مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🌐 موسسه طلیعه داران ظهور برگزار میکند: دوره نقد مدعی دروغین یمانی تحت اشراف آیت الله اراکی✨ دور
آغاز ثبت نام دوره جدید نقدیمانی
با تدریس دکتر محمدی هوشیار✨
🔰حجت الاسلام سید محمود حسینی در نشست خبری اظهار داشت: آذربایجان شرقی از نظر مذهبی جزو استان های تلفیقی نیست و جمعیت اهل تسنن ساکن در آن ۶۰ هزار نفر است.
وی در عین حال با هشدار نسبت به وضعیت نامناسب فعالیتهای فرقهای گفت: این استان در حوزه بهاییت در رتبه پنجم و در عرفان حلقه پس از تهران در رده دوم کشور است.
حسینی همچنین نسبت به افزایش نگران کننده فرقه مسیحیت تبشیری در سراسر استان هشدار داد و گفت: روحانیان مبلغ این فرقه تحت عنوان “شبان” در باکو و ترکیه آموزش دیده و برای تبلیغ به استان فرستاده می شوند!
به گفته وی، این فرقه از حمایتهای کلان مادی برخوردار بوده و در مناطق مورد نظر خود، در پوشش فعالیتهای خیریه و اهدای جهیزیه و … اعتمادزایی می کنند.
وی با بیان اینکه مبلغان مسیحیت تبشیری از گسل های اجتماعی و افتصادی جامعه استفاده کرده و نسبت به فریب مردم اقدام می کنند افزود: تبریز و روستاهای محروم به کانون فعالیت این شبکه تبدیل شده بطوریکه اکثریت جمعیت ۳ روستا در یکی از شهرستانها را با خود همراه کرده اند!
🔰مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه فعالیت این فرقه ها از سوی نهادهای امنیتی رصد و پیگیری می شود تصریح کرد: تجربه نشان داده برخورد صرفا قهری و امنیتی با این پدیده موثر نیست لذا اقدامات فرهنگی برای مقابله با فرقهگرایی برنامه ریزی شده است.
حسینی از راه اندازی نخستین کلینیک معنوی فرقه درمانی در تبریز خبر داد و افزود: کارشناسان خبره دینی و فرهنگی در این کلینیک حضور داشته و نسبت به اقناع مخاطبان و کمک به درک حقیقت اقدام می کنند.
وی اظهار داشت: اخیرا با حضور کارشناسان خبره دینی از قم، جلسه مباحثه با ۶۰ مسیحی تبشیری و ۹ شبان مبلغ برگزار شد که به اقناع و بازگرداندن تعداد قابل توجهی از آنان منجر شد.
حجت الاسلام سید محمود حسینی همچنین از رشد فرقهای به عنوان عرفان دانشگاهی در مراکز آموزش عالی آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: تلاش میکنیم این فرقه نیز پیش از طغیان، فروکش کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اهل حق رایج در این استان از بهترین اهل حق جهان به شمار می آیند گفت: اهل حق رایج در برخی شهرستان های استان به اصول شیعی پایبند بوده و با اهل حق سایر مناطق کاملا متفاوت هستند
#طرح_شاخص
#آذربایجان_شرقی
#عرفان_حلقه #اهل_حق
#مسیحیت_تبشیری #فِرَق_نیوز
@rezvan_marefat
تاریخچه تکفیر .mp3
7.53M
#فایل_صوتی
🎤حجتالاسلام دکتر روستایی
با موضوع: تاریخچه تکفیر
#دکتر_روستایی
#سیری_در_تاریخ_اسلام
@rezvan_marefat
با مامانش هر هفته از شهرستان میومدن مرکز استان دوره حضوری نقد وهابیت تا مرزبان مکتب اهل بیت باشن :)
بعله آقای وهابی!
بچه شیعه امیرالمؤمنین
در بطن مادر آماده جهاد باتوست!
پ.ن: موسسه طلیعه داران ظهور آمادگی دارد تا با رزرو دوره اختصاصی مدارس علمیه و دانشگاه ها در هر استان، دوره نقد وهابیت و نقد یمانی را بصورت رایگان برگزار نماید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید:
https://eitaa.com/S_Alavi110
⛔️یکی از ابزارهای جذب در عرفانهای گمراه کننده استفاده از سحر و جادو است. برخی از مبلغان شبه معنویتهای نوپدید با استفاده از سحر و جادو، دادن اذکار و اوراد استفاده از چشمبندی، کفبینی، رمالی، احضار اجنه و… بر روی بعضی افراد تأثیر گذاشته، آنها را به سوی خود جذب میکنند.
