eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی
2.9هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
8.8هزار ویدیو
441 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید. 💎کم‌کردن #حسرت #یوم‌الحساب مد نظر است. 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید. 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این مباحث ایجاد می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
※ خدا : بیا ببینم! چی کار کردی با خودت؟ • من: بخیل شدم، بی‌عاطفه و خشن شدم، حسود شدم، و.... خیــــلی کوچیک موندم خدا! ※ خدا : من فقط خدای باتقواها نیستم که! دستتو بده به من ، همه چی رو بی‌خیال.... بازی از اول ! @rooshanfekr
استاد صرافیانآیه ۳۵ سوره احقاف.mp3
زمان: حجم: 1.08M
ا ﷽ ا 🏷 | | 🔰در برابر مشکلات صبر کن... 📌 آیه ۳۵ سوره 💠 استاد 📍فَاصْبِرْ كَمَا صَبَرَ أُولُو الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ وَلَا تَسْتَعْجِل لَّهُمْ ۚ كَأَنَّهُمْ يَوْمَ يَرَوْنَ مَا يُوعَدُونَ لَمْ يَلْبَثُوا إِلَّا سَاعَةً مِّن نَّهَارٍ ۚ بَلَاغٌ ۚ فَهَلْ يُهْلَكُ إِلَّا الْقَوْمُ الْفَاسِقُونَ ⭕️ پس صبر کن آن گونه که پیامبران «اولوا العزم» صبر کردند، و براى (عذاب) آنان شتاب مکن! روزى که وعده هایى را که به آنها داده مى شود ببینند، (احساس مى کنند که) گویى جز ساعتى از یک روز (در دنیا) توقف نکرده اند. این ابلاغى است براى همگان. آیا جز قوم نافرمان هلاک خواهند شد؟! 🗓 ۲۶ ذی‌القعده / ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ 🌟🌟🌟 @rooshanfekr
🎉🌸بـر پیکر عالـم وجـود، جـان آمد 🌸🎉صد شکر که امتحان به پایان آمد 🎉🌸از لطف خداوند خلیل الـرحمن 🌸🎉یک عید بزرگ به نام قربان آمد 🎉🌸عـید سعید قربان بر شما مبارک @rooshanfekr
 دانش و خواسته است، نرگس و گل               که به يک جاي نشگفند به هم     هر که را دانش است خواسته نيست                وانکه را خواسته است، دانش کم  @rooshanfekr
❤️اندوهگین هستید؟❤️ 🌟پیامبر اکرم صلی الله علیه واله: 💎هرکس اندوه و نگرانی هایش فزونی گردد باید به استغفار روی آورد. 📕محاسن ج۱ص۹۵ @rooshanfekr
✍امام سجاد علیه السلام: 💎چون قائم ما قيام كند،خداوند آفات (روحی) و بیماریهای (جسمی) را از بین شيعيان ما بر میدارد و آنان فرمانروايان زمين و برجستگان آن خواهند شد. 📚مشکاه الانوارفی غرر الاخبار،ص۷۹ @rooshanfekr
🌟امام صادق(ع): 💎خداوندمتعال به داوود(ع)وحے فرمود ڪہ: در زمان آسايشت به ياد من باش، تا من هنگام گرفتارےات دعاے تو را اجابت ڪنم. 📚ميزان الحكمہ، جلد۴ @rooshanfekr
‌🔶 مادی شدن دین و انقطاع زمین از آسمان🔶 جنگ کربلا جنگ شده با اهل البیت علیهم السلام است و این جنگ تمام شدنی نیست، جنگی که در یک طرف، معنویت در حد ماده سقوط کرده و مادیت اصالت و ارزش پیدا کرده و در طرف دیگر، نظام مادی را به چیزی نمیگیرد و به حقایق عالم بالا اصالت میدهد و زندگی دنیایی را مسیر انس با آن عالم میداند. وقتی حقایق قدسی مدنظر نبود یزید میگوید: حسین پسر فاطمه زهراست، من هم پسر هند جگرخوار هستم. او یکی من هم یکی. خانه فاطمه زهراء سلام الله علیها در عین اصالت دادن به حقایق غیبی، دو صفت دارد: یکی و دیگر و توجه به حضرت الله. خانه معاویه هم در عین اصالت دادن به عالم ماده، دقیقا عکس آن دو صفت را دارد، یکی و توجه هر چه بیشتر به دنیا و دیگر و پشت کردن به هر حقیقت قدسی. نتیجه خانه حضرت زهرا، اهل البیت علیهم السلام است و نتیجه خانه معاویه، یزید. کسی که بخواهد به حقایق عالیه اهل البیت علیهم السلام نزدیک شود نمیتواند از بی بهره باشد. ♦️هر جا پای تجمل در میان است، پای دین مادی شده در کار است و لذا نباید در آنجا امید دینداری داشت. فرمود: «يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللَّهُ إِلا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ » ای پبامبر، کسانی که دین مادی دارند حتما با تو درگیر میشنود. میخواهند نور خدا را با فوت دهان خاموش کنند، ولی خدا نورش را حفظ میکند، هر چند کفار نخواهند. پس شما دینداری کنید، که دین الهی عین پایداری است و موجب سعادت همگان میشود. 📌، ص81و82 📌 @rooshanfekr
