eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.9هزار دنبال‌کننده
883 عکس
147 ویدیو
74 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
19.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 شاخصه جوامعی که فرق انحرافی در آن پدید می آید چیست؟ 💠 چه عواملی موجب ظهور مدعیان دروغین در یک جامعه می‌شود؟ 💠 وظیفه ما در قبال جریان های انحرافی چیست؟ 🎬 دکتر نصوری پاسخ میدهد.. @rezvan_marefat
دوره آموزش عقاید مزین به نام شهید آرمان علی وردی 🛑 با محوریت نقد وهابیت 🛑 تحت اشراف حضرت آیت الله اراکی 🔹تاریخ شروع دوره: ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ 1️⃣ مجازی 2️⃣ ثبت نام رایگان 3️⃣ اعطای گواهینامه رسمی 4️⃣ امکان شرکت در دوره تکمیلی 5️⃣پشتیبانی اساتید توانمند کشوری 6️⃣ ارائه جزوات آموزشی حین دوره 🔴 جهت ثبت نام پیام دهید: @Rezvanahvaz
واژه شناسی "مولی" و "ولايت" در مجموع فتاوی
🔰اعتراف مهم و کلیدی بن عثیمین (عالم وهابی) در مورد کلمه‌ی «مولی» از شيخ (بن عثيمين) در مورد اين سخن انسان که ملَک را مخاطب قرار داده و بگويد «يا مولاي» سوال شده است. (بن عثيمين) پاسخ داده است که : ولايت بر دو قسم است: اول: ولايت مطلقه و اين متعلق به خداوند است مانند سيادت و سروري مطلق و ولايت خداوند به معناي عام شامل هر انساني است و خداوند فرموده است : « ثُمَّ رُدُّوا إِلَى اللَّهِ مَوْلَاهُمُ الْحَقِّ أَلَا لَهُ الْحُکْمُ وَهُوَ أَسْرَعُ الْحَاسِبِينَ» بنابراين طبق آيه خداوند ولايت را بر اين افترا زنندگان قرار داده است و اين ولايت عام است. اما به معناي خاص اين ولايت متعلق به مؤمنين با تقواست. خداوند فرموده است: « ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ مَوْلَى الَّذِينَ آمَنُوا وَأَنَّ الْکَافِرِينَ لَا مَوْلَى لَهُمْ» و همچنين فرموده است: «أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا وَکَانُوا يَتَّقُونَ» و اين ولايت خاصه است. دوم: ولايت مقيده‌ي مضافه، اين نوع ولايت براي غير خداست و در لغت معاني زيادي دارد که از جمله ي آن «ناصر» و «متولي امور» و «سيد» مي باشد.خداوند فرموده است : « وَإِنْ تَظَاهَرَا عَلَيْهِ فَإِنَّ اللَّهَ هُوَ مَوْلَاهُ وَجِبْرِيلُ وَصَالِحُ الْمُؤْمِنِينَ» و پيامبر فرموده اند : «من کنت مولاه فعلي مولاه» و همچنين فرموده اند : « إنما الولاء لمن أعتق» و بر اين اساس مشکلي نيست در صورتي که محذور مانعي در کار نباشد کسي به مَلَک ، «مولاي» به معناي «سيدي» بگويد. 📚منبع: العثيمين، محمد بن صالح بن محمد (المتوفى 1421 هـ)، مجموع فتاوى ورسائل فضيلة الشيخ محمد بن صالح العثيمين، ج3، ص 136 و 137 و ج10،ص 928 و 929، جمع وترتيب: فهد بن ناصر بن إبراهيم السليمان، الناشر: دار الوطن - دار الثريا، الطبعة: الأخيرة - 1413 هـ . @rezvan_marefat
14.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 آیا ظهور نزدیک است؟ تغییر ذائقه مهدوی از زبان دکتر نصوری @rezvan_marefat
