🔴 نورعلی تابنده قطب دراویش گنابادی که خود را ولی خدا می دانست با شرکت در چهارشنبه سوری و مستند کردن این رسم خرافی به آیات قرآن، بار دیگر وجود انحراف در این فرقه را بر همگان آشکار کرد.
آخرین روزهای سال 1394 در حالی که مردم و مسئولین کشوری بابت چهارشنبه سوری نگران بودند، نورعلی تابنده قطب پیشین فرقه دراویش نعمت اللهی گنابادی در اقدامی نسنجیده و غیرمنطقی با شرکت کردن در مراسم چهارشنبه سوری دراویش، که در جلوی درب منزل این قطب دراویش برگزار شده بود؛ باز هم با تفسیر به رأی خود چهارشنبه سوری و پریدن از روی آتش را مستند به آیات و روایات کرد و گفت: «اگر نیتتون و نیتمون قرآن باشه ما به استناد یک آیه قرآن که میفرماید: «ان منکم الا واردها[مریم/71] یعنی همهتون وارد آن میشوید یعنی وارد آتش. حتی پرسیدند از پیغمبر که تو هم وارد میشوی، پیغمبر فرمود: بله من هم وارد میشوم، منتهی من روی آن میپرم یعنی آتش اول سرد میشه بعد میپرم… اینه که این جزء آیه قرآنه منتهی رسم بوده که قبل از اسلام هم در ایران بوده است، اگر خلاف اسلام میدیدند حذف میکردند و این کار را نکردند و تا حالا مانده است».[1]
🟠 اما واقعاً نورعلی تابنده بر چه مبنا و استدلالی آتش بازی و پریدن از روی آتش در چهارشنبه سوری را مستند به این آیه می کند در حالی که علامه طباطبایی در مورد این آیه می فرماید: «ورود، در این آیه به معنای نزدیک شدن و اشراف پیدا کردن است یعنی همه مردم، خوبان و بدان، بدون استثناء برای حسابرسی یا برای مشاهده سرنوشت نهایی بدکاران به کنار جهنم میآیند، سپس خداوند پرهیزگاران را رهایی میبخشد و ستمگران را در آن رها میکند».[2]
🟡 حضرت آیت الله جوادی آملی هم در مورد این آیه می فرماید: «اگر ورود به معنای دخول باشد ورود همگان به جهنم محذوری ندارد برای اینکه جهنم جای آتش است نه خود آتش، پس در اینجا دخول در جهنم برای عذاب نیست مثل ورود موسی کلیم و مومنان به دریا که برای عذاب نبود.»[3]
🟢 حال باید گفت اگر پریدن از روی آتش سبب توجه انسان به عذاب آتش جهنم می شود، آیا شایسته نبود در طول 1400 سال از عمر اسلام، ائمه اطهار (علیهم السلام) و علماء و اولیاء و مومنان دست به این کار بزنند و آن را عملی مقدس معرفی کنند؟ یا اینکه اصلاً نعوذ بالله به فکر آنها نرسیده و فقط به فکر أقطاب صوفیه رسیده!!! و این در حالی است که پریدن از روی آتش را ما نه در کلام و نه در عمل هیچ یک از آن بزرگواران نمیبینیم.
🔵 اما تعجب از کسی است که خود را قطب فرقه نعمت اللهی گنابادی معرفی می کند و با تأیید چهارشنبه سوری و حضورش مشوق حضور مردم در این دست از رسومات است، در حالی که تمام عقلاء و بزرگان آن را عملی خلاف دین و قانون می دانند و مردم را از آن نهی می کنند چون نه تنها درآن نشانی از فرهنگ دینی دیده نمی شود، بلکه ایجاد صداهای مهیب و ناراحت کننده، مزاحمت، تلفات جانی و مالی، قطع عضوهای فراوان، ناامن شدن فضا برای مردم را به همراه دارد که هر کدام از اینها حق الناس و ضایع کردن حقوق دیگران است.
