eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی
2.4هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
6هزار ویدیو
340 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این کانال ایجاد می‌شود 💎کانال خوب،نافعتر رفیق خوبه @rooshanfekr2 🤝 http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
عالمی گفت : آیه ای در قرآن وجود دارد که : تیری است در قلب ظالم مرهمی است بر قلب مظلوم گفته شد : کدام آیه؟ گفت : فرموده ی الله متعال : « ومَا كَانَ رَبُّكَ نَسِیًّا » و پروردگارت هر گز فراموشکار نیست. سوره مریم آیه 64
◀️ فريادرسى امام زمان(عج) در عصر غیبت ❓اينكه حضرت مهدى(عج) مى فرمايد : «اگر ما مراعات شما را نمى كرديم و ياد شما را از خاطر مى برديم بلا بر شما نازل مى شد» ؛ پس اين همه بلايى كه بر سر شيعيان وارد مى شود چيست؟ ❗️ابتدا خوب است بدانيم اصل اين جملات براى شيخ مفيد نوشته شده است. در ابتداى نامه حضرت مى خوانيم : 🔹«نامه اى به برادر با ايمان و دوست رشيد، ابو عبداللّه محمد بن نعمان - شيخ مفيد - كه خداوند عزت وى را از محل وديعه نهادن عهدى كه بر بندگان گرفته شده است مستدام بدارد. اما بعد سلام بر تو اى دوستى كه در دين مخلص و در مورد ما به يقين مخصوص گشته اى، ما در مورد (نعمت وجود) تو، خداوند را سپاس گزاريم...». 🔹آن گاه خطاب به شيعيان مؤمن مى فرمايد : «علم ما به اخبار شما احاطه دارد و هيچ چيزى از اخبار شما بر ما پوشيده نيست...»، تا مى رسد به جمله مورد پرسش كه مى نويسد : 🔹«از يارى رساندن به شما كوتاهى نكرده فراموشتان نمى كنيم، و اگر چنين نبود ناگوارى ها بر شما نازل و دشمنان شما را نابود مى ساختند...». 🔹اگر دقت شود ذيل حديث مى گويد: بلايى كه باعث نابودى شيعيان مى شود با لطف و عنايت آن حضرت برطرف مى شود ؛ نه اينكه در دنيا سختى و گرفتارى هايى چون جنگ و زندان، سيل و زلزله و... دامن گير هيچ يك از افراد نمى شود. چرا كه اين سنت الهى است و بلاها باعث تربيت و تقويت و رشد انسان مى شود. 🔹گفتنى است ؛ زمانى شيعه در اقليت بود، اما با عنايات حضرت مهدى(عج) هر روز قدرت و توان آن بيشتر مى شود ؛ با اينكه تمام قدرت ها به نوعى تلاش مى كنند شيعه را نابود سازند، مهم ترين شرط اين عنايت و تداوم آن، دين دارى است كه بايد بكوشيم تا به دامن گناه و فساد سقوط نكنيم... پس معناى حديث اين نيست كه گرفتارى هاى شخصى و امتحانات پيش رو نداريم. 🔹علاوه بر اين شيوه و سيره عملى امام عصر(عج) (مانند ساير ائمه اطهار (علیهم السلام) ) است ؛ يعنى، همان طور كه در زمان آن بزرگواران اين طور نبود كه مردم ستمديده، فقير و يا مريض فورا نزد ائمه (علیهم السلام) بيايند و حل مشكل را از آنان بخواهند ؛ بلكه اگر مى آمدند ائمه آنان را به تلاش و يا صبر در مقابل سختى ها تشويق مى كردند. با اين حال آن بزرگواران و به خصوص امام زمان(عج) - در موارد فراوانى به نيازمندان كمك كرده و از آنها دستگيرى نموده اند و يا نسبت به افراد مشتاق و شايسته، نظر لطف خود را بروز داده اند و... به نقل از کتاب "مهدویت پیش از ظهور" 💠اسلام ناب برای همه اقشار💯فراجناحی ✅کانال کافیه نکته های ناب 🔸کی بود در راه عشق آسودگی؟ 🔸سر به سر درد است و خون آلودگی @rooshanfekr
