eitaa logo
فرزند انقلاب | میلاد حسن‌زاده
2.5هزار دنبال‌کننده
812 عکس
442 ویدیو
56 فایل
آوینی در ساحت انقلاب اسلامی ایستاده و از ادبیات فلسفی برای تبیین آن کمک می‌گیرد. به تعبیری، او فرزند انقلاب است. 📚 #ماجرای_فکر_آوینی پرداختی به انقلاب اسلامی و آنچه بدان مربوط است به سبک شهید آوینی راه ارتباطی🔻 🆔️ @RevolutionSon2
مشاهده در ایتا
دانلود
📸واکنش‌ها به تعرض رژیم صهیونیستی به خاک جمهوری اسلامی ایران: گردن متجاوز را باید شکست | لینک کانال 👇 @revolutionson
☑️ سوره توبه آیه ۵ 🔻فَإِذَا انْسَلَخَ الْأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُوا الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُوا لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِنْ تَابُوا وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ فَخَلُّوا سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ 🔺پس هنگامی كه ماه‌های حرام سپری شود، مشركان را هر جا یافتید، بكشید و به اسیری بگیرید و محاصره كنید و در هر كمین‌گاهی به كمین آنان بنشینید؛ ولی اگر توبه كردند و نماز را بر پا داشتند و زكات پرداختند، پس آزادشان گذارید؛ زیرا خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. | لینک کانال 👇 @revolutionson
‌ ‌ ‌ وعده صادق ۳ این یک مطالبه‌ی ملی است @revolutionson
🔻رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار خانواده‌های شهدای امنیت: ✔️ شرارت دو شب پیش رژیم صهیونیستی نه باید بزرگنمایی شود و نه کوچک‌انگاری. ✔️ باید خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی به هم بخورد. ✔️ باید قدرت و اراده و ابتکار ملت ایران و جوانان کشور را به آنان فهماند. | لینک کانال 👇 @revolutionson
تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «ایستگاه خیابان روزوِلت» 🔻روز چهارشنبه ۹ آبان ۱۴۰۳ طی مراسمی در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با حضور نویسنده کتاب، کارشناسان و پژوهشگران تاریخ معاصر ایران و جمعی از فعالان حادثه‌ی تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا در تهران در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، منتشر شد. ▫️متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است: بسمه‌تعالی ـ این، گزارشی متقن و پرفایده از یک حادثه‌ی مهم در تاریخ انقلاب یعنی تسخیر لانه‌ی جاسوسی در سال ۵۸ است. این کتاب پُرکننده‌ی یکی از خلأهای رسانه‌ئی و تبلیغاتی ما است. ما به جنگ روایتها در پیکارهای جهانی توجه لازم را نکرده‌ایم و دشمنان و بدخواهان ما از غفلت ما بهره برده و بسیاری از حوادث را وارونه نشان داده‌اند. باید از نویسنده‌ی این کتاب و تلاش ارزشمندش قدردانی شود بخاطر اقدام هشیارانه‌اش در این عرصه‌ی مهم. نثر کتاب روان و رسا و تحقیق و تحلیل‌های آن منطقی و صادقانه و قانع‌کننده است. ـ نام انتخاب شده برای کتاب عالی است. مهر ماه ۱۴۰۳ _____________________________________ 🔻«ایستگاه خیابان روزوِلت» روایتی مستند از تسخیر سفارت آمریکا در تهران به قلم محمد محبوبی است که در ۶۰۸ صفحه توسط مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی به چاپ رسیده است. | لینک کانال 👇 @revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 🔻یک جنایت ۱۶ نفره!