بروز بودن است نه فقط در انگیزه و آگاهی که در توانمندی عینی شهید و این همه انچیزی است که ما در خلق #امید اجتماعی، در خلق #خلاقیت ها عقلانی در خلق قدرت عینی برای جامعه نیازمند ان هستیم منبعی سرشار از #انگیزه، #آگاهی و #قدرت
🔹اعظم کار #راوی «چگونگی» بهره مندی از قدرت لایزال شهید در #حرکت_عمومی ملت به سمت #آرمانها و اهداف است ، اعظم کار راوی بیان #چگونگی #بهرهمندی از قدرت شهید در حل مسائل نه در محدوده خاص که در تمام ساحت های فردی و اجتماعی است
🔹که زنده نگه داشتن شهید جز این نیست بیان اسم بدون مسمی یعنی عبادت کفار روایت شهید بدون چگونگی حضور حقیقی شهید در تمام معادلات فردی و اجتماعی یعنی کشتن هرروزه شهید نه زنده نگه داشتن او این شهید پیشتر با روایت ما مرده است تا بخواهیم آن را زنده کنیم و زنده نگه داریم
🔸که زنده نگه داشتن شهید یعنی بستر حضور واقعی شهید در تمام عرصه ها و مشکلات کشور برای مشکل گشایی برای دستگیری عمومی برای ایجاد حرکت عمومی در ساخت #جامعه_اسلامی
اگر شهید حقیقا زنده است باید بتواند دستگیر ما در مسائل ومشکلات از کوچک تا بزرگ باشد و اگر ما حقیقا باور داریم که شهید زنده است باید بتوانیم #فرایند #حضور #فعال شهید در این #چگونگی ها را #طراحی و #روایت کنیم که این نه در شهید دفاع مقدس که زنده نگه داشتن سید شهداء نیز هست. به این معنا #روایتگری بیان صرف خاطرات نیست که خاطره در گذشته ماندن است بیان تفکر شهید است بیان سیره شهید است بیان سبک زندگی مجاهدانه شهید است بیان فرهنگ شهید است
🔹مشکل در درجه اول، #باور به زنده بودن شهید است که اگر این باور در دل و جان ما مستقر شود انگاه بیقرار فهم چگونگی بهره مندی از این گنجینه عظیم ملت برای رشد خود و جامعه خواهیم بود. به دنبال معادله ای میگردیم که با آن به گونه ای خود و جامعه را #تربیت کنیم که بتوانیم بیشترین بهره مندی را از قدرت وجود شهید ببریم که شهید در اوج #دلبستگی به ملت شهید شد، مشکل در زنده بودن شهید نیست مشکل در #مردگی ماست مشکل در ضعف باورهای ماست
🔸شهید اگر نتواند در جبهه های پیچیده #جنگ_ترکیبی امروز، #دیدهبان حرکت های ما باشد شهید نیست شهید اگر نتواند شکاف های عمیق تاریخی در #دوقطبیهای_کاذب از #قومیت ها، #جنسیت ها تا #مذاهب را پر کند شهید نیست شهید اگر نتواند #هویتتاریخی_تمدنی #نسل_جوان را زنده کند شهید نیست شهیدی که نتواند حرکت عمومی را ذیل تحقق منویات رهبری ایجاد کند شهید نیست شهید اگر نتواند شور وشعور انقلابی ما را احیا کند او حقیقا زنده نیست.