🌟پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) : 💎 هیچ بند‌ه‌ای خوش بو نباشد، مگر آن که عقلش افزون گردد. 📚 منبع: دعائم الإسلام ، جلد 2 ، صفحه 165 🆔 @rooshanfekr
💠پرسش: چرا بیشتر مسلمین با وجود اینکه به خدای متعال ایمان دارند، ولی دارای مشکلات و نیازهای فراوان هستند؟ 1. رفاه، پول داری و دارایی انسان ها در دنیا، دلایل و زمینه های متعددی دارد. یکی از راه های اصلی و عمومی آن، کار و تلاش و دسترسی یا دست اندازی به امکانات و منابع است. چنان که در قرآن می خوانیم: «مَنْ کانَ یرِیدُ الْحَیاةَ الدُّنْیا وَ زِینَتَها نُوَفِّ إِلَیهِمْ أَعْمالَهُمْ فِیها وَ هُمْ فِیها لا یبْخَسُون2؛ کسانی که زندگی دنیا و زیور آن را بخواهند، [جزای ] کارهایشان را در آنجا به طور کانال به آنان می دهیم و به آنان در آنجا کم داده نخواهد شد».  اگرچه به دلیل مزاحمت ها، رقابت ها و محدودیت ها، همه انسان ها به همه آرزوهای دنیایی خودشان نمی رسند؛ چنان که در قرآن مجید می خوانیم: «وَ مَنْ کانَ یرِیدُ حَرْثَ الدُّنْیا نُؤْتِهِ مِنْها؛3 و کسی که کشت این دنیا را بخواهد به او از آن می دهیم» که منظور از «منها» بخشی از آن است.  بنا بر آن چه گفته شد، مسلمان و غیرمسلمان، انسان های وارسته و یا گناهکار، اگر در دنیا تلاش کنند بهره مند خواهند شد و پول داری و رفاه، فقط به کافران یا مؤمنان اختصاص ندارد که در اصطلاح از آن به قانون و سنّت یاد می شود.  2. واقعیت این است که میان دنیاگرایی و آخرت گرایی و به عبارت دیگر بهره مندی بیش از نیاز در دنیا و بهره مندی در بهشت الهی، رابطه عکس وجود دارد و به همین جهت، مؤمنان به لحاظ رعایت تقوا، به دنبال فزون خواهی نیستند و خداوند نیز شرایطی را برای آنها فراهم می آورد که آنها از دنیاگرایی به دور باشند؛ به طوری که گاهی خداوند آنها را گرفتار بلا، بیماری و محرومیت می کند که از آن به قانون و سنّت «امتحان الهی» یاد می شود. خداوند می فرماید: «فَلا تُعْجِبْک أَمْوالُهُمْ وَ لا أَوْلادُهُمْ إِنَّما یرِیدُ اللَّهُ لِیعَذِّبَهُمْ بِها فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ تَزْهَقَ أَنْفُسُهُمْ وَ هُمْ کافِرُونَ11؛ ثروت ها و فرزندان کافران، تو را به شگفت نیاورد. خداوند می خواهد ایشان را به وسیله آن عذاب کند و جانشان در حال کفر بیرون رود». یک وقت جناب رسول الله به خواستگاری خانمی رفتند. پدر آن خانم از دخترش تعریف کرد. گفت: دختر من تا به حال مریض نشده. پیغمبر اکرم به قول امروزی ها چای نخورده و پذیرایی نشده از خانه بیرون آمد. فرمودند می ترسم در این خانه بمانم! خیری در این دختر نیست. مگر می شود بر مؤمنی چهل روز بگذرد و هیچ سختی و بلا بر او نازل نشود؟ بالاخره انسان در زندگی گناهانی دارد که اگر خدا دوستش داشته باشد با بلاها آن را پاک می کند. در روایات آمده: ملعون است کسی که چهل روز بگذرد و بلایی نبیند... شخصی آمد به حضرت گفت این حرف خیلی مشکل است حضرت فرمودند منظور این نیست که سقف خانه اش بر سرش خراب شود؛ گاهی تب می کند یا یک پول مختصری گم می کند گاهی چیزی به او می گویند دلش می رنجد این نوعی بلاست. گاهی پولی می شمارد و می بیند کم است. دوباره می شمارد می بیند درست است... همین که یک مقداری در شمردن اوّل تو دلش جا خورده، موجب بخشش گناهانش می شود. اما کسانی که معتقد به آخرت نیستند تمام بهره هایشان را در همین دنیا می گیرند. ✅کانال کافیه نکته های ناب 🔸سر خدا که عارف سالک به کس نگفت 🔸در حیرتم که باده فروش از کجا شنید @rooshanfekr