/ روایتی تکان‌دهنده از مظلوم‌ترین شهید امنیت که توسط ناپاک‌ترین‌ها به شهادت رسید ⭕️ سال گذشته در چنین روزی آماده شده بود تا سر کار برود؛ از پایگاه زنگ زدند که بیا برای ماموریت. در دل مادر اما قیامتی برپا بود و وجودش مثل سیر و سرکه می‌جوشید؛ او با پای تن می‌رفت و مادر با پای دل همراهش. اصلا آن روز انگار فرق داشت با همه روزهای دیگر... 🎥 تصاویری از لحظه شهادت، محل شهادت و اتفاقاتی که در این روز رخ داده را در مستند ببینید. 📺 برای تماشا اینجا را لمس کنید | لینک کانال 👇 @revolutionson
dokumen.pub_world-politics-and-international-law-9780822399001.pdf
25.74M
📖 مطلب مورد اشاره استاد طالب زاده را می‌توانید در ص ۱۸۳ فایل pdf👆 بخوانید. 📓 عنوان کتاب: سیاست جهانی و حقوق بین‌الملل ✍ اثر فرانسیس آنتونی بویل استاد دانشکده حقوق دانشگاه ایلینویز آمریکا است. 🔻اگر بخواهیم با جهان‌بینی غربی، درباره موجه بودن تسخیر سفارت آمریکا در تهران سخن بگوییم و از اصول ابداعی حقوقی بین‌الملل کمک بگیریم، می‌توانیم به اظهارات «فرانسیس آنتونی بویل» - استاد دانشکده حقوق دانشگاه ایلینویز آمریکا - رجوع کنیم. او که به مسائل حقوقی آشناست، طی اظهارات مفصلی، چنین استدلال می‌کند که سیاست‌های خود دولت کارتر، عامل اصلی تسخیر سفارت آمریکا در تهران بوده و ایرانیان به موجب ماده 51 منشور ملل متحد، از حق دفاع مشروع برخوردار بوده‌اند. 🔻او در ابتدا دولت کارتر را به علت پذیرش محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران در آمریکا، مقصر اصلی واقعه گروگانگیری(تسخیر لانهٔ جاسوسی که بویل از آن به گروگانگیری یاد می‌کند) می‌داند و تأکید می‌کند که وی با آگاهی از خطرات این کار چنین اقدامی را انجام داد. | لینک کانال 👇 @revolutionson
🔻روایت مظلومیت هنر می‌خواهد 🖊 میلاد حسن زاده ___________________________ ▫️مدتی قبل، یکی از دوستان، قطعه فیلمی از کودکی اهل غزه که به‌طرز دلخراشی، به‌شهادت رسیده بود را، در گروهی ارسال کرد. آنقدر تصویر جگرسوز بود که تا مدتی در شوک فرو رفتم. هرچند همين تأثیرپذیری، نیت منتشرکننده تصویر بود، اما متأسفانه از آسیب این حرکت خود اطلاعی نداشت. ➕روایت جنگ و روایتِ مظلومیت یک ملت دارای ظرافت‌هایی است که اگر رعایت نشود اثری وارونه دارد. انتشار حجم بالا از چنین ویدئوهایی، آسیبی به‌نام حساسیت‌زدایی، در پی دارد. ➕مسئله حساسیت‌زدایی در روانشناسی رسانه درباره رفتار مخاطب به کار می‌رود. بنیان این مسئله، عادت و خوگیری به موضوعی پرتکرار در زندگی است. مثلا بر پایه این نظریه، با قرارگیری بیش‌از‌حد فرد در معرض برنامه‌های خشونت‌آمیز، از حساسیت او نسبت به تماشای خشونت کاسته