eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.9هزار دنبال‌کننده
886 عکس
147 ویدیو
74 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ آیا عایشه بر حضرت زهرا سلام الله علیها برتر است؟ ⚠️ بررسي و رد روایت "افضلیت عایشه بر صدیقه کبری علیها السلام" توسط آلوسی در تفسیر روح المعانی. @rezvan_marefat
🔶 رد پای نخبگان در فِرَق ضاله ... در دانشگاه ها چه می‌گذرد؟
💢منصور هاشمی خراسانی کیست؟ طی چند سال گذشته کتابی با نام “بازگشت به اسلام” در برخی از مساجد و مراکز علمی و فرهنگی به شکل رایگان پخش شده که مطالب مطرح شده در این کتاب دارای تفکرات نادرستی می‌باشد. مولف این کتاب که منصور هاشمی خراسانی است هیچ‌گونه تصویری از خود در سایت منسوب به خودش نگذاشته است. این احتمال وجود دارد که نویسنده -یا نویسندگان- از نام مستعار استفاده کرده باشد. نویسنده خود را همان سید خراسانی می‌داند چنانکه در بخشی از خاتمه کتابش می نویسد: «…شنیدم که ندایی به باطل در غرب بلند شده است، پس خواستم که ندایی به حق در شرق بلند شود… چرا که حکومت تنها برای خداوند است و آن را به هرکس از بندگانش که خواهد، می سپارد و او کسی جز مهدی فاطمی را نخواسته» همچنین در طراحی صفحه‌ی سایت وی از پرچم های سیاه استفاده شده که بنابر روایات پرچم خراسانی می باشد و در گوشه‌ی سمت راست صفحه نیز شعار (البیعه لله) قرار داده شده که شعار حضرت ولی عصر(عج) هنگام ظهور است. اشکالات علمی فراوانی بر این کتاب وارد است، از مباحث توحیدی و عقاید گرفته تا مباحث مربوط به تقلید و همچنین مباحث مربوط به ولایت‌فقیه و تشکیل حکومت اسلامی که همه‌ی این‌ها مؤید کذاب بودن این جریان است. 🔰هویت واقعی منصور هاشمی خراسانی: علیرضا بابایی آریا، فرزند (تقی-نقی) متولد 1363 شمسی، دانشجوی اخراجی از دانشگاه فردوسی مشهد در مقطع دکتری الهیات است. وی پس از اخراج از دانشگاه، به استان کابل افغانستان رفته و ادعای خود را با نام مستعار «علامه منصور هاشمی خراسانی» آغاز نمود. ⚠️وی یکی از مدعیان دروغین عصر حاضر است که خود را زمینه ساز ظهور امام مهدی(ع) دانسته و با این عنوان، مردم را به سوی امام مهدی (ع) دعوت می نماید. منصور هاشمی در خصوص نام و تابعیت خود به سخنانی مبهم بسنده کرده و گفته است: «منصور و هاشمی از نام های بسیار رایج در منطقه آسیای میانه خصوصا افغانستان هستند و با این وصف، دلیلی برای مستعار دانستن آنها وجود ندارد. خراسانی نیز لقبی بسیار متعارف برای عالمانی است که در این منطقه جغرافیایی زندگی می کنند». ✍ پ.ن: خلافِ فرقه احمدالحسن البصری که جذب عموم داره و با خواب، سحر، جادو و... عوام رو درگیر مباحث ضاله میکنه و به لحاظ کمی رشد چشمگیری داشته، فرقه خراسانی متمرکز بر فرهیختگان جامعه است. کتاب بازگشت به اسلام بیشتر در اماکن علمی کشور از جمله دانشگاه ها منتشر شد. هدف مبلغین این جریان، جذب نخبگانِ. به تعبیر دیگه احمدالحسن از نظر کمی جذب بالایی داره و به لحاظِ سطحِ علمی مخاطب، طیف گسترده ای داره از بی سواد وکم سواد در روستاهای دورافتاده جذب شدن تا طلاب سطوح بالا حوزوی اما طیف مخاطب در فرقه خراسانی محدود بوده و اکثریت از تحصیلات عالیه برخوردارند. یکی از راه های پیشگیری در جذب فرق ضاله اعم از یمانی، خراسانی و.... ، فراگیری مبانی اصیل مهدویتِ که تا حدودی دانش پژوهان در دوره نقد یمانی موسسه طلیعه داران با این مبانی آشنا می‌شوند. @rezvan_marefat
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ برتری عایشه یا صدیقه زهرا سلام الله علیها؟ ⚠️ بررسي و رد روایت اول "افضلیت عایشه بر صدیقه کبری علیها السلام" توسط آلوسی در تفسیر روح المعانی. @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 انجمن حجتیه در یک نگاه
