eitaa logo
نسیم فقاهت و توحید
673 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
99 فایل
•┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• این کانال شامل ؛ 📚 جلسات سخنرانی و تدریس #استاد_رضا_خانجانی و همچنین؛ 📤 نشر بیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول #انقلاب_اسلامی ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
خطبه 151 🍃فَلَا تَكُونُوا أَنْصَابَ الْفِتَنِ وَ أَعْلَامَ الْبِدَعِ، وَ الْزَمُوا مَا عُقِدَ عَلَيْهِ حَبْلُ الْجَمَاعَةِ وَ بُنِيَتْ عَلَيْهِ أَرْكَانُ الطَّاعَةِ، وَ اقْدَمُوا عَلَى اللَّهِ مَظْلُومِينَ وَ لَا تَقْدَمُوا عَلَيْهِ ظَالِمِين شما اى اهل ايمان، پرچم هاى فتنه و نشانه هاى بدعت نباشيد، و به آنچه پيوند جماعت با آن گره خورده، و اركان طاعت بر آن بنا شده ملتزم باشيد. مظلوم بر خدا وارد شويد و ظالم وارد نشويد. در ادامه امام علیه السلام به پیروان خود این تنبه را می دهد که در شرایط فتنه چگونه عمل کنند. به آنها می آموزد که بینا و بصیر باشند و وقتی نشانه های فتنه آشکار شد از وارد شدن در جریان های باطل دوری کنند و با فتنه گران همراه نشوند، به گونه ای عمل نکنند که فتنه گران از آنها بهره کشی کنند و از آنها وسیله ای برای رسیدن به خواسته های باطل خود سازند. و این هرگز به معنای بی اهمیتی به اوضاع جامعه و سکون و سکوت نیست به این معناست که نباید آلت دست فتنه گران شد، نباید به گونه ای عمل کرد که آنها بتوانند از انسان در جهت مقاصد نادرست دنیا طلبانه خود بهره گیرند. @Khanjanidroos
مومنان آگاه بایستی در فضای غبارآلود و تيره فتنه ها از نشانه های روشن دین راه جویند. دست در دست پيشوايان با بصيرت دهند که در پرتو خرد و تجربه و نور ايمان و معنويت می توانند دست باطل را در لباس حق شناخته و آن را به مردم بشناسانند. پیشوایان پاک و معصومی که هیچ انگیزه باطلی آنها را از جای خود منحرف نمی کند و هیچ نعمت فریبایی از این جهان آنها را به فتنه نمی افکند و می توانند سنت پیامبر صلی الله علیه و اله را در همه نمودها و نگاه ها زنده کرده و به یاد آورند. امام علی علیه السلام در خطبه 5 نهج البلاغه می فرمایند : ايها الناس، شقوا امواج الفتن بسفن النجاه، ای مردم! امواج فتنه ها را با کشتی های نجات بشکافيد. امام در ادامه مى فرمايند مظلوم بر خداوند وارد شويد و ظالم وارد نشويد. مظلوم با کلمه منظلم متفاوت است. منظلم کسی است که ظلم را می پذیرد و هیچ مقاومتی در برابر آن نمی کند، ولی مظلوم کسی است که به او ظلم می شود و او در برابر آن آرام نمی نشیند و با تمام وجود و امکانات، مبارزه می کند. در منطق دین انظلام و ستم پذیری جایی ندارد، پیامبر ص و اوصیای او و پیروان حقیقی شان هرگز در زندگی تن به ظلم نداده اند، این امر در زندگی نورانی پیامبر ص و اوصیای حضرت به روشنی مشاهده می شود. @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ من يه هفته پيش بطور اتفاقي پيامي در اسال شده ها داخل گوشي شوهرم ديدم که مخاطبش شماره يه خانمي بود احتمالا همکارش باشه که نوشته دوستت دارم عزيزم بوس بوس حالا نميدونم چطوري موضوع رو باهاش درميون بزارم که فکر نکنه من رفتم سر گوشيشوکنترلش ميکنم شايد سوتفاهم باشه ميخوام باخودش درميون بزارم موضوع چيه ولي نميدونم چطوري شروع کنم لطفا راهنمايي کنيد ✅ امیدورام زندگی سرشار از رضایت داشته باشید.