🔸حقیقت جز این نیست که ما #راویان، امانتداران خوبی از شهدا نبودیم . ما شهید را در #گذشته حبس کرده ایم و راه نفس او را با روایت های کهنه و مانده در گذشته بسته ایم و این می شود که روایت های مانده در گذشته از شهید با جامعه رو به جلو در تقابل با هم قرار می گیرد شهید عنصری عقب مانده یا به عبارت دقیق تر در گذشته مانده معرفی میشود حرف ها او پیشتر بوی #تحجر و درجا ماندگی میدهد تا پویایی و زنده بودن
🔸 و اینگونه شهید نه منبع حرکت عمومی برای تحقق #تمدن_اسلامی که #مانع بزرگ در حرکت رو به جلو جامعه قلمداد میشود واینگونه جای شهید و #جلاد جابجا میشود واینگونه شهید کشته میشود و اینگونه این فرصت عظیم الهی برای رشد به تهدیدی بزرگ برای پیشرفت جامعه تبدیل میشود. شهید باید #راهگشا باشد تا #راهبند ، شهید باید #ملازم باشد تا #مزاحم شهید باید #رفیق باشد تا #رقیب و اینها در گرو روایت من از شهید است
📖صفحه دوم
🔸صادقانه به نظر می اید ما نتوانستیم قدرت شهید را در مسائل جاری و آینده انگونه که مطالبه رهبری است آزاد کنیم که اگر او (شهید) را با روایت های منجمد در گذشته بیشتر در بند نکرده باشیم .ما باید بتوانیم نقش شهید را در مسائل و موضوعات روز ارتقاء و فعال کنیم ما باید #جایگاه حقیقی و واقعی شهید را از قاب های کهنه و خاطرات در گذشته مانده به مسائل جاری جامعه برگردانیم ما باید بتوانیم با سرمایه پویا و زنده شهید مطالبات لحظه به لحظه رهبری و مردم به خصوص #نسلجوان را محقق کنیم و این ممکن نیست مگر اینکه شهید را از #زندان #کوتهبینی آزاد و در تمام مسائل جامعه جاری کنیم ، فرایند چگونگی بهره مندی از شهید را روایت و الگو عینی ان را معرفی کنیم ،تعمیم سبک زندگی شهید ممکن نیست مگر با کمک علم و پژوهش باید شهید با #فرایندهای_علمی در مسائل جاری و #آینده جامعه تغییر و تبدیل به الگو شود باید فرهنگ شهید باید مدل زندگی در دفاع مقدس را استخراج و تبین کرد که زنده نگه داشتن شهید در این است ما نیازمند خاطره گویی های هدفمند هستیم و لاغیر.
🔸که اگر بعصی از نسل امروز در مقابل شهید ایستاده شاید بخاطر روایت مانده در گذشته است شاید بخاطر دعوت همواره به گذشته و در حسرت گذشته ماندن است ، نسخه پیچی های کهنه از شهید که قدرت همگامی با نیازهای امروز جوان را ندارد و این پافشاری در نهایت به مقابله با شهید و افزودن به دوقطبی های کاذب دیگر در جامعه میشود.
🔸باید با توجه به نیازهای امروز و فردای جامعه ظرفیت های نو ، حرف ها و معانی نو ،روشهای و مدل های نو در موضوع شهید و شهادت روایت کرد تا جامعه دچار انفعال و از خود باختگی نشود به این معنا تحول در روایتگری ضرورت همیشگی ما برای زنده نگهداشتن شهید ست
🔰مقام معظم رهبری (دامه ظله)
بسم الله الرّحمن الرّحیم سلام و رحمت خداوند بر آن شهیدان والا مقام
🔹بزرگداشت شهدای عزیز و #احیاء یاد و نام آنان وظیفهئی مقدس است که خداوند توفیق آن را به شما عنایت فرموده است. سعی کنید #سیرهی این بندگان شایستهی خدا را #فرهنگ_عمومی و شخصیت آنان را الگوی جوانان خود قرار دهید.والسلام علیکم و رحمة الله۴۰۲/۳/۱
🔹#فرهنگ_شهادت یعنی فرهنگ #تلاش کردن با سرمایهگذاری از خود برای اهداف #بلندمدّت #مشترک بین #همهی_مردم؛ که البتّه در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملّت ایران هم نیست، برای #دنیای_اسلام بلکه برای #جهان_بشریت است. ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
