eitaa logo
محسن ریسمان سنج
657 دنبال‌کننده
256 عکس
256 ویدیو
7 فایل
خوشحال میشم نظرتون رو بگید امری هم بود در حد توان در خدمتم @MRismansanj
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺خلاصه که عثمان مجبور شد ابوذر را مجدد از شام به مدینه بازگرداند و از آنجا نیز به سوی تبعید کند، جایی که دیگر افشاگری های او اثری نبخشد. عثمان به دستور داد تا این کار را انجام دهد و به او گفت هیچ کس از مردم نباید به ابوذر بیاید و او باید در تنهایی و کامل به سوی ربذه تبعید گردد. 🔺اینجا بود که به همراه و برادرش و و ياسر به بدرقه ابوذر آمدند. مروان حضرت امیر را از این کار نهی کرد اما حضرت با تازيانه به او حمله برد و بر ميان دو گوش مركبش زد و فرمود: «دور شو! خداوند، تو را به آتش بيندازد!» و با ابوذر وداع کرد. چون حضرت خواست بازگردد، ابوذر شروع به کردن کرد و گفت: خداوند، شما اهل‌بيت را رحمت كند! اى ابو الحسن! هر گاه شما و فرزندانت را مى‌بينم، به ياد پيامبر خدا مى‌افتم. 🔺مروان از این حرکت حضرت ناراحت شد و به عثمان شکایت کرد. عثمان هم ناراحت شد و گفت حق او را کف دستش میگذاریم. وقتی حضرت نزد عثمان آمد، عثمان گفت مگر نگفته بودم کسی با ابوذر نرود و او را بدرقه نکند؟ 🔺حضرت در پاسخ فرمودند: بله شما این را گفتید اما اگر این فرمان شما، و حق بود، آیا باز هم باید از آن تبعیت کرد؟ به خدا سوگند که من از چنین فرمانی که خلاف خواست خداست، اطاعت نمیکنم. (أ وَ كُلُّ ما أمَرتَنا بِهِ مِن شَيءٍ نَرى طاعَةَ اللّهِ وَ الحَقَّ في خِلافِهِ اتَّبَعنا فيهِ أمرَكَ‌!!؟ بِاللّهِ لا نَفعَل) 🔺در ادامه بین عثمان و حضرت امیر درگیری ای ایجاد شد و عثمان با ناراحتی صحنه را ترک کرد و فردا مردم را به دور خود جمع کرد و نزد آنها از حضرت امیر شکایت کرد و گفت: او بر من مى‌گيرد و مرا[= و و...] نيز پشتيبانى مى‌كند. (إنَّهُ يَعيبُني و يُظاهِرُ مَن يَعيبُني يُريدُ بِذلِكَ أباذَرٍّ و عَمّارَ بنَ ياسِرٍ و غَيرَهُما) اما مردم پا در ميانى كرده و میان عثمان و حضرت ایجاد کردند. 🔺حضرت امیر نیز به عثمان فرمود: «به خدا سوگند، من جز به خاطر ، ابوذر را بدرقه نكردم». (وَاللّهِ‌، ما أرَدتُ بِتَشييعِ أبي ذَرٍّ إلّا اللّهَ تَعالى) 📌پ.ن: 1️⃣ سیره ابوذر قطعا باید مشی امروز ما هم باشد. اینکه اگر در جایی ، و هر ای دیدیم، با انواع و اقسام روش ها، آن را فریاد بزنیم. البته که در این مسیر، لحاظ نکات دیگری نیز لازم است. چیزی که هم در سیره حضرت امیر و دیگر معصومین دیده میشود و هم در سیره رهبران انقلاب. عدم توجه به عواملی مانند ، و...، نتیجه عدالت خواهی را گاهی اوقات به ضد خودش تبدیل میکند. 2️⃣ قطعا مدل عدالتخواهی در حاکمیت [=عثمان] و [=جمهوری اسلامی] متفاوت است لذا حتما باید به این نکته توجه کرد و به دنبال مدل و چگونگی عدالت خواهی در عصر حاکمیت دینی بود. البته اصل مسئله عدالتخواهی، هیچ تفاوتی در این دو حاکمیت نمیکند، بلکه مسئله سر و هاست. 3️⃣ همانگونه که حضرت امیر به حمایت از ابوذر پرداختند، امروز نیز هرگاه شخصی به درستی را عَلَم کرد و به شیوه صحیح به دنبال تحقق آن بود، وظیفه دیگران و از اوست. 💢 آیات‌ و‌ روایات‌ اجتماعی | 👇 https://eitaa.com/joinchat/269877266Cf07fc0f3c9
اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی نشست خود در بروکسل خواستار پایان اشغالگری ایران در جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک شدند. اگر چه این اقدام در شرایطی که به تازگی وزیر امور خارجه کشورمان با برخی مقامات این کشورها دیدار داشته سئوالاتی را درباره برنامه دیپلماسی منطقه ای تیم جدید وزارت خارجه ایجاد کرده است ، آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این است که به نظر می رسد جبهه اسرائیل و حامیانش قصد دارند دقیقا شرایط جنگ چند جبهه ای و محاصره ای که اسرائیل در آن قرار گرفته است برای ایران در آینده ایجاد و فعال نمایند. به نظر می رسد این اقدام سیاسی زمینه ساز تحرکات جدی در آینده در جنوب ایران باشد همانگونه که اقدامات آذربایجان و ماجراهای حوزه قفقاز هم آمادگی برای درگیری در شمال است. امارات سالهاست مدعی مالکیت جزایر سه گانه ایران است و تلاش می کند دست ایران را در خلیج فارس و تنگه هرمز قطع کند. دشمن شوخی ندارد و قدم قدم پیش می آید و هر روز ابعاد جدیدی از بیان آقا که فرمود شرایط برای هردو طرف شرایط مرگ و زندگی است روشن می گردد. @rismansanj
در حیاط مسجد گوهرشاد دعاگوی شما هستم امشب شام جمعه است بنا داشتیم هر جمعه در یک طرح مواسات همدل باشیم و دعا و اقدام مشترک داشته باشیم هفته پیش با کمک شما در آستانه فصل سرما دوستان برای یک خانواده نیازمند ابگرمکن خریدند و نصب کردند. امشب دومین طرح مواسات کانال رو اعلام می کنم و برای همه مشارکت کنندگان از امام رئوف علی بن موسی الرضا عوض خیر طلب می کنم.
شماره دو خانواده ای یتیم متشکل از مادر و دو پسر یکی ۸ سال و یکی ۶ سال که پدر با بیماری کرونا فوت کردند و از آن موقع مادر همه امرار معاش خانواده رو به عهده داره با درآمد یک دکه کوچک بیرون مدرسه و یارانه روزگار می گذرانند. مستاجر هستند و از آنجا که صاحب خانه بنا دارد خانه را بفروشد باید خانه را تخلیه کنند و دوستان هیئتی ما در منطقه خانه ای جهت رهن برای شان پیدا کرده اند و ۱۵ ملیون تومان کم دارند. شما هرچقدر می توانید از کمک کنید . 6063731035935361 @rismansanj
هدایت شده از حامیم | رضاافشار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ضربه آخر شهید سنوار باید تبدیل به یک نماد و حرکت جهانی شود هر کسی با هر چه در دست دارد باید در هر جای دنیا صهیونیست یا طرفدار صهیونیست یا رسانه صهیونیستی را می بیند بزند... با چوب با سنگ با کفش با خودکار با هر چه در دست دارد و در هر جا و هر زمان... باید توی تیک تاک و هر نرم افزار جهانی غیر آمریکایی(؟) اینو تبدیل به نماد کرد ____________ 📚@reza_afshar
