eitaa logo
مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور
5.9هزار دنبال‌کننده
883 عکس
147 ویدیو
74 فایل
ایران؛ اهواز مجتمع حضرت ولیعصر(عج) مدرسه مجازی طلیعه داران ظهور تحت اشراف آیت الله اراکی [عضو مجلس خبرگان رهبری] 🌐 سامانه آموزش: http://rezvan.taliedaran.ir راه ارتباطی: @S_Alavi110 نحوه ساخت اکانت و ثبت‌نام: https://eitaa.com/rezvan_marefat/2136
مشاهده در ایتا
دانلود
احمد الحسن31.mp3
4.44M
🔖صفحات ۹۹ تا ۱۰۱ 📚 درسنامه نقد جریان احمدبصری ✍ نویسنده: استاد محمدی هوشیار 🎙 گوینده: آقای محمدجواد کریم نظر @rezvan_marefat
﴿یکی در برابر همه﴾ تمام قبایل هم قسم شدند تا درخت اسلام را از ریشه بکنند. عرب هرچه داشت از امکانات و نیرو به میدان آورد. بیش از ده هزار مبارز کارآزموده سلاح بر دست و زره بر تن به صف شدند. سپاه اسلام بر خلاف همیشه به استقبال دشمن نرفت، این بار به توصیه سلمان در شهرماند و خندقی بزرگ و عمیق را سد راه رسیدن به مدینه ساخت محاصره طولانی روحیه سربازان را فرسوده و سران کفر را حسابی کفری میکرد باید در این خمودگی نیروها برگ برنده ای رو می کردند. پنج پهلوان پیل افکن دشمن با اسب های زین شده به خط زدند و در حرکتی برق آسا از خندق گذشتند چرخی در میانه میدان زدند و گرد و خاکی به پا کردند. عمرو بن عبدود از همه دلیرتر و سرشناس تر بود رجز خواند و مبارز طلبید. دلهای نفاق زده بیش از همیشه به خدا و رسولش بدبین بود و کسی را یارای هماوردی با عمرو نبود، جز علی که بالاخره اجازه یافت و مانند شیری غران، رجزخوان به میدان شتافت. وقتی میرفت پیامبر در وصف او سرود: «برز الاسلام کله الى الكفر كله؛ تمام اسلام به مصاف تمام کفر شتافت. 📚 واقدی، محمد بن عمر، المغازي، ج ۲، ص ۴۷۰ و ۴۷۱ @rezvan_marefat
/ دانش پژوهانِ کلاس امامت پژوهی و نقد شبهات تاریخی سطح یک تنها سه ماه فرصت دارند تا دوره خود را به اتمام رسانند. مدیریت دوره بعهده خودتان است. پس از تاریخ مقرر درس مورد نظر بسته خواهد شد‌. ✅ عزیزانےکه از ۱۵ تا ۳۰ مرداد ماه ساعت ۲۳:۵۹ از طریق درگاه های ثبت نام، نام نویسی فرمودند؛ ثبت نام شان تایید و به سامانه دسترسی دارند. سامانه آموزش الکترونیک رضوان‌معرفت🔰 http://rezvan.taliedaran.ir نام کاربری: کدملی (۱۰رقم) رمز: شماره همراه شماست. ❌چنانچه در بازه زمانی مقرر، نام نویسی نموده اما سامانه ورود شما را نامعتبر می‌خواند، کدملی و رمز خود را به وارد نمایید.
/ دانشجویان دوره امامت پژوهی که در آزمون شفاهی مردادماه نمره قبولی را کسب کردند، گواهینامه شان صادر شد.
