هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 عدالتخواهی مردمی نه نیابتی!
• اینجا سخن بر سر لیقوم الناسُ بالقسط بود، مردم فاعل عدالتخواهی هستند نه میتی کومان و خلخالی و نه امنیتی ها بجای مردم!
نقد "سریال دادِستان" این بود! "هیولای پول" هالیوود بیشتر مردمی بود تا دادستان! آن از حادثه ای امنیتی شروع و با جنبش مردمی تمام کرد، دادستان، با جنبش دانشجویی شروع اما زود نیابتی شد و افراد جنبش در حد هکر و به فرمایش در آمدند!
• از نهاد معتبر امنیتی میشود سوژه فیلم گرفت و بهتر از "گاندو" و "خانه امن" ساخت اما ارتباط با نیروی امنیتی، سابقه خوبی در ژورنالیسم ایرانی نداشته...!
• رابطه هم افزا با نهاد معتبر امنیتی و قضایی آری، اما عدالتخواهی ذیل تشخیص برخی امنیتی ها نه!
* برای قضاوت بهتر صوت کامل این نشست را اینجا بشنوید:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2714
#عدالتخواهی
#سینمای_عدالت
#امنیتی
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحمت خدا بر حاج سعید قاسمی
رحمت خدا بر روح الله ایزدخواه
رحمت خدا بر مسعود ده نمکی
رحمت خدا بر مقصودی
رحمت خدا بر ثریا
جهاد تبیین نشان دادن ثمرات انقلاب است و من ثمره ای مثل حاج سعید قاسمی که در برنامه ثریای صداوسیمای جمهوری اسلامی می گوید از دیدن محرومیت اندیکا حالم خراب است را هزار برابر بزرگتر و باعظمت تر از مجموعه ای مثل مثلا ستاره خلیج فارس می دانم که اتفاقا کار بزرگی هم هست.
دم انقلاب گرم که این چنین فرزندانی دارد
دم ثریا گرم که بچه های انقلاب را نشانمان می دهد
پ.ن:
عید مبعث پیام آور توحید و عدالت مبارک باد
#حاج_سعید_قاسمی
#دکتر_ایزدخواه
#مسعود_دهنمکی
#ثریا
#جهاد_تبیین
#انقلاب_اسلامی
#اندیکا
#خوزستان
#شفافیت
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"اگر قرار است کسی تنبیه شود منم"
خدا یک سری عهدها دارد بر یک سری افراد
مثلا "اخذ الله علی العلماء ان لا یقاروا علی کظه ظالم و لا سغب مظلوم" که خدا از علما عهد گرفته که پرخوری ظالمان و گرسنگی مظلومان ساکت ننشینند.
و همچنین این بیان شریف که "ما أَخَذَ اَللَّهُ عَلَى أَهْلِ اَلْجَهْلِ أَنْ يَتَعَلَّمُوا حَتَّى أَخَذَ عَلَى أَهْلِ اَلْعِلْمِ أَنْ يُعَلِّمُوا" که خدا از افراد جاهل عهد نگرفت که آموزش ببینند مگر اینکه از اهل علم و معرفت عهد گرفت که در بسط و گسترش معرفت بکوشند...
اگر ما به عهدهای خدا عمل نکنیم مصداق این آیه قرار می شویم که فرمود:
وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَكْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا ۖ فَبِئْسَ مَا يَشْتَرُونَ
خدا از اهل كتاب پيمان گرفت كه حرفهای خدا را براى مردم آشكار سازند و پنهانش مكنند؛ ولى آنها پس پشتش افكندند و در مقابل مال ناچیز دنیا فروختند و چه بد معاملهاى كردند.
در این شب ها و روزهای ماه رمضان خیلی باید استغفار کنیم و به خدای متعال بگوییم که خدایا ما در حق بندگانت به عهدی که با تو بستیم آنچنان که باید و شاید عمل نکردیم خدا آن کسی که باید تنبیه شود منم ولی تو برما سخت نگیر و توفیق استغفار عطا کن
هدایت شده از عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 این تصویر از هزار ساعت سخنرانی موثرتر است. درست در ایامی که دشمنان این ملت بدنبال سوریهسازی از یک اختلاف و اعتراض داخلیاند و برخی نادانها تخم نفرت میکارند تا ویرانی درو کنند، جناب رئیس جمهور به میان دانشجویان دختر دانشگاه الزهرا رفته تا خواب دشمن را پریشان کند.
🔸 دست مریزاد به این تدبیر و حرکت 👌
🔹و چقدر خوب است همه ائمه جمعه بزرگوار و نمایندگان ولی فقیه و سایر مسئولان برای همدلی با مردم بالاخص دختران دانشجو و دبیرستانی، این چنین جلساتی برقرار کنند و صدای آنان را بشنوند. فردا دیر است همین امروز اقدام کنید.
🔸آن #رفتار_پدرانه که رهبر انقلاب سه ماه پیش در جلسه با ائمه جمعه فرمودند، یعنی همین. رهبری در همین جلسه مجدداً خاطره سفر خراسان شمالی را یادآوری کردند که در سفر خراسان در جلسه با علما و فضلا گفتند: آن دختر که در عرف میگویند شلحجاب یا بدحجاب، او عیبی در ظاهر دارد من عیبی در باطن. آیا باید او را طرد کرد؟ رد کرد؟ حقه؟ گفتا شیخا، من آنچه گویی هستم/ تو آنچه مینمایی، هستی؟
🔹ما از هر چیزی برای انسجام ملی و همدلی مردم با مردم و مردم با حاکمان، استقبال میکنیم و از هر چیزی که تخم نفرت بکارد چه یک امام جمعه و تریبوندار، چه یک سلبریتی و بازیکن و چه رسانه دشمن، بیزاریم! از گفتن این حرف هم ابایی نداریم.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
♦️اعتراض + ذهنیت سلطانی
✍محسن ریسمان سنج
آیا معترض بودن بد است؟ به هیچ وجه. اعتراض امر مقدسی است که عامل حرکت انسان به سمت مطلوب هاست. تا انسان به آنچه هست اعتراض نداشته باشد آنچه که می باید شکل نمی گیرد. انقلاب اسلامی خود محصول همین داشتن اعتراض است و اساسا انقلاب و نظامی که خودش برآمده از اعتراض است نمی تواند و نمی باید که با امر اعتراض ستیزه داشته باشد و نسبت به آن روی خوش نداشته باشد... انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده استمراری و مردمی که بناست طلیعه ظهور خورشید عدالت گستر عالم باشد برای زنده ماندن و پیشروی کردن نیاز دارد که اولا مردمش در صحنه باشند دوما مردمش به وضع موجود هرچه که هست اعتراض داشته باشند و وضع بهتری را طلب کنند.
