روایت خروج از مشرق.mp3
27.04M
مشرق ، ایران است ؟!
چه حقی طلب می کنند ؟!
وقتی حق به انها داده شد ، چه می کنند ؟
حتی یقوموا چه معنا دارد ؟؟؟
آیا صاحبکم همان صاحب هذا الامر است ؟؟؟
در روایت کنزالعمال ، فیوطئون للمهدی سلطانه چه معنا دارد ؟؟؟
تطبیق روایات بر صفویه !!!
تطبیق روایات بر حکومت امروز !!!
معنای قام القائم بخراسان !!
معنای قام منا قائم بجیلان !!!
مشرق معنای اصطلاحی دارد یا لغوی ؟؟؟
@revayatbaghiesfahani
محمد رضا باقی اصفهانی
روایتی که خطیب محترم خواندند و درباره ی ایران تطبیق کردند ، در کتب روایت ذکر شده است اما ، معنایی
این مطالب در نوار خروج از مشرق بیان شده است ...
402 صلوه 9.mp3
25.97M
شرح لمعه
کتاب الصلوه
جلسه 9
قبله
عین قبله
جهت قبله
@revayatbaghiesfahani
درد ، درمان ، طبیب.mp3
18.47M
با درد بساز
دارو ها اثر جانبی دارند و سبب بیماری دیگر می شود
هر درد دوایی دارد
مداوا کنید تا خدا شفا دهد
بدون تشخیص درد ، دوا نخورید
خود درمانی اگر به مرگ منجر شود ، انتحار است
تسلیم بستر بیماری نشوید
پرهیز در کنار درمان
پرهیز و پیشگیری
@revayatbaghiesfahani
▫️ذیحجّه بعد از این همه اتفاق زیبا فقط آمدن تو را کم دارد.
تو بیایی و از این به بعد، ذیحجّه را نه فقط به خاطر« قربان» و «غدیر»،
نه تنها برای «مباهله»،
نه فقط برای نازل شدن «هَل اتی» و...
بلکه برای آمدن تو نیز جشن بگیریم.
بگذار قشنگترین حُسن ختامِ این سال قمری، آمدن تو باشد.❤️
ای جان به تن سوختگانت باز آ
بی تو دل ما هزار و یک غم دارد
این دیده ز هجر تو بسی نم دارد
قربان غدیر و هل اتی ات شده ایم
ذی حجه فقط تو را ، تو را کم دارد!
حسین علیزاده
😭😍🌺🤲🙏
مباهله . فضائل آل الله.mp3
20.34M
بحث خلقت حضرت عیسی
خلقت حضرت آدم
موجودات بدون والدین
معنای مباهله
ابنائنا
نساءنا
انفسنا
بمنزله ی هارون نه بمنزله ی یوشع
@revayatbaghiesfahani
نیمهی دوم عید غدیر
بسم الله الرحمن الرحیم وصلی الله علی محمّد وآله الطاهرین.
آلوسی از بزرگترین دانشمندان و عالمان اهلسنت است؛ کتابی ارزشمند در تفسیر قرآن دارد به نام «روح المعانی» که با تکیه بر قوانین و قواعد ادبیات عرب نگاشته شده است.
زمانی برای زیارت قبر مطهر مولای متقیان حضرت علی علیه السلام به نجفاشرف مسافرت کرد و در خلال آن، روزی به مجلس درس مرحوم کاشف الغطاء وارد شد.
در انثای درس، کلام ایشان را قطع کرده، گفت: جناب شیخ مسألة!
مرحوم کاشف الغطاء فرمود: بپرسید.
گفت: گیریم خدا و رسول صلی الله علیه وآله امر به پیروی از علی علیه السلام کرده باشند؛ اما از پیروی غیر ایشان که نهی نکردهاند؛ کردهاند؟!
کاشف الغطاء بلادرنگ پاسخ داد: ما نهی از پیروی از غیر علی علیه السلام را از آیهی شریفهی زیر استنباط میکنیم:
مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الْأَعْرَابِ أَن يَتَخَلَّفُوا عَن رَّسُولِ اللهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنفُسِهِمْ عَن نّفْسِهِ.
ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﺍﻫﻞ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﻭ ﺑﺎﺩﻳﻪﻧﺸﻴﻨﺎنی ﻛﻪ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﺁﻧﺎﻧﻨﺪ، ﺍﺯ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ صلی الله علیه وآله ﺗﺨﻠﻒ ﻛﻨﻨﺪ؛ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺴﺰﺩ ﻛﻪ جان خود را از جان او عزیزتر بدارند. توبه/ ۱۲۰.
ایشان چنین ادامه داد: بر اساس قوانین ادبیات عرب، وقتی در جملهای، اسم شخصی برده شود، در جملهی بعدی که راجع به هموست، دوباره با اسم ظاهر ازش یاد نمیکنند، بلکه از ضمیر استفاده میکنند. اینجا چون یکمرتبه اسم پیامبر صلی الله علیه وآله برده شده، اگر جملهی بعد (... ولایرغبوا) هم راجع ایشان میبود، میبایست مینوشت: لایرغبوا عنه، نه لایرغبوا عن نفسه!
معلوم میشود این نفس، غیر از شخص شریف پیامبر صلی الله علیه وآله است!!!
آلوسی ساکت شد؛ چرا که قانون مذکور، جزو مسلمات قواعد ادبیات عرب است. لذا پرسید: خب نفس در این آیه، اشاره به چه کسی است؟!
شیخ جعفر فرمود: علی بن ابیطالب علیهما السلام.
آلوسی پرسید: دلیل شما چیست؟!
شیخ فرمود: دلیل ما آیهی شریفهی مباهله است که در جریان آن، حضرت رسول صلی الله علیه وآله، علی علیه السلام را به عنوان نفس و جان خویش با خود همراه ساخت.
@revayatbaghiesfahani
✔️علی بن ابی طالب علیه السلام و یوشع بن نون...
●قَالَ النَّبِيُّ صلی الله علیه و آله عِنْدَ وَفَاتِهِ أَنْتَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ يُوشَعَ بْنِ نُونٍ مِنْ مُوسَى.
●پیامبر صلی الله علیه و آله هنگام وفاتش به مولا علی علیه السلام فرمود: تو برای من به منزله یوشع بن نون برای موسی هستی.
📜مناقب/ابن شهرآشوب/ج۳/ص۲۵۲.
📜الصراط المستقيم/ج۱/ص۱۰۲.
📜إثبات الهداة/ج۳/ص۲۸۳.
📜بحار الأنوار/ج۳۹/ص۶۳.
@revayatbaghiesfahani