﴿فضایل او بیش از شماره است﴾ فقیه بود و محدث. ساکن بغداد. همان‌جا علم حدیث را فراگرفت و تا مقام استادی پیش رفت. ابوبکر آجری در سال‌های میانی زندگی احساس کرد بیشتر نیاز به آموختن دارد و پله‌های زیادی از دانش مانده که باید از آن بالا برود. شال و کلاه کرد و راهی مکه شد. حالا دیگر اهل قلم بود و صاحب کتاب. می‌خواست آنچه آموخته بود را به دیگران نیز بیاموزد و با نگارش احادیث، آن را برای آیندگان حفظ نماید. در کنار نقل حدیث هرجا چیزی به ذهنش می‌رسید در توضیح و تفسیر روایات بیان می‌کرد. روزی روایاتی را که درباره علی مرتضی شنیده بود می‌آورد. نوبت به روایات علوی رسید. هرچه از علی مرتضی در کتاب‌های معتبر سراغ داشت آورد، می‌نوشت و می‌شمرد. دید انبوه روایاتی که فضایل علی را نقل کرده‌اند بسیار بیشتر از ظرفیت کتابی است که او قصد نگارش آن را دارد. به همان‌ها که نقل کرده بود بسنده کرد و نوشت: "اوصاف و مناقب علی که خدا از او راضی باد و همچنین فضیلت های او بسیار بیشتر از آن است که بتوان آن را به شماره آورد". 📚 آجری، الشریعة، ج۴، ص۱۷۵۹ و ۲۰۹۲ @rezvan_marefat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احمد الحسن32.mp3
4.72M
🔖صفحات ۱۰۰ تا ۱۰۲ 📚 درسنامه نقد جریان احمدبصری ✍ نویسنده: استاد محمدی هوشیار 🎙 گوینده: آقای محمدجواد کریم نظر @rezvan_marefat
16.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| امیرالمومنین علیه السلام امام پس از خودشان را معرفی نکردند؟ ⭕️ کارشناس وهابی: امیرالمومنین(ع) به امامت امام حسن(ع) اشاره‌ای نکرده‌اند و همه چیز را به انتخاب مردم واگذار کردند بنابراین امامت مقامی از جانب خداوند نیست. ✅ پاسخ را از زبان دکتر جباری بشنوید. @rezvan_marefat
/ دانشجویان دوره نقد شبهات تاریخی که در آزمون شفاهی مردادماه نمره قبولی را کسب کردند، گواهینامه شان صادر و جهت تایید و اخذ امضا محضر آیت الله اراکی ارسال شد.
/ طلاب مدارس علمیه الزهرا و فاطمیه استان کرمان که در آزمون جامع مهدویت و ولایت فقیه نمره قبولی را کسب کردند، گواهینامه شان صادر و جهت تایید و اخذ امضا محضر آیت الله اراکی ارسال شد.
احمد الحسن33.mp3
5.41M
🔖صفحات ۱۰۵ تا ۱۰۸ 📚 درسنامه نقد جریان احمدبصری ✍ نویسنده: استاد محمدی هوشیار 🎙 گوینده: آقای محمدجواد کریم نظر @rezvan_marefat
﴿جوانمرد کریم﴾ نعش برادر را آوردند برای خواهر بالای سر جنازه ایستاد و سیل اشک از دیده جاری ساخت پارچه را که از جسد گرفتند و چشمش به قامت بلند برادر که افتاد گریه هاش بند آمد. تعجب دیگران را که از رفتارش دید به نعش برادر اشاره کرد. در دوره ای که از هیچ توهینی به جسد دشمن نمی‌گذشتند جسد عمرو جز ضرب شمشیرِ مرگ، زخم دیگر نداشت. اسلحه ،لباس زره و حتی سپرگران قیمتش دست نخورده بود. بی اختیار بانگ برآورد: "برادرم را نکشته مگر جوانمردی کریم". آنگاه از کشنده برادرش عمرو پرسید. نام علی را که شنید سرود: لَوْكانَ قاتِلُ عَمْروٍ غَيرَ قاتِلِهِ * لَكُنْتُ اَبْكي عَلَيهِ آخِرَالاَبَد لكِنَّ قاتِلُ عَمْروٍ لايعابُ بِهِ مَنْ كانَ يدعي قديماً بَيضَة البَلَد اگر قاتل عمرو غير از علي بود تا هر چه روزگار هست از سوگ برادرم گريه مي‌كردم. ولي قاتل او كسي است كه به او عيب گرفتن و سرزنش كردن نمي‌چسبد و روا نيست آن كسي كه از قديم به عنوان «مرد شجاع و نوراني» اين ديار خوانده مي‌شود! 📚 اصفهانی، أبو نعيم أحمد بن عبد الله، معرفة الصحابة ، ج۱، ص ۸۸ @rezvan_marefat