⚫️ با این اقدام قطب صوفیان گنابادی، مساله تفسیر به رای صوفیه که برخی آن را تهمتی به متصوفه می دانند بر همگان اثبات شد و سوءاستفاده صوفیه از آیات و مضامین دینی برای سرپوش گذاشتن بر انحرافات خود بار دیگر بر همگان آشکار گردید.
پینوشت:
[1]. سخنرانی نورعلی تابنده، 25 /12/ 1394
[2]. طباطبایی، محمد حسین، تفسیر المیزان، ترجمه سیدمحمد باقر موسوی همدانی، انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قم، ج 14، ص 122، ذیل آیه مربوطه
[3]. درس تفسیر آیت الله جوادی آملی، مسجد اعظم، 16/ 9/ 1388
#صوفیه
#عرفان_خیالی!
#دراویش_گنابادی
@rezvan_marefat
#گزارش_تصویری ارسال هدایا مسابقه کتابخوانی نیمه شعبان. از ۲۸ استان برنده داشتیم😍
قصد نداشتم تصویر بازنشر بدم
دیدم سوال فرمودید هدایا ارسال شده؟
گزارش تصویری دادیم خدمتتون، مبارک باشه :)
Kashani-14000209-AghaedEslami-16-Thaqalain_IR.mp3
14.54M
"مقدماتی بر فهم ما از عقائد اسلامی"
حجه الاسلام حامد کاشانی
متن سخنرانی در لینک🔰
https://www.hkashani.com/?p=14860
#جلسه_شانزدهم
#حجه_الاسلام_حامدکاشانی
#مقدماتی_برفهم_ماازعقایداسلامی
@rezvan_marefat
کتاب-طرح-کلی.pdf
16.45M
طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، توصیه شده توسط استاد کاشانی.
نسخه PDF طرح کلی با قابلیت دسترسی به صوت جلسات. فونت خوبی هم داره، از کتابهایی که برات نظام فکری میسازه✌️
#معرفی_کتاب🌱
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
@rezvan_marefat
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
💠اهمیت امامت چیست؟ «امر الامامه اهم ما وقع لصحابه بعد النبی». مهم ترین چیزی که برای صحابه بعد از پ
در کتاب ابن تیمیه آمده است: « واجب است در اصول دین ما به قرآن و سنت مراجعه کنیم » در جای دیگری می گوید: « مبنای احکام اصول دین بر سه قسم است: کتاب، سنت و اجماع».
آقای صنعانی می گوید: « روایات اصل بزرگی در اصول دین هستند». در کتاب آقای بدر الدین ابو عبدالله محمد بن علی حنبلی نیز بحث می کند که ما می توانیم اصول دین را از نصوص کتاب و سنت به دست بیاوریم. آقای ابن ابی العز حنفی در کتاب شرح عقاید طحاویه نیز همین نظر را دارند که چطور کسی در مورد اصول دین صحبت می کند که قرآن و سنت را ندیده است!
💠تأکید رسول خدا بر الهی بودن امامت و تعیین خلفا بعد از خودشان.
پیامبر صلی الله علیه و آله از سال اول بعثت تأکید بر امامت داشتند. ایشان قبل از هجرت و بعد از هجرت بر اصل امامت الهی و بر اصل امامت حضرت علی علیه السلام تاکید کرده اند.
آقای ابن کثیر در کتاب البدایه و النّهایه جلد ۳ صفحه ۳۸۶ در بخشی که رسول خدا صلی الله علیه وآله بر قبایل عرب خودشان را عرضه کرده اند آورده است؛ پیامبر صلی الله علیه و آله، نزد قبیله ی بنی عامر بن صعصعه رفته و آنها را به خدا دعوت کرده است. فردی گفت: « اگر من این جوان قریشی را داشتم، کل عرب را می خوردم»! یعنی بر آنها تسلط پیدا می کردم. و به پیامبر گفت: « اگر ما از شما تبعیت کنیم، بعد خداوند شما را بر مخالفین ات پیروز بکند، آیا امر بعد از شما به ما می رسد؟ » حضرت فرمود: « اَلاَمرُ لله یَضَعَه حیثُ یشاء، امر بعد از من، الهی است و خدا هر جا بخواهد آن را قرار می دهد».
