eitaa logo
روح الله دشتی
497 دنبال‌کننده
310 عکس
229 ویدیو
34 فایل
کانال اطلاع رسانی و انتشار صوتی تصویری و دستنوشته ها استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه، کارشناس ارشد علوم سیاسی، کارشناس طب و تمدن اسلامی،مدیر خانه قرآن و عترت مهدیه،دبیر سابق تشکل حوزه انقلابی @Mmahdi87 آیدی جایگزین آیدی ارتباطی @dashti1359
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توریستهای اسپانیولی زبان : خواص نمک‌منیزیم و قیمت ۲۵ یورویی نمک دریا در برابر قیمت ۱ یورویی نمک یددار @howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توریست اسپانیولی زبان : استفاده ازنمک منیزیم و پولاژن برای درمان @howzehenghelabi
هدایت شده از صفوی
در پاسخ به مطلب روز سه شنبه۶ فروردین مبنی بر لزوم حذف ریاست جمهوری و منافات آن با نظام ولایی. می ببخشید که این مطلب رو به شما ارسال میکنم. چون در کانال امکان پاسخگویی نیست. 1. نقطه مغالطه در کلام تاجزاده اینجاست: سعدی منظورش از دو پادشاه در دو اقلیم, دو پادشاه مستقله. اما رییس جمهور مستقل از رهبر نیست و باید به رهنمودهای رهبری عمل کنه. اگر این صورت بپذیره(مثل اقتصاد مقاومتی, نگاه به داخل, به کارگیری جوانان, عدم اعتماد به دشمن و...) : اولا مشکلات کشور حال میشه ,ثانیا رهبری هم اگر بر اثر رهنمودها و توصیه هایش مشکلی پیش بیاد, خودش گردن میگیره, همان طور که در قضیه کنترل جمعیت به وضوح و با صدای بلند اعتراف کرد و فرمود من مقصر بودم. 2. نویسنده در پاسخ از حاکمیت دوگانه و فساد صحبت کردند. همان طور که گفته شد, حاکمیت دوگانه وقتی است که دو فرد مستقل در یک حیطه واحد حاکم باشند و مشکل ریاست جمهوری و نخست وزیری همین بود و تاجزاده اتفاقا میخواد همین رو القا کنه که رهبری و ریاست جمهوری مثل ریاست جمهوری و نخست وزیری در اول انقلابه و پاسخ دهنده هم ناخواسته همین رو پذیرفته اند و فقط گفته اند رهبر حذف نشه و رییس جمهور حذف بشه. خیر, نسبت رهبر با رییس جمهور, نسبت رییس جمهور و نخست وزیر نیست. نسبت حاکم و محکومه. مثلا رییس جمهور با وزرا حاکمیت چند گانه محسوب نمیشوند. نسبت رهبر با رییس جمهور از نظر قانونی همین طوره. تنها مشکل اینه که محکوم زیر بار نمیره . در چنین حالتی اولا از نظر قانونی راه برای سوال از او و استیضاح و عزل او بازه. ثانیا ما مردم موظفیم کسی رو انتخاب کنیم که اصلح است. ما سعی کنیم رشد کنیم. طرح این نظر که رییس جمهوری حذف بشه رو برای زمان مناسبتری بگذاریم که آگاهی مردم بالاتر بره. 3. انتخاب ریاست جمهوری توسط مردم بر خلاف نظر شما هیچ تضادی با نظام ولایی نداره. آنچه اساس نظام ولایی است نصب مستقیم کارگزاران توسط رهبر نیست. اگر خود رهبر بپذیره که مردم انتخاب کنند و او نصب کنه, این عین نظام ولایی است. برای حل مشکل بی جهت نگیم روش موجود با نظام ولایی مخالفه. این اشتباهه و ناشی از عدم توجه به معنی نظام ولایی است. 4. اتفاقا در حکومت معصوم گاهی انتخاب به عهده مردم گذاشته شد. در یکی از جنگها پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله سه نفر را به عنوان فرمانده تعیین کردند تا هر کدام در صورت شهادت نفر قبلی, فرمانده باشه و فرمودند اگر سومی هم شهید شد, خودتان بر فرماندهی یک نفر اتفاق کنید