🌐 حجتالاسلام والمسلمین سیدعزالدین رضانژاد، رئیس پژوهشکده ادیان و فرق پژوهشگاه بینالمللی المصطفی(ص) اظهار کرد: قبل از بررسی شیوههای دشمنی وهابیت علیه مهدویت، باید متذکر شد وهابیت مانند باقی اهل سنت به اصل ظهور حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان، اعتقاد دارد
به عبارت دیگر، گرچه وهابیت خوانشهای گوناگون و افراطی از بسیاری از مباحث اعتقادی شیعه و حتی اعتقادات اکثر اهل سنت دارند اما آنها نیز مانند پیروان سایر مذاهب به ظهور منجی(عج) معتقدند هر چند نگاه و قرائتشان متفاوت است.
وی ادامه داد: چنان که مسئولان افتای عربستان به صراحت مسئله اعتقاد به حضرت مهدی(عج) و ظهور ایشان در آخرالزمان را از اعتقادات اسلامی میدانند، لذا باید تفکیک کنیم که اصل مهدویت مورد قبول همه مسلمین اعم از شیعه و سنی است اما مهدویتی را که شیعه مطرح میکند، از سوی اکثر اهل سنت پذیرفته شده نیست یا حداقل در برخی مسائل و دادههای حدیثی و تاریخ با هم اختلاف نظر داریم.
🔘استادتمام جامعه المصطفی(ص) العالمیه درباره شیوههای دشمنی وهابیت علیه مهدویت شیعی، تصریح کرد: معمولاً وهابیت و جریانهای افراطیِ سلفیگری به صورت مستقیم و غیرمستقیم دست به شبههپراکنی میزنند، برای مثال درباره حضرت مهدی (عج) در مقابل آنچه شیعه امامیه اثنی عشری اعتقاد دارد، یا اینکه آیا فردی میتواند در کودکی امام شود؟ یا درباره نسب حضرت (عج) تشکیک میکنند.
♦️انکار ولادت حضرت مهدی(عج) توسط وهابیت!
وی اضافه کرد: در حالی که نسب حضرت بقیه الله الاعظم (عج) طبق قول شیعه و اکثر اهل سنت به پیامبر(ص) و از نسل حضرت زهرا (س) میرسد اما وهابیت در این باره شبهه کرده و مستقیماً درباره ولادت امام عصر(عج) شبهه دارند. گرچه شیعه معتقد است مهدی صاحب الزمان(عج) فرزند امام عسکری(ع) به دنیا آمده و در غیبت به سر میبرد اما اینها ولادت حضرت(عج) را منکر میشوند و با مهدویت شیعی در موضوع غیبت امام عصر(عج) اختلاف دارند!
وی تاکید کرد: وهابیت افراطی در این باره کتابهای متعدد نوشته و آنها را به زبانهای مختلف ترجمه کرده است؛ یکی از این کتابها که به زبان فارسی هم ترجمه شده وجود حضرت مهدی(عج) را دروغ بزرگ تاریخی معرفی میکند! تردید در ولادت، تردید در طول عمر و… از شبهات غیرمستقیم وهابیت علیه مهدویت است.
🔸حجتالاسلام رضانژاد درباره چرایی طرح این شبهات علیه مهدویت و انکار باورهای شیعی در اینباره، گفت: امروزه از ارکان اعتقادی کسانی که به آخرالزمان معتقد هستند، مسئله منجیباوری است اینکه امروز شیعه طلایهدار جریانی است که میخواهد با حکومت امام زمان(عج) در آخرالزمان پیوند بخورد، همه مخالفان اسلام و مستکبران و استعمارگران را به دشمنی وا داشته است.
🔹رئیس پژوهشکده ادیان و فرق پژوهشگاه بینالمللی المصطفی (ص) تاکید کرد: وهابیت افراطی هم تحت تاثیر تبلیغات جهانی استکبار و بهعنوان مزدور فکری و عملی آنها، نسبت به این موضوع موضعگیری تند دارد و شبهات و دروغ بسیار درباره آن مطرح میکند.
