هدایت شده از KHAMENEI.IR
14030431_44219_1281k.mp3
16.21M
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ #خط_دیدار | موفقیت رئیسجمهور منتخب، موفقیت همه ماست
🔹️مرور تصویری بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم. ۱۴۰۳/۴/۳۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️رهبر انقلاب هماکنون در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس: توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است. ۱۴۰۳/۴/۳۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
42.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹️فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم. ۱۴۰۳/۴/۳۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ #خط_دیدار | تعیین کابینه جدید با ۱۲ معیار
☝برشی از بیانات صبح یکشنبه رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔹تاکید رهبر انقلاب بر معیارهایی که آقای پزشکیان حفظهالله و مجلس برای تشکیل یک کابینه متدین، انقلابی و کاآرمد باید مدنظر داشته باشد
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس:
کار فوری مجلس، رأی به کابینهای است که آقای پزشکیان حفظهالله ارائه خواهند کرد؛ این کار فوری و فوتی شماست. البته هرچه زودتر کابینهی پیشنهادی، حالا بعد از کارهایی که باید انجام بگیرد تصویب بشود و دولت مشغول کار بشود برای کشور بهتر است. منتها در این زمینه، هم شما، هم رئیسجمهور منتخب محترم، مسئولیتهایی سنگینی دارید.
چه کسی میخواهد میداندار این میدان باشد؟ میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعالیتهای سازندگی، میدان تولید، چه کسی میخواهد میداندار باشد؟ آن کسی را باید میداندار کرد که:
🔹️امین باشد،
🔹️صادق باشد،
🔹️متدین باشد،
🔹️از بُن دندان به جمهوری اسلامی به نظام اسلامی معتقد باشد.
🔹️ایمان یک شاخص مهم است.
🔹️امید به آینده و نگاه مثبت به افق. آنهایی که افق به نظرشان تاریک است، کاری نمیشود کرد، نمیشود به اینها مسئولیت داد، مسئولیتهای اساسی و کلیدی داد.
🔹️تشرّع و متشرّع بودن. یکی از معیارهای مهم است.
🔹️اشتهار به پاکدستی، به صداقت یک معیار است.
🔹️سابقه سوء نداشته باشند، این یک معیار است.
🔹️نگرش ملی داشته باشند. یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و اینها نشوند، نگاه ملی به کشور داشته باشند.
🔹️اینها را با تحقیق [میشود فهمید]، البته کارآمدی را غالباً بعد از اشتغال به کار میشود فهمید، اما با تحقیق، با نگاه کردن به سوابق با شنیدن حرفها، میشود کارآكامدی را هم تشخیص داد.
👆 این معیارها باید رعایت بشود. هم رئیسجمهور محترم اینها را رعایت کنند، هم مجلس رعایت کند. یعنی یک مسئولیت مشترک شما دارید در انتخاب مسئولین کشور... اینها لازم است. به نظر من این مسئولیت بسیار مهمی است. هم بر عهده شماست هم بر عهده رئیسجمهور محترم است که این کار را انجام بدهند. انشاءالله یک مجموعهی هیئت وزیران خوبی، کارآمدی، به درد بخوری ،متدینی انقلابیای بیایند سر کار و بتوانند مسائل کشور را پیش ببرند. ۱۴۰۳/۴/۳۱
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
روح الله دشتی
✍ #خط_دیدار | تعیین کابینه جدید با ۱۲ معیار ☝برشی از بیانات صبح یکشنبه رهبر انقلاب در دیدار نمایند
🔻باز هم کندفهمی خواص و تخریب خودی ها عامل شکست جبهه انقلاب،
از هم اکنون با کار جهادی بین آقایان جلیلی و قالیباف و زاکانی و #فتاح و ...جبهه واحد برای آتیه ایجاد کنید..
🔻نکته رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر مجلس پس از شکست مجدد جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری ( لینک ) در خصوص راهکار احراز کارآمدی که در باب ریاست جمهوری هم از شاخص های اصلی مورد نظر رهبر معظم بود، جالب توجه است ، ایشان فرمودند .... :
اینها را با تحقیق [میشود فهمید]، البته #کارآمدی را #غالباً_بعد_از_اشتغال_به_کار میشود فهمید، اما با تحقیق، با نگاه کردن به سوابق با شنیدن حرفها، میشود کارآكامدی را هم تشخیص داد. (۱۴۰۳/۴/۳۱)
لازم به ذکر است ، قبلاً هم رهبر معظم فرموده بودند : به عمل کار برآید به سخن دانی نیست....