⭕️ سکانس پایانی قهرمان 🔺آن‌طور که دشمن گفته و تصاویر نشان می‌دهند، سکانس پایانی قهرمانِ قصه ما این‌گونه بوده: پیرمرد، تنها بود و بی‌کس و البته شجاع و نترس. جوان‌های دشمن محاصره‌اش کردند ولی قهرمان، تا آخرین گلوله جنگید. نیروهای تیپ ویژه، از او ترسیدند و با تانـ.ک به سمت او شلیک کردند. زانوی چپش کاملا خرد شد، ساعد دست راست هم شکست، انگشت سبابه دست چپ هم قطع شد؛ اما او تسلیم نشد. فرمـ.انده نیروهای ویژه تلاش کرد با نیروهایش از پله‌ها بالا رفته و بر قهرمانِ زخمی و بی‌رمق، پیروز شود؛ اما او با نارنجـ.ک این‌ها را عقب راند. 🔺️ شکستگی استخوان‌ها و خون‌ریزی‌، رمق از قهرمان ربوده بود. کوادکوپتر وارد ساختمان شد تا بدانند این مرد تسلیم ناپذیر کیست؟ اما او در تنهایی و جراحت هم کاملا باهوش و زرنگ بود: چهره‌اش را با چفیه‌ای پوشانده بود و با همان درد شدید، کوادکوپتر را فراری داد. 🔺️ تک‌تیرانداز دشمن به پیشانی‌اش شلیک کرد اما خونی بر صورتش نریخته، یعنی خون‌ریزی خیلی شدید بوده و خونی در بدن نداشته. در نهایت مجددا تانـ.ک دشمن گلوله دیگری شلیک کرد و طبقه دوم آوار شد. نیروهای ویژه، هنوز جرأت نزدیک شدن به قهرمان در طبقه دوم را نداشتند و او را رها کردند. یک روز بعد و پس از تمام شدن همه چیز، بالاخره بالا رفتند و قهرمانی را دیدند که در کنار سلاح و کتاب دعای‌ش به شهـ.ادت رسیده است. 🔺️ فیلمنامه و دکوراسیون صحنه، عجیب سورئال است. قهرمان قصه، یک کلاشینکف خراب دارد که ناگزیر شده با چسب برق، قطعات آن را به هم بچسباند. تا آخرین فشنگ و آخرین قطره خون جنگیده. پیکرش نه روی زمین، که روی مبل افتاده و زیر تونل‌ها نیست؛ بلکه در یک منزل مسکونی عادی است. 🔺️ عجب دکوراسیون عجیبی برای پایان‌بندی فیلم! قهرمان، خانه، مبل، اسلحه و البته کتاب دعا... حتی وقتی سربازان دشمن بالای پیکر او هستند، هیچ نشانه‌ای از خوشحالی در آن‌ها نیست؛ چهره‌های‌شان بهت‌زده است. 🔺️ ابوابراهیم شهـ.ید شده و اکنون، منتظر ابراهیم‌هایی هستیم که قرار است بت بزرگ را بشکنند و بساط نمرود و نمرودیان را جمع کنند. آتش بر این ابراهیم‌ها، گلستان است و خوشا به حال اینان. عبدالحمید بیات منبع: خبرگزاری مهر آموزش نویسندگی و خلاقیت | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/amjadacademy
من این جمله از امام علی را خوب به خاطرم سپرده ام که گفت: دو روز در زندگی انسان هست، روزی که در آن مرگ سرنوشت تو نیست، و روزی که مرگ سرنوشت تو ست. 🔹 من از روز اول نمیترسم چون مرگ سرنوشتم نیست پس کسی نمی تواند به من آسیبی برساند. 🔹 از روز دوم هم نمیترسم چون اگر تقدیرم باشد نمی توانم از آن جلوگیری کنم. 💢 مجاهد شهید یحیی سنوار @rismansanj
هدایت شده از محسن قنبریان
❗️ قرآن و فقه و عرفان را مخدّر نکنیم! قرآن سرتاسر نور است و هیچ باطل و عوجی در آن نیست اما نابجا خواندنش می تواند گمراهی و تخدیر بیافریند! قرآن به "مجاهدان میدان" خطابی دارد و به "تماشاگرانِ" تلویزیونیِ صحنه و "قاعدین" خطاب دیگری ؛ اولی را برای دومی خواندن مخدّر است! از زبان "مجاهدان میدان" به دشمنان می فرماید: قُل هَل تَرَبَّصونَ بِنا إِلّا إِحدَى الحُسنَيَينِ ۖ وَنَحنُ نَتَرَبَّصُ بِكُم أَن يُصيبَكُمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِن عِندِهِ أَو بِأَيدينا ۖ فَتَرَبَّصوا إِنّا مَعَكُم مُتَرَبِّصونَ﴿۵۲ توبه﴾ بگو: «آیا درباره ما، جز یکی از دو نیکی را انتظار دارید؟! (: یا پیروزی یا شهادت) ولی ما انتظار داریم که خداوند، عذابی از سوی خودش (در آن جهان) به شما برساند، یا (در این جهان) به دست ما (مجازات شوید) اکنون که چنین است، شما انتظار بکشید، ما هم با شما انتظار می‌کشیم!»۱ و به "تماشاگران مجازی و تلویزیونیِ" مظلومان غزه و لبنان می فرماید: وَما لَكُم لا تُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَالمُستَضعَفينَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالوِلدانِ ...﴿۷۵نساء﴾ چرا در راه خدا، و (در راه) مردان و زنان و کودکانی که (به دست ستمگران) تضعیف شده‌اند، پیکار نمی‌کنید؟!...۲ وقتی احساسات دسته دوم کمی از کشتن کودکان و زنان بی گناه جریحه دار می شود و می رود که تقاضای جهادی و قتالی بکنند، آخوند و مکلای تلویزیون و غیر آن، عارف می شوند و "احدی الحسنیینِ" مجاهدان معرکه را بر بینندگانِ در خانه ها می خوانند و با ، وجدان دردها را تسکین می دهند! مردم غزه در ۱۰درصد این زندانِ باریک روباز، محصورتر از قبل شده و واقعا دارند نابود میشوند؛ صدای استغاثه شان بلند است! ما به خاطری که یک وقت مخاطبی سوسول پای تلویزیون، ناامید نشود جای تشرِ "مالکم لاتقاتلون فی سبیل الله و المستضعفین" ، بشارت: "بنا الا احدی الحسنیین" می دهیم!!! از کی نشستن و تماشاگری و حداکثر آهی کشیدن و دعا و نفرینی کردن یکی از دو حسنای قرآن شده است؟!! به "فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ"(پس تو برو به اتفاق پروردگارت با آنها قتال کنید ما اینجا خواهیم نشست) شبیه تر است تا "بنا الا احدی الحسنیین"! هزاران زن و کودک و زیر آتش بمانند و احدی الحسنیین ملاقات کنند! جای ما، خون شهید همانجا تکثیر می شود و پیروزی می آورد!!! از همین قبیل است همه استفاده های نابجای دیگر از مقام شهید و سنن الهی تاریخ و هرچه رنگ ماوراء و عرفان دارد! در فقه هم مفاد آیه۵۲ توبه این فتوای صریح است: "بنا بر فقه اسلام -چه فقه مذاهب اهل‌سنّت، چه فقه شیعه و شاید بقیّه‌ی مذاهب دیگر- تردیدی وجود ندارد که وقتی دشمنی بر سرزمین مسلمین تسلّط پیدا کرد، وظیفه‌ی همه است که با او مبارزه کنند، با او جهاد کنند؛ به هر شکلی از جهاد که ممکن است. امروز مبارزه‌ی با رژیم صهیونیست برای همه‌ی دنیای اسلام واجب و لازم است."۲ بحث سرِ باز یا بسته بودن راه جهاد نیست، تقلیل دادن از "برای مستضعفین" به "تعرض به ایران" است! هنیه مهمان ما بود و در کشور ما ترور شد، بجایش چند موشک می زنیم؛ برای سید حسن و سنوار، نه! بحث سرِ باور نکردن " بین مقاومت و صهیونیزم"۳ و "به هم گره خوردن سرنوشت ایران با منطقه و مقاومت"۴ است!