چطور زيارت كربلا از حج هم با فضيلت تر است؟! با مشاهده روايات فراواني كه در رابطه با فضيلت زيارت كربلا و برتري آن بر حج و عمره وارد شده است،اين سوال به ذهن انسان خطور مي كند كه چگونه مي توان پذيرفت که فضيلت زيارت سيد الشهداء ( عليه السلام ) بيشتر از زيارت خانه خداست؟ براي يافتن پاسخي مناسب براي اين سوال بجا چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد: اولاً با تأمل در متن احاديث ياد شده، مشخص مي شود که عدد در آنها، مفهوم عددي ندارد؛ بلکه مقصود از آن، کثرت است. به همين جهت، در شماري از اين احاديث وقتي راوي از برتري زيارت امام حسين ( عليه السلام ) برحج، شگفت زده مي شود، امام ( عليه السلام ) برتعداد آن مي افزايد. بنابراين، مقصود در همه اين روايات، آن است که فضيلت زيارت امام حسين( عليه السلام ) بسي بيشتر از فضيلت حج وعمره است. ثانياً اين گونه ارزش گذاري در روايات اهل بيت ( عليه السلام ) به زيارت امام حسين ( عليه السلام ) اختصاص ندارد، بلکه موارد متعددي يافت مي شود که عملي يک هزار برابر حج، بلکه بيشتر از آن ارزيابي شده است؛ مانند: برآوردن حاجت مؤمن، که برتر از يکهزار حجّ پذيرفته ، شمرده شده است. امام صادق ( عليه السلام ) مي فرمايد: «قضاء حاجة المؤمن افضل من ألف حجّة متقبّلة بمناسکها، وعتق ألف رقبة لوجه الله؛ برآوردن حاجت مؤمن، برتر از هزار حجّ پذيرفته شده وآزاد کردن هزار بنده در راه خداست». (1) و يا رد کردن و خودداری از تصرف مال حرام، که معادل هفتاد هزار حج پذيرفته است. پيامبر خدا( صلي الله عليه و آله و سلم ) مي فرمايد: «لرد دانق من حرام يعدل عند الله سبحانه سبعين ألف حجّة مبرورة؛ هرآينه، رد کردن يک دانگ( يک ششم ) درهم حرام، نزد خدا برابر با هفتاد هزار حج پذيرفته است». (2) همچنين برخي از احاديث، تصريح مي کنند که زيارت امام رضا( عليه السلام )، معادل گزاردن يک ميليون حج است . محمد بن ابي نصر بِزَنطي مي گويد که در نوشته اي از امام رضا ( عليه السلام ) خواندم: أبلغ شيعتَي أنَّ زيارَتي تَعدِلُ عِندَالله - عز وجل- ألفَ حَجَّةٍ وألفَ عُمرَةٍ مُتقَبَّلةٍ کلّها؛ به شيعيان من برسان که زيارت من نزدخدا، برابر با يک هزار حج وعمره پذيرفته است. او مي گويد: اين موضوع را با امام جواد ( عليه السلام ) درميان گذاشتم که چگونه مي شود که زيارت آن امام ( عليه السلام )، برابر با يک هزار حج باشد؟ امام جواد ( عليه السلام ) پاسخ داد: إي وَالله! وألفُ ألفِ حَجَّةٍ لِمَن يَزوُرهُ عارفاً بِحِّقهِ؛ (3) آري، به خدا! وبرابر با يک ميليون حج است، براي کسي که او را از سر معرفت، زيارت کند. با توجه به مجموع روایات رسیده در باب فضیلت زیارت امام حسین(علیه السلام) و برتری آن با حج،می توان گفت علاوه بر اینکه احتمال مفهوم عددی داشتن این احادیث بعدی نداشته و محذوری به دنبال ندارد،می توان زیارت امام حسین(علیه السلام) را با حج واجب هم مقایسه کرد به اینصورت که هرچند زیارت جایگزین حج واجب نمی شود،ولی بعدی ندارد که ثوابش بیشتر از حج واجب هم باشد.