می‌شود و نتیجه آن، بی‌تفاوتی و بی‌حسی عاطفی نسبت به قربانیان خشونت و حتی حقوق طبیعی آنان است. به چنین پیامدی حساسیت زدایی (یا خوگیری) نسبت به خشونت گفته می‌شود. حساسیت زدایی، هم در جریان زندگی واقعی موضوعیت دارد و هم در مورد صحنه‌های خشونت آمیز صادق است. نظر بر این است که مدتی پس از خوگیری و عادت به دیدن صحنه‌های خشونت آمیز کم کم تأثیر رقّت‌بار این گونه صحنه‌ها از بین خواهد رفت و در نتیجه همدلی نسبت به قربانی کاهش خواهد یافت. آنانی که میزان خشونتی را که در دنیای واقعی جریان دارد ناچیز برآورد می‌کنند ممکن است به بی حسی عاطفی مبتلا شده باشند. ➕مرحوم آیت الله فاطمی‌نیا می‌فرمود: «هنگام مصیبت خواندن یک قدری پرده‌پوشی داشته باشید. همه چیز را نگویید. من استادی داشتم، می گفت بعضی روضه ها را در تمام عمرم فقط یک بار خوانده ام آن هم در روز عاشورا! باید حال مجلس را نگاه کرد. حالا چون چهار نفر نشسته اند بیاییم مصیبت ظهر عاشورا را بخوانیم؟ نمی گویم مصیبت نگو اما یک قدری پرده برداری کن. مصیبت شش ماهه را حتما کامل نگویید! مواظب باشید، من چهل سال منبر رفتم، خدا مرحمت کرده است، دستم را گرفته تا حالا مصیبت مکشوف نخوندم! یک وقتی در نجف یک روضه خونی بوده، می گویند این روضه حضرت علی اکبر سلام الله علیه را خیلی تند خوانده بود، بعد یکی از بزرگان با خبر شده بود که وجود نازنین حضرت زهراء سلام الله علیها ناراحت هستند و فرموده بودن: بگو انقدر دل ما را نسوزان!» ➕لازم است یادآور شوم، منظورم این نیست که مظلومیت غزه را روایت نکنیم، بلکه باید هوشمندانه روایت کنیم. در این زمینه پیشنهاد میکنم "۲۰ روز در ماریوپُل" را ببینید. در این مستند _با اینکه اقدام اوکراین برای پیوستن به ناتو سبب جنگ بود_ اما کارگردان جنگ را بسیار هنرمندانه به نفع اوکراین روایت کرده، تصاویر دلخراش و با خشونت بسیار بالا را منتشر نکرده و با سانسور بعضی جملات و صحنه‌ها عزت ملت اوکراین را حفظ می‌کند. | لینک کانال 👇 @revolutionson
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اکران مردمی عمار
📣 اولین نمایشِ عمومیِ مستندِ بلندِ «تبادل آتش: گفتگویی با دختران طرفدار زن، زندگی، آزادی» ➕ با حضور سازنده اثر 📆 چهارشنبه، ۱۶ آبان ⏱️ ساعت ۱۵ 📍حسینیه‌ هنر: تهران، خیابان ۱۶ آذر، روبروی پورسینا 🎬 سینما انقلاب می‌خواهد | اکران مردمی عمار🔻 eitaa.com/joinchat/1112277110C952842dfba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ ‌▫️مقام معظم رهبری: 🔻کفش پای سلیمانی به سرِ قاتل او شرف دارد. @revolutionson
‌ ⚠️ تروریست فرودگاه بغداد به کاخ سفید بازگشت @revolutionson
🕓 انــــتـــظـــــار انتظار هر چیزی را اصیل می‌کند یا بهتر است بگوییم، اصلش را از فرعش بیرون می‌کشد، گویی گذشت زمان نقاب‌های دروغین را پاره کرده تا حقیقت هر چیز آشکار شود؛ بله زمان از جسد بی‌جان، خاک می‌سازد تا پوچی جسم بدون روح آشکار شود، و همان زمان به انتظار از عاشق، یا شیفته ی واله می‌سازد یا فراموشکاری بی‌عار، که اگر عشق تنها هوس باشد به خواهش شهوت، فراموشی در اثنای زمان تصویر آن را از ذهن می‌شوید، اما اگر عشق راستین باشد و حقیقی، عاشق هر لحظه با آن رشد می‌کند و در خویش گسترش می‌یابد که این آزمون، و این انتظار از زغال وجود، یا سیاهی فراموشی می‌سازد، و یا الماس وفاداری. 📓 هبذول، ۱۱۷ | لینک کانال 👇 @revolutionson