اعتراض در قاموس انقلاب اسلامی نه تنها ضربه زننده نیست پیش برنده هم هست
پس مشکل کجاست؟
مشکل آنجاست که ما در این سالها نه تنها از یک مسئله مهم غفلت کرده ایم و در تبیین آن کم گذاشته که متاسفانه برخی ناآگاهانه موجب تقویت آن هم شده اند: ذهنیت سلطانی!
در گذشته ما مردم ایران در قبل از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی سابقه ۲۵۰۰ سال نظام سلطانی و سلطنتی است. یعنی تا ۲۵۰۰ سال که به عقب برگردیم آن اراده ای که حاکم بوده اراده اعلی حضرت همایونی بوده است... مردم رعیت بوده اند که گاه به تمجید و ثنا پرداخته اند گاه به اعتراض و شکایت از اوضاع اما هیچ وقت در مصدر امور نبوده اند... همیشه این سلطان بوده است که همه کاره و صدرنشین و تصمیم گیر و مجری بوده است. این ۲۵۰۰ سال تجربه زیستی در ذیل نظام سلطانی کلی گزاره های پیدا و پنهان در ذهنیت و فرهنگ ما ایجاد کرده است و خلاصه اش این است ۲۵۰۰ سال عادت کرده ایم وقتی درباره خوبی و بدی اوضاع صحبت کرده ایم بعدش یا برای شاه کشور دعا کنیم یا نفرین!
انقلاب اسلامی اما اوضاع را عوض کرد
نه اینکه مانند آنچه که بارها در تاریخ اتفاق افتاده سلسله ای رفت و سلسله ای آمد مثلاً قاجاری رفت و پهلوی آمد، نه! تغییر انقلاب اسلامی یک تغییر بنیادین بود: تغییر از حاکمیت اراده یک نفر (سلطان) به حاکمیت اراده مردم!
و ولی فقیه به فرموده امام نه تنها دیکتاتوری نیست بلکه مانع دیکتاتوری است یعنی فلسفه ولایت فقیه حفاظت از جامعه، دیده بانی و هدایت و مانعیت از پیدا شدن فرد یا گروهی است که بخواهند اراده مردم را محدود و اراده خویش را بر مردم حاکم نمایند.
این مردمسالاری دینی که خط روشن و مهم انقلاب اسلامی در کلام امامان انقلاب اسلامی است مسئله ای است که نه بصورت حقیقی توسط خیلی ها فهمیده شد و نه پذیرفته و همین موجب شده تا در بین عموم مردم خوب تبیین نگردیده و حالت ناخودآگاه ذهنیت سلطان خواهی و سلطان بینی و سلطان جویی مردم به بیداری و آگاهی و مسئولیت پذیری عمومی تبدیل نشده و کماکان عده ای دعاگوی سلطان جدید باشند و عده ای نفرین گو!
و در بدترین شکل اعتراضی که عنصر پیشبرنده جامعه به سمت خوبی هاست و در بیداری حاصل از صدا و فریاد و نفس خمینی در دوره پهلوی به شکل انقلاب اسلامی جهت تغییر نوع نظام برآمد امروز هم بدون توجه به اینکه اساسا نظام اسلامی نظام سلطانی نیست و نباید باشد که اعتراضش بصورت انقلاب بخواهد پیش رود باز می بینیم بسیاری اعتراضات به حق و در ذات خود پیش برنده مردم به موضع گیری های تند نسبت به حاکمیت تبدیل شده و در افراطی ترین حالتش خواستار سرنگونی حکومت می شوند...
چرا به اینجا رسیدیم؟
عده ای که به برکت انقلاب اسلامی مصدری برای خدمت (قدرت) یافته بودند یا انقلاب اسلامی را نفهمیدند یا نخواستند قدرتشان با خواست مردم حد بخورد پس در ظاهر شعار اصل بودن مردم دادند و در واقع مردم را از میدانداری انقلاب کنار گذاشتند و اراده محافل خویش را به جای اراده مردم اصل قرار دادند و با این همانی خودشان و نظام اسلامی و ارزش ها هرگونه اعتراض و انتقاد را خفه کردند و برای ذهن های پذیرا و آشنا و طالب، تصویری جدید از سلطنت تصویر کردند تا مردم به میدان امده منقلب شده عصر خمینی دوباره به خانه ها برگردند و امور کشور را به خسروان بسپارند و خسروان صلاح مملکت خویش دانند و نیروهای محفلی هم در جامعه فرهنگ بسازند که هرچه ان خسرو کند شیرین بود و وقتی که کار نابسامان شد و بی مدیریتی و تئوری های وارداتی و پرویی های نجومی زمینه ضربه زدن دشمن را فراهم کرد و مردم را در فشار مضاعف قرار داد آن وقت صاحبان کینه های بدری و خیبری دشمنان انقلاب بر بستر اعتراضات به نابسامانی ها اصل نظام اسلامی و ولایت فقیه را هدف قرار دهد تا موانع حاکم شدن دوباره استعمار نوین جهانی در این کشور تضعیف شود و با از بین بردن نظام مردمسالاری دینی و تجزیه ایران اسلامی و خاموش شدن مشعل بیداری جلوی طلوع خورشید عدالت را بگیرند.