نمونه بارز این شبه معنویتها، عرفان حلقه، کابالا، پائولو کوئیلیو، عرفان سرخپوستی، دالایی لاما، شیطانپرستی و… است.
♨️محمدعلی طاهری، سرکردهی عرفان حلقه، در کتاب «موجودات غیرارگانیک» جهت جذب هوادار و مهم جلوه دادن نقش عرفان حلقه در محافظت و خروج موجودات غیرارگانیک از کالبد انسان، به تقدیس شیطان و تعظیم جنیان میپردازد و با تعریفی به ظاهر علمی، ارواح مرحومین، کالبدهای ذهنی، شیاطین و جنیان را موجودات غیر ارگانیک نامیده، شقوق و انواعی را برای آنها میشمارد «به نام موجودات گروه A و B».
وی مدعی است، کسی که به شبکهی شعور کیهانی متصل شود، در مقابل موجودات غیرارگانیک محافظت میشود.[۱]‼️
♨️پائولو کوئیلیو در مرحلهای از زندگی خود به جادوگری روی آورد. وی میکوشد خوانندگان آثار خود را با این مفاهیم آشنا کند. او در کتاب «والکریها» که نشر کاروان در سال ۸۴ آن را چاپ کرده است در اهمیت جادو مینویسد: «چه چیزی برای من خیلی مهم باشد؟ جی (استاد پائولو) قبل از اینکه جواب بده، قدری مکث کرد: جادو! پائولو اصرار داشت: نه! یک چیز دیگر. جی گفت: زن! جادو و زن. پائولو خندهاش گرفت و گفت: ایندو برای من خیلی مهم است!»[۲]
♨️پدر شیطانپرستی مدرن یعنی «آلیستر کرولی»، کسی بود که جادوگری را به طور گسترده رواج داد. او انجمنی برای گسترش جادو تاسیس کرد و کتاب قانون خود را با همین هدف به رشته تحریر درآورد.
📛پائولو کوئیلیو که خود شیفته آیینهای شیطانی است و تجربهای در عالم جادو دارد، شخصیت و ایدهی «آلیستر کرولی» را چنین توصیف میکند: «(کرولی) شخصیتی بسیار شگفت انگیز در تاریخ جادو است.»[۳]
♨️«کاستاندا» آثار خود را با شرح دیدار با جادوگری به نام «دون خُوان» آغاز میکند یکی از اسفار چهارگانه کتاب «ویدا»، یعنی «سفر آترافا» به شناخت افسون و سحر اختصاص دارد.
⭕️هنگامی که دین بودایی که اصلاح دین برهمایی است آمد، سحر را حذف نکرد، بلکه آنرا مورد تایید قرار داد و هنوز هم جادوگری در تبت و چین از جایگاه والایی برخوردار است.
امروزه سه فرقه مهم از این آیین در تبت وجود دارد و بزرگترین آنها فرقه ای است که مربوط به «دالایی لاما» میباشد.
⚠️ایمان به سحر وافسون و حرکات جادویی از اعتقاداتی است که بوداییان تبت از هندوها اخذ کرده و با دین خود درآمیختهاند. مردم عادی تبت سعی میکنند از طریق اوراد و اذکاری توجه خدایان بودایی را برای جذب خیر و دفع ضرر جلب کنند و در حال ادای ذکرهای خود با ترسیم نقوش تخیلی در فضا، طلسمی ایجاد کنند تا ارواح خبیث و شیاطین موذی پراکنده در کوهها و بیابانها دفع شوند.
♨️«سای بابا» نیز فردی است که بیشتر به دلیل انجام کارهای خارق العاده و جادویی شهرت یافته است. ظاهر کردن انواع جواهرات مثل انگشتر و گردنبند با گرداندن دست در هوا و هدیهی آن به مریدانش و یا ظاهر کردن خاکستری مقدس به نام «ویبهوتی» (vibhuti) که از سوزاندن مادهای ترکیب شده از فضولات گاو، شیر و روغن تهیه میشود، در مراسم نیایش آتش هندوها به نام هُمه (Homa) استفاده میگردد.
🚫معمولا مرتاضان هندو این خاکستر مقدس را به پیشانی خود میمالند که ناگهان این خاکستر در دست او ظاهر شده و به تدریج به حجم آن افزوده میشود.[۴]
⭕️برخی از کارهای خارق العاده وی در اثر ریاضتها و تمرین روحی و گاهی شیطانی است و برخی دیگر با استفاده از شعبده که در این مسیر از هیچگونه تقلبی فروگذار نکرده و فریبهای خود را تحت عنوان قدرت معنوی تبلیغ میکنند. فیلمهای مستند بسیاری در نقد آشکار نمودن فریبهای سای بابا ساخته و منتشر شده است.[۵]
📚پینوشت:
[۱]. انسان از منظری دیگر، محمدعلی طاهری، نشر ندا، ۱۳۸۶، ص ۹۱.