و همون شخص فرمانده باشه. پس این شیوه مورد عمل معصوم هم بوده. قران هم میفرماید:و شاورهم فی الامر فاذا عزمت فتوکل علی الله. اجازه کاندیدا شدن و انجام انتخابات و رای گیری برای ریاست جمهوری هم یک نوع منظورت رهبر با مردم محسوب میشه و در نهایت رهبر اگر امضا کنه(اذا عزمت) نصب قانونی و شرعی محقق میشه. همچنین توجه کنیم که ممکنه نمایندگان مجلس هم روزی خلاف منویات رهبری عمل کنند. گرچه این پذیرفته نیست, اما نمی توان گفت قبول پارلمان خلاف نظام ولایی است. 5. باید گفت همونطور که حذف رهبری مطلوب نیست (چون معتقد به ولایت فقیه هستیم) حذف ریاست جمهوری هم معلوم نیست در حال حاضر گزینه مطلوبی باشه, چون هر اگر شخصی از سوی رهبری برای قوه مجریه نصب بشه, در زمان قصور یا ناتوانی با مشکلات دیگر, با بمباران تبلیغاتی علیه رهبر مواجه میشیم و دستگاه تبلیغاتی دشمن, رهبری رو آماج حملات قرار میده و مردم کم کم باور میکنن که تقصیر رهبره. ما نباید رهبر رو آماج حملات قرار بدیم. لا اقل شرایط کنونی مناسب برای این فکر و راه حل یعنی حذف ریاست جمهوری نیست. این نظریه رو بگذاریم برای زمانی که از عدم تاثیر مردم از تبلیغات سوء دشمنان مطمئن باشبم. الان ما باید با کار فرهنگی آگاهی مردم رو بالا ببریم تا انتخاب درستی داشته باشند.
پاسخ حقیر به ناقد فوق الذکر : علت عدم تبعیت دایره وسیع اختیارات است که فرد را مست میکند و مغرور و عدم تبعیت همان حاکمیت دوگانه است خواه ناخواه فردی که قانونا مجلس او را عزل میکند نه رهبری محکوم حاکم نیست بلکه فقط برای صحت شرعی منصوب است حدوثا نه بقاءً نقش رهبری در قانون فعلی نسبت به رییس جمهور صرفا جایگاه توصیه ای است نه دستوری و دستوری صرفا برمبنای اعتقادی به ولایت فقیه باید محقق شود وگرنه در قانون جایگاه حقوقی پیدا نکرده است پاسخ۳ ساختار فعلی هم طاغوت نیست زیرا با تنفیذ معضل حل شده و ولایی است نه طاغوت لکن سخن در شرعی بودن نیست سخن در مطلوب حداکثری شرع است نه صرفا جواز حداقلی شرع و‌عدم حرمت ۴ ماجرای فوق ماجرای خالد در جنگ موته است که در سخنرانی های تبیینی ما در کانال توضیح داده شده که از باب اضطرار و‌تحمیل توقعات مردم انجام شده و تجربه ایست تا مردم نتایج تحمیلهای غلطشان را ببینند نه مدل آرمانی و نهایی بحث در حرمت یا جواز ساختار فعلی نیست بحث در حرکت به سمت مطلوب نهایی ساختار ولایی است
هدایت شده از ابدالی
67.6K
هدایت شده از ابدالی
102.4K
هدایت شده از ابدالی
176.6K
پاسخ حقیر به مهندس ابدالی : با تشکر غرض بنده هم همین بود که پارلمان هیأت وزیران را انتخاب کند در کمیسیونها و کل مجلس رأی بدهند به آنها و مردم هم از این طریق مشارکت داشته باشند اما قدرت مستجمع و متمرکزی علاوه بر آن نداشته باشیم نه رییس جمهور نه نخست وزیر و بجای آنکه یک شخص به رهبری و مردم و مجلس پاسخگو باشد هیأت وزیران پاسخگو باشد و مردم از طریق مجلس و‌مجلس از طریق کمیسیونها و هم صحن عمومی بر وزراء نظارت کنند و شخصی با قدرت و اختیارات کنونی نداشته باشیم نه نخست وزیر نه رییس جمهور... مگر آنکه نخست وزیر با دایره قدرتی محدود و با تعریفی جدید در حد یک عامل هماهنگ کننده بین وزراء تعریف کنیم که حَکَم بین وزراء باشد نه کسی که مداخله دارد در معرفی و انتخاب وزیران و ...که اکنون هست...