ادامه دارد...
#آسیب_شناسی
#انحرافات_مهدویت
#دیدگاه_عالمان_وهابی
@rezvan_marefat
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 منظور از سوریهسازیِ ایران که این روزها زیاد میشنویم دقیقا چیست؟
شش میلیون مهاجر و ششصد هزار کشته سوری در حمله داعش حاصل چه وقایعی است؟
@rezvan_marefat
🚫تفرقهافکنی در جهان اسلام با شبهه علیه مهدویت
حجتالاسلام رضانژاد درباره تفرقهافکنیهایی که وهابیت بین شیعه و اهل سنت ایجاد میکند، ابراز کرد: ما مسلمانان در جامعه اسلامی و در جهانی که زندگی میکنیم، همچون پیروان سایر ادیان باید به مسائل مشترک دینی بپردازیم.
متاسفانه، وهابیت راهی را در پیش گرفت که همه مشترکات دینی را کنار نهاد و به مسائل اختصاصی فکری برخی مسلمین میپردازد، وقتی مسئله وحدت را مطرح میکنیم مسلماً مقصود این نیست که هر کس از دست مذهب خود کشیده و یک مذهب واحد را برگزیند بلکه منظور از وحدت اهتمام به امور و اعتقادات مشترک همه مسلمانان است که در پی آن دست در دست هم، رسالت بزرگ اسلامی خود را انجام دهند.
وی در ادامه ابراز کرد: وهابیت با ایجاد شبهات به بدبینی میان امت اسلامی میپردازد، بر کینهها افزوده و جلوهای دروغین از نمای مهدویت شیعی ارائه میدهد با تهمتها و پخش افکار مغرضانه و نادرست و حتی ترویج برخی از احادیث جعلی و ساختگی، درصدد متهم کردن رقبای خود ازجمله شیعه هستند لذا به جای اینکه به اصل وحدت امت اسلامی در موضوع مشترک ظهور مهدی(عج) در آخرالزمان بپردازد در نفی و انکار مهدویت شیعی میکوشد تا از همین دریچه راههای وحدت امت اسلامی را از بین ببرد!
💢استادتمام جامعه المصطفی (ص) العالمیه گفت: البته در برخی جریانهای اهل سنت، به ویژه در میان سنیهای متصوفه به دلیل اعتقاد به مسئله ولایت انسان کامل، بخش قابل توجهی از پیروان به مهدی(عج) به عنوان انسان کامل اعتقاد دارند و حتی عدهای از علمایشان بر این باورند که آن ولی زنده است و در دنیا افاضات معنویش به مردم میرسد.
وی ادامه داد: با این نگاه، مهدویت شیعی با مهدویت عدهای از اهل سنت با هم آمیخته و موجب وحدت میشود اما متاسفانه وهابیت افراطی به جای پرداخت به مشترکات به نفاق و دشمنی و تهمت روی آورده است.
✅ عالم باید استعداد ظهور را پیدا کند
حجتالاسلام رضانژاد در پاسخ به این سوال که وهابیت میکوشد مهدویت را در چه معنایی تقلیل دهد، اظهار کرد: درباره حضرت مهدوی (عج) به ویژه با برپایی حکومت جمهوری اسلامی در این مسیر حرکت میکنیم که برای انعقاد و برپایی و ایجاد حکومت مهدوی توسط امام عصر(عج) باید زمینهسازی آن حکومت جهانی فراهم شود، به عبارت دیگر معمولا این اعتقاد مطرح است که در آخرالزمان حکومت همهجانبه دارای قسط و داد جهانی چطور تشکیل میشود؟ آیا با معجزه و یک شبه رخ میدهد؟ برخی اندیشمندان اسلامی شاید چنین باوری داشته باشند اما طبق روایات، استعداد عالم یعنی زمینهسازی از آن حکومت مهدوی باید فراهم شود.