همانطور که می دانید موضوع اعتماد زناشویی بسیار با اهمیت و حیاتی است پس سعی کنید اعتماد شما و ایشان به همدیگر آسیب نبیند.نکته دیگر اینکه لغزش زناشویی و ارتباط فرازناشویی ممکن است در مقطعی از زندگی زناشویی اتفاق بیافتد در بعضی از مواقع این رابطه فرازناشویی هیچ تأثیر در احساس و عملکرد زندگی زناشویی ندارد و مرد یا زن در کنار زندگی عاطفی و عاشقانه ای که در کنار هم دارند رابطه ای خارج از خانواده شکل می گیرد ولی در بعضی از مواقع هم این روابط خارج از خانواده باعث به خطر افتادن رضایت زناشویی شده و بداخلاقی و بهانه گیر های زناشویی شروع می شود که باعث تعارض و ناسازگاری های زناشویی می شود. وضعیت و راهکار هر دو موقعیت با همدیگر متفاوت خواهد بود. در نهایت بهتر است وضعیت خودتان را با توجه به دو موقعیت مشخص کنید و اگر این رابطه پیامکی تأثیری در خلق و خوی همسرتان نداشته است و محبت و دوستانش تغییری نکرده است و از طرفی این رابطه خیلی تکرار نمی شود شما بهتر است این موقعیت را هوشمندانه نادیده بگیرید اما اگر فکر می کنیدکه در رفتاروخلق و خوی همسرتان تأثیری ایجاد شده و ایشان تغییر کرده اند و این روابط پیامکی در روز زیاد اتفاق می افتدد و باعث اختلال در زندگی زناشویی شده بهتر است بدون اشاره نسبت به ارتباط ایشان با آن خانم فقط نسبت به تغییرات خلق و خوی زناشویی ایشان صحبت کنید و از ایشان همدلانه،محترمانه و دلسوزانه ،بخواهید که علت این تغییرات را توضیح بدهند و با همدیگر به یک تفاهم برسید تا بیشتر نسبت به زندگی زناشویی وقت و سرمایه ذهنی بگذارید. قطعا حضور یک روان شناس خانواده و توضیحات لازم برای شما و همسرتان برای عبور از این مسأله و حل آن ضرورت دارد زیرا در بعضی از مواقع نیازهای برآورده نشده یا یک نوع اختلال شخصیتی در خانواده باعث رفتار فرا زناشویی و یا به تعبیر عامیانه خیانت زناشویی می شود که باید توسط خانواده درمانگر بررسی شود موفق باشید. 🌺 ☘🌺@Khanjanidroos 🌺☘
خانم باید شاد و شیطون باشه تا به واسطه‌ی شادیِ اون، محیط خونه شاد و پر انرژی بشه. هیچ مردی از زن افسرده و غرغرو خوشش نمیاد. سعی کن همیشه سرحال باشی، بانو... @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن :👇 اسلامی نه تنها برای زنان سودمندی خاصی ندارد بلکه موجب پدیدآمدن ناراحتی‌ها و تنگناهای گوناگون فردی و اجتماعی همچون افسردگی، جلوگیری از پیشرفت اجتماعی و ... است. این ستم است که زن تاوان چشم‌چرانی و هوسبازی مرد را بدهد. پاسخ:👇 در اصل ضرورت پوشش برای بدن اختلافی نیست، اختلافات در زمینۀ حدود پوشش است که برگشت به نوع نگرش ها به مقوله حجاب دارد ؛ یکی از نگرش ها، نگرش دینی است که بر اساس آن برای پوشش شرعی بانوان حکمت های متعددی وجود دارد از جمله: 1️⃣ جاذبه های بدنی زن، همچون روح او نزد خدا احترام دارد و نباید ارزان در اختیار چشم های هوسباز قرار گیرد، زن با حفظ حجاب، هم برای جسم و جان خود ارزش قائل می شود و هم مقتدرانه در برابر تبدیل شدن به ابزار هوسرانی مردان می ایستد. 