✨﷽✨
💢اثر رضایت پدر در قبر!
✍آیتالله آقا سیّد جمالالدّین گلپایگانی عارف بزرگی بودند. ایشان میفرمودند: در تخت فولاد اصفهان - که معروف به وادیالسّلام ثانی است، حالات عجیبي دارد و بزرگان و عرفای عظیم الشّأنی در آنجا دفن هستند - جوانی را آوردند. من در حال سیر بودم، گفتند: آقا! خواهش میکنیم شما تلقین بخوانید.
ايشان فرمودند: آن جوان ظاهر مذهبي داشت و خیلی از مؤمنین و متدّینین براي تشييع جنازه او آمده بودند. وقتی تلقین میخواندم، متوجّه شدم که وقتی گفتم: «أفَهِمتَ»، گفت: «لا»، متعجّب شدم! بعد دیدم که دو سه بچّه شیطان دور بدن او در قبر میچرخند و میرقصند! از اطرافيان پرسیدم: او چطور بود؟ گفتند: مؤمن. گفتم: پدر و مادرش هم هستند. گفتند: بله، ديدم مادر او خودش را میزد و پدرش هم گریه میکرد. پدر را کنار کشيدم و گفتم: قضیه این است.
گفت: من یک نارضایتی از او داشتم. گفتم چه؟ گفت: چون او در چنين زماني (زمان طاغوت) متدیّن بود، به مسجد و پای منبر میرفت و مطالعه داشت، احساس غرور او را گرفته بود و تا من یک چیزی میگفتم، به من میگفت: تو که بیسواد هستی! با گفتن این مطلب چند مرتبه به شدّت دلم شکست! ايشان ميفرمودند: به پدر آن جوان گفتم: از او راضی شو! او گفت: راضي هستم، گفتم: نه! به لسان جاری کنید که از او راضی هستید - معلوم است که گفتن، تأثير عجیبي دارد. پدر و مادرها هم توجّه کنند، به بچّههایشان بگویند که ما از شما راضی هستیم، خدا اینگونه میخواهد
وقتي میخواستند لحد را بچینند، ایشان فرمودند: نچینید! مجدّد خود آقا پاي خود را برهنه کردند و به درون قبر رفتند تا تلقین بخوانند. ايشان ميفرمايند: اين بار وقتی گفتم «أفَهِمتَ»، دیدم لبهایش به خنده باز شد و دیگر از آن بچّه شيطانها هم خبری نبود. بعد لحد را چیدند. من هنوز داخل قبر را میدیدم، دیدم وجود مقدّس اسداللهالغالب، علیبنابیطالب فرمودند: ملکان الهی! دیگر از اینجا به بعد با من است ...
💥لذا او جواني خوب، متدّین و اهل نماز بود كه در آن زمان فسق و فجور، گناهي نکرده بود امّا فقط با یک حرف خود (تو كه بیسواد هستی) به پدرش اعلان كرد كه من فضل دارم، دل پدر را شکاند و تمام شد! شوخی نگیریم. والله! اين مسئله اينقدر حسّاس، ظریف و مهم است.
📚گزیدهای از کتاب دو گوهر بهشتی آیت الله قرهی
【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️
*مزمت احترام وتواضع به دیگران به خاطر،پول وریاست وجایگاه و...*
میدونی چرا این👆اخلاق رو داریم؟؟
*چون ایمانمون بو داره،*
🔴بوی *شرک* میده،
🔴بوی *تعفن گناه* میده،
*حب دنیا باعث میشه که اینگونه عمل کنیم*
وقتی طرف رو به خاطر جایگاهش،ثروتش و....احترام میکنیم
درواقع اورا *پرستیدیم* ودچار *شرک* شدیم
بایدیه کسی رو پرستید که درواقع بی نیاز باشه *مثل خدا*
👈نه بنده ی خدارو پرستید که *خودش به نَفَسی و مال و داراییش به یه اشاره ی خداوند بنده*
✍️ داستان شخص ثروتمندی بود طغیان و سرکش شده بود شب خوابید صبح پاشید تا تمام دارایی و اموالش برفنا رفته که شنیدید
👈تواضح به این فرد چه ارزشی داره؟؟
امام علی علیه السلام میفرمایید
*کسی که دربرابر ثروتمندی به خاطر پولش تواضع کنه دو سوم دینش رو از دست داده*
📚نهج البلاغه حکمت۲۲۸
@rooshanfekr
9.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری
💠 یکی از مهمترین کارهایی که در ماه شعبان،
جهت کسب آمادگی برای ورود به ضیافت رمضان، باید انجام دهیم...
#شعبان_و_آشتی_کنان
@rooshanfekr
توئیت استاد شجاعی
خانه، مرکز آرامش و رشد اهالیاَش خواهد بود اگــــر ؛ .....
#حال_خوب 💌
11.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وداع با ماه رجب 😔
مناجات خوانی میثم مطیعی
#امام_زمان
#ماه_رجب
📛یکی از آفات زبان، دشنام و ناسزاگوئی است و آن عبارتست از اینکه انسان از امور قبیح و مستهجن با عبارات و الفاظ صریح تعبیر کند و کلمات ناشایست و دور از شان آدمی را بر زبان جاری نماید که در اصطلاح به آن سب یا فحش میگویند.