در نظام مردمسالاری دینی مسیر اعتراض، امر به معروف و نهی از منکر است، همان اصل ۸ قانون اساسی و پایه اش احساس واقعی تملک مردم بر کشور و انقلاب است
#
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹
🔸امر به معروف یعنی در دنده بودن!🔸
امربهمعروف و نهی از منکر چیست؟ به ساعتتان نگاه کنید؛ این چرخدندههای ساعت، در هم دنده شدهاند. دندههایشان داخل هم است؛ یکی که میچرخد، دیگری را هم میچرخاند.
امربهمعروف، یعنی اینکه دندۀ یکی در دندۀ دیگری گیر کند. امربهمعروف، دنده است؛ ترک امربهمعروف، یعنی خلاص کردن! خلاص کردن یعنی اینکه یکی بچرخد و دیگری نچرخد.
وقتی امربهمعروف و نهی از منکر ترک میشود، یعنی این چرخ و آن چرخ از هم دور شدهاند؛ زدهای توی خلاص! این میچرخد، اما آن دیگری نمیچرخد. دندۀ فرد نمیخورد به دندۀ جمع؛ یعنی خوبی فرد، سرایت به دیگری نمیکند.
خوبیها وقتی شخصی شد و امر به معروف تعطیل شد، این دارد برای خودش میچرخد و آن دیگری هم دارد برخلاف آن میچرخد و منکرش را انجام میدهد. نتیجهاش اینست که «مجموعۀ جامعه» نمیچرخد.
گاهی انسان زورش نمیرسد دیگری را بچرخاند، میزند در خلاص؛ خودش در زندگی شخصیاش یک آدم سالمی است، اما در زندگی اجتماعی دندهاش به دیگران گیر نمیکند. میخواهد اگر دیگران در غفلت میروند، او در غفلت نرود؛ اگر دیگران نمازشان را به تأخیر میاندازند، او به تأخیر نیاندازد، لذا دنده را خلاص میکند تا بتواند نمازش را سر وقت بخواند.
اما نه، هنر این است که در عین اینکه انسان نمازش را سر وقت میخواند، در دنده هم بزند.
📱به #ندای_تهذیب بپیوندید:
@nedaye_tahzib
💎 راهبرد مواجهه با معترضین
✍محسن ریسمان سنج
در تکمیل نوشته قبلی که در خلال آن به ضرورت و اهمیت و تقدس مفهوم اعتراض پرداخته شد و بیان شد که اعتراض داشتن به وضع موجود مقدمه طلب و نیل به وضع مطلوب است در اینجا میخواهم کمی ناظر به مسائل روز و حوادث پیش آمده در این روزهای کشور بنویسم...
این روزها با آمار و تحلیل های متفاوتی درباره اغتشاشات اخیر روبرو هستیم... برخی با تکیه بر آمار میانگین سنی دستگیرشدگان، معترضین را نسل z می نامند به ویژگی های روانشناختی مخصوص شان اشاره می کنند و گروهی آنها را شبکه های سرویس های جاسوسی و گروهک های ضد انقلاب و وابستگان مجاهدین و خانواده های اعدامی و... می دانند و برخی مطالبات را در فضای انقلاب جنسی ایران تصویر می کنند... در این که ماهیت این اعتراضات خیابانی و مطالبه آنها دقیقا چیست اختلاف زیاد است شاید به سختی بتوان برای این سئوال جواب واحدی ارائه کرد.
آنچه اما در این بار می توان گفت این است که نقطه اشتراک همه کسانی که در دانشگاه و خیابان تجمع می کنند نارضایتی همراه با عصبانیت است. بصورتی که بسیاری از اوقات این اعتراض ها به تخریب و خشونت کشیده می شود.
براساس نگاهی که این حرکات را نه صرفا و الزاما اقداماتی سازماندهی شده و با لیدرهای مشخص می داند که اگر اینگونه بود می بایست با اقدامی اطلاعاتی لیدرها شناسایی و غائله ختم می شد بلکه آن را مسئله ای دارای جنس اجتماعی و روانشناختی در بخشی از نسل جوان و نوجوان کشور می داند باید درباره راهبرد مناسب نظام در برابر این اقدامات خشونت بار اندیشید زیرا که توجه به پوشش و توجه رسانه ای خاصی که به اقدامات معترضین و پاسخ نظام و افراد متعلق به آن وجود دارد نتیجه و توابع شرایط موجود در سالهای آینده کشور تاثیرگذار خواهد بود.
بطور کلی امروز در مقابل تجمعات و اقدامات معترضین (اغتشاشگران) سه راهبرد وجود دارد:
راهبرد اول: برخورد سخت
کسانی که قائل به این راهبرد هستند از مسئولین نظام گله مند هستند که چرا با اغتشاشگرها با مماشات برخورد می کنند و برخورد سخت و چکشی با معترضین و اغتششاشگرها را مطالبه می کنند. خصوصا بعد از حادثه حمله عوامل داعش به حرم حضرت شاهچراغ و شهادت جمعی از زائران و شیعیان طرفداران این راهبرد با شریک جرم داعش و قاتل دانستن تمامی معترضین در این جنایت خواستار شروع انتقام از خیابانهای تهران شدند.
راهبرد دوم: مظلومیت در مقابل خشونت
در مقابل آنچه که تصمیم برخی آن را تصمیم عقلای نظام در مقابل جوانان و نوجوانان حاضر در تجمعات خیابانی بود نامیده اند صبر و ایجاد فضای مظلومیت برای نظام و وابستگان به آن است با این ادبیات که کشته شوید و ولی کسی از معترضین را نکشید. در این راهبرد که با توجه ویژه به عملیاتهای رسانه ای دشمن و توجه به پروژه کشته سازی برگزیده شده از هرگونه برخورد منجر به عصبانیت بیشتر معترضین و بهانه دادن برای جذب بخشی از مردم با ایجاد حس مظلومیت و سوار شدن بر موج افکار عمومی جلوگیری کرده و ولو با دادن چند ده نفر کشته از اقدامات برخورد سنگین با معترضین خودداری می کند.
