نمازجمعه یزد چرارهبری اقدام نمیکندمنافقین بنی صدر.mp3
914.5K
نمازجمعه یزد چرارهبری اقدام نمیکند/منافقین/ بنی صدر
https://eitaa.com/dashti_r
هدایت شده از حوزه انقلابی
این بیان أخیر آقا دلالت میکند پذیرش fatf باطله ، چون در تقابل وجنگ اقتصادی هستیم و دادن اطلاعات اقتصادی(cft) به دشمن باطل و حرام است
در کانال حوزه انقلابی بخوانید👆
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
⭕️آزمون بزرگ مجمع(۱)
🔺در نهایت امروز نامه شورای نگهبان مبنی بر تعارض لوایح پولشویی و پالرمو با بند۲ اصل۱۱۰ قانون اساسی (اختیارات رهبر معظم انقلاب) منتشر شد و در نامهای دیگر علی لاریجانی، لوایح پولشویی و پالرمو را به مجمع تشخیص فرستاد. احتمال قوی cft هم بعید است به تایید شورای نگهبان برسد و احتمالا راهی جز ارجاع به مجمع ندارد. همین اتفاق که برخلاف مصوبه لاریجانیوار برجام؛ این بار FATF درنهایت مورد تایید شرع و قانون اساسی نبوده خود قدمی بزرگ رو به جلو است یعنی برخلاف لجنپراکنی آخوندی و سایر غربزدهها نسبت به حق مجمع تشخیص در اعمال سیاستهای کلی نظام که با درشتزبانی از ایستادن دولت جلوی این روند میگفتند، اما در نهایت موفق به اعمال خواسته خود نشدند و این لوایح باید در صحن مجمع بررسی شوند. فلذا مطالبه از مجمع بطور دقیق میتواند مانع از تحمیل نهایی لوایح خائنانه FATF شود. دو شیوه برای این مطالبه میتوان درنظر گرفت:
🔺۱- تأکید بر شرایط معین شده از سوی رهبر انقلاب و آیین نامه مجمع:
سخنان رهبر انقلاب ۹۶/۶/۲۲: "مجمع در مواقعی که مصلحتی مهم وجود دارد و نظر مجلس شورای اسلامی را بر تشخیص شورای نگهبان ترجیح میدهد، باید توجه کند مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید بسیار مهم، مسجّل و واضح باشد و با نظر اکثریت قاطع و قابل قبول مجمع، آنهم برای مدتی معین و موقت اعمال شود."
1⃣فلذا اولا مصوبات مجمع باید دارای زمان محدود و موقت و معین شده باشد؛ بنابراین شاید برای برخی قوانین داخلی چنین مساله ای قابل تصور باشد اما پیوستن به کنوانسیونها یا تعهدات مشکوک بینالمللی، وظیفهای بر عهده نظام میگذارد که دیگر براحتی قابل لغو نیست چنانچه در برجام همین مساله را شاهد هستیم. فلذا حتی اگر فرض محال پیوستن به FATF مصلحت باشد (که نیست) باز هم عدم امکان محدود شدن زمانیاش در اجرا، نقض فرمایشات رهبری و آیین نامه مجمع است.
2⃣ثانیا مطابق تاکید آیین نامه مجمع، مصلحت باید بیّن، حائز اهمیت و ملزم باشد و رهبر انقلاب نیز بر بسیار مهم، مسجل و واضح بودن مصلحت تاکید دارند؛ مشخصا چنین مسالهاس درباره FATF نیست، یعنی واضح نیست و مسجل و بیّن هم نیست و اختلافات گسترده بین نیروهای انقلابی، ائمه جمعه، مراجع عظام تقلید و دلسوزان انقلاب وجود دارد که بیّن و مسجل بودن این مصلحت را نقض میکند.
3⃣ثالثا تاکید رهبری در دیدار مجلس بر عدم پیوستن به کنوانسیونهای مشکلدار و تصویب قوانین داخلی بجای آنها؛ اعضای مجمع که منصوب رهبریاند یقینا حق ندارند مخالف نظر صریح رهبری اعمال نظر کنند و یقینا مصلحتی بالاتر از عمل به فرمایشات رهبری نیست.
