eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
6هزار دنبال‌کننده
879 عکس
146 ویدیو
74 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
🛑 سبّ صحابه وهّابیّت بر این باور است که مُراد و مقصود شیعه از وحدت و تقریب مذاهب، شیعه شدن اهل سنّت
↙️صحابه از نگاه شیعه شیعه درباره صحابه معتقد است که هر چند صحابى پیامبر بودن یک افتخار مى‏ باشد، و هر چند نمیتوان دلالت و صراحت آیات قرآن کریم در تعریف و تمجید از آن ها را نادیده گرفت، اما به هیچ وجه نمیتوان همه آن ها را در یک سطح و اندازه دانست، چنان که نمیتوان فضیلت عدالت و اجتهاد را براى همه آنها به نحو عام و مطلق منظور کرد همچنین نمیتوان تمجیدات و تعریفات قرآن را بهانه‏اى براى مصونیت آنها از گناه به ویژه مصونیت دائمى و مادام العمرى آنها دانست، چرا که آیات فراوانى در قرآن کریم (خصوصا در سوره‏هاى توبه، احزاب و منافقون) به توبیخ و سرزنش شدید برخى از اطرافیان و همراهان پیامبر اکرم (صلى الله عليه وآله وسلم) که از فرمان خدا و رسولش تخلف ورزیده‏اند، به عنوان منافقان وجود دارد. [۱] 🔘آیت‌الله جعفر سبحانی، از علمای معاصر شیعه، در خصوص اعتقاد شیعه درباره احترام به صحابه چنین می‌نویسد: «محال است انسان پیامبر (صلی الله علیه وآله) ‌را دوست داشته باشد و هم‌ زمان از کسانی که جان و هستیِ خود را در راه رسالتِ ایشان فدا کرده‌اند، بغض و کینه به دل داشته باشد. انسان عاقل نمی‌تواند در قلبش دو حالتِ متضاد را جمع کند. اهل‌سنت، شیعه را به سبّ و دشنام متهم می ‌نماید و اعتقادِ آنها این است که تمام صحابه، از اولینِ آنها تا آخرینِ آنها، عادل هستند. شیعه این اعتقاد را قبول ندارد؛ بلکه معتقد است همه ی صحابه، تابعان و تابعانِ تابعان، از این جهت در یک رتبه و مرتبه قرار دارند. ↩️ شیعه هیچ ملازمه‌ای میان «صحابی بودن» و «اسطورۀ همۀ خوبی‌ها بودن» ندیده تا بخواهد آنها را تا روز قیامت به‌عنوان اسوه‌ و سرمشق بشر بداند بلکه معتقد است که سرنوشت صحابه نیز همچون دیگران است. میان صحابه افرادی صالح، متقی و مخلص وجود داشت، چنان‌ که میان آنها افرادی غیرصالح، شقی و منافق نیز وجود داشت، و دلایل متعددی بر این مطلب دلالت می‌کند» [۲] [۱] - در این رابطه میتوان به سوره منافقون؛ و سوره توبه، آیات ۷۴، ۹۷، ۱۰۱ و ۱۰۲؛ سوره احزاب، آیات ۱۲ و ۱۸ – ۱۹؛  مراجعه کرد . [۲] - سبحانی تبریزی، جعفر، رسائل و مقالات، ج۱، ص۱۵۵. @rezvan_marefat
📜 موسسه طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی برگزار می‌کند: 💠 دوره آموزش تحکیم مبانی اعتقادی بصورت آنلاین و کارگاهی ✅ با تدریس سرکار خانم طوسی پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت۱۶ تا ۱۷ هزینه دوره: رایگان مهلت ثبت نام: ۲۰ دی شروع دوره: ۲۴ دی ماه ظرفیت کلاس آنلاین: ۱۵ نفر 🔰جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید. @S_Alavi110 @rezvan_marefat
17.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید| مستند مدعی دروغین یمانی و هشدارهای امنیتی و عقیدتی در بیانات مقام معظم رهبری @rezvan_marefat
