eitaa logo
فرصت|مختاررضائیان
235 دنبال‌کننده
70 عکس
12 ویدیو
4 فایل
اینجا فرصتی است برای تحول... سلام مختاررضائیان هستم فعال تربیتی و سیاسی اینجا تلاش میکنیم تحول رو با "متن" بسازیم نه "حاشیه"ها، اینم قطعا "حوصله"میخواد و "وقت" مشتاقانه منتظرتونم. حوصله و وقت یادتون نره 😉😊 ادمین @mokhtar_rezaeyan
مشاهده در ایتا
دانلود
وضعیت الان 🔻🔸تحول با نارضایتی و ناراحتی از وضعیت الان به دست می آید و زمانی از وضعیت الانت ناراضی هستی که وضعیت مطلوبی را برای خود ساخته باشی . بدون هدف فقط عمرت را برای دیگران و اهداف دیگران صرف خواهی کرد. https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔻بهترین مصلحت 🔸تغییرات را در خود و جامعه ای به گونه ای رقم بزن که بتوانی بهترین مصلحت الهی را پذیرا باشی این نقطه تحول حقیقی در چگونگی رسیدن به اهداف عالی بشر است https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
تحول قسمت۳.mp3
10.59M
مطلوبیت تحول در دین(حرکت هدفمند به سمت تحولات حقیقی در جهان) 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔻خلوص 🔸شدت اخلاص در عبودیت ،عمل تو را تبدیل به مبدا شکل گیری تحولات مبارک قرار میدهد همانند حرکت بزرگ امام خمینی (ره) در شکل گیری انقلاب که سرآغاز تحولات جهانی برای ایجاد تمدن اسلامیست 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔸آیا در عالم کار تکراری داریم؟ به نظر تکرار یعنی کار بی فایده و عبث است( أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثاً وَأَنَّكُمْ إِلَیْنَا لاَ تُرْجَعُونَ آيا گمان برده ايد كه ما شما را بيهوده آفريده ايم ) سنت قهری تحول در عالم با توجه به حکمت بالغه الهی هرگز اجازه تکرار هیچ امری را به ما نمی دهد ،تکرار تحول و تغییر منحط انسانهای بیهوده پسند است 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔸مقام معظم رهبری(دامه ظله) تحوّل‌خواهی لزوماً به معنای اعتراض نیست بلکه به معنای این است: گرایش مستمر به بهتر شدن؛ تحوّل‌خواهی این است؛ یعنی ‌اکتفا نکردن به داشته‌های موجود؛ منشأ تحوّل میتواند این باشد. البتّه ممکن است منشأ مواردی، اعتراض به وضع موجود باشد امّا ‌همیشه این جور نیست. در موارد زیادی تحوّل به معنای این است که ما به آنچه داریم، به داشته‌هایمان اکتفا نمیکنیم، یک قدمی ‌بالاتر، یک مرحله‌ای جلوتر را دنبال میکنیم. حتماً لازم نیست یک جا احساس شکست کرده باشیم تا بخواهیم تحوّل ایجاد کنیم؛ ‌نه، یک جاهایی احساس شکست هم نمیکنیم. من از اینجا چه نتیجه‌ای میخواهم بگیرم؟ میخواهم عرض بکنم در آنجاهایی هم ‌که ما تحوّل مثبت ایجاد کرده‌ایم -مثلاً فرض کنید در مقوله‌ی علم- دیگر کسی نگوید که خب ما دیگر تحوّل کرده‌ایم و احتیاجی ‌نیست؛ نه، ما به آنچه داریم نباید قانع باشیم، به داشته‌های خودمان نباید قانع باشیم بلکه بایستی باز هم تحوّل را بخواهیم و لازم ‌بشمریم و دنبال کنیم؛ حتّی در همین زمینه‌ای که در آنجا تحوّل هم مثلاً داشته‌ایم یا در زمینه‌های گوناگون دیگری که تحوّلی ‌انجام گرفته. پس بنابراین تحوّل یعنی میل به شتاب گرفتن و سرعت داشتن در حرکت و جهش در حرکت و اجتناب از تحجّر، ‌اجتناب از پافشاری بر مشهورات غلط؛ معنای تحوّل اینها است و در آنجاهایی که حتّی اعتراضی هم وجود ندارد، این معنا کاملاً ‌وجود دارد. https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
تحول در تربیت قسمت چهارم.mp3
14.07M