‼️ اما به هرصورت شاید این مطالبات افاقه نکند و با توجه به غیبت آیتالله شاهرودی بعلت بیماری و عدم حضور روحانی و آیت الله آملی در جلسات مجمع، نقش علی لاریجانی پر رنگ شده و بهانهسازی برای دور زدن موارد بالا از او کاملا محتمل است. فلذا اگر مورد ۱ در جلوگیری از تایبد لوایح افاقه نکرد باید برای جلوگیری از تصویب توسط اکثریت دست بکار شد:
🔺۲- تلاش برای عدم رأی آوردن FATF در مجمع: مطابق ماده ۱۹ آییننامه مجمع تشخیص، برای تصویب نظر مصلحتی مجلس که در تعارض با نظر شورای نگهبان بوده، نیاز به آراء دو سوم اعضای مجمع در آن جلسه میباشد. یعنی اگر بیش از یک سوم از اعضای مجمع مخالف با تصویب FATF باشند امکان تایید آن در مجمع وجود ندارد.
🔺مجمع تشخیص در صورت حضور همه اعضا ۴۹ عضو دارد، و اگر ۱۷ عضو مخالف باشند بیش از یک سوم مجمع را تشکیل میدهند و امکان تصویب FATF وجود نخواهد داشت؛ در زیر به تفصیل به موافقیت و مخالفین و ممتنعین درباره FATF در مجمع پرداخته میشود، هرچند معمولا تعدادی از اعضا در جلسات حاضر نیستند فلذا برای جلوگیری از تاثیر، کنار گذاشته میشوند:
🔸اعضای معمولا غایب در ماههای اخیر
۱- آیتالله شاهرودی
۲- روحانی
۳- آیتالله آملی
۴-آیتالله یزدی
۵-آیتالله مومن
۶- آیتالله شبزندهدار
🔹مخالفین احتمالی
۱- محسن رضایی
۲- سعید جلیلی
۳-پرویز داوودی
۴- آیتالله جنتی
۵- محمدباقر قالیباف
۶-سردار باقری
۷- آیتالله مدرسی یزدی
۸-حسین محمدی
۹-محمود محمدی عراقی
۱۰-ابراهیم رئیسی
۱۱-آیتالله موحدی کرمانی
۱۲-احمد وحیدی
۱۳- آیتالله مجتهد شبستری
۱۴-علی آقامحمدی
۱۵- حداد عادل
۱۶- محسنی اژهای
۱۷-مصطفی میرسلیم
۱۸- صفار هرندی
۱۹-دری نجف آبادی
۲۰-محمد فروزنده
۲۱-احمد توکلی
🔸موافقین(تقریبا) قطعی
۱-مجید انصاری
۲-محمدرضا عارف
۳-محمد صدر
۴- علی لاریجانی
۵- باهنر
۶- ناطق نوری
۷-حسین مظفر
۸-ولایتی
۹-حسن صانعی
۱۰-آیتالله امینی
۱۱- شمخانی
۱۲-ظریف
۱۳- فلاحت پیشه
۱۴- غلامرضا آقازاده
۱۵- مصباحی مقدم
🔹رای نامعلوم
۱- داوود دانش جعفری
۲- محمدجواد ایروانی
۳-سیدمرتضی نبوی
۴- سیدمحمد میرمحمدی
۵- صادق واعظ زاده
۶-سردار فیروزآبادی
۷- احمدی نژاد
ادامه دارد👇
✍ #امید_نیکو
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
⚡️برخی ها با انتشار رساله بدنبال #تضعیف_مرجعیت هستند
آیت الله #مکارم_شیرازی در دیدار اعضای #شورای_عالی حوزه علمیه:
باید از #جامعه_مدرسین حوزه علمیه خواسته شود، بر رساله های #مدعیان_مرجعیت نظارت بیشتری داشته باشند؛ چرا که تصور این است گروهی از این تکثیر و انتشار این رساله، به دنبال تضعیف مرجعیت هستند.
✅پ ن : گفتنی است آقای #علوی_بروجردی اخیرا با چاپ و تکثیر رساله ، خود را در ردیف مراجع مطرح نموده ، در صورتی که بسیارند کسانی که از ایشان أعلم و أفقه هستند و شاگردان وزین و بسیار بیشتر و وجاهت بیشتری در حوزه قم دارند و دست به چنین کاری نزده اند....!!!
