📝#یادمون_باشه
گاهی توی فراز و فرودهای زندگی؛
ممکنه همه چیز رویِ سر تو خراب بشه، اونم وقتی که مقصر نبودی❗️
اونجایی که مظلوم واقع میشی؛ اما به «أحسنِ وجه» برخورد میکنی،
کوتاه میای و نادیده میگیری، تا خدا، وکالتش رو بموقع انجام بده؛
⚡️سرت رو برای #شکر بالا بگیر؛
تو در ابتدای ماجرای بزرگ شدنت قرار گرفتی!
@rooshanfekr
@ostad_shojae
@Ostad_Shojae4_5785067488806964229.mp3
زمان:
حجم:
12.33M
#خانواده_آسمانی ۵۴
#استاد_شجاعی
#استاد_میرباقری
♨️ به خدا که نمیشود دست یافت!
نه او را میتوان دید!
و نه کسی او را دیده، که توصیفش کرده باشد!
❓من چگونه میتوانم شبیه کسی باشم و به اخلاقش متخلق شوم، وقتی نه میتوانم ببینمش، و نه میتوانم جزئیات اخلاق او را بشناسم؟
‼️ اینهمه احکام و باید و نباید چگونه میتواند مرا به #هدف_خلقتم برساند؟
#من_و_خدا
#من_و_خانواده_آسمانی
#احساس_ارزشمندی
@Ostad_Shojae
@rooshanfekr
✨✨✨🌹
✨✨🌹
✨🌹
✨امام كاظم عليه السلام مےفرمایند
🍂هيچ چيزي اثر آن زودتر از #صدقه آشڪار نمےشود و هيچ چيزي براي مريض سودمندتر از صدقه نيست
📗وسائل الشيعه، ج6، ص260
#آیامیدانیداحکامی
آیـا میدانیـد ⁉️
✍️اگر شخصی خانم حاملهای را بترساند و سبب شود او سقط جنین کند، دیه آن جنین را بدهکار میشود که باید به والدین آن جنین بپردازد. برای هر مرحلهای دیه خاصی بدین ترتیب مقرّر شده است:
🔻1. نطفه: 20 مثقال شرعی طلا.
🔻2. عَلَقَه (صورت خون بسته شده): 40 مثقال شرعی طلا.
🔻3. مُضغَه (پاره ای گوشت): 60 مثقال شرعی طلا.
🔻4. عَظم (آفریده شدن استخوان): 80 مثقال شرعی طلا.
🔻5. گوشت روی استخوان را پوشانده و خلقت کامل شده قبل از آفرینش روح: یکصد مثقال شرعی طلا.
🔻6. بعد آفرینش روح: یک دیه کامل که عبارت است از هزار مثقال شرعی طلا.
نکته: 1- دیه بر کسی است که سبب سقط شده پس اگر دکتر آمپول سقط بزند دیه بر عهده اوست و اگر مادر کاری کند که سقط شود برعهده اوست هرچند شوهر هم راضی باشد. خلاصه کسی که اقدام کرده باید دیه دهد.
2- اگر والدین هردو باهم اقدام به سقط کنند باید دیه بدهند که دیه به برادر و خواهر جنین و پدربزرگ و مادربزرگ جنین می رسد.
اگر فقط مادر یا فقط پدر اقدام به سقط کند باید دیه دهد که به طرف دیگر که اقدام نکرده می رسد.
#آیامیدانیداحکامی
آیـا میدانیـد ⁉️
✍️ اگر کسی را می شناسید که حکمی را نمی داند و بخاطر ندانستن واجب را ترک یا حرامی را مرتکب شود باید حکم را به او بگویید.
نکته: 1-آیت الله سیستانی: اگر فرد جاهل درصدد فراگیری است و احتمال تاثیر نیز هست ارشاد واجب است مگر در هنگام عسر و حرج تحمل ناپذیر یا ضرر چشمگیر.
2- امام:اگر مساله اختلافی نباشد و احتمال داده شود شخصی که آن را مرتکب می شود نادان باشد ارشادش واجبست.
پس هرگاه دیدید کسی بخاطر ندانستن، مرتکب حرام می شود باید او را به حکم مطلع کنید. باید حکم را به او بگویید. و گرنه گنهکارید بخاطر نگفتن.
3- ارشاد در موضوع لازم نیست مثلا کسی نمیداند لباسش نجس است لازم نیست به او بگوییم.