🔹 در بیان زندگینامهی شهیدان «سعی» کنیم خصوصیّات زندگی اینها و #سبک_زندگی اینها و #چگونگی #مشی_زندگی اینها را تبیین کنیم، این «مهم» است. ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
🔹 روزبهروز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و #نکتهیابی و #نکتهسنجی زندگی شهدا در جامعهی ما #رواج پیدا کند. ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
🔹#دفاع_مقدّس ــ آن دوران پُرهیجان، پُرحادثه، پُرمعنا و پُرفایده ــ از جملهی حوادثی است که برای #دیروز ما و #امروز ما و #فردای ما دارای #اثر است۱۴۰۱/۰۶/۳۰
🔹آنچه بنده میخواهم عرض بکنم، این است که واقعهی دفاع مقدّس یک برههی برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است. این مقطع را، این واقعهی مهم را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسلهای بعدی معرّفی کنیم. عقیدهی راسخ بنده این است که اگر نسلهای پیدرپی ما، جوانب مهم و معنادار دفاع مقدّس را بشناسند و بدانند که در این واقعهی مهم چگونه ملّت ایران توانست خود را به سکّوی #پیروزی برساند و در آنجا با قدرت و با سربلندی بِایستد، برای آنها در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت؛ و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت؛ این عقیدهی راسخ بنده است. عظمت این واقعه را باید شناخت...ما تا کنون نتوانستیم جزئیّات این #تابلوی_عظیم و پُرنقشونگار را بشناسیم و بشناسانیم؛ از دور داریم میبینیم، [امّا] اگر نزدیک برویم، در هر تکّهی آن، آنقدر زیبایی، آنقدر ظرافت، آنقدر کارهای #پُرمغز و #پُرمعنا وجود دارد که انسان #حیرت میکند؛ هر تکّهاش اینجور است و اینها باید معرّفی بشود.۱۴۰۲/۰۶/۲۹
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
💢گزیده بیانات رهبری در دیدار مداحان اهل بیت علیهم السلام۱۴۰۲/۱۰/۱۳
🔻در زمان ما، بزرگترین کسی که «جهاد تبیین» کرد امام راحل بود، و بزرگترین کاری که با «جهاد تبیین» انجام گرفت، کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد. امام راحل با «جهاد تبیین» کاری کرد که دیگران با هیچ وسیلهی سختافزاری و نرمافزاریِ دیگری، نه میتوانستند بکنند، نه امیدش را داشتند که بکنند؛ امام با زبان و با منطق [این کار را کرد]؛ «جهاد تبیین» این است. ... با «جهاد تبیین» حکومت دیرپای فاسد ننگین دیکتاتوری و مستبدّانهی سلطنتی ارثی را ازاله کرد و حکومت مردمسالاری اسلامی و دینی را سر کار آورد؛ مسئلهی «جهاد تبیین» این است
🔻هنر مدّاحی و موجودیّتی به نام «هیئت» ــ که محورِ هیئت مدّاح و واعظ است؛ واعظ در کنار مدّاح ــ جزو مهمترین بخشهای قدرت نرم جامعهی اسلامی است. قدرت نرم از قدرت سخت نافذتر و مؤثّرتر است. علّت چیست که قدرتمندان عالم مثل آمریکا، بمب اتم دارند، انواع و اقسام سلاحهای پیشرفته را دارند، درعینحال مهمترین سرمایهگذاریها را برای هنر و سینما و هالیوود و تبلیغات و امثال اینها میکنند؟ چرا؟ چون سینما قدرت نرم است، قصّهنویسی و فیلم قدرت نرم است؛ این [کار] است که اثر میگذارد؛ قدرت سخت اثرِ آنی دارد، بعد، از بین میرود.
🔺خب، عرض بنده این است که مجموعهی مباشر و متصدّی مدح و مرثیه، یعنی همین جامعهی مدّاح که یک مجموعهای و یک بخشی از قدرت نرم جامعهی اسلامی است، بایستی بداند که چهکاره است و چه کار میخواهد بکند و وظیفهی او چیست... این مجموعه بایستی با بهترین زبان و بهترین شیوه، با همان خصوصیّاتی که شما در تاریخ «جهاد تبیین» در گذشتهی شیعه ملاحظه میکنید، امروز ارائه بشود؛ توقّع این است.