2️⃣ پوشش در جامعه، به تقویت بنیان خانواده کمک می کند، چون زنان و مردان با روز به روز به یکدیگر وابسته تر شده و بنیان خانواده شان مستحکم تر می شود ولی مردانی که در طول روز، زنان عشوه گر را می بینند نسبت به خانواده و همسر خود بی رغبت می شوند. 3️⃣ باعث شیوع چشم و همچشمی میان زنان و صرف عمر گرانمایه به جای کسب علم، رشد و تعالی برای امور گذرا و کم اهمّیت می شود. 4️⃣ زنان بی حجاب، به دلیل مقایسه دائمی خود با زنان دیگر همواره در معرض اضطراب بدشکلی هراسی و افسردگی اند. 5️⃣ بی حجابی عامل اصلی آسیب‌های اجتماعی همچون ارتباطات نامشروع، تجاوز، قتل های ناموسی، اختلاف در خانواده و طلاق می باشد نکته پایانی: حجاب اسلامی ابتدا به سود مصالح مادّی و معنوی خود زنان است نه برای گناه نکردن مردان. @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دو کلمه حرف‌حساب🌾🌾 گاهی فقط گوشِ شنوای هم باشیم . باور کنید همه ی مشکلاتِ جهان ، معطلِ نصیحت هایِ من و شما نیست ... بعضی سوال ها ، جواب نمی خواهند ، و بعضی اشک ها بدونِ مقصر می ریزند ! آدم ها گاهی دلشان می گیرد ؛ نه اینکه حتما مشکلِ بزرگی داشته باشند ، نه اینکه حتما جنایتی در کار باشد . آدم ها از شنیده نشدن ها ، دلشان می گیرد ... باورت که کردند ، پناه می آورند ، دردِ دل می کنند و از زمین و زمان گله دارند . بغض می کنند ، اشک می ریزند ، حرف می زنند ، آرام می شوند ... می روند و سکانسِ بودنشان را با انگیزه ی بیشتری ادامه می دهند . به همین سادگی ... بیایید نظر ندهیم ، سرزنش نکنیم ، دنبالِ مجرم نباشیم ، و ژستِ آدم هایِ فهمیده و کامل را به خود نگیریم ! فقط "گوش" باشیم ، گوشی شنوا برای حرف های مانده در گلوی یخ زده شان ... خوب کردنِ حالِ دیگران ، فقط کمی "درک" می خواهد . آدم ها آنقدرها هم سخت و پیچیده نیستند ! گاهی تمامِ مشکلاتشان ، با یک شنیدنِ ساده حل می شود . و دنیای خسته شان ؛ جای زیباتری می شود ، برایِ زیستن ... @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅پرسش: دختري چهار ساله دارم چه نکات اعتقادي را وچگونه ميتونم بهش ياد بدم وچطور با قرأن واهل بيت مأنوسش کنم ؟ممنون سلام علیکم روش کلی تربیت دینی، چیزی جز انس و عادت دادن کودک به داشتن صفات و رفتار پسندیده و رفع علاقه نسبت به رفتار ناپسند و صفات زشت نیست. در آموزش دینی، شیوه ها و فنونی برای تربیت مطرح است که اهم آنها عبارت اند از بحث کردن در مورد جهان و طبیعت و آفاق و انفس، دادن تذکر در موارد لازم و ضروری ( مثلاً دروغ کار زشتی است و …) ، توجه دادن به خود و ابعاد وجود ی خود ، واداشتن به تفکر و تدبر در امور، تعقل و استدلال ، استفاده از تجارب شخصی ، سیاحت و زیارت اماکن و در سایه آن دادن آگاهی ، عبرت آموزی و … درس های دینی نمی توانند صرفاً ذهنی باشند ! چون در آن صورت خشک و بی حاصل خواهند بود. باید در مواردی او را به تماشای زیبایی های آفرینش و مذهب و تعالیم آن جهت دهیم تا عظمت و قدرت آفریدگار در اعمال و روح او تجلی کند. قدرت درک او را از طریق سؤالات بالا ببرید و قدرت تعمیم او را با این گونه پرسش ها تقویت کنید : زمین را که آفرید؟ درخت را که آفرید؟ آب را چه کسی به وجود آورد؟ آسمان را چه کسی ؟ و … و سپس نتیجه بگیرید که : همه چیز را خدا آفرید. با پرسش های مکرر ، خدا را در ذهن کودک بزرگ و دوست داشتنی کنید؛ روح مذهب را در اعماق وجود او نفوذ دهید، و شک ها را از درون او بزدایید. آموزش ها به صورت سمعی و بصری و حتی لمس و درک باشد تا کودک را به خود آورد و او را قلباً به مکتب خود معتقد و علاقه مند سازد. در سرشت و ذات کودک جنبه هایی وجود دارند که فرد را به سوی تقوا و عدالت ، پاکی و صداقت وا می دارند. میل به پاکی و صفا در کودکان امری است که در همه جای جهان می توان از آن سراغ گرفت. احیای فطرت، خود گامی است به سوی رشد ، و در پرورش و سازندگی افراد نقشی فوق العاده دارد. در تربیت ، سعی بر این است که طفل را به فطرت ارجاع دهیم و داوری را از وجدان او بطلبیم و حظّ و بهره ی او را بر اساس آن قرار دهیم که فطرت و وجدانش تأیید می کند. در تربیت و سازندگی نسل ، سعی بر این است که تنها از حق طرفداری شود و به کودک نیز القاء گردد و عرضه حق دور از هر گونه شائبه ای و پیراسته از هرگونه مصلحت جویی باشد. اجازه دهیم که فطرتش سالم و دست نخورده باشد و به راستی و درستی و پاکی همچنان مأنوس و دوست دار فضائل باشد. کتابهای زیر در مورد تربیت کودک نوشته شده اند که می توانید ملاحظه بفرمایید: 1- گامی در مسیر تربیت اسلامی کودک، نویسنده رجبعلی مظلومی، نشر آفاق 2- تربیت فرزند ( سیره تربیتی پیامبر (ص) و اهل بیت )، نویسنده، سید علی حسینی زاده 3- اسلام و تربیت کودکان، اثر دکتر احمد بهشتی 4ـ والدین و مربیان مسئول؛ فرهادیان، قم: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی (بوستان کتاب)، 1377. 5ـ کودک در مکتب اهل بیت، نوشته مرحوم محمد تقی فلسفی. 6ـ تربیت کودک در جهان امروز؛ بهشتی، قم: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، 1377. 7ـ حقوق فرزندان در مکتب اهل بیت (ع)؛ طبسی، با مقدمه آیت الله معرفت، قم: مرکز انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، 1376. 8- راهنمای پدران و مادران و شیوه های برخورد با کودکان، سادات، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1372. 9- ریحانة بهشتی یا فرزند صالح. 10- خانواده و فرزندان در دوره ابتدایی، انتشارات انجمن اولیا و مربیان. 11- خانواده و فرزندان دردوره دبیرستان، انتشارات انجمن اولیا و مربیان @Khanjanidroos
4_5929011509551170672.mp3
1.24M
🔸ای کسانی که ایمان آورده اید، آیا به حیات دنیا راضی می شوید؟ #کلام #استاد_علی_صفایی_