🚨چرا رهبری نیروهای مسلح رو فرستاد؟ 🔹 ، متولی داره، متولیش هم سازمان ، هلال احمر و وزارت کشور و فرمانداری و استانداریه، وزارت راهه، متولیش در درجه اول دولته که بودجه و امکانات داره! اصلا وظیفه سپاه و ارتش نیست، بیاد آب تخلیه کنه، وظیفه اینا تامین امنیته. 🔹سپاه اسمش روشه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی! یعنی هرکجا انقلاب اسلامی نیاز به پاسداری داره، خطری انقلاب رو تهدید میکنه، رهبر بنا به وظیفه ذاتی و تعریف شده در قانون اساسی به سپاه فرمان ورود میده، میخواد حمص و حلب و قنیطره باشه که با نیروی قدس سپاه و سردار سلیمانی ورود میکنه، میخواد باشه که نظام برای پاسداری از عمق راهبردی انقلاب اسلامی، یعنی همین مردم آق قلا و گلستان، رو که ذخیره استراتژیک انقلاب هست، تا زانو میفرسته تو گِل، تا خونه زندگی مردم و نجات بده! 🔹بالاترین مقام نظامی و انتصابی انقلاب اسلامی تا کمر میره تو آب،چون بالاترین مقام اجرایی و انتخابی جمهوری اسلامی زمان سیل تو قشمه! 🔹چرا رهبر به دستور کمک رسانی داد؟نه دولت؟ و چرا رهبر برای تسلیت به امام جمعه شیراز پیام داد؟ نه فرماندار؟ چون سیاست دولت کار نکردنه،چون برای استحاله باید ایجاد نارضایتی عمومی کنه! رهبر از من و شما اینو بهتر میدونه، مجلس باید استیضاح کنه که قبلا با دخالت بی بی سی تسخیر شده، آقا تو حرم امام علنا جلوی چشم ملت به صالحی دستور ۱۹۰هزار سو تحت برجام رو داد، گفت چشم، رفته که عمل کنه، بشین تا عمل کنه. ولی وقتی پای جان مردم در میانه فقط به پیام بسنده نمیکنه، ارتش و سپاه و میفرسته. سپاه تو این مملکت جاده و پل و نیروگاه و پالایشگاه میزنه، بنزین و خودکفا میکنه، آب شیرین جنوب میفرسته، زیرساخت کلان میزنه، موشک میسازه، تا سوریه و عراق مرز دفاعی ما رو عقب برده، جنگ نیابتی میکنه، جایی میاد آب هم باید از شهر خارج کنه! بعد موقع تصویب بودجه که میشه برده های غرب میگن پول و خرج آموزش و بهداشت کنید! تا اون جاده ای که مانع خروج آب بود، با یگان تخریب منفجر نشده بود که آب خارج بشه، مدرسه و بیمارستان کارایی داشت؟ وقتی رهبری با همین ۵ اصل قانون اساسی که داره، با همین نیروهای مسلح ارتش و سپاه، و بدون وزارتخانه میتونه این همه کار کنه! ببینید اگر دولت و وزارتخانه هاشو داشت چه میکرد! تا آخر تاریخ، روسیاهی موند به زغال اعتدالیون، که در هنگامه ای که میگفتند من سرهنگ نیستم، حقوق دان هستم. روزی رسید که مردم در سیل،حقوق دانان در قشم، و سرباز و گروهبان و ستوان و سرهنگ و سردار ها در گِل،در حال نجات مردم بودند. 🇮🇷 کانال اساتیدانقلابی http://eitaa.com/asatid_enghelabi http://sapp.ir/asatid_enghelabi
rec7841.mp3
926.4K
اسباب طول عمر یا کوتاهی عمر صله وقطع رحم چشم زخم عاق والدین دعای پایین قبر والدین و زیر قبه سیدالشهداء ✳️✳️✳️ فارس ، شیراز ، حرم علی ابن حمزه ۱۰ فروردین ۹۸ روح الله دشتی @howzehenghelabi
هدایت شده از صفوی