راهبرد سوم: تقویت بستر محبت
یکی از راهبردهایی که گه گاه جلوه هایی از آن را در برخی اتفاقات این روزها دیده اید تقویت و بسط فضای محبت در میان مردم و جوانان بخصوص معترضین است. اقداماتی از قبیل شعار دانشجویان دانشگاه علم و صنعت تهران (اگر به من فحش بدی باز هم برات جون میدم) و حضور سخنگوی دولت، امام جمعه اهواز، مهدی رسولی و جمعی از دیگر از جبهه انقلاب در جمع معترضین در دانشگاه و مدرسه و خیابان و سعی در جلب قلوب آنها نمونه ای اقدامات عملیاتی براساس این راهبرد است. براساس این راهبرد افرادی که در خیابان و دانشگاه هستند فرزندان ما و دختران و پسران همین کشور هستند و می توان با بذل محبت به آنها و تقویت فضای محبت در جامعه می توان از از خشم و ناراحتی های شکل گرفته در جامعه کاست. برای این راهبرد می توان به سیره رسول مکرم اسلام در برخورد با مخالفین خود اشاره کرد مثلا فرد یهودی که هر روز بر سر روی پیامبر شکمبه گوسفند میریخت (توهین و خشونت) وقتی که چند روز پیامبر از آن مسیر رد شد و او را ندید سراغش را گرفت و وقتی شنید که بیمار است به عیادتش رفت و رفتار محبت آمیز پیامبر موجب شرمندگی و هدایت او شد.
پ.ن: این راهبردها در مقابل یکدیگر نیستند و هرکدام ممکن است در صحنه و لحظه و شرایطی لازم و واجب باشند. بلکه مسئله انتخاب راهبرد کلان است که کدام راهبرد می بایست راهبرد کلان و اکثر باشد که براساس آن همه فعالان و کنشگران اجتماعی و رسانه ای موظف به تولید محصول و برنامه براساس آن باشند.
یا حق
@rismansanj
هدایت شده از معارف اسلامی
️نگاهی دیگر به پدیده #فحاشی رکیک در ایام #اغتشاشات
سرنوشت بد و به ذلت افتادن مخالفان ولایت فقیه حتی آن دسته که به ظاهر اهل رعایت آداب اخلاقی و حتی دینی بودند در چهل سال گذشته پیش روی چشم همه هست و فحاشان که تکلیف شان معلوم است.
خبرگزاری فارس - یادداشت - مهدی جهان تیغی: فحشهای رکیک اغتشاشاگران در خیابان وقتی به برخی دانشگاههای معتبر و حتی به دختران دانشجو رسید، بسیاری را نگران کرد و ترس از آثار چنین رفتارهای علاوه بر خانوادهها، جامعه علمی کشور را نیز در برگرفت. اما واقعیت این است که باید جرات بیشتری در تحلیل این نوع کنش زشت اجتماعی و سیاسی باید داشت. از منظر احادیث دینی نکات قابل توجهی بدست می آید که بسیار راهگشا در فهم و حتی مواجه با این آفت زشت است. جالب است که دشنام بقدری در اسلام مذمت شده که از فحش دادن به اشیا و حتی شیطان نیز پرهیز داده شده است.
1- بررسی و تحلیل گفتمان و تاکتیکهای لیدرهای خارج نشین در این چهار هفته اخیر نشین می دهد که فحش دادن و ترویج آن بخشی از تاکتیک مورد تاکید آنها برای مقابله با جمهوری اسلامی است. اما فحش علاوه بر نشان دادن پستی و باطن اپوزیسیون جمهوری اسلامی نشانه ضعیف بودن آنها است. چنانچه امام باقر(علیه السلام) فرمودند: «سِلَاحُ اللِّئَامِ قَبِیحُ الکَلَامِ به صورت طبیعی نیز وقتی دو فرد با یکدیگر درگیر میشوند، عموما فرد ضعیف نسبت به فرد قوی و به هنگامه مغلوب شدن، فحاشی میکند. فحاشی نشانه احساس ضعف شدیدی است که اپوزیسیون نسبت به قدرت و برتری جمهوری اسلامی دارند. از این منظر فحاشی اپوزیسیون یک نقطه بسیار امیدوار کننده و حاوی حقایقی بزرگ است!
2- جریانات ضدانقلاب خارج نشین که در پشت صحنه طراحی می کنند و معترضین و حتی دانشجویان را مجبور به فحش دادن میکنند، قطعا اهدافی را دنبال میکنند. شاید یکی از مهمترین اهداف آنها را در این حدیث بتوان یافت. لا تَسُبُّوا الناسَ فَتَکتَسِبُوا العَداوةَ بَینَهُم .به مردم ناسزا مگویید که با این کار در میان آنها دشمن پیدا مىکنید . به این معنا که آنها با استراتژی ترویج فحاشی در بین دانشجویان تلاش میکنند اولا جامعه را نسبت به این قشر دشمن کنند و دشمنی بین جامعه و دانشگاه ایجاد شود و ثانیا حتی دشمنی بین مردم با مردم در محیط داخلی ایران ایجاد کنند. اما در این طراحی هم شکست خوردند، سخنان سردار سلامی مبنی بر اینکه با همین جوانان معترض سراغ دشمن خواهیم رفت و یا مدارای بیش از حد انتظاری که در دانشگاه با دانشجویان فحاش در حال صورت گرفتن است، نشانه این است که مدیریت کشور حواسش به این طراحی دشمن کامل جمع است.
