eitaa logo
روح الله دشتی
593 دنبال‌کننده
319 عکس
244 ویدیو
35 فایل
کانال اطلاع رسانی و انتشار صوتی تصویری و دستنوشته ها استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه، کارشناس ارشد علوم سیاسی، کارشناس طب و تمدن اسلامی،مدیر خانه قرآن و عترت مهدیه،دبیر سابق تشکل حوزه انقلابی آیدی ارتباطی @dashti1359
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال حسین جلالی
💠 فرمایش رهبر معظم انقلاب به جناب آقای رییسی! ♦️ پس از مطرح شدن حجت‌الإسلام و المسلمین رئیسی به عنوان ریاست قوه قضائیه، ایشان خدمت مقام معظم رهبری رسیده و درخواست میکنند در صورت امکان ایشان را از این مسئولیت معاف کنند تا همچنان خادم آستان مقدس حضرت رضا (علیه‌السلام) باقی بماند. ♦️ رهبر معظم انقلاب در جواب ایشان داستانی از زندگی خود تعریف کردند و فرمودند: 🔻🔻🔻 ✅ آن زمانی که طلبه مشهد بودم علیرغم اینکه مشهد حوزه خوبی داشت، خیلی علاقمند بودم به قم بیایم؛ قم حوزه مادر بود، اساتید بهتری داشت، زمینه رشد هم بیشتر برایم فراهم بود. مدتها پیگیر بودم تا مقدمات فراهم شد و سال ۱۳۳۷ وارد قم شدم... شاگرد خصوصی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری شدم (فرزند مؤسس حوزه علمیه قم، آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری) چند سالی از هجرتم به قم نگذشته بود که پدرم به چشم درد مبتلا شدند. ما سه برادر بودیم و من وسط بودم و پدرم علاقه‌مند بود من در کنارشان باشم... با استاد خویش شیخ مرتضی حائری مشورت کردم؛ ایشان به شدت مخالف بازگشت من به مشهد بود و می‌فرمود آینده درخشانی داری و با رفتن از قم آینده‌ات را خراب می کنی؛ ولی دلم قانع نمی شد... هر کسی چیزی می گفت تا اینکه در تهران خدمت آقا ضیاء آملی پسر شیخ محمد تقی که اهل دل بود رسیدم. با ایشان مشورت کردم، ایشان تأملی کرد و فرمود: به مشهد برو، آنچه که در قم به آن نیاز داری و قرار است نصیبت شود، خداوند در مشهد بیشترش را به شما خواهد داد... این حرف به دلم نشست و آرام گرفتم. به مشهد رفته و خادم پدر شدم. معتقدم هر آنچه از موفقیت نصیب من شده، به برکت خدمت به پدرم بوده است. به شما هم (آقای رئیسی) عرض میکنم آنچه که انتظار دارید از خدمت به آستان قدس رضوی نصیب شما شود، خداوند در این مسئولیت، بیشترش را به شما می دهد." ♦️ حجت الإسلام و المسلمین رئیسی به یکی از بزرگان قم میگفت: پس از این کلام حضرت آقا، دلم آرام گرفت و پیشنهاد ریاست قوه قضاییه را پذیرفتم. هنیئاً لکم... 🔰کانال حسین جلالی در ایتا: http://eitaa.com/joinchat/3376414733Cd4a3b5953e
هدایت شده از حوزه انقلابی
rec22980.mp3
1.55M
اسرار صلاة معارف توحیدی سرّ تسبیحات أربعه و رکوع و سجود و تکبیرها سرّ سلام های نماز اهل بیت اُمنای اسرار الهی و ارکان توحید هیچ فرقی بین ۱۴ معصوم با خدا نیست جز اینکه...؟ ✳️✳️✳️✳️ سخنرانی حرم علی ابن حمزه شیراز ۷ فروردین ۹۸ روح الله دشتی @howzehenghelabi
rec35239.mp3
2.03M