در کتاب تاریخ اسلام ذهبی چاپ دارالکتاب العربی جزء ۲ صفحه ی ۲۸۶ ماجرا دوباره مطرح شده است.
در جلد ۳ کتاب البدایه و النهایه از ابن کثیر نیز آمده است: عبدالله بن اجلح نقل می کند: پدرم به نقل از بزرگان قومشان نقل کرد: « قبیله ی کنده که در یمن بودند به پیامبر عرض کردند که اگر شما پیروز شوی جانشینی خودت را به ما می دهی؟ حضرت فرمودند: انّ الملک لله یجعله حیث یشاء، این جانشینی وملک بعد از من الهی است، هر جا بخواهد آن را قرار می دهد.
#درس_گفتار #سطح_یک
#دوره_نقد_وهابیت
@rezvan_marefat
#گزارش_تصویری/ امروز ۲۵ اسفندماه، آزمون دوره حضوری نقد مدعی یمانی با تدریس سرکار خانم موسوی امین در مدرسه علمیه بندر امام خمینی ره برگزار شد.
#دوره_اختصاصی
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🌐 آغاز ثبتنام دوره های سطح۲ نقدفِرَق 💠مزایا طرح: مجازی، آفلاین و رایگان دارای گواهینامه پایان دوره
تنها ۲۴ ساعت تا اتمام زمان ثبتنام
شروع دوره: فروردین ۱۴۰۲
لینک ثبتنام:
https://survey.porsline.ir/s/wGMESEw
✅ پس از تایید ثبتنام شما در سامانه آموزش الکترونیک رضوانمعرفت، نام کاربری و رمز عبور برایتان پیامک خواهد شد.
4_5780583521475104353.ogg
9.09M
🎙#صوت نشست علمی
جلسه دوم #استادمجتهدسیستانی
🔰مهدویت در روایات اهل سنت و شیعه با رویکرد نقد مبانی وهابیت بر اساس کتاب "مهدی" نوشته حجه الاسلام مجتهدسیستانی
🔻معرفی کُتب مهدوی و راویان مهدویت در مذهب اهل سنت.
🔻اثبات تواتر احادیث مهدویت و تصریح اهل سنت به صحت احادیث و راویان مهدویت.
🔻بررسی ادعای وهابیت علیه مهدویت با استناد به کُتب تشیع و انکار احادیث اهل سنت!
🔻بررسی تعدد روایات مهدویت در مذهب تشیع.
🔻بیان اشتراکات عقاید مهدوی در منابع اهل سنت و تشیع.
🔻بیان اختلافات عقاید مهدوی اهل سنت و تشیع به انضمام پاسخ به شبهات با اتکا به روایات اهل سنت.
#مهدویت
https://eitaa.com/rezvan_marefat/324
🌐 آغاز ثبتنام دوره مقدماتی مهدویت
💠مزایا طرح💠
مجازی، آفلاین و رایگان
شروع دوره: فروردین ۱۴۰۲
دارای گواهینامه پایان دوره معتبر
مدرس: حجه الاسلام حسین راضےجلالے
در بستر کانال رضوانمعرفت 🔰
https://eitaa.com/rezvan_marefat
لینک ثبت نام:🔰
https://survey.porsline.ir/s/RVNGn7Q
#امام_زمان
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🌐 آغاز ثبتنام دوره های سطح۲ نقدفِرَق 💠مزایا طرح: مجازی، آفلاین و رایگان دارای گواهینامه پایان دوره
#اطلاعیه/ ثبت نام متقاضیان دوره های نقد فِرَق انحرافی در سامانه آموزش الکترونیک انجام و نام کاربری و رمز عبور برای عزیزان پیامک شد.✅
http://rezvan.taliedaran.ir
با ورود به سامانه رضوان معرفت میتوانید از دوره های تخصصی و رایگان ما بهرمند شوید.🌹