3- اما با فحاشی اغتشاشگران و به خصوص دانشجویان فحاش در محیط دانشگاه چه باید کرد؟! شاید اولین گام این باشد که به این جمله حکیمانه امام علی (ع) عمل شود. مَهْلاً یا قَنبرُ ! دَعْ شاتِمَکَ مُهانا تُرْضِ الرَّحمنَ و تُسخِطُ الشَّیطانَ و تُعاقِبُ عَدُوَّکَ؛ آرام باش قنبر! دشنام گوىِ خود را خوار و سرشکسته بگذار، تا خداى رحمان را خشنود و شیطان را ناخشنود کرده و دشمنت را کیفر داده باشى.
گام دوم نیز در این حدیث امام علی (ع) نهفته است: إنّی أکرَهُ لَکُم أن تَکُونُوا سَبّابِینَ ، و لکِنَّکُم لو وَصَفتُم أعمالَهُم و ذَکَرتُم حالَهُم ، کانَ أصوَبَ فی القَولِ و أبلَغَ فی العُذرِ. من خوش ندارم که شما ناسزا گو باشید، بلکه اگر اعمال و رفتار و موقعیت [باطل] آنها را خاطرنشان کنید ، مؤثّرتر و در بیان عذر و حجّت رساتر و قانع کنندهتر باشد .
اما اگر به دام تقابل شعار و فحش دادن بیافیتم حتما جبهه ارزشی و انقلابی شکست خواهد خورد، زیرا در حدیث داریم که ما تَسابَّ اثنانِ إلاّ غَلَبَ ألأَمُهُما .یعنی هیچ دو نفرى یکدیگر را ناسزا نگفتند مگر آن که پست ترینشان چیره گشت .و همچنین امام کاظم علیه السلام فرمود؛ ما تَسابَّ اثنانِ إلاّ انحَطَّ الأعلى إلى مَرتَبةِ الأسفَلِ .هیچ گاه دو نفر به یکدیگر ناسزا نگفتند مگر این که آن یک که برتر است به مرتبه آن که فروتر است سقوط کرد .یعنی جبهه انقلاب در صورت به دام افتادن در فحاشی حتما سقوط ذاتی پیدا خواهد کرد.
4- این روزها اکثریت جامعه ایران از برخی شعارهای اقلیتی ناچیز علیه رهبر معظم انقلاب و هتک حرمت به ولایت فقیه سخت دلگیر هستند و برایشان تکرار این موضوع نیز رنج آور است. اما واقعیت این است که سابُّ المُؤمِنِ کالمُشرِفِ على الهَلَکَةِ .ناسزا گوىِ به مؤمن همچون کسى است که در آستانه هلاکت باشد.
سرنوشت بد و به ذلت افتادن مخالفین ولایت فقیه حتی آن دسته که به ظاهر اهل رعایت آداب اخلاقی و حتی دینی بودند در چهل سال گذشته پیش روی چشم همه هست و فحاشان که تکلیف شان معلوم است خیلی زودتر از آن مخالفین به ظاهر بااخلاقتر به نابودی خود نزدیک میشوند.
هدایت شده از یٰا طَبِیِبْ
بنده نمیدونم واقعا اینا حرفای افراد مذهبیه یا سازمان منافقین چنین دستوری رو توی کانالهای مذهبی پخش کرده
ولی ماجرای آشوبها توسط یک قیچی پلید ایجاد شد
⭕️ یک لبه قیچی، لیبرالهایی که ترویج بی حجابی میکنند مثل سلبریتی ها و شبکه های ماهواره ای و..
⭕️ یک لبه قیچی هم مذهبی های افراطی که با عنوان امر به معروف بین محجبه ها و بی حجاب ها نفرت پراکنی میکنند.
هردوی این گروه ها مقصران اصلی حوادث اخیر هستند.
🔸تنهامسیر
🧶 اولویت اول کشور
✍ محسن ریسمان سنج
هرچه جلوتر می رویم بیشتر به این نتیجه می رسم که هیچ کاری به اندازه مبارزه هم جانبه با فساد اقتصادی ضرورت ندارد و هیچ مصلحتی امروز بالاتر از برخورد با فساد اقتصادی نیست. برخورد با فساد اقتصادی چه از باب تغییر قوانین و ساختارها و سازکارها و چه از باب برخورد با مفسدان و آلودگان و عدم استفاده از آنها در پست های مدیریتی مسئله ای است که امروز در سطح مردم بصورت جنبش وار مطالبه و در سطح مسئولین عالی بصورت یک اولویت حیاتی مورد توجه قرار بگیرد.
برخی از مسئولان از روی ناآگاهی فکر می کنند که پدیده فساد مسئله دست چندم کشور است و گمان می کنند که از تخصص یکمدیر ولو آلوده به فساد اقتصادی می توان برای مدیریت و پیشرفت کشور استفاده کرد. این خیال باطل و کاملا غلط است تجربه نشان داده افراد آلوده در هیچ تصمیم و اجرایی نفع ملت و کشور را در نظر نمی گیرند و حضورشان در هر سمتی کشور را در همان حوزه دچار مشکل و بحران و ناکارآمدی و نا رضایتی می کنند.
در ایام قبل از انتخابات ریاست جمهوری مهمترین استدلال آقای رئیسی برای خروج از قوه قضائیه و قرار گرفتن در راس قوه مجریه این بود که آنجا مشغول برخورد قضایی با مفسدان پس از انجام جرم بود و با حضور در دولت می توانند با تغییر ساختارها و سازوکارها و انتصاب افراد شایسته می توانند از بروز فساد جلوگیری کنند. همان موقع هم این تذکر رو مطرح کردیم که هیچ فردی نمی تواند به تنهایی این کار را انجام دهد و شبکه فساد شکل گرفته در بخش های مختلف کشور جز با همراه کردن مردم و به صحنه آوردن مردم و ساماندهی نظارت مردمی انجام نمی گیرد مسئله ای که در این یکسال و چند ماه جز در مورد معدودی مثل بازرسی وزارت کار و تعاون و رفاه هیچ گاه به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته و در دارد روی همان پاشنه سابق می چرخد.