با این معیارها که مخصوصا رهبری آن را معیارهای اصلی با احراز اطمینانی لازم می دانستند، می شود گفت بار دیگر رهبر معظم ، نظر خاصی داشته اند که باز هم ما کندفهمی کردیم؟! و چه بسا ایشان به امکان شکست گزینه دیگر ما هرچند شایسته باشد نظر دارند...
همانطور که در اوایل سال ۱۴۰۳ از رییس مجلس انقلابی ،انسان بسیار پرکار و پرتلاش، تشکر کردند
چند روز بعد در ۱۴ خرداد فرمودند ، یک معیار أصلح، پرتلاش و پرکار بودن است
در دیماه سال ۹۲ دیدار شورای شهر تهران فرمودند : ( لینک )
پیشرفت های شهر تهران بخاطر مدیریت جهادی آقای قالیباف است و بعد فرمودند اگر این مدیریت در کشور حاکم شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و ناشی از تحریم حل می شود.
و این درحالی بود که در سال ۹۲ نیز جبهه انقلاب دو گزینه داشت : جلیلی، قالیباف که با عدم ائتلاف شکست خوردیم...
و رهبر معظم از جمله معیارهای اصلح را مدیریت جهادی شمرده بودند و در این دیدار بر ایشان منطبق دانستند..
و در ۶ مرداد ۹۲ دیدار دانشجویان ( لینک مطلب )، بحث مامور به تکلیف یا نتیجه بودن را مطرح فرمودند و تبیین نمودند که تکلیف همان است که نتیجه پیروزی هم در آن است، و غلط است با مبنای مامور به تکلیف بودن، نتیجه را به رقیب غربگرا واگذار کنیم...
و مخصوصاً ایشان می دانند به دلیل تحریکات اصلاح طلبی غلط در برابر آقای دکتر جلیلی ، مانع پیروزی ایشان می شوند...
پس بپذیریم بار دیگر همانند ۹۲ درست تشخیص صحنه ندادیم و باعث شکست جبهه انقلاب و واگذاری آسان نتیجه شدیم، هرچند با تخریبی که از ایشان مخصوصا در انتخابات مجلس شد ، پیروزی ایشان نیز آسان نبود، و لذا باید در قدم اول درون جبهه انقلاب، ارزش سرمایه های خود را دانسته و به آسانی تخریبشان نکنیم.
از هم اکنون بجای خودزنی ها، با کار جهادی بین آقایان جلیلی و قالیباف و زاکانی و #فتاح و ...جبهه واحد برای آتیه ایجاد کنید..
✍روح الله دشتی،استاد سطوح عالی حوزه و ارشد علوم سیاسی از موسسه امام خمینی ره
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضرت آقا فرمودند اگر میخواهید مشکل #کشف_حجاب حل بشه این کار را انجام دهید ...
پ ن :
ما در مباحث خود نمونه ای از این شیوه را داشته ایم: ابتدا دشمنی یهود و تسلط او بر نظامات غربی را مخصوصا در اقتصاد و سلامت و جمعیت و اهتمام آنان به إهلاک حرث و نسل را تبیین نموده، سپس توطئه های فرهنگی آنان از جمله در حوزه زنان و حجاب و عفاف را با همین هدف إهلاک حرث و نسل تبیین مینماییم.
