eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
6هزار دنبال‌کننده
879 عکس
146 ویدیو
74 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ ترجمه بخشی از نامه آیت الله اراکی به زیاد نخاله (دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین) پایداری شما و مجاهدان شجاع مقاومت فلسطین و همۀ فلسطینیان و به‌ویژه اهالی قدس شریف و غزّه در مقابله و مبارزه با وحشی‌گری صهیونیست‌ها را تبریک عرض می‌کنم. خداوند متعال همۀ پیروزی‌های بزرگی را که با وارد آوردن ضربات محکم و قدرتمند به دشمنِ صهیونیستی محقّق کرده‌اید بر شما مبارک گرداند. این پیروزی‌ها، قطعاً بزرگ‌ترین دلیل و نشانه بر پیروزی‌های آینده است و اینکه امروز، به اذن الهی، مقاومت اسلامی فلسطین، بیش از هر وقت دیگر، نه تنها به قدس شریف، بلکه به آزادسازی همۀ فلسطین و نابودی کامل دشمن صهیونیستی نزدیک‌تر شده‌است. ما با توجّه به وظیفۀ شرعی، آمادگی خود را برای تقدیم هرگونه پشتیبانی اعلام می‌کنیم و همۀ مسلمانان را به انجام وظیفه‌شان در قبال فلسطین و ارائۀ هرگونه حمایت و کمک به مقاومت و ملّت فلسطین در جهاد بزرگ‌شان فرا می‌خوانیم. برای حضرتعالی و همۀ مردم عزیز ما در فلسطین، پیروزی کامل و قریب‌الوقوع را از درگاه الهی خواستارم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. برادرتان محسن اراکی شهر مقدّس قم اول شوال سال ۱۴۴۲ﻫ.ق @rezvan_marefat
وقتی کلاس آنلاین اصول عقاید بعلت حضور دانش پژوهان در مراسم شب قدر و راهپیمایی کنسل میشه! فندق ترین دانشجو دکتر طوسی😍 سعی و جُهد شما با شرایط سخت در کلاس های آنلاین خیلــــــــــــــے به چشمَم میاد؛ خدا رو بابت وجودتون شاکرم 🍀 طرح دوره های آفلاین اصول عقاید با محوریت کتاب محاضرات فی الالهیات آیت‌الله سبحانی تصویب و بزودی فراخوان جذب منتشر میشه✌️
🔰شمس الدین قرطبی (عالم مشهور مخالفین شیعه): علمای ما توسل و تبرک به اموات را مستحب دانسته اند! قال علماؤنا: و یستحب لک ـ رحمک الله ـ أن تقصد بمیتک قبور الصالحین و مدافن أهل الخیر فندفنه معهم و تنزله بإزائهم و تسکنه فی جوارهم تبرکا بهم و توسلا إلى الله عز و جل بقربهم ... شمس الدین القرطبی، أبو عبد الله محمد بن أحمد بن أبی بکر (المتوفى 671 هـ)، التذکرة بأحوال الموتى وأمور الآخرة، ج1، ص315، تحقیق ودراسة: الدکتور: الصادق بن محمد بن إبراهیم، الناشر: مکتبة دار المنهاج للنشر والتوزیع، الریاض، الطبعة: الأولى، 1425 هـ . / علمای ما گفته اند: برای تو - که خداوند تو را مورد رحمتش قرار دهد - مستحب است که جسد میتت را به قبور صالحین و اهل خیر ببری و وی را به منظور تبرک به ایشان و توسل به قرب آن ها به سوی خداوند در کنار آن ها دفن کنی ... @rezvan_marefat