در بین اعمال دیگر هم مواردی داریم که مستحب ثوابش از واجب بیشتر است و نمونه روشن آن سلام و جواب سلام است،که طبق روایات ثواب سلام کردن با اینکه مستحب است از ثواب جواب سلام که واجب است،بیشتر می باشد. امام على عليه السلام می فرمایند: اَلسَّلامُ سَبعونَ حَسَنَةً تِسعَةٌ وَ سِتّونَ لِلمُبتَدى وَ واحِدَةٌ لِلرّادِّ : سلام هفتاد ثواب دارد كه شصت و نه تاى آن براى سلام كننده است و يكى براى جواب دهنده.(4) ب:توجّه دادن به امور سرنوشت ساز اجتماعي دومين نکته در فهم احاديث ياد شده، اين است که مقصود از آنها، کاستن از اهمّيت حج به مفهوم حقيقي آن نيست؛ زيرا اگر حج اهمّيت نداشته باشد، معيار قرار گرفتن آن براي ارزيابي ارزش هاي ديگر، بي معناست، به بيان روشن تر، از آن جا که ارزش واهمّيت حج وشهادت در راه خدا، براي همه مسلمانان، روشن وبديهي است ، پيشوايان اسلام، براي توجّه دادن مسلمانان به ارزش شماري از کارهايي که نقش اساسي درسازندگي جامعه دارند، حج وشهادت را معيار ارزيابي آنها قرار داده اند و به کساني که در کنار انجام دادن وظايف وجوبي خود به انجام دادن اين گونه امور اجتماعي بپردازند، بشارت داده اند که خداوند، از فضل خود، پاداشي که قابل مقايسه با پاداش انجام دادن وظايف وجوبي نيست، به آنان عنايت مي فرمايد. ج: توجه دادن به حقيقت حج مهم ترين نکته در رواياتي که زيارت امام حسين ( عليه السلام ) را برتر از حج معرّفي کرده اند، توجه دادن مسلمانان به روح حج وحقيقت آن است. روح همه عبادت ها - که حج، جامع ترين آنهاست -، حاکميت نظام مبتني برتوحيد به رهبري امام عادل درجامعه است؛ زيرا تنها درسايه اين نظام است که ارزش هاي الهي، امکان تحقّق و بالندگي پيدا مي نمايند و چنان که از امام رضا ( عليه السلام ) گزارش شده ، امامت امام عادل، اساس بالندگي اسلام، محسوب مي گردد:
فریاد که در رهگذر آدم خاکی بس دانه فشاندند و بسی دام تنیدند
دوستان بزرگوار و نمازگزاران فرهیخته؛ سلام علیکم والرحمه از همه بزرگوارانی که در مراسم تشییع و تدفین و تعزیه مرحوم ابوی بنده قدما، قلما یا به هر نحوی تشریک مساعی نمودند کمال تشکر و امتنان را دارم. شکر الله مساعیکم و تقبل الله منکم🙏
🔹به افراد عصبی که در خیابان به شما تنه می زنند، راه بدهید تا عبور کنند 🔸به رانندگان عصبانی و بی منطق که می خواهند از هر گوشه ای زودتر به مقصد برسند، راه بدهید 🔹به کسی که در خیابان به شما بی‌احترامی می کند، بی اهمیت باشید 🔸در برابر کسی که بی محابا به شما ناسزا می گوید، سکوت کنید و محیط راه ترک کنید 🔹در برابر کسی که کارهای وقیحانه خود را به شما نسبت می‌دهد، کوتاه بیایید 🔸در برابر کسی که مدام دروغ می گوید لبخند بزنید و بگذرید، در پی انتقام نباشید 🔻چون آنها به راحتی هر کاری که بخواهند را می کنند! 🔹به سادگی شما را وارد بازی های کثیف خود می کنند! 🔸با بی حیایی و فریاد و دریدگی شما را تا سطح خودشان پایین می کشند 🔹یادتان باشد آنها همیشه حق به جانب هستند و آدم سالم و باشرف از پس آنها برنمی آید 🔺ضرب المثلِ "باید با هر کسی مثل خودش بود" را برای رسیدن به آرامش فراموش کنید و از چنین افرادی فقط دور باشید و یقه تان را دست هر دیوانه ای ندهید چون به قول معروف مردم از دور دیوانه اصلی را تشخیص نمی دهند! مهراب_حیدری
اگر میخواهی شخصیت واقعی یک انسان را بشناسی ، به حرفهایی که دیگران درباره او می زنند توجه نکن ...! بلکه ببین او درباره دیگران چطور صحبت می کند ...!