(دقت کنید) قیاس "حمله کفار به بلاد مسلمین" با "قیام درون جامعه اسلامی علیه خلیفه وقت" ، هم مع الفارق است. اینجا هم دیگری است؛ که روایات "تقیه" و "حقن دماء شیعیان" و "احلاس بیوت" و نبودن شرایط و نیافتادن در فتنه و تأسی به سیره ائمه بعد از حسین(ع) و... "برای شیعیان" بخوانند! (و می بینیم که حدیث بازان و فقه مالانی -علیرغم فتوای مراجع بزرگ در این ۷۰سال اشغال صهیونی- می خوانند!)  ................................ ۱. استفاده های رهبر انقلاب از آیه را اینجا بخوانید: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=9&npt=7&aya=52 ۲. و اینجا: https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?sid=4&npt=7&aya=75 ۳. جنگ وجودی یا شرایط مرگ و زندگی برای طرفین را رهبران دو طرف می گویند: -رهبر انقلاب اسلامی در ۲خرداد۱۴۰۳ به رئیس مجلس لبنان: شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه حق! - محمود قماطی نائب رئیس شورای سیاسی حزب الله به شبکه الجزیره: ما درگیر جنگی وجودی علیه اشغالگران شده ایم... - العربیه هم به نقل از نتانیاهو: نخوض حرباً وجودیاً! - سخنگوی کابینه اش هم گفت: ما وارد جنگی شده ایم که برای بقای اسرائیل است... ۴. ر.ک: خطبه نماز جمعه نصر 📎مطلب مرتبط: شرایط مرگ و زندگی۲ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۲۹ ☑️ @m_ghanbarian
✅ نشست مطالبه‌گران و عدالتخواهان سراسر کشور 🔹 موضوع نشست: مدیریت بهره‌وری (شایسته سالاری در دولت چهاردهم) 🔸 هدف: مطالبه از دولت چهاردهم بابت عزل و نصب نابجا در قالب مصاحبه، نامه، بیانیه و... 🎙 میهمان ویژه: نماینده محترم مجلس شورای اسلامی استاد کامران غضنفری 📆 دوشنبه ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۳ 🕰 ساعت ۱۵ 🏠 آدرس: تهران، میدان ولیعصر(عج‌الله)، خیابان ولیعصر عج، خیابان زرتشت غربی، جنب بانک تجارت، پلاک۲ . سازمان تبلیغات اسلامی ✅ پخش آنلاین از طریق ویراستی : https://virasty.com/Mrf_sh/1729235970290449522 🔴 جهت شرکت حضوری حتما ، نام و نام خانوادگی، کلمه شایسته‌سالاری و آی دی خودتان را به آی‌دی @Edamebede ارسال نمایید. 🌻 شرکت برای عموم آزاد است ✅ مدیران محترم تشکل‌ها و سمن‌هایی که مایل هستند از این برنامه حمایت کنند و پست آن را در کانالشان منتشر نمایند ، لطفا نام تشکل ، نام و نام خانوادگی، آی دی و تلفن خودشان را به آی دی @Edamebede ارسال کنند. 💠 ستاد امر به معروف و نهی از منکر: 🆔 @Setadeabm
⭕️ لحظه‌ی زایش جنبش در زمانه‌ی سنوار 🔹 در تاریخ جوامع زمانی هست که ستمدیدگان تصمیم می‌گیرند دیگر برده نباشند و بند انقیاد بگسلند؛ یا اگر چاره‌ای ندارند جز اینکه جزء بازندگان تاریخ باشند، دست‌کم یک قربانیِ آرام نباشند. 🔸 به تعبیر شیخ محمد خیابانی «لقمه خارداری باشید تا دیگران نتوانند شما را ببلعند.» 🔹 آن زمان که فرودستان چنین تصمیمی می‌گیرند، لحظهٔ زایش جنبش است. 🔻 یحیی سنوار برای امت، تجسم زایش و بازتولید این لحظه بود: چه آن زمان که فلسطینیان را نقد می‌کند که قربانیان آرامی نباشند، چه آن هنگام که انقلاب کبیر هفت اکتبر را بنیان نهاد. راه مهمی که امروز پیش روی ماست بازیابی این زایش است. ✍️ مجتبی نامخواه @rismansanj