🔻در این قدرت نرم، دو شاخص مهم وجود دارد که اینها بایستی مورد توجّه قرار بگیرد؛ یعنی کار خودتان را با این دو شاخص بسنجید: یکی عبارت است از توانایی برانگیختن و حرکت آفریدن، و دیگری عبارت است از جهت درست و دقّت؛ [یعنی] هدفگیریاش دقیق باشد. ببینید، یکی از چیزهایی که ما در موشکهایمان هم به آن اهمّیّت دادهایم و موفّق شدهایم و به آن رسیدهایم، دقّت در هدفگیری است؛
🔻امام سجّاد (سلام الله علیه) در صحیفهی سجّادیّه مرزداران را دعا میکند؛ یک دعائی دارد مخصوص مرزداران. مرزدارانِ آنوقت چه کسانی بودند؟ سربازان بنیامیّه بودند دیگر؛ برای آنها دعا میکند. مرزدار، مرزدار است؛ مرز کشور اسلامی را دارد حفظ میکند، هر کسی هست. مرزدار را دعا میکند. اینها درس است برای ما.مرز دنیای اسلام امروز در غزّه است، نبض دنیای اسلام امروز در غزّه میزند. آنها ایستادهاند در مقابل دنیای کفر، دنیای طاغوت، دنیای استکبار، در مقابل آمریکا؛ طرف آنها فقط رژیم صهیونیستی نیست.
💡برداشت ها (چهره سازی نخبگانی در هیئت برای جهاد تبیین)
🔰(دیدار رهبری با مداحان اهل بیت علیهم السلام ۱۴۰۲/۱۰/۱۳)
📖صفحه اول
💡مهمترین رکن برای رسیدن به آرمان های والای تمدنی اسلام بهره مندی حداکثری از ظرفیت #مردم یا به عبارت دقیق تر قدرت همراه کردن اختیاری و همه جانبه مردم در همه ابعاد تمدنی انقلاب است و این ممکن نیست مگر با تبین #آرمان ها و اهداف برای #مردم و اینجاست که نقش #رسانه و ارتباط با مردم مشخص میشود . تنها زمانی به اهداف غایی انقلاب میرسیم که بتوانیم مردم به معنای «همه» را به شکل حداکثری با خود و اهداف خود همراه کنیم همراهی در اوج آگاهی و انگیزهای خالصانه
💡اگر جایگاه مردم در نسب چگونگی رسیدن به اهداف مشخص شود انگاه عظمت کار رسانه و به تعبیر رهبری #جهاد_تبیین مشخص میشود، در گام بعدی رهبری به دنبال تربیت کسانی هستند که عهده دار این جهاد تبین باشند، طراحی رهبری در این فرایند بهره مندای حداکثری از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری دین از #هیئت ها و #مساجد به عنوان سخت افزار و فعال کردن نرام افزارهای دینی #صحیفه_سجادیه و #نهج_البلاغه است.
🔹ضرورت جهاد تبین و رجوع به عموم
در زمان مبارزات روحانیّت و نهضت روحانیّت، جریانهای دیگری بودند که تلاش میکردند، کار میکردند، دوندگی میکردند، با سلاح وارد میدان میشدند، [امّا] هیچ کار نتوانستند بکنند؛ یا سرکوب شدند یا منحرف شدند. تبیین، شاخصهی جهاد و نهضت اسلامی بود. در تهران در یک جمعی از دوستان نشسته بودیم، یک جوانی بود اهل مشهد ــ من میشناختم ــ که مرتبط بود با این گروههای مسلّح مارکسیست؛ ناگهان وارد جلسه شد برای یک کاری، صحبت بین ما و او شروع شد، یک مقداری حرف زدیم ــ اینها آنوقت معروف بودند به «گروه جنگل»؛ اینکه میگویم مال سالهای ۴۷ یا ۴۸ است ــ من گفتم خب شما که دارید این کارها را میکنید، با مردم حرف بزنید؛ مردم نمیدانند شما که هستید، چه هستید؛ گفت «آقا! این حرفها مال اسلام است، مال مسلمانها است»! اعتقادی به «جهاد تبیین» نداشتند، آن را مال اسلام میدانستند؛ درست هم میگفت، مال ما بود، مال اسلام بود. آنها حرف واقعی برای قانع کردن دلهای مردم نداشتند، [لذا] نتوانستند، مغلوب شدند، منکوب شدند، بسیاریشان هم منحرف شدند. امّا امام راه تبیین را پیش گرفت و به اینجا رساند. این راه، امروز هم ادامه دارد.