نمونه اول
لینک چند نمونه مباحث امریه معروف مقابل باغ دولت آباد یزد
✍روح الله دشتی
╭┅─────────┅╮
💎@rohallahdashti
╰┅─────────┅╯
راز آنچه بین رهبر معظم در نسبت با پزشکیان و عرضه وزرایش به ایشان گذشته چیست ؟
پاسخ که در سایر مسائل سیاسی و نظامی قابل تطبیق است ، این است که این از تدبیر رهبر معظم در اداره امور و ضبط رؤسای جمهور در مسیر صحیح است و نباید مورد سوء استفاده و یا لااقل کج فهمی در مجلسیان میشد و شاهدش در این روایت است:
بَابُ جَوَازِ الْحَلْفِ عَلَی غَیْرِ الْوَاقِعِ جَهْراً وَ اسْتِثْنَاءِ مَشِیَّةِ اللَّهِ سِرّاً لِلْخُدْعَةِ فِی الْحَرْبِ
[رقم الحدیث الکلی: ۲۹۵۵۹ - رقم الحدیث الباب: ۱]
۲۹۵۵۹- ۱- [۴] مُحَمَّدُ بْنُ یَعْقُوبَ عَنْ عَلِیِّ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ صَدَقَةَ عَنْ شَیْخٍ مِنْ وُلْدِ عَدِیِّ بْنِ حَاتِمٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ عَدِیٍّ وَ کَانَ مَعَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع فِی حُرُوبِهِ أَنَّ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ ع قَالَ فِی یَوْمَ الْتَقَی هُوَ وَ مُعَاوِیَةُ بِصِفِّینَ- وَ رَفَعَ بِهَا صَوْتَهُ لِیُسْمِعَ أَصْحَابَهُ وَ اللَّهِ لَأَقْتُلَنَّ مُعَاوِیَةَ وَ أَصْحَابَهُ ثُمَّ یَقُولُ فِی آخِرِ قَوْلِهِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ یَخْفِضُ بِهَا صَوْتَهُ وَ کُنْتُ قَرِیباً [۵] فَقُلْتُ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ-
----------
[۴]: الکافی ۷- ۴۶۰- ۱.
[۵]: فی المصدر زیادة- منه.
إِنَّکَ حَلَفْتَ عَلَی مَا قُلْتَ ثُمَّ اسْتَثْنَیْتَ فَمَا أَرَدْتَ بِذَلِکَ فَقَالَ لِی إِنَّ الْحَرْبَ خُدْعَةٌ وَ أَنَا عِنْدَ الْمُؤْمِنِینَ غَیْرُ کَذُوبٍ فَأَرَدْتُ أَنْ أُحَرِّضَ أَصْحَابِی عَلَیْهِمْ لِکَیْ لَا یَفْشَلُوا وَ لِکَیْ یَطْمَعُوا فِیهِمْ فَأَفْقَهُهُمْ
یَنْتَفِعُ بِهَا بَعْدَ الْیَوْمِ إِنْ شَاءَ اللَّهُ وَاعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ جَلَّ ثَنَاؤُهُ قَالَ لِمُوسَی ع حَیْثُ أَرْسَلَهُ إِلَی فِرْعَوْنَ فَقُولا لَهُ قَوْلًا لَیِّناً لَعَلَّهُ یَتَذَکَّرُ أَوْ یَخْشی [۱] وَ قَدْ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا یَتَذَکَّرُ وَ لَا یَخْشَی وَ لَکِنْ لِیَکُونَ ذَلِکَ أَحْرَصَ لِمُوسَی عَلَی الذَّهَابِ.
وَ رَوَاهُ عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ فِی تَفْسِیرِهِ نَحْوَهُ [۲] أَقُولُ: وَ تَقَدَّمَ مَا یَدُلُّ عَلَی جَوَازِ الْخُدْعَةِ فِی الْحَرْبِ فِی الْجِهَادِ [۳] .
----------
[۱]: طه ۲۰- ۴۴.
[۲]: تفسیر القمّیّ ۲- ۶۰.
[۳]: تقدم فی الباب ۵۳ من أبواب جهاد العدو.
