eitaa logo
فرصت|مختاررضائیان
236 دنبال‌کننده
70 عکس
12 ویدیو
4 فایل
اینجا فرصتی است برای تحول... سلام مختاررضائیان هستم فعال تربیتی و سیاسی اینجا تلاش میکنیم تحول رو با "متن" بسازیم نه "حاشیه"ها، اینم قطعا "حوصله"میخواد و "وقت" مشتاقانه منتظرتونم. حوصله و وقت یادتون نره 😉😊 ادمین @mokhtar_rezaeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
📖صفحهٔ ۲ ♦️امروز اندیشهٔ مارکسیستی در دنیا شکست خورده است... او برای این‌که شما حمله نکنی، شما را در موضع دفاع قرار می‌دهد؛ یعنی او حمله می‌کند به شما. تا حالا او می‌گفت دین خواب‌آور است، داروی مسکّن و مخدر است، بروبَرگرد هم ندارد. می‌گفت دین دیگر در دنیا جا برای رشد ندارد؛ لذا ما از دین اصلاً نمی‌ترسیم. در روسیه، بعد از انقلاب اکتبر که دین به کلی ممنوع شد، چند تا کشیش مسیحی را، آخوند مسیحی را نگه داشتند. اعتراض کردند که این آخوندها را چرا خب تصفیه نمی‌کنید، نمی‌کُشید، از بین نمی‌برید؟ گفت: نه، اتفاقاً اینها باید باشند، اینها باشند تا با بی‌حرکتی و بی‌خاصیتیِ خودشان، نشان بدهند که دیگر دین در دنیا جایی ندارد و محکوم به فنا و زوال است. عقیده‌شان این بود دیگر، مگر غیر از این است؟ و در جامعهٔ ما، دین عمیق‌ترین و متلاطم‌ترین انقلاب‌ها را به‌وجود آورد. همین دینی که باید مردم را خواب کند، بیدار کرد و چگونه بیدار‌کردنی! خب، پس این حرف دروغ درآمد دیگر. باید بنشیند دفاع کند. یاالله دفاع کن ببینم. چرا دین که شما می‌گفتی افیون ملت‌هاست² و خواب‌آور است، بیدارکننده شد؟ یاالله بگو! هان؟ پس شما در موضع تهاجمید. او باید از خودش دفاع کند. که تا حالا این غلط را هزاربار تکرار کرده، هنوز هم می‌گوید. باید دفاع کند، باید ثابت کند. خلافش ثابت شده. او برای این‌که در موضع دفاع قرار نگیرد، شما را در موضع دفاع قرار می‌دهد و اندیشه‌های مترقیِ مذهبی ما بعد از سیدجمال تا مدت‌ها در یک‌چنین موضعی قرار داشت.) ♦️شیخ محمد عبده نگاه می‌کرد می‌دید در دنیا صحبت از صلح است، همه می‌گویند صلح خوب است، صلح خوب است، برویم دنبال صلح. بله؟ آن وقت در قرآن این همه آیهٔ جهاد است، برویم جنگ کنیم. درصدد برمی‌آمد ثابت کند که جهادی که در اسلام هست، جهاد تدافعی است. مجبور است. حمله می‌کنند، باید از خودش دفاع کند. یعنی یک اندیشه غلطِ انحرافی که شاید سالیان درازی مسیر مبارزات ما را منحرف کرد و عقب انداخت ما را. نه خیر، جهاد اسلام به هیچ‌وجه تدافعی به‌این‌معنا نیست. پیغمبر دفاع نمی‌کرد، پیغمبر حمله می‌کرد. مسلمان‌ها به ایران حمله کردند یا ایران به مسلمان‌ها حمله کرد؟ مسلمان‌ها به رم لشکر کشیدند یا رم لشکر کشید اول؟ همه‌جا مسلمان‌ها پیش می‌رفتند. مسلمان‌ها اسلام را عرضه کردند. جهاد اسلام، جهاد تهاجمی است؛ اما جنگ‌افروزی نیست. جهاد اسلام برای آزادکردن انسان‌هاست، برای آزادکردن ملت‌هاست. دلیل ندارد ما بنشینیم صیغه‌ای درست کنیم که در آن بالاخره در بیاید اسلام جنگ ندارد، بلکه دفاع دارد؛ این [از] در موضع تدافعی قرارگرفتن روشنفکران." 📕جریان روشنفکریِ اسلامی در ایران: مقارنه دو سخنرانی از آیت‌الله خامنه‌ای در سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی سال ۱۳۵۹ ، صفحات ۴۴ الی ۴۹. 