مخصوصا که ایشان در رأس تشکل صنفی نشست دوره ای أساتید قرار دارند که با شعار استقلال حوزه و تکریم مراجع تشکیل شده و ۲ سؤال از ایشان داریم :
۱_ چگونه با اینکه درگذشته مراجع ماضین در #زمان_حیات شیوخ و #مراجع سابق هرگز ادعای مرجعیت نمیکردند، این إقدام حضرتعالی چگونه با تکریم مرجعیت و مراجع سازگار است؟!؟!
۲_ با وجود #شعار_استقلال حوزه ، چه #ارتباطی با #دولت_غربگرای فعلی دارید که با وجود علمایی أعلم از جنابعالی با شما دیدار میکنند وتلاش دارند شما را رسانه ای کنند
این غربگراها در شما چه خصوصیتی دیده اند که تلاش دارند از شما برای #مرجع_سازی و برگزاری دیدار با فرستادگان #انگلیس_خبیث سؤء استفاده کنند
#نفوذ
#وابستگی
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔴عجبا آن روز که مریضی #نقد_معصوم را جار زد تا #نقد_ولی فقیه را تجویز کند #سکولارهای حوزوی دفاع کردند وسکوت کردیم و#قیام_لله نکردیم،...
هکذا زمان توهین به امام به نام شیخ علی خراسانی(تهرانی)
هکذا زمان نامه تهدید بی سلام هاشمی به رهبری درفتنه۸۸
و هکذا زمان توهین به تقلید ومرجعیت در دوران دوم خردادیها
امروز که بزرگی مرجعی را(نه امام معصوم را)نقدی بجا و محترمانه کرده تا #بیوت_مراجع از لوث #نفوذیها تطهیر شود همان نفوذیها فریاد وااسلاما سر داده اند،ما بازهم ساکتیم یا خدای ناکرده قعود للنفس کرده ایم!؟
✍🏻 دشتی
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
rec55788.mp3
1.37M
سخنرانی در مسجد امام عسکری پردیسان
۵ آبان۹۷ /دشتی:
زعیم واحد قدرتمند یا تشتّت در مرجعیت؟
تعطیلی حوزه قم و نجف زمان مراجع ثلاث
إحیاء حوزه قم با تلاش امام برای زعامت واحد قدرتمند آیةالله بروجردی
وسپس زعامت واحد در لوای ولایت فقیه ونظام اسلامی حافظ کیان تشیع و حوزه های علمیه بوده وگرنه باتشتت فعلی اوضاع مثل زمان مراجع ثلاث میشد
درتاریخ کسی در عرض زعمای حوزه قد علم نمیکرد :
#بحرالعلوم
#کاشف الغطاء
#صاحب_جواهر
#شیخ_انصاری
#میرزای_شیرازی
#سید_یزدی
#آسیدأبوالحسن_اصفهانی
#آشیخ_عبدالکریم_حائری
#آیةالله_بروجردی
#امام_خمینی
#امام_خامنه_ای
طراحی فشار جدید إقتصادی بر مردم از ۱۳ آبان توسط أربابان آمریکایی و نوکران غربگرا در دولت
بزرگنمایی تحریمهای آتی/تداوم اهداف تا دهه فجر انقلاب
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
غوغاسالاران #فتنه_طلب از جان #حوزه_مقدسه چه می خواهند؟!
درنگی پیرامون متن و حاشیه دیدار و نامه آیات شبیری زنجانی و محمد یزدی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حرف امروز و دیروز نیست؛ #استعمار غرب دو سده است که بر حوزه مقدسه تمرکز عمیق یافته و با #استخدام عده ای عمله٬ تلاش کرده در #تصمیم_سازی و #مناسبات_حوزویان در #سطوح عالیه٬ تاثیر مستقیم بگذارد.
از #فرقه_سازی_ها (با محوریت چهره های حوزوی) که بگذریم٬ تقریبا در همه #انحرافات_فکری و #شبکه_های_مخفی_استعماری٬ پای چند نفر با سوابق حوزوی در میان است. از تشکیل تاسیس #شیخیه٬ #بابیه٬ #ازلیه٬ #بهائیت٬ گرفته تا تأسیس #لژهای_سری و #انجمن_های_مخفی٬ همواره چند چهره روحانی نما نقش آفرین بوده اند؛ از واعظ اصفهانی و شریعت سنگلجی و اسدالله خرقانی و ابراهیم زنجانی گرفته تا تقی زاده و حکمی زاده و کسروی٬ همگان از دل همین حوزه بیرون آمده اند و #کژراهه_پویی پیشه کرده اند.
بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی به گونه ای است که (علی رغم همه کاستی ها و انتقادات) به روحانیت عمیقا باور دارد و لذا جریان های سیاسی و فکری مختلف همواره از برخی روحانیان به عنوان ابزار نفوذ اجتماعی بهره جسته اند. این نفوذ گاه درون حوزوی بوده و گاه در سطح عموم. اگر شریعت سنگلجی و خرقانی مامور القای منویات روشنفکران سکولار به سطوح عالیه نجف بوده اند٬ از امثال تولایی ها برای نفوذ در سطح توده مردم استفاده شده است.
استفاده ابزاری از چهره های روحانی آنقدر مهم است که تشکیلات آدمکشی منافقین نیز در ادوار مختلف تلاش کرد چهره مخوفش را پشت شخصیت های روحانی مخفی کند؛ در یک دوره از آقایان هاشمی و طالقانی و منتظری و بسیاری دیگر تأییدیه گرفتند تا بدان وسیله امام را فریب دهند و اطمینان شان را جلب کنند که البته موفق نشدند. در دوره متاخر که همه٬ حتی آقای طالقانی نیز از آنها بریدند٬ بازهم #شیخ_علی_تهرانی و #جلال_گنجه_ای هایی پیدا شدند که نقش #محلل را برای آنها بازی کنند. بگذریم که برخی از جریان های ضدانقلاب داخلی نیز هنوز هم که هنوز است حاضر نیست از تفاله امثال شیخ علی ارنگه ای دست بردارند و برای تهمت به امام سراغ او را می گیرند.
اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی٬ مناسبات جریان های سیاسی داخلی و خارجی با چهره های حوزوی٬ بسیار پیچیده و رازآلود شده است. گاهی در یک محفل موجه حوزوی و یا از زبان یک شخصیت محترم روحانی٬ همان تحلیل را می شنوید که پیش تر از این یا همزمان٬ در محافل سیاسی مغرضین و ضدانقلاب و حتی از زبان چهره های ضد مذهب شنیده شده است! آیا این #وحدت_گفتمانی تصادفی است؟! #ساده_اندیشی دقیقا از همینجا شروع می شود که فکر کنیم این هماهنگی مواضع٬ اتفاقی است.
در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی٬ منتقدین و مخالفان انقلاب اسلامی تمام تمرکز خود را بر حوزه علمیه گذاشتند تا از این حوزه کسانی تربیت شوند که سر بزنگاه زهر خود را بریزند. در این مدت با استفاده توأمان از #پول و #امکانات_حاکمیتی و #وجوهات_شرعیه به #تشکل_سازی و #نیروپروری بپردازند.
اکنون در همه سطوح حوزوی٬ ارتباطات و تشکل های مختلفی شکل گرفته که #قرائت_دیگری از سیاست و حکومت و ولایت فقیه و ... دارد و گرچه فاصله هرکدام از آنان با انقلاب اسلامی و نظام به یک اندازه نیست٬ اما زمینه مشترک برای مخالفت با برخی مسائل٬ موجب اتخاذ مواضع هماهنگ و هم افزایی گفتمانی در بزنگاه ها می شود.
طبعا در اوضاع پیچیده اکنون حوزه علمیه٬ بیانیه و طومار و جار و جنجال٬ راه علاج نیست. گرچه همه این اقدامات در جای خود مهم است اما باید #شبکه_فکری٬ #تشکیلات_رسانه_ای و #اتاق_های_فکر متمرکز بر حوزه مقدسه را بشناسیم و بشناسانیم.
در همه مسایل حساس پسافتنه٬ چهره ها و جریان های خاصی به میدان داری پرداخته اند که صدالبته به دلیل پنهان بودن ارتباطات فکری و سیاسی آنان برای توده حوزویان٬ برخی توهم اکثریت انگاری این جماعت نموده و محاسبات شان متاثر از یک تحلیل اشتباه شکل گرفته است.