هدایت شده از رحا مدیا
📲 دوره ژئوپلتیک رسانه(جغرافیای رسانه) 💠 از هویت سازی تا جامعه سازی و تمدن نوین انقلاب اسلامی 🎙 ارائه استاد: حجت‌الاسلام علیرضا محمدلو ♦️سرفصل دوره: 1⃣ جغرافیای رسانه از هویت سازی تا جامعه سازی و تمدن سازی 2⃣ نقد تربیت رسانه ای از سنت راهبری تا دگر راهبری پست مدرن 3⃣ سلطه روایت در عصر اطلاعات و اینفوکراسی 4⃣ رسانه ها از مساله‌ سازی تا بحران آفرینی و مهندسی افکارعمومی 📆 تاریخ: سه‌شنبه‌ها از ۲۹ آبان ماه ⏰ ساعت ۱۶ 🏫 بصورت حضوری و آنلاین پ.ن: عزیزانی که هنوز موفق به شرکت در دوره های پائیزی نشده اند به آی دی ادمین مدرسه رحا مراجعه کنند: @adm_schl 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 طلاب در سینما 🎭 نقش طلبه در فیلم، فقط یک نقش نیست، بخشی از یک زندگی واقعی است! 🔻 کاری از آنتی سکولار | لینک کانال 👇 @revolutionson
اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُغَيِّرُ النِّعَمَ @revolutionson
فرزندانِ شهیدِ فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها جرعه‌ای از اقیانوس پربرکت 🖤 | لینک کانال 👇 @revolutionson
🔻در حــصــــار بـــدیــهـیــات 🖊 میلاد حسن زاده _______________________________ ▫️مدتی پیش در گفت‌و‌گو با یکی از دوستانم، بحث مخاطبین و میزان تأثیر برنامه‌ای خاص در افکار عمومی مطرح شد. باور داشت که نظر او در مورد میزان مخاطبین و تأثیر برنامه واضح است. صحبت‌های او، من را به یاد مطلبی انداخت که حدود ۳ سال پیش آقای ناصر آراسته منتشر کرد که مشروح آن در ادامه می‌آید. ➕سال ۲۰۱۵ دانشگاه Mit یک افکارسنجیِ میدانی از زائرانِ ایرانی و عراقیِ حاضر در مراسم اربعین انجام داده است. هدایت این پروژه بر عهدهٔ خانم "Fotini" است یک متخصص تمام عیار در حوزه خاورمیانه می‌باشد که ضمن حضور در این کشورها، با بررسی‌های میدانی به جمع‌آوری و تحلیل داده می‌پردازد. و عمده مقالات و پژوهش‌های خود را برای وزارت امور خارجهٔ آمریکا، "واشنگتن پست" و "بوستون گلوب" به رشته تحریر در می‌آورد. ➕تابستان سال ۲۰۰۶ به ایران سفر می‌کند تا در دانشگاه تهران و در یک بازه یک‌ساله زبان و ادبیات فارسی را بیاموزد که در طی این مدت یک مجموعه دیجیتال از دیوارنوشته‌های شهر تهران (عکس‌هایی که مؤید باورها و اعتقادات مردم ایران می‌باشد) را ثبت کرده و ضمن تحلیل محتوای آن، در نمایشگاهی در "دانشگاه هاروارد"، آن را ارائه می‌نماید. ➕با چنین پیشینه و تجربه‌ای اذعان می‌کند که در طی این سال‌ها دسترسی به افکار و باورهای مردم مذهبی ایران امری دشوار بوده و حاکمیت ایران نیز همکاری‌ای در این راستا نداشته است که