آقایان برای تعویض افراد از پست های مدیریتی مانند محاکم قضایی ادله و مستندات دادگاه پسند طلب می کنند در حالی که به فرموده امیرمومنان علی (ع) برای حفظ افراد و آبروی آنها و سلامت نظام تغییر مدیری که درباره او قرائن و اماراتی از قصور، تقصیر یا فساد وجود دارد کافی است.
باز هم تاکید می کنم:
فرد آلوده هر کجا که باشد آنجا را به کانون ناکارآمدی و بحران و نارضایتی تبدیل می کند فرقی ندارد شهرداری باشد، ورزش باشد، آموزش باشد، صمت باشد یا امنیت...
@rismansanj
وسط ایام اغتشاشات فیلم کره ای شکار (هانت) رو دیدم. فیلم جذاب و خوش ساختی بود و مخاطب رو تا انتها پای فیلم نگه میداره.
فیلم با تظاهرات اعتراضی مردم کره جنوبی بر علیه رئیس جمهورشون که ازش به دیکتاتور یاد می کنند در حدود سال ۱۹۸۰ شروع میشه و سرکوب وحشتناک مردم به تصویر کشیده میشه و در ادامه با چالش دو مامور امنیتی بلند پایه کره قصه ادامه پیدا می کنه...
فیلم رو ببینید و برداشت هاتون رو بنویسید
May 11
امکان تغییر.mp3
6.2M
🔐 امکان تغییر ❗️
#نشست_دانشجویی/ دانشگاه باهنر کرمان
حجت الاسلام قنبریان/۱۴آبان۱۴۰۱
🎤دانشجوی معترض: امکان تغییر هست؟!
مردم هراسی جمهوری اسلامی!/ مردم فقط برای به رخ کشیدن به مخالفان اجازه خیابان دارند!
سیاست زدایی از دانشگاه و جوانان/ تغییرهای نمایشی/ از بالا به پایین بودن/ از علل عدم تغییر است!
🎙 حجت الاسلام قنبریان:
• فرض را بر همین قضاوت شما می گذارم که حاکمیت نمی خواهد تغییر بپذیرد!
• اصلاً یک حرف ضد انقلابی! : چرا بدنه دلسوزِ مردم و انقلاب اسلامی، چرا دانشجویان جای اتحادیه اروپا و... از وضعیت جاری ماهی نگیرد؟!!
• خاطره از نمونه هایی از تغییر مثبت درون بحران!
• طرحی برای جنبش دانشجویی با دو ایده:
۱- ایده بهادری جهرمی برای #کمیته_حقیقت_یاب را عملی کنید! در وضعیت کنونیِ بحران اعتماد، خود را به رسمیت بشناسانید!
یک جامعه باید اعتماد عمومی را درون مرزهای خود تدارک کند.
۲- فرم بومی #دادگاه_راسل را برای مواردی که افکار عمومی جریحه دار شده است به کمک اساتید بازسازی کنید!
• کنشگر فعال به انسداد نمی رسد...
☑️ @m_ghanbarian
🔴 وقتی سازمان سیا به حدیث پیامبر اسلام (ص) عمل می کند.
🔸امانوئل موریس والرشتاین جامعهشناس، مورخ اقتصادی و متفکر چپگرای آمریکایی و از بزرگترین متفکران سوسیالیست سده بیست و یکم کتاب معرف دارد با عنوان 'The Modern World-System '( نظام جهانی مدرن) که به ۷ زبان مهم دنیا ترجمه شده است.
ایشان دلائل متعددی مطرح می کند که نظام سرمایه داری ماندگار نیست و به زودی فروخواهد ریخت
🔹نکته جالب قصه این است؛ وقتی وی این کتاب ضد نظام سرمایه داری را می نویسد و مهم ترین نقاط آسیب پذیر نظام سرمایه داری را با تحقیقات علمی محکم تبیین و به جامعه نخبگانی دنیا عرضه می کند
علی القاعده باید در واکنش به این اقدام قدرت های استکباری متکی به نظام سرمایه داری در راس آنها آمریکا ناراحت شده و ده ها ردیه بر آن بنویسند، محکوم کنند و برچسب های زیادی به این نویسنده بچسبانند
🔸اما در میان حیرت همگان مشخص می شود اتفاقا بودجه این تحقیقات گسترده و دقیق از طرف سازمان حافظ منافع نظام سرمایه داری و حکومت آمریکا در دنیا یعنی سازمان بدنام سیا بوده است!!!
🔹آنها برای حفظ ظلم آشکار، سلطه خانمان سوز و هژمونی مخرب خود میلیاردها دلار پول خرج محقق مخالفی می کنند تا باگ های نظام سلطه آنها را به طور علمی استخراج و آشکار سازد تا آنها بتوانند با این عوامل سقوط مقابله کنند
🔸دین مترقی و پیشرو اسلام قریب به یک قرن و نیم پیش طی نصوصات متعدد بر این راهبرد مهم تاکید کرده است که یک مورد این روایت نبی مکرم اسلام است؛
خَيرُ إخوانِكُم مَن أهدى إلَيكُم عُيوبَكُم
بهترين برادرانِ شما ، كسى است كه عيب هايتان را به شما هديه دهد.
🔹ما این درس های استراتژیک ناب اسلامی را در راه توسعه حق و عدالت کمتر استفاده کرده آنها را قرائت و در عمل سلایق شخصی غیرکارشناسی خود را محور قرار می دهیم و گاها منتقدین دلسوز را با هزاران برچسب از صحنه خارج کرده و تصور می کنیم با این رفتار به اسلام و انقلاب خدمت کرده ایم !!!
✍ علی امیری
@nabzqalam
هدایت شده از محسن قنبریان
👥 ولایتِ همگانی!
▫️علامه طباطبایی ذیل آیه۷۱توبه:
《المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولياء بعض...
