فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هفتهنامه۵ ☑️
نگاهی به درسگفتارهای مدرسه علوم انسانی #روزگارنو
📞برای ارتباط با ما با شمارۀ زیر تماس بگیرید.
۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
مدرسه عالی علوم انسانی روزگار نو
☑️ دیار حبیب
👈با حضور استاد سید علی میرفتاح
عصر عاشورا ساعت ۱۷
لینک ورود به جلسه
https://www.skyroom.online/ch/mfhr/habib
☑️ آغاز درسگفتارهای فصل پاییز ۱۴۰۰🍁
✔️همراه با مدرسه عالی علوم انسانی روزگارنو
ابر است و اعتدال هوای خزانی است
ساقی بیا که وقت می ارغوانی است
در زیر ابر ساغر خورشید شد نهان
روز قدح کشیدن و عیش نهانی است
ساقی بیا و جام می مشکبو بیار
این دم که باد صبح به عنبر فشانی است
می هست و اعتدال هوا هست و سبزه هست
چیزی که نیست صحبت یاران جانی است
یاری به دستآر موافق تو وحشیا
کان یار باقی است و خود این جمله فانی است
وحشی بافقی
📞 ارتباط با ما ۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱👉
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
☑️ درسگفتار «تفسیر #جهان بهمثابه تغییر #جهان»
#هگل و #فلسفۀ_سیاسی_افلاطون
🔹مدرس: حامد صفاریان
✔️#هگل #فلسفۀ_سیاسی_افلاطون در رسالۀ جمهور را مصداق برنهادۀ مشهور و مناقشهبرانگیز خود در #فلسفۀ_حق، یعنی «آنچه خردی است، همان واقعیت بالفعل است؛ و آنچه واقعیت بالفعل است، همان خردی است»، میداند. اما این چگونه ممکن است، اگر در نظر آوریم که جمهور #افلاطون در #ایدئال_گرایی و #فراسو_اندیشی شهرۀ خاص و عام است و آرمانشهری را بنیان میدهد که به اوتوپیا (ناکجاآباد) مشهور شدهاست؟ در این دوره خوانش خاص #هگل از #افلاطون ذیل برنهادۀ یکیوهمان بودن خرد و واقعیت بالفعل با مراجعه به متون اصلی آلمانی #آثار_هگل و متن یونانی جمهور #افلاطون، و بازخوانی، ترجمه و تفسیر فقراتی از این متون شرح خواهد شد تا روشن شود که #هگل چه تفسیری از #فلسفۀ_سیاسی_افلاطون بدست داده و همچنین چگونه مفاهیم کانونی این #فلسفه را ذیل #متافیزیک روح ابژکتیو #نظام_فلسفی خود حفظ و رفع میکند.
▪️ تعداد جلسات: 6 جلسه 120 دقیقه ای
▪️ آغاز: 24 مهرماه
▪️ زمان: شنبهها ۲۰-۱۸
👈 ثبتنام از طریق سایت مدرسه عالی علوم انسانی روزگارنو
www.ac.roozegareno.com
📞برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.
👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
☑️ زن شبانه موعود؛ پرده چهارم: #سهراب_سپهری
🔹مدرس: زهیر توکلی
✔️#سهراب_سپهری #هنرمندی که برای تنهاییهایش مأمنی چون "#قریه_چنار" و کویرهای_کاشان را برگزیده بود، از سرآمدان #شعر_نیمایی است که عنصرِ "#تصویر_سازی" ویژگی بارز اشعار او به حساب میآید.
آثار او علاوه بر صمیمیت، لبريز از تصاویر بکر و تازه است که با زبانی لطیف و نرم و روان با مخاطب سخن می گوید.
در #نقاشی نیز متبحر بود.
روانبودن و وضوح تصاویر در اشعار سهراب به قدری است که میتوان تاثیر روحیه نقاشبودن را در آنها مشاهده کرد.