﴿شب عجایب﴾ شبی عجیب بود و سفری عجیب تر؛ تا قدس سیر و سفرشان زمینی بود و از آنجا سفر آسمان شروع می شد؛ از ملک به ملکوت و از ناسوت به جبروت و لاهوت. سفر عجایب پایان یافت اما خاطره ها و پیام هایش نه یاران، مشتاق شنیدن بودند و تشنه دانستن؛ اما بیش تر آنچه دیده بود نه گفتنی بود و نه شنیدنی. عجیب ترین ماجرای آن شب آسمانی، اما از آن ابوتراب بود. رو کرد به خود علی و گفت: «شب معراج چهار جا نام تو را دیدم؛ اولی در صخره بیت المقدس که نوشته بود؛ خدایی جز الله نیست، محمد فرستاده اوست و او را به وزیرش علی یاری کردم.» در سدرة المنتهی سر دَر بهشت و ستون های عرش پروردگار عالم هم نوشته بود: «خدایی جز من نیست، از میان تمام آفریده ها محمد را برگزیدم و او را به وزیرش علی یاری کردم و پیروز گرداندم». 📚طبرانی، سليمان بن أحم، المعجم الكبير، ج۲۲، ص ٢٠٠ @rezvan_marefat
/ عزیزانےکه پس از اتمام مهلت ثبت نام (۲۴ فروردین ماه ساعت ۱۴) در دوره های نقد فِرَق نام نویسی فرمودند، ۲۵ اردیبهشت ماه به سامانه آموزش دسترسی خواهند داشت.
یکی از موضوعات مهم امروز در جهان مباحث مربوط به عرفان های کاذب، معنویت های نوظهور یا نوپدید است، بحث عرفان معنای خاصی دارد اما وقتی که کاذب همراهش می شود به کلی ماهیت اش تغییر پیدا می کند.
🔴 یکی از موضوعات مهم امروز در جهان مباحث مربوط به عرفان های کاذب، معنویت های نوظهور یا نوپدید است، بحث عرفان معنای خاصی دارد اما وقتی که کاذب همراهش می شود به کلی ماهیت اش تغییر پیدا می کند. اینکه می گویند معنویت نوپدید، گویی معنویت جدیدی در برابر معنویت دینی شکل گرفته است، اما اینکه می گویند عرفان های کاذب گویی عرفان هایی شکل گرفته اند که در تقابل با آن اهدافی است که عرفان های راستین به وجود آورده اند. 🟡 طبیعی است که این جریان ها به نام عرفان وارد عمل شده اند چراکه به نوعی می خواهند به خود مشروعیت بخشند غافل از آنکه هر چه اصالت داشته باشد همواره در میان اجتماع جایگاهی دارد، از طرف دیگر از آنجا که نظام و انقلاب اسلامی برگرفته از آموزه های دینی و معنوی بود و با آموزه های معنوی به میدان آمد طبیعی است که در برابر این حرکت نوعی مقابله شد و در واقع تصمیم گرفته شد که معنویتی شکل بگیرد که در چارچوب آموزه های وحیانی و دینی نباشد. 🔵 بنابراین، آنچه که امروز در قالب جنبش های نوپدید دینی یا معنویت های نوپدید وجود دارد، دقیقا در راستای مقابله با آن معنویت دینی است که پایه گذار شکل گیری انقلاب اسلامی و نظام اسلامی بود که امروز آن را طی کرده و ۴۰ سال آن را درک کرده ایم، لذا شکل گیری معنویت های نوپدید در راستای مقابله با معنویت دینی است که مساله مهمی بوده و باید به آن توجه کرد. 🟢 با این وصف از یک طرف با معنویت دینی مواجه هستیم که در چارچوب آموزه های وحیانی مطرح می شود، همان معنویتی که امروز در قالب اسلام اصیل آن را می شناسیم و از سوی دیگر با معنویت های نوپدید و سکولار که انسان را مبتنی بر تفکرات اومانیستی تربیت کرده و هیچ جایگاهی برای خدا در زندگی اش ترسیم نمی کنند. 