این فرصت مغتنم در اربعین سال ۲۰۱۵ برایش فراهم می‌شود. اِبایی ندارد و صریح می‌گوید که از همه مهم‌تر، اربعین فرصتی نادر برای دسترسی به افکار زنان مذهبی در خارج از خانه را فراهم آورده بود. این افکارسنجی طی ۲۵ روز در ایام اربعین انجام شده و در محموع از ۱۶۶۸ ایرانی و ۲۴۱۰ عراقی پرسش به عمل آمده است. هر پرسشنامه بین ۳۵ تا ۴۷ دقیقه زمان برده است، آنقدر برایشان فرصت مغتنم بوده که حتی نسبت به نگرش نسل‌های قبلی هم پرسیده‌اند. ➕تمام اعضای تیم پرسشگرها با کمک "دانشگاه کوفه" انتخاب شده‌اند. بسیار دقت داشته که پوشش ناهمگونی نداشته باشند. برای پرسش از ایرانی‌ها، اصرار دارد که عراقی‌هایی انتخاب شوند که به فارسی هم حرف می‌زنند اما لهجه‌شان مشخص نماید که اهل عراق می‌باشند. علتش را در این مسئله این‌گونه بیان می‌کند: اگر فردی ایرانی با لهجه روان فارسی از آن‌ها پرسش نماید، با توجه به پیشینه حضور مجاهدین خلق در عراق، امکان مشکوک شدن و عدم همراهی بالا می‌رود، لذا برای پرسش از مردم ایران، عراقی‌هایی را انتخاب می‌کند که در دوران صَدّام، پدرانشان به ایران تبعید شده بودند و لهجه و گویششان در مواجهه اولیه عراقی بودنشان را اثبات می‌کند. ➕این افکارسنجی ۱۷۸ صفحه خروجی دارد که ریز به ریز افکار و اعتقادات مردم مذهبی ایران و عراق را بررسی کرده است، چند نمونه از نتایجش: از ۱۶۶۸ ایرانی ۶۰ درصد مقلّد آیت‌الله خامنه‌ای، ۲۰ درصد آیت‌الله مکارم شیرازی، ۱۵ درصد آیت‌الله سیستانی و ۵ درصد باقی مانده مقلّدین امام خمینی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، صانعی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی، محمدعلی اراکی، کاظم شریعتمداری، بیات زنجانی، محمدصادق روحانی، صادق شیرازی و حسینعلی منتظری می‌باشند. ➕از آنجایی که دقتِ نتایج برایش بسیار حیاتی است، آخرین پیمایش ایران به لحاظ پراکندگی جمعیتی در استان‌ها را محور قرار می‌دهد و سعی می‌کند که همان نسبت را در این افکار سنجی محقق کند، یعنی اگر استان اردبیل ۱.۶۶ درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهد تلاش می‌کند که به همین میزان، از زائرین استان اردبیل پرسش نماید (حتی موکب‌های استان‌ها را نیز شناسایی کرده تا بتوانند درصد پراکندگی استان‌ها را مدیریت کنند) و البته بسیار شفاف نتایج به دست آمده را ارائه می‌کند حتی اگر برخی موارد با نتیجه مطلوب فاصله داشته باشد. ➕از آنجایی که در سال ۲۰۱۵ میزان حضور در فضای مجازی به گستردگی امروز نبود، حضور در فضای مجازی یک مولفه مهم در دسته‌بندی‌های این افکارسنجی می‌باشد. کاربران اینترنت به صورت محسوسی از رژیم فعلی و سیاست خارجی حمایت کمتری داشته‌اند. در موضوعات جنسیتی افرادی که در سال ۲۰۱۵ کاربر اینترنتی بوده‌اند مواضع لیبرال‌تری دارند. ۷۵ درصد مردم ایران اخبار خود را از تلویزیون ملی دریافت می‌کردند. کاربران اینترنت، کمتر در انتخابات شرکت کرده بودند و اعتقاد کمتری به آزاد بودن انتخابات اخیر (سال ۲۰۱۵) داشته‌اند. ادامه...👇