eitaa logo
روایت سازندگی
3.6هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
113 ویدیو
13 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم کانال رسمی اطلاع رسانی اخبار و توانمندیهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 📍 ادمین کانال: @Ravi_sazandegi
مشاهده در ایتا
دانلود
روایت سازندگی
سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه سردار عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و تعدادی از فرماندهان لشگری و مسئولین استان آذربایجان شرقی از پروژه در حال احداث محور جلفا به کلاله بازدید به عمل آورده و در جریان پیشرفت پروژه قرار گرفتند. سردار فرمانده کل سپاه در جمع فرماندهان لشگری و مسئولین استانی بیان داشتند: ایران نقطه طلایی ارتباط شمال به جنوب و شرق به غرب است و دارای مزیت فوق العاده‌ای است. ما دارای اشتراکات فراوانی با همسایگان خود داریم، همسایه‌های ما مسلمان هستند، سیاست اصلی ایران، تقویت روابط با همسایگان، ایجاد شاهراه‌های ارتباطی مناسب و تعاملات مفید فرهنگی و اقتصادی و سیاسی با آنهاست، ایران ظرفیت‌های مشترک و متقابلی با همسایه‌های خود دارد. ما به دنبال ساختنی ایران قوی، ایران پیشرفته، ایران نوین، ایران مدرن، ایران اسلامی و ایران شکوفا در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تجاری هستیم. پروژه جاده کلاله به جلفا که در آن سوی ارس به آق‌بند معروف است روی رودخانه ارس به طول ۱۰۵ کیلومتر و دو نقطه پل با کاربری تجاری و فرهنگی به مدد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) آغاز و در حال پیگیری و احداث است. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) تلاش دارد در مدت تعیین شده ان‌شالله این طرح عظیم را با کیفیت عالی به مرحله بهره برداری برساند تا با احداث این پروژه باعث ارتقاء وضعیت اقتصادی و تجاری استان آذربایجان شرقی گردد.
11.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم طی هماهنگی به عمل آمده برای سهولت شرکت در انتخابات، صندوق های اخذ رای در رده های پتروسینا و تسکو هلدینگ نفت،گاز و پتروشیمی منتقل گردید.
برگزاری آئین بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان و آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال‌غربی خط۷ مترو
روایت سازندگی
برگزاری آئین بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان و آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال‌غربی
صبح روز شنبه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲، آئین بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان و آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال‌غربی خط۷ مترو تهران از میدان کتاب به سمت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران با حضور مسئولین شهری، مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و نیز مسئولین لشگری و کشوری در محل میدان دانشگاه علوم و تحقیقات برگزار شد. این مسیر ۴.۲ کیلومتری، دارای دو ایستگاه به نام‌های اشرفی اصفهانی(چهار دیواری)، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات و در انتهای آن نیز پارکینگ شمالی خط 7 قرار دارد که توسط موسسه حرا هلدينگ راه و شهرسازي قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) اجرا خواهد شد. پوشش مناسب مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، دره توریستی فرحزاد، شهرک نفت و منطقه جنت آباد از مزیت های مهم اجرای این طرح است و همچنین با احداث پارکینگ خط 7، امکان کاهش سرفاصله زمانی قطارها در این خط از ویژگیهای افتتاح شاخه شمالی خط ۷مترو است. شایان ذکر است، طبق طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، خط ۷ تا ایستگاه میدان کتاب طراحی شده بود و با افتتاح میدان کتاب این خط تکمیل شد؛ اما بررسی‌های جدید نشان می‌داد این خط نیاز به توسعه داشته و طبق مطالعات صورت گرفته، مقرر گردید خط ۷ از میدان کتاب به سمت جنت آباد و خیابان سیمون بولیوار امتداد یابد. با آغاز به کارِ توسعه شمالی خط 7 از میدان کتاب به سمت دره فرحزاد و طرح توسعه شمالی خط 7 در بخش حدفاصل میدان کتاب (سعادت‌آباد) تا میدان دانشگاه آزاد اسلامی و سیمون بولیوار، حدود ۴.۵ کیلومتر تونل، یک لینک ارتباطی و سه راهی با خط 10،دو ایستگاه، دو هواکش میان تونلی و دو خروجی اضطراری احداث می‌شود که دسترسی شهروندان را به مناطقی از شمال غرب تهران، بالأخص دانشگاه آزاد اسلامی (واحد تهران مرکز، واقع در محله پونک) و مجتمع دانشگاهی علوم تحقیقات فراهم می‌کند. برآورد اولیه بعد از توسعه شمالی خط 7 حاکی از افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر در این خط است. همچنین ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان نیز در این مراسم به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید. از اهمیت‌های افتتاح ورودی دوم (که با فاصله یک‌سال از بهره‌برداری ایستگاه اول انجام شد) می‌توان به خروج راحت‌تر از ایستگاه مترو در مواقع بحرانی و تسهیل دسترسی شهروندان برای استفاده از این استگاه اشاره نمود. با توجه به نزدیکی این ایستگاه به محدوده مسکونی و بیمارستانی، تردد مراجعان بیمارستان و همچنین ساکنان محلی این محدوده از منطقه ۲ نیز تسهیل خواهد شد. قابل ذکر است پروژه خط ۷ متروی تهران که در حال حاضر در حال بهره‌برداری است، به طول ۲۷ کیلومتر و مشتمل بر ۲۲ ایستگاه از شهرک امیرالمومنین واقع در جنوب شرق تهران در امتداد شرقی- غربی شروع و پس از عبور از اتوبان شهید محلاتی، هفده شهریور و میدان محمدیه در تقاطع بزرگراه نواب صفوی مسیر آن در امتداد جنوبی – شمالی تغییر یافته و با گذر از تراز پائین و کنار تونل توحید و عبور از مجاورت برج میلاد در میدان بوستان منطقه سعادت آباد در شمال غرب تهران پایان می یابد. با الحاق بخش شمالی، مجموع ایستگاههای خط ۷ مترو به ۲۴ ایستگاه می‌رسد. گفتنی است، پروژه مذکور از پروژه هاي اجرا شده توسط موسسه حرا هلدينگ تخصصي راه و شهرسازي قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء (ص) است که در مهرماه سال جاری ضمن کسب مقام سوم، نشان برنز جایزه جهانی تعالی پروژه سال ۲۰۲۳ در بین ابر پروژه های جهانی را از طرف انجمن مدیریت پروژه IPMA دریافت نمود. از دیگر ویژگیهای خط ۷ مترو تهران می توان به موارد ذیل اشاره کرد: • طولانی ترین خط مترو ایران از لحاظ طول تونل حفاری مکانیزه • تغییر روش اجرای پروژه از حالت ترانشه باز به زیر زمینی در اکثر ایستگاه ها • عمیق ترین خط متروی تهران با عمق ۵۶ متر در محدوده‌ی بیمارستان امام خمینی(ره) و برج میلاد تهران • بیشترین ایستگاه های تقاطعی با سایر خطوط مترو تهران • عبور از زیر کلیه خطوط مترو با حداقل روباره ممکن • استفاده از ۲ دستگاه TBM-EPB ، برای اولین بار در شبکه متروی تهران • رعایت الزامات پدافند غیر عامل در طراحی ایستگاه ها
بازدید سردار سلامی از پروژه ایوان مرکزی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) فرمانده کل سپاه از روند آماده‌سازی پروژه بزرگ مصلای امام خمینی(ره) تهران بازدید کرد.