💡همانگونه که بیان شد در گام بعد رهبری در صدد طراحی و تربیت چهره های اجتماعی(#سبلریتی) برای جهاد تبین است. همانگونه که غرب با #سینما و بزرگ نمایی چهره های همسو با خود به دنبال هدایت اجتماعی به سمت غایت مادی خود است مقام معظم رهبری نیز به دنبال ایجاد و ارتقاء قشر نخبگانی برای هدایت احساسات و افکار هدفمند مردم به سمت آرمانهای #انقلاب است. هیئت بستر رشد مناسب و متناسب با اهداف انقلاب در جذب و هدایت لایه نخبگانی برای هدایت عمومی است
💡آنچه بدیهی است چهره های (سبلریتی) مذهبی باید از بستر امن و فضای مذهبی شناسایی ، تربیت و الگو (برند) شوند، برخلاف سلبریتی غربی که عاری و خالی از هرگونه آگاهی و شعور عمیق است بیشتر #بازیچه است تا #بازیگر حضرت آقا در صدد بهره مندی از ظرفیت هیئت و مداح با مقیاس هنرمند تراز انقلاب است کسانی که بتوانند در مقاطع حساس انقلاب بازیگرانی فعال و آگاه در جهت دستگیری عمومی باشند یعنی تربیت مداح و واعظی با اوج آگاهی و قدرت تحلیل مسائل کلان کشوری و جهانی تا با این ظرفیت بتواند مردم را با اهداف انقلاب همراه و همگام کند
💡به این معنا رهبری با طرحی و بهره وری حداکثری از فضای هنر پرور هیئت و تربیت مداح تراز در صدد شکل دهی هنرمندان اجتماعی_انقلابی برای هدایت انگیزه های عمومی در جهت اهداف انقلابی است.
🔹ضرورت عمق بخشی به عناصر اصلی هیئت
خب، عرض بنده این است که مجموعهی مباشر و متصدّی #مدح و #مرثیه، یعنی همین جامعهی #مدّاح که یک مجموعهای و یک بخشی از قدرت نرم جامعهی اسلامی است، بایستی بداند که چهکاره است و چه کار میخواهد بکند و وظیفهی او چیست... این مجموعه بایستی با بهترین زبان و بهترین شیوه، با همان خصوصیّاتی که شما در تاریخ «جهاد تبیین» در گذشتهی شیعه ملاحظه میکنید، امروز ارائه بشود؛ توقّع این است.
در این قدرت نرم، دو شاخص مهم وجود دارد که اینها بایستی مورد توجّه قرار بگیرد؛ یعنی کار خودتان را با این دو شاخص بسنجید: یکی عبارت است از توانایی #برانگیختن و #حرکت_آفریدن، و دیگری عبارت است از جهت درست و #دقّت؛ [یعنی] #هدفگیریاش دقیق باشد. ببینید، یکی از چیزهایی که ما در موشکهایمان هم به آن اهمّیّت دادهایم و موفّق شدهایم و به آن رسیدهایم، دقّت در هدفگیری است
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
📖صفحه دوم
🔰در خلاصه بیان نباید ساده اندیشانه حضور فعال در جنگ نرم را به شکل متناظر و لزوما در میدان رقیب فهم و طراحی کرد مطمئنا چهره(سلبریتی) انقلابی تراز ما هرگز از دل سینما و بستر های مشابه مانند فضای مجازی بیرون نمی آید بلکه بستر الگو سازی برای اگاهی بخشی دینی نرم افزار خاص یا فضای خاص خود را می طلبد مانند هیئت ، هیئت بستر چهره سازی امن برای #الگوسازی اجتماعی است هیئت یکی از رسانه های اصیل و امن دینی برای جهاد تبین و پروش #نخبگان دینی است .