نباید از یاد ببریم که گاهی در بحثی وارد می شویم که از اساس طراحی برخی اتاق فکر های بیرون حوزوی است و متاسفانه تبحر جریان ضد انقلاب تهران نشین و خارج نشین در این مورد بسیار بالا رفته است. ابتدا مرجع محترمی که در حوزه علمیه فردی معتبر و #صلح_کل است را به مجلسی خصوصی دعوت می کنند٬ سپس با حضور برخی ورشکستگان سیاسی بدسابقه٬ از دیدار عکس می گیرند و آنگاه در وقت مقتضی و بدون اجازه٬ منتشر می سازند. طبعا وقتی تصویر یک مقام برجسته در کنار برخی چهره های #فتنه_طلب و بعضا ممنوع التصویر منتشر می شود٬ ذهن طلاب و روحانیان در همه سطوح را با سؤال مواجه می سازد و هنگامی که راه برای طرح این سوال بسته باشد٬ راهی جز نامه سرگشاده توسط یک مجتهد مجاهد که در رأس معتبرترین تشکیلات حوزوی قرار دارد٬ باقی نمی ماند.
ادامه دارد....
جمعه. ۱۱آبان ۱۳۹۷
@rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه انقلابی
غوغاسالاران #فتنه_طلب از جان #حوزه_مقدسه چه می خواهند؟!
درنگی پیرامون متن و حاشیه دیدار و نامه آیات شبیری زنجانی و محمد یزدی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
حرف امروز و دیروز نیست؛ #استعمار غرب دو سده است که بر حوزه مقدسه تمرکز عمیق یافته و با #استخدام عده ای عمله٬ تلاش کرده در #تصمیم_سازی و #مناسبات_حوزویان در #سطوح عالیه٬ تاثیر مستقیم بگذارد.
از #فرقه_سازی_ها (با محوریت چهره های حوزوی) که بگذریم٬ تقریبا در همه #انحرافات_فکری و #شبکه_های_مخفی_استعماری٬ پای چند نفر با سوابق حوزوی در میان است. از تشکیل تاسیس #شیخیه٬ #بابیه٬ #ازلیه٬ #بهائیت٬ گرفته تا تأسیس #لژهای_سری و #انجمن_های_مخفی٬ همواره چند چهره روحانی نما نقش آفرین بوده اند؛ از واعظ اصفهانی و شریعت سنگلجی و اسدالله خرقانی و ابراهیم زنجانی گرفته تا تقی زاده و حکمی زاده و کسروی٬ همگان از دل همین حوزه بیرون آمده اند و #کژراهه_پویی پیشه کرده اند.
بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی به گونه ای است که (علی رغم همه کاستی ها و انتقادات) به روحانیت عمیقا باور دارد و لذا جریان های سیاسی و فکری مختلف همواره از برخی روحانیان به عنوان ابزار نفوذ اجتماعی بهره جسته اند. این نفوذ گاه درون حوزوی بوده و گاه در سطح عموم. اگر شریعت سنگلجی و خرقانی مامور القای منویات روشنفکران سکولار به سطوح عالیه نجف بوده اند٬ از امثال تولایی ها برای نفوذ در سطح توده مردم استفاده شده است.
استفاده ابزاری از چهره های روحانی آنقدر مهم است که تشکیلات آدمکشی منافقین نیز در ادوار مختلف تلاش کرد چهره مخوفش را پشت شخصیت های روحانی مخفی کند؛ در یک دوره از آقایان هاشمی و طالقانی و منتظری و بسیاری دیگر تأییدیه گرفتند تا بدان وسیله امام را فریب دهند و اطمینان شان را جلب کنند که البته موفق نشدند. در دوره متاخر که همه٬ حتی آقای طالقانی نیز از آنها بریدند٬ بازهم #شیخ_علی_تهرانی و #جلال_گنجه_ای هایی پیدا شدند که نقش #محلل را برای آنها بازی کنند. بگذریم که برخی از جریان های ضدانقلاب داخلی نیز هنوز هم که هنوز است حاضر نیست از تفاله امثال شیخ علی ارنگه ای دست بردارند و برای تهمت به امام سراغ او را می گیرند.
اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی٬ مناسبات جریان های سیاسی داخلی و خارجی با چهره های حوزوی٬ بسیار پیچیده و رازآلود شده است. گاهی در یک محفل موجه حوزوی و یا از زبان یک شخصیت محترم روحانی٬ همان تحلیل را می شنوید که پیش تر از این یا همزمان٬ در محافل سیاسی مغرضین و ضدانقلاب و حتی از زبان چهره های ضد مذهب شنیده شده است! آیا این #وحدت_گفتمانی تصادفی است؟! #ساده_اندیشی دقیقا از همینجا شروع می شود که فکر کنیم این هماهنگی مواضع٬ اتفاقی است.
