eitaa logo
حامیم | رضاافشار
1.7هزار دنبال‌کننده
487 عکس
263 ویدیو
34 فایل
آدرس اینستاگرام: @r.afshar.ir ارتباط با بنده: @Afshar_ir کارویژه بنده، مربی‌گری و هدایت تشکلهای کنش‌گر اجتماعی‌ جهت اصلاح جامعه است. ان شاء الله در... 🔺آموزش و پرورش 🔺محیط زیست 🔺مسکن 🔺مطالبه‌گری 🔺تعاونی‌ها 🔺خصوصی‌سازی 🔺تشکیلات‌ 🔺جهادسازندگی
مشاهده در ایتا
دانلود
📌الهیات کنش‌گری قسمت دوم | روح توحید نفی عبودیت غیر خدا 🔸برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ✍🏼 نوشته‌ی آذر ماه ١٣٩٩ قسمت اول شورش علیه توحید ______________ 📚@reza_afshar
اگر همراهان نسبت به نوشته الهیات کنش‌گری نکته‌ای دارند حتما مطرح کنند🙏🏼
🔶مردم! دیشب خلیفه ای به آسمان رفت که جیب هایش خالی بود. امام حسن علیه السلام بعد از شهادت پدر روی منبر مسجد: دیشب مردی به آسمان رفت که هیچ کس در عمل صالح و انسانیت بر او سبقت نگرفت و نخواهد گرفت؛ مردی که همراه پیامبر، جنگها کرد و پیامبر در جنگها، او را به سپاهسالاری می فرستاد؛ مردی که هرگاه می جنگید جبرئیل و مکائیل در کنارش بودند و هرگز شکست نخورد. دیشب شبی بود که مسیح به آسمان رفت؛ شبی که یوشع بن نوح کشته شد. دیشب رهبری، شما را ترک گفت که از زرد و سفید ( زر و سیم) دنیا، بیش از 700 درهم نگذاشت، آنهم ذخیره سهمیه ی بیت المال او و بر آن بود که با آن خدمتکاری برای خانواده ی خود فراهم آورد. سخن که به اینجا کشید بغض گلو، امان امام را برید و امام با صدای بلند گریست و مردم نیز با او. مکاتیب الائمه ع؛ ج۳؛ص۲۸ 🔶پابرهنگان؛ پنجره ای رو به اسلامِ مستضعفان @paberahnegan
دوره قدر تا غدیر که در سال گذشته در دانشگاه‌های تهران برگزار شد👇🏼
جلسه۱ علی و عقب ماندگی در عدالت.m4a
27.72M
👈🏼دوره قدر تا قدیر 📌جلسه اول نقش عدالت و تولید ضد فرهنگ چیست و برای جبران عقب‌ماندگی چه میتوان کرد؟ حجه الاسلام
جلسه۲علی و عقب ماندگی در عدالت.m4a
27.45M
👈🏼دوره قدر تا قدیر 📌جلسه دوم مردم پایه‌ی سوم عدالت چگونه می‌توان مردم را تضمین برقراری عدالت قرار داد؟ حجه الاسلام
علی و اصل رفق در راهبری کوفیان.m4a
21.99M
📌دوره از قدر تا غدیر 👈🏼 جلسه سوم؛ علی و الگوی سوم حکمرانی (ترسیم جایگاه اصل رفق در راهبری کوفیان) ▫️تاثیرات ساخت اجتماعی نظامی بر فرهنگ مردم کوفه ▫️نقش دولتهای پیش از حضرت امیر در ساخت روان جمعی کوفیان ▫️چگونگی رفتار یک حاکم تراز با فرهنگ عمومی ناتراز ▫️سائق بودن ولی عاملی برای راهبری با حفظ آزادگی ره‌رو 🎙حجه الاسلام ١۵ اردیبهشت ١۴٠٢
علی و مبارزه با پدیده آقازادگی و اتراف.mp3
23.49M
📌دوره از قدر تا غدیر 👈🏼 جلسه چهارم؛ علی و مبارزه با پدید آقازادگی و اتراف ▫️تاثیرات تبعیض اجتماعی در ساخت پدیده منحوس آقازادگی ▫️نقش آقازادگان در تغییر ذائقه فرهنگی جامعه ▫️چگونه مبارزه حضرت امیر با این پدیده ▫️تفاهم اجتماعی برای هدایت محرومین متاثر از فرهنگ تجملاتی مترفین 🎙حجه الاسلام ٢۵ اردیبهشت ١۴٠٢
علی و مسئله زنان.m4a
25.71M
