eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
6هزار دنبال‌کننده
879 عکس
146 ویدیو
74 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 موسسه طلیعه داران ظهور برگزار می‌کند: دوره نقد مدعی دروغین یمانی ‌تحت اشراف آیت الله اراکی✨ دوره مجازی: ۱۶ جلسه با محوریت : درسنامه نقد و بررسی جریان احمدالبصری 💫 استاد دوره: دکتر علی محمدی هوشیار مولف درسنامه نقد احمدالبصری ■رایگان ■ مجازی_آفلاین ■ در فضای سامانه آموزشی ■ همراه با اعطای مدرک معتبر ■ راهیابی به دوره تربیت مربی 👁‍🗨 زمان ثبت نام: ۲۴ تا ۲۸ هرماه 🗯 شروع دوره: ابتدای هر ماه جهت ثبت نام و ارتباط با ما:🔰 @S_Alavi110 @rezvan_marefat
🔰 ابوسالم کمال الدین محمد بن طلحه شافعی- (۵۸۲- ۶۵۲ هـ ق) : صاحب کتاب «عقد الفرید» و «مطالب السؤول» نام دختر رسول خدا(صلی الله علیه وآله) را با این بیان خاطر نشان می شود: «همانا او به فضیلت و خلق و خوهایی که از سوی پیامبر منصوص بود مخصوص شده بود و به خصایصی که کلام نبوی به آن تصریح کرده بود برتری داده شده بود و با صفات شریفی که نفسهای پاک و گرانقدر در تک تک آنها مسابقه داده بودند متمایز شد... و همراه با فرزندانش داخل در آن عده از کسانی شد که خداوند تعالی آنان را با نزول آیات قرآن کریم مخصوص و وجوب اعتقاد به آنها را لازم کرد...» حضرت مادر در بیان علما مبارک🌷 @rezvan_marefat
💠 ابن صباغ مالکی (۷۸۴ – ۸۵۵ ق.) صاحب کتاب «الفصول المهمه فی معرفة احوال الائمه» در تمجید از بانوی یکتای خلقت می نویسد:  «او، فاطمه زهرا، کسی است که «سبحان الذی اسری...» بر او نازل شد و سوّمِ خورشید(پیامبر) و ماه (علی) و سرور زنان به اجماع اهل راستی و هدایت است». ↙️توفیق ابوعلم متفکر و نویسندۀ مصری کتابی نگاشته است با نام «فاطمه زهرا» و با زیبایی هرچه تمام تر قلم فرسایی نموده است. او با این بیان از صدیقه کبری(علیها السلام) یاد می کند: «فاطمه رضی الله عنها، ضرب المثل کمال و جمال بود و در وجودش ذخایری از انسانیت و مردمی، عفت و بزرگواری، پاکی و هوشیاری، فطانت و آگاهی که امکان داشت بانویی به آنها دسترسی یابد، فراهم آمده بود. این استاد مصری تعبیرات متنوع و پرباری در وصف بانوی دو عالم به کار می برد که از جمله آنها این بیان است: «جان نیرومند فاطمه در قالبی که گنجایش آن را نداشت، جایگزین شده بود.» و باز در جای دیگر می نویسد: « فاطمه، رضی الله عنها، صاحب اخلاقی نیکو و ملکاتی شریف و طبیعتی نجیب بود... او احساسی عظیم و فهمی سریع و ذهنی تند داشت. مروتی سرشار و مکارمی تحسین انگیز و دستی فیاض و کفیّ بسیار بخشنده اش بود. دلی بی پروا و شجاع در سینه اش می تپید. با آنکه زیر بار هیچ زوری نمی رفت از هرگونه خودپسندی و عجب منزه بود. تکبر و تبختر دیگران را به چیزی نمی گرفت و در برابر هیچ عظمتی سر فرود نمی آورد. او تنها دامان پاکی است که فرزندان رسول خدا، همه از آنند و تنها زمین طیب و طاهری است که شجره برومند خاندان گرامی پیامبر، در آن روییده، بلکه او پاکترین مادری است که حافظه قرون و اعصار به خاطر