[۲]. زندگی من، خوان آریاس، ترجمه خجسته کیهان، نشر مروارید، ۱۳۸۱، ص ۱۲۴
[۳]. همان.
[۴]. فرقههای نوپدید، حمید نگارش، نشر زمزم هدایت، ص ۲۰۱.
[۵]. نقد و بررسی جریانهای مدعی معنویت، محمدی هوشیار، ذکری، قم، ص ۶۸.
#سحر #جادو
#محمدعلی_طاهری
#پائولوکوئیلیو #عرفان_حلقه
@rezvan_marefat
18.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید| قطره ای از دریا..
اسلام یا مِهرپدری؟
بیان خاطرات یک یهودی زاده
و تشرف به دین اسلام🌱
#ارسالی_شما
@rezvan_marefat
🔰کلیمیان و پیروزی انقلاب اسلامی
در دوم دی ماه ۱۳۵۷ جمعی از مبارزان یهودی به منزل آیتالله طالقانی رفتند تا با جریان مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی اعلام همبستگی کنند و این اولین اعلام موضع و همراهی کلیمیان با انقلاب اسلامی مردم ایران بود. در همان جلسه، هسته اولیه تشکل جامعه روشنفکران یهودی شکل گرفت و هشتم دی ماه ۱۳۵۷، اعلامیهای رسمی توسط این تشکل در حمایت از انقلاب منتشر شد که انعکاس فوقالعادهای در جامعه پیدا کرد.
💠جامعه روشنفکران در اربعین ۱۳۵۷، اعلام کرد در راهپیمایی بر علیه رژیم پهلوی شرکت خواهد کرد تا جایی که خبرگزاریهای خارجی اعلام کردند ۱۲ هزار یهودی در تظاهرات شرکت کردهاند. راهپیمایی اربعین ۵۷ یکی از سرفصلهای مهم همراهی یهودیان با ملت ایران است.
🌐پس از پیروزی انقلاب و استقرار حکومت دینبنیان، سیلی از دیدگاهها و تبلیغات جریانهای مختلف در خصوص تکلیف کلیمیان ایران در نظامی با رویکرد ضدصهیونیستی، به راه افتاد اما درایت امام خمینی(ره) در ابراز مواضع صریح خود در باب تمایز میان یهودیت و تمایلات صهیونیستی، همچون آبی بر آتش بود.
🔰امام خمینی(ره) در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۸ در سخنانی تاریخی فرمودند: و اما جامعۀ یهود، و سایر جوامعی که در ایران هستند و اهل این ملت هستند، اسلام با آنها همان رفتار را می کند که با سایر اقشار ملت می کند. اسلام بر آنها ابداً اجحاف جایز نمی داند. ابداً اینطور نیست که آنها را بخواهد در مضیقه ای بگذارد.(۱)
📘پینوشت:
۱. صحیفه امام خمینی(ره)، جلد ۷، صفحه ۲۸۷.
#کلیمیان
#امام_خمینی
#انقلاب_اسلامی
@rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
✅ دلالت حدیث بر جانشینی و فضیلت امام علی (ع) این حدیث، علاوه بر فضیلت امام علی(ع)، بر خلافت و عصمت
⭕️ تردید در سند حدیث
برخی عالمان سنّی در سند حدیث تشکیک کرده و برخی آن را از آحاد شمردهاند.
🔰علمای شیعه در پاسخ گفتهاند: بیتردید این حدیث، مستفیض، بلکه متواتر است و به قول محدّثان، این روایت از «أصَحّ السّنن و أثبت الآثار» است و حتی ذهبی از مهمترین عالمان اهل سنت در تلخیص المستدرک به صحت آن گواهی داده است.
اگر این حدیث صحیح نبود، در صحیح بخاری و صحیح مسلم نقل نمیشد. به علاوه، معاویه، دشمن سرسخت امام علی(ع)، که دستور به سبّ و لعن و جعل حدیث بر ضد آن حضرت داده بود، نه تنها حدیث منزلت را انکار نکرد، بلکه خودش نیز آن را روایت کرد.