🌐 مدارس تشکیلاتی! انجمن خیریه حجتیه مهدویه، پیش از انقلاب اسلامی برای عموم جامعه، یک تشکیلات شناخته‌شده بود اما با اعلام تعطیلی آن در سال۱۳۶۲ همگان بر این باور بودند که این انجمن، فعالیت‌های خود را متوقف ساخته و حتی امروز نیز، هستند افرادی که بر این باورند انجمن حجتیه منحل شده‌است. حال آنکه شواهد نشان می‌دهد با وجود اعلام تعطیلی، تحرکات این انجمن، نه‌ تنها متوقف نشده، چه‌بسا می‌طلبد نظارت دقیقی بر عملکرد انجمنی‌ها وجود داشته باشد، کمااینکه امام خمینی پیرامون افکار این انجمن بارها هشدار داده بودند. امروز خطر احیای این گروه، با فعال شدن وابستگان آن در نهادهای آموزشی چون مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه حس می‌شود. ⚠️ با گسترش مدارس غیرانتفاعی پس از جنگ تحمیلی، به ویژه در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ شمسی، همچنین غفلت نهادهای مسئول در اعطای مجوز تأسیس این‌گونه مدارس، مجال مناسبی برای جولان انجمنی‌ها در بخشی که بسیار راغب به فعالیت در آن بودند، فراهم شد. در همین راستا با تأسیس مدارس غیرانتفاعی و به‌کار گیری معلمان وابسته به تفکر حجتیه، این تشکیلات به تربیت ذهن و فکر دانش‌آموزان مطابق با استاندارد‌های حجتیه پرداخته و به تدریج و با مدنظر قرار دادن معیارهای مشخص، آن‌ها را به عضویت در شبکه انجمن راهنمایی کرد. ◾️ موج افشاگری‌ها در ابتدای دهه ۹۰، باعث شد نام این مدارس به عنوان کانون‌های وابسته به انجمن حجتیه، منتشر شود و این موضوع، موجب شد از آن پس، انجمنی‌ها دست به عصا و پنهانی‌تر از قبل، اقدامات خود را دنبال کنند. ◽️مدارس به دلیل نقش بسزای خود در حوزه آموزش و تعلیم و تعلم، برای جریان مزبور از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجا که بازه سنی ۱۵ تا ۱۸ سالگی، اوج شکل‌گیری تفکرات سیاسی، اجتماعی و شخصیتی فرد است، لذا دبیرستان‌های منتسب به این انجمن، برای القای تفکرات خود بر ذهن نوجوانان، برنامه‌های ویژه انجام می‌دهند. 🔲 علاوه بر القای اندیشه‌ها، مدارس حجتیه‌ای با کادرسازی، سعی بر اثرگذاری در سطوح بالای نظام را نیز دارند و با توجه به اینکه این افراد با تفکر جدایی دین از سیاست، رشد یافته‌اند، راهیابی فارغ‌التحصیلان مدارس انجمن حجتیه و سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری این افراد در سطح مدیریت کلان کشور، زنگ خطری برای نظام جمهوری اسلامی است. ‼️ از اثرات و نتایج ترویج این تفکرات می‌توان به ایجاد اختلاف در امت واحده اسلامی با بزرگ‌نمایی اختلاف شیعه و سنی، سبّ و دشنام به صحابه پیامبر، رد نظریه ولایت فقیه، ترویج فرهنگ اخباری‌گری، اشاعه رفتارهای تند افراطی، برداشت‌های رادیکالی از احکام فقهی و… اشاره کرد. ✍ شاخصه های فوق را به خاطر بسپارید، تطبیق آن بر مصادیق پیرامون، کار دشواری نیست. بعضا عمدا و بعضا سهوا آلوده این نوع تفکرات شده و عده ای در عرصه میدان می تازند! @rezvan_marefat
11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ برتری عایشه یا صدیقه زهرا سلام الله علیها؟ ⚠️ بررسي و رد روایت دوم "افضلیت عایشه بر صدیقه کبری علیها السلام" توسط آلوسی در تفسیر روح المعانی. @rezvan_marefat
احمد اسماعیل بصری (یمانی دروغین) معروف به احمدالحسن جریان خطرناک درون شیعی است که مشکلات بسیاری برای اجتماع شیعه ایجاد کرده است. آسیب های اجتماعی، اخلاقی، خانوادگی و اعتقادی از جمله مشکلات این فرقه ضاله برای جامعه است.