(عذر خواهی میکنم که مطلب قبل از ویرایش اشتباهی ارسال شد. دوباره بازنویسی میکنم.) اولا از ارسال جواب و پاسخ ایشان از شما تشکر میکنم. ثانیا این نکات قابل ذکر است: 1. غرض بنده این بود که از الفاظ مناسب استفاده شود. اگر مطابق جوابیه ایشان نظام ریاست جمهوری طاغوتی نیست, پس نباید ادعاشود ولایی نیست. عده ای به این مطلب دامن زده اند که باید حکومت اسلامی ایجاد شود و جمهوری اسلامی حکومت اسلامی نیست. این درست نیست. نظام فعلی ولایی است, مصداق حکومت اسلامی است, و همان طور که در جوابیه نویسنده بدرستی ذکر شد, طاغوتی نیست. 2. در جوابیه اول ایشان آمده است رییس جمهور را مجلس عزل میکند نه رهبری. این خلاف نص قانون اساسی است. مجلس عدم کفایت وی را اعلام میکند نه اینکه عزل کند (بند2 ماده89) و عزل از اختیارات رهبر است(بند10 ماده110). همچنین اگر رییس جمهور استعفا دهد, باید رهبر بپذیرد(اصل130). نتیجه اینکه قانونا مشروعیت ریاست جمهوری هم حدوثا و هم بقاء به حکم و نظر رهبری منوط است. 3. بر خلاف نظر نویسنده, نقش رهبری نسبت به رییس جمهور صرفا توصیه نیست به این دلیل که: اولا اصل122 میگوید:"رییس جمهور در برابر ملت و رهبر و مجلس شورای اسلامی مسوول است. " اما نحوه تحقق و اعمال مسوولیت چگونه است؟ فعلا نسبت به رهبری بحث میکنیم(در مورد مردم روشن است که مردم نمیتوانند عزل کند یا استیضاح نمایند. پس جای ب ح ث هست که وقتی قانون میگوید ر ی ی س جمهور در برابر مردم م س و و ل است, تحققش و نحوه اعمال یا بگوییم بازخواست مردمی و... چگونه است. این بماند. فعلا در مورد نحوه مسوولیت در برابر رهبری بحث میکنیم.)اگر در نزاع معروف بین حقوق دانان سیاسی, اختیارات رهبری را محدود به اصل110 ندانیم و بگوییم ولایت فقیه مطلقه است ( به دلیل اصل57و عدم تقیدآن به اصلا110 بلکه به دلیل عدم امکان چنین تقییدی به دلیل مشروعیت ولایت مطلقه به ضمیمه اصل چهارم ق. ا. که از آ ن استفاده میشود نمیتوان حتی قانون اساسی را جوری تفسیر کرد که خلاف شرع باشد) و رهبر می تواند فراتر از اصلا110 هم عمل کند (که عملا در زمان امام راحل هم همین طور بود)در این صورت قانونا ولی فقیه حاکم و رییس جمهور موظف به اجرای خواسته های او است. حتی رهبر طبق این بیان, قانونا میتوانند رییس جمهور را بدون اینکه منتظر اعلام نظر مجلس باشد, عزل هم بکنند. (این پاسخ, مبنایی است ) ثانیا وقتی مطابق اصل110 یکی از اختیارات یا وظایف رهبر, تعیین سیاستهای کلی نظام است, میپرسیم:این سیاستها برای ابلاغ و الزام به اجرا است, یا صرفا توصیه به اجرا؟ قطعا الزام آور است. پس میتوان نتیجه گرفت رهبر لااقل در مواردی الزام میکند و کارش فقط توصیه نیست. اما نسبت به نظام پارلمانی هم باید به امور مختلفی توجه کنیم, از جمله اینکه همان مشکلی که در نظام ریاست جمهوری فعلی داریم شاید در نظام پارلمانی هم باید. ما سابقه سرکشی مجلس ششم از اسلام و رهبری را داریم. ما نوعا با مجالسی روبرو هستیم با نمایندگان کن سواد در حوزه های تخصصی. نمایندگان غالبا به کانونهای قدرت وصل هستند. و معایب متعدد دیگر. بعلاوه اینکه مشارکت عمومی هر چه مستقیما باشد, فواید دیگری هم دارد و این در نظام انتخاب رییس جمهور به رای مردم وجود پیدا میکند و در نظام پارلمانی حضور مردم کم رنگ میشود. عرض بنده این است که خیلی نمیتوان قاطعانه نظر داد که مشکلات فعلی با نظام پارلمانی برطرف میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان دردمندانه یک دبیر بوشهری که نزدیک بود با توطئه نسل کشی غربالگری فرزند عزیزش را از او بگیرند @howzehenghelabi
rec63950.mp3
1.17M
خلافت آدم اعتراض ملائکه تعلیم أسماء توبه آدم کلمات و أسماء خمسه فارس ، شیراز ، حرم علی ابن حمزه سخنران : روح الله دشتی ۱۰ فروردین ۹۸ @howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
۱۲ فروردین۹۸صاحب الزمان بندرعباس.mp3
4.99M