حضور #رنگها، #عناصر_طبیعت، نام #آواها و #مناظر_طبیعی در اشعار سهراب، نقش بسزایی در انتقال احساس و عواطف به مخاطب دارد.
شاید تعریف سهراب از زندگی یکی از زیباترین و ملموسترین تعاریف از زندگی است:
زندگی رسم خوشایندی است
زندگی بال و پری دارد با وسعت مرگ
پرشی دارد اندازه عشق
▪️ تعداد جلسات: ۴ جلسه 120 دقیقه ای
▪️ آغاز: ۱۱ مهرماه
▪️ زمان: یکشنبهها ۲۰-۱۸
👈 ثبتنام از طریق سایت مدرسه عالی علوم انسانی روزگارنو
www.ac.roozegareno.com
📞برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.
👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
☑️ کارگاه مهارت خوانش #زبان_انگلیسی ۲
🔹مدرس: سهراب طاووسی
دانشجویان برای درک و فهم متون اصلی حوزه علمی مورد توجه خود چگونه #زبان_انگلیسی بیاموزند؟ پاسخ به این پرسش مبنای طراحی کارگاه مهارت خوانش #زبان_انگلیسی است
در کارگاه اول کتاب Mosaic1 به عنوان کتاب مرجع مورد استفاده قرار گرفت،در ادامه و در کارگاه دوم، متونی از حوزههای مختلف #علوم_انسانی ملاک آموزش خواهد بود.
با تهیه فایلهای تصویری دوره اول و شرکت در آزمون کتبی و شفاهی، میتوانید در کارگاه دوم شرکت کنید.
سرفصلها
* Reading a text in #politics.
* Reading a text in #Psychology
* Reading a text in #Law
* Reading a text of #Poetry
*Reading a text in #Western_Philosophy
* Reading a text in #Western #Philosophy II
* Reading a text in #Arabic_Philosophy
* Reading a text in the #Philosophy of #Religion
* Reading a text in #Ecology
* Reading a text of a certain
book
▪️ تعداد جلسات: ۱۰ جلسه ۹۰ دقیقه ای
▪️ آغاز: ۲۰ مهرماه
▪️ زمان: سهشنبهها ۲۰-۱۸
📞برای ثبتنام و اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.
۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
☑️ #اقتصاد_سیاسی #نابرابری و #فقر در #ایران
🔹مدرس: حسین راغفر
✔️#فقر و#نابرابری از گرفتاریهای مستمر همه جوامع و محصول #سیاست گزاریهاست، #ایران هم از این قاعده مستثناِء نبوده ونیست. در دهۀ 80 که سیاستهای تعدیل ساختاری در #دنیا مطرح شد و انتقال #مدیریت از #دولت به #بازار صورت گرفت، #نابرابریها گسترش یافت و در پی آن #فقر افزونی یافت؛ با آغاز این سیاستها در دهۀ60 #ایران نیز وضعیتی مشابه یافت. عدهای برنده این سیاستها و عدهای دیگر بازنده؛ دکتر #حسین_راغفر در درسگفتار مذکور به موارد زیر خواهد پرداخت:
🔸«مقدمه: منظور از #نابرابری چیست؟»
نسبت #نابرابری و #عدالت،نسبت #نابرابری و #فقر،ریشههای #نابرابری
🔸«نظریههای فردگرایانه #فقر و #نابرابری»
نظریه #زیست_پیدایشی، #فرهنگی و #سرمایه_انسانی #فقر و #نابرابری
🔸«یک چشمانداز ساختاری در باب #فقر: چهار سیستم»
#سیستمهای_اقتصادی،#سیاسی، #فرهنگی، #اجتماعی و #فقر
🔸«موانع ساختاری و استمرار #فقر»
🔸«پیشنهاد برای کاهش #نابرابری و #فقر»
▪️ تعداد جلسات: ۴ جلسه ۱۲۰ دقیقه ای
▪️ آغاز: ۲۱ مهرماه
▪️ زمان: چهارشنبهها ۱۵-۱۷
ثبتنام از طریق سایت مدرسه عالی علوم انسانی روزگارنو
www.ac.roozegareno.com
📞تماس با ما
👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
☑️کارگاه هنر #نویسندگی
🔹مدرس: سیدعلی میرفتاح
✔️خواندن و نوشتن سقف سواد است نه کف آن. چندین و چند سال در مدرسه و دانشگاه درس میخوانیم، مدرک تحصیلی میگیریم، خود را در زمره فرهیختگان و روشنفکران برمیشمریم، اما وقتی که میخواهیم دست به قلم ببریم، دستمان یخ میکند...