می آورد» او یکی از نخستین سازندگانِ تاریخ اسلام است... و در عظمت شأن و رفعت مقام ارجمند او همین بس که تنها دختر بزرگوار پیامبر، صلی الله علیه و آله سلم، و همسر گرامی امام علی بن ابیطالب، کرم الله وجهه، و مادر حسن و حسین است. زهرا، آن شهاب نورافشان آسمان نبوت و اختر فروزان فلک رسالت و بالاخره، زهرا آن والاترین بانوی آفرینش است. اما همه این تعبیرات جز بخش اندکی از دنیای فضیلت و شرافت او را آینه داری نمی کند و جز مختصری از فضایل و مناقب او را نمایشگر نیست، چرا که زهرا دخت رسالت و پرورده دامان وحی است.». همین نویسنده در ادامه می نویسد: «زهرا جایگاهی والاتر از آن دارد که تعبیرات، عظمت او را بازگویند و جمله ها نمایشگر قدر و مرتبتش گردند».(۱) (۱). ابوعلم، توفيق، فاطمه‌ي زهرا، ترجمه: علي اكبر صادقي، تهران، انتشارات امير كبير، ص ۴۹. س مبارک @rezvan_marefat
💠عبدالفتاح عبدالمقصود نویسنده معروف اهل سنت و مصری:  وی پشتیبانی و جانبداری فاطمه زهرا(علیها السلام) از امیرالمؤمنین را یادآور می شود و می نویسد: « فاطمه... بر خود لازم می دانست که به پا خیزد، دعوت کند، و تا می تواند بکوشد. او دوش به دوش شوهر مظلومش ایستاد و با زبان که تنها وسیله دفاعش بود او را یاری می کرد. با این عمل، خدیجه کبری را در خاطره ها زنده کرد؛ گویا چهره همان مادر است که نمایان و زنده شده است».(۱) (۱). عبدالمقصود، عبدالفتاح، امام علي بن ابي طالب(ع)، ترجمه: جعفري، سيد محمد مهدي، نشر طلوع خورشيد، ۱۳۵۳ه.ش.، ج ۱، ص ۳۱۳. در بیان @rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
✅ ۲) حدیث منزلت:   حدیث منزلت، از احادیث مشهور نبوی و مورد قبولِ عالمان شیعه و سنّی است. عالمان شیعه
دلالت حدیث بر جانشینی و فضیلت امام علی (ع)   این حدیث، علاوه بر فضیلت امام علی(ع)، بر خلافت و عصمت ایشان نیز دلالت دارد، زیرا پیامبر(ص)، به جز نبوت، همه فضائل و ویژگی‌ها و مناصب هارون را برای حضرت علی ثابت کرده است. 🔰بنا بر آیات قرآن، حضرت موسی از خدا خواست تا برادرش هارون را وزیر او سازد و در امر رسالت شریکش گرداند تا یاری‌اش دهد.خدا با درخواست او موافقت کرد و هارون، در غیاب موسی، جانشین او شد رَبّ‏ِ اشْرَحْ لی صَدْری*وَ یَسِّرْ لی أَمْری*وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسانی*یَفْقَهُوا قَوْلی*وَ اجْعَلْ لی وَزیرًا مِنْ أَهْلی*هارُونَ أَخی*اشْدُدْ بِهِ أَزْری*وَ أَشْرِکْهُ فی أَمْری. یعنی: حضرت موسی (ع) گفت: پروردگارا سینه ام را گشاده کن و کارم را برایم آسان گردان و گره از زبانم بگشای تا سخنان مرا بفهمند و وزیری از خاندانم برای من قرار ده، برادرم هارون را پشتم را با او محکم کن و او را در کارم شریک ساز.  💠بنابراین، تمام مناصب حضرت موسی برای برادرش نیز بوده است و اگر او بعد از موسی زنده می‌ماند، جانشین وی می‌شد (مطابق گفته یهودیان هارون چهل سال پیش از موسی درگذشت).   