✅راحتى در حوزه‌ى نعمت‌ها نيست چون... 🔶استاد علی صفایی راحتى در حوزه‌ى نعمت‌ها نيست؛چون نعمت‌ها در تغيير و تحولند و همچون موج بى‌آرامند.🌊🌊🌊 〽️پس اين نعمت‌هاى متغير و موقعيت‌هاى متزلزل نمى‌توانند راحت و ثباتى را پايه بريزند. در روايت كافى هست كه:«خداوند راحتى و آرام را در يقين و رضا گذاشته و غصه و اندوه را در شك و سخط‍‌ قرار داده». ٢و در روايت تحف العقول هست كه:«من راحتى را در يقين گذاشتم و اينها در دنيا جست‌وجويش مى‌كنند و نمى‌يابند». آنها كه با تنگى سينه و ضيق صدر مى‌خواهند از نعمت‌هاى گسترده به راحتى برسند،مثل گرفتارى هستند كه با كفش تنگ و لباس تنگ در بيابانى گسترده،به دنبال راحتى و وسعت باشد.دل‌خسته از نعمت‌ها چه حاصل برمى‌دارد؟ ⁉️ در جمله‌اى از دعاى ابو حمزه هست كه: «تُعَذِّبُ‌ مَنْ‌ تَشاءُ بِما تَشاءُ كَيْفَ‌ تشاء،وَ تَرْحَمُ‌ مَنْ‌ تَشاءُ بِما تَشاءُ كَيْفَ‌ تَشاء»؛ آنجا كه تو مى‌خواهى عذاب بدهى هركسى را،حتّى با نعمت‌ها رنج مى‌دهى،آن‌گونه كه خودت مى‌خواهى و آنجا كه مى‌خواهى مهربانى كنى،رحمت مى‌آورى،حتى با رنج‌ها و گرفتارى‌ها و مصيبت‌ها،آن‌گونه كه خودت مى‌خواهى. @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اغلب دختر خانم ها گمان میکنند در ابتدا باید علاقه یا عشق نسبت به فرد مقابل وجود داشته باشه که این اشتباهه، اگر کفویت باشه در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و.. اون زندگی ان شاء الله زندگی موفّقی خواهد بود چون بر پایه ی منطق ، شعور و شرعه.. علاقه هم به مرور پیش میاد. این دختر خانم اگر مخالفت کنند قطعآ مرتکب گناهی نشدند. امّا به این نکته توجّه کنند که بسیاری از دخترخانم ها شانس ازدواج رو برای همین موضوع از دست میدند.. اگر موردی پیش میاد که خواستگار موقعیت شغلی، خانوادگی، مذهبی، اخلاقی خوب و مناسبی داره بهتره اگر بعد از تحقیقات دیدند آقا شرائط مطلوبی داره به لحاظ کفویت تآمّل بیشتری کنند بعد جواب بدند. چه بسیار زندگی هایی که با محبّت شروع میشه یا همان عشق امّا چون کفویت نیست به نفرت تبدیل میشه.. پس مهم کفویته.. البته مواردی هم داریم که از ابتدا هم کفویت هست هم عشق که در اینصورت یک زندگی عالی رو شاهدش هستیم.. اگر چهره ی آقا طوریه که دختر خانم میبینند اشمئزاز حاصل میشه و دختر خانم خیلی بالاترن از لحاظ چهره مطلوبه نپذیرند چون یک عمر میخوان زندگی کنند و به لحاظ روانی ممکنه دچار مشکل بشن. البته خانم هایی هستند که بسیار با ایمانند و گرچه به لحاظ ظاهری خیلی از همسرشون سرند امّا چندان ظواهر براشون حائز اهمّیّت نیست و اخلاق، معاش، مذهب و فرهنگ براشون از اهمّیت برخورداره. به هر حال ظاهر هم جزء کفویت هست، امّا درجه ی چندم اهمّیته و اگر قدری زن سر باشه اشکال نداره خیلی هم خوبه.. و یک امتیازه برای یک زن. بر عکس معمولآ من به کسانی که تشریف میارن پیشم مشاوره، اگر خانم به لحاظ ظاهری پایین تر باشن توصیه میکنم تآمّل کنند در پاسخ دادن چون جواب مثبت دادن در اینگونه موارد، اغلب تبعاتی داره، مثل عدم اعتماد به نفس خانم، شکاک شدن خانم و.. مگر اون آقا خیلی با ایمان باشن و براشون ظاهر اهمّیت چندانی نداشته باشه.. امّا به طور کل در اغلب موارد خوبه زن به حیث ظاهری یا برتر باشه از مرد یا حدّاقل برابر باشه. اگر تفاوت ظاهری خیلی باشه(برتری زن از مرد به حیث چهره) دو صورت داره، اگر از هر حیث کفویت هست ، مثلا فرهنگی، مذهبی سطح تربیت و.. و دختر خانم هم اون موارد بیشتر براشون اهمّیت داره، میتونن جواب مثبت بدن و ان شاء الله خوشبخت میشن. امّا اگر کفویت