📌دوره از قدر تا غدیر 👈🏼 جلسه ششم؛ علی و مسئله زنان ▫️نگاه جاهلی به زن یا او را حبس در خانه میکرد یا او را متبرّج به اجتماع می‌آورد! حبیسه‌ها از مردم عادی و فقرا، متبرّج‌ها از اشراف و اغنیا ▫️الگوی اسلام رهایی زن از این دو راهی غلط و ظالمانه! ▫️راهکار حضرت علی(ع) این بود که برای نفی حضور غیر متبرّج اجتماعی برای او نقش تعیین کند(در سیاست، فرهنگ، آموزش، تربیت، جنگ، دفاع، علم، تجارت، اقتصاد، جنگ نرم و تبیین) ▫️عکرشه، زرقاء، نسیبه، لیلی غفاری، خدیجه(س)، زهرا(س)، شفاء، سوده و... نمونه‌هایی از زنان تراز ▫️کار ویژه اجتماعی زن امامت عاطفه جامعه است 🎙حجه الاسلام ۵ خرداد ١۴٠٢
علی(ع) و فرصت اعتراضات.mp3
22.53M
📌دوره از قدر تا غدیر 👈🏼 جلسه هفتم؛ علی و فرصتِ اعتراضات ▫️چرا در دولت اسلامی اعتراض یک فرصت است؟ ▫️در دولت علوی هم اعتراضات بود، هم الهائشات به معنای نا آرامی و هیجانات، و هم خرابکاری‌های سازمان یافته الغارات به قصد تخریب، فلج کردن، ضربه زدن و سرنگون کردن وجود داشت! واکنش حضرت با این سه نوع چگونه بود؟ ▫️تدابیر حضرت در برابر اعتراضات چه بود؟ اول از همه، اعتراض را به رسمیت میشمرد دوم زیر ساختهای اعتراضات را فراهم می‌کرد از قبیل ١. تاسیس بیت القصص(خانه شکایات) در مسجد کوفه ٢.ایجاد سازوکار دیدار مردمی برای شنیدن احتیاجاتشان ٣.بها دادن به معترض و ترتیب اثر دادن فوری کار وی(مثل ماجرای سوده) بر خلاف رویه محاقظ کار که حوصله اصلاح ندارد ۴. منع نکرد اعتراض و انتقاد در هیچ شرایطی حتی در شرایط حساسی مثل جنگهای داخلی ۵.همه این کارها را انجام میداد ولی درخشان‌تر اینکه مردم را نسبت به حقوقشان آموزش میداد و آگاه میکرد تا چه در دولت خودش و چه در دولتهای دیگر کسی نتواند مردم را که نظارتشان تضمین‌ واقعی پیاده‌سازی عدالت است دور بزند حاصل همه این تلاش‌ها ایجاد روحیه مطالبه‌گری و جسارت در مردم بواسطه این تربیت چند ساله است!! ▫️سید علی خامنه‌ای: لب انتظار من از جریان دانشجویی عدالت‌خواهی است. 🎙حجه الاسلام ١٢ خرداد ١۴٠٢ ___________ 📚@reza_afshar
علی،ارتدادهای جمعی و شورشهای اقلیت‌ها.m4a
17.11M
📌دوره از قدر تا غدیر 👈🏼 جلسه هشتم؛ علی و اقلیتهای مذهبی
در
دولت علوی جایگاه اقلیت‌های دینی چگونه بود و چه حقوق و محدودیت‌هایی برای آنها ایجاد میشد؟ چرا علی‌رغم آنچه ویلدورانت میگوید که این دوره را دوره آزادی‌های دینی میخواند باز عده‌ای از اقلیت‌ها یا شورش کرده یا مرتد شدند؟ برخورد حضرت با این موارد چگونه بود؟! ریشه عمده آنها چه بود؟ 🎙حجه الاسلام ٢۶ خرداد ١۴٠٢ _______ 📚@reza_afshar
غدیر و ظرفیت جهانی سازی گفتمان علی(ع).m4a
40.78M
📌دوره از قدر تا غدیر جلسه دهم؛ غدیر و ظرفیتِ جهانی سازی گفتمان علی(ع) 👈🏼ایده غدیر چیست و چه حرف نویی برای دنیا دارد؟🤔 متاسفانه بر خلاف آنچه رهبری مطالبه داشته‌اند غدیر نه تنها عامل وحدت میان مسلمانان نیست بلکه با مدلی که آن را بیان میداریم پذیرشی میان مسلمین و به طریق اولی سایر ادیان و جامعه جهانی نداشته و بنابراین با این فرمان گو اینکه در میان شیعیان محصور و منزویش کرده‌ایم پس چه باید کرد تا نه تنها غدیر در میان شیعیان منزوی نشود بلکه عامل وحدت جامعه اسلامی باشد و بعد از آن غدیر روزی باشد که ملتهای سایر ادیان و حتی ملل لائیک غدیر را بزرگ بدارد؟ چه کنیم تا برای دختر و پسر مسیحی، یهودی، اروپایی، آمریکایی، برزیلی، آسیای شرقی، مرکزی، آفریقایی غدیر جذاب باشد و کشش داشته باشد؟ غدیر چه حرف نویی برای جوانان و جهانیان دنیا دارد؟ چه موانع درونیی بر سر راه جهانی سازی غدیر داریم؟ 🎙حجت الاسلام ٩ تیر ١۴٠٢ ١١ ذی الحجه ١۴۴۴ ___________________ 📚@reza_afshar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجه الاسلام قنبریان در واکنشی صریح مطرح کرد؛ 📽 آیا اجرای نهج البلاغه در دوره جمهوری اسلامی خوارجی گری است؟ ▫️ما در دوره علی هستیم یا نه آقا؟! اینها تند روی است؟ اینها انقلابی گری مذموم است؟ این راهش آخرش خوارج است؟ اجرای نهج البلاغه خوارجی گری است در دوره جمهوری اسلامی؟ ▫️آیا برگردیم به دوره امام سجاد(ع) که فرمود در کل حجاز بیست نفر ما را نمی شناختند! الآن در آن دوره ایم؟ یا در دوره ای هستیم که یک امت به پا خاسته ای خون داده، آموزه ها را از کتاب ها درآورده و به خیابان ها و کربلای 5 و کانال کمیل برده است؟! الان این امت می خواهد میوه اش را بچیند، اگر دیر شد این میوه فاسد می شود؛ حالا یکی آمده و می گوید... ▫️۱۰۰۰ سال چرخیده تا وقت نهج البلاغه شده. وگرنه همیشه وقت وسائل الشیعه بود اما وقت نهج البلاغه نبود! ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
حامیم | رضاافشار
🔺شاهدی برای دکتر زیباکلام! خطاب به استاد محترم آقای صادق زیبا کلام و دوستان همفکرشان که مدعی هستن
انا لله و انا الیه راجعون رژیم صهیونیستی برای چندمین بار نیروهای ما را به شهادت رسانده و خوی تجاوز طلبی خود را نمایان کرده اینبار بطور واضح کنسولگری ایران را هدف قرار داده و از تمام خطهای قرمز رد شده است حال آیا باز عده‌ای پای اقدام را لنگ میکنند و می‌گویند کشور را وارد جنگ نکنید؟ اساسا تقابل مناسب خود یکی از عوامل بازدارندگی از جنگ است اگر پاسخ ندهی تجاوزات او بجایی میرسد که دیگر چاره‌ای جز جنگ نیست پس پاسخ ندادن یعنی وارد شدن در جنگ! شهادت فرماندهان مقاومت را به ملت ایران در روز شهادت امیرالمومنین تسلیت عرض میکنم ___________ 📚@reza_afshar
🔺واکنش همتراز بازدارنده!! سفارت اسرائیل در آذربایجان را چنان بکوبید تا همزمان هم اسرائیل کودک کش قاتل قصاص شده باشد و هم علیف حساب کار دستش بیاید و به قاتلی مثل صهیونیسم پایگاه نظامی و جاسوسی ندهد!! ____________ 📚@reza_afshar
🔺ابتذال یا مخرج مشترک با دشمن؟ ابتدا بیان رهبری در این زمینه👇🏼 "در مطالبه‌گری‌ها ــ که من به شما توصیه‌ی مطالبه‌گری میکنم ــ مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبه‌ی بحقّ شما سوء استفاده کند؛ هم در صورت‌بندی مسئله، هم در راه ‌حلّی که ارائه میدهید، سعی کنید با دشمن وجه مشترک و مانند اینها پیدا نکنید؛ مخرج مشترک پیدا نکنید با دشمن؛ [چون] او هم موضوعات را مطرح میکند دیگر، او هم را مطرح میکند، هم را او مطرح میکند، هم به‌اصطلاح را و نتیجه‌گیری را مطرح میکند. شما صورت مسئله‌تان هم با او باید فرق داشته باشد، نتیجه‌گیری‌تان هم با او باید بکلّی فرق داشته باشد، چون او دشمن است دیگر". ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ توضیح‌اش این است که وقتی ما با یک مشکل روبرو میشویم سه مرحله را پیش رو داریم 🔹مرحله توصیف یا اشاره به مشکل 🔹مرحله تبیین یا صورت بندی مسئله 🔹مرحله تجویز یا راهکار مسئله به اختصار ضمن مثالهایی توضیح میدهم 🔶توصیف یا اشاره به مشکل: یعنی مشکلی هست مثل آموزش و پرورش کم کیفیت، یا حاشیه نشینی یا کمبود مسکن، یا اختلاف حقوق و دست مزد یا حقوق نجومی یا بنگاه داری بانک‌ها یا خصوصی سازی‌های رانتی و معیوب و خلاصه هر چیز دیگری که از قضا رهبری هم بارها و بارها در مواردی اشاره به این چنین مشکلاتی داشته‌اند. در این مرحله اساسا اگر بگوییم وجه اشتراک نگیریم که نه امکان دارد و نه عقلیست که مشکلاتمان را نگوییم که مثلا دشمن نبیند یا او هم نگوید که اگر چنین باشد رهبری بیشترین وجه مشترک را با دشمن دارد 🔺البته نباید بیان مشکلات سر جمع باعث سیاه‌نمایی شود که این نیز از القائات دشمن است. 🔶اما تبیین مشکل: یعنی بیان چیستی و چرایی اصطلاحا صورت بندی مسئله مثلا در مشکل بهره‌وری پایین صنایع قرار است صورت بندی مسئله کنیم دشمن میگوید به دلیل اینکه دولت متمرکز است و از طرفی دولت ایدئولوژیک میخواهد عقیده خود را در کار وارد کند این مشکل بوجود آمده است ما میگوییم بدلیل غیر جمهوری و غیر مردمی بودن است که این مشکل بوجود آمده است در این مرحله نباید در صورت بندی مسئله با دشمن یکی باشیم، و در جهتی که نشان میدهد حرکت کنیم لذا نیاز هست نه از لحاظ علمی و نه از لحاظ مدیریتی خود باخته دشمن نباشیم البته این به معنای استفاده نکردند از دشمن نیست لکن باید توجه داشت که غالبا میان آنچه دشمن برای خودش انجام داده و آنچه به دیگران میگوید و جهتی که نشان میدهد در صورت بندی مسائل تفاوت هست لذا در قسمت اول(راهی که خودش رفته نه راهی که نشان داده) میشود تامل کرد و اگر مفید آمد انتخابش کرد!! 🔶مرحله سوم، مرحله تجویز : و ارائه راهکار و نتیجه گیری در همان مثال قبل راهکار دشمن(البته بعضا در آنچه به دیگران توصیه میکند) دولت زدایی و ایدئولوژی زدایی از صنایع و در نهایت کوچک کردن و بی‌ابزار و اختیار کردن دولت از یک طرف و خصوصی کردن آنها از طرف دیگر و هضم بنگاه‌ها در ابر شرکتهای جهانی است یا در آموزش راهکارش خصوصی‌سازی مدارس و کالایی‌سازی آموزش به بهانه بالا رفتن کیفیت است تجویز ما اما این است که طبق بند ب اصل ۴۴ و بند ب اصل ۴٣ در قالب تعاونی به مردم واگذار شود (تا جایی که امکان دارد) و بخشی از آن که قدرت سیاسی می‌آورد و در صورت واگذاری تبعیضی آشکار است در اختیار دولت باقی بماند و دولت بقول شهید صدر در الاسلام یقود الحیات پاسبان امین باشد. دولت در این بستر ایدئولوژی را نیز بهتر میتواند ترویج کند یعنی بر خلاف دشمن نه دولت زدایی نه ایدئولوژی زدایی و نه خصوصی سازی بلکه مردمی سازی و جمهوریت اسلامی(حکمرانی مردمی) یک مثال دیگر در مواردی که فسادی توصیف و بیان شد دشمن کار خود را شروع میکند او در تبیین خود القاء می‌کند فساد سیستمی است لذا راهکارش برای کنترل فساد سیستمی