🔘https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🖋تربیت در نگاه دینی دنبال قرب و تسلیم حداکثری (به اراده الهی)با رشد قدرت اختیار و آگاهی مردم است ودر نگاه ملحدانه دنبال پرستش شیطان با رشد ضعف اراده و نادانی افراد است 🔸در نگاه دینی قرب بیشتر با رشد اراده و آگاهی رابطه همراه و همگن دارد و در رویکرد متقابل ان (غیر دینی) قرب با ضعف اراده ها و رشد جهالت ها به دست میاید تکنولوژی با فرایند تنپروری و با هدف تفویض فکر (هوش مصنوعی)به ماشین مسیر ایجاد تضعیف اراده ها و اندیشه ها را هموار کرده از این رو قرآن همواره دعوت به تعقل کرده چرا که جنین روزی را در انسان اینده میدیده چرا که پرستش شیطان جز با بی بند باری فکری ممکن نیست امروزه انسان مدرن در بند دست سازه هایست که محصول نظام فکری خود اوست به گونه ای که به اعتراف خود فرایند گسترش و پیشرفت آن از کنترلش خارج شده ، اراده به ظاهر قوی دنیای مدرن توان و اراده کنترل دست سازهایش را از دست داده، تکنولوژی که به خیال آرامش ولی برای نابودی آن ساخته شده و در آینده نه چندان دور تمام تمدنش را ویران میکند و اولین قربانیان آن خود آنها هستند که هر ماشین با سرعت بیشتر در مسیر پرتگاه(ضلالت) حرکت کند سرعت مرگش بیشتر میشود و چه میشود وقتی توان کنترل آن نیز از دست داده و این سرنوشت شوم انسان مدرن امروز در انتقام تاریخی شیطان از اوست https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
تحول در تربیت ـ6.mp3
11.12M
🎧ترسیم انواع میدان درگیری مادی و معنوی 🔹میدان درگیری مادی در جهت رشد جهالت و ضعف اراده ها با محوریت حذف اراده الهی شکل می گیرد بر خلاف نگاه دینی که به دنبال رشد ظرفیت آگاهی با شناخت استعدادها و توانمندی های فطریست 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🗒ضرورت معلم در تربیت دینی 🔺تربیت با زیاد شدن به قوای فعلی محقق میشود آنچه بدیهی است وسع فعلی او توان ایجاد خواستها یا پاسخ به نیازهایش را ندارد لذا نیازمند کمک بیرون از خود است کسی که در پی اظهار نیازمندی شخص به او کمک کرده و توان فعلی او را ارتقا دهد تا در این هدایت و تفضل بتواند توان لازم برای تحقق خواسته هایش را کسب کند 🔻اصولا تربیت یعنی اظهار نیاز به اراده ی برتر از خود برای زیاد شدن از این رو در هر نظام تربیتی حضور یک شخص که از هر لحاظ بر فرد برتری داشته باشد ضروری است تا در ارتباط با او بتواند ظرفیتهای پنهان خود آزاد کند به این شخص ما معلم یا مربی میگویم و در نگاه دینی منبع اصلی و حقیقی برای رشد همه مخلوقات الله و طریق آن امام است 🔎لذا حذف معلم یا کمرنگ کردن آن صرفا برای تضعیف تربیت به معنای حقیقی طراحی شده این موضوع در مکاتب جدید تربیتی به شدت دنبال میشود به گونه ای که محور تربیت را شاگرد و حفظ تفاوتهای فردی میداند تا در اثر انقطاع نسل ها و یکسانی جایگاه معلم و شاگرد فرایند رشد آگاهی کمتر و کمتر شود و در نهایت جهالت توسعه یابد https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔰چگونه غیرت دینی را در متربیان خود ایجاد کنیم 🔸 عامل محوری یا به عبارت دقیق تر موتور محرک برای حرکت رشد آفرین در جهت دین است غیرت دینی محور انگیزشی برای رشد دینی است و غیرت دینی محصول حضور فعال متربی در میدان درگیری و است 🔹زمانی که ساختار تربیتی ما بتواند به شکل حداقلی بستر ایجاد میدان درگیری را برای دانش آموزان خود فراهم کند طبیعتا