در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی٬ منتقدین و مخالفان انقلاب اسلامی تمام تمرکز خود را بر حوزه علمیه گذاشتند تا از این حوزه کسانی تربیت شوند که سر بزنگاه زهر خود را بریزند. در این مدت با استفاده توأمان از #پول و #امکانات_حاکمیتی و #وجوهات_شرعیه به #تشکل_سازی و #نیروپروری بپردازند.
اکنون در همه سطوح حوزوی٬ ارتباطات و تشکل های مختلفی شکل گرفته که #قرائت_دیگری از سیاست و حکومت و ولایت فقیه و ... دارد و گرچه فاصله هرکدام از آنان با انقلاب اسلامی و نظام به یک اندازه نیست٬ اما زمینه مشترک برای مخالفت با برخی مسائل٬ موجب اتخاذ مواضع هماهنگ و هم افزایی گفتمانی در بزنگاه ها می شود.
طبعا در اوضاع پیچیده اکنون حوزه علمیه٬ بیانیه و طومار و جار و جنجال٬ راه علاج نیست. گرچه همه این اقدامات در جای خود مهم است اما باید #شبکه_فکری٬ #تشکیلات_رسانه_ای و #اتاق_های_فکر متمرکز بر حوزه مقدسه را بشناسیم و بشناسانیم.
در همه مسایل حساس پسافتنه٬ چهره ها و جریان های خاصی به میدان داری پرداخته اند که صدالبته به دلیل پنهان بودن ارتباطات فکری و سیاسی آنان برای توده حوزویان٬ برخی توهم اکثریت انگاری این جماعت نموده و محاسبات شان متاثر از یک تحلیل اشتباه شکل گرفته است.
نباید از یاد ببریم که گاهی در بحثی وارد می شویم که از اساس طراحی برخی اتاق فکر های بیرون حوزوی است و متاسفانه تبحر جریان ضد انقلاب تهران نشین و خارج نشین در این مورد بسیار بالا رفته است. ابتدا مرجع محترمی که در حوزه علمیه فردی معتبر و #صلح_کل است را به مجلسی خصوصی دعوت می کنند٬ سپس با حضور برخی ورشکستگان سیاسی بدسابقه٬ از دیدار عکس می گیرند و آنگاه در وقت مقتضی و بدون اجازه٬ منتشر می سازند. طبعا وقتی تصویر یک مقام برجسته در کنار برخی چهره های #فتنه_طلب و بعضا ممنوع التصویر منتشر می شود٬ ذهن طلاب و روحانیان در همه سطوح را با سؤال مواجه می سازد و هنگامی که راه برای طرح این سوال بسته باشد٬ راهی جز نامه سرگشاده توسط یک مجتهد مجاهد که در رأس معتبرترین تشکیلات حوزوی قرار دارد٬ باقی نمی ماند.
ادامه دارد....
جمعه. ۱۱آبان ۱۳۹۷
@rozaneebefarda
هدایت شده از حوزه انقلابی
باز تولید نظریه عدالت صحابه در حوزه ی علمیه ی شیعی
محمدصادق کرمانشاهی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸از دیرباز تا کنون یکی از اساسی ترین اختلافات شیعیان با اهل سنت بر سر عدالت و عصمت صحابه بوده است. اهل تسنن با تمسک به بعضی از اخبار همواره اصرار داشته اند که صحابه همگی اهل بهشت هستند و هر کس بر اساس اجتهاد خود عمل کرده و احدی نسبت به آنان حق انتقاد و تعریض و حتی نهی از منکر ندارد!!
🔹در مقابل٬ شیعیان از همان عصر نخست با ابطال این نظریه و نشان دادن شواهد گوناگون، تناقض این نظریه را تبیین کرده اند؛ به گونه ای که انتقاد و خرده گرفتن به عملکرد صحابه جزیی از فرهنگ کلامی و تاریخی شیعه شده است. شیعیان هیچ گاه بت سازی و قداست سازی خارج از مسیر حق را برای صحابه نپذیرفتند.