♨️ وی تاکید کرد: این آمادگی نیاز به زمینهسازی دارد زمینهسازی برای تحقق آن حکومت، بر عهده منتظران است لذا ما که منتظر حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) هستیم هم در بُعد فردی و هم در بعد اجتماعی باید زمینه ساز ظهور باشیم.
💢 برای این زمینهسازی، حکومتهای استبدادی و استعماری جایی ندارند از این رو، نه فقط وهابیت بلکه همه مخالفان حکومت مهدوی درصدد هستند این نگاه را از منتظران حضرت بقیه الله الاعظم(عج) بردارند و با آن مقابله کنند.
وی با بیان اینکه ائمه(ع) درباره مهدویت سخنانی دارند، گفت: کسانی که میخواهند در این ایام به یاد ائمه(ع) مظلوم بقیع باشند باید این سخنان و آموزهها و سبک زندگی آنها را مرور کنند و جزء منتظران راستین حضرت مهدی(عج) قرار بگیرند.
حجتالاسلام رضانژاد تصریح کرد: امروزه به لطف خدا توجه جهانی به مسئله منجی و حکومت جهانی الهی بیشتر شده لذا میبینیم عدهای مسلمان میشوند به دلیل این وعده مهدوی اسلام و تشیع؛ حتی گزارش داریم از اقوامی در آفریقا که دارای تمدن نیستند اما درباره عدالتگستری منجی آخرالزمان(عج) شنیدهاند و خود را منتظر حضرت حجت(عج) میدانند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: لذا توجه به مسئله مهدویت و حکومت عدل جهانی آن چنان در دنیا مطرح است که استکبار و سرسپردگان آن همواره به مقابله با این فرهنگ و نگاه اعتقادی میپردازند و در طرح کلی مقابله با اسلام میگویند برای جلوگیری از پیشرفت اسلام با ادعای حکومت جهانی مهدی موعود (عج) مقابله کنید.
#آسیب_شناسی
#انحرافات_مهدویت
#دیدگاه_عالمان_وهابی
@rezvan_marefat
#گزارش_تصویری| آزمون حضوری نقد یمانی با محوریت درسنامه بررسی و نقد جریان احمدبصری در حوزه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها قم برگزار شد.
آزمون حضوری مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها قم در تاریخ ۳۰ آذر ماه به صورت حضوری برگزار شد.
علوی مسئول آموزش واحد رضوان معرفت از شروع امتحانات حضوری مدارس علمیه استان قم خبر داد و گفت: پیرو اهداف مشترک موسسه طلیعه داران ظهور با رسالت علمی_تبلیغی حوزه های علمیه کشور دوره یکماهه جریان شناسی احمد بصری (مدعی دروغین مهدویت) ویژه طلاب و خانواده ایشان به صورت مجازی برگزار شد.
وی افزود: پیرو رزرو اختصاصی دوره های تخصصی موسسه طلیعه داران، حوزه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها قم نیز فراخوان جذب داده و با فراهم سازی یک دوره تخصصی نقدیمانی، طلاب خود را در جهت شبهه پژوهی و تحکیم مبانی اعتقادی تقویت نموده است.
علوی ادامه داد: دوره اختصاصی مدارس علمیه منحصر به طلاب نبوده و هر دانش پژوه می توانست در راستای ایزوله سازی، خانواده خود را به درگاه اجرایی دوره دعوت و ایشان را از انحرافات مهدوی مصون نگه دارد.
وی با اشاره به ضرورت شرکت در دوره عنوان داشت: علاوه بر طلاب و خانواده ایشان، کادر و اساتید مدارس علمیه نیز در دوره نقد یمانی شرکت نموده و استقبال کرده اند.
مسئول آموزش رضوان معرفت با بیان اینکه مدارس علمیه تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران قم می توانستند بر حسب نیاز، دوره را برگزار نمایند، گفت: طلاب فارغالتحصیل در این دوره علاوه بر دریافت مدرک از موسسه طلیعه داران ظهور با نام و امضا آیت الله اراکی میتوانند ضمن ارائه مدرک به حوزه خود، دو واحد درسی را تطبیق دهند.