غیرت دینی ظاهر میشود همین غیرت دینی است که انگیزه دیگر خواهی،دیگر اندیش را فراهم میکند اصولا بدون غیرت دینی قدرت درگیری ایجاد نمیشود 🔸عالی ترین مثال در تحقق غیرت دینی مردم حرکت عظیم امام با خلق میدان درگیری کفر و اسلام و شکل گیری است و مردم با ایجاد غیرت دینی، انقلاب بزرگ مردمی را با محوریت دین خواهی شکل داد همین الگو نیز باید در و چگونگی ایجاد غیرت دینی در دانش آموزان شکل گیرید تا بتوان قدرت درگیری را در قوای انگیزشی متربیان فراهم یا به عبارت درستر فعال کرد https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔰فرق با ▪️البته که غیرت دینی غیر از تعصب دینی است که در غیرت دینی اوج آگاهی و در تعصب محض نهفته است غیرت محصول ایمان و منبع حرکت در نسبت به آرمانهاست و ایستادگی از دستبرد انهاست ▪️ایجاد و ظهور غیرت جز در میدان درگیری ممکن نیست آنزمان که متربی ما احساس کرد اجازه نمیدهد زندگی خود و جامعه اش زیر بیرق باطل باشد حتی در کوچکترین مسایل فردی و اجتماعی که غیرت دینی او اجازه نمیدهد با باطل کمترین در هم آمیختگی و شراکتی را داشته باشد غایت و مطلوب او خلوص در عبادت و تنزیه از هر گونه است ▪️لذا قدرت و خود را صرف رها یابی از این وابستگی می کند و این تبلور غیرت دینی در فرایند توسعه برای خالصانه الله در سطح فرد ،جامعه و تمدن است و این(غیرت دینی) آن چیزی است که نظام تربیت ما برای رشد قوای انگیزشی متربیان برای نیل به اهداف الهی نیازمند آن است https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔰 سالم محصول ناب میدان درگیری درست است 🔸ماحصل میدان درگیری در دانش آموزان، ایجاد سوال در جهت است لذا فهم و مواجه درست در نسبت با مسائل اصلی ترین موضوع در هر است 🔹در رویکرد دینی میدان درگیری و سوالات دینی ایجاد میکند که فهم سوال سالم می تواند جواب متناسب را که در نزد امام است ایجاد کند به این معنا غایت میدان درگیری دینی و نحوه مواجه درست با سوالات دینی باید منتهی به الله و به امام شود که تنها پاسخ در سوال دینی نزد امام است https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔰چکار کنم؟؟؟ ▪️چکار کنم؟اولین سوالی است که افراد در میدان درگیری و در مواجه با موانع ایجاد میشود لذا درک درست سوال یعنی فهم مساله اصلی از مهمترین اقدامات در بهره مندی از موانع است ▪️پس از فهم درست روش مواجه درست و در نهایت اقدام و عمل است به دیگر بیان پیدا کردن راه حل و راهکار و سپس توانمندی اجرا ▪️در میدان درگیری دینی بخاطر اتصال به علم مهیمن الهی میتوان میدان درگیری را در نمای درستر و برتر مشاهده کرد، در شناخت جهت مند می توان سوال درست را درک کرد سپس فهم راه حل و راهکار با تمسک به دین را به دست آورد به دیگر بیان فهم و احکام اجرایی متناسب را به کمک دین دست اورد و لوازم متناسب با میدان درگیری را فراهم کرد ▪️در روایات شناخت سوال حقیقی و ایجاد درست با تکیه و تاکید بر سوال میتواند پاسخ دینی را به دست آورد که بزرگترین پاسخ رسیدن و تسلیم شدن به امام است که هر مشکل برای حضور در میدان درگیری و هر میدان درگیری برای ایجاد طراحی شده به تناسب جهت میدان درگیری سوالاتی ایجاد میشود که گونه ای از آن بر بیشتر و دیگری برای و . 🔍هر سوال سالم برای رسیدن به امام و تسلیم شدن بر امام است https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