چرا با اسراییل و صهیونیزم دشمن باشیم نمیشود نظر سیاسی دین را کنار بگذاریم و بدون دشمنی زندگیمان را بکنیم؟ چرا سیاست را از دین جدا نمیکنیم؟ چرا سازش نمیکنیم قرآن : یهود اهل کتاب بدترین دشمنان مسلمین و دشمن تر از دشمنی مشرکین بی خدای لائیک با شما ریشه ها: تفکر نژادپرستانه دیرینه یهود و حسادت بنی اسرائیل به بنی اسماعیل طغیان دوم بنی إسراییل در زمین وبرای سلطه برهمه دنیا و بردگی غیریهود تفکر نژادپرستانه یهود و‌خصوصا صهیونیستها پروتکل های دانشوران صهیون برای سلطه بر دنیا آنها مسلمان و مسیحی را حیوان ۲ پا درخدمت یهود میدانند توطئه کنترل جمعیت ما از راه غذا و دارو سلطه از راه ایجاد صرافی و بانک و دلار و‌سلطه اقتصادی وسپس نظامی فرهنگی سیاسی و سپس استعمارگری و جنگهای جهانی تا امروز اگر دین به سیاست کار نداشته باشد سیاست با دین کار دارد وآنرا به اسارت میکشد ضربه هایی که میخوریم از دشمن است و از منافقین و نفوذیهای داخلی که با دشمن رابطه دوستانه دارند هرجا رابطه دوستانه با دشمن بود یا إعتماد کردیم ضربه خوردیم منافقین ذلیل مقابل دشمن و قلدر مقابل مردم بالأخره رسوا میشوند و حذف میشوند ✳️✳️✳️✳️ سخنرانی روح الله دشتی شیراز ، حرم علی ابن حمزه ، ۸ فروردین ۹۸ @howzehenghelabi
rec28019.mp3
711.7K
مناجات، « أنا جلیس مَنْ ذَکَرَنی» « أنا مطیعُ لِمَنْ أطاعنی » بالاترین مجازات جواب ندادن خدا به بنده است معارف دعای کمیل فارس ، شیراز ، حرم علی ابن حمزه ۸ فروردین ۹۸ سخنران : روح الله دشتی @howzehenghelabi
جلب توجه خیمه برای توریستهای پزشک آلمانی وگفتند نمک دریا مصرف میکنند و در پاسخ به قیمت نمک دریا در آلمان گفتند هر۱۰۰ گرم ۷ یورو معادل ۱۰۰ هزار تومان یعنی کیلویی ۱ ملیون تومان!!! فارس، شیراز ، علی ابن حمزه ، آرامش بهاری ۹۸ @howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
جلب توجه خیمه برای توریستهای پزشک آلمانی وگفتند نمک دریا مصرف میکنند و در پاسخ به قیمت نمک دریا در آلمان گفتند هر۱۰۰ گرم ۷ یورو معادل ۱۰۰ هزار تومان یعنی کیلویی ۱ ملیون تومان!!! فارس، شیراز ، علی ابن حمزه ، آرامش بهاری ۹۸ @howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توریستهای اسپانیولی زبان : خواص نمک‌منیزیم و قیمت ۲۵ یورویی نمک دریا در برابر قیمت ۱ یورویی نمک یددار @howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توریست اسپانیولی زبان : استفاده ازنمک منیزیم و پولاژن برای درمان @howzehenghelabi
هدایت شده از صفوی
در پاسخ به مطلب روز سه شنبه۶ فروردین مبنی بر لزوم حذف ریاست جمهوری و منافات آن با نظام ولایی. می ببخشید که این مطلب رو به شما ارسال میکنم. چون در کانال امکان پاسخگویی نیست. 1. نقطه مغالطه در کلام تاجزاده اینجاست: سعدی منظورش از دو پادشاه در دو اقلیم, دو پادشاه مستقله. اما رییس جمهور مستقل از رهبر نیست و باید به رهنمودهای رهبری عمل کنه. اگر این صورت بپذیره(مثل اقتصاد مقاومتی, نگاه به داخل, به کارگیری جوانان, عدم اعتماد به دشمن و...) : اولا مشکلات کشور حال میشه ,ثانیا رهبری هم اگر بر اثر رهنمودها و توصیه هایش مشکلی پیش بیاد, خودش گردن میگیره, همان طور که در قضیه کنترل جمعیت به وضوح و با صدای بلند اعتراف کرد و فرمود من مقصر بودم. 2. نویسنده در پاسخ از حاکمیت دوگانه و فساد صحبت کردند. همان طور که گفته شد, حاکمیت دوگانه وقتی است که دو فرد مستقل در یک حیطه واحد حاکم باشند و مشکل ریاست جمهوری و نخست وزیری همین بود و تاجزاده اتفاقا میخواد همین رو القا کنه که رهبری و ریاست جمهوری مثل ریاست جمهوری و نخست وزیری در اول انقلابه و پاسخ دهنده هم ناخواسته همین رو پذیرفته اند و فقط گفته اند رهبر حذف نشه و رییس جمهور حذف بشه. خیر, نسبت رهبر با رییس جمهور, نسبت رییس جمهور و نخست وزیر نیست. نسبت حاکم و محکومه. مثلا رییس جمهور با وزرا حاکمیت چند گانه محسوب نمیشوند. نسبت رهبر با رییس جمهور از نظر قانونی همین طوره. تنها مشکل اینه که محکوم زیر بار نمیره . در چنین حالتی اولا از نظر قانونی راه برای سوال از او و استیضاح و عزل او بازه. ثانیا ما مردم موظفیم کسی رو انتخاب کنیم که اصلح است. ما سعی کنیم رشد کنیم. طرح این نظر که رییس جمهوری حذف بشه رو برای زمان مناسبتری بگذاریم که آگاهی مردم بالاتر بره. 3. انتخاب ریاست جمهوری توسط مردم بر خلاف نظر شما هیچ تضادی با نظام ولایی نداره. آنچه اساس نظام ولایی است نصب مستقیم کارگزاران توسط رهبر نیست. اگر خود رهبر بپذیره که مردم انتخاب کنند و او نصب کنه, این عین نظام ولایی است. برای حل مشکل بی جهت نگیم روش موجود با نظام ولایی مخالفه. این اشتباهه و ناشی از عدم توجه به معنی نظام ولایی است. 4. اتفاقا در حکومت معصوم گاهی انتخاب به عهده مردم گذاشته شد. در یکی از جنگها پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله سه نفر را به عنوان فرمانده تعیین کردند تا هر کدام در صورت شهادت نفر قبلی, فرمانده باشه و فرمودند اگر سومی هم شهید شد, خودتان بر فرماندهی یک نفر اتفاق کنید و همون شخص فرمانده باشه. پس این شیوه مورد عمل معصوم هم بوده. قران هم میفرماید:و شاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله. اجازه کاندیدا شدن و انجام انتخابات و رای گیری برای ریاست جمهوری هم یک نوع منظورت رهبر با مردم محسوب میشه و در نهایت رهبر اگر امضا کنه(اذا عزمت) نصب قانونی و شرعی محقق میشه. همچنین توجه کنیم که ممکنه نمایندگان مجلس هم روزی خلاف منویات رهبری عمل کنند. گرچه این پذیرفته نیست, اما نمی توان گفت قبول پارلمان خلاف نظام ولایی است. 5. باید گفت همونطور که حذف رهبری مطلوب نیست (چون معتقد به ولایت فقیه هستیم) حذف ریاست جمهوری هم معلوم نیست در حال حاضر گزینه مطلوبی باشه, چون هر اگر شخصی از سوی رهبری برای قوه مجریه نصب بشه, در زمان قصور یا ناتوانی با مشکلات دیگر, با بمباران تبلیغاتی علیه رهبر مواجه میشیم و دستگاه تبلیغاتی دشمن, رهبری رو آماج حملات قرار میده و مردم کم کم باور میکنن که تقصیر رهبره. ما نباید رهبر رو آماج حملات قرار بدیم. لا اقل شرایط کنونی مناسب برای این فکر و راه حل یعنی حذف ریاست جمهوری نیست. این نظریه رو بگذاریم برای زمانی که از عدم تاثیر مردم از تبلیغات سوء دشمنان مطمئن باشبم. الان ما باید با کار فرهنگی آگاهی مردم رو بالا ببریم تا انتخاب درستی داشته باشند.
پاسخ حقیر به ناقد فوق الذکر : علت عدم تبعیت دایره وسیع اختیارات است که فرد را مست میکند و مغرور و عدم تبعیت همان حاکمیت دوگانه است خواه ناخواه فردی که قانونا مجلس او را عزل میکند نه رهبری محکوم حاکم نیست بلکه فقط برای صحت شرعی منصوب است حدوثا نه بقاءً نقش رهبری در قانون فعلی نسبت به رییس جمهور صرفا جایگاه توصیه ای است نه دستوری و دستوری صرفا برمبنای اعتقادی به ولایت فقیه باید محقق شود وگرنه در قانون جایگاه حقوقی پیدا نکرده است پاسخ۳ ساختار فعلی هم طاغوت نیست زیرا با تنفیذ معضل حل شده و ولایی است نه طاغوت لکن سخن در شرعی بودن نیست سخن در مطلوب حداکثری شرع است نه صرفا جواز حداقلی شرع و‌عدم حرمت ۴ ماجرای فوق ماجرای خالد در جنگ موته است که در سخنرانی های تبیینی ما در کانال توضیح داده شده که از باب اضطرار و‌تحمیل توقعات مردم انجام شده و تجربه ایست تا مردم نتایج تحمیلهای غلطشان را ببینند نه مدل آرمانی و نهایی بحث در حرمت یا جواز ساختار فعلی نیست بحث در حرکت به سمت مطلوب نهایی ساختار ولایی است
هدایت شده از ابدالی
67.6K
هدایت شده از ابدالی
102.4K
هدایت شده از ابدالی
176.6K