الاغی دعا کرد صاحبش بمیرد تا از زندگی خرانه خود خلاص شود صاحبش فکر الاغ را خواند و گفت: ای خر! با مرگ من تو را شخص دیگری خریده و صاحب میشود... دعا کن که از خریت خود بیرون شوی! ✍
▪️💔▪️ 💔 ما را اگر چه بازی دنیا خراب کرد اما به لطف بهتریم ▪️💔▪️
▪️🔳💔🔳▪️ 🔳💔🔳▪️ 💔🔳▪️ 🔳▪️ ▪️ ...🖤 خون جگر کرد تو را کرب و بلا...امّا شام قتلگاهِ تو و زینب شده در هر یک گام ▪️🕊💔🕊▪️
▪️🕊🌻🕊▪️ ☑️امام سجّاد عليه السلام در بيت اللَّه الحرام مشغول طواف كعبه بود كه با عبدالملك بن مروان رو به رو شد. ◻️عبدالملك گفت: چرا نزد ما نمى آيى تا چيزى از دنياى ما به تو برسد؟! ☑️امام عليه السلام رداى مباركش را پهن كرد و فرمود: اللهمّ أره حرمة أوليائك. خداوندا! احترام و مقام اولياى خودت را به او نشان بده! ◻️ناگاه رداى مباركش پر از درّ گرديد. آنگاه امام سجّاد عليه السلام رو به او كرد و فرمود: كسى كه احترام و مقام او در پيشگاه خداوند چنين است نيازى به دنياى تو ندارد. ◻️سپس فرمود: خداوندا! بگير اينها را كه من نيازى ندارم. 🔘الصراط المستقيم: ۱۸۰/۲ ح ۱، 🔘بحار الأنوار: ۱۲۰/۴۶ ح ۱۱. نظير اين روايت را راوندى در «الخرائج: ۲۵۵/۱ ح ۱» آورده است. 🔘القطره:ج۲،ص552،ح23/995 ▪️🕊🌻🕊▪️
یک خط روضه😭 مهمان ما باشید ▪️😭▪️ جز خدا در همه ی عُمر به کس رو نزدم رو زدم آب بگیرم پسرم را کشتند 😭😭😭😭😭😭 واااااای....😭
🔰حق والای آموزگار عقاید حقه 📝مردی حضور علی بن الحسین علیهما السلام رسید و شخصی را با خود آورده بود که گمان داشت پدرش را کشته اشت. متهم در محضر امام اعتراف نمود و مستوجب قصاص شد. حضرت از ولیّ خون خواست که او را ببخشد تا مشمول اجر بزرگ باری تعالی گردد، اما دل جوان به این عفو راضی نبود. امام فرمود: اگر به یاد می‏ آوری که او بر تو حقی دارد، به احترام آن حق از او بگذر و آزادش نما! عرض کرد: یابن رسول‏ الله! او به من حقی دارد ولی ارزش آن به قدری نیست که از خون پدرم بگذرم. فرمود: پس می‏خواهی چه کنی؟ گفت: می خواهم قصاص کنم. اما اگر او مایل باشد، حاضرم به احترام حقی که به من دارد، قتل او را با دیه صلح کنم و آزادش نمایم. امام پرسید: حق او بر تو چیست؟ عرض کرد: او توحید خدا، نبوت محمد صلی الله علیه وآله وسلم و امامت علی علیه‏ السلام و دیگر ائمه را به من آموخت. حضرت فرمود: آیا این‏ها که به تو یاد داده کفایت از خون پدرت نمی ‏کند؟! به خدا سوگند! آموخته‏ های او خون مردم روی زمین از اولین و آخرین را کفایت می کند، جز خون انبيا و ائمه علیهم السلام که چیزی خونبهای آنان نیست. 🌱«فهذا لا يفي بدم أبيك؟! بلى والله هذا يفي بدماء أهل الأرض كلهم من الأولين والآخرين سوى الأنبياء والأئمة، إن قتلوا فإنه لا يفي بدمائهم شئ» 📗تفسير الامام العسكري ص۵۹۹ 📗بحار الانوار ج۲ ص۱۲ 📗الاحتجاج ج۲ ص۵۰ 📗جامع احاديث الشيعة ج۲۶
