eitaa logo
حامیم | رضاافشار
1.7هزار دنبال‌کننده
538 عکس
303 ویدیو
34 فایل
آدرس اینستاگرام: @r.afshar.ir ارتباط با بنده: @Afshar_ir کارویژه بنده، مربی‌گری و هدایت تشکلهای کنش‌گر اجتماعی‌ جهت اصلاح جامعه است. ان شاء الله در... 🔺آموزش و پرورش 🔺محیط زیست 🔺مسکن 🔺مطالبه‌گری 🔺تعاونی‌ها 🔺خصوصی‌سازی 🔺تشکیلات‌ 🔺جهادسازندگی
مشاهده در ایتا
دانلود
از کوفه تا تهران ١۵.mp3
5.97M
🔸جلسه پانزدهم شرح نهج البلاغه و سیره حکومتی حضرت امیر ▫️چرا حاکم باید به مردم رحمت و محبت و لطف داشته باشد؟ ▫️آیا با همه رعیت چنین رفتاری باید داشت؟ ▫️با خطاهای مردم چگونه باید برخورد کند؟ 🎙 ۶ خرداد ١۴٠٢ ___ 📚@reza_afshar
از کوفه تا تهران ١۶.mp3
6.28M
🔸جلسه شانزدهم شرح نهج البلاغه و سیره حکومتی حضرت امیر ▫️از اینکه حضرت چنین دستوراتی را سرگشاده به مالک میدهد چه برداشتی میتوان کرد؟ ▫️در مکتب علی آیا رحمت و محبت و لطف حاکم و نخوردن رعیت و بخشش خطاهای عمدی و سهوی آنان مستحب است یا واجب؟ ▫️حضرت چه رفتاری از حاکم را جنگ با خدا میداند؟ 🎙 ٩ خرداد ١۴٠٢ ___ 📚@reza_afshar
📌مبارزه با فساد موضوع «مبارزه با فساد» هم یکی دیگر از مباحثی است که باید با همکاری قوا بیش از پیش به ثمر برسد: «بنده حدود بیست سال پیش یک نوشته‌ی مشروحی در باب مبارزه‌ی با فساد دادم... اگر از آن روز دولتهای محترم و مسئولین محترم دنبال میکردند این قضیّه را، بلاشک ما امروز وضع بهتری داشتیم. خب حالا بحمدالله امید این هست که دولت مردمی و مجلس انقلابی این کار مبارزه‌ی با فساد را دنبال کنند.» رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
🔺کارکرد نظام اسلامی چیست؟ آیا نظام را برای این نمی‌خواهیم تا اقدامات کوچک ما را ضرب در توان بسیار بالای ساختارسازی و نظارت خود گرداند؟ آیا اگر نظام نبود مدرسه اسلامی دایر نمیکردیم؟ صندوق قرض الحسنه، یا تولیدیِ کوچک و خانگی، یا خیریه کمک به بی سرپرستها، نداشتیم؟ جهیزیه تهیه نمی‌کردیم؟ یا تجارت با خارج از مرزها نداشتیم؟ دین و مناسک و مراسمات مذهبی بر پا نمیشد؟ ما قبل از انقلاب همه این موارد را داشتیم اما به مردم گفتیم که "ای مردم این نمونه مینیاتوری را ببینید! اگر میخواهید در سطح کلان چنین الگوهایی ایجاد شود، ابزارش در دست داشتن قدرت است" مردم هم با انقلابی اساسی، قدرت را منتقل کردند تا ما همان نمونه‌های مینیاتوری را از طریق طراحی و پیاده سازی نظاماتِ ذیل جمهوری اسلامی اجرا کنیم. مثلا اگر گفتیم که مدرسه تراز ما این است نمیتوانیم در فضای پسا انقلاب، دوباره بعنوان فعلِ انقلابی، برویم جایی یک مدرسه اسلامی بزنیم و خود را راضی کنیم به آن! چرا؟ چون فعل انقلابی پیشا در دست داشتن قدرت و نظام یک چیز را اقتضا میکند و فعل پسا در دست داشتن قدرت چیز دیگری را. در مثال مذکور ساخت نظام آموزش و پرورشی بر اساس همان الگویی که قبل از انقلاب به مردم نشانش دادیم مورد انتظار است. لذا واکنش طبیعی ما به خبر بازدید استاندار محترم این است که بگوییم آیا از مسئولینی که می‌توانند با پیگیری پرونده ٣۶ هزار کولر قاچاقِ بلوکه شده، بسیاری از نیازهای مردم استان را رفع کنند پذیرفته است که به کارهای کوچک(ولو با ارزش) مشغول و از اقدامات اساسی غافل شوند؟ ✍🏻 ١١ خرداد ١۴٠٢ _____ 📚@reza_afshar
تذکر: در کنار این نقد، باید از بچه‌های مسجد جواد الائمه نیز تشکر کنیم که بی‌تفاوت نیستند و مسجد را به مسجد محل تبدیل کرده‌اند مساجد دیگر نیز میتوانند علاوه بر الگوگرفتن از کار خیر رفقای مسجد جوادالائمه، با مطالبه تعیین تکلیف ٣۶ هزار کولر قاچاق، و آزاد سازی آن به نفع مستضعفین، هزاران خانواده ناتوان را کولر دار کنند! ✍🏼 ١١ خرداد ١۴٠٢ ___ 📚@reza_afshar
🔰نشست آنلاین با موضوع "حرف‌ تازه امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه)" 🎤باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین افشار، مدرس و پژوهشگر اندیشه متفکران انقلاب زمان برگزاری: 🗓یکشنبه، ۱۴/۳/۱۴۰۲ ⏰️ساعت ۱۸:۰۰ 👩‍💻برگزاری در بستر ادوبی‌کانکت 🔰لینک جلسه اطلاع‌رسانی خواهد شد. 📍گواهی حضور برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود. جهت ثبت‌نام به آیدی @Marmar140 پیام دهید. https://eitaa.com/yamin_ac_ir
🔹🔹دوره آموزشی "بی‌نصیب" 🔸 با موضوع «ابعاد خصوصی‌سازی در نظام آموزشی» برگزار می‌شود. 💢سرفصل های دوره: - جایگاه خصوصی‌سازی آموزش از منظر فقهی - تجارب جهانی خصوصی‌‌سازی آموزش - خصوصی‌سازی آموزش درنسبت با منفعت عمومی - خصوصی‌سازی آموزش در نسبت با تسهیم و تقسیم قدرت - نسبت خصوصی‌سازی آموزش با گفتمان مردمی سازی - تاریخچه و سیر تطور قوانین درحوزه خصوصی‌سازی آموزش ❇️ با حضور اساتید برتر حوزه تعلیم و تربیت 📌 ثبت‌نام در سایت https://lms.bsof.ir/ ایجاد حساب در سایت به معنای ثبت‌نام است 📚 بی‌نصیب |رسانه عدالت آموزشی| 🌐 @binasib_ir
🔴🔴🔴 همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی رضوان الله علیه، پردیس حضرت معصومه (س) استان قم برگزار می کند: 🔻🔻نشست بصیرتی با عنوان: امام خمینی بدون تحریف 🔺🔺استاد: حجة الاسلام و المسلمین رضا افشار 🔺🔺زمان: شنبه شب 1402/03/13 ساعت 20 تا 21 🔸🔸همراه با مسابقه از متن سخنرانی 🔸🔸لینک حضور: https://vc.cfu.ac.ir/hmgh 🔴🔴🔴 جهت صدور گواهی حضور، حتما نام و نام خانوادگی خود را به صورت فارسی و کامل وارد کنید.