وی در پایان سخنان خود به ازمون حضوری مدرسه حضرت خدیجه سلام الله علیها اشاره کرد و در مورد خروجی مدارس علمیه خواهران توضیح داد: علیرغم تخصصی بودن مباحث دوره، برخی از طلاب با اینکه از مقطع سیکل وارد حوزه شده بودند اما از محتوای دوره رضایت داشته و خواهان برگزاری دوره فشرده حضوری و تربیت مبلغ بودند.
علوی خاطرنشان کرد موسسه طلیعه داران ظهور در پرتو الطاف الهی و عنایات حضرات معصومین سلام الله علیهم اجمعین همواره تلاش دارد تا امکانات خود را در راستای شبهه پژوهی و تقویت بنیه علمی طلاب و دانشجویان به صورت رایگان ارائه نماید.
@rezvan_marefat
🔳 یکی از اشکال هایی که بر جریان تصوف وارد می باشد این است که بعضی از ادله نقلی آنها جعلی و یا در منابع بسیار ضعیف می باشد که نمی توان استناد آن روایت را به معصومین (علیهم السلام) ثابت کرد.
↩️ یکی از این گفتارهای مشهوری که در بین صوفیه مشهور است گفتار «الطرق الی الله بعدد انفاس الخلائق» می باشد
.
🔻نورعلی تابنده(مجذوب علیشاه) در سخنرانی ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ ش، برای مریدان خویش می گوید: «در یک خبری وارد شده است که الطُّرُقِ اِلَی الله بَعَدَدِ نُفُوسِ الْخَلٰایِقْ، حتّی بعضی ها گفته اند: بِعَدَدِ اَنْفٰاسِ الْخَلٰایِق، راهِ به سوی خدا متناسبِ با عدد مؤمنین است، عدد آن کسانی که در راه میروند. برای اینکه هر کسی با خداوند ارتباط مستقلی دارد.»(۱)
ایشان در ابتدای کلام خویش می نویسد که «در یک خبری وارد شده است که…» و این نوع عبارت این معنا را به ذهن می آورد که این سخن، روایت از معصومین(علیهم السلام) می باشد چون در مباحث علمی، به روایات نیز خبر اطلاق می شود. در صورتی که این عبارت، روایت معصومین (علیهم السلام) نمی باشد و سخن بزرگان صوفیه است‼️
⚠️در بررسی روایاتی که متصوفه بکار برده اند باید به سه نکته توجه کرد:۱)منبع شناسی روایت، ۲)سند روایت، ۳) دلالت روایت
۱) منبع شناسی روایت
⭕️برخی از عالمان و عارفان مسلمان نیز مانند ملاهادی سبزواری مبحثی را به شرح این حدیث اختصاص داده اند. ملاصدرا عبارت فوق را با تعبیر «قیل و بدون انتساب به معصوم نقل کرده که حاکی از تردید او در اصالت حدیث است. دیگر عالمان از جمله قاضی سعید قمی و فیض کاشانی در یکی از نقل های خود تعبیر مذکور را مانند صدرالمتألهین با قیل و بدون انتساب به معصوم آورده اند. ملا محسن فیض کاشانی با آنکه در نقل روایات ضعیف سختگیر نبوده است، این عبارت را به معصوم نسبت نداده است.
این گفتار به شکل های متفاوتی در کتاب های صوفیه نقل شده است همچون: «قال عالم آخر الطرق إلى اللّه عزّ و جلّ بعدد المؤمنين. و قال بعض العارفين: الطرق إلى اللّه بعدد الخليقة»(۲) یا به صورت «یقول: الطرق إلى اللّه تعالى بعدد النجوم»(۳) یا با کلمه کثیره آمده است «أن الطرق إلى اللّه كثيرة»(۴) و یا «الطرق إلى اللّه أكثر من عدد نجوم السماء»(۵)
۲) سند روایت
همون طور که در کتاب های متقدم صوفیه بیان شده، آنها ناقل این عبارت را با تعبیر قال عالمٌ آخر یا قال بعض العارفين، ذکر نموده اند و این عبارت را به معصومین(علیهم السلام) نسبت نداده اند.