این است که ناظر بین المللی بیاید. مثلا در اقتصاد می‌گوید عضو CFT یا WTO شویم حال آنکه ما میگوییم فساد موردی است و مشکل به دلیل تبعیض است که به اختلاف‌های قانونی ارتباط داشته و باید رفع گردد. در موارد فسادهای موردی هم طوری باید برخوردِ شود که به فرمایش رهبری اطمینان بخش باشد تا مردم احساس امنیت کنند لذا اگر تو در مواجهه با فساد شروع کردی توجیه کردن و برخورد قاطع با عامل آن را خواستار نشدی و یا دستگاه قضا آنطور که اطمینان بخش باشد ورود نکرده مصلحت بافی کند یا برخوردها را گزارش ندهد به مردم گو اینکه مردم را نامحرم میداند، این خود القاء سیستمی بودن فساد است و ایجاد وجه اشتراک با دشمن ✍🏼 ١۵ فروردین ١۴٠٣ ٢٣ رمضان ١۴۴۵ پ. ن. حال سخنران محترمی چیزی گفته‌اند و دشمن تمسخر کرده! این دقیقا چیست؟ صورت است؟ مخرج است؟ مشکل است؟ راهکار است؟ تبیین است؟ چیست؟ چه ربطی با حرف رهبری دارد دقیقا؟ بنظر میرسد که تطبیق این دو با هم بیشتر تحریف است یا به ابتذال کشاندن مفاهیم تولیدی رهبری ________________ 📚@reza_afshar
گلدامایر نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی: وقتی مسجدالاقصی را آتش زدیم شب را تا صبح نخوابیدیم از ترس اینکه اعراب و مسلمانان گروه‌گروه از همه جا به اسرائیل حمله‌ور شوند. اما وقتی صبح شد فهمیدیم که ما هر کاری می‌توانیم انجام دهیم چون دربرابر یک امت به خواب رفته قرار داریم. راهبرد دشمن تست توست، در همان اوایلی که صهیونیسم وحشی سوریه را زد میشد پیش بینی کرد که او ادامه میدهد و اکنون بعد از چند سال گفته میشود که بیش از ٣٠٠ بار سوریه مورد تجاوز قرار گرفته و اگر بخواهد همه آن ٣٠٠ بار را جبران کند خودش میشود یک جنگ تمام عیار!! او چندین بار است که بصورت آشکار ما را میزند، آیا اکنون میتوانید پاسخ هر چند بار را بطور تجمیعی بدهید؟! یا باز هم به وعده زمان و مکان مناسب حواله میدهد تا دوباره به شما حمله کند؟! ________________ 📚@reza_afshar
🔺مسئله شخصی یا نقد اجتماعی آدمها دو گونه اند اکثریتی که انسانهایی عادی هستند و دنباله اجتماعی ندارند صاحب مشرب و پیشران مسلکی نیستند و اقلیتی پیشران و عامل حرکت دیگرانند آنها حرفشان و قلمشان روی افرادی که تابع آنها هستند موثر است و دیگران در اموری از زندگی خود از آنها تبعیت می کنند. قرآن کریم در آیات ۱۶۶ و ۱۶۷ سوره مبارکه بقره به این دوگانه اشاره کرده و تبعیت غیرعالمانه پیروان از پیشوایان را موجب تبری هردو گروه هم در قیامت می‌داند. بی شک نمی‌توان انتظار داشت که همه افراد پیشوا و راهنما باشند و هر انسان دارای مسلک و علاقمند به مقصد می‌بایست راهنمایی برای طی مسیر داشته باشد: طی این مرحله بی همرهی خضر نکن ظلمات است بترس از خطر گمراهی! خب حالا چه کنیم؟ 1⃣ اکثر افراد برای طی مسیر نیاز به پیشوا و پیشران و راهنما دارند 2⃣ قرآن به صراحت بیان می کند که بعضی پیشوایان پیروان خود را به مقصد نرسانده و روزی که پرده ها کنار می رود و حق آشکار می شود هردو گروه از هم تبری می جویند. اگر بگوییم پیروان خود امکان نظارت و تشخیص بر جزء جزء مراحل حرکت را باید داشته باشند گزافه گفته‌ایم و تکلیف مالایطاق کرده‌ایم زیرا که پیروان اگر این مقدار علم و آگاهی داشتند نیاز به پیشوا و پیشران نداشتند چاره چیست؟ باید پیروان همه اندیشه‌ها را از تعصب‌ورزی و خود‌ حق‌پنداری بر حذر داشت و گفتگوهای آزاد و عالمانه و با صدای بلند و در مراءا و منظر بین صاحبان فکرها و مسلکها برقرار کرد تا در اثر گفتگوی اصحاب مسالک مختلف رشد عمومی در جامعه صورت بگیرد و زمینه برای تشخیص حق و درستی مسیر برای پیروان فراهم گردد. مسیری که قریب به ۲۵۰ سال پیش آیت الله وحید بهبهانی برای اصلاح اخباری گری در پیش گرفت. تصور کنید دوران تسلط اخباری‌ها بر همه بلاد و مدارس دینی شیعی است و شیخ یوسف بحرانی عالم بزرگ اخباری‌ها یکی از شلوغ ترین کرسی‌ها تدریس و نقل حدیث را دارد. وحید بهبهانی در بهبهان بر علیه اخباری‌ها کتاب می‌نویسد و سخنرانی می‌کند و حتی در سفری به کربلا که آن زمان محل تجمّع اخباریان بود، چند روز به درس شیخ یوسف سرآمد فقهای عصر و آخرین نماینده مسلک اخباری‌گری می رود و اعلام کرد که مایل است اندک زمانی به جای بحرانی درس بگوید و از وی خواهد تا شاگردانش را به حضور در درس وی سفارش کند! از علمای شیعه هم جز این انتظار نیست که بحرانی مجلس درس خود را که بزرگ‌ترین حلقه درسی در آن زمان بود به وحید واگذار می کند وحید ظرف سه روز با نقد نظریّات اخباریان، نزدیک به دو سوم شاگردان بحرانی را از مرام اخباری روی‌گردان می سازد و پس از مدتی بر سلطه ۱۲۰ ساله اخباری گری بر همه محافل و مدارس علمی و دینی شیعی پایان می بخشد. اکنون توجه به این نکات و سئوالها می‌تواند ما را از اهل نجات قرار دهد : 🔸 ملاک تعصب و خود حق پنداری چیست و چگونه خود را از آن نجات دهیم و آماده گفتگو بشویم؟ 🔸 ۱۲۰ سال سلطه اخباری گری صدمات و مشکلات زیادی برای جامعه تازه شیعه شده ایران بوجود آورد در حالی که علمای اخباری از ملاامین استرآبادی تا سید نعمت الله جزایری و علامه مجلسی و شیخ حر عاملی و... (رضوان الله تعالی علیهم) همه از علمای بزرگ و واجب الاحترام شیعه بودند. اگر انتشار نقدهای علمی و اشکال به مرام اخباری‌گری توسط وحید بهبهانی امید به اصلاحی در جامعه می رفت آیا نباید چنین میکرد؟ 🔸 بی‌شک نمی‌توان قصه اخباری‌گری و ظهور وحید بهبهانی را خواند و شنید و در دل شیخ یوسف بحرانی را تحسین نکرد و برایش فاتحه‌ای نخواند. آیا غیر از این از عالم مهذب شیعی انتظار می‌رود؟ 🔸 مشخص است که نقد وحید بهبهانی به اخباری‌ها و شیخ یوسف بحرانی نقد شخصی نبوده است و به مشرب و مسلک آنها برمی‌گردد و اینگونه نقدها باید در مرءا و منظر بیان شود و به تعبیر امروزی‌ها رسانه‌ای گردد. کاری که در میان علمای سابق بسیار مرسوم بوده که صاحب علمی کتابی می‌نوشته و صاحب علم دیگری نقدی برآن و مولف اول نقدی بر نقد .‌.. . باید از نقد و سئوال استقبال کرد. تا به بهتر و سریع‌تر در مسیر آرمان جامعه حرکت کرد و در صورت ناقص بودن مسیر آن را ارزیابی و تذکر داد!! به روح مطهر محی الدین امام روح الله خمینی (ره) صلواتی بفرستید. ✍🏼 ١۵ فروردین ۱۴۰۳ ٢٣ رمضان ١۴۴۵ _________________ 📚@reza_afshar