[وسایل الشیعه الی تحصیل مسایل الشریعه - [رقم الحدیث الکلی: ۲۹۵۵۸ - رقم الحدیث الباب: ۳] - مجلد ۲۳، صفحه ۲۷۳]
بَابُ جَوَازِ الْحَلْفِ عَلَی غَیْرِ الْوَاقِعِ جَهْراً وَ اسْتِثْنَاءِ مَشِیَّةِ اللَّهِ سِرّاً لِلْخُدْعَةِ فِی الْحَرْبِ
ارسال شده توسط کتابخوان قائمیه
https://www.ghbook.ir/Book/10384
✍روح الله دشتی
╭┅─────────┅╮
💎@rohallahdashti
╰┅─────────┅╯
2024-08-30 21.18.06.mp3
26.39M
🔹ریشه یابی حادثه کربلا
#جنگ_هراسی و #تحمیلگری مردم بر امام
( ۴۰ دقیقه اول صوت فوق)
🎙 سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین دشتی در هیأت انصارالمهدی یزد
▫️چرا تحمیل حکمیت ( مذاکره تحمیلی) بر امیرالمومنین مقدمه کربلا شد
1⃣ابقاء معاویه که به یزید ختم شد
2⃣تداوم و تشدید روحیه تحمیلگری بر امام
▫️از #حکمیت_تحمیلی و تحمیل #صلح تا تحمیل #بیعت بر سیدالشهداء
▫️ترس از سپاه خیالی شام که در کار نبود
▫️لاقتال و سازشکاری شعار سامری های امت اسلام
▫️آزادی حداکثری و آقایی و حرّیت در تحت لوای حاکم الهی
▫️عبرت از تاریخ در استفاده غلط از آزادی و تحمیلگری بر امام
▫️ تحمیل برخی خواص بر امام مثل مالک اشتر و عبرت گرفتن و اصلاح آنان در بازگشت از کنار خیمه معاویه در صفین به امر امیرالمومنین
▫️ بازگشت فتنه گر و متهم امنیتی جنگ جمل به رأس قدرت در جنگ صفین با رأی مردم
▫️خسارت محض عاقبت مذاکرات تحمیلی
▫️سرنوشت عبرت انگیز تحمیل گران مذاکرات بر امیرالمومنین ( خوارج )
▫️عاقل کیست؟ انتخاب کننده درست بین بد و بدتر ، یا خوب و خوبتر
▫️پرچمداری قتال با سران کفر، راه صحیح دفع خطر و تهدید جنگ از نظام اسلامی
▫️ عاقبت صلح تحمیلی و ابتلاء به دیکتاتوری بنی امیه...
✍روح الله دشتی
╭┅─────────┅╮
💎@rohallahdashti
╰┅─────────┅╯
هدایت شده از حوزه انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 اظهارات معنادار وزیر علوم دولتِ وفاق ملی
💠 پینوشت
افراد زیادی از زمان انتشار این مواضع وزیر علوم نسبت به آن واکنش نشان داده و نقدهای صحیح و دقیقی بیان کردهاند. لذا قصد ندارم تکرار مکررات کنم.
حرف من از زاویهای دیگر است؛ یک بار ماجرا را ببینید:
1️⃣ شهریور ۱۴۰۲: علیرغم تلاش سنگین و همهجانبهی استکبار جهانی برای تحمیل امضای بیانیۀ پاندمی به کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، شهید رئیسی به همراه ۱۰ کشور دیگر پذیرش این بیانیۀ استعماری را رد نمود و مهمترین بستر حقوقی کنترل کشور توسط سازمان بهداشت جهانی در پاندمیهای آتی را کنار زد؛
2️⃣ تا پایان ۱۴۰۲: ادامهی تلاش سازمان ملل برای پذیرش بیانیه از سوی ایران بینتیجه ماند؛
3️⃣ اردیبهشت ۱۴۰۳: حجتالاسلام والمسلمین رئیسی طی سانحهی هوایی به #شهادت رسید؛
4️⃣ تیر ۱۴۰۳: یک پزشک از طیف غربگرا بهعنوان رئیسجمهور انتخاب شد!
5️⃣ مرداد ۱۴۰۳: یک پزشک فعال در فتنۀ ز-ز-آ، معاون اجرایی دولت شد؛
6️⃣ شهریور ۱۴۰۳: یک پزشک همراستا با سازمان بهداشت جهانی، وزیر بهداشت شد!
7️⃣ شهریور ۱۴۰۳: وزیر علوم با طرح موضوع«شبه علم» که مورد تاکید WHO در ایام کرونا بود،به طب چند هزار ساله و افراد علمی منتقد پروتکلهای WHO حمله کرد؛
8️⃣ شریفی زارچی،مدیر سابق مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و طراح قرنطینههای کرونایی کشور که به دلیل مشارکت در فتنه از دانشگاه شریف اخراج شده بود،به دانشگاه بازگشت!