دوست داریم کتاب بخوانیم، در دل قصهها فرو رویم و دلبهدل #نویسندههای_ بزرگ بسپریم و در راههای عجیب و غریب همراهشان شویم، اما معمولا همین که #کتاب را دست میگیریم، حواسمان پرت میشود، تمرکزمان از دست میرود...
چه باید کرد؟ در کلاس "خواندن و نوشتن" آیا شدنی است که #مهارت_خواندن_و_نوشتن را یاد بدگیریم؟ خواندن و نوشتن آیا فوت و فنی دارد که بشود از دیگری فراگرفت؟
قدم به قدم یاد میگیریم که چطور از محفوظات و معلومات و ماثورات و ذخایر فرهنگی بهره بگیریم و #قصهها و #مقالهها و نامههای بهتری بنویسیم.
▪️ تعداد جلسات: ۱۳ جلسه ۱۲۰ دقیقه ای
▪️ آغاز: ۱۹ مهرماه
▪️ زمان: دوشنبهها ۱۸-۲۰
ثبتنام از طریق سایت مدرسه عالی علوم انسانی روزگارنو
www.ac.roozegareno.com
📞تماس با ما
👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
☑️ سرخ و سیاه
برسی و تحلیل آثار نویسندگان بزرگ ادبیات داستانی جهان
🔹مدرس: شادمان شکروی
✔️همینگوی
۱.همینگوی، کوتاهنویس یا رمان نویس؟!
۲.ضرورت پیوند علومانسانیوعلومطبیعی برای درک بدعتهای .همینگوی(حذفوگزینش با رویکرد ادبیات –ریاضیات)
۳.نقطه وحدت سیر تکاملی از ادگار آلنپو تا ارنستهمینگوی(نگرش چندوجهی به سیر تکاملی اقتصاد کلام)
۴.بدعتهای همینگوی
۵.نقاط ضعفوقوت نثرنویسی همینگوی
✔️جیدیسالینجر
سرفصلها:
۱.سالینجرومحبوبیت روزافزون
۲.معمای سالینجر
۳.جهانبینی سالینجر؛ جهان اکثریتوجهان اقلیت
۴.ناطور دشت و داستانهای نهگانه؛آغازی که پایانی ندارد
۵.اندیشهومکتب فکری سالینجر
۶.هولدن کالفیلد و سیمور گلاس. دو چهره در یک آینه یا یک چهره در دو آینه؟
▪️ تعداد جلسات: ۴ جلسه ۱۲۰ دقیقه ای
▪️ آغاز: ۲۲ مهرماه
▪️ زمان: پنجشنبهها ۲۰-۱۸
ثبتنام از طریق سایت مدرسه عالی علوم انسانی روزگارنو
www.ac.roozegareno.com
📞تماس با ما
👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
☑️ بازخوانی کتاب #کشف_المحجوب هجویری
🔹مدرس: سید حسن شهرستانی
✔️#کشف_المحجوب از کهنترین و مفیدترین آثار حوزه تصوف و #عرفان اسلامی است.