💢سه ضرورت فوری نظام تربیت دینی ۱)شکل گیری یا به عبارت دقیق تر تربیت با توجه به پیچیدگی های حق و باطل ۲)ایجاد روش ها،قواعد و با ظرفیت گروه در میدان تقابل تاریخی و ۳) جهت درگیری گروه با وسعت جهانی و عمق با تمسک به آرمانهای بلند انقلاب در تاریخی حق و باطل https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔘مقام معظم رهبری (دامه طله) 🔸چرا فرهنگ در جامعه‌ی ما ضعیف است؟ این یک آسیب است. با اینکه کار جمعی را غربی‌ها به اسم خودشان ثبت کرده‌اند، اما اسلام خیلی قبل از اینها گفته است: «تعاونوا علی البرّ و التّقوی»، یا: «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا». یعنی حتّی اعتصام به حبل‌اللّه هم باید دسته‌جمعی باشد؛ «و لا تفرّقوا». بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالی‌ 1391/07/23 🔹نکته‌ی دیگر، کار جمعی، و با یکدیگر و است. کودکان و همچنین جوانان را از آغاز عادت بدهیم که با نگاه کنند. مسائل گوناگونی وجود دارد که اینها را باید در دید، در ‌سطح‌جهانی باید مشاهده کرد، نه در ‌، چه برسد به این که انسان بخواهد آنها را در یا در سطح ولایتی و استانی ببیند. بیانات در دیدار معلمان و اساتید دانشگاه‌های خراسان شمالی‌ 1391/07/20
اولین مأموریت مدرسه.MP3
20.89M
🎧 سخنرانی در دانشگاه فرهنگیان همدان (مرداد ۱۴‌۰۲) (کیفیت صوت: متأسفانه پایین) 💥 آموزش رسمی مدرن، یکی از ارکان این تمدن است که انسانِ متناسب با توسعۀ مدرن تربیت می‌کند. 💥 انقلاب اسلامی می‌خواهد رؤیای انسان را از «مدرنیته»، به «عصر طهور» تغییر دهد. 💥 به‌جای گزاره‌های جداجدا، باید یک رؤیای جذاب و دلکش و شورانگیز به نسل جوان ارائه کنیم. 💥 نظام آموزش و پرورش باید تغییر موضع بدهد. اولین و اصلی‌ترین مأموریت آموزش‌و‌پرورش، جلوگیری از تحقیرشدگی دانش‌آموزان در برابر مظاهر مدرنیته است. 💥 «استاد و معلّمِ تحقیرشده»، «دانش‌جو و دانش‌آموزِ تحقیرشده» تربیت می‌کند. ☑️ @mirbaqeri_ir
💢سبک زندگی مجاهدانه 🔹 یعنی سبک زندگی مجاهدانه در بعد اجتماعی... باید همه شئون و ابعاد زندگی فرد، میدان درگیری برای و قرب الی الله باشد. از خانه ، مدرسه ، محله، بازار، محل کار و ... همگی میدان درگیری رشد الی الله است . یعنی فرد باید در میدان درگیری تمدنی رشد یابد . جهت بهره وری از مسائل و مشکلات زندگی باید در راستایی شکل گیری باشد.به این معنا انگیزه ها و اندیشه های مجاهدات برای شکل گیری جامعه جهت قدرت افزایی در میدان درگیری جهانی صورت گیرد که طریق شکل گیری تمدن جز با قدرت درگیری جوامع برای ایجاد به دست نمی آید 🔸از این رو هر کار ولوکوچک چون در نیت بلند تمدنی ضرب میشود اثار بزرگ خلق میکند اینگونه این پازل تمدنی شکل خواهد گرفت لدا هر موضوع و مساله ی در هر سطحی از زندگی شخص میتواند میدان درگیری او برای کامل کردن پازل تمدنی اسلام باشد که محصول حضور همگانی مردم در همه سطوح و شئون برای خدا است 🔹جگونگی شکل گیری تمدن اسلامی نیز ممکن نخواهد بود مگر با عبور سالم از میدان درگیری و .مقیاس درگیری نیز در سطح جامعه است و اینها همه یعنی ضرورت تربیت جهادی در نظام آموزش و پروش و عالی کشور برای شکل گیری و جهت تحقق ‎برتر و نوین اسلامی https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar