#عید_مبارک
#سیزده_مقدس
سبزه ام را می سپارم دستِ آقای نجف
طالِعم دستِ علی باشد برایم بهترستـــ
اِعتقاد هــر کسی باشد برایش محتــرم
سیزده را دوست دارم زادروزِ حیدرست🌹
@roghaiiehkhoor
5.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔊 بزرگ نشمردن حاجات
#ماه_رمضان
@roghaiiehkhoor
شیخ قمیشیخ قمی، فتنه اردیبهشت 1402 پایگاه حضرت روح الله (ره) مسجد النبی (ع) تهرانسر.mp3
زمان:
حجم:
8.49M
اغتشاشات اردیبهشت ماه۱۴۰۲
✍خودتونو به بیخیالی نزنید #جهاد_تبیین برهمگان واجب قطعی فوری است.
@roghaiiehkhoor
«سیزده بدر در اسلام»
🍃🍃
آیت الله مکارم شیرازی :
🌱
اگر مراسم #سیزده_بدر به عنوان خارج شدن از شهر🚗 و فضای آلوده آن و پناه بردن به دل طبیعت 🌳 و استفاده از هوای پاکیزه آن و تفریح و استراحت سالم برای شروع مجدد به کار با انرژی و توان کافی باشد، بدون آنکه اعتقاد به نحسی سیزده و رسم بت پرستی محرک این تفریح باشد، امری پسندیده خواهد بود .
#روز_طبیعت
@roghaiiehkhoor
❌ شبهه تاثير گره زدن سبزه در گشايش بخت
⛔️ سوال ⛔️
آیا گره زدن سبزه برای گشایش بخت و یا ارتباط آن با تعجیل در ظهور معتبر است؟
❇️ پاسخ ❇️
✅ پاسخ اجمالی:
🔺در ایران باستان گره زدن سبزه، نماد ازدواج و بیانگر علقه زوجیت بوده است. نه اینکه آیینی برای گشایش بخت و انتقال گرههای زندگی به طبیعت باشد پس این کار امروزه لغو است
🔺گره زدن سبزه برای ظهور نیز نه فایده دینی متصور نیست بلکه چه بسا از مصادیق بدعت باشد.
📚استفتاء از رهبر انقلاب
پرسش: تکلیف ما دربارهی آداب چمن گره زدن در روز طبیعت چیست؟
✔️ پاسخ: اصل این مسئله مبنایی ندارد و از نظر دینی هم تأیید نشده است و اثر و فایدهای هم برای آن غرضی که افراد چمن را گره میزنند ندارد، علاوه بر این اگر چمن متعلق به فضاهای عمومی باشد گاهی اصلاً این کار جایز نیست که وارد بشوید و اگر زمین کاشته شدهی مردم هست، نباید وارد آن بشوید و اگر صاحب زمین راضی نباشد مرتکب حرام شدهاید. خسارتی هم اگر وارد بشود باید جبران گردد./ سایت حضرت آیت الله خامنهای
✅ پاسخ تفصیلی:
♦️از نگاه بسیاری از مردم، گره زدن سبزه در روز ۱۳ فروردین، یکی از آیینهای باستانی برای بهره گرفتن از طبیعت به جهت گشایش بخت جوانان و ازدواج آنهاست. این عده معتقدند: با گره زدن سبزه ها، گرههای زندگی را به طبیعت منتقل میکنیم.
♦️در ایران باستان، به دلیل اینکه آیین خاصی برای عقد و ازدواج وجود نداشته از گره زدن دو شاخه توسط عروس و داماد استفاده میشد.
♦️در حقیقت به این تعبیر و به فرض صحت آن، گره زدن سبزه، نماد ازدواج و بیانگر علقه زوجیت بوده است. نه اینکه آیینی برای گشایش بخت و انتقال گره های زندگی به طبیعت باشد!
♦️عدهای نیز بر این باورند: از آنجا که در گذشته، دختران همیشه در خانهها ساکن بودند مهمترین آمال و آرزوی هر دختری یافتن همسری خوب و مناسب بوده است و در همین راستا مثلی وجود داشت که: «دختر که رسید به بیست، باید نشست و به حالش گریست» لذا دختران عموما در سنین ۱۶ یا ۱۷ باید به خانه بخت میرفتند که اگر این اتفاق رخ نمیداد، دختران سفره های نذری پهن میکردند، سبزه گره میزدند و از طبیعت و نیروهای غیبی مدد میگرفتند تا نحسی از بختشان برود و شوهری برایشان پیدا شود.