🟢 این چنین رویکردی بر خلاف معنویت دینی است که ما را به سوی خدا و شریعت دعوت کرده و می گوید در قواره دین می توانیم به رستگاری برسیم. معنویت های نوپدید شاید ولو به ظاهر نکاتی را مطرح کنند که به ظاهر درست باشد اما در لفافه و باطن مساله مشخص است که واقعا به دنبال استثمار روح انسانی هستند. 🟠 این نوع عرفان ها از ابزارهایی استفاده می کنند که مورد تایید نیست، مثلا بهره گیری از سحر و جادو، امروز در عرفان های کاذب و در عرفان های نوظهور استفاده از سحر و جادو رایج است، این مورد تایید نیست چون سحر و جادو دقیقا با معنویت دینی مقابله می کند، همچنین از داروهای مخدر استفاده می کنند و می گویند کسی که می خواهد عارف شود باید از این ابزار بهره بگیرد، برای مثال در عرفان سرخ پوستی شاهد این مساله هستیم که افراد برای رسیدن به جایگاه واقعی خود باید از این داروها و مخدرها استفاده کنند. 🔵 نکته دیگری که در مورد معنویت های نوپدید و عرفان های کاذب مطرح است اثبات ناپذیری آنها است. مثلا یوگا از این مساله صحبت می کند که بدن انسان هفت کالبد در بُعد فیزیکی دارد. اما آیا این ادعا امری اثبات شده است؟ یا اینکه می گویند مراکز انرژی بدن انسان هفت چاکرا است. 🟠 بسیاری از مواردی که آنها مطرح می کنند قابل اثبات نیست و نمی شود به آنها توجهی داشت، عرفان های کاذب بر گرفته از معنویت های سکولار هستند که فقط با یک بُعد وجودی انسان سر و کار دارد آنهم بُعد جسمی، این در حالی است که ما در معنویت های دینی معتقدیم که ساختن دنیا منشا آبادانی برای آخرت است و اگر انسان در دنیا قدمی بر می دارد به سازندگی اخرت او منجر می شود. @rezvan_marefat
زمانی در مصاحبه قبول شدن فرمودن: "میشه باهاتون همکاری داشته باشم؟" با افتخار، قدم به دیده ما گزاشتند دوره نقد وهابیت تقریر فرمودند تک و تنها... تقریر هااا، نه تلخیص! تقریر یعنی کلمه به کلمه تایپ کردن تقریر یعنی محض اطمینان و قوت متن، اسم کُتب و اشخاص سرچ زدن و املای صحیح کلمات پیدا کردن! تقریر یعنی جستجو و تکمیل روایاتی که اساتید بجهت ضیق وقت، نیمه رها کردند.. تقریر یعنی برای هر ۳۰ دقیقه فایل صوتی دو ساعت و چهل دقیقه وقت بزاری! تقریر یعنی وقتی تموم میشه بگی آخ! و درد گردن تا عمق وجودت تیر بکشه! از دبیران خوبِ کشور عزیزترازجان، ایران! به معنای واقعی کلمه، یک فرهنگی! برای نشر معارف اهل بیت در اداره، وقت خصوصی گرفتند از مدیر و معاون شهر تا استان.. تک و تنها ... تلاش کردند تا با کسب رضایت مسئولین و حمایتِ علمی و مالی موسسه طلیعه داران اهم سرفصل دوره ها بصورت حضوری و مجازی در چارت دوره ضمن خدمت تصویب و برای دبیران استان شون برگزار شه! غصه دار مظلومیت امیرالمومنین بودند فرمودن: "برای بچه های کلاس مسابقه بزارم؟" "تهیه بسته علمی با طلیعه داران تهیه جوایز با حقوق خودم! قبوله؟" به پاسِ وجودِ طلایی شون حمایت علمی و مالی موسسه تقدیم شد. پ.ن: شما هم می‌تونید در منطقه خودتون رایزن فرهنگی ما باشید و از حمایت موسسه بهرمند بشین. 📸 برگزیدگان مسابقه ولایتے با طعمِ عسل... 🍀