بعد از آن تذكر و بيان حال منافقين، اينك حال عامه مؤمنين را بيان ميكند و می فرمايد: "مردان و زنان با ايمان اولياى يكديگرند"، تا منافقين بدانند نقطه مقابل ايشان مؤمنين هستند كه مردان و زنانشان با همه كثرت و پراكندگى افرادشان همه در حكم يك تن واحدند، و به همين جهت بعضى از ايشان امور بعضى ديگر را عهده دار مى شوند.
و به همين جهت است كه هر كدام ديگرى را به معروف امر ميكند و از منكر نهى مى نمايد. آرى، بخاطر ولايت داشتن ايشان در امور يكديگر است -آنهم ولايتى كه تا كوچك ترين افراد اجتماع راه دارد- که به خود اجازه مى دهند هر يك ديگرى را به معروف واداشته و از منكر باز بدارد.》(المیزان)
▫️چون شرط امر به معروف، عدالت نیست و حتی فاسق هم چنین حقی(ولایتی) دارد۱؛
پس غیر متشرعه، بی حجاب و بدحجاب هم میتواند مذهبیِ محجبه ای یا حتی یک روحانی را در معروفی، امر یا از منکری، نهی کند!
#ولایتِ_طرفینی
#ولایتِ_تواصی
#ولایتِ_زنان
#توزین_عادلانه
..........................
۱. https://b2n.ir/u94015
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
بی حجاب هم ولایت دارد!.mp3
5.31M
🚺 بی حجاب هم ولایت دارد ❗️
#حجت_الاسلام_قنبریان
• جامعه ای که به دو طبقه امر کننده و امر شونده تبدیل شود؛ این گسل کار دستش می دهد!
• همه جامعه اسلامی (زن و مرد و صغیر و کبیر) ولایتِ امربه معروف دارند!
- لزوم توزین عادلانه این ولایت!
• از جایگاه مذهب و حکومت نگوییم: به تو چه؟! تا او هم درباره حجاب و زیست شخصی اش نگوید: به تو چه؟!
* مبانی حرف را اینجا بخوانید:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3445
#ولایتِ_طرفینی
#ولایتِ_تواصی
#توزین_ولاء
☑️ @m_ghanbarian
🔰 نامه سرگشاده ابوالقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون به مراجع و علمای حوزه
بسم رب الخمینی
محضر مبارک بعضی از مراجع عظام، مدرسین فاضل، مبلغین محترم و منبریهای عزیز
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
اینجانب از اهالی هنر سوالی برایم پیش آمده که جوابش نزد آن فرزانگان است، امید آن دارم به جواب این سوال بیندیشید و در روز حشر جوابم دهید و از کنارم بگذرید و به بهشت برین وارد شوید.
سوال:
اگر عالمی در مقابل عمامه پرانی و حجاب از سر نوامیس خلق کشیدن و آتش زدن قرآن مجید و آتش افکندن به مساجد سکوت کند و نظاره گر توهین اوباش هرزه به نائب امام عصر (ع) باشد و دمادم اندیشهاش آن باشد که سکوت رجحان دارد در این ایام، مبادا که طهارت سلوکمان به ذائقه مقلدین، شاگردان، مریدانمان و پا منبریان خوش نیاید، این سکوت اگر گناه کبیره نیست؟! پس چیست؟ !
می دانم که می دانید قیام توابین کوفه بعد از شهادت حضرت حسین ابن علی علیه السلام به حال آن تکیه زننده بر نیزه غریبی، آن نظاره گر همیشه تاریخ در گودال قتلگاه، تفاوتی نکرد.
سکوت و عدم پشتیبانی از نائب امام (ع) جناب مسلم و سخن مجتهدین و علما و فتوی به اینکه جهاد با ابن زیاد فقط با حضور خود امام جایز است و گفتند امام حسین (ع) به جای فرستادن مسلم باید خودشان در مقابل دعوت ما به کوفه می آمد و …
همگی خوب میدانید سلیمان خزاعی فقیه و حافظ قرآن بود، پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) و حسنین (ع) را به چشم سر دیده بود؛ چیزی که آرزوی شمایان است که در رویا توفیقش را پیدا کنید. و اما سلیمان خزاعی با فتوایش، با سکوتش و عدم نصرت نایب امام زمانش خسران عظیمی به بار آورد و ضربه ای به اسلام عزیز زد که تا ظهور حضرت ولی عصر (ع) هم چوب آن ضربه را محبین اهل بیت (ع) می خورند.
حضرات این سکوت سنگین و گاه سخنان دو پهلوی بعضی عزیزان مرا به طرح این سوال تاریخی واداشت تا حجتی باشد بر سکوت شمایان در مقابل وحوش مست شده از باده دلارهای آل سعود، تا حجتی باشد بر وفای به عهد مردم با شهید اسطورهسان حاج قاسم سلیمانی، که همچنان پشت سر ولی خدا رهبر عزیز و فرزانه و حکیم خویش پیش می روند و به فرزندان خود نیز می آموزند که چگونه بار دیگر خیبر را به تسخیر محبین اهل بیت (ع) در آورند و چقدر سکوت رستم به خاطر حفظ شأن پهلوانی خویش در مقابل سوال سهراب نوجوان دل تاریخ را به درد آورد.
دل نازک از رستم آید به خشم
با احترام فراوان
امضاء
ابوالقاسم طالبی نویسنده و کارگردان ایران عزیز
💠 حسینیه اندیشه
♦️بسیجی خامنه ای بودن از بسیجی خمینی بودن سخت تر است
پای علی ایستادن از ایستادن پای رسول خدا سخت تر است و دوران علی دوران فتنه هاست برای همین هم علی قسیم النار و الجنه است.
امروز در روز تشییع شهدای مظلوم ایذه، نامه پر درد ابوالقاسم طالبی را خواندم و هم به غیرت قلمش آفرین گفتم و هم در مظلومیت علی سوختم.