🌐هارون نزد موسی دارای مقام و جایگاه والایی بوده است و از اینجا می‌توان به عظمت مقام امام علی(ع) و سزاواری او بر خلافت بعد از رسول اکرم پی برد. با بررسی تشبیه موجود در این حدیث، چندین نکته ظریف به‌دست می‌آید. با تکیه بر ماجرای هارون و موسی در قرآن، هارون وزیر و شریک موسی در کارش بود، پس علی نیز در امر خلافت و ولایت، جز نبوت، شریک پیامبر(ص) بود.   🔰هارون دومین شخصیت بعد از موسی در میان بنی‌اسرائیل بود، علی هم در میان امت پیامبر(ص) چنین بود. 🔻هارون برادر موسی بود و علی به دلیل حدیث مؤاخات، که به تواتر در کتب شیعه و سنّی نقل شده، برادر رسول خدا بود. 🔻هارون برترین فرد قوم موسی نزد خدا و پیامبرش بود، علی نیز چنین بود.   🔻هارون خلیفه موسی در غیبتش به طور مطلق بود، علی نیز چنین بود، به ویژه با تصریح پیامبر(ص) که فرمود: «‌لاینبغی أن أذهب اِلّا و أنت خَلیفَتی‌‌» (شایسته نیست من به جنگ تبوک روم مگر اینکه تو جانشین من باشی).   🔻هارون عالم‌ترین فرد قوم موسی بود، علی هم به تصریح پیامبر(ص) عالم‌ترین فرد بعد از پیامبر(ص) بود.   🔻اطاعت از هارون بر یوشع بن نون (وصی موسی) و امت موسی واجب بود، اطاعت از علی نیز با فرض وصایت ابوبکر، عمر، عثمان یا هر فرد دیگری، بر آنها واجب بود. 🔻هارون محبوب‌ترین فرد نزد خدا و موسی بود، علی نیز این گونه بود. 🔻خدا پشت موسی را با برادرش هارون، نیرومند و محکم ساخت و پشت پیامبر اکرم(ص) را با علی. 🔻هارون معصوم از خطا و نسیان بود، و علی نیز چنین بود. @rezvan_marefat
💠از جان این راوی چه می‌خواهيد؟ «خطیب بغدادی» از «عباس بن محمد دوری» از شاگردان محدثان بزرگی همچون احمد بن حنبل و یحیی بن مَعین نقل می‌کند که  او گفت: از استادم «یحیی بن مَعین» شنیدم که او «اباصلت عبد السلام بن صالح هروی» را توثیق نمود. با اعتراض به او گفته شد: این همان شخصی است که حدیث «أنا مدينه العلم و علي بابها» را از ابا معاويه از اعمش نقل كرده است. (یعنی نباید این شخص توثیق شود!) یحیی بن مَعین در جواب گفت: از جان این بیچاره چه می‌خواهید؟! سپس یحیی به این مطلب اشاره می‌کند که طرق این حدیث منحصر در اباصلت  نیست.   🔰نکته مهم: با مطالعه کتب رجالی و حدیثی اهل‌سنّت کاملا روشن می‌شود، علت تضعیف و جرح برخی از روایان حدیث این بوده که فضائل امیرالمؤمنين علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام یا حتى برخي اختلافات و مشاجرات بین صحابه را نقل کرده اند و روایاتشان به خاطر نقل چنین احادیثی، از درجه اعتبار ساقط می‌شد. در مطلب  بالا  نیز از چگونگی پاسخ یحیی بن مَعین کاملا واضح است، افراد متعددی چندین بار از وى، حال این راوى را از جهت وثاقت یا جرح جويا شدند و توقع داشتند که یحیی او را  به خاطر نقل این فضیلت  امیرالمؤمنين علیه السلام جرح كند. مشخصات کتاب: نام کتاب: تاریخ بغداد (تاریخ مدینة السلام) نویسنده: خطیب بغدادی محقق: بشار عواد معروف ناشر: دارالغرب الاسلامی @rezvan_marefat
حجت الاسلام سید محمود حسینی: فرقه‌ مسیحیت تبشیری در سراسر استان هشدار داد. روحانیان مبلغ این فرقه تحت عنوان "شبان" در باکو و ترکیه آموزش دیده و برای تبلیغ به استان فرستاده می شوند!