محتوای اثر نشان میدهد که هجویری نه از گروه زاهدانی است که تنها به ظاهر #شریعت (کتاب و سنت) اکتفا میکند و نه از آن صوفیان بیپروایی است که گهگاه ذوق و برداشتهای رهایشان آنها را از مکتب وحی دور میکند. و عارفی معتدل، خوشفکر و در عین حال متشرع است که کمتر دچار افراط و تفریط میشود. نشر فاخر، دقیق و استوار #نویسنده به گونهای در خدمت مقولات عرفانی، اخلاقی و تربیتی قرار گرفته است که جذابیت خود را در این عصر و نسل نیز به رخ میکشد و جرعههایی زلال از معرفت را به تشنگان حقیقی #معرفت مینوشاند.
«و چون این کتاب اندر بیان راه حق بود و شرح کلمات تحقیق و کشف حُجُب #بشریت، جز این نام او را اندر خور نبود».
▪️ تعداد جلسات: ۸ جلسه ۱۲۰ دقیقه ای
▪️ آغاز: ۲۶ مهرماه
▪️ زمان: دوشنبهها ۱۶-۱۸
ثبتنام از طریق سایت مدرسه عالی علوم انسانی روزگارنو
www.ac.roozegareno.com
📞تماس با ما
👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
☑️ گفتوگو با مولانا(۵)
بازخوانی کتاب فیهمافیه
🔹مدرس: سیدعلی میرفتاح
✔️در این درسگفتار ضمن تلاش برای فهم آراء و نظریات حضرت #جلالالدین_محمد، درباره نگاه تأویلی او و نسبتش با عرفای نامداری که با او اتفاق یا اختلاف نظر داشتند،گفتوگو میکنیم.به موضوعات #علم،#عالمان،#ایمان،#عالمیان،#عبادت، ظاهر و باطن، نسبت ما با حقیقت،حضور خداوند در #عالم،مسئله پیچیده خیروشر و جبرواختیار به بحث مینشینیم و سوالاتی که #انسان_مدرن با آنها دست به گریبان است، با مراجعه به کتاب مذکور از حضرتش میپرسیم تا به قدر فهم و طاقت خویش به این عالم فکری راه یابیم.هرجلسه یکی از تقرارت را میخوانیم و رد موضوعات را در #مثنوی یا #دیوان_کبیر جستوجو میکنیم.از آنجایی که گفتههای #مولانا از جنبههای ادبی نیز واجد ویژگیهای ارزشمند است،از بحثهای ادبی و زیباشناسانه نیز غفلت نمیکنیم.
▪️ تعداد جلسات: ۱۳ جلسه ۱۲۰ دقیقه ای
▪️ آغاز: ۲۱ مهرماه
▪️ زمان: چهارشنبهها ۱۹-۱۷
ثبتنام از طریق سایت مدرسه عالی علوم انسانی روزگارنو
www.ac.roozegareno.com
📞تماس با ما
👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️کارگاه هنر نویسندگی
🔹مدرس: سیدعلی میرفتاح
▪️ تعداد جلسات: ۱۳ جلسه ۱۲۰ دقیقه ای
▪️ آغاز: ۱۹ مهرماه
▪️ زمان: دوشنبهها ۱۸-۲۰
ثبتنام از طریق سایت مدرسه عالی علوم انسانی روزگارنو
www.ac.roozegareno.com
📞تماس با ما
👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️کارگاه مهارت خوانش زبان انگلیسی(۲)
🔹مدرس: سهراب طاووسی
▪️ تعداد جلسات: ۱۰ جلسه ۹۰ دقیقه ای
▪️ آغاز: ۲۰ مهرماه
▪️ زمان: سهشنبهها ۲۰-۱۸
ثبتنام از طریق سایت مدرسه عالی علوم انسانی روزگارنو
www.ac.roozegareno.com
📞تماس با ما
👉۰۲۱۶۶۱۷۴۰۸۱
(واتسآپ)۰۹۱۲۸۲۵۰۱۷۶👉
@roozegareno_ac