✅ پس علاوه بر این که این عبارت به هیچ کدام از معصومین(علیهم السلام) نسبت داده نشده است و سندی نیز برای آن بیان نشده است و به صورت مرسل و بدون ذکر واسطه ها، در کتاب ها نوشته شده است پس این گفتار، از نظر علم حدیثی اعتبار ندارد.
۳) دلالت عبارت
بعضی از روشنفکران معاصر از این عبارت، معنا و مفهوم تکثرگرایی و نسبی گرایی برداشت کرده اند و قائل به صراط های مستقیم شده اند!!! ولی می توان گفت که این برداشت، نادرست است و به نوعى با قرآن که راه نجات و رستگارى را منحصر در یک راه مى داند، در تضاد است‼️
آنجا که مى فرماید: «وَأَنَّ هَـذَا صِرَطِى مُسْتَقِیمًا فَاتَّبِعُوهُ وَلاَ تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَن سَبِیلِهِ ذَ لِکُمْ وَصَّـکُم بِهِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ (انعام/ ۱۵۳) این است راه راست من، از آن پیروى کنید، نه راه هاى دیگر تا مبادا شما را از راه خدا پراکنده سازد، این چیزى است که خدا آن را به شما سفارش مى کند تا پرهیزکار شوید.»
🔰پس در عالم تشریع، شاهراه سعادت و صراط مستقیم یکی بیش نیست و آن تسلیم و انقیاد در برابر خداوند یکتاست.
✔️در نتیجه باید گفت که عبارت «الطرق الی الله بعدد انفاس الخلائق» در هیچ منبع حدیثی شیعه و سنی به معصوم(علیه السلام) منسوب نشده است. لذا این سخن، قطعاً ساختگی است و انتساب آن به معصومین(علیهم السلام) نادرست است.
📚منابع:
(۱). تابنده، نورعلی، گفتارهای عرفانی آقای مجذوبعلیشاه، ج هفتم، قسمت ۸۲.
(۲). ابو طالب مكى، قوت القلوب فى معاملة المحبوب، دار الكتب العلمية – بيروت، چاپ: اول، ۱۴۱۷ ق، ج۱ ؛ ص۱۵۵.
(۳). ابو عبد الرحمن محمد بن الحسين السلمى، طبقات الصوفية، دار الكتب العلمية – بيروت، چاپ: دوم، ۱۴۲۴ ق، ص۲۸۹.
(۴). ابو عبد الرحمن محمد بن الحسين السلمى، مجموعة آثار السلمى، مركز نشر دانشگاهى، تهران، اول، ۱۳۶۹، ج۲؛ ص۴۲۶.
(۵). ابو طالب مكى، علم القلوب، دار الكتب العلمية – بيروت، چاپ: اول، ۱۴۲۴ ق، ص۲۲۸.
#تصوف
#طرح_شبهه
#طرح_شاخص
@rezvan_marefat
احمد اسماعیل بصری (مشهور به احمدالحسن) قائل است، خودش را توسط قانون معرفت حجت به مردم می شناساند. حال طبق بیان احمد بصری، قانون معرفت حجت چیست؟
وی سه راه وصیت، علم و پرچم را تنهاترین راه های شناخت حجت خدا می داند و حصر در این سه راه، برای تمام حجت های الهی به صورت یکسان است! یعنی اگر از حضرت آدم بپرسید راه شناختت چیست؟ جواب خواهد داد: این سه راه (وصیت، علم و پرچم) و اگر از امام مهدی (عج) که آخرین حجت الهی است همین سوال را بپرسیم؛ جواب دقیقا همین خواهد بود.❗️
⚠️حال آیا در واقع راه های شناخت حجت خدا سه راه است؟ آیا احمد و طرفدارانش دلیلی برای این قانون خودساخته دارند؟ جواب خیر است. در دوره تخصصی نقد یمانی آمد که راه هایی مثل معجزه و علم به تمام زبان ها و… از جمله راه های شناخت حجت خدا می باشند.