⭕️ حال بهنظر میرسد چه چیزی در پیش باشد؟ چه چیزی قرار است امضا شود؟ چه چیزی قرار است رخ دهد؟!
✍️ شکوهیانراد
🌹 حوزه انقلابی
🕌 @howzehenghelabi
روح الله دشتی
🔹 اظهارات معنادار وزیر علوم دولتِ وفاق ملی 💠 پینوشت افراد زیادی از زمان انتشار این مواضع وزیر علوم
حالا بیشتر معلوم شد چرا رهبری در ایام کرونا تقیه مداراتی میکردند...
آری واقعاً مسأله برای گلوبالیستهای طراح آینده جهان بسیار جدی هست...
آنقدر طراحی آنها برای قرن جدید و ۱۰۰ ساله آتی جهان مهم است که حاضرند برای آن رییسی را حذف کنند و تلاش کنند تا کسی مثل پزشکیان سر کار بیاید...
اکنون واضح است که فتنهی کرونا و ۱۴۰۱ فتنهی غربزدهها با پرچمداری علوم پزشکی بود
و تقیه مداراتی رهبری معظم انقلاب، اقدامی حکیمانه از قبیل سوراخ کردن کشتی توسط حضرت خضر بود برای حفظ این کشتی که بسیاری از موسیٰ های زمان نیز حکمت آن را با تأخیر خواهند دانست...
✍روح الله دشتی
╭┅─────────┅╮
💎@rohallahdashti
╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم ضمن نفی دوقطبی سازی کاذب بین طرفداران دو نفر که هر دو موافق نظام و ولایت و انقلاب هستند، روشن مینمایند که دوقطبی واقعی(نه کاذب)بین امت انقلابی در برابر عده ای اندک فتنه گر پابرجاست..
ازجمله رهبر معظم در واکنش به «اشتی ملی خاتمی»در 27بهمن95 فرمودند:
حالا یک عدّهای یاد گرفتهاند تعبیرات «آشتی ملّی،آشتی ملّی»[را گفتن]؛این حرفها به نظر من معنی ندارد؛مردم مجتمعند،با هم متّحدند؛آنجایی که پای اسلام در میان است،پای ایران در میان است،پای استقلال در میان است،پای ایستادگی در مقابل دشمن در میان است، مردم با همهی وجودشان ایستادهاند. ممکن است در فلان مسئلهی سیاسی دو نفر با هم اختلاف نظر داشته باشند[امّا] تأثیری نمیگذارد.چرا میگویید آشتی؟مگر قهرند که بیایند با هم آشتی کنند؟این تعبیرات را روزنامهها پَروبال میدهند، متوجّه نیستند که اشکال ایجاد میکند. وقتی شما میگویید آشتی،مثل این است که یک قهری وجود دارد؛قهری وجود ندارد.
بله،مردم ما با آن کسانی که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند. ملّت با آنهایی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بیحیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با اینها آشتی هم نمیکنیم،
و با آن کسانی که با اصل انقلاب بدند، میگویند اصل نظام هدف ما است،میگویند انتخابات بهانهی ما است؛که البتّه آنها عدّهی معدودیاند، عدّهی کمیاند؛در مقابل اقیانوس عظیم ملّت ایران آنها یک قطرهاند؛ چیزی نیستند.این اقیانوس با یکدیگر منسجم و متّحد است؛ این اتّحاد وجود دارد و باید وجود داشته باشد و روزبهروز باید تقویت بشود.
✍روح الله دشتی
💎@rohallahdashti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
چرا مستکبرین با ما سر جنگ دارند ؟
با خلفای قبل امیرالمومنین جنگی نبود ..
اللهم عجل لولیک الفرج 🌹
جهت تعجیل درفرج امام زمان( عج)صلوات🌹
هدیه به ارواح طیبه شهدا صلوات🌷
#ماملت_امام_حسینیم
#جهادتبیین
#ربیع_الاول
#رئیسی
#غزه
✍روح الله دشتی
╭┅─────────┅╮
💎@rohallahdashti
╰┅─────────┅╯
🔴 درباره ماجرای پناهیان...
1. پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت:
دوقطبی سازی بد است.
هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید.
چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی.
کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟
گویی کسی بگوید:
آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیتالمال تعدی کرد با او برخورد کنید.
چه پسر رهبری باشد
چه پسر خاتمی باشد...
بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی!
اسلوب این نوع سخن اقتضا میکند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد.
2. اما درباره پناهیان، او کیست؟
وقتی به #روند_دینداری نگاه میکنم میبینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند:
طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی.
طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا.
اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از #بچههای_انقلاب پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند.
پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابیها.
آغاز ماجرای #پیادهروی_اربعین را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سالهای سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را #اربعین با خود برد تا کمکم طعم آن را فراگیر کند.
همین پناهیان سالهای سال #اسلام_سیاسی گفت. از #دوقطبی واقعی گفت، وسط دهها #فتنه از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان میآید اینجا.
3. همه اینها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد میکنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته.
4. مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از #قدرنشناسی است. خدا از انسانهای #ناسپاس خوشش نمیآید، عقوبت میکند. آخرین مورد پیش روی مان #رئیسی است. همانهایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را میزدند جماعت #ناسپاسها و اینجا چقدر جای پای #جریان_خاص پررنگ است.
5. این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد میکنند، میدانم #قاطبه بچههای انقلابی اینگونه اند. اما #برخی را میشناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی #احقاد_بدریه است.
نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین!/
✍ایزدی
پ ن : بنده حقیر نیز هرچند بخشی از توشه معرفتی خود را از دروس تفسیر آیت الله جوادی آملی و دروس اخلاق و آثار آیت الله مصباح یزدی تحصیل نمودم، اما قطعا بخش قابل توجهی نیز از آغاز سن بلوغ در تهران از مجالس و نوع بیان معرفتی ویژه آقای پناهیان بهره بردم و قطعا ایشان در سیر اندیشه سیاسی بنده موثر بوده اند و حق استادی بر بنده دارند و هم دیگرانی که باعث شدند از همان ۱۵ سالگی ، تمامی سخنرانی های رهبر معظم امام خامنهای روحی فداه را با دقت چندباره گوش داده و یادداشت برداری و مرور نموده که خط روشن تفکر انقلابی مستنبط از کتاب و سنت را نصیب بنده نمود که اکنون نیز با نور کتاب و سنت و روایات اهل بیت درحال تکامل است.
✍ روح الله دشتی
╭┅─────────┅╮
💎@rohallahdashti
╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 این کلیپ ظاهراً گوشهای از فیلم یتیم خانه است که دشمنی انگلیس خبیث را آشکار می کند...
🔹داستان محنت زای قحطی و نقش انگلیس خبیث در آن ، از مقدمات تشکیل نظم فعلی جهان با محوریت آمریکا و حاکمیت دست نشاندگان آنان در جهان و از جمله پهلوی در ایران بود که با دیکتاتوری رضاخانی آغاز شد ..... و البته این درس عبرتی است برای بیداری نسبت به حوادث امروز که در مسیر نظم نوین جهانی است...
✍ روح الله دشتی
╭┅─────────┅╮
💎@rohallahdashti
╰┅─────────┅╯
قال الباقر عليه السلام: كأني بقومٍ خرجوا من المشرق يطلبون الحق فلا يعطونه، ثم يطلبونه فلا يعطونه، فإذا أرادوا ذلك وضعوا سيوفهم على عواتقهم فيعطون ما سألوا فلا يقبلونه حتى يقوموا، ولا يدفعونها إلّا إلى صاحبكم، قتلاهم شهداء، أما أني لو أدركت ذلك لأبقيت نفسي لصاحب الأمر. [الغيبة للنعماني: ص٢٨١، ب١٤، ح٥٠]
روایتی از امام باقر علیه السلام درباب ظهور هست که به تعبیر مرحوم علامه کورانی بر انقلاب اسلامی ایران و حوادث آن در آستانه ظهور دلالت می کند و اینکه قیام اول مردم ایران برای مطالبه حق بر انقلاب اسلامی تطبیق میشود که این مطالبه در دو مقطع تاریخی متوقف میشود و اما در مرتبه سوم از پا نمی نشینند تا منتهی به ظهور می شود
فرق مرتبه اول و دوم با مرتبه سوم ، این است که مطالبه حق است نه اراده حق،
اما در مرتبه آخر،به صرف مطالبه حق اکتفاء نمی کنند و رأسا اراده پیاده سازی حق را می کنند و پیروز می شوند...