♦️در سال های اخیر نیز عدهای از منتظران ظهور #امام_زمان (عج) نیز، گره زدن سبزه را برای تعجیل در ظهور آن حضرت به کار میبرند و دعای ظهور میکنند.
✅ اما باید گفت: برای گره زدن سبزه نه تنها فایده دینی متصور نیست بلکه امری بیهوده تلقی میشود. چه اینکه اگر فضای سبز مربوط به اماکن عمومی و یا ملک خصوصی باشد که گاهی حتی از مردم خواسته میشود تا به فضای سبز وارد نشوند؛ این کار اساسا جایز نخواهد بود. به عبارت بهتر اگر گره زدن سبزه موجب خسارت به اموال عمومی یا شخصی و یا بدعت در دین نشود مباح خواهد بود. پر واضح است که پیوند گره زدن سبزه با مسائل دینی، قرابت شدیدی با بدعت در دین خواهد داشت و در حرمت بدعت شکی نیست.
♦️به نظر میرسد حتی اگر از نگاه آیین باستانی که قبلا توضیح داده شد نیز به موضوع بنگریم. گره زدن سبزه، نماد پیوند زناشویی و چیزی مانند عقد زوجیت بوده است و در شرایط امروز که صیغه عقد نکاح وجود دارد این موضوع نیز عبث و منتفی میباشد.
👈در نهایت شایسته و نیکوست که در روز سیزدهم فروردین نیز، با استمداد از حضرت حق تعالی برای گشایش امور و فرج حضرت صاحب الزمان(عج) دعا کنیم و به جای گره زدن، همراه با فرزندان و خانواده هایمان سبزه و گیاه بکاریم تا نه تنها موجب خسارتی به طبیعت و آسیب به گیاهان نشویم بلکه در شادابی آن سهمی بسزا داشته باشیم.
#سیزده_بدر
@roghaiiehkhoor
#روز_طبیعت
🌸« گل عفاف »
هیچ باغبانی را سرزنش نمی کنند که چرا دور باغ خود حصار و پرچین کشیده است، چون باغ بی دیوار، از آسیب مصون نیست و میوه و محصولی برای باغبان نمی ماند .
هیچ کس هم با نام «آزادی » دیوار خانه خود را بر نمی دارد و شب ها درِ حیاطش را باز نمی گذارد، چون خطر رخنه ی دزد، جدی است .
هیچ صاحب گنج و گوهری هم جواهرات خود را بدون حفاظ، در معرض دید رهگذران نمی گذارد تا بدرخشد، جلوه کند و چشم و دل برباید، چون خود جواهر ربوده می شود .
هر چیز که قیمتی تر باشد، درصد مراقبت از آن بالاتر می رود .
هر چه که نفیس تر باشد، بیم ربودن و غارت بیشتر است و مواظبت، لازمتر .
اگر در شیشه ی عطر را باز بگذارید، عطرش می پرد .
اگر رشته ی مرواریدت را در کمد و صندوق نگذاری و در آن را نبندی، گم می شود .
اگر در مقابل پنجره ی خانه ات، توری نزنی، از نیش پشه ها و مزاحمت مگس ها در امان نخواهی بود .
وقتی راه ورود پشه ها را می بندی، خود را «مصون » ساخته ای، نه «محدود» و زندانی .
وقتی در خانه را می بندی، یا پشت پنجره ی اتاقت پرده می آویزی، خانه خود را از ورود بیگانه و نگاه های مزاحم در پناه قرار داده ای، نه که خود را در قید و بند و حصار افکنده باشی .
اگر برای ایمنی از خطرها و آسودگی از مزاحمان، خود را بپوشانی، نه کسی ایراد می گیرد و نه اگر هم ایراد بگیرد، اعتنا می کنی، چرا که سخنش را بی منطق و ناآگاهانه می دانی و می بینی .