❌ پس این کلام احمد بصری و حصر در سه راه کاملا اشتباه است. فارغ از این که شناخت امام زمان (عجلاللهتعالیفرجه) خیلی آسان و روشن تر از خورشید است.
💢احمد اسماعیل بصری حتی دلیلی برای این قانون نانوشته ندارد و با تقطیع روایات، سعی در جعل دلیل دارد. یعنی در هیچ روایتی یا نصی از نصوص، از چنین قانونی برای شناخت حجت نام نبرده است.
♨️ روایتی که بیشترین استناد را به آن می کنند این روایت می باشد که امام باقر (علیهالسلام) فرمود: «هر چیزی برای شما ایجاد اشکال یا شبهه کند، وصیت و پرچم و سلاح پیامبر خدا (صلیاللهعلیهوآله) جای هیچگونه شبهه و اشکال برایتان باقی نمیگذارد…
برحذر باشید از کسانی که خود را به دروغ به آل محمد نسبت می دهند. که همانا برای آل محمد و علی (علیهالسلام) پرچمی (یک پرچم) است و برای دیگران پرچمها. پس در جای خودت ثابت باش و از هیچ کس ابداً تبعیت نکن تا مردی را از فرزندان حسین (علیهالسلام) ببینید که با او وصیت رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) و پرچم او و سلاح او باشد.»
🔰باید گفت این روایت توسط فرقه احمد اسماعیل بصری تقطیع شده است و این روایت به بیش از سه مورد اشاره دارد.
✅ در این روایت به راههای دیگر مثل صوت آسمانی (صیحه) و قتل نفس الزکیه و… اشاره شده است. پس نتیجه پازل طبق این دو حدیث چنین میشود: «۱٫ وصیت ۲٫ صیحه ۳٫سلاح ۴٫ پرچم ۵٫ قتل نفس الزکیه ۶٫ نزدیک ترین فرد به کسی که قبل از اوست ۷٫ سفیانی ۸٫ و … .»
⚠️در نتیجه باید گفت قانون نانوشته احمد اسماعیل بصری هیچ دلیلی ندارد و از آن جا که وی برای دیگر راه های شناخت نمی تواند مصداقی بیاورد سعی دارد از ریشه منکر این مباحث شود. پس شناخت حجت خدا نه تنها با این سه راه محصور نیست بلکه راه های دیگری برای شناخت حجت خدا در روایات معتبر از اهل بیت (علیهمالسلام) وجود دارد که بنیان فکری احمد بصری را نابود می کند.‼️
📚 منابع:
۱. «معجزه راه شناخت حجت خداست»
۲. «انکـار علـم ائمـه(علیهـمالسلام) به همه زبانها توسط احمد همبوشی»
۳. بحار الأنوار، علامه مجلسی، دارالاحیاء التراث العربی، بیروت، ج ۵۲ ص ۲۲۲٫
هشتگ سوال مصاحبه :)
#احمدالحسن_البصری
#مدعیان_دروغین
#خوراک_علمی
#طرح_شبهه
@rezvan_marefat
🌐جایگاه امام حسین (ع) در اندیشه وهابیت
عائض القرنی یکی از مبلغان وهابی است که طرفداران زیادی دارد. وی کتابی دارد به نام «المقامات» وی در این کتاب در قسمت «مقام الحسینه» خود را چنین معرفی می کند: «انا سنی حسینی...» من سنی حسینی هستم.
من امام حسن و امام حسین را دوست دارم. هر چند شیخین (ابوبکر و عمر) را مقدم می دارم. زیرا هر کس خورشید را دوست داشته باشد دلیلی ندارد که به ماه محبت نداشته باشد. ما هر چند به زیارت امام حسین (علیه السلام) نمی رویم و در مدح ایشان زیاده روی نمی کنیم ولی در محبت امام حسین راستگوییم.