💢 اعتراف ولي الله دهلوي (عالم سرشناس و متعصب مخالفين شيعه) به عصمت اميرالمؤمنين عليه السلام زماني که عصمت به حد تمام و کمال برسد، افعال انسان تماما حق است.من نمي گويم اعمال انسان در اين حالت مطابق حق است بلکه مي گويم عين حق است. بلکه حق امري است که از آن افعال منعکس مي گردد مانند ساطع شدن نور از خورشيد و رسول خدا (ص) آن گاه که به درگاه خداوند براي علي دعا کرد و فرمود «خداوندا حق را با او هر جا که بود قرار ده» به اين مطلب اشاره کرد و پيامبر (ص) نفرمود «هرجا که حق بود علي را در آن جا قرار ده». 📒 الدهلوي، الإمام أحمد المعروف بشاه ولي الله ابن عبد الرحيم (المتوفي 1176هـ)، التفهيمات الإلهية، ج2، ص22، الناشر: المجلس العلمي، 1355 هـ . @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظهور یک مدعی دروغین در مسجد جمکران ای منتظران جمکران امامان ظهور کرد😂🤣 @rezvan_marefat
🔴ویژگی‌های معروف رفتار فرقه‌ای تعصب و جزمیت اعضا بر آیین و باورهای فرقه، خصیصه‌ی ذاتی فرقه‌ها به شمار می‌آید و فرقه‌ها برای خود رسالت جدی قائل‌اند. کوچکی گروه و محدودیت اعضا و احساس در اقلیت بودن، در بین فرق مشهود است. به نظر مانوئل کاستلز، هویت‌های جدید دینی، نوعی هویت مقاومت علیه جهانی‌شدن هستند. در حقیقت، فرقه‌گرایی نوعی تلاش برای هویت‌یابی نسل جدید در شرایط مدرن است. افراط‌گرایی و تندروی در برخی فرقه‌ها وجود دارد و این موضوع از طریق ضدیت با دیگران معنا می‌یابد. گاهی فرق، هویت خود را در نفی دیگران جستجو می‌کنند. بنابراین فرآیندهای خصومت‌ورزی، تضاد و تکفیر از سوی فرق و در درون آن‌ها همواره ساری و جاری است. قطبیت و اهمیت محوری سران، رهبران و اقطاب، ویژگی دیگر فرقه‌هاست؛ تا حدی که اغلب با مرگ و کناره‌گیری اقطاب اصلی و بنیان‌گذار، تحرک فرقه نیز کاهش یافته یا از بین می‌رود. تا زمانی که عقاید فرقه رواج عمومی نیافته، فرقه‌ها رسمیت پیدا نمی‌کنند. بنابراین تصور غیرقانونی و غیرآشکار بودن برای اعضای فرقه به وجود می‌آید. تصور پنهانی بودن، زمینه را برای استفاده از ابزارهای خشونت‌آمیز آماده می‌کند. @rezvan_marefat
9.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳 افضلیت حضرت زهرا سلام الله علیها بر زنان قبل و بعدِ خود، از حضرت مریم تا عایشه در بیان روح المعانی آلوسی (عالم متعصب اهل سنت). @rezvan_marefat
⚫️ ماجراي دستور حضرت زهرا (س) به نوحه سرايي بر امام حسين (ع) به نقل از ابوعلي تنوخي (عالم سرشناس اهل سنت)
✅ ماجراي جالب دستور حضرت زهراء (س) به نوحه سرايي بر امام حسين (ع) به نقل از ابوعلي تنوخي (عالم سرشناس اهل سنت) پدرم برايم گفت که روزي ابوالحسن کاتب آمد و گفت: آيا در بغداد شخصي که نامش ابن اصدق باشد را مي شناسيد؟ پدرم گفت: در آن مجلس کسي جز من آن شخص (ابن اصدق) را نشناخت و من گفتم: بله او را مي شناسم.چرا از او سوال کردي؟ ابوالحسن کاتب گفت: او چه کار مي کند؟ پدرم پاسخ داد: بر حسين عليه السلام نوحه سرايي مي کند. پدرم گفت: ابوالحسن کاتب گريه کرد و گفت: پيرزني از اهل کرخ پيش من است که مرا تربيت کرده است و به دليل لهجه اش نمي تواند کلمات را صحيح ادا کند چه برسد به اين که بخواهد شعري را نقل کند و اين پيرزن از زنان صالح است و بسيار روزه مي گيرد و اهل تهجد است. محل خواب او نزديک من است و ديشب متوجه شدم که مرا صدا زد و گفت: اي ابوالحسن. گفتم: چه شده است؟ گفت: پيش من بيا. به نزد او رفتم و ديدم که مي لرزد.گفتم: چه اتفاقي برايت افتاده است؟ گفت: يک جزء قرآنم را خواندم و خوابيدم. در خواب ديدم که گويي در مقابل يکي از دوازه هاي کرخ هستم. اتاق تميزي را ديدم که (ديوارهايش) سفيد و اندکي قرمز بود، درب آن باز بود و زنان دم درب ايستاده بودند. به آنها گفتم چه کسي از دنيا رفته؟ چه خبر است؟ آنها به داخل اتاق اشاره کردند. وارد شدم ديدم اتاقي در نهايت زيبايي است و در وسط آن بانويي جوان هستند که نيکو تر و زيباتر از ايشان نديده بودم، لباس زيباي سفيد رنگي که بلند بود به تن داشت و روي آن نيز روپوشي (شنل) که فوق العاده سفيد رنگ، پوشيده بود، در دامانش سر بريده اي بود که خون از آن مي جوشيد. گفتم: تو چه کسي هستي؟ فرمود با تو کاري ندارم، من فاطمه دختر رسول خدا هستم و اين سر فرزندم حسين «عليه السلام»است. از طرف من به ابن اصدق بگو اين شعر را به عنوان نوحه (براي حسينم) بخواند: فرزند من مريض نبود (بر اثر بيماري از دنيا نرفت) اين را سؤال کنيد و قبل از اين واقعه نيز بيمار نبود. ناگهان به خودم آمدم. ابوالحسن کاتب مي گويد: آن پيرزن به جاي «لم امرضه» به دليل لهجه اش گفت «لم امرطه» چرا که نمي توانست حرف «ض» را درست تلفظ کند. ابوالحسن به من گفت اي ابوالقاسم حال که ابن اصدق را مي شناسي، امانتداري کن و اين خبر را به ابن اصدق برسان؛ من گفتم به خاطر امر سرور بانوان اطاعت مي کنم. ابوالقاسم تنوخي در ادامه مي گويد: اين داستان در ماه شعبان بود، مردم زماني که مي خواستند به زيارت امام حسين «عليه السلام» بروند از حنبلي ها به شدت آزار مي ديدند. من آنقدر تلاش کردم که بالاخره توانستم خودم را در شب نيمه شعبان به حائر حسيني برسانم. جوياي ابن اصدق شدم تا اين که او را ديدم. به او گفتم حضرت فاطمه «سلام الله عليها» به تو امر نموده اند که قصيده اي را که در آن بيت مذکور را به عنوان نوحه (براي امام حسين «عليه السلام») بخواني: لم امرّضه فأسلو ... لا ولا کان مريضا (فرزند من مريض نبود (بر اثر بيماري از دنيا نرفت) اين را سؤال کنيد و قبل از اين واقعه نيز بيمار نبود.) به ابن اصدق گفتم من قبل از اين ماجرا اين قصيده را بلد نبودم. حال ابن اصدق دگرگون شد. قضيه خواب را براي او و حاضران در جلسه به طور کامل نقل کردم، همگي به شدت گريه کردند و تمام شب با همين قصيده نوحه سرايي کردند. اول اين قصيده اين بيت است: اي دو چشم اشک بباريد و به شدت گريه کنيد و خشک نشويد. اين شعر براي برخي از شاعران اهل کوفه است. سپس به نزد ابوالحسن کاتب بازگشتم و او را از آن چه رخ داد با خبر ساختم. 📒 التنوخي البصري، ابوعلي المحسن بن علي بن محمد بن أبي الفهم (المتوفى 384هـ)، نشوار المحاضرة وأخبار المذاکرة، ج2، ص230-232، تحقيق: عبود الشالجي، الناشر: دار صادر. @rezvan_marefat
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ آیا عایشه بر حضرت زهرا سلام الله علیها برتر است؟ ⚠️ بررسي و رد روایت "افضلیت عایشه بر صدیقه کبری علیها السلام" توسط آلوسی در تفسیر روح المعانی. @rezvan_marefat