نیست در برخی موارد، مطلوبه با توجّه به جمیع جهات پاسخ منفی بدن. در آخر در امر ازدواج به خداوند و ائمّه ی اطهار سلام الله علیها متوسّل بشن و حتمآ کفویت رو لحاظ کنند و تحقیقات لازم رو انجام بدن و بعد تصمیم بگیرند. با آرزوی عاقبت به خیری @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃🌼🍃 🌼🍃🌼 🍃🌼 🌼 💕آفت اول : اگر مبتلا به شهوت شدى راه حل : در نمازت تجديد نظر كن حتما دچار سهل انگارى در نماز شده اى بدليل ايه (فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصلوة واتبعواالشهوات...59/مریم،ص309). آفت دوم: اگر احساس بدبختى وعدم توفيق كردى راه حل : در رابطه ات با مادرت تجديد نظر كن دليل -ايه (وبربوالدتى ولم يجعلنى جبارا شقيا...32/مریم،ص307). آفت سوم: اگر احساس تنگى وسخت شدن زندگى كردى راه حل : رابطه ات با قران درست كن دليل -ايه (ومن اعرض عن ذكرى فان له معيشة ضنكا...124/طه،ص320). @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅نقطه‌ضعف‌هاى ما و راه‌هاى نفوذ شيطان‌هاى جنّ‌ و انس 🔶استاد علی صفایی حائری: هر كس، از نقطه ضعف‌هايش ضربه مى‌خورد و با تعلّق‌هايش به اسارت مى‌رود. اين نقطه‌ضعف‌ها، در عمل شكل مى‌گيرد؛ به‌خاطر تحقيرها و فرصت ندادن‌ها و يا توبيخ‌هاى سنگين، انسان از عمل مى‌گريزد و مسؤوليت نمى‌پذيرد. به‌خاطر جهل به مراد و ارزش‌هاى آن، گرفتار ضعف اراده و تردّد و تحيّر مى‌شود. انسان به‌خاطر ضعف‌ها در معرفت و در محبّت و انگيزه ، به ناتوانى مى‌رسد. همان‌طور كه با تعارض انگيزه‌ها و عشق‌ها، گرفتار و متوقف مى‌شود. پس از فهم عشق و حلّ‌ تعارض‌ها،باز در مرحله‌ى تمرين، كسانى كه از كارهاى كوچك آغاز نكرده‌اند و قدم به قدم پيش نيامده‌اند، گرفتار مى‌شوند. درست مثل كودكى كه با عشق مى‌خواهد وزنه‌اى را بردارد؛ اگر شكست بخورد، مأيوس مى‌شود واگر موفّق بشود،به غرور مى‌رسد؛ كه به‌خاطر ناشى‌گرى، شكست و ضربه، طبيعى است. @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️حلقـــه شیـــطـان❗️ 🎭 حلقه : فرقه ای شیطانی💀 عرفان حلقه یاعرفان کیهانی نامی است که طاهری برای مجموعه افکار خود برگزیده و مدعی است می توانددیگران رادریک لحظه به شــعورکیهانی وصل کند.این اتصال ازطریق حلقه های متعددشبکه شعور کیهانی و تفویض آنها ازسوی طاهری یاکسانی که مأذون ازطرف اوهستند، انجام می شود.گفته می شود که برخی از حلقه های شبکه به مسـائل درمانی ارتباط پیدامی کند و منشأ شکل گیری روش های و درعرفان حلقه شده است. 📝 توضیح مختصر:🔻 افراداین فرقه معتقدبه هستندشعور کیهانی تقریبا همه کاره ی این فرقه است وازکمال گرفته تادرمان را این شعورکیهانی انجام میدهددر این شعورکیهانی جایگزینی است بجای ربوبیت وتدبیر امورخدا که این اعتقاد عملاباعث میشودمفهوم خدا به حقیقتی تشریفاتی تبدیل شود همینطور برای درمان موجودات غیرارگانیک تعریف میکنند که دونوع است: 1⃣اجنه و شیاطین 2⃣ارواح سرگردان اموات واینگونه ادعامیشود که درمان باخارج کردن این ویروس ها ازبدن انجام میشود درفرادرمانی نیزقسمتی وجود داردتحت عنوان که در ادامه به تمام این مفاهیم خواهیم پرداخت ✅انحرافات دینی_عقیدتی