49.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سیزده_آبان
روزِ دانش آموز📚🔮
حریفت منم🇵🇸✌🏻
🔸️بچه ها روی موشکتون چی نوشته؟
+ خانم حری ...
+خانم حرف...
+ خانم نمیتونیم بخونیم
+خانم چیه؟
🔸️ نوشته:
✌🏻حریفت منم
میدونید یعنی چی؟
+نه خانم یعنی چی؟
🔸️شما حریف کیا هستید؟
جلوی کیا وایمیستید نمیذارید به آدما زور بگن؟
+خانم دشمنا...
+ اجازه اسرائیل؟
+ خانم آمریکا؟
🔸️آفرین بچه ها
حواستون باشه دشمن از موشک های کاغذی شما هم میترسه🤝🏻
🔹️خانم محمدیان| استان فارس
دبستان آیت الله سعیدی| پایه دوم ابتدایی
#حریفت_منم
به امید خدا از امروز بعد از هر نماز صبح به مدت ١٠ دقیقه تفسیر سوره ممتحنه (سیاست خارجه در اسلام) خواهیم داشت
__________
📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ١.mp3
زمان:
حجم:
5.58M
جلسه اول
تفسیر سوره ممتحنه
سیاست خارجه در اسلام
🎙#رضا_افشار
١٨ آبان ١۴٠٢
____
📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ٢.mp3
زمان:
حجم:
4.61M
جلسه دوم
تفسیر سوره ممتحنه
سیاست خارجه در اسلام
🎙#رضا_افشار
١٩ آبان ١۴٠٢
____
📚@reza_afshar
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸فکر دیگران را به خودتان وابسته نکنید!🔸
▫️ اگر شما در ضمن #مشورت دادن به دیگران، چنان عمل کنید که او دفعۀ دیگر هر کاری که دارد، قبل از اینکه #فکر کند، بیاید از شما بپرسد، این نقض غرض است؛ #این_خدمت_نیست. اگر شما چنان او را راهنمایی کنید که او هرگز نتواند بدون مشورت با شما تصمیم بگیرد، خیال میکنید که به او خدمت کردهاید؛ اما شما به او #خیانت کردهاید.
▫️ گاهی آدم #لذت_میبرد از اینکه با او مشورت کنند! لذت میبرد از اینکه از او کسب تکلیف کنند! اگر اینطور شد، آن فرد را چنان بار میآورد که به او وابسته شود و دم به دم بیاید بگوید: «آقا! تکلیفم چیست؟ این کار را بکنم یا نکنم؟»
▫️ مثلاً کسی که دوست دارد چند نفر مثل موم در دستش باشند، یک بار که آنها بدون مشورت او عمل کردند و اشتباه کردند، میگوید: «نگفتم که بدون مشورت با من تصمیم نگیرید؟! من خیر شما را میخواهم. برای شما ضرر داشت که یک زنگ به من میزدید و کسب تکلیف میکردید و اطلاع میدادید؟!».
▫️ #این_تربیت_اسلامی_نیست! این سیستم تربیت نفسانی است. این برنامۀ بندهسازی انسانها و وابسته کردن آنها به خود است. نفس، تشنۀ آقایی است، تشنۀ سیادت است، تشنۀ تسلط است؛ میخواهد یک فکر، دو فکر، سه فکر، چهار فکر وابسته به او باشند. نفس، تشنۀ معبود شدن است، تشنۀ این است که چهار تا بنده داشته باشد، چهار تا پرستنده داشته باشد.
_____________
📚@reza_afshar
14.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خلاقیت دانشآموزان مشهدی
💢 نامه به سه زبان، خطاب به #جبهه_مقاومت
🔰 دانشآموزان مشهدی به نمایندگی از همهی دانشآموزان ایرانی در نامهای خطاب به جوانان غزه به سه زبان زندهی دنیا اعلام کردند تا روز رهایی در کنار شما هستیم.
دختر بصیر، اهل سیاست و پرتوان ایران اسلامی
______________
📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ٣.mp3
زمان:
حجم:
4.36M
جلسه سوم
تفسیر سوره ممتحنه
سیاست خارجه در اسلام
🎙#رضا_افشار
٢١ آبان ١۴٠٢
____
📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ۴.mp3
زمان:
حجم:
6.05M
جلسه چهارم
تفسیر سوره ممتحنه
سیاست خارجه در اسلام
🎙#رضا_افشار
٢۴ آبان ١۴٠٢
____
📚@reza_afshar
تفسیر ممتحنه ۵.mp3
زمان:
حجم:
5.09M
جلسه پنجم
تفسیر سوره ممتحنه
سیاست خارجه در اسلام
🎙#رضا_افشار
٢۵ آبان ١۴٠٢
____
📚@reza_afshar
حجت الاسلام رضا افشار روش تربیت اسلام ۱.mp3
زمان:
حجم:
35.24M
🔺دوره روش تربیتی اسلام/جلسه اول
🔸(سوال محوری) چگونه و با چه روشهایی میتوان انسان را تربیت کرد؟
دو مقدمه
اول- مرادمان از انسان چیست؟
دوم - مرادمان از تربیت چیست؟
انسانِ اسلام، نه موجود ابزارساز است، نه حیوان ناطق، نه حیوان انتخابگرِ خلاقِ آزاد، و نه موجودی است با استعدادها و غرایز فردی، اجتماعی و عالی.