چیستی تربیت؟(تبین عقلانی و همگانی از تربیت برای شکل گیری تفاهم حداکثری) 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔸تحقق آروزها برای تحقق اهداف و آرزوهایت ناگزیری از میدان درگیری اراده ها عبور کنی این ممکن نیست مگر با شناخت و ارتقاء وسع خود در ترکیب با موانع و میزان شناخت وسع خود و دشمن در شدت تولی به جهت درگیری توست سه عنصر اصلی در هر میدان درگیری عبارتند از محور درگیری که همان جهت درگیری است به بیان ساده برای چه چیزی یا چه کسی می جنگی (جهاد فی سبیل الله یا جهاد فی سبیل طاغوت)، دیگر قوای خودی است یعنی اراده های که با هدف تو همجهت و همسو هستند و سپس موانع و قوای دشمن که در نقطه مقابل خواست های تو قرار دارند شرط یا شرایط پیروزی در این نبرد فعال کردن حداکثری قوای خودی با تمسک به آرمانها برای کنترل اراده های متخاصم است. به بیان ساده زمانی میتوانی کنترل و مدیریت میدان درگیری را به دست بگیری که بتوانی قوای همسو را به اتحاد و انسجام حداکثری در جهت آرمانها برسانی با این قدرت است که میتوانی بالاترین بهره مندی را از قوای مخالف برای رشد قدرت نیروهای خودی ببری به دیگر بیان بهره گیری از فرصت های که دشمن برای رشد تو فراهم میکند . تربیت جهادی متکفل قدرت ایجاد و استکمال میدان های درگیری در جهت رشد پرستش است تا انجا که میدان درگیری تمدنی میتواند منجر به تحقق تمدن اسلامی برای پرستش الله در لایه جهانی شود. https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔸میدانهای درگیری مهمترین فرق درگیری در تربیت جهادی با تربیت مادی جهت پذیری درگیری است انگاه که دنیای مادی با حذف خداوند انگیزه ها و اهداف بیرون از خود را حذف یا تحریف کرد به نوعی مبداء حرکت و درگیری را تنها اراده درونی اشیاء دانست و اینگونه جبری را برخود و جامعه حاکم کرد هر انچه که امروزه به آن اعتراف میکند او گرفتار ساختاری شده که خود ساخته او گرفتار ای شده که خود ساخته او گرفتار شده که خود ساخته او از چیزی فرار میکنه که دست ساخته خود اوست به این معنا دنیایی امروز بیشتر از اینکه با خدا درگیر باشد با خودش درگیر شده درگیری عبث و اسْتَحْوَذَ عَلَیْهِمُ الشَّیْطَانُ فَأَنسَاهُمْ ذِکْرَ اللَّـهِ أُولَـئِکَ حِزْبُ الشَّیْطَانِ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّیْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ» یعنی: « بر آنان مسلّط شده و یاد خدا را از خاطر آنها برده؛ آنان حزب شیطانند! بدانید زیانکارانند!» حال انکه در تربیت جهادی ما فی سبیل الله را داریم به این معنا درگیری در دین ، جهت پذیر است منبع رشد اراده ها در شدت اطاعت از جهت درگیری یعنی الله است هر چند اراده شخص را نیز نفی نمی کنیم بلکه نسبت اراده ومیزان تسلیم پذیری او از اراده خداوند است که میتواند قدرت بهره مندی از موانع را برای رشدش فراهم کند . در خلاصه بیان برخلاف تربیت دیالکتیکی مادی که جبر درون را تنها عامل درگیری و تضاد را محور حرکت میداند ، دین هم اراده بیرونی هم اراده درونی را به رسمیت می شناسد البته نه در نسبت ها برابر بلکه میدان درگیری را در نظام اراده ها شکل میدهد . مختاررضائیان https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
🔸خدا انگاری غرب انسان پرست در نظام تربیتی به دنبال طراحی میدان درگیری بود که با آن به جنگ با خدا برود تا بتواند خدا را حذف یا حداقل کمرنگ کند و خود را حاکم بلا منازع عالم کند اما در این خیال خام تنها خود را تنها کرد تا سردرگمی دائمی، سرنوشت او باشد . درگیری که از پیش نتیجه آن معلوم بود الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي لَبِسَ الْعِزَّ وَ الْكِبْرِيَاءَ وَ اخْتَارَهُمَا لِنَفْسِهِ دُونَ‏ خَلْقِهِ، وَ جَعَلَهُمَا حِمًى وَ حَرَماً عَلَى غَيْرِهِ وَ اصْطَفَاهُمَا لِجَلَالِهِ‏، وَ جَعَلَ اللَّعْنَةَ عَلَى مَنْ نَازَعَهُ فِيهِمَا مِنْ عِبَادِهِ ستايش خداوندى را كه كسوت عزّت و بزرگى پوشيد و آن دو را خاص خود گردانيد نه آفريدگانش و، آن دو را بر ديگران ممنوع و حرام نمود. عزّت و بزرگى را تنها براى جلالت شأن خويش برگزيد و لعنت را نصيب كسى از بندگانش نمود كه در عزّت و بزرگى با او به منازعت برخاست. https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar
تحول در تربیت قسمت۵.mp3
11.25M
تربیت در میدان درگیری اراده(انواع میدان های درگیری و چگونگی عبور فاتحانه از آنها) 🔸فرصت اندیشه|مختاررضائیان 🔹@rezaeyan_mokhtar
🔸تربیت به عنوان فعل مربی: یعنی شفاعت برای رشد با قدرت ایجاد فضای دعا در بستر میدان درگیری https://eitaa.com/rezaeyan_mokhtar