eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.9هزار دنبال‌کننده
883 عکس
147 ویدیو
74 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهدویت جلسه ی دهم.mp3
24.96M
💠 انتظار و وظایف منتظران 💠 🔹 واژه شناسی انتظار 🔹 وظایف اصلی منتظران 🔹 حقیقت انتظار در روایات 🔹 اثر حقیقی انتظار در ظهور امام 💠 ابعاد انتظار 💠 🔹 توانمندی فکری 🔹 طرح و برنامه ریزی 🔹 توانمندی روحی منتظران 💠 بایسته های انتظار 💠 🔹 آمادگی 🔹 اقبال قلبی 🔹 میثاق و تجدید عهد 🔹 پناه و توسل به ولیعصر عج 💠 نتایج بایسته های انتظار 💠 🔹 صبر و شکیبایی منتظران 🔹 اصلاح و رها کردن خصائص ناپسند @rezvan_marefat
/ آزمون جامع دوره مقدماتی مهدویت، ۱۱ خردادماه در کانال رضوان‌معرفت برگزار می‌شود. دانش پژوهان عزیزےکه اواسط دوره به جمع ما پیوستند نسبت به تکمیل دوره اهتمام ویژه داشته باشند. 🎓 دوره تکمیلی مهدویت نیز تابستان ۱۴۰۲ در موسسه طلیعه داران ظهور برگزار مي‌شود. اطلاعیه، نحوه ثبت نام و شروع دوره متعاقبا در کانال رضوان‌معرفت ارسال می‌گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
recording_۲۰۲۳۰۵۲۸-۲۰۵۰۰۸.mp3
15.63M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ سلسله جلسات «نظامات فکری تشیع در مسأله ولایت فقیه» 💯در این جلسه می آموزید: امتداد ولایت الله به ولایت انسان برگزیده 📖 دانلود کتاب دوره @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علی محمدی هوشیار.mp3
25.98M
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ سلسله جلسات «نظامات فکری تشیع در مسأله ولایت فقیه» 💯در این جلسه می آموزید: ۱. اقامه ولایت الله و فرق آن با اقامه دولت الله ۲.‌ تاسیس نظام نبوتی 📖دانلود کتاب دوره @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ولایت امام رضا علیه السلام در منابع اهل سنت عموم اهل سنت نیز آنگونه که روایات و تاریخ شان مقتضی است ارادت خاصی به اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) دارند و همواره آن حضرات مورد تکریم آنان هستند. اما وهابیان بر خلاف مسلمانان، همه تلاش خود را برای دور کردن مسلمین، از پیوند با خاندان عصمت و طهارت به کار گرفته اند. وهابیان سعی کرده اند، تا با حذف علمی (مانند استفاده نکردن از روایات آن ها) و حذف فیزیکی (مانند تخریب مزارهای آن ها) مسلمین به ویژه اهل سنت، را از اهل بیت (علیهم السلام)، دور کنند، ولیکن وهابیان در دستیابی به این هدف شیطانی شکست خوردند؛ چرا که با نگاهی به کتب اهل سنت، مرجعیت علمی آن ها مشهود است، هم چنین با نگاهی به بقعه ها و زیارتگاه های موجود، شاهد حضور جمعیت زیادی از زنان و مردان اهل سنت در زیارتگاههای اولیاء الهی هستیم. 💠 مرجعیت علمی امام رضا (علیه السلام) از منظر اهل سنّت مرجعیت علمی امام رضا (علیه السلام) مانند خورشید تابان، بر همگان مشخص می باشد، از این رو عالمان و بزرگان اهل سنّت به مقام علمی ایشان اعتراف کرده اند، که در ذیل تنها به سه نمونه از آن اشاره می گردد. 📗ابن حبان (متوفاى 354 هـ) در کتاب «الثقات» نسبت به مقام علمی آن حضرت مي نويسد: «علي بن موسي الرضا ...