💡اینها توضیح بشر است نه آدم!!
انسانِ اسلام کسی است که بر تمام استعدادهایش حکومت میکند چرا که از سطح غریزهها بالاتر آمده و در حد وظیفه و انتخاب زندگی میکند
کدام استعدادها و غرایز؟
حب راحت، حب خانواده، حب مقام، حب ثروت و قدرت و شهرت و... و همچنین ترسها و غضبها و دوست داشتنیها و...
آیا اسلام میگوید که این میلها، دوستداشتنیها و غریزهها را کنار بگذار؟
فلسفه این امیال چیست؟ چرا این جنبه و این غرایز و امیال و عشقها را خداوند در نهاد انسان قرار داده؟!
آیا اینها را باید کنار گذاشت؟
حکومت بر این غرایز به چه معناست؟ حرکت بر اساس وظیفه یعنی بیاعتنایی به غرایز؟
🔸بخش دوم: روشهای تربیت
١.با شعارها داغ کردن و با تلقین حرارت دادن و در جو قرار دادن
٢.شاخ و برگ او را اضافهکردن و به در سطح ماندن اکتفا کردن(مثل چادر بر سر کردن، لباسش را عوض کردن یا نمازخوان کردن و...بدون اینکه اندیشه کرده باشد)
٣.به دوش کشیدن و بغل کردن(او را در کانالی انداختن و اختیار حرکتهای دیگر را از او سلب کردن)
۴.به او ملاک و اسلوب و روش آموختن و زنجیرهای کلیشه را از ذهنش زدودن
برای توضیح بیشتر به صوت مراجعه بفرمایید
🎙#رضا_افشار
٢۵ آبان ١۴٠٢
٢ جمادی الاول ١۴۴۵
__________
📚@reza_afshar
📌دوره از کوفه تا تهران
شرح نامه ۵٣ نهجالبلاغه، دستورات مدل حکمرانی اسلامی به مالک اشتر والی مصر
👈🏼جلسات ١٠ دقیقهای
جلسه اول
https://eitaa.com/reza_afshar/267
جلسه دوم
https://eitaa.com/reza_afshar/271
جلسه سوم
https://eitaa.com/reza_afshar/272
جلسه چهارم
https://eitaa.com/reza_afshar/273
جلسه پنجم
https://eitaa.com/reza_afshar/281
جلسه ششم
https://eitaa.com/reza_afshar/283
جلسه هفتم
https://eitaa.com/reza_afshar/287
جلسه هشتم
https://eitaa.com/reza_afshar/289
جلسه نهم
https://eitaa.com/reza_afshar/297
جلسه دهم
https://eitaa.com/reza_afshar/300
جلسه یازدهم
https://eitaa.com/reza_afshar/303
جلسه دوازدهم
https://eitaa.com/reza_afshar/310
جلسه سیزدهم
https://eitaa.com/reza_afshar/313
جلسه چهاردهم
https://eitaa.com/reza_afshar/315
جلسه پانزدهم
https://eitaa.com/reza_afshar/320
جلسه شانزدهم
https://eitaa.com/reza_afshar/322
عدالتخواهی یا افشاگری؟ مساله این است.
متغییر اصلی عدالتخواهی "گذشت زمان" است، اما افشاگری وابسته به "وجود خبر جدید" است.
عدالتخواه "صبور" است اما افشاگر "سریع".
عدالتخواه به دنبال "حل مساله" است اما افشاگر به دنبال پیدا کردن نشانههای "وجود مساله" است.
حیاتِ افشاگری وابسته به "خبر" و کوتاه مدت است اما عدالتخواه به دنبال "اصلاح" و پایان ناپذیر است.
آفتِ عدالتخواهی "جهل" است، آفت افشاگری "پوپولیسم".
افشاگری یکی از ابزارهای عدالتخواهی و بخش کوچکی از فرآیند آن است، نه همه آن.
@sarzaminfarda
عدالتخواه به دنبال حل مسئله است نه صرفا انتشار خبر مسئله
اگر افشاگری بتواند به عنوان جزئی از راه حل به حل مسئله کمک کند خوب است اما باید توجه داشت افشاگری یکی از ابزارهای عدالت خواهی است نه همه آن
@rismansanj