حلقه ازنظرمذهبی وعرفانی چیزی به نام شعور کیهانی که موضوع ارتباط انسان وشرط رسیدن به کمال ومؤثر دردرمان بیماری ها باشد وجود ندارد در رابطه باسایمنتولوژی(درمان)بایدگفت که از نظر منابع دینی وعرفانی چیزی به نام روح سرگردان وجود ندارد وهرکس پس ازمرگ به عالم برزخ می رودراهی برای بازگشت یاباقی ماندن دراین دنیا ندارد. از نظر مذهبی نقدهای بسیاری برای عرفان حلقه وشیوه های درمانی مربوط به آن مطرح شده است که در این جا نیازی به ذکر آنهانیست. آسیب های عرفان حلقه درقلمرو مسائل دینی بسیارزیاد است که به طورکلی تضعیف و تحریف باورهای دینی وترک یابی مبالاتی نسبت به مسائل شرعی را دربر می گیرد. به روشنی می توان ریشه این را دراین پندار یافت که طاهری می نویسد: "اعتقادات و مناسک دینی روبنا هستند و زیربنای همۀ ادیان شعور کیهانی است" ❌پس با این توجیه به نفی خیل کثیری از اعتقادات دینی میپردازد ازجمله: 🔻🔻🔻 ۱) ترک ذکر به بهانه ی قفل شدن ذهن. ۲) ترک زیارت به بهانه ی شرک. ۳) ترک ذکر به بهانه ی نداشتن لایه محافظ. ۴) ترک دشمنی باشیطان و دعوت به دوستی بااو به بهانه‌ی مظلومیت او ۵) ترک نذر به بهانه ی رشوه به خدا ۶) ترک بدون حفاظ،قرآن خواندن به بهانه‌ی حمله غیرارگانیک ها ۷) ترک قربانی کردن به بهانه‌ی خشونت داشتن این کار ۸) ترک نماز به بهانه عدم کیفیت(کشیدن ترمز دستی نماز) ۹) ترک دشمنی با شیطان و توجیه سجده نکردن اوبه بهانه التزامش به توحید ۱۰) ترک بغض با دشمن و نفی برائت به بهانه‌ی صلح و آشتی ۱۱) ترک فاتحه به بهانه‌ی ۲+ ۱۲) ترک اعتقاد به پرسش و پاسخ بعد از مرگ به بهانه‌ی سمبلیک بودن نکیرومنکر. ۱۳) ترک زیارت قبور به بهانه‌ی حمله غیرارگانیک هاو آلوده بودن گورستان ۱۴) ترک دستورات شرعی و اعتقادی به بهانه‌ی رحمت عام الهی ۱۵) ترک مصرف دارو گبه بهانه‌ی اختلال در فرادرمانی ۱۶) ترک دین به بهانه‌ی مذهب اشتراکی و انسان شمولی عرفان حلقه ۱۷) ترک ذکر به بهانه‌ی اختلال دراتصال به شبکه‌ی شعور کیهانی ۱۸) ترک اعتقادبه وجود نکیرومنکر به بهانه‌ی مَنِ معنوی و همزاد ۱۹) ترک دشمنی با شیطان و دعوت به دوستی با او به بهانه‌ی اولین معلمِ انسان بودنِ شیطان ۲۰)ترک حجاب به بهانه‌ی عدم نیاز به انرژی نوع دوّم ۲۱) ترک توسل به بهانه‌ی نبودن واسطه ای بین انسان وخداوند جزشبکه‌ی شعور کیهانی ۲۲) ترک حزن و اندوه در مرگ عزیزان به بهانه‌ی اعتراض به خدا ۲۳) ترک دشمنی با شیطان به بهانه‌ی خلق کردن جهان تضاد به وسیله او ۲۴) ترک ذکر به بهانه‌ی حمله ور شدن همه‌ی عوامل ضدکمال، شبکه‌ی منفی و موجودات غیر ارگانیک ۲۵) ترک خدا شناسی به بهانه‌ی ناتوانی انسان در شناخت خداوند ۲۶)ترک عشق ورزیدن به خداوند به بهانه‌ی ناتوانی انسان درعشق به او ۲۷) ترک توصیف خداوند به صفاتش به بهانه‌ی «سبحان الله عما یصفون». ۲۸) ترک نام نهادن بر خداوند به بهانه‌ی بی نامی او«به نام بی نام او» ۲۹) ترک اعتقاد به سخت بودن مرگ گنهکاران و کفار به بهانه‌ی تجارب تشعشع دفاعی. ۳۰) ترک اعتقاد به وجود نکیر و منکر به بهانه‌ی در درون انسان بودن. و... :سوره مومنون؛ آیه ١٠٠ مظاهری سیف١٣٩١ سایت نجات ازحلقه @Khanjanidroos