🔹سنت فوق همواره در تشیع و در مواجهه فقها با اشکالات و کاستی های هم لباسان و هم صنفان خود برقرار بوده است. انتقادات تند شیخ مفید نسبت به استاد خود شیخ صدوق در مسئله ی سهو النبی و یا غلو٬ از نمونه های اولیه در عصر غیبت است. همین فرهنگ نقد در درون شیعه که تحت عنوان #نصحیت و خیرخواهی برای ائمه ی مسلمین٬ مطرح بوده در قرون متمادی نیز استمرار یافته و به صورت یک فرهنگ عمومی و در زمره تراث حوزه شیعی درآمده است.
🔸سال های پیش از انقلاب اسلامی و در کوران تکاپوی فراگیر #امام_خمینی در همراه کردن سایر اهل علم از نمونه های این فرهنگ و فکر اصیل شیعی است.
آنجا که ایشان به تندی از مرحوم سید احمد خوانساری که از قضا از امام هم به لحاظ سنی بزرگتر بود می نویسد: " شما که در مرکز هستید، خانه نشین شده اید. اصلاً نه حرفی، نه اعلامیه ای. هیچ کار نمی کنید. شما که در تهران هستید، مردم را دعوت به قرآن، یعنی وحدت و یگانگی نمی کنید. فایده اش چیست؟ شما باید مردم را دعوت به قیام کنید." یا چند خط بعد می نویسد: " اگر دلتان می خواهد مملکت اسلامی ما و دین و آیین ما از بین برود به من بگویید". اتفاقا مرحوم خوانساری هم از امام می خواهد با ملایمت بیشتری بیانیه بدهند ولی در عین حال اعلام می کنند که در همراهی با حرکت ایشان حاضرند.
🔹نصحیت و خیرخواهی آیت الله یزدی نسبت به حضرت آیت الله شبیری زنجانی را باید در چارچوب همین سنت اصیل حوزوی جستجو کرد؛ سنتی که بر سر اعتقادات و فرهنگ غنی اسلام مسامحه و تعارف نمی کند و از سر دلسوزی از مصادره ی مرجعیت و حوزه به نفع جریانات معارض نظام نگران است. بت سازی غلط از مرجعیت روی دیگر همان سکه ای ست که با گرفتن عکس و مهمانی دنبال سوءاستفاده از معنویت٬ قداست و قدرت اجتماعی این نهاد به نفع مطامع حزبی خود است.
🔸به فتوای تمام مراجع عظام٬ تضعیف نظام حرام است. حتی سنتی ترین مراجع که از آن ها بعضا تعبیر به مراجع غیرحکومتی می شود٬ تضعیف نظام را حرام می دانند خاصه این نظام که موصوف و موسوم به نظام اسلامی ست.
🔸به شهادت تاریخ واضح است که سران جریان موسوم به اصلاح طلب٬ در سال 88 با دمیدن در شیپور دورغین #تقلب٬ پنجه به صورت نظام کشیده و اسلام عزیز را که حاصل خون هزاران شهید است در نظر کفار آمریکایی و انگلیسی #تضعیف کردند.
طراحان اصلی این نقشه گرچه در اندیشکده های صهیونستی طرح عملیاتی این فتنه را تنظیم کردند اما قطعا بدون میدان داری سید محمد خاتمی و عبدالله نوری و سید محمد موسوی خوئینی ها و عده ای دیگر نمی توانستند نه ماه پنچه در پنجه نظام بیاندازد و با اردوکشی خیابانی با نظام مقدس مبتنی بر نظریه ی نورانی ولایت فقیه زورآزمایی کند و آن را در معرض براندازی و لبه پرتگاه قرار دهند.
🔸 زنده کردن و تقویت این خائنین به اسلام و انقلاب که از تضعیف نظام و گناه قبلی توبه نکردند٬ در واقع آبرو دادن به جریانی هتاک است که دفاع از مرجعیت و نهاد فقاهت تنها برایشان نردبانی ست که با نزدیک شدن و نزدیک نشستن و عکس یادگاری گرفتن و هر سو استفاده دیگر٬ فقط و فقط به دنبال #تنفس_مصنوعی به خود است.
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
✍🏻⛔چه ارتباطی بین
#آشنا و #فرید_مدرسی و
😔#محسن_وحید خراسانی و
😔#مرتضی_جوادی آملی و
😔#جواد_فاضل لنکرانی و
😔#شبیری(فرزند) وجود دارد؟
وچه ارتباطی بین آشنا و فرید مدرسی و
😠 #انگلیس وجود دارد؟
👇👇👇
🔴فعالیت های مشکوک و فتنه انگیزانه یک عنصر نفوذی در حوزه های علمیه قم
◀️چرا دستگاه های امنیتی و قضایی با این عنصر خطرناک و نفوذی برخوردی نمی کنند؟
🔸"ف م" که خود را خبرنگار حوزه معرفی میکند در سال ۸۸ به دلیل ارتباطی که با آقای امجد داشت وی را به دادن بیانیه علیه نظام تحریک می کرد و باعث خروج او از کشور شد. وی همچنین در سال ۸۸ به خاطر جرمهای مختلفی که مرتکب شده بود، دستگیر و زندانی شد.
🔹این عنصر فتنه گر و هتاک اکنون پس از وقفه ای دوباره سر از لاک خود بیرون آورده و مشغول فتنه انگیزی میان علمای قم است.
🔸او با رفتار فریبنده ای که دارد توانسته روابط خوبی با بیوت برخی مراجع تقلید مخصوصا فرزندان علما برقرار کند و پروژه نفوذ و جاسوسی خود را گسترش دهد.وی با هماهنگی با یک مشاور امنیتی نام آشنا از جریان غربگرا به تحریک و استفاده از وابستگان بیوت مراجع و علما می پردازد.
🔸البته او نتوانست در بیت آیت الله نوری همدانی ورود پیدا کند به همین دلیل هرازگاهی با کنایه زدن به ایشان عقده گشایی میکند.
🔸نمونه اخیر ورود "ف م" در قضیه نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری بود که بعد از انتشار این نامه، به تلاش برای ایجاد دوقطبی سازی و فتنه انگیزی بین گروهی از علما اقدام نموده است.
🔸این شخص هتاک مرتبط با برخی از عناصر آلوده نام آشنای امنیتی با خبرسازی علیه عالم انقلابی حضرت آیت الله اراکی این طور وانمود میکند که آقای اراکی تنها همراه نامه آیت الله یزدی ست و چند ساعت بعد می گوید آیت الله اراکی به من پیغام داده که مخالف نامه آیت الله یزدی به آیت الله شبیری است و در نهایت دفتر آیت الله اراکی ادعاهای این شخص دروغپراکن را تکذیب میکند.
🔹پشتیبانی و حمایت پیدا و پنهان امنیتی های آلوده و جریان فتنه از این شخص هتاک باعث شده در بیوت تعدادی از مراجع و علما نفوذ کند و در جلسات خصوصی ایشان شرکت کند و جزئیات جلسات را به اتاق جنگ روانی یک از منافقین نام آشنا در سطوح بالای مملکتی برای دو قطبی سازی در حوزه های علمیه قم منتقل نماید.
🔸تعجب از دستگاه قضایی و امنیتی قم است که این فرد چرا آزادانه مشغول جاسوسی و ضربه زدن به علماء و انقلاب اسلامی در قم می باشد.
@bidariymelat
@howzehenghelabi
پاسخ ما این است که بدون علم به اجتماع و شرایط زمانه و شناخت دو جبهه حق و باطل و ترفندها و...و خلاصه بدون آگاهی به زمان ، مصالح و مفاسد درست شناخته نمیشود اولا و ثانیا چنین کسی که اجتهادش کنج حجره است نه در دل جریانات جاری در جهان ، قطعا استنباطش و اجتهادش از ادله ناقص و ناصحیح و دور از فهم صحیح خواهد بود و درست مانند این است که مردی از بدو تولد دور از خواهر و مادر و بدون همسر زندگی کرده و اصلا زن ندیده و میخواهد براساس برخی نوشته ها و کتب درباره زنها و روحیاتشان تحلیل کند و نظر شما
پس عالم بزمانه و مصالح و مفاسد اجتماع و جبهه حق و باطل نه فقط در تشخیص موضوعات احکام مؤثر است بلکه از مقوّمات اعلمیت بلکه از مقوّمات اصل اجتهاد است چنانچه نظر مرحوم امام اینچنین از منشور روحانیت استفاده میشود