صوت ‌۵۰ دقیقه سخنرانی ایستاده برای مردم مسجد صاحب الزمان بندرعباس توسط روح الله دشتی مبلغ آرامش بهاری ۹۸ از فارس ، شیراز ، علی ابن حمزه ۱۲ فروردین @howzehenghelabi
در بحار آمده است : فقیری نزد سیدالشهداء آمد عرض کرد آقا جان بدهی سنگینی دارم هزار دینار دیه به گردنم هست کمکم کنید حضرت فرمود ۳ سؤال از تو میپرسم هرکدام جواب دادی ثلثش را به تو میدهم عرض کرد : شما از من سؤال کنید؟ فرمود : بله هرکس به قدر معرفتش قبول کرد و‌حضرت پرسید : ۱- ارزشمندترین چیز نزد خدا چیست؟ پاسخ داد : الإیمان بالله ۲- حضرت پذیرفت و پرسید : آنچه انسان را از هلاکت نجات میدهد چیست؟ پاسخ داد : الثقة بالله ۳- حضرت پذیرفت و پرسید : زینة الرجل چیست؟ پاسخ داد : علم معه الحلم فرمود : اگر نبود چه؟ عرض کرد : مال معه البذل فرمود : اگر نبود چه؟ عرض کرد : فقر معه الصبر حضرت فرمود : اگر این هم نبود آنوقت چه؟ عرض کرد : دیگر هیچ فقط باید آتشی بیاید او را بسوزاند حضرت تبسمی کرد و‌فرمود : قبول است هزار دینار بیاورید به او بدهید که بدهیش را بدهد و ۲۰۰ درهم هم بدهید که خرج راهش کند بحارالانوار
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
ارتقای منبر... منبری های معروف تهران را قدیمی ها به خاطر دارند؛ مرحوم سیدرضا لاله زاری، سیدمهدی قوام، سید رضا فیروزآبادی و مرحوم سراج و .... علت محبوبیت این منابر چه بود؟ خوش سخنی؟ علم؟ ایمان؟ یا... همه اینها بود اما یک ویژگی مشترک داشتند و آن اینکه معطل منبر نبودند و منبرشان همدوش مردم بود. هرچند این ویژگی کمیاب بود... اما قبول کنیم منبر در جمهوری اسلامی ارتقا یافته است. سالهاست که دیگر منبر فقط در مساجد و هیات ها نیست. از اردوهای جهادی تا اردوهای علمی و تبلیغی و محرومیت زدایی و کیسه بدوشی تا دادخواهی و... تا این روزها در سیل. فخر ندارد؟ @mahdian_mohsen
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
دقت کردین چرا آمدنیوز و بقیه ضدانقلاب روی روحانیت در ماجرای سیل تمرکز کردن؟ از چی عصبانی اند؟ همین بهترین دلیل برای پوشیدن لباس نیست؟ با لباس کارکردن یعنی خدمت رسانی همراه با مبارزه. اینا نه فقط نگران اند به مردم کمک بشه، بلکه نگرانند این امدادگری به پای اسلام و انقلاب نوشته شود. مرحبا به هوش این طلبه ها... @mahdian_mohsen
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔹فوری فوری بزودی تجمع اعتراض آمیز حوزویان در محکومیت اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. مکان و زمان متعاقبا اعلام میشود.
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔹حوزه انقلابی، اقدام بی شرمانه و وقیحانه آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی را بشدت محکوم میکند. و حمایت های خود را از اقدامات ارزشی و انقلابی سپاه پاسدران در حراست از انقلاب اسلامی در صحنه های امنیت داخلی و خارجی کشور و سازندگی کشور و... اعلام میدارد. 🔹درخواست مهم حوزه انقلابی از سپاه رشید اسلام و مجلس شورای اسلامی این است که جواب قاطع و محکمی به این گستاخی آمریکایی ها دهد. (طبیعی است که از غربگراها توقعی نداریم که مطرح کنیم ولذا نام نمیبریم) @@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔹فوری فوری بزودی تجمع اعتراض آمیز حوزویان در محکومیت اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد. مکان و زمان متعاقبا اعلام میشود. @howzehenghelabi