🔰حجت الاسلام سید محمود حسینی در نشست خبری اظهار داشت: آذربایجان شرقی از نظر مذهبی جزو استان های تلفیقی نیست و جمعیت اهل تسنن ساکن در آن ۶۰ هزار نفر است. وی در عین حال با هشدار نسبت به وضعیت نامناسب فعالیت‌های فرقه‌ای گفت: این استان در حوزه بهاییت در رتبه پنجم و در عرفان حلقه پس از تهران در رده دوم کشور است. حسینی همچنین نسبت به افزایش نگران کننده فرقه‌ مسیحیت تبشیری در سراسر استان هشدار داد و گفت: روحانیان مبلغ این فرقه تحت عنوان “شبان” در باکو و ترکیه آموزش دیده و برای تبلیغ به استان فرستاده می شوند! به گفته وی، این فرقه از حمایت‌های کلان مادی برخوردار بوده و در مناطق مورد نظر خود، در پوشش فعالیت‌های خیریه و اهدای جهیزیه و … اعتمادزایی می کنند. وی با بیان اینکه مبلغان مسیحیت تبشیری از گسل های اجتماعی و افتصادی جامعه استفاده کرده و نسبت به فریب مردم اقدام می کنند افزود: تبریز و روستاهای محروم به کانون فعالیت این شبکه تبدیل شده بطوریکه اکثریت جمعیت ۳ روستا در یکی از شهرستان‌ها را با خود همراه کرده اند! 🔰مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالیت این فرقه ها از سوی نهادهای امنیتی رصد و پیگیری می شود تصریح کرد: تجربه نشان داده برخورد صرفا قهری و امنیتی با این پدیده موثر نیست لذا اقدامات فرهنگی برای مقابله با فرقه‌گرایی برنامه ریزی شده است. حسینی از راه اندازی نخستین کلینیک معنوی فرقه درمانی در تبریز خبر داد و افزود: کارشناسان خبره دینی و فرهنگی در این کلینیک حضور داشته و نسبت به اقناع مخاطبان و کمک به درک حقیقت اقدام می کنند. وی اظهار داشت: اخیرا با حضور کارشناسان خبره دینی از قم، جلسه مباحثه با ۶۰ مسیحی تبشیری و ۹ شبان مبلغ برگزار شد که به اقناع و بازگرداندن تعداد قابل توجهی از آنان منجر شد. حجت الاسلام سید محمود حسینی همچنین از رشد فرقه‌ای به عنوان عرفان دانشگاهی در مراکز آموزش عالی آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم این فرقه نیز پیش از طغیان، فروکش کند. مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اهل حق رایج در این استان از بهترین اهل حق جهان به شمار می آیند گفت: اهل حق رایج در برخی شهرستان های استان به اصول شیعی پایبند بوده و با اهل حق سایر مناطق کاملا متفاوت هستند @rezvan_marefat
با مامانش هر هفته از شهرستان میومدن مرکز استان دوره حضوری نقد وهابیت تا مرزبان مکتب اهل بیت باشن :) بعله آقای وهابی! بچه شیعه امیرالمؤمنین در بطن مادر آماده جهاد باتوست! پ.ن: موسسه طلیعه داران ظهور آمادگی دارد تا با رزرو دوره اختصاصی مدارس علمیه و دانشگاه ها در هر استان، دوره نقد وهابیت و نقد یمانی را بصورت رایگان برگزار نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید: https://eitaa.com/S_Alavi110