eitaa logo
روضه رضوان
593 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
5.6هزار ویدیو
9 فایل
خادمان‌رسانه سایبری‌ حرم مطهر🕌 مهندسی ذهن تببین گری با 👈 #سواد_رسانه ✾‌✾࿐📡 📲 ✍️ @rezvanrazave @rezvanrazave
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #فیلم |همان قدر که غباری بر آستان باشد / رواست حاجت عاشق دعا نمی‌خواهد 🔹روایت خادم حرم امام رضا (ع) از دعایی که مستجاب شد #زیر_سایه_خورشید #به_وسعت_جهان @aqr_ir
#عاشقانه_مهدوي 🍃❤🌸🌸🌺🌸🌸❤🍃 قلب مرا با بی قراری ساختند ابر چشمم را بهاری ساختند انتظارت افضل اعمال من هرکسی را بهر کاری ساختند #یاایهاالعزیز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کم شمردن غذا بسیاری از مردم پس از کشیدن غذا برای میهمان، از عباراتی اینچنینی استفاده می کنند: [چیز قابل داری نیست، بفرمایید... قابل شمارو نداره... شرمنده بابت غذا اگه کم بود... و...] در حالی که استفاده از چنین عباراتی، مکروه است. متن دقیق: بر میزبان مکروه است که آنچه را برای میهمان آورده، کم بشمارد و برای ناچیز بودن غذا عذرخواهی کند. بر میهمان نیز کم شمردن غذای میزبان، کراهت دارد. ک. احکام زندگی، محمد حسین فلاح زاده
❓سؤال: مقصود از «مصیبت در دین» که در برخی دعاها آمده، چیست؟ نظیر: «لَا تَجْعَلْ مُصیبَتَنا فِی دِینِنا؛ خدایا مصیبت ما را در دینمان قرار مده». 🔹آیت‌الله بهجت قدس‌سره: همین مصیبتی که به آن مبتلا هستیم، یعنی فقد امام(عج). چه مصیبتی از این بزرگ‌تر؟! خدا می‌داند که به‌واسطۀ آن، چه محرومیت‌ها داریم؟! 📚 (در محضر بهجت، ج٢، ص٢١٧)
؟ ◀️در طب سنتی از تلخی‌ها زیاد استفاده می‌کنند. ولی در طب اسلامی خیلی از تلخی استفاده نمی‌شود. چند تلخی بیشتر در آن استفاده نمی‌شود مثل کندر و هلیلیه سیاه. هلیلیه سیاه هم از شدت شیرینی به تلخی می‌زند. شخصی در زمان رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) دارویی برای کسی تجویز کرده بود. حضرت(صلی الله علیه وآله وسلم) به او فرمود چرا با حکمت سلیمان درمان نمی‌کنی؟ عرض کرد حکمت سلیمان چیست؟ فرمود شکر. طبیب گفت که این شیرین است. حضرت(صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود همان خدایی که در تلخی درمان قرار داده در شیرینی هم درمان قرار داده است. ◀️طب اسلامی به طب نوین نزدیکتر است تا طب سنتی. در مبانی با طب سنتی اختلاف وجود دارد. سنتی‌ها خون را از هوا می‌دانند ما از هوا نمی‌دانیم. استدلالشان این است که اگر اکسیژن به خون نرسد سیاه می‌شود؛ پس خون از هوا است. بلغم از آب است. صفرا از آتش است و سودا از خاک. ◀️در طب اسلامی خون را از غذا می باشد. در این جا خلط مبحثی شده است. خون با اصطلاح نظام پزشکی یکی است. در طب نباید بگوییم خون، باید بگوییم دم. دم، گلبول‌های قرمز است. بلغم، گلبوهای سفید. مرّه سودا و صفرا. ترکیب این‌ها می‌شود خون.اما یک اشتباهی که شده این است دم را به خون ترجمه کردند. خون طبق نظام پزشکی یعنی آن مایه‌ای که از رگ بیرون می‌ریزد. مایه‌ای که از رگ بیرون می‌زند دم نیست. دم جزیی از آن است، یک چهارم دم است، یک چهارم مرّه سوداست، یک چهارم مرّه صفراست، یک چهارمش هم بلغم است. ◀️در طب اسلامی و سنتی هر دو بلغم را از آب می‌دانند. مره صفرا و سودا را از خاک می‌دانیم. در طب سنتی سودا را از خاک و صفرا را از آتش می‌دانند. در خصوصیات اخلاقی این اخلاط هم اختلاف هم وجود دارد. این‌ها اختلافات مبنایی است. طب اسلامی حرارت بدن را از قِبَل نفس می‌دانیم. ولی سنتی ها از صفرا می‌دانند. این اختلافات مبنایی در درمان مهم است.
وَمَن یتَوَکَل عَلَــی اللـه فَهُــوَ حَسبُهُ هر کس بر خدا توکـل کرد او برایشــ کافی است (به حکمتش توکل کن...)