▪️🕊🌻🕊▪️ ❌چرا رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلَّم على عليه السلام را بر دوش خود بالا برد؟ رَحِمَهُ الله در كتاب مشارق الأنوار نقل مى كند: ◻️شخصى به امام صادق عليه السلام عرض كرد: 🔘چرا رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم على عليه السلام را بر دوش خود بالا برد؟ ☑️فرمودند: تا اين كه مردم مقام رفيع و مرتبه والاى او را بشناسند. ◻️عرض كرد:زیادتر برایم توضیع دهید ☑️فرمودند: تا مردم بدانند او به مقام رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم از هر كس سزاوارتر است. ◻️عرض كرد:بیشتر توضیع دهید ☑️فرمودند: تا مردم بدانند على عليه السلام بعد از او پيشواى مردم و پرچم برافراشته هدايت است. ◻️عرض كرد: زیادتر بفرمائید ☑️حضرت فرمودند: هيهات؛ اگر از حقيقت و باطن آن به تو خبر دهم از من كناره مى گيرى و مى گوئى: ◻️جعفر بن محمّد دروغگو يا ديوانه است و چگونه بر اسرار، كسى جز ابرار و نيكوكاران آگاهى پيدا مى كند. 🔘مشارق الأنوار، ص ۱۷ 🔘ترجمه کتاب نفیس (القطره)، قطره ای از دریای فضایل اهل بیت علیهم السلام، ج ۱، ص ۲۲۱ ▪️🕊🌻🕊▪️
‍ ✳️باطن اعمال و چشم برزخی✳️ 📌حاج محمود نکوگویان فرزند شیخ نقل میکند: 🔴پدرم با چشم برزخی چیزهایی می‌دید كه دیگران نمی‌دیدند . 🔴یكی از دوستان پدرم می‌گفت: یك روز با جناب شیخ به جایی می‌رفتیم، یكدفعه من دیدم جناب شیخ با تعجب و حیرت به زنی كه موی بلند و لباس شیكی داشت نگاه می‌كند! از ذهنم گذشت كه جناب شیخ به ما می‌گوید چشمتان را از برگردانید و حالا خودش اینطور نگاه می‌كند! فهمید! 🔴گفت: تو هم می‌خواهی ببینی كه من چه می‌بینم! ببین! من نگاه كردم دیدم همینطور از بدن آن زن، مثل سرب گداخته، آتش و سرب مذاب به زمین می‌ریزد! و آتش او به كسانیكه چشم‌هایشان به دنبال اوست سرایت می‌كند. 🔴جناب شیخ گفت : این زن راه می‌رود و روحش یقه مرا گرفته، او راه می‌رود و مردم را همینطور با خودش به آتش جهنم می‌برد. ⚠️توضیح⚠️ 📌تَجَسُّم اَعمال یا تَمَثُّل اَعمال، اصطلاحی در کلام و فلسفه اسلامی به‌ معنای مجسم‌ شدن اعمال آدمیان در برابر آن‌ها در عالم برزخ و روز قیامت است. 📌بنابر آموزه تجسم اعمال، ثواب و عِقابِ اَعمال خوب یا بد انسانها چیزی جز آن اعمال نیست و میان اعمال انسانها و عواقب آنها رابطه تکوینی برقرار است و عامل عذاب دهنده خارجی در کار نیست؛ 📌مثلاً اگر در برابر گناهی آتش دوزخ وعده داده شده، آن آتش چیزی جدا از آن گناه نیست، بلکه حقیقت آن است که تمثل پیدا می‌کند و به شکل آتش نمایان می‌گردد. 📌در نتیجه وقتی می گویند فلانی چشم برزخی دارد یعنی در حقیقت تجسم عینی گناه یا ثواب ما را در عالم برزخمان الان در دنیا مشاهده می کند.
با ذکر تنها کسی به جایی نمی رسه استاد معظم حضرت آیت الله شیخ عبدالقائم شوشتری : بعضی از سالکین ذکر میگویند بعد از چند روز طلبکارند از خدا که چرا نتیجه ای حاصل نشد؟! ذکر در کمال انسان ۱۰ درصد اثر دارد و ۹۰ درصد چیزهای دیگر است : ۲۰ درصد خدمت به خلق ۱۰ درصد تلاوت قرآن ۲۰ درصد واجبات و محرمات ۱۰ درصد اعمال صالح اجداد ۱۰ درصد دعای صلحا در حق انسان ۱۰ درصد لقمه ی حلال ۱۰ درصد اسراری که ما آنها را نمیدانیم، مثلا عیسی بن مریم در سن یک روزگی حرف می زند و میگوید "قال إنی عبدالله آتانی الکتاب و جعلنی نبیا" اگر دستم رسد بر چرخ گردون از او پرسم که این چین است و آن چون یکی را می دهی صد ناز و نعمت یکی را نان جو آلوده در خون (منبع : این کلام را حضرت استاد در جلسه ی مورخ ۹ / ۱۰ / ۱۳۸۹ ایراد فرموده اند ) https://telegram.me/rooshanfekr
*روزی که آیت‌الله جوادی آملی خاک بر سر ریخت!* هنگام دفاع مقدس آیت‌الله جوادی آملی جبهه مشرف شده بودند تا ملاقاتی با بسیجیان داشته باشند؛ در میان رزمندگان، نوجوان باصفایی بود که ۱۴ سال داشت. پایین ارتفاع چشمه‌ای بود و باران گلوله از سوی عراقی‌ها می‌بارید؛ لذا فرماندهان گفتند برای وضو هم به آنجا نروید. بالا بنشینید و همانجا تیمم کنید. هنگامی که آیت‌الله جوادی تشریف آوردند، دیدند که آن نوجوان ۱۴ ساله داشت به سمت چشمه می‌رفت برای وضو. بسیجیان هر چه فریاد زدند نرو خطرناک است، آن نوجوان گوش نکرد. آخر متوسل شدند به این عالم وارسته، حضرت آیت‌الله جوادی آملی که آقا! شما کاری بکنید. آقا نوجوان را صدا کردند که عزیزم کجا می‌روی؟ گفت میروم پایین وضو بگیرم. گفتند پسر عزیزم! پایین خطرناک است. فرماندهان گفتند می‌توانی تیمم کنی. شما تکلیفی ندارید. همان نماز با تیمم کافی است. نوجوان نگاهی بسیار زیبا به چشمان مبارک این عارف بزرگوار کرد و لبخند زیبایی زد و گفت بگذارید حاج آقا نماز آخرمان را با حال بخوانیم و رفت وضو گرفت و یک نماز باحالی خواند و برگشت. دقایقی بعد قرار بود عده‌ای از بسیجیان بروند جلو و با عراقی‌ها درگیر شوند. اتفاقا یکی از آنها همین نوجوان ۱۴ ساله بود. یکی دو ساعت بعد آیت‌الله جوادی را صدا کردند و گفتند حاج آقا بیاید پایین ارتفاع. دیدند جنازه‌ای آوردند. آیت‌الله جوادی آملی نشستند و دیدند همان نوجوان با همان لبخند زیبا پرکشیده و رفته. آیت‌الله جوادی آملی کنار جنازه‌اش روی خاک نشستند، عمامه از سر برداشتند و خاک بر سر مبارکشان ریختند و گفتند: جوادی! فلسفه بخوان؛ جوادی! عرفان بخوان. امام به اینها چه یاد داد که به ما یاد نداد؟! من به او می گویم نرو و او می گوید بگذار نماز آخرم را با حال بخوانم. تو از کجا می دانستی که این نماز، نماز آخر
🍀سوال: آیا درست است که اندازه یک اشرفی برای خون خالص است که در نماز بخشیده شده، اما اگر خون با آب باشد یک ذره هم باشد نماز باطل است؟ 🍀 پاسخ: 💠 آیت الله خامنه ای :اگر خون بدن يا لباس كمتر از درهم باشد و رطوبتى به آن برسد در صورتى كه خون و رطوبتى كه به آن رسيده به اندازه درهم يا بيشتر شود و اطراف را آلوده كند، نماز با آن باطل است، بلكه اگر رطوبت و خون به اندازه درهم نشود و اطراف را هم آلوده نكند، نماز خواندن با آن اشكال دارد، ولى اگر رطوبت مخلوط به خون شود و از بين برود نماز صحيح است. 💠 آیت الله فاضل :اگر خون با آب مخلوط شود و آب خون آلود به لباس و بدن برسد هرچند کمتر از مقدار درهم باشد نماز با آن باطل است ولی اگر آب کمی به خون برسد و در خون مستهلک شود و از بین برود طوری که عرف مردم به آن خون، خون خالص بگوید اشکال ندارد. استفتاء از سایت مراجع عظام @rooshanfekr
🍃⚜🍃⚜🍃⚜ ⚜🍃⚜ 🍃 ⚜ 🌟امام صادق علیه السلام: 💎قَضاءُ حاجَهِ الْمُؤْمِنِ أفْضَلُ مِنْ ألْفِ حَجَّه مُتَقَبَّله بِمَناسِكِها، وَ عِتْقِ ألْفِ رَقَبَه لِوَجْهِ اللهِ، وَ حِمْلانِ ألْفِ فَرَس فى سَبیلِ اللهِ بِسَرْجِها وَ لَحْمِها. 💎برآوردن حوائج و نیازمندى هاى مؤمن از هزار حجّ مقبول و آزادى هزار بنده و فرستادن هزار اسب مجهّز در راه خدا، بالاتر و والاتر است. 📙أمالى الصدوق: ص 197 @rooshanfekr 🍃 ⚜ 🍃⚜🍃 ⚜🍃⚜🍃⚜🍃