، كنيه ايشان ابوالحسن و از بزرگان و عقلاي اهل بيت پيامبر صلی الله علیه و آله و بني هاشم و از افراد شريف و نجيب آنان است كه معتبر دانستن حديث ايشان واجب است»[1] 📕سمعاني (متوفاي 562 هـ) در کتاب «الأنساب» آن حضرت را اهل علم، فضيلت و شريف النسب ذکر کرده است.[2]  📙ابن جوزي (متوفاي 597 هـ) نیز معترف است که امام رضا (علیه السلام) در سن بيست و اندي سال، در مسجد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فتوا مي ‌دادند.[3] 💠 مرجعیت معنوی امام رضا (علیه السلام) از منظر اهل سنّت با اینکه وهّابیان اموری هم چون بنای بر قبور، زیارت، تبرک و توسل را بدعت پنداشتند، و بسیاری از حرم های اهل بیت (علیهم السلام)، را به بهانه های واهی، تخریب کردند، تا بتوانند مسلمانان به ویژه اهل سنت، را از اهل بیت (علیهم السلام) دور کنند، ولیکن این هدف شوم آن ها در ارتباط با امام رضا (علیه السلام) محقق نگردید، چرا که امروزه شاهد جمعیت کثیری از زنان و مردان اهل سنت، به زیارت امام رضا (علیه السلام)، برای توسل و تبرک و برآورده شدن حاجتشان هستیم. مسئله زیارت آن حضرت، همواره در طول تاریخ مورد توجه علمای اهل سنت بوده است، چنان که ذهبی[4] و صفدی[5] در کتاب خود از آن خبر داده اند. 📘حاکم نیشابوری در ارتباط با زیارت آن حضرت و کرامت ایشان می نویسد: «دچار بيماري خشكي مفاصل بودم و جز با مشقت نمي توانستم حركت كنم. بنابراين بيرون آمدم و آن حضرت را زيارت كردم و به نوقان بازگشتم. صبح كه در نوقان بودم تمام آن درد رفت و تندرست به نيشابور بازگشتم»[6] 📒ابن حجر عسقلانی در «تهذیب التهذیب» از حاکم نیشابوری نقل می کند و می نویسد: «از محمّد بن مؤمل بن حسن بن عیسی شنیدم که می‌ گفت: همراه ابی بکر بن خزیمه امام اهل حدیث و همتراز او ابو علی ثقفی و جمع زیاد وکثیری از بزرگان و مشایخمان به زیارت قبر علی بن موسی الرضا (علیه السلام)، در طوس رفتیم. محمّد بن مؤمل گفت: ابن خزیمه، چنان در برابر بارگاه آن حضرت، تعظیم و کرنش و تضرع (گریه زاری) می‌کرد که حیرت زده شدیم»[7] 📚 منابع: [1] - تميمي البستي، محمد بن حبان، الثقات، ج 8 ص 456 ؛ تحقيق: السيد شرف الدين أحمد، ناشر: دار الفكر، الطبعة: الأولى 1395هـ – 1975 م. [2] - سمعاني، أبي سعيد عبد الكريم بن محمد ابن منصور التميمي، الأنساب، ج 3 ص 74 ، دار النشر: دار الفكر - بيروت ، الطبعة : الأولى 1998 م. [3] - ابن جوزي، عبد الرحمن بن علي بن محمد، المنتظم في تاريخ الملوك و الأمم، ج 10 ، ص 119، 120 ، دار النشر : دار صادر - بيروت - 1358 هـ ، الطبعة : الأولى [4] - ذهبي، محمّد بن احمد، سير أعلام النبلاء، ج ۳، ص ۳۹۳؛ [5] - صفدي، خليل بن أيبك (م ۷۶۴هـ)، الوافي بالوفيات، ج ۲۲، ص ۱۵۵؛ تحقيق: أحمد الأرناؤوط وتركي مصطفى، نشر: دار إحياء التراث، بيروت. [6] - حمّويي جويني، ابراهيم بن سعد الدين، فرائد السمطين في فضائل المرتضى و البتول و السبطين و الأئمة من ذريتهم عليهم السلام، ج ۲، ص ۲۲۰. [7] - ابن حجر عسقلانى، احمد، تهذيب التهذيب، ج ۷، ص ۳۸۸؛ مطبعة دائرة المعارف النظامية، هند، چاپ اوّل، ۱۳۲۶ ق. ع مبارک💐 @rezvan_marefat
Kashani-14010320-PicidegihayeDoraneEmamRezaAS-Hkashani_Com~1.mp3
17.01M
📋 چالش‌های پیچیده ی دوران امامت امام رضا صلوات الله علیه ع مبارک🌹 @rezvan_marefat