🔷️بعضی از فحشها حرام و بعضی دیگر مکروه و مذموم است.
بنابراین، مؤمن باید از بکار بردن الفاظ و عباراتی که بر اشیاء قبیح و مستهجن دلالت دارد اجتناب ورزد .
🔶️اسباب فحش
الف) غضب: وقتی شخصی از فردی ناراحت و خشمگین میشود و قصد آزار و اذیت او را داشته باشد به او ناسزا و دشنام میدهد.
ب) عادت: وقتی شخصی با فساق و فجار، اراذل و اوباش، افراد پست و فرومایه، مجالست و همنشینی کند و با آنها رفیق و مانوس گردد بتدریج روحیات، خلقیات و عبارات آنها در او اثر میگذارد و از آنجا که سخنان عادی آنها توام با هرزهگویی و فحاشی به یکدیگر است به او هم سرایت میکند .
🟩معالجة این آفت به این است که:
۱.انسان از مقدمات پیدایش غضب اجتناب کند تا نسبت به مؤمنان به خشم نیاید.
۲.غضب خود را فرو نشاند و بر اعصاب خود مسلط شود.
۳.از معاشرت با اهل فسق و فساد پرهیز نماید تا بتواند زبان خود را از فحش باز دارد.
✅ امام صادق علیه السلام فرمود: «فحش دادن ظلم است و ظالم در آتش دوزخ قرار دارد.
البداء من الجفاء و الجفاء فی النار»
اصول کافی ، ج۲،ص۳۲۵
🔺️دشنام دادن باعث کینهتوزی و دشمنی میشود! شخصی از قبیلة بنی تمیم بخدمت پیامبر (ص) رسید و عرض کرد: مرا موعظه کنید در بین مواعظ حضرت این جمله بود: به مردم فحش مده که باعث دشمنی آنها میشود.
(لاتسبوا الناس فتکسبوا العدواه لهم او بینهم)
❌❌کسی که فحش دادن را شروع کرده از آن که جواب فحش او را میدهد ستمکارتر است و گناه فحش دهنده و پاسخ گوینده هر دو به عهدة ابتداء کنندة فحش است مگر در صورتیکه فحش دهنده از طرف مقابل پوزش بطلبد یا پاسخ دهنده از حد تجاوز کند.
💠یکی از بزرگترین تعالیم اخلاقی اسلام محترم شمردن مقدسات جامعه است.هر فردی وقتی برای چیزی قداست خاصی قائل شد به آن احترام میگذارد و از حریم آن دفاع میکند و به هیچ وجه راضی نمیشود که دیگری به مقدسات او اهانت کند و آنها را به باد فحش بگیرد و کوچکترین توهینی به مقدسات او هر چند پوچ و خرافی باشد باعث میشود که او هم بخاطر تعصب جاهلی خود متقابلاً به مقدسات مؤمنین فحش و ناسزا بگوید و به ساحت قدس الهی اهانت کند.
🔰قرآن برای حفظ مقدسات دینی از نیش زبان و گزند مشرکان، مؤمنان را از دشنام دادن به بتها بشدت منع میکند و میفرماید:
(ولاتسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم)
نباید شما مؤمنان به بتهای آنان دشنام بدهید زیرا عکس العمل آنان نیز این خواهد بود که از روی جهالت و لجاجت معبود حقیقی و پروردگار شما را دشنام دهند.
✴ حقّالنّاس، فقط دزدیدن و اتلاف مال مردم نیست، بلکه بردن آبروی مردم نیز حقّالنّاس است؛ بلکه حقّالنّاس آبرویی، شدیدتر و زیانبارتر از حقّالنّاس مالی است. چراکه مردم مال و جاه را برای آبرو میخواهند و اگر آبرو نباشد، مال و ثروت چه فایدهای دارد؟
گاهی با فحش دادن و ناسزاگویی موجب رفتن آبروی برادر مومن خود میشویم و باعث رنج و آزار او میگردیم .
‼گفتیم کسی که اهل ربا باشد در جنگ با خداست اما از نظر روایات، کسی که به دیگران توهین کند نیز با خدا میجنگد.
ناسزا گفتن، غیبت، تهمت، شکستن دل، زخمزبان، آبروریزی، تحقیر، سرزنش و بالأخره هر گفتار یا رفتاری که دیگران را سرافکنده و خجالتزده کند، از مصادیق اهانت است.
طبق این، اهانت به مؤمن، دشمنی و جنگ با خداست و خداوند تعالی میفرماید: من از کسی که به او اهانت شده، دفاع و او را یاری میکنم.
این قبیل گناهان، ظلم و حقّالنّاس است. خداوند متعال به عزّت و جلال خودش قسم خورده است که از هرچه بگذرد، از حقّ مردم و از ظلم به مردم نمیگذرد: «وَ عِزَّتِی وَ جَلَالِی لَا یَجُوزُنِی ظُلْمُ ظَالِمٍ»
اصول کافی، ج ۲، ص ۴۴۳
#گناهان_کبیره
@rooshanfekr