پای نام علیاست دعواها
دامن زخم را ز کف ندهیم
اختیار مناره را هرگز
به اذانهای بی طرف ندهیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برو عمامه بابات رو بنداز!
دوربین مخفی واکنش واقعی مردم به توهین اوباش به عمامه روحانیت 🙃
@manyantazer1
هفتمین جلسه هیئت همرزمان حسین علیه السلام با موضوع امر به معروف و نهی از منکر توسط حجت الاسلام والمسلمین استاد ریسمان سنج برگزار شد و همچنین پس از آن از نوای گرم برادر ارجمند کربلایی مهدیپور بهره مند شدیم.
@hamrazmanhossein
هدایت شده از مستضعفین تیوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خط انقلاب را از متحجرین جدا کنید!
🎙 #حجتالاسلام_قنبریان:
🔸#انقلاب_اسلامی از ابتدای شکلگیری، با دو رقیب گفتمانی روبرو بوده: جریان #تحجر و جریان #غربگرایی؛
🔹 در مقابل آنها انقلاب اسلامی با یک حرف نو روی کار آمد. این حرف نو جمع بین ارزشهای الهی و اراده مردم بود. یعنی هم اسلام، هم مردم. یعنی جمهوری اسلامی؛
🔸 اما #ملاحظهکاری با جریان تحجر در این چند دهه، باعث شده حرف متحجرین به عنوان حرف انقلاب اسلامی قالب شود! یعنی ما الان نمیتوانیم دقیقاً بگوییم درباره زن و حجاب، دیدگاه انقلاب اسلامی کدام است و حرف متحجرین کدام؟!
🔹 نخواستیم حرف انقلاب را از هم لباسیهای خودمان متمایز کنیم، بگوییم مطهری و بهشتی و طالقانی و خمینی اینجوری میاندیشیدند اما فلانیها الان دارند جور دیگهای میاندیشند. پای هم نوشته شدیم!
🔸 وقتی اینجا قفل شد واضح است که درِ غربگرایی باز میشود؛ و هر کسی فکر میکند همین راه درست است؛ چیزی که الان با آن مواجه هستیم.
🎬 @Mostazafin_Tv
«گفتم: «محسن جان! دیر میای بچهها نگرانتن». لبخندی زد و حرف از صمیم قلبش بیرون آمد؛ حرفی که زبانم را قفل زد. غیرتمند گفت: «هرچی من بیشتر کار کنم، نتانیاهو کمتر خواب راحت به چشمش میاد؛ پس اجازه بده بیشتر کار کنم».
معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ وقتی که نتانیاهو توئیت زد و برای یهودیها شنبه خوبی را آرزو کرد. از شنبه آرام در اسرائیل گفت؛ از شنبه بعد از محسن فخریزاده». ...
(خاطرات همسر شهید)
🌹هفتم آذر سالگرد شهادت دانشمند هسته ای شهید محسن فخری زاده🌹
🔸جوانان نخبه انقلابی روحیه ای همچون فخری زاده ها دارند....
#فخری_زاده
برای شادی روحش صلوات
https://eitaa.com/KHABAREvizh
🔴 غلامرضا شریعتی به یکسال حبس محکوم شد!
🔹برخی منابع، از قطعی شدن حکمِ حبسِ یکساله #غلامرضا_شریعتی استاندار اسبق خوزستان در ماجرای #هفت_تپه خبر میدهند. حکم بدوی، یکسال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی بود که متاسفانه در مرحله تجدیدنظر، فقط یکسال حبس قطعی نهایی شده. امیدواریم حکم حبس حالا که قطعی شده، اجرا شود!
🔸باتوجه به خروج وی در ماجرای #متروپل، آیا احتمال خروج وی از کشور بخاطر این حکم وجود دارد؟! باید هوشیار بود!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
⚽️ بازی، بازی و خربزه آب است!
• گرچه بُرد در "بازیِ"فوتبال -بخصوص در این جنگ چند وجهی- میتوانست کام ملت ایران را شیرین و شمیم یکپارچگی ملی را ساعاتی به مشام آنها برساند؛ لکن این مُسَکن های موقت جای درمان اساسی و شیرینی پایدار را نمی گیرد!
• تحقق عدالت اجتماعی هم "تنسیق قلوب"۱ (همترازی و پیوستگی دلها و بالتبع وحدت ملی) را موجب می شود و هم به فرمایش امام صادق(ع): از شهد و عسل شیرین تر و از کره، نرم تر و از مُشک خوشبوتر است.۲
• فوتبال برای عده زیادی یک چیز بالاصاله و ذاتا مطبوع است که از آن لذت می برند. در پیوند خوردنش با هویت ملی یا تعصب های باشگاهی، موجب غم و شادی شان هم می شود و...
اما برای گروهی -که فاش و روشن به آن نگاه ابزاری و بالعرض دارند- فقط در شرایط و نتایج خاصی، خوب و دیدنی و شادی اش ارزشمند می شود!
• باخت -آن هم در مقابل آمریکا- به دسته دوم یادآور میشود که: بازی، بازی است؛ به فکر نان باش که خربزه آب است!
دشمن هم نه ۱۱بازیکن آبی پوش بلکه سیاستهای استکباریِ آمریکاست!
نقیصه اصلی هم نه در ملی پوشان که در عدم جبران عقب ماندگی عدالت توسط دولتهاست!
• دولتمردان و مجلسیان علی القاعده از دسته دوم اند. اگر می خواستند با بُرد فوتبال جشن پیروزی بگیرند، به ماموریت اصلی خود جدی تر برگردند و "احلی من الشهد" -یعنی عدالت- را برای ملت ایران بسازند.
............................
۱. صدیقه طاهره(س): جعل الله... العدل تنسیقاً للقلوب.(بحارالانوار، ج۴۳، ص۱۵۸)
۲.الکافی ج۲ص۱۴۷
#جام_جهانی
#عدالت_اجتماعی
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian