eitaa logo
روشنا رودک
117 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
5.7هزار ویدیو
186 فایل
روشنا، پنجره ای به سوی امید، معرفت و بصیرت محفل علمی و تجربی روشنگران فرهنگی گفتمان سازی و جهاد تبیین #ر‌وشنای_معارف سبک زندگی‌، و خانواده #روشنای_امید و روایت پیشرفت چالش ها، پویش ها و مسابقات فرهنگی تجربیات و الگوهای موفق روشنگری
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مکتب جهانی اسلام
6.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توصیه قرآنی رهبرانقلاب به پدر و مادرها به کانال بپیوندید Join🔜 @Qorany🙏 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/joinchat/1213988872C808500f015
هدایت شده از مکتب جهانی اسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معجزه‌ ای از ☝️ ماجرای مادر شهیدی که از فرزندش سواد خواندن در جلسات خانگی قرآن را هدیه می‌گیرد و قرآن خواندن یاد میگیرد ... به کانال بپیوندید Join🔜 @Qorany🙏 ─┅═ঊঈ🍃🍂🍁🍃ঊঈ═┅─ https://eitaa.com/joinchat/1213988872C808500f015
هدایت شده از پایگاه خبری پلاک۵۷
17.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻رفتار آیت الله خامنه ای با نوجوانی که از ایشان اشکال گرفت👌 🔶خاطره ای شنیدنی از اخلاق درس آموز مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) 🎙حجت الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا ایمانی مقدم مبلغ بین الملل 🔴به پویش بپیوندید👇 @pelak1357 @pelak1357
💎 ⭕️ریشه های بی‌حجابی در بهائیت 🔰زنان بهایی پیشگامان کشف در ایران 🔻باید گفت اولین کسانی که توطئه انگلیس علیه حجاب درایران را به شدت پیگیری واجرا کرده اند تشکیلات بهائیت بوده است تا جاییکه اولین کشف حجاب هم متعلق به زرین تاج قزوینی ازحلقه های اصلی و اولیه بهائیت در ایران است. همچنین جلیل اقبال درخاطراتش آورده «درهمان موقع،عده‌ای ازنسوان بهائی در کوی گازرگاه دریزد،باکلاه بدون چادرو.. پیاده به طرف مرکز شهرو خیابان پهلوی حرکت کرده،مجدداً به همان ترتیب به محل اولیه مراجعت نمودند. این عمل شجاعانه و بی‌نظیر بانوان بهائی باعث شد که خانم‌های مسلمان به تدریج جرئت یافته و تأسی به همنوعان به اصطلاح کافر خود نمایند و حجاب را کنار گذارند.» (۱) 🔻علی‌اصغر حکمت در گفتگو با یکی از دوستان بهائی‌اش، به نقش مدارس بهائیت در ترویج بی‌حجابی در جامعه اشاره می‌کند: «چندی است به موجب امری که از طرف مقامات فوق به بهائی‌ها رسیده است، بهائی‌های طهران گفتگو می‌کنند که این پرده را بردارند، ولیکن جمعی از ایشان هنوز صلاح نمی‌دانند و وقت را مناسب نمی‌شمارند. عاقبت قرار بر این داده‌اند که دختر‌های کوچک خود را که به مدرسه تربیت البنات می‌فرستند،از کوچکی به بی‌حجابی عادت دهند.» (۲) 🇮🇷جنبش مردمی اصلاحات انقلابی @eslahatenghelabi_ir
هدایت شده از رستم قنبرلو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استدلال یک دقیقه ای از قرآن بر حقانیت شیعه 👆👆👆👆
هدایت شده از عباس
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ماجرای سوال یک جن از یاران شیطان ، از پیامبر(ص) در مورد امیرالمؤمنین علیه السلام 😯 استادعلوی کلیپ رو من دیدم حسابی لذت بردم دلم نیومد شما نبینید☺️ خدا رو شکر کنیم که مولایمان امیر المومنین علی ابن ابی طالب است . 🔺️این است اميرالمؤمنين علیه السلام 🌸الحمدلله الذی جعلنا من التمسکین بولایه امیر المومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام 🤲 🔴به کانال در محضر علما بپیوندید⇩⇩⇩ https://eitaa.com/joinchat/890306563Ceb69f62f94
هدایت شده از راز موفقیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷️هشدار تکان دهنده ی امام خامنه‌ای: «دشمن تصمیــــم گرفته خانواده را از بین ببرد.» هشدار را جدی بگیرید ملت ... 💠💎💠 راز موفقیت 🇮🇷 @razmovafajh
هدایت شده از فجر اندیشه
📚ادامه فمینیسم ، زن در اسلام👇 📝مقام معظم رهبری در اجتماع بزرگ زنان بیان میکنند:« زن را از سه دیدگاه میشود مورد ملاحظه قرار داد تا بینش اسلامی نسبت به زن آشکار بشود. 👈 دیدگاه اول: نقش زن به عنوان انسانی در راه تکامل معنوی و نفسانی است. در این دیدگاه، زن و مرد با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند. زنان بزرگ و برجسته ای در تاریخ حضور داشته اند همچنان که مردان بزرگ و برجسته ای هم بوده اند. در قرآن وقتی خدای متعال میخواهد برای مؤمنین مثالی بزند از یک زن مثال میزند: ضرب الله مثلا للذين آمنوا امراه فرعون زن فرعون، به عنوان عنصر مؤمن برجسته ای که نظیر او، در میان انسانهای آن روز هـم نبود، یا کمیاب بود. 👈 دیدگاه دوم در زمینه فعالیتهای اجتماعی و سیاسی و علمی و اقتصادی است. از نظر اسلام، میدان فعالیت و تلاش علمی و اقتصادی و سیاسی برای زنان کاملاً باز است. اگر کسی به استناد بینش اسلامی بخواهد زن را از کار علمی و تلاش اقتصادی و سیاسی و اجتماعی محروم کند بر خلاف حکم خدا حرفی زده است. 👈 زنان به قدری که توان جسمی و نیازها و ضرورتهاشان اجازه دهد میتوانند در فعالیتهای اجتماعی شرکت کنند. هر چه میتوانند تلاش اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کنند. شرع مقدس، مانع نیست. البته زن از لحاظ جسمانی چون ظریف تر از مرد است، لذا ضرورت هایی دارد. تحمیل کار سنگین بر زن، ظلم به زن است. اسلام، این را توصیه نمی کند اما کار علمی و تلاش اقتصادی و سیاسی و اجتماعی را هم منع نمی کند. جریان شناسی ضد فرهنگ ها ، عبدالحسین خسروپناه... 👈ادامه دارد ... 🌸فجر اندیشه /کانال اندیشه🇮🇷🌸 به کانال فجر اندیشه بپیوندید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1381564450Cf461a0dd63
هدایت شده از راز موفقیت
جلوه‌ای از شکوه و عظمت حضور مردم در جشن عید سعید غدیر در میدان امام حسین(ع) @razmovafajh
روزمان را با قرآن آغاز کنیم 🔰حجاب از منظر امام خامنه ای(۱) العنكبوت وَمَا هَٰذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ وَإِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوَانُ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ ﺯﻧﺪﮔﻲِ ﺍﻳﻦ ﺩﻧﻴﺎ ﺟﺰ ﺳﺮﮔﺮﻣﻲ ﻭ ﺑﺎﺯﻳﭽﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﻲِ ﺳﺮﺍی ﺁﺧﺮﺕ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺍﺳﺖ. ﻛﺎﺵ ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﻣﻲ‌ﺩﺍﻧﺴﺘﻨﺪ! (٦٤) امام خامنه ای۱۳۹۱/۲/۲۳ خب، آن طرف: «و انّ الدّار الأخرة لهی الحیوان» ؛ زندگی و حیات، آنجاست. «ذلک الّذی یبشّر الله عباده»  - که امروز در آیات کریمه میخواندند - بشارتهای الهی آنجاست. هم برای آنجا، هم برای حفظ عزت کشور و پیشرفت کشور، وضع حجاب را، وضع عفاف را، وضع تقیدات و پایبندی را خانمها باید مراقبت کنند؛ این وظیفه است. خودنمائی و جلوه‌فروشی، یک لحظه است و آثار سوء آن برای کشور، برای جامعه، برای اخلاق، حتّی برای سیاست، آثار مخرب و ماندگار است؛ در حالی که ملاحظه‌ی عفاف، ملاحظه‌ی حدود شرعی در رفتار و حرکات بانوان، اگر چنانچه سختیای داشته باشد، سختىِ کوتاهی است، اما آثارش، آثار عمیق و ماندگاری است. خود خانمها خیلی باید مراقبت کنند مسئله‌ی حجاب را، مسئله‌ی عفاف را؛ وظیفه‌ی آنهاست، افتخار آنهاست، شخصیت آنهاست http://Eitaa.com/e_beman
به مناسبت ولادت 🌴امام موسی بن جعفر علیه السلام الگوی مبارزه با طاغوت سیره سیاسی و مبارزاتی حضرت امام موسی بن جعفر با شکنجه ها و زندانی های طولانی بر کسی پوشیده نیست. سیره ایشان در مسیر انقلاب و مقاومت الگوی تمام عیاری برای انقلابیون و مبارزان است. ذوجهات بودن ایشان در مسیر انقلاب و مبارزه، شاخصه ممتاز این امام همام است: ◀️فرزندآوری: برخی برای حضرت ۳۷ فرزند می‌دانند که ۱۸ پسر و ۱۹ دختر هستند. دلیل این امر هم به واسطه جنایاتی است که بر ضد خاندان پیغمبر و اهل‌بیت آن حضرت علیهم‌السلام صورت گرفته بود. منصور عباسی خلیفه جنایتکار و جبار عباسی هنگامی که به قدرت رسید به شدت از علویان احساس خطر کرد و لذا آنها را در فشار و تعقیب شدیدی گذاشت. نتیجه این امر قیام محمدبن‌عبدالله‌بن‌حسن‌بن‌علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام نواده امام مجتبی سلام الله علیه بود که او در مدینه و برادرش در بصره قیام کردند و اگرچه بعد از ضرباتی که به حکومت وارد کردند این قیام شکست خورد، ولی شمار زیادی از نوادگان امام مجتبی علیه‌السلام و همچنین از اولاد و نوادگان امام حسین علیه‌السلام کشته شدند و عده زیادی از ابناء الحسن به زندان افتادند و در شکنجه‌ها و فشارهای مهیب منصور، در غربت و مظلومیت و در سیاهچال‌های حکومت به شهادت رسیدند. واقعه فخ و قیام حسین بن علی، شهید فخ هم که در زمان امامت امام کاظم علیه‌السلام و در خلافت موسی_الهادی عباسی صورت گرفت باعث کشتار نزدیک به ۲۰۰ نفر از علویان بود. لذا بنی_العباس چنان ضربتی به خاندان پیغمبر و امیرالمومنین علیهم‌السلام وارد کرده بودند که خوف نابودی نسل آن ذوات مقدس میرفت. از این روست که امام کاظم علیه‌السلام تاکید بر فرزندآوری بیشتر داشت تا نسل پیغمبر باقی بماند. خود حضرت نیز ۳۷ فرزند داشتند. ◀️عبادت: این پیشوای انقلابی به عبد صالح، زین المجتهدین در میان اهل سنت و شیعه معروفند. دعاهای «عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِكَ فَلْيَحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِكَ » و « اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ الرّاحَهَ عِنْدَ الْمَوْتِ وَالْعَفْوَ عِنْدَ الْحِسابِ» یادگار ایشان برای سجده نماز مومنان است. عبادت های زیاد و سجده های طولانی این بزرگ مرد انقلابی، برای زندانیان و زندانبانان شگفت آفرین بود. ◀️اقتصاد: حضرت در مسیر مبارزه، در تولید ثروت، توزیع ثروت، و تشکیل شبکه اقتصادی دریافت وجوهات و مالیات نقش داشتند. احداث مزرعه کشاورزی، کمک های مومنانه که به کیسه های زر کاظم معروف بود و تشکیل شبکه وکالت برای دریافت وجوهات شیعیان از جمله فعالیت های اقتصادی حضرت در مسیر مبارزه بود. ◀️اخلاق: تقوای حضرت تقوای گوشه نشینی وعزلت گزینی نبود. تقوای ایشان تقوای مسئولیت پذیری فردی و اجتماعی بود. درکرامت اخلاقی معروف بودند. عصبی مزاج نبودند، با حوادث بیرونی انفعالی برخورد نمی کردند، به خاطر منافع شخصی عصبانی نمی شدند. مجسمه کظم غیظ در برابر تند خویی های فردی بودند. ◀️روشنگری و بصیرت دهی: چیدمان اتاق خصوصی حضرت نشان از مبارزه داشت. در اتاق خصوصی ایشان که فقط برخی اصحاب می¬توانستند وارد شوند سه چیز بود؛ شمشیری آویزان بر دیوار، نشان از جهاد، لباسی خشن، نشان از زندگی خشونت بار رزمی و انقلابی و قرآنی که هدف مبارزه را نشان می داد در این اتاق قرار داده بودند. روشنگری ایشان حتی در درون غاری در شام برای یک نفر نصرانی و در درون زندان ها برای زندانی¬ها و زندانبانان در سختترین شرایط ادامه داشت. این نوع روشنگری می¬فهماند که جهاد متکی به قرآن هیچ شرایطی متوقف نمی¬شود. ◀️مواجهه با رویش ها و ریزش ها حضرت در طول مبارزه با رویش ها و ریزش ها مواجه شدند. رویشی مانند علی بن یقطین که حضرت در مورد ایشان می فرمایند: "برای تو چیزی را دوست دارم که برای خود دوست دارم." حضرت با اعتماد کامل ایشان را به درون حاکمیت برای انجام مأموریت و دفاع از عدالت و مظلومان می فرستند. علی بن یقطین در مسیر مبارزه تا پایان عمر ثابت قدم بودند و پیش از حضرت جان به جان آفرین تسلیم کردند. در مقابل این رویش¬ها، حضرت موسی الکاظم در مسیر مبارزه از ریزش¬هایی مانند علی ابن حمزه خبر داده بودند. جریان علی بن حمزه و حیان السراج(واقفیه) با وسوسه شدن در برای مبالغ هنگفت وجوهات در دسترس خود و با توجیه‌ این که بهره گیری از این اموال بهره آنان از سفره مبارزه است، به اموال دست درازی کرده و منکر امامت فرزند امام موسی کاظم شدند.
🔰 گزارش روز 🔻طناب پوسیده حجاریان همزمان با افزایش کنش‌گری اصلاح‌طلبان برای تعیین سازوکار این جریان برای سیاست‌ورزی و حضور در انتخابات، تحرکات طیف رادیکال و افراطی نیز افزایش یافته است. نمونه این تحرکات را باید در مصاحبه امثال؛ فائزه هاشمی، سعید حجاریان و... دید که یا به نفی مستقیم حضور در انتخابات پرداخته و یا برای حضور در انتخابات به تعیین شروط می‌پردازند. در زمینه علل چنین رفتارهایی از سوی طیف رادیکال اصلاحات مانند حجاریان چند نکته تحلیلی را می‌توان مد نظر داشت: ▫️گزاره‌های تحلیلی: 1️⃣ شرط و شروط طیف رادیکال و افراطی‌ای مانند حجاریان را نمی‌توان به معنای شرط و شروط برای حضور در انتخابات دانست؛ چرا که این طیف افراطی سال‌هاست از انتخابات گذر کرده و نافرمانی را جست‌وجو می‌کنند. برای مثال حجاریان در سایت مشق نو در 10 آذر 1397 اینگونه می‌نویسد: «تاکتیک اصلی اصلاحات، سازماندهی نیروها از پایین است. این روش در گسترش احزاب، سازمان آهنین، بسیج توده‌ای و انواع سازمان‌های مردم‌نهاد متجلی می‌شود و حتی بعضی مواقع می‌توان به نافرمانی مدنی فکر کرد. اساساً معتقدم فشار از پایین با انتخابات پدید نمی‌آید. پس باید گفت: پروژه اصلاحات به انتخابات گره نخورده است. زیرا انتخابات به‌ معنای کنونی آن، مصداق گدایی قدرت است.» لذا شروط طیف‌های تندرویی مانند حجاریان بیش از آنکه شروط برای آمدن به صحنه انتخابات باشد تئوریزه کردن آنچه نافرمانی می‌داند است. 2️⃣ نسخه تجویزی امثال حجاریان را باید طناب پوسیده‌ای دانست که با آن نمی‌توان به چاه رفت. اشکال اول اینکه هر جریان سیاسی برای مانایی خود نیازمند بازیگری سیاسی است و این ذاتی‌اش محسوب می‌شود. جریان سیاسی مانند ماهی است؛ همانگونه که ماهی بدون آب می‌میرد جریان سیاسی هم بدون کنش‌گری سیاسی رو به اضمحلال خواهد رفت. لذا اینکه یک جریان سیاسی را از فعالیت سیاسی منع کرده و آن را به «نافرمانی مدنی» دعوت کنی‌ـ آنگونه که امثال حجاریان می‌نویسند و می‌اندیشند‌ـ جز خسران برای جریان سیاسی مطبوع چیز دیگری حاصل ندارد. 3️⃣ اشکال دومی که بر این صحبت وارد است و جریان اصلاحات را با خسارت همراه می‌کند منابع انسانی و بدنه اجتماعی جریان است. عدم بازیگری سیاسی به معنای به عاریت گذاشتن بدنه اجتماعی و طیف هوادار است. توصیه جریان افراطی‌ای مانند حجاریان‌ـ در صورت جامه عمل پوشیدن‌ـ زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا بدنه متمایل به جریان اصلاحات از جاهای مختلف گاه به اسم خط سوم داخلی و گاه به اسم جریان‌های ساختارشکن خارج‌نشین به عاریت گرفته شود. اضمحلال بدنه اجتماعی هم چیزی جز اضمحلال جریان سیاسی نتیجه‌ای ندارد. 🔸️نکته مهم؛ حوادث و اتفاقات چند سال اخیر نشان داده است که سازوکار مواجهه با نظام در هر طیف سیاسی استفاده از سازوکار قانونی است. به همین دلیل در مدت اخیر شاهد فعال شدن سیاسیون و طیف‌های داخلی اصلاحات هستیم تا برای رسیدن به یک سازوکار رقابت به اجماع برسند. آنچه مطلوب و مورد نیاز است این است که در این سازوکار نباید اجازه داد طیف‌های تندرو و رادیکال زیر میز مفاهمه، گفت‌وگو، مشارکت و... بزنند و میز کذایی و غیر منطقی خود را پیش پای جریان بگذارند. ✍️ http://Eitaa.com/e_beman