اینکه «دل باید پاک باشد»، بهانه ای برای گریز جاهلانه از همین مصونیت است و آویختن به شاخه ی «لاقیدی » وگرنه از دل پاک هم نباید جز نگاه و رفتار پاک برخیزد .
ظاهر، آینه ی باطن است و . . . «از کوزه همان برون تراود که در اوست » .
زن، به خاطر ارزش و کرامتی که دارد، باید محفوظ بماند و خود را حراج نکند و در بازار سوداگران شهوت، خود را به بهای چند نامه و نگاه و لبخند نفروشد .
زن به خاطر لطافتی که دارد، نباید در دست های خشن کامجویان دیو سیرت، که نقاب مهربانی و عشق به چهره دارند، پژمرده شود و پس از آن که گل عصمتش را چیدند، او را دور اندازند، یا زیر پاشان له کنند .
زن به خاطر عصمتی که دارد و میراث دار پاکی مریم است، نباید بازیچه ی هوس و آلوده ی به ویروس گناه گردد .
گوهر عفاف و پاکی، کم ارزش تر از طلا و پول و محصول باغ و وسایل خانه نیست .
دزدان ایمان و غارتگران شرف نیز فراوانند .
سادگی و خامی است که کسی خود را در معرض دید و تماشای نگاه های مسموم و چشم های ناپاک قرار دهد و به دلبری و جلوه گری بپردازد و خیال کند بیماردلان و رهزنان عفاف را به وسوسه نمی اندازد و از زهر نگاه ها و نیش پشه های شهوت در امان می ماند!
خراب کردن همه ی دیوارها و برداشتن همه ی پرده ها و باز گذاشتن همه ی پنجره ها، نشانه ی تیره اندیشی است، نه روشنفکری! علامت جاهلیت است نه تمدن !
می گویی نه؟ به طومار کسانی نگاه کن که پس از رسوایی و بی آبرویی، با دو دست پشیمانی بر سر غفلت خویش می زنند و بر جهالت خود لعنت می فرستند .
کسی که از «جماعت رسوا» نگریزد «رسوای جماعت » می شود!
آنکه ایمان را به لقمه ای نان می فروشد،
آنکه یوسف زیبایی را با چند سکه ی قلب عوض می کند، آنکه «کودک عفاف » را جلوی صدها گرگ گرسنه می برد و به تماشا می گذارد، روزی هم «پشت دیوار ندامت » اشک حسرت بر دامن پشیمانی خواهد ریخت، در آخرت هم به آتش بی پروایی خود خواهد سوخت .
از اول که جامه ی عفاف سفید و شفاف است، نباید گذاشت چرکابه ی گناه بر آن بپاشد.
از اول باید مواظب بود این کاسه ی چینی نشکند و این جام بلورین ترک بر ندارد .
از اول نباید به پای بیگانه، اجازه ی ورود به مزرعه نجابت داد، که بوته های نورَس عصمت را لگدمال کند .🥀
ولی . . . گریه بی حاصل است و بی ثمر، وقتی که شاخته شکست و گل چیده شد!!
✍🏼جواد محدثی@roghaiiehkhoor
اونایی که واسه ماستای روی سرِ دختر بیحجاب یقه جر میدن، واسه خاکهای روی چادرِ مادر شهید عجمیان کجا بودن؟
روش نهی از منکر اون آقا اشتباه بود(البته اگه صحنه ساختگی نباشه که هست)،اما شما #بیشرف_نباش
#نشر_رگباری
#حجاب
@roghaiiehkhoor
🔴 تا غربزده ها اصلاح نشوند، به استقلال نخواهید رسید
♦️امام خمینی(ره): ما همه چیزمان را باختیم. دزدها را بیرون کردیم، اما خودمان را پیدا نکردیم. باید خودمان را پیدا کنیم. شرق باید درِ غرب را ببندد. تا #غرب راه به اینجا دارد، شما به استقلال خودتان نمیرسید.
♦️و تا این غربزدههایی که در همه جا موجودند از مملکت نروند یا اصلاح نشوند، شما به #استقلال نخواهید رسید. اینها نمیگذارند، ما باید خودمان را پیدا کنیم تا بتوانیم سرِ پای خودمان بایستیم. ۷آبان۱۳۵۸
@roghaiiehkhoor