علی(ع) و فرصت اعتراضات.mp3
22.53M
📌دوره از قدر تا غدیر 👈🏼 جلسه هفتم؛ علی و فرصتِ اعتراضات ▫️چرا در دولت اسلامی اعتراض یک فرصت است؟ ▫️در دولت علوی هم اعتراضات بود، هم الهائشات به معنای نا آرامی و هیجانات، و هم خرابکاری‌های سازمان یافته الغارات به قصد تخریب، فلج کردن، ضربه زدن و سرنگون کردن وجود داشت! واکنش حضرت با این سه نوع چگونه بود؟ ▫️تدابیر حضرت در برابر اعتراضات چه بود؟ اول از همه، اعتراض را به رسمیت میشمرد دوم زیر ساختهای اعتراضات را فراهم می‌کرد از قبیل ١. تاسیس بیت القصص(خانه شکایات) در مسجد کوفه ٢.ایجاد سازوکار دیدار مردمی برای شنیدن احتیاجاتشان ٣.بها دادن به معترض و ترتیب اثر دادن فوری کار وی(مثل ماجرای سوده) بر خلاف رویه محاقظ کار که حوصله اصلاح ندارد ۴. منع نکرد اعتراض و انتقاد در هیچ شرایطی حتی در شرایط حساسی مثل جنگهای داخلی ۵.همه این کارها را انجام میداد ولی درخشان‌تر اینکه مردم را نسبت به حقوقشان آموزش میداد و آگاه میکرد تا چه در دولت خودش و چه در دولتهای دیگر کسی نتواند مردم را که نظارتشان تضمین‌ واقعی پیاده‌سازی عدالت است دور بزند حاصل همه این تلاش‌ها ایجاد روحیه مطالبه‌گری و جسارت در مردم بواسطه این تربیت چند ساله است!! ▫️سید علی خامنه‌ای: لب انتظار من از جریان دانشجویی عدالت‌خواهی است. 🎙حجه الاسلام ١٢ خرداد ١۴٠٢ ___________ 📚@reza_afshar
نمودار_جامع_محورهای_اصلی_بیانات_رهبر_انقلاب_در_سی_و_سه_مراسم_سالگرد.pdf
5.85M
🖼 ویژه | جامع محورهای اصلی بیانات رهبر انقلاب در سی و سه مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ✏️ رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی‌های سالانه‌ی سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) ابعاد مختلفِ شخصیت، اندیشه و خط امام(ره) را تبیین نموده‌اند. 👈 رسانه‌ی KHAMENEI.IR به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) رهبر فقید انقلاب و بنیان‌گذار کبیر نظام جمهوری اسلامی، نمودار درختی جامع بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سی و سه مراسم سالگرد ارتحال را منتشر می‌کند. 🔹 برای تولید این محصول، متن کاملِ تمامی سخنرانی‌های حضرت آیت‌الله‌خامنه‌ای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) از سال ۱۳۶۹ تا ۱۴۰۱ با حجم کمی افزون بر ۱۵۰ هزار کلمه مطالعه و محورها و نکات اصلی آن به صورت روش‌مند و براساسِ ساختار ظاهری کلام استخراج و به صورت نمودار درختی جامع تدوین شد. 🔍 شما مخاطبین گرامی با مطالعه‌ی این محصول با محورها و نکات اصلی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی ۳۳ سال اخیر درباره‌ی: ۱. شخصیت امام خمینی ۲. تحریف شخصیت امام ۳. مکتب امام خمینی ۴.نکاتی راجع به جهان اسلام ۵. وصیت‌نامه‌ی امام خمینی آشنا می‌شوید. 💻 Farsi.Khamenei.ir
☑️ امام خمینی ره: من حقیقتاً نگران هستم. من نگران اسلام هستم. ما اسلام را از چنگ محمدرضا در آوردیم. و من خوف این را دارم که اسلام به چنگ ما مبتلا شده باشد، به طوری که ما هم مثل او یا بدتر از او بر سر اسلام بیاوریم. این نگرانی هست و زیاد است. آدمهای جاهلی هستند که به خیال خودشان خدمت می‌کنند برای اسلام، خدمت می‌کنند، لکن سر خود کارهایی می‌کنند که ضرر به حیثیت اسلام می‌خورد تأسف اینکه این نهضت به دست خود ما نهضت اسلامی نباشد. اسلامیتش را از دست بدهد. انقلاب کردیم و هر کاری دلمان می‌خواهد می‌کنیم. حجتشان همین است. از هر که بپرسی چرا اینطور؟ می‌گوید انقلاب کردیم.انقلاب کردیم. 📚صحیفه امام خمینی جلد 11صفحه313 @m_amin_rezai
🔺دغدغه مندان راه امام و ولایت! میخوایید ببینید که چگونه و انجام میشود👇🏻 نمونه ساده‌اش این است که دقت کنید که کدام قسمت از سخنان امروز رهبری در رسانه‌ها و نوشته‌جات انعکاس نمی‌یابد یا بسیار کم منتشر می‌شود!!