✔️ اولیاء خدا از نفعِ کمتر گذشتند برای نفع بیشتر! 🔸 منافع کوچک، علاقۀ شدید به‌همراه ندارد، دل ما را نمی‌برد و عشق را برنمی‌انگیزد، اما منافع بزرگ و عالی، می‌تواند دل ما را ببرد. کسی که منافع عالی خودش را دید؛ عاشق آن خواهد شد و برایش اشک خواهد ریخت! شهدا هم منافع عالی خود را دیدند و منافع کمتر را فدا کردند. 🔸 طبق روایات، انسان به محبت خدا نمی‌رسد مگر اینکه تمام محبت‌ به دنیا را از دلش خارج کند (مجموعه ورام/۲/۱۲۲) یعنی تا وقتی چشمت دنبال منافع اندکت باشد، عشقی که منافع عالی در دل انسان ایجاد می‌کند، اصلاً در وجودت شعله‌ور نمی‌شود. 🔸اگر می‌خواهیم قدم به قدم خودمان را به دین‌داری و ترک گناه، متقاعد کنیم. نباید دین‌داری را برای خودمان سخت جلوه دهیم و الا اگر با این ادبیات غلط، کسی را به دین جذب کنیم، دین‌دارِ مغرور درست کرده‌ایم؛ یعنی کسی که دو قورت و نیمش برای خدا باقی است، چون فکر می‌کند خیلی کار سختی دارد انجام می‌دهد؛ آن‌هم به‌خاطر خدا نه به‌خاطر منافع خودش! 🔸من اگر بخواهم روی تمایلات خودم پا بگذارم، چگونه باید این کار انجام دهم؟ طبیعتاً باید با برخی از تمایلات خودم، پا روی تمایلات دیگر خودم بگذارم. مثلاً فرض کنید یک داروی تلخ بدمزه به شما می‌دهند و شما دوست ندارید بخورید لذا نمی‌خورید. بعد به شما می‌گویند «اگر این دارو را نخوری سرطان می‌گیری و می‌میری!» آن‌وقت شما می‌گویی: «باشد؛ آن داروی تلخ را می‌خورم.» 20 علیرضا پناهیان @rooshanfekr
🌟امام على عليه السلام :  💎اَلْكَريمُ يَرى مَكارِمَ اَفْعالِهِ دَيْنا عَلَيْهِ يَقْضيهِ، اَللَّئيمُ يَرى سَوالِفَ اِحْسانِهِ دَيْنا لَهُ يَقْتَضيهِ ؛ 💎بزرگوار، نيكوكارى هاى خود را بدهى به گردن خود مى داند كه بايد بپردازد وفرومايه، احسان هاى گذشته خود را بدهى به گردن ديگران مى داند كه بايد پس بگيرد.  @rooshanfekr
✔️ امتحان، فضل خداست و برای رشد خلق نافع و لازم است. 🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻 🔸هر جا خدا امتحانت کرد و یک خورده عقب رفتی، غصّه نخور. این امتحان لازم بود تا به ناقص بودن خود پی ببری. یک کمی تلاش میکنی، جبران میشود. امتحان، فضل خداست و برای رشد خلق نافع و لازم است. پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم از خداوند درخواست کرد امّت من را امتحان نکن. خداوند فرمود: این کار نمیشود. باید امتحان شوند. پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم عرض کرد: پس طوری امتحانشان کن که امّتهای دیگر متوجّه نشوند. فرمود: طوری امتحانشان میکنم که شما هم متوجّه نشوید. قرآن که فرمود: اِقرَاء کِتَابَک کَفی بِنَفسِکَ الیَومَ عَلَیکَ حَسیباً: خودت نامه‌ی اعمالت را بخوان که امروز، خودت برای رسیدگی به حسابهایت کفایت میکنی؛ معلوم شد که خود خدا هم نگاه نمیکند. یک معنی آیه این است که: حاسِبوا اَنفُسَکُم قَبلَ اَن تُحاسِبوا: قبل از آنکه به محاسبهی کارهایتان بپردازند، خودتان حساب کارهایتان را رسیدگی کنید. معنی دیگرش هم این است که بندهی من، نمیخواهد صورتحساب کارهایت را پیش من بیاوری، تو میخواهی خوب باشی، من هم همانطورت میکنم که میخواهی. 🔸خداوند در جواب تقاضای پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم که فرمود حساب امّت مرا به خودم واگذار تا در مقابل امّتهای دیگر مفتضح نشوند، فرمود: بلکه طوری از آنها حساب میکشم که تو هم مطّلع نشوی و نزد شما هم رسوا نشوند. از آیهی شریفهی اِقرَاء کِتابَکَ کَفیٰ بِنَفسِکَ الیَومَ عَلَیکَ حَسیباً: خودت نامهی عملت را بخوان که برای رسیدگی به حسابت خودت کفایت میکنی استفاده میشود که خداوند ستّار و غفور، خودش هم نامهی عمل مؤمن را نگاه نمیکند و خودت را قبول دارد و بررسی حساب را به خودت واگذار مینماید. دیدی خدای کریم از لطف و رحمت با ما چه کرد؟ 🔺مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب🔺 @rooshanfekr