⛔️ممنوعیت سب صحابه از نگاه شیعه شیعه، با اقتدا کردن به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، به ممنوعیّت سب صحابه، اعتقاد دارد چرا که در منابع شیعه، احادیث زیادی در نهی از سب کردن و بد زبانی وجود دارد همچنین سیره ی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، نیز دلیل دیگری بر این مدّعا می باشد. 🔻چنانكه شيخ طوسى نقل كرده است كه رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) در وصيّتى به ابوذر فرمودند: «يا أباذر، سباب المسلم فسوق و قتاله كفر»[۱]؛ «اى اباذر، دشنام دادن به مسلمان موجب گناه است و جنگيدن با او مايه كفر است». 🔻همچنین در سیره ی زندگی اميرالمؤمنين علی (عليه السّلام)، زمانى كه مشاهده كردند در جنگ صفّين برخى از اصحاب ايشان به اهل شام دشنام مى‌دهند، فرمودند: «إنّي أكره لكم أن تكونوا سبّابين و لكنّكم لو وصفتم أعمالهم و ذكرتم حالهم كان أصوب في القول و أبلغ في العذر» [۲]  من دوست ندارم كه شما اهل دشنام باشيد اما اگر اعمال آنان را توصيف كنيد (از اعمالشان پرده برداريد و مردم را آگاه كنيد) و حال آنها را شرح دهيد، در گفتار به صواب نزديكتر و در مقابل همگان عذر موجه و كافى داريد». ♦️بزرگان شیعه نیز، به ممنوعیّت سبّ صحابه در کتب خود تصریح کرده اند چنانکه شیخ عزالدین، که پدرِ شیخ بهایی و از بزرگان فقه و حدیث است، به‌صراحت بیان می‌کند: «در مذهب ما وجوب سبّ صحابه مطرح نیست. برخی عوام‌الناسِ متعصب هستند که صحابه را سب می‌کنند اما حتی یک نفر از علمای ما بیان نکرده که سبّ صحابه واجب است. کتاب‌های ایشان موجود است. می‌توانید مراجعه کنید» [۳] بنابر مطالب مذکور، هیچ گاه نمی توان سب صحابه را جزء اعتقادات شیعه مطرح نمود، چنان که وهّابیّت در این زمینه تلاش های زیادی انجام داده است. اما اینکه عدّه ای سب و توهین می کنند، هیچ گاه دلیل بر اعتقاد شیعه نمی باشد 🔖کما اینکه معاويه در دوران حكومت خود، با بخشنامه به تمام ولایتها سب بر امیرالمومنین علی (علیه السلام) را قانونی کرد ولیکن این بهانه ای نمی شود که اهل سنّت امروز را، ناصبی ذکر کنیم، چرا که امروزه عموم اهل سنت با توجه به سفارشات خداوند و پیامبر اکرم، ارادت خاصی به اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) دارند و همواره آن حضرات مورد تکریم آنان هستند. [۱] - شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، وسائل الشيعة، ج ۱۲، ص ۲۸۱. [۲] - نهج البلاغۀ، سيد رضى، خطبه 2۲۰۶، ص ۳۲۳. [۳] - ابن‌عطیه، مقاتل، المناظرات بین فقهاء السنة و فقهاء الشیعة، ص۷۷. @rezvan_marefat
12408-fa-salslh mabahes emamat va mahdvit-10-entezar amel moqvemat.pdf
817.5K
📗کتاب "انتظار عامل مقاومت" ✍ آیت الله صافی گلپایگانی با سرفصل های: به سوي هدف هاي اسلامی، پیروزي اسلام بر همه ادیان؛ انتظار، عامل پایداري در برابر رهبري هاي فاسد، انتظار و وعده الهی، آینده جهان در کلام الهی، انتظار؛ عامل مبارزه با فساد و انحراف، حرمت بازگشت به فرهنگ جاهلی؛ مقاومت، در برابر بازگشت به جاهلیت، ارزش انتظار در قرآن و حدیث و..... @rezvan_marefat
پژوهشگر حوزه اندیشه انقلاب: تفکر حجتیه، مذهبی‌های ضدنظام تربیت می‌کند حجت‌الاسلام رضا اکبری آهنگر پژوهشگر و نویسنده کتاب، در زمینه انجمن حجتیه در گفتگویی مطرح کرد: 👈اصلی‌ترین دشمنی انجمن با نظام جمهوری و انقلاب اسلامی است. در یک کلام باید گفت تشکیلات انجمن حجتیه و جریان شبه انجمنی، در پی پرورش نیرو‌هایی است که در عین مذهبی بودنشان یا ضد انقلاب و نظام هستند یا در بهترین حالت نسبت به نظام و انقلاب بی‌تفاوت و بی‌مسئولیتند! 💠آن‌ها در قالب‌های مختلف مثل کتاب، جلسات، هیئات خانگی، دوره‌های آموزشی، برنامه‌های هنری و… اندیشه‌ها و چشم‌اندازهای خویش را ترویج می‌کنند که مهم‌ترین این اندیشه‌های ضدانقلابی، بسط و گسترش نظریه «ابطال قیام در عصر غیبت» که بیت‌الغزل این قشر در مخالفت با انقلاب است. ⚠️ هرچند در این مقال پاسخ‌گویی به همه این استنادات نمی‌گنجد اما اجمالاً‌ باید بگوییم تعداد احادیثی که از قیام نهی کرده‌اند، زیاد نیستند. برخی از این احادیث از سند قوی برخوردار نیستند. برخی دیگر از حیث سندی هم معتبرند، اما با توجه به شرایطی و در ازمنه خاصی ذکر شده مثل عصر امام صادق (علیه السلام) ـ که عصر تقیه است. برخی هم در برابر کسانی است که داعیه‌دار مهدویت بودند! @rezvan_marefat