🌿 🌸 🌿 🌸 🌿 🌿 مرحوم حاج محمد اسماعيل دولابی (ره) 🌹 خداوند وقتی حاجات را به تاخير مى اندازد دارد، چيزى بهتر و بزرگتر به تو ميدهد.منتها تو حواست به خواسته خودت است و آن را نمى بينى . 🌹دعا بكن ولى اگر اجابت نشد باخدا دعوانكن،ميانه ات با او بهم نخورد چون تو جاهلی و او عالم و خبير. 🌹وقتے به خدا بگوييد خدايا من غيرازتو كسى را ندارم، خدا غيورست و خواسته ات را اجابت مى كند. 🌹اگرميخواهيد دعايتان گيرا شود دوستان و همسايگان واهل مملكتتان را جلو بيندازيد و اول براى آنها دعا کنید @rooshanfekr
💠حدیث 💠شیعه_واقعی💠 🌟امام حسن عسکری علیه السلام 💎شیعة عَلِّىٍ هُمُ الّذین یؤثِرُونَ اِخوانَهم عَلى اَنفُسِهِم وَ لَو کانَ بِهِم خصاصَةٌ وَ هُمُ الَّذینَ لایَراهُمُ اللّه حَیثُ نَهاهُم وَ لا یَفقَدُهُم حَیثُ اَمرَهُم، وَ شیعَةُ عَلِىٍّ هم الَّذینَ یَقتَدُون بِعَلىٍ فى اکرامِ اِخوانِهُم المُؤمِنین. 💎پیروان و شیعیان على (علیه السلام) کسانى هستند  که برادران (دینى) خود را بر خویش مقدم مى ‏دارند گرچه خودشان نیازمند باشند و شیعیان على (علیه السلام) کسانى هستند که از آن‏چه خداوند نهى کرده دورى مى ‏کنند و به آنچه امر نموده عمل مى ‏کنند و آنان در تکریم و احترام برادران مؤمن خود به على(علیه السلام) اقتدا مى ‏نمایند. 📗میزان الحکمه ری شهری ج5 ص 231 @rooshanfekr 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🥀بسم الله الرحمن الرحیم🥀 🕌عمارت باطنی مساجد و امّا عمارت و تعمير باطنى مسجد به كثرت مصلّين و توجّه و حضور قلب آنها در مواقع صلاة است. ☘بايد مسجد را فقط براى نماز و دعا قرار داد تا قلب انسان نيز در موقع نماز به حرم حقيقى و مسجد واقعى دوخته شده، و با تمام شراشر وجود، انسان در مقابل ذات احديّت قيام كند و به مقام فناى واقعى خود برسد، [سوره عنکبوت آیه ٦۷] ؛ 🌹"آنجا را خدا حرم واقعى قرار داده؛🌹 🍁🌾و تا انسان خود را از كثافات پاكيزه نگرداند در آنجا راه نخواهد يافت بلكه از اطراف آن حرم انسان را مى ‏ربايند و مى‏ برند." 📗انوارالملكوت، ج‏۱، ص۲٤۷ سیدالطائفتین 🔸➖➖➖➖➖➖➖➖➖🔸 🥀■ عظم الله أجوركم باستشهاد السيدة الزهراء عليها السلام ■🥀 @rooshanfekr
💠مقدم کردن حضرت ولی عصر(عجل الله فرجه الشریف) بر خود در همه امور:💠 🌟فقیه عارف، سید جلیل القدر و اهل مراقبه، جناب سید بن طاووس(قدس الله روحه): 🔵سزاوار است كه هنگامي كه مي‌خواهي نماز و دعا بخواني و صدقه بدهي مقدّم كني در قلبت درخواست سلامتي كسي را كه واجب است اهتمام بيشتري به سلامتي او داشته باشي نسبت به سلامتي خودت، 🔵و او كسي است كه اعتقاد به امامت او داري و وي را سبب سعادت دنيا و آخرت ميداني، 🔵و البته بدان كه او محتاج نماز و صدقه و دعاي تو نيست، 🔵لكن اگر او را ياري كردي خدا تو را ياري كرده و در حِصن محفوظي قرار ‌داده و اين كمال وفاداري است كه نائب رسول خدا را بر نفس خود مقدّم كني در هر خيري، و دفع كني از او هر محذوري را 🔴و اين طريقه روش هر انساني است نسبت به كسي كه او عزيزتر است برايش از نفسش. ✍ حاشیه ✍ 💎سالک با مداومت بر این مراقبه، رفته رفته حالت قرب را به امام زمان(علیه السلام) در خود حس خواهد کرد ان شاءالله تعالی. 📚الدّروع الواقية📚 @rooshanfekr