مباحث تفصیلی در این رابطه را در سخنرانی های دهه آخر صفر در یزد و...در کانال ببینید
لینک صوت یکی از جلسات👇
https://eitaa.com/rohallahdashti/1491
✍ روح الله دشتی
╭┅─────────┅╮
💎@rohallahdashti
╰┅─────────┅╯
دروس پایه ۱۰ سطوح عالی
مُدرّس : روح الله دشتی
مکان : مسجد امام حسن عسکری پردیسان
فقه ۵ و ۶ و دروس آزاد ( الشخص الاعتباری ) یکساعت به غروب
اصول ۳ و ۶ ( دروس فی علم الاصول) (حلقات شهید صدر ) بعد از مغرب
فقه ۳ ( از پایه ۹ ) ساعت دوم بعد مغرب
دروس پایه ۱۰ سطوح عالی
مُدرّس : روح الله دشتی
مکان : مسجد امام حسن عسکری پردیسان
دروس ترم اول سال تحصیلی ۱۴۰۳ :
فقه ۵ پایه ۱۰ و دروس آزاد ( الشخص الاعتباری ) از اول کتاب
زمان : یکساعت به غروب
اصول ۳ پایه ۱۰ ( دروس فی علم الاصول) (حلقات شهید صدر ) از ابتدای الدلیل العقلی
زمان: ساعت اول بعد از مغرب
فقه ۳ ( پایه ۹ ) ( مکاسب ج۵ ص۱۵۷ از الرابع : خیارالغین
زمان : ساعت دوم بعد مغرب
✍ روح الله دشتی
╭┅─────────┅╮
💎@rohallahdashti
╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ در مسیر اشتباه
👆👆ثمره وفاق با اهل نفاق که بر ضد مردم و منافع ملی حرکت می کنند 👆👆
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
May 11
هدایت شده از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام پردیسان
#اطلاعیه
✅ سخنرانی تبیینی به مناسبت آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و هفته وحدت و در آستانه دفاع مقدس 🌺
با سخنرانی:
🎤 حجتالاسلام والمسلمین دشتی
⏰ زمان: دوشنبه ۲۶ شهریور ماه بعد از نماز عشاء
🕌 مکان: مسجد امام حسن عسکری علیه السلام پردیسان
🌺روابط عمومی مسجد امام حسن عسکری علیه السلام پردیسان🌺
🕌@emameaskarimasjed
⬅️ راه ارتباطی با مدیر کانال؛
🆔@mozaffari48
دشتی-26شهریور-امامت امام زمان و انقلاب اسلامی.mp3
14M
🎙 حجت الاسلام والمسلمین دشتی
✅ سخنرانی تبیینی
📆 دوشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ بعد ازنماز عشاء
🔰 مسجد امام حسن عسکری علیه السلام پردیسان
🕌https://eitaa.com/emameaskarimasjed/14182
⬅️ راه ارتباط با مدیر کانال:
🆔@mozaffari48
روح الله دشتی
🎙 حجت الاسلام والمسلمین دشتی ✅ سخنرانی تبیینی 📆 دوشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ بعد ازنماز عشاء 🔰 مسجد امام حسن
🔻متن بخشهای اصلی سخنرانی فوق :
🔹تبیین مراحل انقلاب اسلامی تا ظهور بر اساس روایت شریفه امام باقر علیه السلام:
قال الباقر عليه السلام: كأني بقومٍ خرجوا من المشرق يطلبون الحق فلا يعطونه، ثم يطلبونه فلا يعطونه، فإذا أرادوا ذلك وضعوا سيوفهم على عواتقهم فيعطون ما سألوا فلا يقبلونه حتى يقوموا، ولا يدفعونها إلّا إلى صاحبكم، قتلاهم شهداء، أما أني لو أدركت ذلك لأبقيت نفسي لصاحب الأمر. [الغيبة للنعماني: ص٢٨١، ب١٤، ح٥٠]
روایتی از امام باقر علیه السلام درباب ظهور هست که به تعبیر مرحوم علامه کورانی بر انقلاب اسلامی ایران و حوادث آن در آستانه ظهور دلالت می کند و اینکه قیام اول مردم ایران برای مطالبه حق بر انقلاب اسلامی تطبیق میشود که این مطالبه در دو مقطع تاریخی متوقف میشود و اما در مرتبه سوم از پا نمی نشینند تا منتهی به ظهور می شود
فرق مرتبه اول و دوم با مرتبه سوم ، این است که مطالبه حق است نه اراده حق،
اما در مرتبه آخر،به صرف مطالبه حق اکتفاء نمی کنند و رأسا اراده پیاده سازی حق را می کنند و پیروز می شوند...
🔻 تبیین سه مرتبه فوق :
▫️ موفقیت انقلاب اسلامی در نفی سلطه تحمیلی بر ایران و مقدمه نفی نظام سلطه بر امت اسلامی و مستضعفین جهان
▫️ موفقیت دفاع مقدس در نفی جنگ تحمیلی و تدبیر نظام سلطه و نابود کننده طراحی دشمن در دهه ۶۰
▫️موفقیت دشمن در راهبرد تحمیل صلح تحمیلی و جام زهر و نقش آن بر کنترل منطقه
▫️ موفقیت دشمن در طراحی شیعه انگلیسی و وهابیت و اسلام آمریکایی ( تفکر سازش و سکولارها و لیبرالها و جریان نفاق سازشکار و سامری های امت در این زمان)
▫️ استکبارستیزی مجدد در دهه ۹۰ و نقش آن در بیداری اسلامی در منطقه و امتداد آن به اروپا و آمریکا ( جنبش وال استریت و ۹۹ درصدی ها )
▫️ موفقیت دشمن در تحمیل مذاکرات ( حکمیت تحمیلی) و زهرجام برجام و نقش آن در سرکوب جنبش های جهانی و منطقه ای و تطبیق تاریخی بر تحمیل حکمیت در آستانه پیروزی در جنگ صفین و تحمیل گوساله بر مردم توسط سامری ( أوَلٰا یرون أنّه لایکلّمهم و لایهدیهم سبیلاً )
▫️ تحلیلی از سیر تاریخی صعودی تفکر سازش در صدر اسلام و تحمیلگری بر امام در حکمیت تحمیلی و صلح تحمیلی و سپس اراده جنگ یا بیعت و سلطه تحمیلی بر سیدالشهداء در کربلا
و سیر معکوس آن از انقلاب اسلامی تا ظهور (سلطه تحمیلی، جنگ تحمیلی، صلح تحمیلی، مذاکرات تحمیلی و سپس نابودی تفکر سازش و تشیع انگلیسی و وهابیت و حرکت بسوی ظهور با وحدت جهانیان حول محور محبت سیدالشهداء و اربعین ( حب الحسین یجمعنا )
🔻تبیین نقش وحدت در نیل به پیروزی نهایی و ظهور :
1⃣ بزرگترین وظیفه نایب امام زمان در زمان غیبت طبق آیات ۹۲ تا ۹۴ طه: « إنّی خشیت أن تقول فَرَّقْتَ بین بنی اسرائیل » و نقش هارون در زمان غیبت موسی،
و نقش بریدن مردم از گوساله در بازگشت و ظهور موسی
2⃣امام خمینی ره: رمز پیروزی ما وحدت کلمه بود و آن روز که همه مسلمین متحد شوند پیروزی نهایی فرا می رسد.
3⃣امام خامنهای: مسأله فلسطین، کلید رمزآلود فرج است .
🔻اشاره تحلیلی به:
▫️اربعین و ذکر خاطره ای از آن
▫️و ترور رئوس مقاومت،حاج قاسم سلیمانی ، شهید رییسی و اسماعیل هنیه و ...
▫️نقدی بر وفاق میلی با اهل نفاق...
✍ روح الله دشتی
╭┅───────┅╮
💎@rohallahdashti
╰┅───────┅╯