ادعای انحصار جانشینی به ماجرای غزوه تبوک
⭕️ برخی از علمای اهل سنت مانند ابن تیمیه این حدیث را تنها ناظر به ماجرای غزوه تبوک دانسته و عدهای دایره را تنگتر کرده و گفتهاند پیامبر(ص)، علی(ع) را فقط جانشین خود در شهر مدینه یا در میان خاندانش قرار داد . و گفتهاند پذیرفتن صحت حدیث بدان معنا نیست که تمام مناصب و مقامهای حضرت رسول، جز نبوت، برای علی ثابت شود، بلکه ظاهر حدیث دلالت میکند که علی فقط در مدت غیبت پیامبر(ص) و رفتنش به تبوک، آن هم در خصوص امور مربوط به خانواده پیامبر(ص)، خلیفه و جانشین آن حضرت بوده است، چنان که هارون در مدت غیبت موسی خلیفۀ او بود.
✅ در پاسخ این سوال دو نکته گفته شده است:
نکته اول: بسیاری از عالمان اهل سنت این حدیث را منحصر به ماجرای تبوک ندانسته و معتقدند که پیامبر(ص) در مناسبتهای دیگر نیز چنین فرموده است.
🔰ابن ابی الحدید در تأیید وزارت حضرت علی، به قرآن و روایات استناد کرده و میگوید تمام مراتب هارون برای امام علی(ع) ثابت میشود و اگر پیامبر(ص)، خاتم الانبیا نبود، حتی حضرت علی، در امر رسالتش هم شریک میشد.
🔰پیامبر(ص) اسامی فرزندان علی(ع) را همچون اسامی فرزندان هارون قرار داد و آنان را حسن(ع) و حسین(ع) نامید و فرمود: من آنها را به اسامی فرزندان هارون، یعنی شُبَّر و شُبَیر، نامیدم.
🔰نکته دوم: خود صحابه نیز از روایت، عمومیت مناصب را برداشت میکردند، مثلاً وقتی از جابر بن عبدالله انصاری درباره معنای حدیث منزلت پرسیدند، پاسخ داد پیامبر(ص) با این سخن علی را جانشین خویش در میان امتش، در زندگانی و پس از مرگ خود قرار داده و اطاعت از او را بر شما واجب گردانده است.
⚠️ادعای اختصاص جانشینی به زمان حیات پیامبر (ص)
هارون مرتبه خلافت و سایر مراتب را در زمان زندگی حضرت موسی داشته است، زیرا وی قبل از موسی درگذشت، پس ممکن است علی نیز منزلتهای هارون را در زمان حیات رسول خدا دارا بوده باشد؛ بنابراین، حدیث منزلت را نمیتوان نص بر خلافت بعد از وفات پیامبر(ص) دانست.
در مقابل، علمای شیعه به این سوال دو پاسخ دادهاند: اولا: کلمه استثنا (اِلّا أنـَّه لانبی بعدی) صراحت در عموم دارد و این شؤونات در زمان حیات و بعد از وفات رسول خدا برای علی ثابت است، وگرنه احتیاجی به استثنا نبود. به قول طبرسی، محدّثان اجماع دارند که پیامبر(ص) در ماجرای غزوه تبوک، علی را در مدینه جانشین خویش کرد و او را عزل نکرد و این مقام برای امام ادامه داشت.
ثانیا: هارون بنا بر فرض شبهه، پس از موسی نبود که بخواهد خلافت داشته باشد. اگر هارون پس از موسی بود، قطعاً خلافت موسی را به عهده داشت چونشأن خلافت در او محقق شده بود. حضرت علی نیز مطابق حدیث،شان خلافت پیامبر(ص) را داشت و مادامی که او باشد و پیامبر(ص) نباشد، وی خلیفۀ پیامبر(ص) خواهد بود.
💠تشابه ظریف
جناب هارون در نبود حضرت موسی خلیفه شد، و مردم فریب سامری را خورده و گوساله پرست شدند و کسی به یاری هارون آنگونه که باید نشتافت و هارون در میان قوم به ناچار مصلحت را در صبر کردن دید. حدیث منزلت همۀ این وقایع را برای امام علی(ع) بیان میکند. علی در نبود پیامبر(ص) خلیفه است و مشابهت امام با هارون معطوف به این امور است و اصلاً پس از وفات و قبل از وفات در آن مطرح نیست.
#ادله_اثبات
#خلافت_امیرع
#ولایت_امیرالمومنین
#حدیث_منزلت #ادله_روایی
@rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🌐 موسسه طلیعه داران ظهور برگزار میکند: دوره نقد مدعی دروغین یمانی تحت اشراف آیت الله اراکی✨ دور
آخرین روز ثبت نام در سطح دو✅ نام نویسی گروه بعدی از ۲۴ بهمن ماه خواهد بود.