🔰 احمد اسماعیل البصری (۱۹۶۸ م) معروف به «احمدالحسن یمانی» یکی از جریان‌های نوظهور در مسیر مهدویت است. وی خود را پنجمین فرزند با واسطه امام دوازدهم (علیه‌السلام) دانسته و علاوه بر آن دارای ادعاهای بیشماری است. ادعای یمانی بودن، سفارت و وصایت حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) اساس ادعای این شخص را تشکیل می‌دهد. احمد بصری در سال (۱۹۹۹م) از دانشگاه مهندسی در رشته شهرسازی فارغ التحصیل گردید و تا سال (۱۹۹۹م)، هیچ سندی از وی در دست نبوده است. وی در سال (۱۹۹۹ م) به سمت نجف اشرف رفته و به تحصیل در حوزه علمیه پرداخته است. احمد در سال ۲۰۰۳ ادعاهای خود را با توسل به خواب امام زمان (عج) و دیدار وی آغاز می کند و این ادعاها را در سال های بعدی ارتقا می دهد. متاسفانه افرادی نیز در ایران به این فرقه جذب شده‌اند. غالبا افرادی به این فرقه می پیوندند که دارای ضعف در اعتقادات و مبانی دینی هستند. ⚠️ باید گفت احمد اسماعیل بصری (یمانی دروغین) جریان خطرناک درون شیعی است که مشکلات بسیاری برای اجتماع شیعه ایجاد کرده است. آسیب های اجتماعی، اخلاقی، خانوادگی و اعتقادی از جمله مشکلات این فرقه ضاله برای جامعه است. 🔻ضرورت مقابله با این جریان ایجاب می کند که متولیان حوزه دینی و فرهنگی همت کنند تا ریشه این فرقه ضاله خشکانده شود. در این پیام قصد داریم به مشکلاتی که این فرقه برای خانواده ایجاد کرده است اشاره کنیم. ۱_ ایجاد فاصله عاطفی در خانواده ها به واسطه جذب یکی از اعضای آن به فرقه احمد الحسن؛ گزارشات متعدد واصله نشان می دهد که زن یا شوهر بعد از این که به این فرقه گرایش پیدا می کنند، بدلیل مخالف دانستن طرف مقابلش وی را طرد می کند. این اختلافات تا جایی پیش رفته که بعضاً منجر به طلاق شده است. ۲_ ممانعت از فرزندآوری برای زنان با مردانی که همسرشان مخالف فرقه مذکور می باشند. زنان به امر مبلغین این فرقه تا زمانی که همسر وی مؤمن به این جریان نشده است از فرزندآوری خودداری می کند. ۳_ سوء استفاده از زنان و دختران در تبلیغ جریان و تشدید تنش‌های خانوادگی. ۴_ تربیت فرزندانی با دیدگاه تکفیری و مخالف با نظام جمهوری اسلامی. ♦️اختلال های اجتماعی و خانوادگی که این فرقه ایجاد کرده موارد متعددی دارد که اگر در مقابل این جریان کارهای تاثیرگذار و بازدارنده‌ای صورت نگیرد، تبعات منفی و خطرآفرینی برای کشور و جامعه شیعی بوجود خواهند آورد. @rezvan_marefat
💢 مقایسه حضرت مسلم بن عقیل (ع) با احمدالحسن بصری قیاس مع الفارق است. مسلم شخص شناخته شده ای بود که هیچ ادعایی برای خود نداشت و صرفاً سفیر امام (ع) بود ولی احمدالحسن بصری بیش از ۹۰ ادعا برای خود جعل می کند که هیچ دلیلی برای اثبات آن ها …