♨️انجمن حجتیه به سود دشمن کار می‌کند؟ رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود با اشاره به رویکرد دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی ایران فرمودند: هر کسی که مردم را از آینده ناامید کند برای دشمن دارد کار میکند؛ چه بداند، چه نداند. هر کسی ایمانهای مردم را تضعیف کند به سود دشمن دارد کار میکند؛ چه بداند، چه نداند. هر کسی مردم را نسبت به فعّالیّت و تلاش و برنامه‌ریزی‌های مسئولین کشور بی‌اعتقاد و بدبین بکند، دارد به سود دشمن کار می‌کند؛ چه بداند، چه نداند. ✅ به یقین انجمن حجتیه و جریانات شبه انجمنی، یکی از مصادیق بارز این فرمایش مقام معظم رهبری هستند. ترویج تفکر بطلان تشکیل حکومت اسلامی قبل از ظهور و تلقین ناکارآمدی و شکست این نظام، از جمله کارهایی است که تفکر انجمنی به دنبال آن است. @rezvan_marefat
🔖کارشناس کارگاه مجازی فرقه‌شناسی با بیان اینکه زمانی که سؤال به‌وجود آمده در ذهن افراد پاسخ داده نشود، به تدریج پرورش یافته و فرقه به وجود می‌آید، گفت: یکی از ثمرات جهاد تبیین پیشگیری از فرقه‌های اجتماعی است.
🎙حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی هوشیار، پژوهشگر و کارشناس حوزه فرق و ادیان اظهار کرد: فرقه یک واکنش در مقابل طرح یک سوال اجتماعی است، سوالی که در جامعه مغفول مانده و به آن پاسخ داده نشده است. وی افزود: عرفان حلقه در واکنش به یک سوال معنوی و جریان احمدالحسن در واکنش به یک سوال مهدوی شکل گرفته اند. استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت جهاد تبیین، افزود: یکی از ثمرات جهاد تبیین پیشگیری از فرقه‌های اجتماعی است. ⚠️حجت الاسلام محمدی هوشیار بیان کرد: شبهه نمی تواند فرقه را به وجود بیاورد اما زمانی که یک سؤال در ذهن شخص به وجود آمده و پاسخ داده نمی شود، به تدریج در اذهان پرورش یافته و فرقه به وجود می‌آید. حجت الاسلام محمدی هوشیار ادامه داد: شبهه که در واکنش به سوالی فرقه ای ایجاد می شود، باعث ثابت‌قدم‌تر شخص نسبت به فرقه می‌شود. استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اولین طبقه از فرقه ها، فرقه های کلامی هستند، عنوان کرد: دومین طبقه فرقه‌های معنویت گرا هستند که ارائه تعریف درست و دقیقی از معنویت در شناخت فرقه های معنویت گرا جایگاه مهمی دارد. ‼️«معنویت» واژه‌ای جعلی و وارداتی است وی با بیان اینکه معنویت بستر جعلی از واژه معنوی است و به معنای هر چیزی است که منصوب به معنا باشد، گفت: واژه معنوی معانی مختلفی همچون حقیقی، راز، اصلی، باطنی و روحانی دارد، همچنین امور قلبی و امور روانی را در کنار واژه معنوی می توان گنجاند. 🚫حجت الاسلام محمدی هوشیار با بیان اینکه چیزی به نام معنویت در واژه های دینی نداریم، تصریح کرد: در این زمینه جعل واژه صورت گرفته است و «معنویت» از واژگان وارداتی است که سر زبان‌ها افتاده است. 🔰پژوهشگر حوزه فرق و ادیان افزود: معنویت گراهای جدید، زندگی معنوی خود را لزوما به معنای تعلق به یکی از ادیان الهی نمی دانند بلکه مجموع اموری که سبب آرامش، شادی و امید و مثبت‌اندیشی آنها شود، معنویت می‌نامند. 