هر کس حسین بن علی را دوست داشته باشد از ولی اطاعت کرده است و چنین محبتی، محبت واقعی است. هر کس حسین (علیه السلام) را دوست بدارد چنین کاری حفظ دین است و کراهت از ظالمین و محبت مساکین است.
عائض القرنی در ادامه، قاتلین سید الشهدا را چنین توصیف می کند: خداوند عبیدالله بن زیاد را بکشد، من اعلام می کنم که دشمن ابن زیاد و حجاج هستم. چگونه با یک پیمانه جو، بهشت را فروختند. در حالی که این علوفه، برای شتر کفایت نمی کرد.
💢 امام حسین (علیه السلام) به دست ظلم و دشمن کشته شد و کشته شدن او مصیبتی است که بر اسلام وارد شد و بر کسانی که کلمه استرجاع را بر زبان جاری کنند ثواب می برند.[۱]
⭕️ عائض القرنی در ادامه چنین می نویسد:
«امام حسین (علیه السلام) بر روش جدش پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود و بر مذهب پدرش علی (علیه السلام) و از انحراف مبری بود. اگر حسین به دنبال دنیا بود، ما برایش گریه نمیکردیم و اگر طالب ریاست بود، شکوه و شکایت نمی کردیم، ولی حسین از اهل بیت طاهر و نسبت پاکیزه است.
🛑 احادیث صحیحی در منابع روایی است که تصریح دارد «ان الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنه» پس زمانی که سید، کشته شود، چگونه است حال دیگران. جد امام حسن و امام حسین که معصوم است فرمود: «هما ریحانتای من الدنیا» بنابراین مقام این دو امام بسیار عالی است. گل را باید بویید و نوازش کرد، نه اینکه آن را قطع و فشرده کرد.
♨️ هر شخصی از امت اسلامی که در قتل امام حسین (علیه السلام) مشارکت کند، ظالم است و اگر شرکت نکند، ولی رضایت به این قتل داشته باشد، قطعا گناهکار است.
🔰شب هنگام، امام حسین (علیه السلام) در نماز و خشوع و گریه بود، اما سپاهیان زیاد و یزید در رقص و خوشی و غناء بودند. در روز، امام حسین (علیه السلام) به تلاوت قران و ذکر و روزه مشغول بود، ولی آنها به لهو و عشق و بدبختی گرفتار بودند.
ای عاقلان عالم، بدانید که کشته شدن نواده پیامبر و پسر بتول، چیز ترسناکی است، پس به دشمنان ملت اسلام این حادثه را خبر ندهید که این زلتی است برای این امت. در غزوه بدر شهادت به سراغ حسین (علیه السلام) آمد، ولی چون کوچک بود، شهادت نصیبش نشد، ولی خداوند در بزرگسالی و در صحرای کربلا به او مقام شهادت را عطا کرد.» [۲]
در نهایت عائض القرنی سخنانش را اینگونه پایان می دهد: رحمت خداوند بر سبطین حسن و حسین و علی و فاطمه (علیهم السلام) که در بهشت ابدی هستند و صلاه و سلام بر خاتم المرسلین و آل و صحابه اش اجمعین. [۳]
📚 منابع:
[۱] . عائض القرنی، مقامات، مکتبه الصحابه، امارات، چاپ اول، ۱۴۲۰ق، ص۱۱۸-۱۱۹
[2] . عائض القرنی، مقامات، مکتبه الصحابه، امارات، چاپ اول، ۱۴۲۰ق، ص۱۱۷-۱۲۴
[3] . عائض القرنی، مقامات، مکتبه الصحابه، امارات، چاپ اول، ۱۴۲۰ق، ص۱۱۷-۱۲۴
#دیدگاه_عالمان_وهابی
#خوراک_علمی
#شب_جمعه
@rezvan_marefat