🔰از این رو به نظر می آید رهبری در صدد بهره وری حداکثری از فضای هیئت و تربیت مادحین در جهت اهداف انقلاب ست . زمانی که توانستیم هیئت را از حالت سکولاریزه به مکان فعال در جهت مسائل انقلاب تبدیل کنیم حال نوبت عمق بخشی به عناصر فعال این نرم افزار عمومی اسلامی یعنی #مداح و #واعظ است . لذا این هنر اصیل دینی نخست باید از دام سکولاره شدن و سپس از سطحی نگری خارج شود لذا نیازمند عمق اندیشی و عمق نگری تمام ارکان هیئت در نسبت با نظام مسائل انقلاب هست تا ظرفیت هنر مداحی در خدمت ایجاد حرکت عمومی ذیل #تمدن_اسلامی قرار گیرد انشاء الله
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
انتخابات در گفتمان رهبری.pdf
260.9K
💢جایگاه انتخابات در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
▫️اهمیت اصل انتخاب و روایت غالب برای مشارکت حداکثری
▫️اهمیت اصل انتخاب درست و چگونگی ارائه معیار برتر در شایسته گزینی
▫️اهمیت اصل تواصی به حق و چگونگی ایجاد شبکه مردمی برای انتخابات پرشور و شعور
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی (نتخابات) قسمت اول.mp3
25.28M
🎙روایتگری گفتمانی انتخابات
🔰در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔘قسمت اول(هویت ایرانی-اسلامی)
▪️▪️▪️▪️
🔹بیان اجمالی روایتگری
🔹بیان اجمالی گفتمان
🔹بیان اجمالی انتخابات
🔹هویت بانی ، هویت بخشی و هویت سازی سه رسالت اصلی روای گفتمانی
🔹شکل گیری هویت ایرانی ـ اسلامی در بیان رهبری
🔹خدمات متقابل اسلام و ایران
▪️▪️▪️▪️
#گفتمان
#هویت
#ایرانیت
#اسلامیت
#انتخابات
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی (انتخابات) قسمت اول.pdf
202K
🖥فایل pdf روایتگری گفتمانی (انتخابات)
💡در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔸قسمت اول
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی(انتخابات) قسمت دوم.mp3
18.62M
🎙روایتگری گفتمانی انتخابات
🔰در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔘قسمت دوم(تمدن اسلامی)
▪️▪️▪️▪️▪️
🔹تمدن نوین اسلامی و منابع انسانی(مردم)
🔹جایگاه ملیت و اسلامیت در نگاه رهبری
🔹نگاه های افراطی ـ مذهبی به ملیت و ایرانیت
🔹نقش ایرانی و ایرانیت در شکل گیری تمدن اسلامی
🔹روایت جایگاه ایران و ایرانی در نظام بین الملل
▪️▪️▪️▪️▪️
#گفتمان
#هویت
#ایرانیت
#اسلامیت
#انتخابات
#تمدن
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی(انتخابات) قسمت دوم.pdf
114.4K
🖥فایل pdf روایتگری گفتمانی (انتخابات)
💡در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔸قسمت دوم
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی (انتخابات) قسمت سوم.mp3
16.56M
🎙روایتگری گفتمانی انتخابات
🔰در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔘قسمت سوم(جهاد انتخاباتی)
▪️▪️▪️▪️▪️
🔹خرمشهرهای امروز و تشخیص درست میدان درگیری راوی
🔹تذکر رهبری در صورتی غفلت از راه امام به مبلغان و ملت
🔹اهمیت و نقش راهبردی روایتگری گفتمانی
🔹چگونگی استحاله فرهنگی در بیان رهبری
🔹ایران و نقش اسلام در احیاء هویت ایرانی
▪️▪️▪️▪️▪️
#گفتمان
#هویت
#ایرانیت
#اسلامیت
#انتخابات
#استحاله_فرهنگی
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی(انتخابات) قسمت سوم.pdf
156.6K
🖥فایل pdf روایتگری گفتمانی (انتخابات)
💡در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔸قسمت سوم
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی(انتخابات) قسمت چهارم.mp3
11.58M
🎙روایتگری گفتمانی انتخابات
🔰در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔘قسمت چهارم(شهداء و انتخابات)
▪️▪️▪️▪️▪️
🔹شکل گیری هویت ایرانی اسلامی با ظرفیت شهداء
🔹نسبت شهداء با ملیت واسلامیت