💠حجت لاسلام محمدی هوشیار بیان کرد: این آرامش، شادی و امید در دین وجود دارد اما از نظر آنان آرامش، شادی و امیدی که القا می شود به خداوند ارتباطی ندارد و بر اساس کارهای غیرعقلانی به وجود می آید که ثمره آن بی اعتنایی و بی غیرتی است! 🌐کارشناس حوزه فرق و ادیان با اشاره به اینکه معنویت از دید این افراد وسیع است؛ طیف وسیعی که جنبش هایی مرتبط با مواد مخدر، رقص و بی بند و باری جنسی، جن گیری، شیطان پرستی، مراقبه، خدمات اجتماعی و بشقاب های پرنده را در بر می گیرد. 🛑 حجت الاسلام محمدی هوشیار ابراز کرد: مبلغان این‌گونه مباحث که در ایران نیز بسیارند، ریاضت های نادرست را در قالب مباحث معنوی به مردم منتقل می کنند. ⛔️فرقه‌های معنویت‌گرا وی با اشاره به چند مدل از فرقه های معنویت گرا عنوان کرد: زیر شاخه اول معنویت مومنانه، در هم آمیختگی معنویت و دین مصیبتی که شامل حال ما نیز می‌شود، واژه‌ای وارداتی و با مفاهیمی وارداتی است. وی فرقه‌های صوفیه را از جمله معنویت مومنانه دانست و افزود: صوفیه تلاش می‌کند بعضی از امور غریزی انسان مثل رقص را وارد دین کنند در حالی که ما در دین چیزی به این نام نداریم که از آن به اصل عبادت نیز یاد شود؛ این ثمره در هم آمیختگی معنویت به معنای انحرافی با دین اسلام است. استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه معنویت فیلسوفانه شاخه دوم فرقه‌های معنویت گرا است، ادامه داد: در نگاه فیلسوفانه معنویت دامنه گسترده ای از بالاترین امر بشری که در جستجوی معانی هستی شناسانه و بعد متعالی وجود انسان است و فیلسوف بر این باور است که کشف حقایق هستی او را به معنویت ناب خواهد رساند. ⚠️حجت الاسلام محمدی هوشیار با بیان اینکه معنویت روانشناسانه شاخه سوم فرقه‌های معنویت گرا است، خاطرنشان کرد: بنا به تعریف برخی از غربی‌ها معنویت همان چیزی است که به همه مسائل زندگی معنا می بخشد، این تعریف زمانی کامل می شود که ما روی معنویت کار و ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم. وی ادامه داد: فرقه اکنکار از فرقه های خطرناک در شاخه معنویت روانشناسانه است و قانون جذب هم در این طبقه بررسی می شود. ▫️حجت الاسلام محمدی هوشیار بیان کرد: فرقه ها را می توان از نظر رفتاری، اهداف و همچنین بر اساس علت های شکل گیری و یا روابط فرقه ای، مردم شناسی فرقه ای، انواع گرایش ریشه ای محافظه کارانه فرقه، نمادهای فرقه ای، اعضای فرقه و روش تبلیغ نیز طبقه بندی کرد. @rezvan_marefat
✔️ محی الدین نووی (عالم سرشناس مخالفین شیعه): طبق عقیده ی اهل سنت، علی بن ابی طالب در تمامی جنگ هایش بر حق بوده است محي الدين نووي (عالم سرشناس مخالفين شيعه): طبق عقيده ي اهل سنت، علي بن ابي طالب در تمامي جنگ هايش بر حق بوده است  و علي رضي الله عنه همان کسي است که در آن جنگ ها بر حق و صواب بود و اين عقيده، مذهب اهل سنت است ..... 📚 صحيح مسلم بشرح النووي،ج18،ص11 ط المطبعة المصرية بالازهر 🌹 @rezvan_marefat
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫 ارادت اهل سنت به حضرت زهرا سلام الله علیها در بیان مرحوم علامه مصباح یزدی رحمه الله علیه @rezvan_marefat
وهابیت؛ گفتمانی کفری تکفیری یا صرفاً تکفیری؟؟ ارائه دهنده: حجة الاسلام حیاتی مقدم ناقد: حجت الاسلام فرقان گوهر دبیر: حجه الاسلام قاضی زاده شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵ 🔰 لینک ورود به وبینار: https://yun.ir/darolelam @rezvan_marefat