🔹شهید مظهر وطن دوستی است
🔹ایران دوستی حقیقی در بیان رهبری
🔹روایتگری گفتمانی با ظرفیت سیره شهداء
▪️▪️▪️▪️▪️
#گفتمان
#هویت
#ملیت
#اسلامیت
#انتخابات
#شهید
#شهادت
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی (انتخابات) قسمت پنجم.mp3
16.85M
🎙روایتگری گفتمانی انتخابات
🔰در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔘قسمت پنجم(تاریخ و انتخابات)
▪️▪️▪️▪️▪️
🔹خطبه قاصعه و مبداء درگیری حق و باطل
🔹شکل گیری اولین انتخابات با خلقت آدم
🔹روایت امامین انقلاب از انگیزه های شکل گیری انقلاب مردمی
🔹انتخابات تجلی طرفداری از جبهه حق در برابر باطل است
▪️▪️▪️▪️▪️
#گفتمان
#انتخابات
#حق
#باطل
#تاریخ
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی(انتخابات) قسمت پنجم.pdf
211.1K
🖥فایل pdf روایتگری گفتمانی (انتخابات)
💡در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔸قسمت پنجم
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی(انتخابات) قسمت ششم.mp3
16.74M
🎙روایتگری گفتمانی انتخابات
🔰در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔘قسمت ششم(اسلامیت و انتخابات)
▪️▪️▪️▪️▪️
🔹مردم موضوع درگیری ائمه نور و ظلمت
🔹روشنگری رسالت راوی در درگیری تاریخی حق و باطل
🔹جایگاه و اهمیت مردم در بیان رهبری
🔹شکل گیری حکومت برای تسهیل گری عبودیت مردم
▪️▪️▪️▪️▪️
#گفتمان
#انتخابات
#مردم
#حکومت
#انتخاب
🔸🔸🔸🔸🔸
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی(انتخابات) قسمت هفتم.mp3
19.22M
🎙روایتگری گفتمانی انتخابات
🔰در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔘قسمت هفتم(مردم و انتخابات)
▪️▪️▪️▪️▪️
🔹امام برای تحقق اهداف خود محتاج مردم نیست!
🔹بیان رهبری در نقش مردم برای انجام مسئولیت امام
🔹چگونه استعدادها وظرفیت ها مردم را با خود همراه کنیم
🔹انتخابات بستر جذب و هدایت استعدادهای مردمی برای تحقق اهداف و آرمانها انقلاب
▪️▪️▪️▪️▪️
#گفتمان
#انتخابات
#مردم
#حکومت
#امام
#تکلیف
#مسئولیت
🔸🔸🔸🔸🔸
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی(انتخابات) قسمت هشتم.mp3
30.67M
🎙روایتگری گفتمانی انتخابات
🔰در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔘قسمت هشتم(رسانه و انتخابات)
▪️▪️▪️▪️▪️
🔹اسلام در نقطه مقابل دموکراسی قرار دارد!
🔹مردم سالاری دینی کپی نسخه لیبرال دموکراسی است!
🔹نوآوری انقلاب در مردم سالاری حقیقی
🔹قدرت اغواگری رسانه در شکل گیری دموکراسی دروغین
▪️▪️▪️▪️▪️
#گفتمان
#انتخابات
#دموکراسی
#رسانه
#تبلیغات
#اسلام
🔸🔸🔸🔸🔸
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی(انتخابات) قسمت نهم.mp3
27.94M
🎙روایتگری گفتمانی انتخابات
🔰در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔘قسمت نهم(انتخاب و انتخابات)
▪️▪️▪️▪️▪️
🔹تحمیل فکر در مردم سالاری دینی
🔹دین زدایی اساس لیبرال دموکراسی
🔹لیبرال دموکراسی نه لیبرال است نه دموکراسی
🔹احترام دین به انتخاب مردم اساس مردم سالاری دینی
▪️▪️▪️▪️▪️
#گفتمان
#انتخابات
#دموکراسی
#رسانه
#تبلیغات
#اسلام
🔸🔸🔸🔸🔸
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari
روایتگری گفتمانی (انتخابات) قسمت دهم.mp3
33.03M
🎙روایتگری گفتمانی انتخابات
🔰در منظومه فکری مقام معظم رهبری(دامه ظله)
🔘قسمت دهم(مدل ها و انتخابات)
▪️▪️▪️▪️▪️
🔹فرایند نام گزاری مردم سالاری دینی در بیان رهبری
🔹مردم سالاری دینی کلان نظریه دین برای اداره جامعه
🔹بیان رهبری از تاریخ انحطاط کشور قبل از انقلاب
🔹باور عمیق امام به مردم در بیان رهبری
▪️▪️▪️▪️▪️
#گفتمان
#انتخابات
#مردم_داری
#مردم_سالاری_دینی
#لیبرال_دموکراسی
#امام_امت
#امام_خمینی
🔸🔸🔸🔸🔸
https://eitaa.com/tahavol_revayatgari